O porțiune de DN1 s-a surpat într-o zi, și, printr-o minune cerească total necaracteristică nouă românilor, unde e nevoie de 12 aprobări diferite pentru a putea depune dosarul de reparație, a doua zi s-au apucat de reparat.
Mă uitam pe ce fac și mi se pare că fac o treabă de mântuială, Practic, doar completează cu pământ acolo, trag niște asfalt și aia e. Se roagă să nu mai fie ei la putere peste 6 luni, când se va surpa din nou. Că, făcând doar nimicul ăsta minim, se va surpa din noua.
Arata perfect. Din satelit nu se vede.
In fundal este o reclama la NetBet, unde e foarte posibil sa bage optiunea de a paria pe intervalul de timp in care bucata aia de DNeu o ia iar la vale.
“ Echipele si utilajele sunt mobilizate în teren si
completeazã zona taluzului cu material de umpluturã.
Aceasta este prima faza a interventiei de urgentã pentru
punerea in siguranta a drumului.
Un expert va analiza situatia si va stabili solutia necesarã
stabilizarii taluzului (faza a doua).”
by CNAIR
Peste 5 ani e gata solutia expertului si peste inca 5 ani e gata reparatia.
Si CNAIR va tine solutia aia in sertar vreo doi ani, timp in care pun niste balize si un semn de ocolire.
Cunoastem.
Esti doar rautacios, scrie in post:
– Aceasta este prima faza a intervenției de urgență pentru punerea în siguranță a drumului.
– Un expert va analiza situația și va stabili soluția necesară stabilizării taluzului (faza a doua).
Expertiza o sa dureze 2 ani si o sa coste 2 meleoane si la final nu se implementeaza nimic ca nu mai sunt bani si e oricum problema cui castiga alegerile cand se surpa din nou.
Nu cred ca pe termen scurt se putea face altceva.
Important e sa nu ramana solutia asta provizorie, definitiva..
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
@Raiiar
Daca începi sa călătorești un pic îți dai seama ca în România nu e chiar asa rău. Sunt probleme suficiente și în alte părți, și sunt lucruri multe pe care România le face mai bine. Ne-am obișnuit noi sa ne plângem.
Drum intens circulat… volens nolens s-a cârpit repede. La un drum mai puțin circulat s-ar fi rezumat la o creangă aruncată în groapă.
si dupaia te miri de ce merg toti pe banda 2.
aia era
Banda 1 coboara la prima…
Păi așa e lucrarea dacă nu aduni 12 aprobări diferite pentru a depune dosarul de reparație.
Așa face statul român, treabă de mântuială de 100 de ori până când se surpa de tot, până când cuțitul ajunge la os.
Conduc de vreo 10-12 ori pe an pe ruta Cluj – Sighet și sunt două locuri unde drumul o ia la vale. La Beclean este o porțiune unde se circulă din nou pe o bandă pentru că drumul a alunecat din nou în Someș la 18 luni după ce a fost reabilitat în 2016. De atunci tot așa e.
Încă câteva porțiuni o iau la vale pe serpentinele din Romuli, între Bistrița și Maramureș. In cel mai problematic loc, se circulă pe un sens și jumătate cel puțin din 2008 când eram în anul 1 la facultate. Drumul a fost asfaltat in urma cu doi sau trei ani, dar abia în toamna trecută, după niște furtuni serioase și alunecări noi de teren, au început o consolidare ca la carte (foraje adânci, structura de rezistență nouă, colectare ape pluviale de pe versanți etc).
Ambele porțiuni au fost asfaltate de aceeași firmă de casă a penelistilor din Bistrița: Dimex 2000
„Unde-i dîmb punem pămînt, unde-i groapă punem apă”, cam ăsta este motto-ul drumarilor nostri.
Mda, la fel pot sa zic si eu de Mesteacan si pasul Gutai.
Mesteacanul tot la 4 luni se surupa, in timp ce pasul Gutai minim de doua ori pe an.
Modalitatea de reparare e specifica Dorel: unde poti sa legi cu sarma, e pacat sa pui surub.
am stat pe o strada acum vreo zece ani unde erau dor gropi si avea ceva pietre puse probabil prin 1940. cand groapa din fata casei a devenit atat de mare incat nu mai puteam parca, am umplut-o cu niste moloz si nisip. am si compactat-o. in aceeasi zi,, m-am trezit cu politia la poarta. amenda, plm, ca am facut lucrari neautrizate pe drum public. fmm. aia e. macar am plecat de tot si va las pe voi sa rezolvati.
sunt doar curios, aia 3 deocamdata, care ati dat cu rosu, care parte v-a deranjat – erorile din text sau faptul ca legea aia trebui urmarita la sange?
Eu cred ca e doar o masura temporara de conservare a ce=a ramas. Adica pun pamant care sa fie erodat de ploi si zapezi si sa nu erodeze restul de drum pana cand se face cald si vor putea reabilita drumul
cum s-a mai zis.
aia e solutia de urgenta. bagi cacat si speri ca lumea sa nu vrea sa pocneasca.
solutia reala acolo este foarte complicata. decopertare, sapatura, completare, foraje, pereti mulati, inginerie.
poate va fi facuta, probabil nu, poate la pretul corect, probabil nu. cert e ca si daca se adopta ceva asemanator cu soluti acorecta, nu se poate face in 2 zile si in nici un caz in momentul asta. nu poti compacta mocirla. beton se poate turna la temperatura si umiditatea de acum cu aditivi, dar pretul e pe masura. asfalt cam deloc.
partea amuzanta e ca incidentul asta vine la scurt timp dupa ce au reusit sa largeasca la 2 benzi bucata aia de 200 de metri de la cornu, buc->brasov.
Dacă la o amenajare în rambleu nu bați piloți și mai pui și nisip sau pămînt nisipos, ai de lucru ca la spitalul de nebuni ”treaba merge, ce te bagi doctore, doi încarcă, doi descarcă”…
Mantuiala, mantuiala …da cand se surpa mai fac un studiu de fezabilitate si mai baga un contract pt o noua reparatie … ca la noi de garantie a lucrarii nu se prea stie…