Cum rezolvăm traficul din București

Citeam știrea asta și m-am amuzat un pic. Asta pentru că primul gând a fost traficul din București și cât de fluid va fi el… în 2050. Serios, Nicușor Dan nu tre’ să-și mai facă probleme legate de trafic, rezidenții nu tre’ să-și mai bată capul cu asta. Lumea se mută oricum, zic proiecțiile statistice, iar populația capitalei va scădea oricum cu 25%, prin urmare și numărul de mașini va scădea cu cel puțin 40%. Iată, deci, problema traficului nu mai trebuie rezolvată, că traficul se rezolvă de la sine, iar primăria face economie la buget.

Așa-i că nu v-ați gândit la asta?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

39 comentarii

  1. Lasă că rezolva marele arhitect richter.

    Nu prea vad cum va scădea populația Bucureștiului. Dar aia care vor mai veni nu își vor mai permite o mașină personala. Londonizare

    00
  2. Batrânelul de 70 de ani din tine cred că e super încântat de gluma asta!

    00
  3. Asta uita un amanunt: deja are loc o depopulare masiva la sate, deci irasele se vor mentine pline inca multa vreme, din cauza influxului de la rural.
    Cutia de chibrituri prb se va transforma in ghetou.

    00
  4. Românul are răbdare ! Mai avem puțin până în 2050 !

    00
  5. Serios ca solutia e simpla. Aplicarea legii. Macar a partilor mai importante.
    – ridicat masini parcate pe prima banda
    – amenda pentru blocatul intersectiei
    – amenda pentru incadrare necorespunzatoare
    – amenda pentru trecut pe rosu
    Doar astea 4 ar aduce o imbunatatire substantiala.

    00
    • As mai adauga la lista ta ceva mai mult simplu, locul 1 in topul simplității și eficacității:

      – Dungi pe șosele! Sunt bulevarde mari care nu au dungi, lumea circula haotic, între benzi, se încadrează prost sau îți taie calea.

      00
    • Oamenii nu-si dau seama cat de mult s-au fluentizat bulevardele cu linie de tramvai unde s-a pus gard. Practic pe Mihai Bravu/Stefan Cel Mare se circula fluent pe mare parte pentru ca nu mai apar meltenii care depasesc pe linie si apoi se baga in fata cand apare statia.
      Doua masuri simple ar fluentiza si mai mult: Tramvaiele sa aiba semafor separat in toate intersectiile, acolo unde fluxul de tramvaie e mic 10 secunde ca sa nu mai apara la jumatea verdelui si sa se opreasca in masinile puse sa faca stanga in intersectie. (Caz concret la Ferdinand unde cand vine un tramvai de pe Ferdinand de cele mai multe ori creeaza ambuteiaje atat dinspre Iancului cat mai ales dinspre Obor).
      Refacerea anuala a marcajelor rutiere (mi se pare incredibil ca toti ignora aceasta solutie relativ ieftina).
      Da, restul cu amenzi, penalitati, sigur, dar astea se pot face fara sa supere pe nimeni…

      00
    • @Mark: am locuit în intersecția de la Dimitrov vreo opt ani, poza din articol e făcută de pe balcon. Acolo nu semafoarele sînt problema, că ai semafoare de înainte și de stînga pe Mihai Bravu. Acolo problema sînt idioții care se bagă pe banda de stînga deși vor să meargă înainte, apoi opresc în mijlocul intersecției, imediat după trecerea de pietoni, că au roșu, iar cei care vin de pe Ferdinand, indiferent de direcție, trebuie să-i ocolească. Similar, ăla care vpr să facă stînga de pe a doua sau a treia bandă și care se duc tot în mijlocul intersecției. Plus o gașcă de cretini care, deși sînt pe banda de stînga, ocolesc „mijlocul imaginar al intersecției”, că-s veniți de la țară, unde n-au semafoare și bandă de stînga. Și să-i vezi pe proștii care vin dinspre Bucur Obor și vor să se ducă spre Pantelimon cum dau bot în bot cu ăia care vin dinspre Iancului și fac stînga spre centru. Plus, cel puțin de două-trei ori pe săptămînă, idioți care nu știu să se încadreze și vin dinspre Iancului și se infig în refugiul de tramvai de la Iulia Hașdeu.

    • @Marj 585 da, nu stiu cum am putut uita de marcaje.
      @Alex, la Morarilor cu Basarbia e invers. E o banda de stanga si doua pentru inainte. Dar multi idioti folosesc si B2 sa faca stanga, iar tu te pui ca prostul corect si nu stii de ce nu se circula in fata desi e verde. Toti astia ar fi cumintiti daca s-ar da amenzi pentru incadrare necorespunzatoare.

      00
    • @Alex, nu contest ce zici, dar nu ma refer la tramvaiul de pe Mihai Bravu ci la 14 care circula pe Ferdinand si care atunci cand nu pleaca primul de la semafor dar intra pe verde opreste traficul, am vazut de mai multe ori asta. Pentru ca daca intra pe verde, deja mijlocul intersectiei e blocat, se deblocheaza cam cand se da verde pe MB iar tramvaiul tot acolo e. Iar cateodata mai prinde si pietoni pentru care la fel, e deja verde iar traficul mai intarzie 20-30 de secunde. Pe meltenii care merg inaite de pe banda a 4 e mai complicat sa-i pedepsesti, iti trebuie resurse, un semafor separat si o programare se face intr-o seara.

      00
    • @Mark 585, am uitat sa zic. Cu tramvaiele se poate si mai rau. La Maica Domnului in intersectie, tramvaiul are sina pe mijlocul drumului si in intersectie face DREAPTA! Si nu are semafor separat. Si asa se pierde un semafor degeaba. Cand e si aglomerat… distractie.

      00
    • NOU
      #13

      Taxa consistenta pentru a doua masina. Boom, problem solved.

      00
    • Subscriu la cateva galeti de vopsea, ar ajuta foarte mult traficul.
      Si daca se poate: sa fi insotite si de cateva galeti de dizolvant care sa stearga benzile vechi/redesenate.
      Sunt cateva zone in care s-au redesenat benzile, s-a folosit vopsea mega ieftina (ca spaga trebuia sa se plateasca din ceva) si acum benzile corect sunt aproape sterse, cele vechi (si incorecte) sunt mult mai proeminente.

      00
    • @Mark: cu tramvaiul 14 e altă problemă. Nu că-l prinde roșu în intersecție, ci că atunci cînd se face verde pe MB, toți se aruncă cu capu-nainte, n-ar aștepta 10 secunde să traverseze tramvaiul. Și apropo de asta, 14-le ajunge pe roșu în intersecție din cauză că ăia de pe Ferdinand îl blochează aiurea, mai ales ăia care se încadrează pe prima și vor să meargă spre Iancului.

    • „– amenda pentru trecut pe rosu”

      dacă ai fi circulat puțin în București, din contră, ai fi încurajat trecerea pe roșu

      00
    • Zarax.
      Intru totul de acord si sustin asta de mult timp. Tot astept supriza aia a lui Nicusor cu eliberarea primei benzi de pe marile b ulevarde. Mai mult, as monta camere omologate pentru ca se plang putorile de la rutiera ca nu au oameni desi pt stat cu radarul vad ca au si as modifica usor legea sa permita rapid constatarea contraventiei fara sa ai echipaj blocat la constatare. As adauga si niste filtre cu echipaj mix RAR Politie la intrarile din IF. Sunt mii de rable cu becuri „xenon” neconforme, anvelope muci fara ITP sau RCA care intra in Bucuresti si de obicei sunt cei mai indisciplinati soferi. (DB, TR, PH).

      00
  6. Scade populatia capitalei cu 25%, dar creste cea a Ilfovului cu 40%, deci traficul va fi si mai distractiv ca acum 😀

    00
    • Mai ales că vor să bage și limită de 30, să vezi atunci poluare, că un motor arde mai bine cînd este mai turat și mai încărcat, nu cînd merge ca melcul..

      00
  7. Conform graficului din articol Bucuresti scade cu 25% iar Ilfov creste cu mai bine de 40% … Astia din oras nu avem toti nevoie de masina. Aia din Ilfov au. Va fi cam la fel traficul :(

    00
  8. S-a uitat cineva pe graficul din articolul ăla? A văzut cineva cam care e prognoza pentru județul ilfov? Unde credeți ca vor avea treaba cei acoperiți de acea prognoza? Cam la care scoli credeți ca își vor înscrie copiii? Și toate astea vor genera un trafic auto care va trece cam prin ce oraș masiv depopulat?

    00
  9. Bullshit! Ce scadere boss in Bucuresti, oriunde ma uit la un rezidential, sunt deja date sau rezervate la stadiul de groapa.
    Cel putin pe zona de Nord, unde ma uit. Deci unde e scaderea?? Sau cand vine, ca sa stiu si eu…

    00
    • – luați repede, că de săptămâna viitoare dezvoltatorul a zis că mai pune 10% la preț
      – de ce?
      – știți, preturile materialelor de construcții au crescut..
      – dar blocul e gata!
      – eh, da dar dezvoltatorul face și el profit, vrea să înceapă pentru alt bloc…

      00
  10. Dacă ar fi existat o rezolvare pentru traficul din București, acesta era deja rezolvat.

    00
  11. Solutia exista , e simpla si relativ ieftina. Camere de vedere (omologate, orice plm o insemna asta) montate in toate marile intersectii. Cate 10 camere de intersectie sa zicem inseamna maxim 1000 camere. Mai pui 500 in alte puncte unde se merge melteneste. Si incepi sa dai amenzi trimise direct acasa . In prima luna clar nu-i prinzi pe toti dar in juma de an toata lumea va avea o ruda un vecin un coleg de munca amendat ca a trecut pe galben rosu sau s-a bagat in fata.

    00
    • In Timisoara era inceput asa ceva parca?
      In primele luni cu siguranta ii vor durea mana pe politisti de scris procese verbala/instiintari.

      00
    • La asta ar mai fi utilă și o schimbare în legislație: în cazurile în care dacă ai doar amendă plata acesteia la jumătate înseamnă că îți recunoști vina și nu mai ai voie să depui contestație. Contestația înseamnă că îți asumi plata amenzii întregi sau nimic dacă te știi fără probleme. În felul nu se blochează instanțele cu toți Giani care vor să vadă ei toate certificatele de omologare la toate radarele și camerele de luat vederi.

      00
  12. Un cutremur ar fi mana cereasca pentru Bucuresti pentru ca
    -ar cadea blocurile si cladirile vechi si in locul lor s-ar putea face infrastructura
    – ai putea face de la 0 o retea de apa/canal.
    -reconstructia s-ar face cu bani de la uniune

    Ar fi o ‘expropriere divina’!

    00
    • ar cadea cateva case si blocuri darapanate dar ar ramane cladirile noi construite lipit de cele vechi, gen cathedral plaza, cele consolidate, cele mai incapatanate, etc. Va ramane un svaiter unde proprietarii cladirilor daramate sau mostenitorii acestora vor putea sa isi reconstruiasca, pentru ca un cutremur nu sterge si dreptul de proprietate asupra terenului.

      00
  13. Mai in toate orasele mari, tot ce se construieste si este decent, se vinde imediat.

    00
  14. Se muta in Sabareni si Balotesti din cauza traficului dupa care vin la serviciu cu masinile fiind ei insisi traficul?! Oh…da!

    00
  15. Daca putem alege si care sfert din populatie sa dispara ar fi chiar o veste buna!

    00
  16. Numarul de locuitori din Bucuresti va ramane constant pentru ca vin toti din afara lui aici.

    00
  17. Meah, discuții între bucureșteni despre problemele din satul lor. Probleme care vor fi veșnice din cauza depopulării județelor limitrofe.

    00
  18. Stai.
    Tu ai luat in serios stirea aia?
    Stirea ca singurul oras care conteaza dintr-o tara in dezvoltare va fi lovit cu o depopulare dramatica?

    00
  19. Bucurestiul a fost distrus de comunisti. Solutiile propuse de voi mai pot ameliora usor lucrurile, putem pierde „mai civilizat” si poate mai putin stresant orele in trafic, dar tot le vom pierde, ca nu mai ai ce sa ii faci orasului asta. Cei care spun „ca uite asa se rezolva” sunt naivi.

    00
  20. Rezolvarea traficului se face prin renuntarea voluntara la trafic cu masina personala. Alta sansa nu exista

    00
  21. „mutarea instituțiilor statului de-a lungul șoselei de centură”
    Soluție propusă de un candidat la primăria capitalei…

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.