Cum vor românii să își vândă mașinile

Trei situații, doar a treia a fost norocoasă.


Situația 1:

Sun pe om, întreb ce aveam de întrebat, vreau să mă asigur că are taxa plătită și rămâne să ne auzim peste o săptămână, când face rost de dovada ANAF că a plătit-o (taxa e doar trei mii de euro). Anunțul avea 2-3 săptămâni de când era pe net. Contactez niște oameni din orașul respectiv, obțin niște numere de service-uri de încredere pe marca respectivă. Sun în ziua stabilită și port următorul dialog:

– Bună ziua, Gigel din Brașov , cu mașina, rămăsese că vă sun azi să stabilim când să ne vedem.
– Da, s-a dat.
– S-a dat?
– Da!
– Bun, mulțumesc, la revedere.

Asta luni. Marți noapte a pus din nou anunțul pe OLX, cu suma pe care o voia pe mașină plus cei 3.000€ taxa de primă înmatriculare.


Situația 2:

Sun la cele două numere de contact de pe autovit, nu răspunde nimeni. Las mesaje, trimit sms-uri, trec vreo 3 zile, nimic. Îmi dă prin cap să îi trimit un mesaj prin OLX, că omul avea mai multe anunțuri puse în ultimele zile, era ciudat. Mă sună el, bună ziua, sunt fratele proprietarului, el nu le are cu internetul, vă sună el mâine dimineață. Bun.

A doua zi mă sună:

– Bună ziua, proprietarul, spuneți.
– Da, Gigel, aș vrea să cumpăr mașina, arată bine din imagini…(verificările inerente, taxa, VIN, kilometri, manual service), se poate să ne vedem luni în București să mergem cu ea la Subaru, dat fiind că sunteți aproape și nici nu aveți reprezentanță în oraș?
– Unde? Păi n-am eu timp, domne, eu am treabă…
– Da, știți, eu vin de la Brașov, dvs. aveți 60km pe autostradă, eu 200…
– Nu, domne, n-am timp de așa ceva!
– Mașina e de ceva vreme de vânzare, nu?
– Da, dar e o mașină specială, are…
– Știu ce are. Bun, mă sunați dacă vă răzgândiți.

M-a sunat să îmi propună o reducere de 200€ dacă vin la el în oraș, că o să îmi placă și nu o să mai vreau la verificat dacă o vreau. 200€ de la 8.000, să ne înțelegem. E și azi de vânzare.


Situația 3:

Sunat, primit VIN prin sms, verificat istoria mașinii, mers la întâlnire cu temele făcute, verificat mașina, testat mașina, mers la bancă, scos banii, mers la Taxe și Impozite, trecut mașina pe numele meu, dat banii, strâns mâna și aia a fost.

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

96 comentarii

  1. Brace yourselves, incepe avalansa de cunoscatori si vesnica disputa „masina noua” vs. „masina sh” :)

    00
    • *nemteasca

      Si ti-am mai zis Vali, si nu doar eu, cand ai de luat masina ne intrebi. Ce-i aia Subaru, marca de electrocasnice? :D

      00
  2. Te-ai astepta ca proprietarii de Subaru sa fie oameni putin mai rasariti decat cei de Passaturi cu „D si I-ul rosu”

    00
  3. tepari, tepari peste tot

    00
  4. De curiozitate, si daca ai timp pentru asta: cum ai verificat istoria masinii ? ce teme ai facut inainte de a te vedea cu vanzatorul ? Merci.

    00
  5. Si sa zici mersi (cu „cumnatzelul”) ca nu ai pus si anunt de vanzare, sa vezi atunci oferte care mai de care mai „fututiste”, gen „schimbi cu rulota de inghetzata/iti dau la schimb fordul meu escort fabricatie nouajdoi si ceva diferenta/am o femeie buna cu doo pixde la schimb etc”

    00
  6. Pentru un necunoscator, te rog detaliaza unde si cum ai verificat istoricul VIN-ului. Merci

    00
    • sunat la reprezentanță, bună ziua, sunt viitor client, aș vrea să verific un VIN.

    • Si ti-au dat informatiile ?!?
      Stiam ca nu se dau genul asta de informatii decat proprietarului masinii …

      00
    • nu știu dacă se incadrează la informații sensibile.

    • Iti dau informatia, dar de cele mai multe ori contra cost, nu printr-un simplu telefon. La Opel era 100 de lei o verificare

      00
    • 100 de lei la baiatu’ sau cu factura ? :)) E prea din topor suma.

      00
    • Eu am mers la reprezentanta Ford cu masina cumparata si nu a vrut sa-mi dea istoricul masinii ca a spus ca sunt confidentiale datele. Mi-a confirmat insa reviziile facute in service la ei si cand a fost facuta o revizie majora (kitul de distributie).

      00
    • Costele, n-aveau chef aia de tine.

      00
    • Si eu am vrut sa verific VIN-ul la o reprezentanta VW in Bv inainte de cumparare. Mi-au bagat placa ca trebuie sa fiu proprietarul.

      Dupa cateva telefoane la cunostinte, gasit persoana potrivita de la ei si am primit toate informatile.

      00
  7. Cumparatul de masini este loterie pura, foarte rar dai de oameni, precum cel din a 3-a situatie. Fiecare, crede despre masina lui, ca este cea mai buna, si faptul ca, el o vinde, este o mare ocazie, de care trebuie profitat.

    00
  8. pfai! 3 mii taxa! incredibil … eu as refuza sa-mi iau masina cu o astfel de taxa. mai poti sa o vinzi daca nu iti place la pretu ala+ 3k?

    00
  9. Cel din Situatia 3 sigur era român? Ca prea a mers totul nemțește! ;)

    00
  10. am uitat complet de taxa si tocmai voiam sa pun masina la vanzare. e cumparata in 2006 din romania. parca au introdus taxa pt masinile mai vechi de 2007 indiferent de unde au fost achizionate, nu?

    00
  11. Pentru unii sa stii ca vanzarea masinii nu un capat de lume.
    Eu mai ca prefer s-o dau la buyback in pierdere dacat sa am de a face cu toti nebunii de pe net.

    Ii inteleg si pe germanii aia care cand se duc est-europenii la ei sa cumpere masini prefera sa nu vanda, decat sa aiba dea a face cu ei.

    00
    • știu cum e. inchipuiește-ți că eu aveam toate reviziile făcute doar la reprezentanță, aveam facturi pentru toate lucrările și toate piesele, cum ar fi fost să vină un mitic să mă intrebe dacă las mai jos la preț, că a văzut el una la fel și…

  12. Bre, da da-ne si noua linkul cu anuntul de unde ai gasit masina !

    00
  13. Am trecut si eu prin asemenea aventuri!
    Din 5 masini vizionate ( forester aspirat), 3 erau samsari. Masina dichisita, spalata tot, dar nu stia nimic despre ea. Abia o achizitionase si o vindea ca nu ii placea sotiei ce culoare are….
    Foresterul care l-am luat, primul proprietat, raspuns la toate intrebarile, demonstrac cu hartii reviziile, dar tot am mers sa o testam.
    Batut palma si de 3 ani doar apa paie si bataie!
    Avea in jur de 110k km atunci. Ammai facut eu 30k km. Absolut incantat. Sper sa o tinem tot asa!

    00
    • Salut, spune-ne, te rog ce intrebari ai pus si cum te-ai asigurat ca nu e samsar?

      00
    • hai să zicem că subaru nu e genul de mașină care se pretează la samsari.
      și nu pui întrebări. ceri actele. actele! cine e proprietarul, daca e euro4, dacă proprietarul s-a schimbat la 3 luni, plm, chestii banale.

    • Nu exista nici un fel de intrebare sa iti dai seama ca este respectivu samsar! Putea foarte bine sa fie chiar proprietar si sa isi fi bagat picioarele. Asa era cel am treilea. Parea sa cunoasca masina, dar imi propunea daca vreau sa ii dau ceva la schimb si sa mai dau diferenta. Cand am vazut ca era incaltate cu cauciucuri diferite, am plecat.
      La primii doi, masina era curatata impecabil. La motor era ca noua. Cu silicon pe bord, tapiteria tot tot. Il intreb de ce sunt nuantele diferite la usi…ce a patit…a inceput sa o balbaie. Plus ca au acceptat sa imi faca reduceri foarte mari de pret. Ceilalti doi, inclusiv cel de la care am luat-o , stiau masina, motorul plin de praf, asa cum imi place mie, totul la locul sau. Negociat in limitele bunului simt, mers cu mine la service sa vedem daca e ce zic ei, apoi la RAR pentru identifiacre , banii, actele si asta e.

      00
    • eu am gasit un aspirat de 2.5. samsar. Norocul meu ca m-am dus cu un amic, care stia cu masinile
      „accident?”
      „nu din ce stiu eu”

      Ce-i drept, exceptand faptul ca oglinda stanga era sparta si toata caroseria era mutata spre dreapta (usi nealiniate) nu avea nimic :D

      mai era un subaru, condus de o tipa. Sarmana masina, arata ca scoasa din tipla. Si lovita cu ciocanu.

      00
    • 140 mii. e aproape nouă :D

    • 140k? vai de mine, da’ ce Golf/Passat/BMW iti luai de banii aia, si se stie ca doar nemtii fac masini. In plus ti-ai luat automata, n-ai auzit ca e proaste si consuma mult?

      00
    • mă uite pe forumurile din afară, sunt mașini cu 300K cărora nu li s-a stricat nimic. cureaua de distribuție la 150.000 și aia e tot.

    • o sa ti pice sistemul de reglare automata a farurilor, bucsele de pe fata daca n ai mila de ea pe coclauri si eventual un bec.

      00
    • mai exista si alte marci de masini, nu numai vw, audi si bmw. mie imi plac oamenii cu personalitate, nu turmele de oi. cliseele tipice romanesti de genul cutie automata – consuma mult, nu aveau cum sa lipseasca.

      140.000 de km e o nimica toata. un vecin are un ford tranzit si are peste 500.000 de km. daca intretii masina te tine o viata, faci milionul de km de voie. 140.000 ii faci intr-un an daca ai de umblat ceva, maxim 2. foarte buna alegerea cu subaru.

      00
    • @amiralul
      din nefericire n-am avut la indemana un tag de sarcasm, sa marchez comentariul asa cum trebuie….

      00
  14. Si fazele 1 si 2 se intalnesc si la samsari care din asta traiesc, nu doar la amatori.

    00
    • Faza 1 se intalneste MAI ALES la samsari.
      Faza 2 pare mai degraba miscare de om care chiar nu are o problema sa astepte >1 an pana vinde masina.

      00
  15. Situatia 4:
    Sunat autorul anuntului, intalnit cu el. De pe masina curgea inca apa, probabil o spalase in fata blocului. Cu masina venise un tuciuriu pe la vreo 26/27 de ani care nu stia nimic de ea in afara de pret, masina era „a unui prieten, plecat din tara”, actele erau pe un cnp cu 157 la inceput.
    – Pot sa ma urc la volan?
    – Aaa, nuu, ca e aglomerat pe aici.
    – Pai hai in parcare la Carrefour ca acolo e liber.
    – Nu pot frate sa-ti dau masina sa o cunduci tu.

    Plm…

    00
    • Prin 2006 am mers odata cu un prieten care isi cauta masina; vazuse anuntul, corespundea minimului de dotari (a/c, abs, 2 airbaguri :) ) , si cand ajungem sa vedem masina, nu gaseam butonul de pornire a/c.

      Acuma nu ma mai mira prea tare asa ceva, dar atunci eram mai tanar si mai naiv; mi s-a parut stupefiant modul in care s-a desfasurat dialogul, eram o combinatie de revoltat/amuzat.

      – In anunt scrie ca are aer conditionat.
      – Da, are !
      – Pai de unde dau drumul la racire ?
      – Ăăă… vreti aer rece adica ? Pai dati la minim acolo, unde-i albastru !
      – Nu nu, sa raceasca aerul, sa bage aer racit.
      – Aaa… nu, n-are d-ala care si raceste …

      00
    • Ma duc sa vad o masina in alt oras, in alta tara, vine omul, aduce cheile, ma intreaba daca 1h este de ajuns si pleaca zicind ca imi raspunde la orice intrebare am cind ma intorc, sa o conduc prima data. Probabil a contat ca eram cu sotia si copii dar nu a cerut pasaport, garantie, etc.
      Poate unii chiar stiu cum sa vinda…

      00
    • eu m-am dus regulamentar, pantofi, cămașă, zâmbet, dinți curați.

    • @Mahorcu: Un scuipat cu directie in ochi nu i-ai dat? Te pune pe drumuri aiurea, o da in nasoale, pierzi timp etc.

      00
  16. @zoso – verificatul la reprezentanta functioneaza in cazul in care omul si-a facut reparatii si revizii exclusiv in reteaua oficial, corect?
    Ai mai scris despre VAG ca suge – poate detaliezi un pic, ori aici ori separat. Thx!

    00
    • da, doar dacă și-a făcut reviziile la reprezentanță.

      vag suge pentru că:
      1. tata are octavia și de câte ori a fost la ei l-au tratat ca pe un amărât de pe stradă, nu ca pe un client. și așa făceau cu toți clienții în perioada 2007-2009, că îi durea in pulă, ei vindeau mașini, nu aveau nevoie și de service.
      2. laba asta cu „avem o platformă pe care punem 5 mașini din 4 clase diferite și 2 nivele de lux e mizerabilă. că dacă imi iau audi, mă scuipă ăla care și-a luat passat, că am fost prost și el are aceeași mașină la mai puțini bani. dacă imi iau passat, râde de mine ăla cu octavia. dacă imi iau octavia, râde ăla cu seat. și tot așa.

    • In 2007-2009 cam toti faceau asa – te tratau de sus. Eu am Hyundai si am plecat de multe ori de la ei cu „asa face toate”. Va veni o zi in care imi voi schimba masina si desi credeam ca stiu cate ceva despre masini, dupa 2 ani de cautari inca ma aflu in situatia de a nu sti ce sa iau.

      Apropo de VAG – in afara de faza cu platforma si de atitudinea fata de clienti, stii ceva despre probleme specifice marcilor grupului?

      Masina second imi e frica sa iau, in special din Romania. Nu ma pricep si deci sunt sanse mari sa iau teapa.

      00
    • ce să zic, e mașină nemțească, hai să mergem cu ea ca pendula, că nu se strică. și când se strică, îi dăm kilometrii inapoi și o vindem. așa fac ai noștri. in germania sunt mai civilizati cu ele.

    • Ok, vorbim de second hand-uri. Am inteles.

      00
  17. caut masina pt sotie cu cutie automata. gasesc un clio din 2001, ma intalnesc cu nenea (primul proprietar…zicea el), imi da VIN-ul, ma duc la reprezentanta cu proprietarul si-mi zic aia de la reno ca masina e din 2001 dar primele inregistrari sunt din 2010!?!?!? pai si il intreb pe nenea, 10 ani unde naiba a stat masina asta? in garaj dom’le ca ala de la care am luat-o si-a rupt piciorul! hai ca mai las 200 euro, nu o cumperi?

    00
  18. Ce ti-e si cu carcotasii astia care cauta nod in papura…

    00
  19. Cat ai dat pe masina? mobile.de/germania nu era o solutie? Si eu caut un SH dar oferta e mica pe autovit la ce ma intereseaza pe mine si multi, multi samsari.

    00
    • pe mobile.de era o singură mașină de acest gen, vândută de un particular. dacă era la un autohaus, poate mă mai gândeam.

    • care e faza cu masinile de la autohaus? sunt mai sigure ca la proprietari? si cum faci sa verifici o masina de la autohaus? vin aia cu tine la un service sa o verificati? :))

      00
    • întâi, că eu nu știu germana, iar neamțul de rând nu știe altă limbă decât a lui, și apoi tre să alergi cu el să faci actele. la autohaus ăia știu tot, ți le fac ei, te duc la poliție să faci ce ai de făcut, plm, mai puțină bătaie de cap.

      sigur, dacă vezi la autohaus că vorbesc araba și turca fugi, că sunt samsari turci :D

    • La fel daca-s romani sau chinezi.

      00
  20. Ba, vad ca ai cititori cam uituci si nu intreaba niciunul. Nu ti-ai mai luat o Subaru Forester si luna trecuta? https://zoso.ro/forester/

    00
  21. Samsarii de masini platesc impozite? E simplu pentru cei de la finante sa verifice daca gigel vinde 2 sau 10 masini pe an si sa impoziteze profitul ca la afacere.

    00
    • Nu e simplu pentru ca nu inregistreaza masina pe numele lor, si chiar daca o fac in acte se trece o valoare de vanzare fictiva (e chiar optionala daca imi amintesc eu) cu care nu fac profit.

      00
    • Altii au baza de date unde exista valoarea minima de vinzare a fiecarei masini. Daca o vinzi sub valoarea minima, taxele le platesti la valoarea minima.
      Actele de vinzare -cumparare nu se fac doar intre proprietar si cumparator?

      00
  22. Exista tot felul de oameni…
    De ex sunt si negustori de masini care aduc doar masini bune, lumea ii stie si asa mai departe. De obicei o masina adusa de afara care pare in stare buna, are sanse mai mari sa fie chiar in stare buna decat una rulata prin tara.
    Daca vine cu masina un tuciuriu semi-analfabet pur si simplu refuzi sa faci afaceri cu asemenea oameni, direct. Fara complicatii. Asta se aplica la orice tranzactie in care exista vre-un dubiu cu actele sau orice altceva la masina.
    Pentru a evita o vizita inutila la service e bine sa rugam (dam 2-3 beri) un amic care se pricepe, cel mai bine mecanic. Daca omul zice: pare ok se face programarea la service pentru test.
    Verificare istoric masina – intra de obicei in pretul testului la reprezentanta. Un alt avantaj intr-un oras mai mic e ca sunt sanse mari sa cunosti pe cineva care cunoaste pe cineva si atunci lucrurile devin mai eftine sau chiar gratis – ma refer la informatii gen verificat KM.
    De verificat fiecare dotare: AC, reglaje, sistem audio, trapa, inchideri etc etc.
    Masini mai vechi de 4-5 ani SIGUR nu au 120.000 . Deci e de asteptat ca aproape orice masina normala mai veche de 2009-2008 sa aibe de la 170.000 km in sus.

    00
    • Fugi cu cercul, serios. Anul asta am facut 6000km, pana la final max. 8000. Folosesc masina exclusiv pentru mini concedii sau concedii, din cand in cand si in oras cand iau ceva mai greu de carat sau ceva de genul asta, fac max 10k km pe an. Ce vorbim aici. Si la Kasko si Teil te pune sa alegi 10, 15 etc. deci nu-s singurul. Deci lasa oamenii sa primeasca informatii relevante.

      00
    • Deci, deci, foarte deci :)

      00
    • Mai stiu eu pe unu cu-n Hyundai Accent face acusi 250.000 in 3 anI. Nu e taxi, are firma si e mereu pe drumuri.

      00
    • @George: ai diesel? Majoritatea romanilor care isi cumpara SH isi iau diesel si astea sunt destul de greu de gasit cu km putini. Cam la astea se face referire implicit cand se discuta de masini.
      De aici si obsesia cu VAG-urile, care au motoare diesel celebre (tedeiurile), la benzina stau mai slabut.

      00
    • a mea din 2007 avea ~60000. Si aia pe care am luat-o si aia pe care o schimbam

      00
  23. Oare primii doi erau samsari ?

    00
  24. @enzo, hai pe bune, masinile mai vechi de 4-5 ani SIGUR nu au 120.000? Am au un audi a5 din 2008 cu 85.000. Sau pnm, poate e din 2010, ca tu esti cam categoric.

    00
  25. Eu azi mi-am vandut masina si a fost o experienta ffff stresanta pt mine.Un Opel Corsa din 2008,luat de mine din Germania in 2012, mers 2 ani si am stricat motorul ca l-am gripat..(long story)..; pus anunt pe autovit cu 3300, m-au sunat de sambata vreo 50 de pers; nu ma asteptam sa ma sune atata lume; masina se preta pt service si mecanici ca ajungeau reparatiile mai ieftin;probabil o sa apara peste o sapt la vanzare cu un pret f mare; eu programasem 4 intalniri azi si la sfarsit ma decideam cui vand masina si cu cat; au venit unii din Lugoj: tata cu fiul(vreo 30 ani) le-am zis ca ii sun dupa ce vad si ceilalti; s-a nimerit ca al 4-lea programat sa vina mai rpd sa vada masina cand erau si ei acolo;cand au auzit cum procedez, au inceput sa negocieze, au vazut ca nu las si pierd teren, au devenit agresivi, au inceput cu acuzatii de genul ca fac licitatie cu masina, ca de ce nu ii aleg pe ei ca sunt oameni de treaba, au inceput sa ma streseze amandoi deranjati maxim de „procedura mea”, ce mai..niste samsari ordinari; eu nu stiam cum sa mai procedez,ma afecta sitlul lor,m-am luat si am plecat ; vandut masina cu 3200 la cel de al 4-lea care a venit, a vazut masina in 2 min, oferit 3200 si fara sa ma preseze si a plecat; l-am sunat dupa ce m-am calmat; facut cu contract, totul bine si fara stres :))

    00
  26. Inca o chestie care ma enerveaza la noi. Are un harb de VW din 92 si vrea sa-l vanda cu 1000 de euro (un exemplu), si nici nu scade din pret. Cam asa is romanasi nostrii, vor sa vanda niste rable pe bani multi.

    00
    • VW-urile din ’92 sunt masini clasice :) Nu se mai construiesc de astea in ziua de azi, acum masinile sunt pline de electronica si se strica. :D

      00
  27. daca ai luat subaru poate era mai misto o impreza

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.