Ridicarea maşinilor, o afacere privată

În Capitală există 1.217.000 de maşini care se bat zilnic pe aproape 450.000 de locuri de parcare. În loc să facă locuri de parcare, din 2007 unele primării de sector au început să ridice maşinile parcate neregulamentar, percepând de la proprietar o taxă pentru ridicare, transport şi depozitare a autovehiculului de aproximativ 200 de euro. Pentru că numărul locurilor de parcare este mult mai mic decât numărul maşinilor din Bucureşti, afacerea este una foarte înfloritoare pentru firmele care se ocupă de ridicarea maşinilor parcate neregulamentar.

Culmea şi românismul afacerii e că primăriile de sector nu primesc nici un ban de pe urma acestei afaceri. Nici un leuţ. Nimic. Detalii în Cotidianul şi la Şoferul. Totusi, nu există nici o lege sau un poliţist care să întrebe “bă, firmele astea câştigă un purcoi de bani de pe urma incompetenţei primarilor şi primăriilor, nu e normal să dea un 50% acolo înapoi”?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

45 comentarii

  1. jale mare. si ce explicatii date, doamne fereste.

    sunt curios, cine-i in spatele firmelor respective?

    00
  2. Da e fff tare asta. E din ciclul: frate deci noi (primaria) avem knowhow-ul si enviroment-ul pentru afacere (adica noi ne ocupam de incompetenta) si clientii, voi veniti cu utilajele si cu mana de lucru. Ai dreptate, ar trebui impartit profitul…logic si conf pricipiilor de business

    00
  3. Pai si daca primaria ar primi 80% din incasari, credeti ca ar fi folositi banii intr-un scop util? Eu cred ca ar ajunge tot la smecheri sub forma unor contracte de reabilitare a strazilor sau a bordurilor. Mi-e indiferent.

    00
  4. Nu ar fi mai bine daca s-ar construi niste parcari supra-etajate? Zic si eu asa. Cred ca cei 1.217.000 de proprietari de masini ar fi dispusi sa dea acolo un 20 de euro pe luna ca sa isi stie masina in siguranta, si sa nu mai fie nevoiti sa se streseze arpopo de „unde imi las masina in seara asta”. Iar daca nu toti 1.217.000 ar face asta, oricum o parte ar face-o si astfel s-ar mai elibera locuri moca pentru restul. Pare un business bun, ma mir ca nimeni nu il pune in practica.

    00
  5. Pentru Sectorul 2, Supercom dă înapoi 10 sau 20% parcă.

    00
  6. pai, pla mea… sa zica clar: la 1 milion stransi, faceti o parcare cu 1000 locuri, futu-va-n gura de japite. :D

    00
  7. NOU
    #7

    Daca dai o spaga de un milion de euro pentru un asemenea contract ti se pare mult?
    Ia sa vedem…
    Daca ridici cam 200 de masini pe zi inmultit cu 25 de zile ( aproximativ o luna) ar insemna 5.000 de masini pe luna.
    5.000×200 euro = 1.000.000 euro/luna
    Daca poti functiona macar o luna, ti-ai dublat banii. Dar sa zicem ca acea prima luna e pentru investitie. O doua luna e pentru spaga. Mai ai nevoie doar de o luna sa faci inca un milon de euro.
    Numai prin VOT putem aduce schimbarea. Schimbare, adica sa ia altcineva acele milioane de euro. Noi ne alegem eventual cu un steguletz, o sapca sau un triocu cu diferite insemne electorale.

    Culmea ridicarii unei masini: sa ridici o masina parcata ilegal care contine insemnele partidului (sau materiale promotionale) care ti-a dat contractul.

    00
  8. afaceri mari in stil romanesc, dar eu totusi ma intreb, alora carora li se ridica masinile, de ce nu le explica nimeni ca ar putea sa faca un protest catre primarie (pentru locuri de parcare), si abia apoi primaria sa ridice masini in mod corect, adica dupa asigurarea unui numar corespunzator de parcari.

    00
  9. Normal asa ar fi…un anumit procent sa revina primariilor….Chiar e ciudta ca asa ceva nu se intampla, oficial!;)

    00
  10. Variante pentru a ne lua banii se gasesc mereu…problema e ca nu ii utilizeaza in folosul nostru

    00
  11. Auzi, da nu mai bine mai renuntam la cateva din alea 1,2 milioane de masini? Ca ma indoiesc ca sint asa esentiale toate.

    De banii economisiti cu rata la ea, benzina, asigurari etc. iti ajunge sa te dai cu taxiul cand ai realmente nevoie, sau sa acoperi diferenta de preturi la haleala dintre supermarketul de cartier si hypermarketul ala la care te duceai cu masina. Si pentru vacante si iesiri din oras ajunge o singura masina de familie, sau una la doua cupluri de tineri.

    Imi pare rau dar faza asta cu ridicarea mie mi se pare cea mai simpla rezolvare a problemei, mai ales ca e criza. Ce parcari supraetajate sau subterane, ce atata rahaturi. Sa se mentina locurile de parcare la 500 de mii si sa le taxeze si ridice pana le da proprietarilor sangele pe nas si incep sa se gandeasca daca chiar au nevoie de masina, sau se descurca si le parcheaza pe stradute laterale. In definitiv n-a zis nimeni sa dispara complet masinile, doar sa tina naibii bulevardele libere.

    (Sigur, nu mi se pare normal nici sa nu primeasca nimic primariile din faza asta, dar daca sint bagati unii cu mainile pana la coate acolo…)

    00
  12. nu era aceeasi poveste si cu radarele alea fixe?

    00
  13. Ca si cum toata planeta ar fi fumatori, Presedintele ar arunca baxuri de tigari din avion..pe fiecare strada…dar daca te-a prins cineva fumand, esti taxat.

    Viciile costa.

    00
  14. Nu le mai da idei primariilor ,ca ii bagi in faliment pe aia de ridica masini…

    00
  15. @Anne: Eu, ca unul care nu parcheaza aiurea dar care e stresat de modul cum o fac altii, consider ca sunt folositi in folosul meu respectivii bani, chiar daca nu ajung la primarie.

    Totusi ar fi fost mai bine daca ajungeau si la Primarie ceva. Consider deci ca ar fi bine sa se mareasca respectivele taxe cu 30% si banii sa intre la bugetul primariei.

    Ah, amenzile pentru parcare (pentru ca se dau in plus si amenzi) la care buget se duc?

    00
  16. NOU
    #16

    Problema trista este ca, daca printr-o minune am avea parcari peste tot, romanul tot d-ampulea ar parca pentru ca el vrea parcare moca.

    00
  17. sunt niste bulangii, eu inteleg luati masini din fata spitalelor, statii ratb, p-ta alba iulia sau ori unde altundeva unde stranguleaza sau incurca urgentele, dar sa ajungi sa ridici dupa un cacat de bulevard ex: Chisinau…cel mai mare stres a devenit nu nu timpul pe care il petrec in trafic ci ora in care caut loc de parcare cand ajung acasa! daca ajung noaptea e ok, o las oriunde cu conditia ca la 6:30-7:00 dimineata sa o mut in loc safe! oricum mi-am propus ca int-o dimineata sa-i bat! ce daca sunt DOAR angajati si nu au nici o vina, rupti in bataie trebuie sa se sesizeze cineva! acum de exemplu am lasat masina la 2 statii de tramvai de casa. asta e problema nr 1 a locuitorilor din bucuresti.

    P.S. respect zoso pt post!!! sper sanu se termine aici…sper!

    00
  18. „Sa dea primaria locuri de parcare”. Unde ? Romanu’ e invatat sa parcheze in scara blocului sa nu cumva sa slabeasca de la masina pe canapea. „Sa faca parcari supraetajate” ? Unde ? Locurile unde se poate construi asa ceva sunt luate de firme private care zic ca e mai rentabil un spatiu de birouri.

    Ce nu inteleg e ce va ofticati atata ? Si in Noua Zeelanda e la fel, de ridicarea masinilor se ocupa firme private care la primarie dau ceva gen prafu de pe toba. Poate voua va convine ca din doua benzi de bulevard una jumate sa fie plina de masini parcate…

    00
  19. NOU
    #19

    ce uita sa precizeze articolul este ca nu se ridica suv-uri, dube sau masini de la 4 tone in sus. adica poti sa blochezi o strada daca ai duba ca nu te ridica nimeni.
    in plus eu vad cum ridica din zona in care stau eu (iancului-pantelimon). se ridica doar masinile care sunt foarte usor de saltat. adica nu alea care chiar incurca traficul, cele parcate pe trecerea de pietoni sau puse perpendicular pe bordura cand regulamantar ar fi paralel cu bordura. ideea e sa se ridice cat mai multe cu cat mai putina munca. de unde concluzia ca rolul acestei actiuni nu este de a fluidiza circulatia ci de a face bani. cat mai multi bani.

    00
  20. Pai banii nu revin primariilor, ci primarilor, prin diferite persoane ce detin firmele respective. Sau sunt eu paranoic. Anyway, parcarile ar fi o rezolvare, dar unde le mai faci si pe alea, la periferie? Sa fim serios, ce roman si-ar parca masina la mai mult de 50 de metri de scara blocului. „Sa nu o furã careva”, desi poate am vedere in spatele blocului si masina e in fata.

    00
  21. Mie mi-a placut si explicatia lui Ontanu, ca primaria nu vrea sa faca bani. Dar si a lui Prigoana care explica ca el nu face bani din ridicarea de masini. Probabil ca pierde, ma gandesc…:)

    00
  22. NOU
    #22

    si mie erau pe punctul sa imi ridice masina intr-o zi (am parcat aiurea pt 5 minute, recunosc), dar politistul a acceptat sa imi elibereze masina dupa ce am platit (pe loc) 200 ron firmei ce ridica masinile (contyra chitanta pe care am aratat-o dlui politist) si mi-a intocmit si PV de contraventie (2 puncte si ceva amenda)

    daca intarziam cateva secunde si nu plateam pe loc, ma costa 700 ron recuperarea masinii + amenda

    succes :)

    00
  23. Pot sa va spun ca si in Cluj-Napoca merge foarte bine afacerea dar macar aici este gestionata de catre Primarie. Dar nici asta nu justifica fapta in conditiile in care nu exista parcari amenajate.

    00
  24. Hai să nu fim nişte idealişti papagali. Banii ăia nu se vor întoarce în comunitate. Să fim serioşi, primăriile n-ar face parcări pentru că ar intra în conflict de interese.

    00
  25. Iuliu Maniu – Lujerului . Au taiat din locurile de parcare imediat dupa ce au inceput sa ridice agresiv masinile . Nu mai e voie sa parchezi in spic, ci doar paralel cu bordura, inainte si dupa trecerile de pietoni cu 100m au pus stationarea interzisa .

    00
  26. Eu am o parere putin diferita, care suna asa: Cine va obliga sa traiti in Bucuresti ?

    00
  27. tu chiar crezi ca nu intra nimic in buzunarul primarilor? e mia usor sa primesti bani pe ascuns sa iit iei mashini decat sa ii bagi la primarie si sa faci parcari!

    00
  28. Mie mi se pare normal sa le ridice. M-am saturat de toti nesimtitii care parcheaza fara urma de bun simt, incurcand circulatia sau ocupand cate 3 locuri de parcare. Pentru astia merita sa le ridice pe toate.
    La Obor in intersectie si pe Mosilor se circula de 50 de ori mai bine de cand nu se mai parcheaza pe 3 randuri pe unde apuca.
    Acum, faptul ca banii nu se duc unde ar trebui, asta e alta discutie.

    00
  29. NOU
    #29

    La noi mai intai se da legea, se aplica,se incaseaza banii , apoi se gindesc metodele de prevenire a incalcarii ei de catre contribuabil. Mi se pare firesc… Cine sa fie interesat sa construiasca parcari subterane investind 20-50 milioane euro cind , neconstruind , le intra bani in portofele ? Poate doar vreun idiot .

    00
  30. treaba asta e valabila si la parcarile cu plata si din cate am auzit si la radarele fixe.

    00
  31. Exemplul 1: Intersectia Sibiu cu 1 Mai. Din toata intersectia ramasese un culoar de trecere din cauza masinilor parcate. Au venit cateva zile la rand acum 3 – 4 luni si de atunci e libera. Sa inteleg ca se poate parca si in alte locuri, nu?
    Exemplul 2: locurile de parcare din zona parcului Dr Taberei si cele aproape de Billa (tot pe bvd 1 Mai) erau mai mereu goale. Dupa „expeditiile” ridicatorilor de masini acum sunt ocupate mereu, semn ca au mai renuntat cativa la parcat la scara blocului.

    Intr-adevar, nu sunt locuri de parcare suficiente, banii din ridicat nu ajung la primarie, dar macar ii mai civilizeaza pe unii nesimtiti. Din partea mea, sa prospere in continuare, ca nesimtiti sunt multi!

    00
  32. In sectorul doi ridica Supercom, firma omului cu piciorul de lemn. Nu ma intereseaza cine ia banii, se face o treaba buna cand sunt ridicati nesimtitii care parcheaza in statiile RATB, pentru ca nu se mai poate respira de ei.

    Treaba asta cu locurile de parcare care nu ajung e o problema de rezolvat intre soferi si primarie, eu ca pieton am tot interesul ca primaria sa faca tot ce-i trebuie pentru a descongestiona zonele supraaglomerate.

    00
  33. Ideea cu „sa ii ridicam pe aia care parcheaza in nesimtire” nu e rea. Normal ca nu-i normal sa parchezi pe trecerea de pietoni. Punerea in practica a ideii e insa pur romaneasca. Pana una alta realitatea ramane ca sunt putine locuri de parcare si multe masini, asa ca afacerile „private” pe domeniul public vor prospera.
    @ Mircea: intersectia Sibiu – 1 Mai s-a eliberat, ceea ce e foarte bine, dar raspunsul la intrebarea: se poate parca in alta parte e simplu. Da, pe trotuar! Ai vazut vreodata statia de RATB de pe Sibiu cum arata seara? Problema similara cu Ghencea, bine ca s-a eliberat prima banda, se circula mai bine, dar acum toti sunt pe trotuar.

    00
  34. ma intreb daca labagiii astia platesc macar pentru semnele alea de oprire interzisa pe care le-au pus primariile ca pe ciuperci dupa ploaie. sau alea-s la pachet cu dreptul de a lua tot malaiu’?

    00
  35. Castiga Politia de pe urma amenzilor. Politia sau autoritatile locale sunt obligate sa detina sau sa subcontracteze mijloace de ridicare a masinilor parcate ilegal, abuziv, periculos, accidentate, cat si a tuturor chestiilor si substantelor care circula pe drumurile publice!

    Daca un smecher parcheaza pe o strada in zona unei autoritati fara serviciul de ridicare al masinii, politia il amendeaza, si atat. Sta acolo blocand drumul, pana politia are ordin de la tribunal pt ridicare. Fie ca e abandonata, fie ca blocheaza drumul public.

    Bucurestiul nu este parcare publica, parcarea costa si terenul e scump. Primaria nu face parcari si nici sosele, ci va ofera cu 50 lei pe luna abonament la RATB.

    Cand cererea depaseste oferta exista trei solutii: Rationalizarea, Pretuirea, si Coada! Voi alegeti!

    00
  36. @ Luptatorul: Esti razbunat! :D
    In acest moment sunt ridicate masinile de pe Bvd. Vasile Milea de pe trotuar.

    00
  37. Situatia e complexa si adevarul e la mijloc. In Spania orice comuna mai acatarii are parcaj subteran in centru, Am scris ei eu la mine pe blog despre acest subiect: , si am urmarit cu interes si dezbaterile de aici:

    00
  38. Ok cu masinile parcate neregulamentar dar ce faci atunci cand politia iti ridica masina parcata LEGAL? Ca ai 3/4 dintr-un loc de parcare, ca politia sta in boscheti sa te prinda parcand ilegal, ca pietonii frustrati nu-si imagineaza ce ar insemna daca maine toti conducatorii auto din Bucuresti ar lua RATB-ul umple paharul dar cand iti ridica masina parcata legal, cum mai reactionezi??
    I-am dat in judecata si am castigat, confiscarea a fost netemeinica si nelegala dar banii inapoi de unde mi-i iau? Firma care ridica masina ramane cu banii mei, dupa ce politia a ajutat-o sa-mi fure masina.
    Probabil ca in ritmul asta, curand va veni militia si va confisca discretionar cateva apartamente, pentru ca Bucurestiul e supraaglomerat. Sper ca pietonii astia cu minte de gaina sa fie primii mutati!

    00
  39. parcariile din bucuresti sunt pline de cadavre de masini pentru care proprietarii au platit locul de parcare !!!!! E strigator la cer ! Ar trebui sa li se ceara talonul si revizia tehnica ! In caz contrar de neridicare de catre proprietar a „” rablei” ce nu vrea sa o caseze, amenda ar TREBUI sa FIE de 4-5000 ron, sa inebuneasca de furie, pe prostia lui.

    00
  40. nu numai ca nu ajung banii la urbe…mai mult…ei ajung in buzunarul personal al primarului de sector…dar acum se pare ca s-au gasit ceva remedii juridice….articolul la mine pe blog..

    00
  41. Într-un glorios final, primarul care este în sectorul 6, Poteraş, a acceptat să modifice actul normativ în baza căruia se ridică maşinile în sectorul 6.

    Am mai scris despre asta

    Acum se pot face amendamente!!! Am pus toate textele pe blog. Astept propuneri pentru a fi sustinute in sedinta de consiliu:

    https://atitudini.wordpress.com/2017/10/20/ridicarea-masinilor-in-sectorul-6-se-fac-amendamente/

    00
  42. Update: in sedinta de ieri, primarul a retras proiectul de pe ordinea de zi… no comment!

    00
  43. 12 noiembrie 2009… iar sedinta de Consiliu Local (singura varianta de a modifica ceva in chestia cu ridicatul masinilor: tarife, mod de lucru, comunicare, aplicabilitate etc.)

    Credeti cumva ca s-a pus in discutie proiectul de hotarare si modificarile necesare?

    Nu!

    00
  44. Stiu ca a trecut ceva timp de la ultimul comentariu, dar SURPRIZA! Pe 28 ianuarie va fi o sedinta de Consiliu Local la sectorul 6 si Poteras a acceptat in sfarsit introducerea pe ordinea de zi a discutiei asupra modificarilor necesare in regulamentul de ridicare al masinilor.

    Am postat aici toate documentele.

    Astept propuneri!

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube