That’s because in recent weeks, Facebook has begun selling ads in a new way that makes its massive inventory much more valuable—three times more valuable, according to one company buying the inventory and reselling it. This new method is called re-targeting.
How re-targeting works: You visit Warby Parker, the online glasses seller. You look at a pair of glasses you might like to buy. You decide not to buy them right then. You leave the Warby Parker website. Later, on other Websites you see ads with the pair of glasses you liked.
You see those ads because when you visited warbyparker.com, your browser downloaded a tiny piece of software, called a "cookie," that told the ad servers on sites using re-targeting that you had previously gone to warbyparker and looked at a certain pair of glasses. (sursa)
Numai mie mi se pare chestia foarte deşteaptă, dar şi foarte intruzivă? Să vedem când se sesizează organismele internaționale şi ce măsuri iau pe tema asta.
Altfel, nu ştiu cum am ratat ştirea asta cu Google amendat pentru că oricum aduna date despre utilizatori, deşi browserul îi spunea să nu facă asta. Dar ăsta e Google şi trebuie să ne obişnuim cu data miningul pe care îl fac prin Gmail sau Android îi ajută să ne livreze rezultate mai bune la căutări. Glumesc, tot e plin de seo spam, nu ştiu ce naiba fac cu datele astea, că nu par a le folosi la ceva util.
No cookies, problem solved.
Deja veche si foarte folosita cu rezultate excelent.
https://support.google.com/google-ads/answer/2453998
citisem cu luni in urma pe gigaom despre un startup european(Franta parca) de succes care facea asta. te uitai pe un site la o pereche de ochelari si nu ii cumparai. pe siteul urmator pe care intrai vedeai o reclama la aceiasi ochelari, un picutz mai ieftini de data asta
Adica cam ce face amazon de ceva vreme?
Partea proasta e ca nu poti sa le zici … gata! l-am cumparat deja
Deci Apple – Google 2-0?
Vezi ca ai incalcit subordonatele in penultima fraza. Or something
Sunt de parerea ta @zoso, nu stiu ce fac cu acele date.
Dar uite ca in ultima vreme Google a adus foarte multe servicii noi, cum de o stiut Google de ce avem nevoie? Normal, atata timp cat ne urmareste stie ce ne dorim.
Păi n-ai văzut ce fac autoritățile? I-au obligat pe cei care folosesc asta să afișeze informații despre cookies. Ăia au pus un text kilometric din care nu se înțelege nimic și cu asta-basta. Au bifat pe listă.
Si Emag face chestia asta (oarecum, pentru ca revad acele produse pe prima pagina cand intru din nou) dar nu e optimizat sa stearga cookie-ul daca am cumparat produsul.
Desi par cam a părea paranoia:
– am setat browserul să mă întrebe când un site vrea să-mi bage pe gât o „prăjiturică”
– am un addon denumit „No Script” care îmi dă libertatea de a alege ce site poate folosi javascript pe pielea mea
– mai am un addon care se numeşte „Do not track plus”
– am renunţat la contul de facebook şi se pare că am supravieţuit ruşinii de a nu avea o viaţă socială virtuală
Publicitatea deja a devenit prea intrusivă pentru ca eu să o mai pot tolera.
Apropo de asta
https://www.ted.com:443/talks/gary_kovacs_tracking_the_trackers?language=en
Dacă vrei şi ai chef dă un merge cu comentariul meu anterior.
Vrei sa vezi ce a cautat sotia mai mult la pc ? Tragi cu ochiu` pe reclamele ce ii apar in Facebook. Daca e ceva gen „How to hide a lover”, ii poti rupe splina !
Pe mine nu ma deranjeaza partea de privacy atat de mult dar ma streseaza „eficienta” lor, am intrat la un moment dat pe site-ul unui hotel care era in programul f similar al google si cateva saptamani dupaia aproape orice ad bagat de google era pentru hotelul respectiv, imi era acru sa-l mai vad
ok…reclame… dar sa fii stresat cu atata repetitivitate nu face bine brand-ului
si emag face chestia asta de ceva vreme.
atat la sectiunea recomandari de pe situl lor(adica iti recomanda produse ce le-ai vizualizat deja – sau produse din categoria celor vizualizate) cat si in banerele de pe diverse situri(pe unde apar reclamele lor) si acolo apar produsele la care te-ai uitat pe situl lor
frumos, nu?
Nu o consider neaparat intrusiva. As prefera reclame exclusiv la lucrurile care ma intereseaza. Intr-adevar, sa targetezi un „nehotarat” nu e chiar cel mai finut lucru, dar daca nehotararea se bazeaza pe cauze mai profunde, un ad pe Facebook n-o sa-l faca sa ia decizia de cumparare.
Pai…Daca inteleg eu bine, e exact ce face Google de mult. Cautand pe net „domain names” si forex brokers, m-am trezit urmarit de reclame la asa ceva pe toate site-urile pe care intram.