Sacrificii mici pentru binele comun #1

O să sune cinic, dar oamenii care au murit în accidentul din Muntenegru nu au făcut-o degeaba. E un prim pas spre o societate normală. Al doilea ar fi ca părinții, copiii și rudele lor să bată cu piciorul de pământ și să ceară să se schimbe ceva. Să fie puricate toate autocarele și toate agențiile de turism din România.

La fel și în cazul autobuzului cu copii din Păltiniș.

Pentru că de asta se agită Ponta et co. atâta, pentru că le e frică de electoratul îndurerat. De aia propun doliu național, recompense, aeronave militare și alte minuni, pentru că știu că în alte țări din întâmplări din astea se răstoarnă guvernele ignorante.

libertate

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

28 comentarii

  1. primul sacrificiu mic ar fi cel al lui Boc, pentru tot ce n a facut cit timp a fost prim ministru. un sacrificiu mic si la propriu si la figurat

    00
  2. Stai linistit ca nu e cazul romanilor. Noi bagam nasu in c.. si ne ascundem. Nu iesim in strada. Suntem mult prea individualisti. Popor de rahat.

    00
  3. Al treilea să se învețe lumea să-și facă asigurare de călătorie. Că dacă erau numai 3-4 răniți/morți nu mișca nici dracu la noi în guvern vreun deget să facă fapte mărețe !

    00
  4. E mai complicat de atât. Teoretic oamenii vor lege şi ordine. Dar nu întotdeauna. Depinde când de care parte a pumnului se află.

    O să se schimbe ceva doar când vom învăţa ca aşa nu se poate. Regulile trebuie respectate întotdeauna, nu numai atunci când ne convin.

    Valabil şi în cazul de faţă. Chiar poliţistului îi convenea să mai scoată un ciubuc făcând la negru pe şoferul de autocar. Iar atitudinea aceasta este generalizată inclusiv în organele care ar trebui să vegheze la respectarea regulilor.

    01
  5. in Sibiu la scoala de soferi AMSO (cea mai mare si renumita din oras) acum 3 saptamani cineva si-a luat examenul de atestare pentru a transporta pasageri pe microbuz cu doar 100 de euro spaga! Metoda de „rezolvare” este super simpla: la intrebarile unde nu stie ce sa bifeze lasa nebifat si se ocupa cei de la scoala sa bifeze ce trebuie.

    00
  6. Politistul ala nu avea ce cauta acolo. El trebuia sa fie camuflat cu loganul pe undeva oprind BMW-uri si intinzand mana. Transportul de persoane nu e o meserie pe care o faci ca hobby in concedii sau in weekend-uri.

    Esti prea optimist crezand ca se va schimba ceva. Se va face putina zarva acum, asiguratorii vor da niste depsagubiri penibile (in cazul in care nu ii da nimeni in judecata), Ponta o va suge pe la TV (cum a facut-o si in 3 septembrie 2012) la modul „vai cat interes ne dam pentru romanii nostri” si cam atat. Foamea agentiilor, coruptia in randul celor care ar trebui sa penalizeze neregulile, durerea in p*** a autoritatilor vor ramane neschimbate.

    00
  7. Ariel, ai dreptate, asigurarea de călătorie îi scutea de accident pe nefericiţii din Muntenegru. Sau pe copiii din microbuzul răsturnat din Caraş Severin.

    Pentru cei care nu ştiau, asigurarea de călătorie funcţionează ca Superman. Cum ai încheiat o astfel de asigurare, indiferent unde o faci (se acceptă chiar şi EUROINS sau Carpatica), de undeva de pe planeta Krypton (există, nu e doar o fantezie a DC Comics) îţi va fi trimis un omuleţ cu super strength, super speed, super powers, super senses (telescopic vision, x-ray vision, super-hearing, microscopic vision), super-orice care o să zboare până la tine de fiecare dată când vei fi în pericol.

    Ce păcat că seniorii din Muntenegru nu au ştiut asta…

    00
  8. Roxana, asigurarea nu e superman insa te ajuta atunci cand dupa un accident ai nevoie de 10 mii de euro pentru operatii, medicamente, spaga la medici etc.

    Bineinteles, nu iti vor da banii atunci insa peste 1, 2 , 3 ani cand ii primesti vei avea cu ce sa iti platesti datoriile. Eu am un prieten bun care a fost in accidentul de autocar din Franta (cel din 3 sept de anul trecut). O firma de avocatura a preluat cazul si si-au luat angajamentul sa ii ajute cu cheltuielile medicale pe o mare parte din ei, urmand ca banii sa si-i ia inapoi dupa terminarea procesului.

    Asigurarea e un must. Nu te salveaza de la moarte, dar te ajuta in situatia pe care am dat-o ca exemplu mai sus, te ajuta atunci cand crapi sa nu iti ramana familia pe drumuri etc.

    00
  9. La unul din documentarele cu dezastre aeriene se batea moneda pe faptul ca nici o imbunatatire in domeniul sigurantei aeonautice nu s-a facut fara niste morti in spate. Toate legile drastice si procedurile de lucru imbunatatite s-au creat sau aplicat abia dupa cate un accident soldat cu mortaciuni. Se pare ca metoda este fiabila si in alte domenii.

    00
  10. @mesterul Vezi ca inainte de Boc, timp de 14 ani, au fost altii in postul de prim-ministru gen mentorul si seful lui Ponta adica musiu Nastase … eu zic sa ii luam in ordine cronologica.

    Eu sper doar ca in uram acestui accident sa se introduca ceva proceduri si reguli pentru cazurile viitoare. Acum a fost abrambrueala, celule de criza, telefoane, vorbaraie, campanie politica etc. Sa il consulte pe Raed Arafat, mi s-a parut omul cel mai controlat si cu atitudine potrivita in fata situatiei.

    00
  11. @Roxana, din comentariul meu ai priceput exact ce ai vrut tu, și pare-se, pe lângă. Tu nu ți-ai făcut asigurare niciodată, ai vreun kelvlar special ?

    A punctat imediat Dan, corect.

    00
  12. Isi mai aminteste cineva de politistul care si-a omorat sotia la coafor?
    Cam tot asa se vorbea de o problema cu atestate psihologice, si cum se va schimba totul in bine, cum se va taia mana celui care ia banii pentru un atestat la misto. Aveti senzatia ca s-a intamplat ceva? (doar 50lei – in cazul in care nu te prezinti aratand ca in sevraj)

    La fel cum nu se intampla nimic major la noi, nici cu aia care carau si cu carca(daca era nevoie) oameni la vot, nici cu tanti aia care nu stia sa numere voturile in parlament (aia votau o lege), nici cu domnisoara cu bentita (pana la urma Crin ne spune ca un stegulet al secuilor nu-i panica in constitutie, ca si asa erau prea multe romanesti in zona)

    00
  13. @mesteru’ pestelui împuțit: Cred că ai uitat de la picior până la gură accidentul de la Mihailești. Cine era prim-ministru în acea perioadă ? Sinucisul ?

    00
  14. Nu mai bine se instaleaza centuri de siguranta in fiecare autobuz/autocar? Niciodata n-am vazut vre-o centura in cate autocare am fost pana acum!

    00
  15. @croco: care i legătura cu „împuțit”? vrei sa mi cunoști talentul la imprecatii?

    00
  16. Acum astept ca la orice accident petrecut in strainatate, cu decedati romani, Ponta insusi sa se deplaseze cu un avion Hercules (impreuna cu o garda militara de onoare) pentru a repatria trupurile decedatilor …

    00
  17. Playactive: inseamna ca ai mers doar de la Filiasi la Medgidia. Exista centuri de siguranta in autocare, dar nu sunt obligatorii. Mai naspa este ca la accidentul din Muntenegru par sa fi scapat cei care au decolat prin geamuri si nu cei ramasi in interior.

    00
  18. Ponta a fost fortat sa declare doliu national dupa ce Muntenegru a declarat ca la ei se va institui o zi de doliu, era normal sa se declare si la noi una.

    Chiar ieri a fost un accident in Bacau in care a fost implicat un microbuz ..

    00
  19. Prima chestie pe care trebuie sa o faca orice sofer (mai ales cand are cateva zeci de vieti in grija), sa conduca asa cum trebuie. Drumurile alea nu sunt autostrada soarelui, sunt portiuni extrem de greu de parcurs, pana si cu o masina mica, necum cu ditai hangaraua de autocar.

    Am facut de 4 ori dus/intors drumul in cauza (sau oricum prin zona, tinand cont ca in ultimele 2 ture nu am mai mers via Podgorica), pe diverse rute, toate au un lucru in comun: pe langa ca e peisajul de vis, drumul (chiar daca in general mai bun decat la noi) este sinuos si destul de ingust. si da, sunt multe portiuni unde ‘sansele’ de a decola in prapastie sunt destule.

    Oricare ar fi situatia atestatelor si alte minunatii, pana la urma totul se opreste la omul cu volanul in mana. Daca asta intelege ca nu-i de joaca si conduce cu mare grija (chiar daca intarzie 2 ore), autocarul ala ajunge la destinatie, asa cum a facut-o de enspe mii de ori (ca nu-i singurul autocar pe ruta aia si nu a circulat doar odata).

    In momentul in care noi, soferii, intelegem ca nu suntem Superman, avem mari sanse sa ajungem cu bine la destinatie.

  20. @Dan, adica iti faci asigurare ca sa iti platesti spagile din ea? De cele mai multe ori, daca patesti ceva si ai asigurare turistica, iti platesti tu frumusel totul, si decontezi lucrurile pentru care ai chitante cand vrea compania de asigurari.

    00
  21. E foarte nasol ca au murit 18 oameni dar asa se trateaza stirea asta de parca numai autocarele din Romania ar avea problemele astea (auzim de cateva zile „numai in Romania se poate”)

    Numai anul trecut am auzit multe stiri despre autocare din Germania, Austria si Elvetia spulberate de tren ca nu s-au uitat la bariera, rasturnate in sant, din alea cu copii picate de pe poduri, etc. Si evident ca si la ei s-a facut o comisie de ancheta… si atat.

    Deci s-o lasam mai moale. Accidentele se intampla si asta este, procentual luandu-le sunt foarte putine. S-au batut cu pumnul in piept ca au gasit un punct de lucru cu licenta expirata… de parca din cauza asta a picat autocarul in rapa.

    00
  22. Cinismul maxim mi s-a parut in cazul unei companii de aviatie din USA, carora le-a rezultat, d.p.d.v. contabil, ca despagubirile pt. decesul unui numar de persoane – stabilit statistic, ar fi mai putin costisitoare decat imbunatatirea tehnica, aplicata aeronavelor, care ar fi impiedicat respectivele decese…

    00
    • @Serban: la fel s-a întâmpla și cu Ford Pinto, a fost mai ieftin să rezolve 10-20 procese cu oameni cărora le-a explodat rezervorul decât să repare rezervoarele tuturor mașinilor.

  23. Boris, nu cand vrea compania de asigurari ca nu e chiar dupa ei. Companiile de asigurari mai pot fi date in judecata si cu un avocat bun nu au incotro decat sa plateasca.

    Corect, iti deconteaza cheltuielile, insa pe langa cheltuieli iti deconteaza timpul pierdut, daunele suferite si multe altele. Nu stiu cum functioneaza treburile in cazul unor accidente de mici proportii, insa in cazul accidentelor mari crede-ma ca stiu ce vorbesc deoarece am fost indirect implicat in accidentul de care spuneam mai sus, avand un prieten in autocar iar eu locuind in Toulon in perioada aia.

    PS. Daca din tot mesajul meu ai inteles doar partea cu spagile nu stiu daca am procedat bine raspunzandu-ti 🙂

    Si inca o chestie. Asigurarea pentru autocare include asigurarea pentru calatori. Este obligatoriu acest lucru.

    00
  24. Suntem pe drumul cel bun daca Ponta a prins de frica si a facut farse precum zi de doliu national – apropo, in afara de oficiosul de A3 a mai „serbat” cineva ziua de doliu national? – si aeronave militare trimise dupa raniti. Cand un ministru al turismului e schimbat pe o tema ca asta si in Romania?

    00
  25. @Dan ai mai vorbit recent cu prietenul tau? Le-a rezolvat ceva firma de avocatura? Nu de alta, dar pe un forum se plange nenea ala cu copilul mort in acelasi accident ca i-a dus cu zaharelul o firma de avocatura si nu mai stie incotro s-o ia acum. Daca ai spus ca firma i-a abordat si i-a luat la gramada, sunt mari sanse sa fie vorba de aceiasi avocati. Deci, ce mai zice prietenul tau?

    00
  26. azi pe cursa galati- brasov era o foaie A4 scris ceva de genul Purtarea centurii de siguranta este obligatorie in microbuz. Normal ca din 10 persoane doar 2 purtau.

    E prima data cand vad anuntul si calatoresc des cu microbuze/autocare. Oricum era un microbuz nou si avea centuri. Multe nu au centura.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link, de la PCGarage prin acest link sau de la Finestore.