Ce reclame v-au convins?

Discuție laterală pe tema concedierii lui Tolontan de la Ringier. Contextul era că ăia de la păcănele băgau atât de mulți bani încât aveau pretenții. Eu am întrebat și întreb în continuare de ce secția de vânzări nu găsește alți sponsori, că doar nu sunt păcănelele singurele business-uri pentru bărbați, mai mâncăm un KFC, mai fumăm, mai bem, mai punem o jeacă pe noi, mai conducem o mașină pe care o alimentăm și tot așa.

Așadar, întrebarea pentru voi este ce reclame v-au convins în ultima vreme. Sau, și mai simplu, ce produse pe care le consumați le vedeți în reclamele de pe oriunde.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

116 comentarii

  1. Nici una. Reclama e minciuna.

    Comentariu apreciat.17318
  2. Mașină de spălat trăiește mai mult cu calgon

    Comentariu apreciat.1775
    • Cu cat Calgon bagi in masina de spalat in 10 ani, iti cumperi alta masina, noua, si cu tehnologie mai avansata ;-)

      Comentariu apreciat.1713
    • Nu am facut un calcul, dar ar fi interesant de facut unul. Cat Calgon consumi in 10 ani?

      241
    • Daca cumperi calgon iti meriti soarta. E un dedurizator in plm. Se gaseste la sac.

      Indecis. Tu ce zici?257
    • @emi am facut eu ca să-i demostrez mamei că nu se merită. La cum folosește ea, la fiecare 4 ani ai o mașină de spălat (preț mediu) nouă. Durat de viață garantată de producători in general este 5 ani.
      Din experienta îți spun ca mașinile de spălat in ziua de azi mor din cauza părților electronice nu a depunerilor de calcar.

      211
    • NOU
      #8

      In prima reclama la Calgon, desi sunt sigur ca nu e asa, mie imi suna ca si cum ar fi vocile Danei Bartzer si a lui Dan Kreimerman. Asta e pentru cunoscatori… cunoscatori bătrâni

      210
    • Poti „spala” masina de piatra depusă cu 2 litri de oțet puși in cuvă, rotit cu mîna de cîteva ori sa se imprastie uniform pe pereti și lăsat citeva ore, apoi un program scurt de spalat sintetice. Saptamînal sau lunar în functie de cît de mult o utilizezi.

      22
  3. Singurele reclame care ma conving sunt alea in care chiar exista o promotie.
    De exemplu: reclama la pachet de capsule spalat. Dau search pe emag si alte 2-3 siteuri sa vad daca e buna promotia si asa ma decid.

    In rest ma uit la raportul calitate pret si asa ma decid daca cumpar un brand sau nu.

    Comentariu apreciat.608
    • asta am constatat si eu: singurele produse/reclame care imi „sar” in ochi, sunt alea la care exista promotii chiar daca nu ma duc atunci sa cumpar, alea imi raman in cap si pe alea le caut primele atunci cand am nevoie.

      121
  4. Probabil Carlsberg.

    Comentariu apreciat.11310
  5. Reclamele la Finestore. Le-am vazut la doi blogări pe care îi citesc zilnic.

    Comentariu apreciat.13529
    • Eu am comandat de la finestore doar pentru ca am vazut ca vali si cetin le fac reclama. Chiar au bauturi care la vremea cand am comandat nu le-am gasit nicaieri in alta parte.

      Indecis. Tu ce zici?2137
    • Iti dau eu cel putin 2 site-uri unde le gasesti .Unul din ele are tot numele fine in denumire si preturi mai bunicele la unele bauturi, decat finestore :)

      263
    • Nu stiu ce sa-ti spun, uite chiar acum am facut o verificare la doua sticloaie de ce-mi comand eu de obicei si ambele au preturi mai bune decat site-urile care spui tu, faptul ca nu le-am mentionat nu inseamna ca nu stiam de ele. In cazul bauturilor pe care le cumpar eu nu e adevarat ce spui, dar no, merci fain.

      410
    • 2 blogari? Nu e doar unul pe care il vezi in 2 exemplare dupa ce a venit comanda de pe Finestore ?

      30
    • vuad a ținut să fie muist. și a reușit. comentator de 5 ani.

  6. Cum care?
    Alea pentru licenta, doar 10 bucati luate pentru dispozitive personale si ale prietenilor/cunostintelor.
    Si Finestone-ul.

    Comentariu apreciat.5713
    • nu de la mine, man! așa, în general!!!

    • Nu am TV si am Brave pe laptop si telefon.
      Care reclame? Cele din supermarket, daca apare in aplicatie, daca e ceva la reducere, mai iau de incercare.
      In rest pentru lucruri de folosinta mai indelungata sau pasiuni, daca nu e urgenta, dureaza minim o luna pana pe decid ce si cum. Si din videourile de prezentare, cam „miros” care e pentru reclama sau care e utilizator adevarat.

      112
  7. Merg pe recomandari/ prezentari de la persoane care chiar folosesc produsul.

    Un exemplu bun la mine a fost sa vad review la Airpods Pro la Linus Tech Tips in care omu explica ca foloseste castile doar cu ANC pornit, fara muzica, prin birou si pe strada pentru a se putea concentra. M-am recunoscut in usecase si am luat instant.

    Nu e de onestitatea prezentarii sau lipsa de interes material cat e de identificarea corecta a publicului tinta si prezentarea avantajelor relevante pentru tine.

    Advertisingul clasic e mai bun la punctul 1 da mai pe langa total la punctul 2 ca ei merg pe ce vrea clientul sa puna in fata ca „features”, advertisingul online e bun la 2 da groaznic la 1 ca merge pe un model reactiv. Ex imi da reclame la geci dupa ce am luat geaca, la biciclete daca am cautat si probabil cumparat deja biciclete.

    Campaniile online nu stiu unde sa le bag, da am un exemplu bun de mix intre 1 si 2 dat si in vara, comentariu probabil sters.

    Ati facut toata vara reclama la niste cacaturi de ginuri aromate care nu inteleg pentru cine sunt, in afara de „asta a vrut clientul sa promoveze” nu le inteleg logica.

    Na, nu lucrez in domeniu poate exista o logica in spate care imi scapa, da eu nu vad intersectia intre cititorii blogului si niste produse care a zice ca sunt de nisa, nu apar nici in topuri ca mixere, sunt considerabil mai scumpe ca un mixter decent, nu le bea nici dracu sipped/sec.

    Comentariu apreciat.293
  8. Fata de obicei chiar m-am gandit acum putin inainte sa comentez :) si sincer raspunsul e niciuna. Nu vreau sa sune elitist dar cred ca de foarte mult timp nu am cumparat ceva ce am vazut intr-o reclama si asta nu doar pentru ca reclamele sunt proaste ci pentru ca ma informez destul de bine singur inainte sa cumpar ceva si nu sunt nici impulsive shopper.

    Interactionez cu reclame cel putin pe instagram gen dau click sa vad ce-i cu Volvoul ala ca ma dispera aia de la Primus dar nu-i ca si cum ma duc maine sa-l cumpar sau ca imi voi cumpara vreodata datorita reclamelor de care nu mai scap.

    185
  9. In ultimul timp nu am vazut nimic decent, calitatea reclamelor e jalnica si nu m-ar convinge sa cumpar produsul. Vazusem mai demult o reclama misto la Hankook sau Nokian, dar nu era romaneasca. Sa zicem ca Petrom au avut o reclama ok, aia cu investitia de 1 mld pana in 2030 si parca si Kaufland, o reclama de acum un an sau doi.

    Un pic offtopic, o sa o iau razna de la ultima reclama la Bilka, nu mai pot sa aud „Haaaaaai, Marceeeeeeeel” si de la reclama la Farmacia Ana Maria („eu sunt divortat, tu esti farmacieee…”)……..

    Comentariu apreciat.310
  10. La partea asta dau skip. Mute sau imi arunc privirea in alta parte pana dispar.

    212
  11. Niciuna, nu consum reclame, nu ma uit la TV de cativa ani, adblock la toate ad-urile online. Stiu ce am nevoie, cand am nevoie, ma duc la magazin si le cumpar, sau online.

    Pacanelele si pariurile sunt cancer. Parca se daduse o lege sa le scoata in afara localitatilor, ce se mai aude de implementare, ca inca trec zilnic pe langa ele in centrul orasului.

    Comentariu apreciat.333
  12. Mă conving brandurile care investesc in sporturile preferate. De ex. cumpăr frecvent conservele Calvo pentru că sponsorizau o echipă din MotoGP. Sau benzina MOL pentru că sponsorizau echipe de hochei.

    Indecis. Tu ce zici?1119
  13. Depinde de produs. Pt chestii ieftine o reclamă sau o recomandare într-unul din siteurile frecventate s-ar putea sa mă facă să încerc produsul.
    Pt produse mai scumpe caut reviews pe Reddit și alte forums de entuziaști dar deja cei din marketing s-au prins de asta și nu știu câtă valoare mai e. (Ratings, Linus tech tips).
    Ex: https://solostove.com/en-ro/p/solo-stove-ranger dintr-o recomandare verge sau endgadget. Daca era mai ieftin îl cumpăram fara prea multe gânduri.

    Pt investiții apartamente in Dubai, m-au convins articolele de aici.

    30
  14. Pt mine asta a inceput sa fie criteriu eliminatoriu aproape: vad reclama la un produs la tv, nu il cumpar. Din 2 motive: e si scump (ca cineva trebuie sa acopere costurile cu reclama) si de obicei e un produs mai prost.
    Am mai zis, reclama ta la Drill ( stiu sunt un sarac, asta e) m-a convins sa incerc si chiar am fost multumit, si-a facut treaba.

    Comentariu apreciat.353
  15. Eu cred ca cei pe la 30-40 de ani deja au ad block automat, asa de satui suntem de bombardamentul cu reclama.

    Comentariu apreciat.330
    • Le putem da block sau ignora, dar din pacate tot le platim din buzunarul nostru prin pretul dat pe produsele pe care le consumam. Am ajuns sa fim obligati sa platim poate si 60% mai mult pe un produs doar ca firma ce il produce sa aiba bani sa bage in reclame si sponsorizari. O societate absolut dementa am devenit.
      Un exemplu cat se poate de real care oglindeste lumea in care am ajuns sa traim: corporatie din domeniu medical – 127 milioane revenue. Oare cat din banii astia sunt bagati in cercetare si cati in marketing? Raspunsul: 53 milioane in cercetare, 58 de milioane in marketing si sales. Orice comentarii sunt de prisos.

      153
    • Altcumva nu s-ar mai fi vaccinat lumea degeaba, pe bani publici.

      1114
  16. reclama de la tine pe blog si ce imi mai apare pe instagram mai pun in wishlist. stiu ca ce recomanzi chiar e bun. prima oara am cumparat la recomandarea ta grasime de focă pentru încălțăminte, acum vreo 13 ani, iar ultima oară mi-am luat ochelari de protecție acum vreo 2 saptamani. tot influențat de tine mi-am luat masina japoneza automata cu motor mare si pana acum nu am fost dezamăgit :))

    118
  17. Eu sincer nu inteleg cum te poate convinge o reclama, cel putin in mod constient. Mie reclamele nu imi schimba comportamentul, poate doar sa ma ajute sa constientizez existenta unui produs.

    Mai rau, reclamele s-ar putea sa ma enerveze si sa ma determine sa nu cumpar produsul respectiv, cum ar fi alea de pe youtube care imi intrerup mie vizionarea.

    In viata mea nu am facut cumparaturi in functie de reclame. Eu cumpar cand am nevoie de ceva si dupa o analiza, de-aia ma uit cu surprindere la nelinistea majoritatii cand e Blackfriday, eu ignor ziua aia.

    In schimb, pot spune ca sunt influentabil de catre cei care consider eu personal ca merita sa ma influenteze, de exemplu de-aia scrie Fiskars pe majoritatea uneltelor mele de gradinarit. Si pe topoare, bineinteles.

    Comentariu apreciat.353
    • Si fiindca am vazut in alt comentariu mai sus, esti responsabil si de faptul ca am cutie automata.

      106
    • Pai si cum simti masina acum?!

      Eu sincer nu inteleg cum te poate convinge o reclama, cel putin in mod constient.

      Rareori se intampla in mod constient gen „ah uite ce cool e Swiffer, ia sa-mi iau si eu”. Dar cand vezi reclame peste tot cu Swiffer, influencerii tai preferati folosesc Swiffer, pe instragram printre tzatzoase apare reclame la Swiffer incepi sa crezi ca totusi ar merge un Swiffer.

      52
  18. Mai toate reclamele m-au convins … să stau departe de produsul / serviciul promovat.

    243
  19. Nu consum reclame, mi se par de slaba calitate însă caut tot timpul reviewuri când vreau sa cumpăr ceva.

    133
  20. Una la librariile alea cu reduceri mari care sunt in Bucuresti pe la Unirii.

    Mi-a aparut ieri dimineata reclama pe Instagram cu ceva calendar cu picturi. Am dat click ca-mi placeau picturile, mi-am dat seama ca mi-ar placea si un calendar pe hartie sa-mi notez si acolo programarile, ca in ultima vreme cam uit. 30 de lei a costat. 12 lei transportul ca mi-a fost lene sa ma duc dupa el.

    Pe langa asta chiar nu stiu sa dau alt exemplu.

    97
  21. Eu aici pe blog am auzit de finestore si de halti. comandat, calitate foarte buna, foarte multumit.

    73
  22. Când prezintă un lucru de care nu stiam că există și pare că mi-ar face viața mai simplă. Asta nu înseamnă că mă duc să cumpăr fără să ma uit la alte modele sau să citesc ce spun alții care folosesc așa ceva. Un exemplu ar fi sistemul optigrill de la tefal dar am luat ceva asemanator de la altcineva (până la reclama aia nu știam că există, iar acuma îl folosesc o dată la cateva zile).
    O alta categorie ar fi ofertele speciale de la supermarket dacă am drum pe acolo. De expemplu daca au reducere la detergent și sunt acolo după mâncare trec și pe la raftul ăla să iau o pungă deși aia pe care o am mă mai ține o lună.

    91
  23. Reclamele de la Coca-Cola din anii ’90-’00 (țin minte o reclamă în metrou între Romană și Universitate parcă, te uitai pe geamul metroului și niște urși polari beau Cola, cadru cu cadru era reclama pusă între stațiile de metrou și tu o vedeai ca animație.
    Reclamele la Connex. (îmi plăcea stilul lor)
    Reclamele la Banca Transilvania.
    Reclamele la eMAG. (doar unele) – aici a fost reinforcement, mi-au întărit aprecierea

    Astea sunt cu „sunt conștient de impactul lor”, dar sunt probabil altele la care nu eram conștient de impact, și a contat, totuși. Adică nu pot să îmi zic că îmi place o reclamă la Palmolive, dar când sunt în magazin contează că am văzut reclamă la produs.

    185
  24. La reclame intra si influencerii?

    Nu de alta, dar ultima data cand am fost convins de ceva, a fost datorita hype-ului generat in jurul unui produs tech de influencerii din afara (MKBHD et co).

    Si cand in utilizare s-a dovedit o mare teapa, am luat abordarea de reticienta maxima la orice forma de reclama.

    101
  25. Cred că singurele reclame care m-au convins sunt câteva reclame pe care le-am mai văzut pe-aici și câteva recenzii video pe niște chestii pe care le căutam, dar nu eram foarte sigur că vreau produsul respectiv (nu vlogerul de tech). În plus, mai sunt unele jocuri care mă conving cu paginile lor de prezentare.

    Singurul lucru pe care îl fac reclamele e să-mi spună că există produsul. O reclamă nu mă convinge de nimic, cel mult îmi fac produsul antipatic. Dar recunosc că prezența în spațiul public (gen Coca-Cola/Pepsi sau alte produse de genul ăsta) îmi întăresc ideea că produsul ăla e serios. Nu că e bun, ci că compania care a investit în reclama respectivă e serioasă. Dar iarăși, nu pentru că e reclama haioasă, sau pentru că reclama îmi transmite ceva; simpla prezență a brandului e cea care întărește ideea că produsul e serios.

    Reclamele serioase/sobre dau un aer de credibilitate inclusiv publicațiilor – dacă sunt folosite inteligent. GSP ar arăta mai credibil dacă ar avea un singur banner micuț și niște articole de placement marcate, dacă ar fi mai selectivi cu partenerii cărora le fac reclamă. Dar nah, cred că trenul ăla e plecat de mult din stație.

    72
  26. Nu pot sa zic ca o reclama m-a facut sa cumpar un produs anume. Dar, in general, nu cumpar produse la care nu se face promovare. Produsele fara reclame le consider de o calitate mai proasta/nu am incredere in acel brand. Pentru ca, daca nu ai bani de promovare, de ce ai avea bani de dezvoltare/service/calitate.
    Mai exact: prefer emag in defavoarea magazin.ceva, Finestore in defavoarea booz-ieftin, Samsung in defavoarea Vortex. :)

    39
  27. E simplu: cu cat reclama e mai agresiva si mai „pe toate gardurile”, cu atat mai tare fug de acel produs.

    122
  28. ce varsta are ficatul tau?

    90
  29. Nu e vorba despre ce reclame te conving, nu de asta apar pe siteurile/in publicatii, sunt acolo ca sa iti ramana in cap numele produsului, si cand o sa ajungi sa cauti un produs sa iti sara in ochi la raft sau online prima data produsul cu numele celui din reclama. Ori KFC, un anumit brand de haine, un anumit brand de masini, un anumit brand de bautura nu se gasesc in 90% din localitatiile din Romania, cum se gasesc pacanele si pariuri. Asa ca degeaba cineva din Dej vede KFC in GSP pentru ca atunci cand ii va fi foame, nu este nici un KFC pe strada care sa ii sara in ochi, in schimb pacanele sunt.

    90
  30. Problema nu este ideea de reclama in sine, ci la ce produse sunt reclamele facute. Daca ma uit la televizor o sa vad urmatoarele reclame: medicamente, lant de farmacii, lant de magazine(in special in zona sarbatorilor), jocuri de noroc. Hai sa mai adaugam niste banci si un pic de dero, dar cam atat.
    Practic publicul tinta este de forma unui om ipohondru, fomist si un pic nespalat, dar care viseaza sa dea mare lovitura, insa daca are nevoie de bani se poate imprumuta. Si vorbesc de zona prime-time ale televiziunilor generaliste unde teoretic audientele sunt cele mai mari.
    Daca ma duc in zona de sport lucrurile sunt si mai triste intrucat pariurile sportive au acaparat totul. Nu am vazut o reclama macar, care sa indemne la miscare, sau la diverse echipamente sportive, ori la anumite spatii sportive unde sa poti face chestii. Si din nou vorbesc despre chestii foarte fixate, nu cum face magazin sportiv X la promotia la pungi de dat pe derdelusi.
    Si din nou totul se intampla pentru ca bugetele de marketing au fost papate de diversi incompetenti care s-au ocupat cu parandaraturi, iar acum cand ne trezim din sprit vedem problemele.
    Ce fel de reclame mi-as dori sa vad?
    -la produse de asigurare pentru casa
    -la produse de economisire/investire financiara
    -la produse sportive care sa fie fiabile si sa te protejeze de diverse accidentari
    -la masini care sa fie fiabile si decente ca pret
    -la locuri misto din Romania pe care nu le-am vizitat si serviciile sunt misto
    -la produse de casa care ma pot ajuta in diverse rahaturi
    -la produse economice energetic
    Se pot face niste reclame pe tema asta. Sigur, insa oamenii din publicitate o vor da de gard neputand sa nu iasa din cliseul romanului gras,nespalat,fomist si care nu se ajunge cu banii. Pe langa asta anumite produse nu exista in Romania, desi daca s-ar face o cercetare de piata fiabila s-ar descoperi alte chestii.

    200
  31. Eu singurele reclame pe care le vad sunt in browserul mobil, cele stradale si cele de la radio. Eu nu sunt de acord ca produsele cu reclama sunt mai proaste decat celelalte. Intr-adevar reclama aia trebuie platita, dar si din cauza volumului crescut, cheltuielile de productie si distributie scad, iar cheltuielile de proiectare sunt amortizate mai rapid, asa ca o parte e compensat de volumul crescut de vanzari.

    30
    • Radio românesc evit cat pot, pe browser am AdBlock, ziare nu cumpăr (pentru curățat cartofi am catalogul Kaufland), iar reclame pe garduri mă educ sa nu mă uit.

      Poate face statul un pustiu de bine și scoate in afara legii reclamele la pariuri.

      82
    • @hash: Trebuie sa fie tare chinuitor sa reusesti sa nu vezi reclame in jur. Nu te judec, doar incerc sa-mi imaginez cat esti de suparat cand ai lasat un pic garda jos si ti-a scapat o reclama stradala in ochi.

      41
  32. Toti cei ce sustin ca nu sunt absolut deloc influențați de reclame si decizia le apartine 100% imi aduc aminte de o replică celebră https://youtu.be/Ja2fgquYTCg?si=tOEW37aTOnp2qXtn

    61
    • foarte bună secvența.

    • Pe mine m-a deprimat, fmm de oculta mondiala, acum sunt obligat sa stiu ce inseamna cerulean

      81
    • Nu prea e așa, cum zice doamna șefă….
      Culorile nu au fost inventate de domnii designeri. Aia cu „e puloverul albastru pentru că Sulea a făcut o colecție în 2000 toamna” e total irelevant. A făcut colecția și cu alte culori, de căcat, care însă nu au prins la public, fiind de căcat.
      Pot să facă mii de rochii, reclamă, șamd, majoritatea femeilor vor purta rochii lejere, confortabile, culori frumoase, clasice. Că sunt câteva aiurite ce cred că a-ți arăta curu’ și țâțele e sexi, nu înseamnă că moda dictează ce îmbracă majoritatea. Desigur, dacă marii producători oferă rahaturi, unii vor cumpăra, alții (și nu putini) vor căuta alternative.

      72
  33. xtb dot com cu Conor McGregor

    13
  34. De la tv: Durex (nu stiu alta marca de prezervative cu reclama la noi), Colgate (de cand penetra cerneala creta), Cif si Domestos (am realizat de curand ca exista probabil alte 10 produse care fac acelasi lucru, dar le cumparam numai pe astea scumpe din inertie).
    Doamna care face curat m-a pus sa-i iau „Carpa magica”, am realizat ulterior ca era o chestie aparuta la teleshopping.
    Din online in general incerc chestiiile noi (pentru mine): Xero shoes, farmacia de detergent, finestore la vremea lui, aia cu sosetele (nu recomand). Cred ca bitdefender am inceput sa cumpar de la niste reclame pe bloguri, dar acolo nu pot sa zic ca a fost produs nou descoperit.
    Reclamele functioneaza, cine zice ca nu functioneaza are prea mare incredere in capacitatile lui de filtrare.

    140
  35. am vazut pe DN reclama la paine boiereasca. am oprit, am cumparat.

    82
  36. În sălile worldclass, la vestiare e următoarea reclama: lucrezi la acest six pack? (foto cu un tip cu six pack) Iată six- packul pe care îl poți obține! (Foto cu bref wc pachet de 6)

    81
  37. Daca aveam 100k disposible income imi luam un lotus altfel sunt imun la reclame pot doar sa admir pe cele cu umor cum e spre exemplu aia de la twix cu aia 2 camperi si aia 2 ursi dar fiindca tin la sanatatea mea recunosc ca nu prea mai manac dulciuri

    51
  38. Clipurile de prezentare a Hyundai Ioniq 5 de pe YT. Si cele despre Genesis G80 si GV80.
    Asa ca daca tot am ajuns in Pipera cu treaba am intrat peste drum la o reprezentanta Hyundai sa ii intreb de Genesis.
    Raspunsul a fost mumu – Genesis nu se aduce in Romania, cel mai probabil il voi putea cumpara din Germania ca masina sh cu cateva sute/mii de km pentru ca altfel nu au voie sa-l exporte. Cat despre service – e la noroc chit ca platforma/motoarele sunt si pe Kia/Hyundai.
    Daca tot eram acolo am intrebat de Ioniq5 – aveau unul expus si arata interesant.
    Concluzia: nu au voie sa vanda varianta de top a Ioniq5 (cea cu sub 4 secunde 0-100) pentru ca lipsesc piese sau ceva de genul. Nu o aduc nici la comanda. Ce aveau expus si ce aveau voie sa vanda este varianta entry level cu scaune de panza si 1 motor pe spate sau ceva de genul.

    Concluzia – ma pis pe ele de reclame. Ramane sa testez ce am nevoie inainte sa cumpar si sa imi caut eu informatia – deci YT si alte servicii platite, add-block pe unde se poate si muie Meta/X. TV si ziare oricum sunt moarte de mult.

    50
  39. rapunsul e simplu… vin aia cu 10 genti de bani sa le faci reclama vs trebuie sa mergi tu sa combini pe unu sa-ti dea o punga de bani. E neproductiv.

    50
  40. Promoțiile la Lidl și Kaufland. Dar reclamele alea le caut eu, nu e nevoie sa mi le servească nimeni.

    51
  41. Reclama la Profi cu oitele. M-au convings sa-i iau fiicei o oita d-aia. Ma rog, oita zic ei, dar duce mai mult a maimuta.

    40
  42. Bazzers Milf, altfel nu as da click

    91
  43. Am văzut reclAma la Leroy când aveau transportul gratis și am intrat repede și am cumpărat diferite chestii. In rest nu m-au agățat cu nimic (cred eu)

    11
  44. Reclamele la Luca (Simigerie), Uncle John. De obicei daca este la mancare sau foarte rar la haine (dar sa fie din material natural, etc).

    10
  45. Marketingul si publicitatea sunt complicate, cred ca niciunul din noi nu ar zice ca am luat Cola pentru ca am vazut reclama. Si totusi e una din companiile cu cele mai mari bugete de publicitate. Oare de ce?

    40
  46. Reclama Pepsi Twist 2x2L la 11,99 ron kaufland
    De la TV-nimic il folosesc doar pt youtube.

    11
  47. Sincer nu stiu, ca nu prea ma intersectez cu reclame in ultima vreme. La TV nu vad decat ce e pe HBO Max, Prime, Netflix, Radarr/Sonarr. Pe calculator am adblockere. Cand mai scapa televiziunea olandeza pornita, realizez ca reclamele astora sunt cam stupide.

    Bine, cand mai trec prin Romania constat repede ca am ficatul neprotejat si ca ar fi atat de usor sa castig niste bani jucand poker online.

    61
  48. Aia la tuborg Christmas brew si boromir

    21
  49. – tv nu prea ma uit si la ce ma uit e sport unde baga doar reclame la pariuri, unde nu bag
    – pe facebook mi se par destul de eficiente, mi-am luat vreo 2 rahaturi de ciclism ca am vazut reclama
    – le fel si youtube, mi-am laut niste chestii dupa ce am vazut niste review-uri, am luat un air fryer ca am vazut niste youtubberi
    – la final, blogurile, mi-am luat gin la reducere de pe finestore, sa traiti

    la mine usecase-ul e ca ma hotarasc ca am nevoie de ceva (ori vad la altii, ori reclama ori pur si simplu mi se induce inconstient o nevoie), ma documentez ce e mai bun/eficient pe treaba aia si imi iau. cateodata recunosc ca sunt o victima a marketingului si am puterea sa ma mai abtin (de exemplu era un espressor manual breville de black week la amazon, era sa il cumpar, dar mi-am dat seama ca e prea mare, trebuie sa scap de alte electrocasnice si nici n-am neaparat nevoie de el, rezolv cu un moka si un spumant de lapte ce vreau eu, chestii pe care le aveam deja).

    10
    • Espressor manual Breville (Sage) am luat si eu de BF, dar nu de-ala mare, ca nu am nevoie. Daca vrei espresso bun, e cea mai ieftina varianta. Moka scoate altceva.

      10
    • Da, corect, moka nu e espresso, e altceva și eu n-am nevoie de espresso, îmi ajunge un filtru premium (Moccamaster), un fierbător bun din ăla gât de gâscă/lebădă/altă zburătoare pentru pourover și ceai, un spumator lapte și un moka pot. Întradevăr espresso e altceva, dar nu am nevoie.

      02
  50. Cei de la gsp ne au asasinat ani de zile ca „asta vrea publicul, domne” atunci cand ne bagau pe gat stiri cu becali si mm stoica de dimineata pana seara.

    S au ascuns in spatele afisarilor si nu au vrut sa inteleaga ca treaba e mai complexa de atat. Da, asta voia publicul, dar asta voia publicul pe care ei si l-au format atunci cand au ales calea usoara de a face presa. Lumea interesata de stiri din sport adevarate nu mai intra pe gsp, sau maxim il folosea pentru o caterinca ieftina pe wc. Normal ca dupa 20 de ani de becali nu mai ai afisari pe un articol despre rugby sau tenis, ca nu e nisa ta.

    Ei, ce sa vezi, publicul asta pe care si l-au format ei nu are putere de cumparare. Nu ii poti vinde nimic acestui public in afara de pariuri. Asadar, iata ca a venit nota de plata, iar marii jurnalisti se fac in continuare ca nu inteleg. Ei voiau si cu aia-n cur si cu sufletul in rai. Uite ca nu se (mai) poate. Pretul pentru alegerea voastra de a face presa de doi lei este pierderea demnitatii si a libertatatii. Voi v-ati pus in situatia de a fi sclavii caselor de pariuri, de ce va ofuscati acum si dati vina pe altii?

    Altfel, facand facultatea de marketing si lucrand in domenii conexe publicitatii, imi vine sa vomit cand ma gandesc la industria asta perversa si inutila pentru societate. In cel mai bun caz o reclama ma lasa rece, in cel mai rau caz ma face sa boicotez produsul daca simt minciuna.

    110
    • Teoretic un produs bun n-ar trebui sa aibă nevoie de reclama. Dar oamenii nu prea uzează de rațiune (vezi și nevoi vs dorințe ca motivatie a cumparaturii).

      21
    • Teoretic. Practic, in consumerismul asta salbatic nu mai ai nicio sansa fara promovare. Din pacate. Marketingul e un cacat in care se plimmba baniibde la unii la altii fara nicio utilitate pentru societate, singurul care pierde fiind consumatorul.

      20
  51. Nu pe mine neaparat, ca eu folosesc DentaLux de la LIDL dar Colgate s-a infipt atat de adanc in constiinta romanului in anii 90 cu flurul care patrunde dentina cum patrunde apa creta ca au monopol absolut.

    40
    • Eu cred că aia a fost mai degrabă datorită campaniilor din școli. Și acum țin minte în clasa 1-a cum au venit ăia de la colgate să ne arate la toți schema cu creta. A fost interesant pentru că aveau cretă rotundă ca-n reclamă și noi în clasă aveam doar din aia pătrată :)

      Apoi ne-au dat la toți mostre gratis. De reclamă am auzit mult mai târziu.

      30
  52. https://x.com/rickygervais/status/1729516182946873699?s=20

    Întotdeauna ai un sentiment de împlinire când ajuți un bogat să devină și mai bogat😂

    60
  53. Greu de zis. Cele mai convingatoare cred ca sunt cele de awarness, subliminale care ne fac sa mergem din cand in cand la McDonalds sa mai cumparam o Cola cand ne e cald. In rest chiar nu îmi vine in minte o reclama in urma careia chiar am cumparat un produs.
    In general ma bazez pe recomandari ale prietenilor si review-uri.

    00
  54. Pentru mine singurele reclame periculoase sunt cele la bijuterii. 😄
    Restul se împarte în două: reclame bune și reclame proaste. Altfel, chiar dacă sunt bune, nu rețin ce produs promovează, ci doar elementul care mi-a plăcut. Iar cele cringe, de ex unele la medicamente, le urăsc.

    20
  55. Nu tin minte sa fi fost vreo reclama anume care sa ma fi influentat in ultima vreme insa e cert ca o buna parte din produsele pe care le consum au reclame in media, in online sau in afise.

    Acum legat de prima parte a postarii:
    Greu sa gasesti sponsori in alta parte care sa vina cu bugete comparabile. Pacanelele nu au un produs iesit de pe o linie de productie pe care il vand. Pacanele vand iluzii si le vand creand o dependenta comparabila cu drogurile alea grele. Doar ca o fac legal. Efectiv nu ai cu ce sa compari incasarile lor. Si e practic imposibil sa gasesti ceva la fel de profitabil si care sa nu fie daunator. In acelasi timp, cei care accepta sponsorizari de la creatorii de dependente ar trebui sa inteleaga ca isi ingroapa cu buna stiinta publicul putin cate putin, incetul cu incetul.

    40
  56. Sanohepatic colesterol.
    Cand ma duc la farmacie imi vine sa-i cant la doamna farmacista.

    20
  57. mie imi plac reclamele care si-o bat de publicul-tinta.

    10
  58. Ma ocup de PPC (Pay-per-Click) – nici nu va puteti da seama cat de influentati sunteti(suntem) de reclame, de mix, de afisare, format, time-ing si corelarea cu alte branduri din nisa conexa sau concurenta.
    Nu pot da date – dar sa vezi ca un buget de 3-5% iti genereaza vanzari de multe sute de mii de lei (retail) este un indicator clar ca reclamele functioneza.

    90
  59. Reclamele Connex cu Gyuri Pascu, Malboro contry, Kent anii ’90, zanul de la Banca Transilvania. Recente nu prea.

    20
  60. niciodata nu am luat decizia de cumparare in urma unei reclame.

    din cele pe care le vad accidental (folosesc adblockere din toate pozițiile, la tv ma uit f putin spre deloc, la radio, atat cat ascult, la birou sau in madina, schimb postul sau il opresc; mai raman panourile stradale dar de obicei am ci totul alte preocupari atunci ca sa le acord atentie) pot zice cel mult ca am aflat de existența vreunui produs sau magazin nou, dar repet, niciodata nu am dat buzna.

    ultima reclama vazuta care nu era de un cretinism vecin cu moartea cerebrala cred ca e aia cu laser frate, urmata la foarte mare distanta de aia cu branza, barza, vatza… priza, veioza si care n-am idee la ce era.

    si pe toti cei care lucreaza in domeniu, cat de conex, ii consider prima generatie de idiocracy. si exact aia le-aș face. urcat in rachete si trimisi in soare. prostia lor ubicuitara, pregnanta si agresiva este cel mai mare poluator al acestei planete.

    30
  61. Reclama de la farmacia Ana Maria 🥲

    10
  62. Reclamele la Unirea.
    Eventual cu Popa Batman.

    20
  63. A mai zis cineva – Kaufland, Lidl și Profi

    00
  64. La subiectul asta ar trebui facuta o distinctie intre:

    a) reclama memorabila (Batman-Batman, Laser frate – televizorul Teletech – nu cred ca au avut vanzari de au rupt, Dorele, ne mai tii mult ma? – coniac Unirea – nici ala nu cred ca a facut cifre teribile, desi acum toti meseriasii slabi sunt considerati „dorei”)
    b) reclama care a vandut, care v-a/ne-a determinat sa cumparam ceva (aici fiecare este subiectiv in felul lui)

    00
  65. Pe mine m-a incantat reclama cu shogunul ajuns in Bucovina.

    https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=yCcSPldzweU

    De cativa ani, vad Bucovina, pun in coș.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.