Renault au o politică ciudată la opțiuni

S-a lansat noul Kadjar. Ca fan Renault, pot spune că arată urât. Nu la fel de urât precum Captur, dar pe acolo. KWID și Clio arată uberbestial pe lângă el.

Dar nu asta e important. Pe mine mă nedumirește politica lor pentru România, o piață în care Renault (plus Dacia și Nissan) vând destul de mult. Nu înțeleg de ce nu oferă, măcar teoretic și la comandă, variațiile pe care le oferă în alte țări. La Megane, de pildă, nu suflă o vorbă de versiunea 2 litri diesel automată, deși în Germania s-a vândut foarte bine. Da, sigur, volumul mare îl face 1.5dci, dar chiar să nu fie clienți dornici de un motor un pic mai puternic?

Și la SUV-uri e la fel. Mă rog, la crossover-e. Captur, Kadjar și Qashqai, doar cu 4×2 dacă vreau cutie automată. E stupid. Kadjar nu e rău, înțeleg, e un pic mai mare decât Captur, dă-i omului o opțiune de 4×4 automată dacă vrei să ți-o cumpere pentru nevasta care face naveta din Pipera în București sau din Florești în Cluj. Da, nu are nevoie de 4×4 în 99% din situații, dar iarna sau pe ploaie e bun.

La americani, autoritatea care regulează industria auto îi ține destul de bine în frâu. De pildă, în 2016 toate mașinile trebuie să aibă cameră video pentru marșarier. Bun. Aș vrea și la noi o autoritate care să spună “ce vinzi tu aici, Jean? mașini de oraș? bun, senzori de parcare și cutie automată obligatorii pe toate modelele”. Pentru că mă uitam la opțiuni, un Kadjar 1.5dci manual costă 21.600€, iar automat 23.100€. La alte modele, diferența de preț e chiar mai puțin de o mie de euro. Și e nevoie de cineva să îl apere pe român de propria calicie și prostie. Producătorii nu o vor face.

Am văzut mișcări în sensul ăsta la producătorii premium. Cutii manuale doar la modelele performante, restul automate, că nu contează diferența de preț. Pe autovit, din 4.000 de mașini de după 2012, jumătate au cutie manuală, semn că mai află țăranul ce e șofranul.

Revenind la Renault, credeam că au rămas singurii care mai vând break-uri cu cutii manuale. Dar nu, Peugeot au și ei 308 SW, Kia au și ei Cee’D Sporty Wagon, Hyundai au și ei i30 Wagon. Pentru că logică.

 

Kadjar

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

71 comentarii

  1. Eu unul nu dau doi lei pe cutia automata dar urata treaba cu motorizarile la Renault (si mai ales Dacia).

    De exemplu, Duster-ul e o masina foarte faina dar e limitata de motoarele anemice daca vrei sa mai iesi si pe autostrada :). Ar merge cu un 2.0 diesel de ~140CP mai bine decat cu 1.5dci-ul curent.

    00
    • singurul motiv care îmi vine în minte pentru care logan nu are motoare mai puternice este că, fiind mașină ieftină, e și mai prost construită, deci un 2 litri ar putea-o dărâma.

    • Sau descoperi ca Duster cu motor de 2L si 140CP ar ingropa vanzarile de SUV-uri sub 35000 EUR de la Renault, Nissan, Hyundai si nu numai.

      00
    • Cam cum s-a intamplat cu 1.9D pe papuc

      00
  2. Cutia automata nu se vinde in Romanistan si atunci nu se mai obosesc sa aduca pt ca adusul de o masina „speciala” pt 1 din 200 de clienti e prea scump. La noi se vinde cel mai bine Logan-ul cat mai „chel” de 1.2 si 75 CP pt ca nu sunt bani. La loganul ala e rata 120 de euro/luna, acceptabil pt o familie medie.

    00
  3. se stie ca cutia automata e cea mai buna.

    00
  4. NOU
    #12

    motivul principal pentru care breakurile (sau semi suv-urile) se vand cu auto ar fi pt tractaj. e mult mai ok sa tractezi cu automata
    la bmw si merc, cred ca si audi cutiile auto pt masini cu carlig primesc si o reporgramare speciala ca sa faca ceva chestii misto cand tractezi sa nu strici cutia

    dar e mult mai comod in trafic cu auto si nici consumul nu mai e asa rau

    00
    • se presupune că iei break pentru că copii sau pentru că drumuri lungi, unde automata e dumnezeu.

    • NOU
      #14

      pai la drum lung mai ales pe autostrazi (in tarile cu apa calda), chiar si pe manual bagi in 5/6 si cam acolo sta. deci nu prea e munca. eu tot zic ca adevarata valoare a automatezi e in oras in trafic si la tractat

      nu ai idee cat de repede fwtzi o cutie manuala si ambreiaj cand ai o rulota dupa tine

      00
    • Aia pe jalopnik mai sunt asa fanatici cu manuala.

      00
    • @animaloo – manuala consuma mai putin, iar combustibilul e scump.
      Pe de alta parte, romanul e mai „cocos” din fire, si vrea sa poata face o depasire decenta, atunci cand are nevoie. Pisaturile de automate care se vand la noi nu pot produce o depasire de Doamne-ajuta. Varianta B e sa-ti iei un Forester la mana a 10-a, cu automata, si sa speri ca a mai ramas ceva vlaga in el.

      00
    • awww. la mâna a 10a! :)

    • acolo ai vrut sa scrii „nu se vand”?

      plm zosule. Nu se vinde in romania automata pentru ca (si citez) „vreau sa simt masina”

      00
    • Leo cred ca confunda cutia automata cu motorul, intr-o depasire ai nevoie de putere my friend, iar ca idee, o cutie automata (dsg, clasica, cvt) se misca mut mia bine si optim decat ai putea-o face tu cu manuala ta, problema e la motor ca vand rasnite nu la cutia automata, una e sa depasesti cu 240 cp de pe seria 5 si alta cu 105cp de pe megane (1.5)….

      00
    • a uitat sa zica de gaz ma…da il iertam

      Pentru ca 1l/100 inseamna consum mare :)

      Daca nu reusesti sa termini o depasire inseamna ca esti dobitoc, nu ca ai automata/manuala. conceptul de „depasire decenta, atunci cand are nevoie” nu exista. Bine, ai dreptate. romanu vrea sa depaseasca mereu. Nu conteaza ca din fata vine un camion sau o bicicleta sau o baba. El daca atunci are nevoie sa depaseasca, depaseste.

      00
    • Iara apare unu’ care sa se planga de consum la automata. Bine coaie, ia vezi tu cum e consumul asta la 1.8T benzina, cutie automata si spune-mi daca-i consum mare:
      https://imgur.com/bniucts.jpg

      00
    • la a mea consuma mai mult automata vs manuala. Si e si mai puturoasa.
      Dar…plm, s-a mai schimbat nitel tehnologia, intre timp. Asta nu inseamna ca lumea tre sa stie asta

      00
    • „awww. la mâna a 10a!”

      N-am zis de matale, bos. De Petreanu zic :D

      „Daca nu reusesti sa termini o depasire inseamna ca esti dobitoc, nu ca ai automata/manuala. conceptul de “depasire decenta, atunci cand are nevoie” nu exista.”

      Sefu’, matale se vede ca n-ai facut niciodata o depasire in rampa, la urcare, cu Focus sau cu Golf cu automata. Cine stie cu ce beamveuri te dai.

      00
    • petreanu o are chiar de nouă :)

    • De ce e mai bine sa tratezi cu automata?

      00
    • …iar cu a mea, ma pis pe orice Renault cu manuala ( cu motor sub 2.0l ), in depasiri zic. Si daca o mut pe modul manual ma distrez aproape ca cu o manuala. Mai soft asa, dar si mai relaxat.

      …totusi nu cred ca neaparat „vreau sa simt masina” si consumul mai sunt argumente in Romania contra unei cutii automate . Nu am mai auzit foarte des chestia asta , decat evident de la indivizi care n-au pus in viata lor mana pe o automata , dar au auzit ei la bunicii lor ca hidramatele din 70 erau naspa.

      Tu zici, Zoso, ca optiunea de cutie automata e +1500, dar nu e asa.
      Este +1500 daca ai bani pentru echipare de top sau medium si motorizare din gama de sus.

      Daca iei exemplu Qashqai-ul , echiparea Visia costa 19000, Accenta 21000, Tekna 25000 ( pretul de baza cu motoarele cele mai prastii , benzina 1.2 105 cai)

      Pentru X-tronic ( automata alora) trebuie sa cumperi minim nivelul de echipare Accenta cu minim motorul 1.2 115 cai , care costa de la 22.390. Pentru dizelos platesti de la 26 000.

      Da 22390 e cu mai putin de 1500 de eur mai mare decat 21000, dar romanul cumpara masini noi chele . Generic vorbind , adica pe aia de 19 000. Care e cu 3500 EUR mai ieftina decat cel mai lesinat model cu automata.

      Ma uitam sa-mi iau o d-aia la 1st hand , iar minima acceptabila cu cutie automata era aia diesel la 26000. Ceea ce e cam mult pentru cat sunt eu de zgarcit , dar oricum cam mult pentru un „SUV” compact 2WD, din segmentul oarecum „budget”.

      00
    • Leo am facut depasire de genu ala si cu loganu. Ideea nu este de motor ci de ce ai intre urechi.
      Masina face depasirea in niste termeni: metri, timp, cacaturi d-astea inutile, pe care le inveti in timp.
      poti sa ai dumnezeu cailor, daca timpul necesar depasirii coincide cu timpul in care pe acolo trece un camion, esti decedat.

      mai multi cai = timpul depasirii scade. atat

      00
    • @Vagabond: E mai bine sa tractezi cu automata ( daca ai masina potrivita cu care sa tractezi) datorita modului in care se face cuplajul cutie – diferential / roti.

      La masinile cu cutie manuala ai cuplaj cu ambreiaj(e). Simplificat spus , o placa de presiune apasa pe discul de ambreiaj atunci cand vrei sa cuplezi rotile si eliberezi pedala de ambreiaj. La perioada de tranzitie dintre stat pe loc si miscare , discul de ambrieaj si placa se freaca ( cutia transmite mai multe rotatii decat preiau rotile ). Toata energia care nu se transmite in miscare , se „elibereaza” prin frecare.

      Daca ai in spate o remorca , tranzitia e mai dura , cu frecare mai puternica , timp mai lung ( inertia e crescuta de ansamblu) , prin urmare ai uzura prematura a ambreiajului , care la cele maimulte masini nu e proiectat avand tractarea ca utilizare comuna.
      Uzura prematura poate sa insemne ca discul se toceste mai repede , ca se incinde pana se sparge , ca rulmentul de presiune se gripeaza, etc.

      La cutia automata (hidramata) , cuplajul se transmite hidraulic , cu ajutorul unui convertizor de cuplu ( in mod clasic), dar simplist spus , partea cea mai importanta e ca nu exista ambreiaj si nici frecarea asimilata lui si producatoare de uzura. In plus , convertizoarele moderne transmit cuplul din cutia automata in proportie de peste 90%.
      Lucru care nu se intampla in regimul tranzitoriu la cutia manuala , la plecarea de pe loc, oricat de bine ai schimba tu.

      Cutiile de tip DSG/ Powershift , care se numesc automate , dar sunt manuale robotizate , folosesc tot ambrieaj , dublu , si se comporta doar ceva mai bine decat manuala ,la aspectul asta.

      00
  5. Unde ai vazut tu Kadjar 4×4 chiar si manuala?!?
    Stiu ca modelul e doar 4×2 si o optiune de extra grip electronica sau ceva similar…

    00
  6. Vezi că ai scris greșit acolo, ai scris „mașini de oraș” în loc de „mașini de femei”.

    00
  7. Pff, blasfemie. Pai pe automata mai simti tu masina, mai dezvolti acea relatie intima cu polonicul? Orice sofer adevarat stie ca manuala e baza.

    00
  8. Lasă coane, e bine așa, cu motoare mici. Nu sunt pline drumurile de Hakineni și Schumacheri cu Loganuri Cliouri de 1,2, 1,4, 1,6? Îți dai seama cum ar merge ăia cu 2,0?

    00
    • Offtopic:
      Foarte amuzant cum lumea inca face default la campionii cei mari la F1 ca fiind Schumacher si Häkkinen. Hai ca Schumacher pot intelege, dar Häkkinen? Care-a castigat 2 titluri inainte de anul 2000? Au mai fost campioni mondiali non-Häkkineni si non-Schumacheri de-atunci, ba unul chiar cvadruplu campion mondial. Si vreo cativa dubli. Si mai unul chiar din tara lu’ Häkkinen. Etc.

      Da stiu, nimanui nu-i pasa. Sa vina minusurile.

      00
    • mai putin, ca consuma mult.

      00
    • diana, în în istoria f 1 rămân disputele, marile confruntări. schumacher contra hakkinen, senna contra proust, din astea. de când campionul se știe din a doua-a treia etapă din circuit, f 1 nu mai are niciun farmec. așa că de raikkoneni, alonși, hamiltoni sau vetelli, oricâte titluri ar lua, lumea nu prea își va aminti…

      00
    • @berenger: Sa luam ca exemplu sezoanele de F1 de la 2005 incoace. Anii in care campionul mondial s-a decis in ultima cursa sunt: 2006, 2007, 2008, 2010, 2012 si 2014. Dintre care, anii in care diferenta de puncte a fost mai mica decat 5 sunt: 2007 (1 punct), 2008 (1 punct), 2010 (4 puncte), 2012 (3 puncte).

      00
    • Si zic toate cele din mesajul anterior doar ca sa spun ca da, exista un motiv pentru care lumea a pierdut legatura cu F1, dar n-are cum sa fie cel din mesajul tau. Spectacol exista. Cei care spun ca F1 si-a pierdut farmecul n-au mai vazut un sezon intreg de vreun deceniu.

      00
    • berenger: Proust era un romancier francez. Nu-si aduce nimeni aminte sa fi scris raposatu’ Senna vreun roman sa concureze cu el.

      Ca nu-si mai aduce aminte nimeni de astia noi ,e un sofism si e vorba doar de perceptia ta, care probabil nu mai urmaresti F1 de la o vreme sau nu te mai pasioneaza la fel. As ghici ca ai undeva intre 30 si 40 de ani. Poate ma insel aici , dar sigur nu ma insel cand iti spunca perceptia alora de 40 -50 e ca Senna a fost cel mai bun pilot , in timp ce Schumacher a castigat el multe titluri dar „n-avea talent , ca era neamt, normal”.
      Mai discut cu oameni 50+ care i-au prins pe Niki Lauda si Nelson Piquet si e evident pentru ei ca aia au fost cei mai buni din istorie. Din istoria pe care au trait-o ei, fireste.

      Oricum, corect pentru situatia de fata nu e sa faci aluzie la Hakkinen care e pilot de F1, unde nu mai au cutii manuale , cred ca chiar de pe vremea astuia daca nu mai devreme ( nu mai tin minte exact) si aia conduc si un pic altceva decat masini si decat pe strada, ci mai bine la Makkinen, conational cu el si dintr-un sport mai reprezentativ , pilotand o masina mai reprezentativa pentru cutia manuala decat susnumitii.

      00
  9. Uite-aşa se cultivă gusturile de consum. Ce, crezi că-i plăcea cuiva Antena 3?

    00
  10. E un qashqai cu alta sigla… Plm

    00
  11. de Nissan Juke ce parere ai?

    00
  12. „sigur, volumul mare îl face 1.5dci”

    Țin clientul in puf. Dacă două treimi cumpără modelul ăsta, Renault le dă ocazia să spună că și-au luat vîrf de gamă cu full option.

    00
  13. Multi ignora ca o cutie automata creste siguranta in trafic. Nu mai pierzi timpul schimband viteza si aici nu vorbesc de comoditate ci siguranta: ambreiajul la podea si motorul decuplat in curba, in panta, etc..
    Mai ales la o masina inalta/mare (SUV, break) faptul ca motorul e tot timpul cuplat face o mare diferenta.
    Plus cuplul optim; trece automat intr-o viteza superioara/inferioara fara sa trebuiasca sa mergi supra sau mai ales subturat.

    La un pret de 5-10% (in functie de model) e o optiune demna de luat in seama (vs piele, pachet sport si alte nebunii),

    00
    • La automata cand trece dintr-o viteza in alta nu e decuplata cutia? Trece direct dintr-o viteza in alta fara decuplare?!

      00
    • Cutia automată schimba vitezele sub 1s. Hai 2s dacă ai una veche/înceată. Sau 8ms dc ai un model premium vw. Adică suficient de rapid cât să nu conteze și tu să remarci.
      Încearcă una si convinge-te, citește tona de articole pe subiect. Sau..

      00
  14. Renault Kadjar – Life 1.2 TCE 130 CP
    pret in Romania 15 700 Euro
    pret in Franta 22 990 Euro
    pret in Germania 19 990 Euro

    Si mie imi place Renault si regret oferta redusa pe parte de motoare puternice si optiuni pretentioase. Cand mi-am luat masina am vrut un Megane Sport Tourer GT cu motor diesel de 160 CP. Am familie si vroiam break. Imi place sa merg repede si vroiam motor puternic. Nu exista asa ceva in oferta lor pentru Romania.
    M-am uitat si la alte marci in cautare de ceva similar (Astra SW). Forumul lor m-a cam speriat.
    Pana la urma, politica de preturi a Renault fost in avantajul meu. M-am ales cu Laguna bine dotata la pret de Megane smecher… Nu regret.

    00
  15. Lasă-ne frate cu cutiile tale automate, se poate discutie despre masini unde sa nu ne spui macar odată cat de buna iti este viata de cand nu mai schimbi viteze si cat de prosti suntem atat noi care vrem manual cat si producătorii care nu fac obligatoriu masinile de oras automate. Sau nu vand destule modele așa.

    00
    • am o mână liberă, cu care mă scarpin in nas, la oo, în nas, in ureche, în nas din nou.

    • NOU
      #53

      De acord cu tine, pentru mine cel putin 50% din placerea de a conduce masina consta in a schimba vitezele. Asta desigur daca ai o masina serioasa, nu Renault. Adica, masina franceza … daca ma intelegi pe undeva.

      00
    • mâna liberă poți s-o ții și la ochi :P

      00
    • Asta e plăcerea condusului: scărpinatul în nas, în ureche, la oauă, în nas din nou :)))))

      00
    • @pmk, nu zic că nu ai ceva dreptate.
      DAR,
      Procentul celor care conduc de distracție e 10%?
      În oraș o cutie automată e mai mult ca perfect! În loc de apăsat ambreiajul de 100 de ori pe km…
      Există o variantă între cele două: padelele pe volan! Păcat ca sunt rare mașinile cu o astfel de opțiune. Vrei să schimbi când vrei tu…schimbi! Vrei să o lași pe mașină să muncească…o lași! Totul fără nenorocita aia de peda de ambreiaj.

      Ajunge și industria auto la momentul în care mașinile fără peda pentru ambreiaj vor fi standard fără preț semnificativ și fără penalizare în performanță. Acum nu prea le poți avea pe amândouă, dar acum 10 ani casetofonul era pe orice mașină ;-)

      00
  16. BAI -deci e ATAT de simplu! PRO : Cutie automata – in SUA -NU EXISTA cutie manuala decat la camioane poate ….OARE DE CE? -BA si ce sa vezi, se merge bine si la ei… Ptr. toti pustanii care vor manuala -amestecati bai voi la mamaliga pana nu mai puteti in oras si rupeti discul de ambreaj -da lasati-ne bai frate cu cat de bine e cu manuala- ca nu tine.
    @Zoso -Renault nu aduce cutie automata in RO ptr. ca in general nu are cui sa-i vanda asa ceva -cine vrea o cutie automata buna- incepe si cauta in alta parte in nici un caz la ei -iar ei stiu bine asta.

    00
    • eronezi. sunt destule mașini cu manuală, de obicei performance (impreza, lancer, bmw-uri, porsche). camioanele nu cred că mai au manuale.

      Renault nu aduce cutie automata in RO ptr. ca in general nu are cui sa-i vanda asa ceva

      e cu dus și întors. nu vinde pentru că nu aduce, și nu aduce pentru că nu vinde. cred că ar fi câțiva care s-ar mai scobi prin buzunare după 2.000€ pentru automată, dar când aud că durează 3 săptămâni să vină, renunță.

  17. Kadjar este oricum mult mai Ok dpdv al nostru, al bărbaților normali. Orice conducător de Captur sau Juke îți lasă senzația ca trebuie sa strângi țapăn din buci când treci pe lângă ei.

    00
  18. Interesanta este însă evoluția lui Latitude. Mașina „premium”, preț de achiziție pe măsură, paradoxal, pe SH prețul de achiziție este pe undeva pe lângă Duster, tot SH. Nu mai vorbesc de Koleos.

    00
  19. Nu atac pe nimeni, nici macar nu am o marca de masina preferata, dar sa iti iei un Renault cu cutie automata e o aventura. Poate o dama nu ar simti diferenta sau nu ar baga de seama, cat de ciudat e sentimentul, lagul, smuciturile.

    00
  20. chestie de gust și de bani. Automata trebuie sa fie opțional și la Logan și la Kadjar, cine vrea și cine poate sa și cumpere. Eu tot nu înțeleg ce te nemulțumește la Kadjar… Ca are motoare mici, puține ori ca nu au standard automată

    00
  21. Căutam VW Jetta pe Autovit, Pun filtru să fie după 2011, peste 100 de mașini. Zic bine, am de unde să aleg. Pun și automată – rămân cu 5 mașini. Cam aia e piața de automate la noi.

    00
  22. Nu as conduce in viata mea o cutie automata de la renault. Sa dai 1.5k in puls pe o cutie ca aia e o mare prostie.

    00
  23. M-ai pierdut la „ca fan Renault”.

    00
    • de ce? e o mașină foarte ok.

    • @Vali
      Probabil din cauza ca nu-i nemteasca ununouatedei.

      00
    • merge și 1.9dci, e mai ușoară cu 200kg și, la drum, îl fleoșcăiam pe ăia cu passat :D

    • Marea majoritate a Passaturilor TDI-ul ala puturos de 1.9 cu 116 cai. Ceva mai rar mai dai peste un Passat cu TDI-ul de 130 de cai. Pus pe o masina de o tona jumate n-are nici o sansa in fata unui Megane de 1200-1300 de kg, cu motor de 130 de cai.

      Dar degeaba, dupa cum am zis, nu-i nemteasca ununouatedei :)))))))

      00
  24. „Aș vrea și la noi o autoritate care să spună ce vinzi tu aici, Jean? mașini de oraș? bun, senzori de parcare și cutie automată obligatorii pe toate modelele” – fiindca stim cu totii ca asa se face progresul: prin autoritati ale statului.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.