RATB încotro!

anonymous

RATB se privatizează. Se dau oameni afară din toate părţile, se pun oameni noi. Unii vorbesc despre vânzarea către un parlamentar.

Momentan asta e tot.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

25 comentarii

  1. @Robintel Hai sa nu fim ironici.
    Ma refeream ca asa e normal, ca la noi lucrurile sunt altfel tot timpul e altceva.

    00
  2. poa’ sa-l vanda oricui din partea mea, numai sa faca treaba.
    in momentul de fata, e bataie de joc cu ratb-ul.
    ratb, metrorex… fac misto de poplatie dupa cum vrea puma lor.

    00
  3. Asta e chiar de tot. Transportul public, trebuie sa fie la primarie nu la un smecheras.

    Tara lu’ peste.

    00
  4. Asta e la misto – sa vezi cine te mai citeaza?
    Parca e prea de tot :)

    00
  5. @Victor Dulu

    Ai dreptate. Statul chiar este un bun administrator al resurselor și patrimoniilor.

    00
  6. Tatal meu, senatorul Petcu! :))

    00
  7. @Vlad

    Mie mi se pare ca metrorex isi face treaba bine (poate mai putin faptul ca nu termina mai repede noi linii)

    00
  8. Daca se privatizeaza, elevii si pensionarii vor mai avea gratuitate ? de ce nu impart bucurestiul pe zone publice de transport?

    00
  9. Oooo, daaa! Privatizarea transportului e intotdeauna o idee buna. Uite ce bine au mers de exemplu caile ferate britanice dupa ce s-au privatizat: accidente ca la balamuc, servicii suspendate cand vrea proprietarul pentru ca nu-l obliga nimeni sa le tina in functiune, calitatea si siguranta serviciilor la pamant, preturile au luat-o razna de tot, etc.
    O sa fie chiar funny cand o sa coste o calatorie cu autobuzul 2 euro intr-un oras cu un venit mediu de vreo 400 euro, adica pentru cetateanul de rand transportul dus-intors la birou 20 de zile pe luna va costa 80 euro, deci 20% din salariu.
    Si mai e ceva: stiu ca s-au cheltuit bani multi cu MB Citaro, dar daca era RATB privat pun pariu ca inca mergeau prin oras Saviem-urile alea luate de pomana de la francezi in anii ’90, ca daca investeau in flota noua ar fi scazut marja de profit.

    00
  10. @Dan: absolut genial! :) Deci desteptu’ nu se inghesuie in impreuna cu ceilalti prosti in mijloacele de transport in comun, ci prefera sa arda benzina in masina proprie, prins in trafic, zi de zi, alaturi de alti destepti. Asta cand mari capitale ale lumii (gen Londra) impun taxa pentru intrarea cu masina proprie in centru, sau alte capitale (gen Amsterdam) au zone de parking speciale la marginea orasului si te invita sa iei transportul in comun.
    Daca tot nu intelegi de ce autobuzele vin la 20 de minute, reciteste prima fraza.

    00
  11. e pe bune sau e zvon neconfirmat ?

    00
  12. si mama lucreaza la RATB. in fiecare zi se plange ca directorii distrug totul sistematic. de cateva luni nu le mai aduce nici o materie prima, nu au pe ce lucra. sunt amenintati in fiecare zi ca ii dau afara dar chiar si atunci cand au cate ceva de munca nu ii lasa sa termine treaba. o lucrare de o zi ii pune sa o execute in doua saptamani. din pacate asta e stilul romanesc, sa distruga tot ca apoi sa cumpere pe 3 lei.

    00
  13. In Romania transportul public a fost – cu exceptia perioadei bune a comunismului (incheiata in late ’70s) si a unei perioade la mijlocul anilor ’90 – de jure si de facto construit si intretinut doar pentru prostime. Ca omu’ destept pune leu langa leu sau se milogeste la banca si isi ia masina. Serios, cum sa atragi pasageri daca nu poti garanta un orar de functionare sau daca la anumite ore din zi autobuzele vin chiar si la 20 de minute? Si nu e vorba numai de bani aici ci si de strategie – ca pestele de la cap se impute.

    00
  14. Eu consider ca privatizarea RATB este un pas catre normalitate. Un operator privat ar introduce taxator pe fiecare mijloc de transport, lucru care i-ar creste considerabil veniturile ce pot fi investite in confortul calatorilor.
    Uneori mai circul cu tramvaiul pana la munca si garantez ca mai bine de trei sferturi nu composteaza bilet, ca sa nu mai vorbesc de jeg-ul de pe scaune.

    00
  15. @Victor Dulu

    Mă refeream că nu e normal ca statul să aibă monopol la ceva, orice, de la transporturi la producția de semințe, concomitent cu interzicerea monopolului privat.

    Normal ar fi ca, prin privatizare, nevoia de subvenții de sute de milioane de euro să se reducă semnificativ (dar n-o să dispară te tot).

    00
  16. @Mihai Voiculescu

    1. Da, vor avea gratuitate, pentru că serviciile publice sunt subvenționate din bani publici.

    2. Nu se poate, pentru că ar fi o struțocămilă românească. Nu se poate și cu fundu-n luntre și cu picioarele-n afară.

    00
  17. @Robintel: Probabil ca nu ai auzit de conceptul de „serviciu public”:
    https://ro.wikipedia.org/wiki/Serviciu_public

    Ia uite ultimul domeniu pe lista, cu voia dumneavoastra: transportul public: https://ro.wikipedia.org/wiki/Transport_public

    00
  18. IN SFARSIT!! Ma bucur atat de mult, de-abia astept sa se priv si cfr si metrorex. Poate cand ma intorc in ro voi avea in sfarsit parte de calatorii placute cu trenul, de exemplu

    00
  19. @Simi: aha, poate statul roman in intelepciunea lui nu va urma modelul britanic de privatizare: darea in gestiune a infrastructurii fixe si cea mobile la firme diferite https://en.wikipedia.org/wiki/Privatisation_of_British_Rail#Criticisms)
    Nu de alta dar cand ai accidente spectaculoase post-privatizare increderea publicului in sistemul de cai ferate poate scadea (nu ca ar fi foarte mare in momentul de fata in Romania).

    00
  20. Eu sunt realist si in Romania tot ce se privatizeaza se face pentru a castiga SPAGA :)) Hai sa fim seriosi si sa nu ne mai mintim…
    Chiar nu as vrea o firma privata in Bucuresti care sa aibe monopol… Cum arata Romtelecom dupa privatizare ? Mai are cineva telefon fix ? :))

    00
  21. Sa fie vreo legatura cu multele terenuri care apartin de RATB ? Un singur exemplu – Depoul de tramvaie Victoria chiar in spatele guvernului – il gasiti in G Maps.

    00
  22. Corect ar fi: Transport privatizat sau actionariat majoritar privat. De ce? Intr-o tara distrusa, cu subcalificare si proto-control administrativ , ar cam trebui ceva implicare cu privatizare (poate cu statul actionar minoritar de control). In special transprtul CFR trebuie subventionat chiar daca e privat, deoarece transporturile tin de siguranta nationala – siguranta economica dar si in caz de dezastre! Sper sa se termine curand cu transportul in celebrele maxi taxe (dube de carat cartofi in care am improvizat 15 scaune de lemn), aceste dube penale sunt o rusine. Zilele trecute am calatorit cu trenul de dor/placere ,(chiar daca am masina „bengoasa” cu care sa ma laud stand in trafic pe Deneu..), rute placute cu trenul sunt limitate si din cauza proastelor legaturi cu alte mijloace/trenuri. Romanul care a pus mana pe masina nici nu mai concepe sa mearga cu trenul (pe undeva „Bizonul de deneu” are dreptate, dar asta nu inseamna ca nu putem discuta de penibilul existent in transporturi) E foarte interesant cum transporturile pa cai ferate pot aduce bunastare unei tari.

    00
  23. Si dupa privatizarea si R.A.T.B.-ului oare ce mai urmeaza?Poate Metrorex-ul,poate LOTO,poate Posta Romana si asa mai departe.Oricum eu am vazut la tv acum ceva timp cum ca „domnii” parlamentari s-au gandit sa inchirieze si palatul Victoria!!!Deci totul este posibil in Romanica asta a noastra cea de toate zilele!
    Si asta ca ii se va vinde unui parlamentar nu este nimic nou…In Romanica numai asa se lucreaza.Poi daca Videanu a pus cate 3 randuri de borduri in capitala,de ce si un alt parlamentar sa nu aiba astfel de privilegii?
    Totul tine,dupa parerea mea,de teoria consipariei…Totul este condus din umbra de „mai marii tarii” si aici nu ma refer in nici un caz la nea Boc sau la Basescu!
    Pentru cei care nu cred in astfel de conspiratii ii invit sa arunce un ochi aici sa se vada cate lucruri ne sunt ascunse si de cate lucruri noi nici macar habar nu avem:
    Asta este Romanica si cu asta ne mandrim:)):)):))

    00
  24. @Spik bizon esti tu cu tot cu masina aia bengoasa.

    Ultima daca cand am mers cu trenul, prin 05 parca, am fost la o nunta in Piatra Neamt. Au bagat Sageata Albastra. Iarna fiind afara, la intoarcere mancatias pla ta, nu au bagat caldura! DE LOC!
    Am necesitat in urma unei viroze respiratorii 10 zile de ingrijiri medicale! I-am dat in judecata, am facut plangere penala deoarece trenul a fost trimis de la Piatra la Bucuresti in mod itentionat cu caldura nefunctionala, defectiunea tinand de electronica!

    Am castigat 100 lei pe ziua de ingrijiri medicale, banii de medicamente, si am scapat statul-angajatorul sa imi plateasca medicalul fiind platit de CFR. Practic apa de ploaie! MARUNTIS.

    Pe partea penala, dupa 2 ani am primit instintare de la parchet ca s-a dispus NUP.

    Iti spun ca dispar trenurile si eu nu ma mai urc intrunu dupa experienta asta!

    Referitor la RATB, sa faca orice doar sa nu mai primeasca subventie de la stat. Costurile de operare sa fie auto-finantate!

    00
  25. Treaba este simpla:

    – fostul director de la prin firma nevestei va achizitiona de la RTAB, anumite mijloce sa zicem: tramvaie, autobuze si altele

    – scindarea va fi facuta: un ratb privat care va avea traseele de calatori cele mai bune si
    un ratb care tine de primarie si va avea taseele cele mai slabe.

    – la ratb cuvantul de ordine este „sa facem economie!”, cu orice pret, nu conteaza ca ne sufocam prin autobuze.

    – exmplu: Linia de Tramvaie 5. Pasaj Baneasa – Sf. Gheorghe. Tramvaie pe zi 6 (SASE). Numai ca nu sunt 6 in traseu de dimineata pana seara.

    – Sunt 6 pana la 10, de la 10 raman 3 pana la 14, de la 14 pana la 20 sunt 6 de la 20 sunt 3.

    RATB-ul trebuie sa ramana ca serviciu public.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.