Încep să apară datele cu vânzările auto pe anul 2020 în Europa (mă rog, mai puțin la noi, că APIA știe doar să facă gură, nu și să comunice la timp chestii) și, spre surprinderea publicului civil, Dacia stă bine de tot. În Spania e pe locul 1, în Franța pe locul 5, în Germania tot pe acolo. Sandero e top la înmatriculări, datorită unui cumul de factori pe care relativ puțini jurnaliști sau specialiști auto români îi cunosc sau îi înțeleg.
Utilă în 99% din situații. Majoritatea oamenilor au nevoie de o mașină pentru mișcat prin oraș. Dus copiii la școală, mers la serviciu, mers la cumpărături, ușor de parcat, ușor de întreținut.
Portbagajul e destul pentru restul Europei, mai puțini pentru români.
O cultură a închirierii. Pentru când au nevoie de mai mult, vesticii închiriază. Dar, cum am mai scris în trecut, românului nu îi place închiriatul din două motive, unul pentru râd neamurile de el că e fraier că închiriază mașină mai mare o dată pe an și o lasă pe a lui în parcare, al doilea că nu vrea să își ia genul ăla de angajament. Românul nu poate închiria mașină, pentru că el vrea să se ducă în dimineața în care pleacă la munte și să ia ceva în cinci minute, că așa crede el că merge treaba.
De aia preferă să cumpere o berlină sau o break pentru acele 2-3-5 ocazii când pleacă să aducă porcul de la țară sau pleacă în concediu. Să nu râdă neamurile de el și să nu își facă planuri din timp.
79€ pe lună. Atât costă dacă vrei leasing la un Logan sau un Sandero. Pentru tinerii vestici, e pomană curată: să ai mașină nouă cu 79€ pe lună rată. Chiar și cu un job part time îți permiți să plătești rata. Și, din nou, ușor de condus, înveți să conduci, nu-ți pasă dacă o strici sau lovești. 5 ani fără griji și fără investiții.
Da, la viteze mari e periculoasă, da, are 3 stele la siguranță, da, arată urât și miroase a sărăcie, dar vesticii știu ceva ce noi nu știm.
n-ai auzit că nu-i bună dacă se trântește un bombardier în ea?
în rest, sincer să fiu, de abia aștept să văd cum arată în realitate (nu în poze sau filmări) noul stepway. s-ar putea ca dacia să mai dea încă odată lovitura
Am vazut deja 2 parcate prin jurul blocului si m-am dus mai aproape sa le vad.
Exteriorul este frumos, sincer arata bine pentru cat costa si arata modern, parere personala.
Iar la interior nu m-am urcat dar m-am uitat asa rapid prin jur, mi s-a parut ok. Doar suportul ala de telefon nu mi-a placut…
iar ti-ai luat minusuri de la cei care cred ca au A6 cu 197000km bine intretinut luat cu 8950 euro. E ok, neamtul a dat-o de buna, doar s-a basit de cateva mii de ori in scaunul ala, in rest e perfecta masina!
Arată bine mașina la interior, cât și exterior. Prețul a crescut ce-i drept, dar calitatea a crescut, dotările sunt altele, sistemele de protectie activă și pasivă au fost aduse la zi conform legislației UE, iar totul trebuie să se reflecte undeva.
Chiar dacă mașini ieftine, dă săraci care vor mașină nouă, ce s-a vândut ca nivel de echipare nu au fost cojile. Deși ieftine, oamenii și-au dorit un aer condiționat, o navigație, oglinzi electrice, geamuri electrice, un senzor de parcare, o cameră de marcharier, un confort mai bun la scaune, poate ceva briz-briz. Încă își au păcatele lor ca mașini, o să le aibă și în viitor, dar dacă știi in ce te bagi, îți asumi defectele și poți trăi cu ele, mașinile sunt ok, indiferent ce mi-ar spune orice fan nemțească. Și n-o spun pentru că lucrez la Dacia, ci ca om obiectiv.
Un mare pas inainte a fost făcut cu scosul dieselului din ofertă, deoarece e in declin, iar adaptarea motorului pentru noile norme ar fi dus costurile foarte sus. Și așa mi se pare mie că au cam intrat peste coreeni la clasa mică și compactă, peste FCA, peste Opel, ca prețuri. Un Sandero Stepway cu tot ce se poate pune pe el, TCE100, cu gpl, se apropie de 15000, cu cutie automată. Nu sunt 100% sigur că există TCE100, cu CVT si GPL.Există destule oferte de mașini la 15000, noi și sh.
Una peste alta, cu mașinile ăstea o să cam rupă norma. Dacia nu mai e ce-a fost, s-a adus la vremuri cu produsele, altfel dispăreau.
Dacia Logan e cel mai prost vândută, mai ales versiunea berlină, care să fim serioși, modelul ăsta de caroserie e pentru papuași. E lungă, impractică, acces greu la portbagaj, mai greu de parcat, spațiu limitat, că nu se pot plia scaunele pentru cărat volume mari. Dețin Logan berlină, știu ce vorbesc, venind de pe un hatch-back.
Dusteru rupe la vânzări, motorul de 1.33 e o bijuterie, la 130 si 150 de cai. Caroserie ușoară, motor bun, fiabil, față de alea de 1.2, despre care se vorbea-n presă.
mi se pare o greseala cu dieselul cel putin pe moment. 1.5 dci e un motor excelent, sau mia bine zis era. Am avut pe logan pe megane, doua chiar si in timp ce reperam la vaguri astea mergeau de n-aveau treaba si preponderent oras, mai aveai si ceva putere riscai totu in depasiri cu 1.0.
Apoi downsizingu’ asta care s-a deovedit fail deja nue. ok deloc. Lasa-mi 1.4 in oras aspirat ca duce sute de mii de km nu 1.0 cu turbo sau 0.9 si pica peste 2 ani.
Auzit de la o firma de ITP ce facea la taximetristi, de cand au trecut acum cativa ani pe astea mici nu mia iese nimic la noxe si nu ma refer de noi ma refer la 50k, 100k de rulaj decent.
Ca design Sandero rupe cel putin la nivelul asta (nue audibeamveumergedes) e o masina ce mi-as lua-o arata f bine.
Io am patit-o si a intrat un bombardier in mine. La banii de un sandero nou gasesti un A4 decent in germania.
Arata bine de la exterior, m-am tinut intr-o noapte dupa 2 in probe pe Dealul Negru si se si misca binisor pe drum.
@Ionut M „motorul de 1.33 e o bijuterie”
Da, o adevarata bijuterie mai ales ca produce ulei in baie iar rino iti zice ca „e normal si asa face toate”.
Sincer, dupa ce am vazut cum s-a facut Loganul dupa carambolul cu 23 masini de la Brasov de ieri, parca imi iau panica un pic cu Loganu de serviciu, mai ales cum se conduce acum prin satul Iasi
@Jay
Ăla de spui tu este motorul vechi de 1.2 turbo. Ăla da e o catastrofa, dar ăsta nou e ok. Echipează foaaarte multe modele. Dacă într-adevăr ar fi fost așa păguboase, aș fi auzit în intern de el sau s-ar fi plâns cunoscuți care au diverse mașini echipate cu el: Dustere, Nissan Qashqai, Megane.
Este folosit și pe Mercedes Benz pe modelele de clasă mică.
Dar poate nu citim aceleași forumuri sau ăștia au fost niște norocoși.
Nu te contrazic, că probabil ceva știi/auzit tu.
Pentru oras, ca a doua masina pt familie sau masina pt familie tanara, e aur. Si, la cat e de inalta, daca are cauciucuri potrivite se poate folosi si pe drumuri neasfaltate. Singurul minus ce il vad – niste motoare mai mari ar fi ok pt unii eventuali cumparatori.
Ce motor mai mare iti trebuie in regim de autostrada? Pui cruise control pe 120-130 si aia e.
@Doru, la deal pe autostradă îți vine să treci pe banda de urgență. Zici că mergi în avarie. D’aia minim 90-120 de cai, nu 73 cât are un MCV 1,2. In rest e ok. Noi n-avem autostrăzi la deal încă.
1.2 alea au fost niște mizerii, făcute pentru varianta de intrare din gamă. Am condus unu din ăla si din 4000 de ture nu l-am scos, că abia se mișca.
Sandero e bun și ca mașină principală. Decât un Passat din ăla break, ditai balena, mai bine 2 Sandero, sincer. 99% din timp nu avem ce căra cu ele. Îți zic ca om normal, ce făcea in medie 25.000 de km pe an. Acum cu pandemia nu prea. Pentru chestii de volum există curieri, există dube, există oameni care asta fac. Depinde câtă nevoie ai de cărat cu ea. Dacă ai familie cu 2 copii și un câine, n-aș lua break, aș direct ceva gen Mercedes VITO. Să am spațiu pe bune, nu doar senzația de spațiu.
@doru – ”ar fi ok pt unii eventuali cumparatori”. Pt. tine, probabil, nu.
@Alex – da, 100 de cai si un cuplu mai de lady-ajuta.
@Ionut M am 2 break – astra G si fabia 2 (2010). Fara una m-as descurca, dar fara amandoua… neh! De fapt astra g-ul am vrut sa il schimb cu un Sandero, dar din cauza motoarelor m-am razgandit si am preferat sa investesc in cea veche. Daca o voi schimba peste 3-4 ani tot Sandero voi lua in considerare.
@Haivas – MCV de 1.5 are 90cp.
In chimb noi respiram basinile de diesel importate din vest pentru a satisface basinile romanilor din cap, pentru ca altfel te vede lumea cand cobori dintr-o masina premium nemteasca sh.
O mașină premium nemțească sh e mai ieftină decât un Sandero sh … Cel puțin în România
Hai măi, las-o mai moale cu laimotivul ăsta cu bășini, că-i plină B1 de Loganuri și rar vezi cîte unul care reușește să intre pe B2 pe autostradă. Nu, n-am masină premium, ci doar una diesel care cînd o calc se duce, nu mă rog de ea.
asta în germania, că în romania loganurile dorm pe banda a doua.
@XXX
Daciile au o valoare de revânzare foarte bună. Merse cu ele timp de 5 ani și 100.000 km, indiferent că-s dizăl sau benzinare, mașinile bune au preț de vreo 6000 de euro. Vorbesc de-o mașină cu care nu te doare capu. Mai bine dau 500 de euro în plus pe ceva bun, decât să bag 500 de euro după ce-o iau, altceva decât consumabile:ambreiaj, anvelope, ulei, distribuție, becuri, filtre, lichide, cam ce trebuie pentru o mașină să ruleze.
Marele avantaj al Loganului este costul mic de întreținere, disponibilitatea pieselor și că-s mașini simple în construcție. Ca posesor de junghi, costurile de întreținere și de deținere sunt foarte mici anual, inclusiv la reparații neprevăzute, că nu-s pretențioase.
M-a lovit aproape de Crăciun în ușă și aripă pe spate un idiot, care nu s-a asigurat când a ieșit din parcare. Sunat să o repar la băeți pe malu șanțului: 3-400 de lei cu tot cu indreptat și vopsit parțial elementele de caroserie. Ieftin, față de altele.
Asigurare 220 de lei/6 luni, 60-80 de lei impozit anual, 220 de lei o anvelopă bună, consum mic, spațiu pentru băgat în ea la nevoie, nu acaparează o parte mare din venituri, față de alte mașini mai scumpe și mai premium. Costul total de exploatare și deținere este mic pentru o mașină. Așa cu scârțâit de plastice, cu greierași, că mai are scaunele cum le are, că mai ruginește ici-colea, mai au unele probleme de natură electrică, merg și nu cad. Una e când plătesc 70-90 de lei pe 2 becuri Philips Pure View, alta e când dau 700-1000 de lei pe o matrice de leduri. Avantajele-s multe. Iar pentru un român normal, care are nevoie de mașină să se miște, dar nu vrea să plătească mult pe mentenanța ei, e bună. La fel plouă pe toate mașinile. In trafic, in 99% din mersul urban, că acolo ne mâncăm zilele, își face treaba cu brio.
Am un cunoscut, ce are o mică firmă de amenajări interioare. Pentru cărat pe el și sculele, materiale, a cumpărat un Logan mai vechi, la vreo 4-5000 de lei, la care i-a scos scaunele din spate. O are de vreo 3 ani. Ce omoru dracu, cât a birjărit-o, cocoșată cu saci de ciment, faianță, adezivi, cărămidă, plus altele. Și in ea, și pe plafon cu bări atașate. Nu a căzut mașina aia. Și e mașină muncită, nu menajată. N-are nici pă dracu. Mentenanța obișnuită și atât: apă, paie și bătaie. Dar na, rudele nu văd mașină scumpă, cu ea nu intoarce priviri. E doar o altă tarabă banală in trafic.
Pe logica asta nu mai are rost nici sa iti iei pantofi. O pereche de cizme de cauciuc e suficienta, iti faci treaba cu ele.
@Anda
Pe logica mea, care e chiar sănătoasă, personal in materie de mașini, momentan nu îmi trebuie mai mult decât o cizmă.
Banii de cumpărat Balenciaga la mâna a doua, îi folosesc pentru alte chestii premium, care consider că merită.
Pe mine mă amuză blanao faptul că noi, românii, cumpărăm prea multă mașină pentru banii pe care îi avem real. Când muncești pe 3000 de lei și ai rata de 800-1000 de lei pe creditul de nevoi personale, să ai în fața blocului mașină străineză, bă poate ai mai pus și din buzunar ceva iepuroi, ca să completezi, logica mea de pasăre de curte îmi zice că ceva, undeva este greșit.
Când dai 25.000 de euro, banu jos pe mașină, dar o încalți cu anvelope ieftine, că pe vremea lu tacto nu existau anvelope de iarnă, că iernile nu mai sunt așa grele, undeva se rupe logica. Când la aceeași mașină, te întreb de asigurare CASCO, începi să tușești ca ultimul tabagiu și te junghie în spate, că e mult să dai 3000 de lei o asigurare anuală, spune ceva. Nu vorbesc din povești, nu din cazuri auzite la un prieten. Și nu e doar 1 așa. Când te dai cocoș în fața mea că ai Audi A5 S line cu motor de 2.0, că e mare impozitul, cutie automată, iar când te întreb de revizia la cutie și ulei schimbat la ea, de asigurare CASCO, de anvelope noi, mașină de aproape 20j dă mii, tragi gluga pe cap să nu puți a prost, sau schimbi subiectul repede, ce impresie ar trebui să îmi fac? Mașină de aproape 20j de mii, motor de litri pe ditai balena? :)))))))) Aia e blasfemie. Cu raport cai putere/tonă mai prost decât Loganu Decei? Principiu cizmei pică. :)))))
Dar scrie S-Line.
Nu inteleg de ce te-ar f…pune pe ganduri pe tine grija ca cineva are CASCO sau nu. Daca isi asuma riscul, aia e. Sunt oameni cu bani multi care nu vor sa isi faca un CASCO la masina, pt. ca isi permit sa repare/ ia alta si nu toti vor sa evalueze masina de X mii la 2X mii si sa-i dea foc noaptea. Anvelope de iarna am la a mea masina second din Germania. Le-am luat noi si sunt foarte bune pe zapada, nu am ramas niciodata blocata in nameti. Cat despre raport cai putere/ tona mai prost ca Loganu, pune bani deoparte si inchiriza si tu macar o data un Passat de 190 CP, comparativ cu Loganul tau, o sa zici ca mergi cu nava Antreprize.
@Anda
Mersi de răspuns. Mi-ai pus în brațe fix ce voiam să aud. Excepția care îmi confirmă regula. Prea puțini sunt aia de care îmi spui tu că își permit să își repare cu banii jos. Ăsta este și rolul asigurării, că de aia se numește asigurare: cu o sumă mică, asigura un bun de valoare mare, care acoperă o daună costisitoare. Eu nu îți vorbeam de oameni care învârt bani. Cei mai mulți așa sunt.
Legat de anvelopele tale sh, nu mersi. Alea niciodată. Poate să scrie pe ele și dot 0421. Niciodată.
2- Passatu nu e mașină. Mergeți voi cu aia. Am condus așa ceva. Nu mersi. Oricând un Talisman sau un Peugeot 508 sau Mondeo. Conduse toate 3. Alt feeling.
trebuie sa citesti mai clar: masina e sh, anvelopele sunt noi.
cat despre Passat ca nu e masina…bine ca e Loganul tau
A mea e o căruță. Efectiv căruță.
N-am cum să compar rabla mea cu ce și tu. Îs clase diferite, cu costuri de achiziție diferite. Eu mă amuz de oameni, că nu își permit să le întrețină, nu că de ce le cumpără. Îs realist, nu idiot.
Comparam cu modele enumerate în comentariu anterior: Talisman, 508…Mondeo. La mulți ani pe 2021.
Te-am molipsit cu cititul pe diagonală.
@IonutM, la comentariul cu „Daciile au o valoare de revânzare foarte bună” ai un – de la mine. Din greseala. Am vrut sa iti dau plus , si nu mai pot sa schimb. Ma simt vinovat, am tinut sa iti scriu..
Păi tu te duci pe tarla cu tocuri sau pantofi?
Cum e un articol cu masini, cum apar toti ruptii sa isi dea cu parerea despre ce fac altii cu banii lor.
Bai bobita: veri logan? ia-ti logan! Vrei audi? ia-ti audi! Acum taci in plm despre ce imi iau EU sau ce isi ia altul, ca nu imi da ma-ta bani.
Atatea socoteli si jigniri pe banii altora, ce n-am vazut.
@Ionut M, eu am doar o curiozitate: ce Audi are un raport cai putere/tona mai mic decat cel al Loganului?
PS: eu nu am auzit pe nimeni caruia sa-i pice matricea de leduri de la faruri. In principiu durata de viata a ledurilor este de vreo 10 ori mai mare decat a becurilor cu halogen.
Mie chiar nu mi se pare urat Sandero. Cel putin Stepway-ul eate chiar reusit. De Logan, no comment. Cred ca este cea mai urata masina pe care o poti cumpara in acest moment. Dar vesticii nu pun accent pe aspect. Gandeste-te cate break-uri vezi in Germania. Sunt mai dese decat berlinele. Si pana in prezent nu am vazut break frumos la nici un producator.
* audi break
Nu este scopul breakului in viata de a fi frumos. Dar daca ai gusturi prea fine, ia-ti un
Mercedes-Benz CLS Shooting Brake.
@Alexandru
frumusetea e o chestie obiectiva. Unora le plac breakurile, altora hatchbackurile, iar pe unii (eu, de exemplu) ii doare-n cot daca masina e hatchback, break sau sedan sau ce culoare are.
@Anda, urata masina aia.
Romanii nu inchiriaza si pentru ca firmele de inchirieri auto la noi incearca sa-ti bage pe gat tot timpul cate o zgarietura care ti-a scapat sa o treci cand ai semnat contractul de inchiriere, sau ti s-a parut insignifianta ori tie ori firmei de inchiriere si nu s-a trecut pe contract.
ai luat-o de la o firmă din aia cu 5€ pe zi?
Stai linistit, ca asa fac firmele de inchirieri si afara :))
Poti plati asigurare full si nu mai ai probleme.
cand vin in tara inchiriez de la travis iasi si iau asigurare full asa ca asta cu zgariturile nu ma afecteaza. pentru orice eventualitate se pot face poze la exterior si interior. in plus, daca inchiriez mereu de la ei nu imi mai blocheaza garantie pe card decat pentru combustibil. se gasesc si companii serioase dar evident nu la 5 euro pe zi.
@Zarax, nu am pățit niciodată prin afară. Ba mai mult decât atât, un prieten a lovit o mașină în Spania și nici nu s-au uitat bine la ea. Era portbagajul înfundat și nu au observat. Bine, în Spania mașinile zici că sunt făcute de elefantul din reclama la Peugeot.
@zoso mutumesc ca esti de acord cu mine: https://zoso.ro/dacia-sandero-2015-1-2-75-review/#comment-1263266
și tu cu mine https://zoso.ro/prefera-europenii-hatchback-urile/
Am vazut alaltaieri una pe strada, culoare aia coniac, chiar arata bine, a evoluat mult. Aduce un pic a VW ca grila si faruri/stopuri.
Arată bine, grilă și faruri? Uitați-vă fraților la motoare și cutii, că nu o iei s-o pupi în bot.
@marinel, pe principiul e ea urata , dar macar face sarmale bune.
Succesul Sandero în Spania e cu atât mai impresionant dacă te gândești că modelul cumpărat e la final de ciclu. Lumea știa că vine modelul nou și tot l-a cumpărat. Gege, Dacia!
Pai modelele la final de ciclu se dau cu reduceri mari. De asta se cumpara.
Si sunt si mai bune ca deja se stiu problemele, au toate optimizarile facute. Asta zicea si inginerul sef de la Mercedes, cea mai buna optiune este sa iei ultima versiune de la modelul vechi, ai si discount si o masina trecuta prin toate filtrele.
Așa o fi la Mercedes, dar la Renault lucrurile stau altfel. Ei le zic plan ”eco”, unde eco nu vinde de la ecologie, ci de la economie. După ce s-a scos un model, toată lumea e încurajată să caute soluții ”eco”. Așa se ajunge la tot felul de idei crețe, gen eliminarea barei stabilizatoare.
Bine bine. 79 de euroi la vestici. La noi finantarea auto e o gluma. Am intrat acuma de curiozitate pe calculatorul de finantare de la Dacia. Daca dai avans 25%, pe 5 ani au DAE 11% adica mai mult decat la un imprumut de nevoi personale. Daca dai avans 50% ai 12.5% pe 5 ani credit. Daca dai avans 70% pe 5 ani ai dobanda de Provident si anume 16% iar pe 3 ani e si mai mare.
Decat prin finantare de la ei iau bani din Homebank pe loc si le-o achit cash urmand sa platesc la ING ratele mai mici decat la ei, prin RCI Leasing.
Eu m-am dus la banca sa imi iau credit de nevoi personale pentru jumatate din valoarea masinii. M-a intrebat tanti aia pentru ce imi trebuie, i-am zis ca pentru masina, si mi-a zis din start ca am luat decizia cea mai buna, ca ar putea sa imi ofere si credit auto, doar ca pe hartie avea DAE doar cu 1% mai mic, si plimbam mult mai multa hartogaraie. Nu m-am complicat cu leasing pentru ca urma sa rambursez anticipat in maxim un an, dar nici acolo nu parea sa fie un mare avantaj ca persoana fizica.
La papagalii de la Iagingii am un credit vechi, la care mai aveam de plătit 6-8 rate.
Treabă bună, socoteală, frumos sună subsemnatu la iagingii, să rambursez creditu, fericit că obțin și o reducere de costuri, că făcusem ceva de genu in 2016 și am ieșit la deal vreo 2700 de lei.
Sun la ei, da se poate achita: valoarea ratei X nr de luni rămase + ceva penalizare de rambursare anticipată. Ieșeam mai prost decât dacă mergeam cu rata normal. Am zis pas, că plătesc la timp rata și scap de ei. Mai am vreo 3 rate și am scăpat de ei.
Altă gherlă la asigurări luni: mă duc să fac asigurare la junghi, ajung la tanti, să-mi arate ofertele. Clasicu român sărac, da burghez, pe principiu fac RCA la City, dar port Timberland și Saleva si am Nokian pă mașină, 220 de lei pe 6 luni, 560 de lei pe un an. Beg your pardon? Ce e aia? Nu prea le place cu bani, din ce văd. 6 luni și mă mai caută prin iulie.
@ IonutM
Probabil ca te referi la comision de x% la rambursare, nu? Sunt convins ca ti s-a explicat de la bun inceput de el si daca verificai pe scadentar, ai fi observat ca dobanda in ultimele luni de credit e nesemnificativa deci mare economie nu prea faci, ci ai putea sa platesti mai mult cum ai zis si tu. Dar nah, bancile sunt rele.
E ok. Nu am tușit că beneficiez de cam nimic de la bancă. Mai au ei și alte bube în gură. Gen aplicația aia e vai morții ei. De la ceva simplu, practic, foarte utilizabila, a ajuns o mizerie greu de folosit, care se încarcă greu, foarte mizerabilă, deloc intuitivă și gândită cu curu. L-aș invita pe șeful echipei de la UX și design să trăiască cu ea 1 an de zile, să își vadă opera. Băncile românești mai au mult de împins, până să prindă din urmă ușurința de utilizare a Revolut.
Mai bine să ai Nokian pe mașină și asigurare la City, decât anvelope no name și asigurare la Țiriac.
@Ionut
Cel mai bine, plateai ratele in avans si o lasai pe ultima asa. Si scapai de comision.
Gen, luna asta plateai 7 rate si luna urmatoare iti trageau ei pentru a 8-a. Si le-o trageai tu frumos.
Eu asa fac cu ratele la casa :)))) Rambursez anticipat dar fara sa inchid creditul, il las sa se inchida singur.
Regular romanian enters chat:
– dar io cum fac depășiri cu petarda aia de motor de 0.9l?
– frate, pentru banii ăia mai bine îți iei un bmw/audi/vw sh adus din germania care oferă confort și lux.
– dacia este un kkt de mașină, nici dacă mi-o dai pe gratis n-aș conduce-o.
Si sa nu uitam de agatatul cu masina asta. Ca vorba aia, mai bine agati in Matiz decat in Logan.
Ca posesor de 0.9 iti zic ca nu prea faci depasiri. Pe autostrazi, daca ai ghion de dealuri nu o sa poata merge cu 130km. In rest e ok.
Eu am captur 2015 cu motorul asta, am avut si un clio cu acelasi motor.
Cum am mai spus-o p-aci, când vine vorba de mașini, prefer o gândire mercantilistă: decât să iau bembeu ca să agăț, mai bine conduc ce am și mă duc la bagaboante, să cordesc după meniu.
Ies mai ieftin și nu tre s-o conving, să facă o clanță pentru 2 pahare de Chivas. Să fim serioși. Triști sunt unii.
@andrei g
razi tu razi, da’ in Romania ai nevoie de un motor care sa te ajute sa faci depasiri fara emotii, pentru ca in Romania nu sunt autostrazi, ci drumuri nationale cu o banda pe sens, drumuri pline de tiruri. Asa ca da, ai nevoie de ceva cu un motor mai mare decat petarda aia de 0.9 si 90 de cai, ca nu-i frumos ca in fiecare depasire sa stai constipat daca nu cumva apare ceva din fata in jumatatea de minut necesara pentru a depasi un tir.
@Sabotor, știu ce zici, țin minte cum îți stătea morcovul undeva băgat adânc atunci când făceai o depășire cu motorul de 1.4 benzină cu 70cp…dar problema este că oamenii care se plâng de motor că este o petardă nu prea au înțeles scopul acestei mașini: să te ducă din punctul A în punctul B, preponderent într-un mediu urban și/sau ocazional înafara celui urban. Evident, pentru românul care se plânge de Dacia așa ceva este de neconceput, fiindcă mașina trebuie să aibă minim 250cp, interior piele fulopșion, să mănânce asfaltul, să care și purcica de la țară și toată casa când pleacă în concediu.
Ideea finală este: dacă conduci mult pe DN și autostradă, motorul de 0.9 nu este pentru tine și este ok acest lucru, dar asta nu înseamnă că este prost fiindcă ție nu ți se potrivește.
Ca reply ptr @Alin, care zice ca nu faci depasiri la deal pe autostrada cu 0.9.
Am 0.9 MCV Stepway Easy-R si am mers de mai multe ori constant cu viteza maxima constructiva.
140Km/h pe cruise control duce fara probleme, in 3000-3500 RPM.
@andrei g cumva conduci un biTDi?
Problema nu e masina (sau motorul mic), problema este consumatorul.
Eu tare banuiesc ca astia care zic ca nu poti depasi cu 90CP, in realitate zic ca nu il pot depasi pe ala din fata ce merge cu 100-110 (si cam asa e, e greu). Daca cel din fata merge cu un 70, se poate depasi usor si fara stres.
în linie dreaptă. cu 2 km spațiu. da.
Clio pe autostrada(in zona de dealuri) de pe langa Cluj, nu putea tine constant 130km, pedala la fund(sau pilot). Captur condus de mine targu jiu – luxembourg – berlin pe mai multe autostrazi cu dealuri aceeasi situatie. p.s. Da, am atins si eu viteza maxima constructiva pe autostrada bucuresti-ploiesti..
@vali, chiar m-am uitat la un test de accelerare sandero 90CP asta nou. De la 75 la 95kmh dureaza 4 secunde. Bineinteles in cea mai mica treapta posibil si sa rupi turomentru, dar se poate. In 4 secunde ai depasit orice masina, duba ce merge cu 70. La un tir ce merge cu 70 sa zicem ca dureaza un 6-7 secunde.
Si eu care am mers 7 ani de zile cu Saxo 1.1 60 cai prin tara. Am facut 2000 km intr-o saptamana intr-un concediu. Trebuia sa fi murit de seci de ori dupa unii.
N-am avut niciodata probleme cu depasirile si nici cu mersul pe autostrada pentru ca stiam ce conduc si stiam ce poate si ce nu.
I singura data era sa mi-o fur incercand sa depasesc noaptea 3 carnati ce mergeau lipiti unul de altul si n-am estimat bine distanta, dar aici a fost vina mea si e posibil ca ceva mai puternic sa fi facut situatia mai urata.
Nu cred că posesorii de dacii merg cu 130+ pe autostradă (acolo unde există), cică consumul de combustibil ar fi mare la viteze din astea și nici depășiri periculoase n-ar trebui să facă, așa cum se fac prin România
@sfatuitorul
Dureaza mai mult. Pentru ca daca depasesti cu 90 km/h un tir ce merge cu 70, 4 secunde iti ia doar lungimea tirului. Dar tu mai intai te asiguri fata-spate, calculezi mental rapid daca ai timp, te hotarasti, apoi iesi in depasire cu 10 metri din spatele lui (daca nu esti prost sa stai lipit de fundul tirului), te bagi inapoi pe banda ta cu 10 metri inaintea lui, si-n plus mai ai si alea 4 secunde in care accelerezi de la 70 la 90 km/h. Mai realist, iti ia pe la 15-20 de secunde (sau mai mult). Ceea ce inseamna undeva intre 375 si 500 de metri. Se pot intampla multe pe juma de kilometru, stii ce zic? Nu-i asa ca parca ar fi chiar misto sa faci o depasire in 5 secunde?
De asemenea, ce te faci cand dai peste un tir care merge cu 80 km/h? Se cam dubleaza timpii aia.
Masina e foarte ok cu cei 90 de cai ai ei.
Problema e daca te duci cu nevasta + puradei + catel + purcel + bagaje.
Cand masina devine o chestie de 1.6 tone, ca doar nu ma plimb singur in masina prin tara, e mai nasol sa iti incerci norocul in depasiri.
Pe autostrada sa zicem ca o tii in 130 pe B1 si depasesti cand poti, dar noi nu prea avem autostrazi. Drumurile noastre cu 2 benzi iti cam taie avantul de a depasi daca esti incarcat.
acum înțelegeți de ce tot insistă renault să facem autostrăzi?
ei sunt într-o menghină, la o parte are ue care forțează reglementări imposibile, iar pe partea cealaltă nevoile consumatorilor.
Foarte faina, arata foarte modern, pentru tineri fara familie la pretul ala e perfecta.
Dar eu prsonal nu mi-as pune copiii intr-o masina care nu ofera nici un fel de siguranta la impact.
Am vazut azi dimi un Sandero rasturnat in urma unui impact cu un Passat, de asta si comentez.
Dude, masina aia s-a turtit de la impact, deci pass.Passatul era lovit la nivel de reparabil.
Dar e mult inainte fata de primul Logan, e adevarat !
Ok, in ordine:
1) Masinile moderne TREBUIE sa se turteasca la impact. Daca raman intregi e nasol, energia trebuie sa se duca undeva si daca acel undeva nu e structura masinii, esti tu.
2) Un minim de efort pt. a te uita la cum se acorda rating-urile la NCAP, o sa iti arate ca motivul pt. care Sandero are doar 3 stele este ca nu are asa multe sisteme active de siguranta, gen franare automata de urgenta, lane keep, etc. Versiunea noua, care nu e inca testata, probabil va avea 4 stele sau peste, pt. ca acum vine cu tehnologiile de mai sus.
Daca te uiti in schimb la protectia ocupantilor, ai sa constati, poate cu surpriza, ca e aproape identica cu cea a miticului Passat.
https://www.euroncap.com/en/results/dacia/sandero/8866
https://www.euroncap.com/en/results/vw/passat/7900
Bai, iar vii ma cu argumente ? Tu nu auzi ca a văzut el ca Passatul era reparabil? Se duce in sat la
Nea vasile, ala comanda piese pe la dezmembrări de la alte gioarse și o face ca noua. Nu știi ce-i valoarea.
Chiar am facut comparatia asta intre Duster si Kadjar. La protectia soferului la Duster esti pe portocaliu/rosu, la Kadjar pe verde
3 stele din 2021 reprezinta 10 stele de acum 10 ani, dar passat-ul e rege, mai iei o aripa din dezmembrari, un far, iti mai indreapta baietii lonjeronul si e gata de drum sarakul ala cu dacia isi incaseaza casco si isi cumpara alta….ce penibil…
Claudiu, ai dreptate in tot ceea ce ai spus, dar nu ai vazut masina, adica era distrusa, armonica etc., pasageri dusi la spital cu Smurdu’, dintr-astea.Passatul era ok, cand spun reparabil ma refer la faptul ca nu avea ( cel putin la nivel vizual) nici macar lonjeroanele indoite. Nu am facut poze ca nu sunt ziarist sau cocalar, dar cred ca o sa apara in presa si am sa pun linkurile aici.
Eu discut, repet, dpdv al sigurantei copiilor mici pe care-i am.
Statistica arata totusi ca basinile sh cu stele de siguranta nu schimba locul fruntas pe care se afla tara in ce priveste mortalitate pe sosele. Poate ca acea catalogare cu stelute creaza un fals sentiment de siguranta pentru romanul coborat din caruta in Passat, iar asta duce la multe tragedii cu masini „sigure”.
@Claudiu
Totusi, Sandero 4 stele, Passat 5. Passat 85% protectie adulti, Sandero 80%. Passat 87% protectie copii, Sandero 79%. Dar e ok, nu-i nici o diferenta pentru tine.
Ce aveti fratilor cu piesele din dezmembrari? Mai ales bara/aripa/far…
Sa va dau exemplul meu. Masina de 3000E. Accident cu fatalitate la bara, aripa, far.
Aveam variante
– de a lua nou si original, foarte scump
– aftermarket mai ieftine dar petarde de bara/aripa care se fac bucatele la primul impact
– dezmembrari, revopsit, costuri relativ reduse
Voi ce ati alege din astea 3?
Văd că nimeni nu menționează că, până să apară actualul model de Duster, nu exista vreun model Dacia care să vină cu airbag-uri tip cortină, fie și doar ca dotare opțională, contra cost.
Claudiu, că tot ai dat link-urile alea către rezultatele EuroNCAP, te-ai uitat puțin și mai departe de procentele respective? Spre exemplu la protecția în zona toracelui. Dacă e să comparăm manechinele, diferența nu e de doar 5%…
https://evz.ro/grav-accident-de-circulatie-la-constanta-trei-victime-la-spital.html
@Ionut
dar vai, n-auzi ma ca Sandero are 4 stele, e practic la fel de sigura? Cum iti permiti sa dai un link din care vedem ca soferul de Mercedes a fost usor ranit, iar aia din Sandero au ajuns chiar si-n coma?
Nu mai bine conducem noi preventiv decât să ne lăudăm cu stelele mașinii? https://m.youtube.com/watch?v=qGAUP8cU2-I … Da știu, unii probabil își iau preventiv mașini cu mai multe stele dar unii nu prea
@Sabotor, oare cam cum ar arata un alt hatchback din aceeasi clasa cu Sandero dar cu 5 stele (actuale) la NCAP lovit din spate cu aceeasi viteza de un tanc de masina ca S-class-ul ala?
Jay, in caz ca ti-a scapat, discutia mergea pe firul „ce e ma mare smecherie cu Passatul asta, ca uite, Sandero e la fel de sigur”.
Pentru Romania suma reala e undeva la 150 euro/luna pentru o masina de 10.000 euro, fara asigurari si cu o rata reziduala de vreo 3500 euro.
Leasing-ul in Romania nu inseamna cam acelasi lucru cu leasing-ul prin alte tari, in sensul ca la in .ro leasing inseamna un fel de „rate la dealer”, iar prin alte locuri inseamna „inchiriere pe termen lung” si de aia si diferentele de pret.
In Romania oferta este prezentata fix la fel, 319 lei/luna; cu litere mici scrie ca e vorba de 60 de luni, asigurarea nu este inclusa, avansul este de 50% si rata reziduala 3500 euro.
https://zoso.ro/dacia-face-ceva/
In articol scrii ca daciile sunt preferate de tinerii din vest in timp ce eu in vest am vazut persoane de la 50 ani in sus conducand dacii.
Pensionari multi din vest prefera dacia pt ca in concedii(excursii) pleaca in grupuri cu autocarul sau avionul. Si da, cu diferenta de bani cat ar fi rata pt o masina mai scumpa pleaca in 2 excursii/ an.
Pentru că oamenii nu cumpără mașină de toți banii. Se pot face și alte chestii cu banii.
Dacă merge, nu pici din ea, nu stai cu ea prin service, bagă căldură iarna, aer condiționat vara și mai ai o petardă de bluetooth/auxiliar, deja ești un mic aristocrat. Restu mai pot aștepta. Parcă din miile alea de euro mi-aș lua o saltea de 2000 de lei, mi-aș lua niște ochelari de vedere mai buni, mi-aș face un dinte la o clinică mai spălată, mi-aș lua o țoală tehnică mai bună, aș pleca intr-o vacanță, mi-aș pune niște opinci mai premium pe mașină, aș lua o pereche de căști audio premium să aud un sunet bun, poate aș plăti niște abonamente la niște servicii care îmi aduc plăcere.
Nu militez pentru gioarse. Cât de ieftină e mașina trebuie întreținută, fără discuție.
Dar nu văd rostu pentru stilul de viață pe care-l avem pentru o mașină care acaparează mare parte din buget.
In definitiv, fiecare face ce vrea cu banii lui, că poate mașina aia e bucuria lui de a o avea. Dar practic, nu.
Nț. Alea 2 excursii pe an sînt plătite de fondul de pensii doar pentru faptul că-și țin banii acolo. Pricepit, nu?
Ionut i feel u brother. Am 2 „cazane” vectra b 1.8 cu doar 140000, si un passat b5.5 care e aproape tipla. Daca le dau la pachet nu iau 3000E pele.
Nu vrei sa stii cat hate mi-am luat de la familie, prieteni, aere din volvo-bmw, asta ultimu si-a luat seria 3 de „doar” 24000E.
In acelasi timp eu ca plebeul prefer sa investesc in alte chestii ce imi vor genera venitoru stabile la batranete, gen imobiliare…
A si sa nu ma intelegeti gresit, daca scopu vostru inviata e sa te uiti la stele sau sa tragi pt un seria 3 sau whatever, go for it, tot respectu pt pasiuni si savrei ceva in viata si sa tragi sa obtii acel lucru. Problema e cand ajungi sa ii judeci pe altii dupa standardele tale.
Sandero asta noua e o masina foarte misto.
Pentru oamenii practici Sandero este exact ceea ce trebuie si nimic mai mult, daca ne raportam la pret si costuri de intretinere. Acum, ca noi inca avem mentalitatea aia, ca mai bine un Golf/BMW/Mercedes din Germania rulata de o batranica la piata e o alta discutie.
Insa motivul pentru care romanii nu prefera Sandero si se duc catre alte masini este si din cauza ca nu toti stiu ce inseamna intretinerea unei masini. Adica sa ne intelegem, daca ai lua o masina noua din start implica niste costuri aditionale viitoare pe care nu toti si le-ar permite: asigurari(RCA+Casco), anvelope de iarna decente. La cat costa un Sandero numai cele enumerate de mine ar mai mari pretul cu 20-30% la o estimare rudimentara. Si asa romanul isi pune problema de ce o dacie noua, cand mai bine ceva sh frumos de mor dusmanii si care daca a mers 600k km, mai merge vreo 10-20k km cat am eu in plan. Pe langa asta, impozitele la masinile astea preferate de romanii adevarati sunt inca ieftine, iar asigurarile luam Euroins cele mai ieftine se stie.
O alta discutie pe care nu vreau s-o deschid este si problema finantarii cand vine vorba de cumparat o masina noua. Finantare care este o gluma comparat cu ce e prin alte tari(vezi cazul unde Sandero rupe).
O mașină SH nu implică costuri aditionale (anvelope de iarnă și asigurari)?
Intreb pentru ca am doi amici care si-au cumparat masini SH, amandoi cu ghinionul de a baga 1500-2000 de euro in ele in primul an de folosință. Al doilea a scăpat mai ușor, doar 500 de euro in primul an. Asta „extra”, pe lângă clasicele cauciucuri.
@Cristi, pai cand cumperi o masina SH, e de asteptat sa mai bagi 1000-2000 E in ea sa o pui la punct.
2000 de euro pentru O piesă, una? Eu înțeleg niște sume, dar nu chiar să (ai ghinionul să) se buseasca ceva de 2000 de euro.
(nu sunt priceput la masini, poate zoso stie ce ar putea costa 2000 de euro la un Subaru).
https://autoparts.beforward.jp/detail/Engine–Components/Engines/PA42138683/
Cand iti cumperi o masina SH, nu o cumperi de toti banii, trebuie sa fii cretin sa faci asa ceva. Fiind SH, poate peste o luna-doua trebuie schimbate niste placute de frana, un ulei, consumabile dinastea. Acestea fiind zise, sunt SH si SH. Una e masina SH din piata de la Giani, adusa de la o batranica din Germania care mergea cu ea la piata si alta e masina SH luata din reprezentanta, cu garantie, istoric, etc.
nu-mi strica un viitor articol, e deja scris
Ah, va fi o nebunie in comentarii
Poate sa arate oricum, frumoasa ca Alfa Romeo sau urata ca Fiat Multipla cand te urci in ea si calci motorul ala de 0.9 sigur te simti ca bunicu la 80 de ani care se uita dimineata la ea si spune ,,de bine de rau macar o parte din functii lucreaza,,
Unii oameni isi consuma adrenalina noaptea de dinaintea diminetii asa ca nu au nevoie sa dea talpa masinii, dupa cata talpa au dat deja cu cateva ore inainte.
Romanu se uita prea mult la ce gândește vecinul. Prefera sa aibă iPhone ultimu răcnet și cumpărat in rate. Sau cum îmi place mie sa spun, e mare pasionat auto și doarme in mașina. Porsche la scara și garsoniera in Berceni.
Pe de alta parte și eu fac pe lupul moralist. Am preferat Skoda noua cu banii jos fiindca sunt prea multe gropi in Ro. In țările cu apa calda ai asfalt neted și nu îți verși cafeaua la fiecare gura de canal.
Tu poti sa intri in club cu garsoniera ? Cam asa si cu masina si iPhone-ul, nu e vb de dusmania altui barbat ca de obicei cei pasionati de masini pot sa iti dea o estimare aproximativa, mai stiu modelul etc, problema e cum mai agati tu tarancile care raspund altfel la un BMW mai vechi dar ceruit, decat daca esti in Sandero. E doar dorinta de a epata, sa arati ca ai, dar fara sa zici textual asta ca e de porc. Cam cum fac corporatistii cand vor sa zica ca sunt intelectuali :”Am citit cartile lui Harari „(wink wink)
Pentru oras e perfecta. Ieftina, iti faci treaba cu ea. Suficient.
In UK si Germania iti zic eu de ce pentru ca am vazut ofertele de leasing si am vorbit cu cativa prorpietari: pt ca avansul e 199 si rata lunara 99.
O masina noua – un fel de golf ieftin, la banii astia, nu gasesti. E buna ca a-2a masina, ca masina de luat pt copii daca stau cu tine si au nevoie sa mearga la munca, etc
Si am uitat sa mentionez ceva: costurile lunare de rata/intretzinere a unei masini pentru tineri in UK de exemplu nu mai sunt de multi ani prima problema. Asigurarea este, in schimb. Daca abia ai luat carnetul, ai sub 25 ani, asigurarea chiar si la aceasta Sandero, e undeva de la 4000 GPB+ pe an la un motor mic si CP cat mai putini. Scade cu un 50% in anul 2, inca putin in anul 3, si tot mai bine pana ajungi la un 500 pe an DACA nu ai avut incidente.
Sa facem un calcul la rata lunara: 100 rata la masina, 50 benzina, cam 400 asigurarea, altele > taxa de drum, poduri, autostrazi, parcari, dupa situatie service – sa rotunjim la 600 pe luna. Deci da, inca un motiv sa tinem rata lunara cat mai jos la o masina in primii ani cel putin.
Tinerii din UK își cumpără Astra (dacă e băiat) sau fiat 500 (dacă bune băiat) … Mai scapă banii ocazional pe 108, C1, auto, etc.
Sandero își cumpără cei 30+ și mai mult pentru costurile reduse de întreținere și asigurare, asigurare care în UK fac ce vor pla lor
Eu zic ca romanul (ca si mine, dealtfel) este mai reticent in a cumpara acest Sandero mai mult din pricina disciplinei din trafic, pentru ca in Romania, toti tantalaii conduc. Iar la 40km/h, daca a intrat unul in tine din lateral, esti pa si tu, si familia de pe locurile din spate. Cand pe sosele va prelavala condusul responsabil, probabil si romanul va gandi altfel. Daca as trai in vest, cu siguranta ar o fi optiune. La noi insa, as alege oricand un A4 din 2010, in detrimentul lui. Inainte de aia 5 ani fara bataie de cap, ma gandesc in primul rand la ai mei, in caz de.
E bine ca te gandesti ca intra unu in tine, dar nu te gandesti daca iti ia foc sh-ul in mers sau ti se blocheaza volanul…
@cerbudeaur Degeaba le explici la astia de traiesc in bula lor, sa vina in gaura neagra numita Moldova sa vada cum se conduce prin Vaslui, Botosani, Suceava, Iasi, Neamt toate satele si toate drumurile taranesti, sa ii vezi apoi daca mai are curaj vreunu sa mearga cu Loganu sau cu Sandero nou sa zica „e de oras”. Veniti un pic pe la Iasi sa vedeti situatii in care chiar „tre sa te bagi” sau sa dai talpa intr-o depasire, intr-o intersectie, sa faci stanga, soferi care trec pe galben etc, sunt N situatii in care ai nevoie de cativa cai in plus inclusiv in oras (conduc Logan de la serviciu 1.0 Sce 65 CP si cand mai dau si drumu la AC vara mai pleaca inca 10-15 cai, daca mai bag doi oameni in masina mai pleaca 7 cai) , deci cine recomanda aceste masini si are curaj sa mearga cu familia la drum lung, este clar inconstient!
@fur, nu te mai c*c* pe tine, sa pleci de pe loc mai tare merge si loganu si matizu si toate, asa se circula mai in toata zona extra carpatica. Prefer asa decat lesinati la volan care abia schimba a doua la semafor si in loc sa treaca 25 de masini trec 10. In Iasi se circula aproape la fel ca in Bucuresti, doar ca se pleaca putin mai greu de la semafor ceea ce mai incetineste traficu. Iar exceptand Iasi si Suceava unde se mai circula cat de cat ok, in celelalte judete se circula incet. In toata tara in zonele mai putin aglomerate se circula incet.
am vrut sa comentez la fiecare in parte care zice ca motorul ala de 0.9 moare la drum. dar e prea complicat. comentez o data pt toti, daca or citi. eu cred ca voi n-ati mers cu un motor de 0.9/1/1.1/1.2 turbo. cu sunt majoritatea celor care exista acum. poate comparati cu dacia 1310 la putere/cuplu. intamplarea face ca am si o masina din 2006, 1.2 55cp FSI: in oras nu simt nici o diferenta fata de un motor muuult mai puternic iar la drum lung pe autostrada prinde fara nici o pb 130-140/h fara sa tremure sau sa para fortata iar pe Posada da, nu depasesc in curba cu 100/h dar merge in ritmul impus de trafic, orice trafic ar fi acolo, fara nici o pb. Diferentele sunt la depasiri din scurt, la rupt astfaltul in urcare, la depasit 140/h, nebunii d-astea. Un logan turbo 0.9 rupe in trafic in oras, in orice oras.
@maxp marea problema a loganului turbo (0.9tce) e turbina. Incarca extrem de tarziu (dupa 2500rpm) si se plafoneaza relativ repede. De cuplu mic (aproximativ 130Nm) nu mai zic nimic.
nu te contrazic, nici nu zic ca e cea mai cea masina, ce vreau sa zic este ca e suficienta pt 95% din situatii si mers normal. Feelingul meu este ca atunci cand se plafoneaza curba aia tu deja ai 140/h. pt mine este arhisuficient. da, de la 130-140/h nu mai ai zvic sa il faci din scurt pe unul care merge cu 150-160/h dar….
nu vreau sa intru in polemici si sa fiu avocatul dacia, e clar ca e greu sa te multumesti cu o dacia cand vi de pe o masina mult mai dotata si puternica, dar ma irita cand vad comentarii de genul ca imbatranesti in ea, ca nici nu pleaca de pe loc, etc….
@maxp eu ma refer strict la motorul de 0.9. Am facut naveta pe Dealul Negru (Targoviste-Gaesti-Ramnicu Valcea) cu Logan 1 1.5dCi pe cand pasajul de la Bascov nu exista. Vreo luna. L-V. Nu m-a dar pe spate dar nici nu m-a lasat in drum.
Experienta mea cu 0.9 e aici: https://zoso.ro/dacia-sandero-2015-1-2-75-review/#comment-1263266
O masina care noua a costat 9500E. Ish.
Când mă gândesc că aveam un 508 hibrid și doar motorul electric la el avea 150 nm…
Înțeleg de ce mașinile electrice sunt viitorul ca mașini de oraș. Da, până vor fi și de cursă lungă mai este, dar de oraș și făcut naveta…la ce cuplu poți scoate din motoarele electrice relativ la dimensiunea lor fizică…incomparabil.
Dacia, din pacate, nu e undeva tot pe acolo, e pe 15 in Germania. Si a avut una dintre cele mai mari scaderi in 2020, -40%. La nivel european, sunt pe la -35% Q1-Q3, tot asa, in top 5 scaderi.
O fi rata 79 de euro dar urmeaza asigurarea (ce nu e 750 lei/an ca si la noi), taxa de drum, impozitul (ce din nou, nu-l chiar 70-100 lei/an) ca la noi, si unde mai pui locul de parcare, ce sa sa vezi, iarasi nu e gratuit sau 100 lei/an.
De aia tinerii de pe acolo ori n-au masina ci bicicleta, ori au Sandero.
Exact. Vezi postul meu de mai sus: UK e groaznica la asigurari, mii de lire pe an pt tineri, in Elvetia nu scapi fara 250 CHF pe luna pt loc de parcare.
Costul masinii nu mai e de mult cea mai mare problema pentru tineri.
Mie-mi plac masinile facute de Dacia, ieftine, okish, cu tot ce-mi trebuie mie pe ele (bine, nici nu-s foarte pretentios). Daca ar avea ceva motoare mai de doamne-ajuta cu cutie automata, mi-as cumpara si eu. Dar nimeni de la Dacia nu s-a gandit daca merita un Logan/Sandero cu motor mai puternic.
Dar gresesti un pic. In Germania e cumparata ca a 2-a masina a familiei, masina de oras (e f. buna pentru asta). Nu prea le vezi pe autostrada. Nu e cumparata pentru ca e o cultura a inchirerii, inchiriatul e o solutie doar pentru aia care care au nevoie de o masina pentru o zi-doua, o data la un an-doi.
In Romania Sandero nu ar fi cumparata ca prima masina a unui tanar de 18 ani sau ca a 2-a masina a familiei ca abia sunt bani pentru o singura masina, ci ca principala masina a familiei, si pentru aia trebuie sa indeplineasca niste conditii: sa fie destul de incapatoare (da, fie si pentru un singur drum mai lung – concediul anual, ca inchirierile in romania sunt o gluma, povestesc putin mai jos) si sa aiba si un motor relativ mai puternic, sa poti sa depasesti fara emotii tirurile pe drumurile nationale. Sandero nu indeplineste niciuna din conditiile astea 2.
In Romania nu merge treaba cu iti iei o masina mica, de oras, si inchiriezi cand mergi in concediu – te costa 240 de euro o Toyota Corolla pe saptamana, si asta e la prima strigare, fara asigurare suplimentara, pe care o cam vrei, ca altfel ti-o cam poti lua urat de tot la predare. Daca vrei sa mergi in alta tara, trebuie cel putin sa sari cu o garantie de niste sute de euro, si toate astea pentru ca vrei sa folosesti masina 2 zile. Nu e economic deloc, asa ca oamenii ori isi inghesuie totul in masina lor mica (daca au) sau isi cumpara din start o masina mai mare.
La fel, e absolut stupid (economic) sa inchiriezi pentru ca mergi un week-end la parinti/tara/undeva. Costa 100 de euro inchiriatul (la fel, chestie standard, fara asigurare suplimentara), e absurd sa platesti banii astia cand ai o masina, asa ca la fel – te inghesui in aia mica sau iti iei din start o masina mai mare.
Inchiriatul e o solutie – asa cum am zis – doar in momentul in care ai nevoie de masina DOAR o singura data la un an-doi – dai o suta de euro la un an-doi si nu platesti anual asigurare, impozit, revizii si nici nu trebuie sa sari la cumparare cu o suma considerabila. Faci concedii de 2 saptamani pe unde ai tu chef? Folosesti masina des pentru tot felul de excursii mai lungi sau mai scurte? Faci mai multe drumuri mai lungi de 500 de km/an? Atunci e mai ieftin sa cumperi masina.
Noile Sandero au cutie automata.
Nu le-a luat decat… 20 de ani sau cat e de cand au lansat Logan? Bun, ramane sa puna automata si pe logan si sa puna si niste motoare mai de doamne-ajuta si peste 2-3 o sa iau in calcul Dacia.
aș vrea să le bag cuie sub unghii cui a gândit configuratoarele alea imbecile. lasă-mă în morții voștri să îmi aleg combustibilul și cutia înainte să aleg echiparea, cretinilor imbecili ce sunteți!!!!
tănase, știu că citești, nu mai fi butthurt și pune-te în pielea cumpărătorilor
Lucrurile nu sunt atat de simple (am detinut un stepway intre 2014 si 2016), nu in Romania:
-la banii aceia nu imi gaseam alta masina noua/dotata/diesel echivalenta
-preturile la revizii (la reprezentanta) sunt mai mici decat la orice alta marca
-preturile la asigurare sunt foarte ok (nu imi pot inchipui cum e sa ai masina facar asigurare tip casco)
-bonus, dupa 2 ani si 76000 km am vandut-o foarte repede si deprecierea a fost cea mai mica dintre toate masinile ce le-am detinut(bine, a fost si cea mai ieftina la pret de achizitie nou, iar deprecierea este procentuala)
-ce nu mi-a placut, la modelul respectiv: insonorizarea, confortul scaunului si poate spatiul interior, insa in rest, o masina la fel de buna ca vw, opel, nissan, seat, etc….iar costurile de utilizare au fost foarte mici
-finantarea, ca si la credite imobiliare, este hotie pe fata in Romania (de aceea apara Steve von Groiningen statul de drept in strada in Romania), pe de alta parte , nu luati de bune tot ce vedeti in ceea ce priveste leasing-ul/inchirierea pe termen lung: ai avantaje, cum ar fi intretinere totala, insa de multe ori ai o limita maxima de km anual, si cel mai sensibil este momentul in care returnezi masina, si orice zgarietura(inerenta de altfel) este taxata cu 100 euro, iar cand iti manifesti dezgustul la aflarea facturii de 2000 euro pentru refacerea masinii, ti se propune cu un zambet larg un nou contract, la o noua masina, si un gest comercial ce reduce factura respectiva la doar 500 euro( iar inainte sa predai masina, nu o refaci tu pe casco, cum se face in Romania, ca iti creste malus-ul si nu vrei asta)
-prostul nu e prost destul, paa nu e fudul, iar in Estul Europei e pandemie de prostie, vezi atractia dupa ghene sh cu xxxxxx km, atractia dupa sedan-uri 4×4 cum ca ei ar avea nevoie in situatii limita (situatiile limita apa din nerespectarea regulilor de circulatie); Romania e campioana la accidente, nerespectarea regulilor, vitezei, agresivitate, dar in conceptia meltenilor e starea drumurilor si lipsa cp la masini gen Dacia
Mă bag și eu ca musca: unul din motivele pt care finanțarea e hoție pe față e dăm în octombrie 2020 lege, semnată de președinte (îmi scapă acum cuvântul și mi-e lene să caut), publicată în monitorul oficial, tot dichisul posibil că începând cu 1 ianuarie 2021 tva pt tranzacții imobiliare e 5%, în loc de 19%. Și pe 31 decembrie 2020, jbam, ordonanță de urgență că aplicarea legii nu mai începe peste 2 zile, ci peste 1 an și 2 zile, de la 1 ianuarie 2022.
Și ăsta e doar un exemplu.
Când au apărut codurile de procedură, civil și penal, au avut modificări în mai puțin de 30 de zile, în condițiile în care pitroceau la ele de vreo 10 ani.
Dacă ai face afaceri și ai vrea și tu profit, n-ai trage niște scoruri care să-ți acopere tot kk cu -uite popa, nu e popa”?!
@AB , 5% este TVA-ul pentru locuinte noi (dar pana in 70.000 euro din suma parca), doar ca de la 1 ianuarie se ridica plafonul la o suma mai mare. Sti tu ceva, dar nu ce trebuie
@VuAd, ideea de bază era că la 1 ianuarie 2020 trebuia să intre în vigoare o lege și nu mai intră, se amână 1 fucking an.
Această alba-neagra cu legile nu face bine la afaceri
Altfel se aude maneaua intr-un passat 2007 diesel, dpf off.
Da, dar din Dacia se aude mai tare
Sandero Stepway este singura masina noua pe care as lua-o ca masina de oras in principal, dar si pentru dat o fuga la mare sau la munte, fara pretentii.
Vesticii au cultura asta a noului, ceea ce le lipseste cu desavarsire romanilor.
Isi iau stepway nou si 5 ani nu isi fac griji. Romanul prefera sa se duca din service in service. Cum sa-si ia motor asa mic, pai ce sa faca cu el atunci cand sta in coloana pe dn?
De ce sa-mi iau un samsung A71 nou cand pot sa-mi iau un S9 de pe olx fara incarcator si accesorii
Romanul: Dacia e nesigura.
Tot romanul: cumpara Passat din 2008
Volvo: am i a joke to you?
Sandero e genul de masina pentru oameni ca mine: fara copii (deocamdata), mers cu bicicleta la munca (atunci cand se mergea), folosesc masina cam o data pe saptamana sa fac niste cumparaturi mai voluminoase si o data la 3-4 saptamani sa fac un drum de 300 km dus-intors pana la ai mei. Eventual o mai folosesc un concediu sau o urgenta, desi preferam sa iau avionul si sa inchiriez masina acolo daca aveam nevoie. de sa dau zeci de mii de euro pe o masina doar ca sa ma uit cum sta in parcare 90% din timp, mai degraba imi bag banii in altceva.
Cand am dat Loganul 2006 la rabla as fi luat tot ceva de la Dacia, dar m-aa impiedicat oferta de la benzina (nu am mai vrut diesel): doar 1l si 0,9l. Asa ca am luat o oferta de la Opel (exact cum spunea cineva mai sus, era ultima strigare la Corsa inainte sa intre noul model pe platforma Citroen) si am luat un Corsa de 1,4. Pentru mine si nevasta e arhisuficient, inclusiv pentru concediu.
Daca mai avea si Dacia motorul de 1,4 pe Logan sau Sandero, luam de la ei. Eu am fost multumit de Logan. Dupa 13 ani nu schimbasem mare lucru la ea (in afara de consumabile)
La dacia cu motorul ăla de 1.4 aveai 65 de cai și iți consuma peste 7 la sută. Motorul de 0.9 îți oferă 90 de cai, toată vara am avut consum de 5,7 (acum iarna a crescut la 6, dar m-am grăbit o dată și nu am lăsat-o sub 160 km/h – pe autostrada în Germania).
Sau de ce nu te-a mulțumit că nu ai avut barem un motor de 1.4?
P. S. Am avut și sandero 1 ăla cu motor de 1.4, acum am sandero 3 de 0.9. Pot spune că diferența e semnificativa. Dau un singur exemplu, pe m0 în Budapesta este o urcare, cu vechiul sandero abia reușeam sa mențin 110 in a 4-a, cu ăsta am pedala sa accelerez de la 130 în continuare în a 5-a.
La cum se conduce in Romania, lumea isi ia tanc, ca din Logan nu prea mai scapi (v. cazul Huidu).
In vest nu au problema asta.
Exact. In vest nu au morți pe șosele și accidente absolut deloc.
https://www.europarl.europa.eu/news/en/headlines/society/20190410STO36615/road-fatality-statistics-in-the-eu-infographic
„.. while the member states with the worst ones were Romania, Bulgaria and Poland.”
Premiul I cu coronitza
In majoritatea comentariilor se plang oamenii ca au motoare mici.
Nu se plange unu de alte marci care au motorizari similare:
– octavia 1.0 tsi 116 cai
– fordurile 1.0 100, 125 …si ce puteri or mai avea
– skoda scala 1.0 tsi 95 cai
– skoda kamiq 1.0 tsi 95 cai
– golf 8 1.0 tsi 110 cai
si lista ar putea continua…
Ceilalti europeni sunt mai prosti nu stiu ei cu masinile…
Pt exemplele date de tine exista variante de motorizare mai mare, cred ca se referea la faptul ca la Dacia nu ai opțiuni de motoare mai puternice.
stiu foarte bine ca au si alte motorizari mai puternice DAR sa comparam si preturile…nu cred ca Dacia si-a propus sa faca modele de performanta pentru ca nu asta e scopul ei..
Un (teoretic) motor de 150 de cai pe un Logan nu l-ar transforma intr-un „bolid”.
ok. sa presupunem ca ar pune un motor de 150 cai…la 20.000 euro sa zicem…ar vinde vreo una?
Hei, sa nu sarim calul. Daca aia cu motor de 100 de cai e 10000 de euro, iar aia cu motor de 150 de cai e 20000 de euro, n-o sa vanda niciuna, simplu. Ca da-o-n ma-sa, e absurd sa dublezi pretul pentru 50 de cai; in plus ala e pret de Passat deja si oricum o dai, Passat e peste Dacia Logan.
Dar daca aia cu 150 de cai ar fi pe la 13-14k de euro, da, ar vinde in prostie. EU mi-as cumpara Logan.
Nu cred ca sunteti bine informat…versiunile slab dotate sunt 10.000 la dacia. daca vreti ceva mai mult deja ajung la 14/15 mii euro…si sunt curios unde ati gasit Passatul ala cu 20 mii euro…cel mai ieftin la noi este 23600 euro in configurator versiunea trendline + clima inca 600 euro si daca punem si vopseaua…
Pe dacia.ro, Logan cu motorul de 73 de cai e 8700 de euro, TCe100 e 9950, TCe 90 e 9650 iar dCI 75 e 10850, pachetul Ambiance. Pachetul „Serie Limitata Plus” e chiar mai ieftin.
Si n-am zis ca 20000 costa Passatul, ci ca e pret de Passat deja, adica in jurul a 20000 se invarte pretul unui Passat. La 23000, am dreptate.
Preturile pe care le spuneti sunt cele ale versiunii vechi…eu vorbesc de noile modele de Dacia 2021…si 25.000 euro nu prea este acelasi lucru cu 20.000.
Configuratorul nu este actualizat pentru noile versiuni. nu mai exista diesel pe noile modele. va informati si apoi comentati.
Versiunile 2021 de la Dacia sunt construite pe platforma noua de Clio (nu pe platforma de clio 3 cum erau cele dinainte) ceea ce implica alte costuri+sistemele obligatorii de siguranta la nivel european (ex. collision assist). Din aceasta cauza preturile pot ajunge si la 15.000 euro cu motoarele alea de 1L. Daca ar pune si motoare mai puternice (150 cai cum spuneti) deja ar cam ataca direct Clio si preturile s-ar cam apropia de cele de clio deci nu prea s-ar mai vinde…
1. 23, nu 25. Ziceam că intră în zona de preț a passatului
2. Versiune noua/veche, nu știu, m-am uitat pe dacia.ro. Un Logan cu 100 de cai e 10000 de euro. Daca exista opțiune de 140-150 de cai pentru 2k de euro (estimativ – cam atâta e diferența la Hyundai pentru upgrade de la 100 la 150), îl luam in calcul când mi-am schimbat mașină. Și bănuiesc că nu sunt singurul. Dar nu există.
Pentru ca hatchback. Totusi nu cred ca tinerii vestici sunt in target. Daca iti permiti asigurarea atunci iti iei un Polo, o Fiesta, o Corsa.
Mai e un factor de luat in calcul la discutia asta. Daca ai un golf, sau altceva nemtesc, in Romania este mult mai ieftin de reparat si intretinut la toate garajele, excluzand reprezentanta, comparativ cu un garaj din vest. De asta si cultul vesticilor pentru masini noi, se gandesc la costuri.
La un golf de 7 ani sa schimbi distributia in Roamania, la un service mai serios, e pana in 1500 de lei. In olanda e 1500 euro. Cam de aia prefera vesticii un sandero in care nu baga bani 5 ani.
Are soacra-mea sandero si pentru ea e cea mai buna masina ever. Am mers si eu cu ea, e ok, dar parca ii lipseste ceva, nu mi-as lua pentru mine masina aia.
Am luat Sandero stepway 0.9 tce ,cutie robotizata, in 2017, pentru fataiala prin oras. A fost 10 000 euro cu rabla, avand si camera pt mers inapoi, geamuri electrice la toate geamurile, cotiera, cruise control. Problema este consumul, sub 10.6 nu am reusit sa scad in trafic de Bucuresti, cu eco/fara eco…nu sunt vreum Schumacher..bine,cu 90 cai si in Bucuresti, nici nu prea ai cum sa fii…avand tabla foita si fiind usoara, merge si cu 160 la ora pe autostrada, dar nu vreau sa am vreun accident cu ea mai ales la viteze extra-urbane, de aceea am dus-o pe autostrada doar sa isi mai mearga motorul la drum lung, la turatie constanta…la cea noua nu imi place pretul , deocamdată Dacia e vazuta tot ca low cost iar 14 000 euro nu mai e nici macar de ‘smart buy’ si materialul textil de pe bord -predispus la patare,jeg,rupere; a si ca nu mai are culoare Bleu Azurite (si pt culoare am luat-o) ; reviziile nu sunt ieftine la Dacia ci ca la orice alta marca ‘medie’; in concluzie, nu o sa mai iau alta, pt ca nu mai sunt tanar si nici nu sunt vestic sa imi permit o Dacie ca a doua mașină…
Dar domnul Vali , daca i tot aratati cu degetul p astia care nu si închiriază o masina mai mare , dvs de ce aveti tractorul la poarta ?
Chestia e că da, ai Octavia cu motor de 1 litru și 100 de cai, dar ai și Octavia de 1.8 și 180 de cai. Pe când la Sandero ai de ales intre 65, 90 și 100 de cai. Practic, Sandero se oprește acolo unde incep restul.
Sau 2.0 245
sabotor, motivul e simplu: ca mașina să prindă 180km/h trebuie să o faci altfel față de cum o faci ca să prindă 150 sau 130. ieși mai ieftin să o limitezi la 130km/h, cât e limita pe autostradă.
@vali
ii raspundeam lui nego care nu intelege de ce ne plangem ca Sandero are motoare mici cand, uite, exista Octavia cu motor de 100 de cai.
cititi ce am scris mai sus si o sa intelegeti de ce nu vor pune motoare puternice ca sa isi atace alte branduri din portofoliu…Dacia este low cost si asa va ramane…Vrei motor mai puternic iei Clio sau Captur deci win/win pentru ei…
@nego
nu ma intereseaza politica lor sau mai stiu eu ce. Eu explicam ce-i lipseste lu’ Sandero ca sa se vanda mai bine-n Romania (nu ca s-ar vinde prost, cred ca Logan si Sandero conduc topul la masini noi in Romania, din cauza ca atunci cand ai doar 8k euro si vrei o masina, iei ce ti se ofera, nu mai e loc si de pretentii) si de ce nu e aceeasi situatie cu Octavia (sau altele) unde desi – da – ai motoare de 1 litru si 100 de cai, ai si optiuni de motoare mai puternice. Pe cumparator il doare-n cot ca e politica de companie sau mai stiu eu ce, pe cumparator il intereseaza ca nu are optiune de Logan/Sandero cu mai mult de 100 de cai, asa ca se orienteaza spre aia care ii ofera asta.
La un salariu part-time nimeni nu îți acordă un împrumut pentru o mașină.
Și nici la leasing nu ai șanse 🤘
Există și în România rent-to-buy la mașini, i se spune „la rămânere” parcă … bine, nu e pentru mașini noi
Dacă Sandero avea 1.3 l, nu se mai vindea nici Megane-ul.
Rata de leasing la un Stepway este ceva mai mult de 79 euro.
Exemplu: la un Stepway de 12500 euro cu 50% avans ( maximul acceptat) rata este 900 lei (aproximativ 190 euro) + 50 euro casco obligatoriu cand faci leasing.
Una peste alta platesti lunar 1.100 de lei, deci nu e chiar atat de putin.
Cei din vest stiu educatie financiara si nu sunt confortabili cu cheltuielile neprevazute cu o masina. Mai au si autostrazi si, daca stau departe de locul de munca, nu doresc sa riste sa nu le functioneze masina. Daca nu le functioneaza masina, prefera sa aiba garantie la ea nu sa plateasca sute sau mii de euro pe raparatii. Vesticii prefera sa plateasca rate lunare la orice, pentru ca asta le da o structura financiara solida, mai precis daca un individ castiga 2500 de euro si 1200 de euro se duc pe chirie, servicii si rate, atunci stie clar ca lunar va mai ramane cu 1300 din care va sti cat trebuie sa cheltuiasca pe hrana si ce mai are nevoie. Deci lunar va sti cat poate pune de-o parte, fiindca restul este asigurat si nu trebuie sa stea stea cu gandul la check engine si sa plateasca sute de euro platforma sa il ridice de pe autostrada. Daca un roman ar trebui sa faca naveta 100 de km zilnic, nu ar cumpara SH. 100 km zilnic poate insemna 500 de euro diferenta la chirie in vest. Pentru iesiri la munte si la mare si placerea de a conduce din cand in cand nu mi-as cumpara Sandero si nici vesticii nu o fac. Recomand sa mergeti in orice tara din vest si sa observati ce masini sunt pe strazi in timpul saptamanii si ce masini sunt in weekend. Vesticilor le plac masinile premium la fel de mult, doar ca nu le exploateaza zilnic cu scopul de a produce cu ele (mers la serviciu) din simplul motiv ca sunt costuri mari de exploatare doar ca sa te misti de acasa la serviciu si inapoi. Noi nu avem autostrazi si preferam sa ne aglomeram in orase si masina e de obicei un al doilea mijloc de transport in comun, inaintea autobuzului sau a metroului. Cand lucram in Pipera aveam colegi cu masini sh pe care nu le conduceau mereu si daca li se stricau alegeau metroul si trageau masina pe dreapta. Asta nu se poate in vest daca traiesti in oras pentru ca trebuie sa platesti parcare, cel putin unde sunt eu garajul costa 300 de eur pe luna iar parcarea in strada 300 de eur pe an. Deci, din nou, daca am avea austostrazi si ne-am dispersa in suburbii sau orase/sate limitrofe romanii s-ar gandi de doua ori inainte de a cumpara o masina cu scopul de a face naveta.
80*60=4800 euro de avans nu zici nimic, casco. Leasing-ul pe persoană (scuzați-l pe pepe Vanghelie) fizică este destul de dezavantajos…
Am hatch și e ok! Pentru oraș
Eu sunt sofer de Logan de 10 ani. Si ma gandesc la Sandero Stepway din toamna, de cand am promis actuala masina unui amic, pentru 2.000 euro. Loganul meu 1.6 MPI are doar 70.000 de km, facuti mostly prin Bucuresti (si) pentru ca la iesiri prin tara am folosit masina sotiei – initial o Toyota Corolla hatchback si mai recent un Hyundai I30.
In prezent, dupa ceva ani de economisire, am toti banii pentru un Sandero Stepway din noua generatie, mai precis versiunea Comfort a motorizarii benzina+gaz Eco-G100 (cu turbocompresor și 100 CP), pret de lista 13.250 euro (ma rog, eu am 14.000, deci pot sa mai adaug niste chestii, cum ar fi bancheta spate rabatabila 1/3, 2/3).
Ceva recomandari?
Dacia Spring dacă ai unde sa o încarci și nu ai nevoie de 3 locuri in spate…probabil 7-8000 euro…
kia ceed, 7 ani garantie din bara in bara. Acelasi pret.
Da, vesticii au autostrăzi . Nu au riscul de a da peste o căruță când depășesc tiruri sau sa între alți de pe contrasens in ei pe drumuri naționale. Deci nu au nevoie prea tare de stele. In orașele lor toate mașinile in afara de cele electrice sunt egale. La fel stai in ambuteiaje, si nici vorba sa mergi mai tare de 50. Momentan se potrivesc de minune Dacia in vest. Dar poate prind și eu un Spring pt oraș…
Ce coadă era după mine când respectam limitele de viteza prin Germania, Franța, Portugalia…
Experienta mea: Sandero stepway Prestige Easy-R, ianuarie 2019, 5 ani fara griji, revizii platite in avans, 2700 lei pe 5 revizii (revizii, ulei, filtre, inclusiv distributie, bujii, climatizare). Am acum 35.000 km, abia am facut a doua revizie. Masina de naveta zilnica 100 – 150 km. Consum mixt cu clima automata pornita iarna vara, 6,4%. Cutia Easy -R , pana acum s-a comportat exemplar si ofera acelasi confort ca orice cutie automata. Daca e sa pice, mai am 3 ani garantie, inclusiv la ambreiaj. Motorul 0,9 Tce e perfect pentru o conducere normala, in limite legale, atat pe munte cat si pe ses. La cumparare am primit de la dealer 4 cauciucuri de iarna Debica. Pana acum am schimbat la ea doar lichidul de parbriz si un set de stergatoare. Masina perfecta pentru naveta zilnica. Pentru schumacheri exista variante SH.
Mai fratilor, aveti prea multa rautate!
Am in curte un BMW din 2015 si un Sandero din 2019. Care e mai buna? Toti o sa zica : prima. Eu va pot spune ca depinde din ce unghi privesti. Cand ai drumuri lungi de facut e ok BMW ul dar pt o naveta de 10 km Sandero e super. In 10 km nici nu se incalzeste apa la Bmw La consum e tot pe acolo . Va spun ca pe un drum aglomerat cu bmw ajungi putin mai repede dar crrdeti ca conteaza cateva minute? Mai ne trebuie mult pana sa invatam sa fim practici. Oricum orice auto ne cara din punctul A in punctul B. Acum avem o multime de masini din care sa alegem .Toate sunt la fel de bune sau la fel de proaste , depinde de optica fiecaruia. Cel care si permite masina premium sa nu mai rada de cel care si cumpara una ieftina ca adevarata valoare a omului nu e data de masina care o conduce.
Jurnaliștii de la publicația MotorsActu anunță că versiunea de 7 locuri pe care Dacia o va lansa anul acesta nu va beneficia de tracțiune integrală.
Versiunea cu 7 locuri de la Dacia Duster ar urma să fie lansată în partea a doua a acestui an. Detalii despre prețuri nu sunt cunoscute momentan.
Nu înțeleg de ce atâta hate pe persoanele care aleg să-și ia o mașină premium SH în loc de una de buget nouă…până la urmă trebuie să îți asumi orice decizie iei.
De ex, îți iei un seria 5 f10 cu 200k+, te costă 3500 RON numai distribuția + multe alte reparații mai mici sau mai mari după cum îți e norocul (volantă, CV, articulație), dar la sfârșit ai o mașină puternică, luxoasă, confortabilă etc. Totul e să pui o sumă de bani de-o parte pentru operațiunile astea, nu să o iei cu toți banii / credit crezând că va merge la infinit.
Idem, dacă vrei mașină nouă, dar nu ai bani de mașină nouă, îți iei Dacia. Are toba sub geamul șoferului, are ruliu, plouă în ea (salut fanii Duster cu această ocazie), se depreciază 50% în doi ani, dar ai un măcar garanția că macar 5-10 ani după cât de mult mergi n-ai treabă la service. Bine, rămâne de văzut dacă va mai fi la fel acum cu noile motoare în mai puține pistoane.
E strict o chestiune de preferințe (masina noua vs. potentiale probleme de fiabiliate, scaune de piele ventilate vs. greieri din prima zi), având în vedere că după să zicem 5 ani costurile sunt cam la fel:
– BMW: 10.000 pret achizitie + 2500 service, si il vinzi cu 5-7000
vs
– Logan 10-1200 pret achizitie (sa aiba totusi AC in 2021) si in 5 ani valoreaza maximum 5-6000
În ambele cazuri oamenii raționali aleg după priorități și nu cred că ești mai șmecher cu un Logan nou decât cineva cu un seria 5 pus la punct ca la carte. În opinia mea, oamenii care își iau mașini făcute din bucăți de la samsari care plâng după la service nu sunt cu nimic mai proști decât cei ce fac credit pentru o mașină ieftină, dar nouă, și ajung să constate că ultima rata e egală cu valoara mașinii dupa 5 ani.
ce aveti, fratilor, cu passatul??