Să fim prieteni cu motocicliştii #4

Vali Porcişteanu e proprietarul actioncamera şi coleg cu noi pe trafictube. În timpul liber e şi pilot de curse, dar asta e altă poveste.

catÎn weekend, la Raliul Sibiului, un dobitoc a intrat cu motocicleta pe traseul închis publicului şi Porcişteanu a dat cu maşina peste el, în timpul concursului. Maşina stricată, puncte pierdute în concurs, nervi, sperietură, flăcări. Dragul de motociclist nu avea nici permis şi nici motorul nu era înmatriculat. (pe drumuri nepublice nu ai nevoie de permis sau înmatriculare)

Io cred că e un suflet mare şi îi pare rău.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

38 comentarii

  1. este doar o exceptie. toti ceilalti sunt minuni de civilizatie si bun simt.

    00
  2. si etapa trecuta a fost ceva asemanator, dar cu masina politiei.

    00
  3. Richard, pai sa-si injecteze acasa efedrina si sa lase pilotii de raliu in pace. :B

    00
  4. 90% din motociclişti strigă imaginea unei tagme altfel onorabile

  5. Motocicleta aia este de cross (dupa ghidon). Aia nu se poate inmatricula chiar daca vrei, nu are faruri, lumini, nu respecta norme de zgomot etc. Deci nu e vinovat ca mergea cu ea neinmatriculata. Nu se inmatriculeaza deci nu poate fi condusa pe drumuri publice. Nu era pe drum public, deci nu e infractiune ca nu avea permis, pe camp poti conduce fara permis. Un minim de informatii adunate nu ar strica, ca e pacat sa ne facem de ras. Singura vina a boului era ca s-a dat in locul nepotrivit, la momentul nepotrivit, legea nu are ce sa ii faca in acest caz absolut nimic; aia cu dosaru penal e bullshit, se va inchide cum s-a deschis.

    00
  6. Exact! Era pe un drum inchis circulatiei publice, deci faza cu inmatriculare+permis e praf in ochi. In rest, motociclistul s-a comportat ca un idiot.

    00
  7. Dobitoc? Esti aspru, nu luase bacul si vroia adrenalina.

    00
  8. Daca motoristul a coborat din padure poate sa fie tot inchis. 2 semne nu ajung sa-ti dai seama ca e inchis.

    00
    • @Regla: da, iar motorul l-a cărat in cârcă de la sibiu la pădure. şi a coborât din avion cu paraşuta.

  9. Mi-a părut foarte rău când am citit știrea și m-am intrigat. E destul de enervant să vezi cum niște proși, niște tâmpiți (nu zic de motocicliști, zic de tipul în sine) îți strică tot. Păcat..

    00
  10. Dar ce treaba are duduia cu aifon in costum de pisicuta cu acest articol?

    00
  11. pur si simplu 2 oameni au facut poc, si in schimb? ditai stirea, cu derulari inapoi, cu scheme.. si tot ce au avut a fost o poza cu motorul in flacari. o poza.

    00
  12. Incredibil… Nu accidentul, că la fel de bine putea fi o vacă, un cal… doar trăim în România. Incredibil este faptul că „proprietarul actioncamera” nu folosea un actioncamera. Sau păstrează imaginile pentru uz propriu?

    00
  13. @zoso cu carat in carca.

    sunt mai multe intrari prin zona aia, si pe cine nu intereseaza i se rupe ca e raliu in padure. in sensul ca e posibil sa ignore evenimentul. asa cum eu as ignora un anunt ca republicii e inchis ca e un balet tematic pe acolo.

    dupa cum sunt redactate stirile in tara asta, eu cel putin as astepta si opinia lui.
    probabil a fost surpriza la fel de mare de ambele parti la intalnire.

    00
  14. @Sakura: camera onboard e alimentata de la bateria masinii, din cauza ca probele de raliu dureaza uneori mai mult decat tine bateria camerei. Daca opresti contactul general (obligatoriu la orice masina de raliu) – care scoate bateria din circuit – inainte sa opresti camera, ghici ce se intampla? Exact, fisierul nu se salveaza. Cred ca numai la camere nu se gandea Vali in momentul ala. Pacat de toata intamplarea asta. :(

    00
  15. A, si bucata aia de drum unde s-a intamplat toata tarasenia se pare ca in restul timpului este drum judetean.

    00
  16. Ăla trebuie bătut încet, vreme de trei zile, cu furtunul de benzină de la motor, preferabil ud.

    00
  17. mai bine il lasa sa moara acolo.

    00
  18. inainte de inceperea probei trece un safety car virgula care anunta inchiderea traseului. iar masina de raliu se aude cu mult inainte sa ajunga la tine. deci ala e dobitoc iar voi nu stiti nimic.

    00
  19. @cristi_s: Mulţumesc pentru răspuns, însă eu tot sunt puţin nelămurit. Nu ştiu ce camere onboard se utilizează, o fi valabil ce spui. Majoritatea camerelor au un acumulator propriu care susţine funcţionarea dispozitivului după ce a rămas fără alimentare externă. În categoria actioncam am citit de unele care în cazuri extreme gen crash salvează înregistrarea şi deci nu se pierd momentele cele mai importante ale acţiunii. La consumul unei asemenea camere este de ajuns curentul dintr-un condensator electrolitic mai mare pentru secunda necesară salvării înregistrării dacă se întrerupe alimentarea.

    00
  20. Ma manca-ti-as, nu-mi spune ca Valy1 e Porcisteanu, ca sa moara Seagal il invit la schimb de experienta – el sa ma invete piltotaj si derapaje (cu masina lui, normal, ca ale mele ii sar rotile) si eu il invat pe strada cum trebuie. :))

    00
  21. De maine incep un blog intitulat „bizoni cu Megane”

    00
  22. Dragul de motociclist nu avea nici permis şi nici motorul nu era înmatriculat.

    pai si unde e motociclistul in cazul asta? :))

    ca sa fi motociclist tre’ sa ai minim permis A si o mobra.
    Asta e un nene care probabil in uichend se da cu crossu’ pe coclauri.
    Daca drumul ala nu apare pe vreo harta oficiala, e vax plua „cercetarea penala”. Si io cand eram minor ma dadeam cu motociclete rusesti pe camp. E si vina organizatorilor pt chestia asta, dar in principiu e vina lui, ca o masina de raliu o auzi de la 2-3 km.
    Anu’ trecut, dupa raliul Brasovului (care s-a tinut pe Cheia) am trecut muntii pe motocicleta – ma mir cum de n-am cazut pana in valeni. Tampitii de organizatori au deschis drumul fara sa-l mature si in toate curbele era pietris + pietricele pe toata latimea drumului, gandeste-te cum e pe motocicleta intr-un ac de par….zici ca esti pe bile.

    In alta ordine de idei, creca mai idioti sunt conservarii decat „motociclistul” asta… sau il uitati atat de repede pe idiotul care a intrat mort de beat cu-n Alfa Romeo pe circuit la Caransebes in timp ce se desfasura prima etapă a Campionat Naţional Individual de Viteza si a bagat in spital minim 4 oameni.

    https://adevarul.ro/locale/resita/accident-infiorator-aeroportul-caransebes-a-intrat-nebun-masina-pista-1_50ae87c57c42d5a6639d9ad4/index.html

    Mai naspa e ca dupa primul proces cica „aia e de vina domne, ca nu s-au dat din calea lui” GENIAL!

    Vali, inca 4-5 articole pe tema asta si esti bun de redactor la PRO :D

    00
    • @MotoRocker:

      Vali, inca 4-5 articole pe tema asta si esti bun de redactor la PRO

      ce ţi-am făcut de mă injuri de mamă?

  23. alex/motorocker, mai ales pentru motorocker care banui ca s-a dat pe asa ceva.
    nu iti mai auzi nici gandurile in casca daca mergi forjat, daramite masinile la 1 km departare.

    00
  24. NOU
    #30

    ”Dragul de motociclist nu avea nici permis şi nici motorul nu era înmatriculat.”

    Fi și tu un om bun și corect și modifică fraza asta, s-a explicat de ce mai sus.

    Asta pentru că ”Acest blog se supune regulilor bunului simţ, logicii…”

    00
  25. Problema e nitel mai simpla: cu circa 2 minute inainte exact pe acolo a trecut prima masina de raliu aflata pe proba (care a intalinit mai incolo un nene cu un Logan nemultumit ca zona lui de gratar e plina de „ciudati” si s-a gandit sa se mute mai incolo). Ma indoiesc sincer ca cei doi enduristi nu si-au dat seama ca sunt pe proba si ca au iesit exact intre masini din padure. Admitand chiar si o asemenea coincidenta, tona de praf din aer ar trebui sa dea de gandit oricui a trecut prin zona. Eu unul as exclude ipoteza ca cei doi nu stiau ca e proba de raliu pe acolo.

    00
  26. „un dobitoc a intrat cu motocicleta pe traseul închis publicului” – nu contest partea cu dobitocul, doar partea cu „inchis publicului”. In exterior traseul nu era nici pazit, nici supravegheat. Cum scrie si in articol, nimeni nu si-a asumat aceste chestii. Cireasa vine de la Federatie: „pe viitor vom interzice accesul cu vehicule in zona traseului”. Pana acum nu era?

    00
  27. @Andrei: drumul e inchis cu aprox 2 ore inainte pentru circulatia publica. Pana atunci se poate merge daca vrei eventual sa treci sau sa iti gasesti un loc mai misto de vazut raliul.

    @Dani: drumul ala e drum judetean, deci drum public. Daca temporar este inchis nu-l face curtea nimanui. Tot ai nevoie de permis sa mergi pe el.

    00
  28. Motardul ala stia ca drumul este inchis circulatiei, la fel ca si colegul sau care a scapat nevatamat. Daca nu stia, inseamna ca e handicapat mental. Drumul era inchis deja de multa vreme circulatiei, iar inaintea masinilor de raliu (care vin extrem de tare) se face destul de mult zgomot, trec masinile FRAS, ramane foarte mult praf in aer samd. Daca ei au coborat din munte si au intrat pe traseu, au auzit inainte de a porni toata harmalaia de pe drum.

    Din cate stiu eu, accidentul a avut loc pe ultima proba, de la Santa spre Curmatura, drum de macadam pe care te poti, intr-adevar, da cu o moto enduro fara a fi inmatriculata. Dar imi e imposibil sa cred ca cei doi nu stiau ca pe acolo e proba de raliu, la cata lume si cat zgomot se face pe toata lungimea ei; cu atat mai mult cu cat doar cu cateva minute inainte trecuse Szabo pe acolo cu viteza luminii.

    Bine ca nu s-a intamplat o tragedie, era pacat ca Vali sa ramana cu un cretard pe constiinta.

    00
  29. Si tot eu: e pacat sa nu vedem ce bine se daduse Vali inainte de accident.

    00
  30. Nu neapărat aş fi vrut să văd ceva, nici pe trafictube nu mă uit la mai mult de 0,x% din clipuri. În primul rând ar fi fost o reclamă pentru propriile lui produse. În al doilea rând impactul educativ asupra altor amatori ar fi fost mai mare. Cred.

    Off-topic: Poate în curând se termină cu maşinile înmatriculate în Bulgaria

    00
  31. Motociclist accidentat de o masina ce nu i-a acordat prioritate. Motociclistul in adidasi, tricou, fara casca, cu 150 la ora si mort, dar pe drumul cu prioritate.
    Soferul cu o moarte pe umeri, pe drumul fara prioritate, intr-o intersectie foarte dificila. Dădu-se in prealabil prioritate la doua masini. La motociclist n-a mai apucat sa-i acorde prioritate.

    Detalii aici (vedeti si video): https://www.stiridecluj.ro/social/un-motociclist-a-murit-intr-un-accident-pe-strada-septimiu-albini-avea-150-de-km-h-video-imagini-socante
    Intersectia e asta: https://www.google.com/maps/search/cluj/@46.771695,23.609099,19z/data=?dg=dbrw&newdg=1!3m1!1e3!4m2!2m1!4b1?hl=en&dg=dbrw&newdg=1

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube