De ce nu răspund (încă) Facebook la faza cu Cambridge Analitica

De când a izbucnit scandalul, robotul de la Facebook și ajutorul lui au tăcut agresiv și tac în continuare. Pentru că nu au ce să zică.

Faza e alta, și toată lumea care are un interes aici o evită cu grație: câte sute de mii de companii au mai făcut același lucru? Câte teste de personalitate a rulat Facebook în ultimii 5 ani? Câte aplicații care au supt toate datele pe care au putut există?

Pentru că să nu credeți că există cineva care n-a supt toate datele la care avea acces. Ar fi fost prost de-a binelea să nu o facă. Și a făcut-o pentru că, după cum ați citit, analiștii acestor date puteau să își dea seama după like-urile date de utilizatori dacă sunt deprimați sau fericiți, dacă sunt interesați de unele produse, când sunt interesați de ele și așa mai departe.

Nu e vorba doar de banalul “i-am supt data de naștere și cu două săptămâni îi arătăm nevesti-sii reclame la ceasuri și cămăși”.

Like-urile date și paginile și știrile vizitate constituie un profil psihologic destul de bun al utilizatorilor, pe care Facebook l-a vândut tuturor. Și nu doar celor care dădeau accept să le fie prelucrate datele, ci și prietenilor lor, și asta e un pic mai grav.

Soluții pentru oamenii care vor să stea liniștiți există: Ghostery, uBlock cu privacy și tot așa. Trebuie doar să conștientizeze întâi ce se întâmplă.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

31 comentarii

  1. Niste savanti mi-au recomandat treaba asta: https://github.com/jmdugan/blocklists/blob/master/corporations/facebook/all; cica e mai eficienta decat ad-block & co.

    00
  2. „Soluții pentru oamenii care vor să stea liniștiți există:” Da, delete facebook account.

    00
  3. Mi se rupe, eu folosesc Chrome pe incognito, nu ma gaseste nici NSA.

    00
    • Sau de ce avem brexit. La naiba cu nazistii astia de europeni care impun prea multe reguli. Ma face sa cred ca in spatele mestecatului in rahat prin Europa nu e Rusia ci unele companii din SUA.

      00
  4. S-o cheme pe Marissa, ca să găsească un cumpărător pentru Facebook. Sau e prea devreme?

    00
  5. @vali: ce parere ai despre broweserul din BitDefender?

    00
  6. mie-mi pare o fumigena anti-trump. probabil ca nu se asteptau ca assange sa spuna ca obama a facut acelasi lucru in 2012. acu zuckerberg sa scoata castanele. sau soros s-a mai senilizat si nu-i mai ies mizeriile asa usor. deh….anii ’90 s-au dus….

    00
  7. tare m-as mira sa nu fi avut mosul un leverage pe stockul de facebook. ca daca tot poti sa tragi pretul in jos, de ce sa nu castigi niste bani?

    00
  8. am o intrebare pt cineva care se pricepe.
    e-mail de gmail.com -> scriu un mail ( in engleza) mai lung si in interiorul mailul e si fraza ” I attach you some photos ….. la final ii zic si in paranteza ( see attached ) ” -> termin de scris mailu si dau send la care gmail imi da mesaj de avertizare ” it seems like you forgot to attach a file. You wrote „I attach” in your message, but there are no files attached. Send anyway ? ”
    am mai incercat dupa si la fel ….Puteti sa incercati si voi de cate ori vreti si o sa vedeti acelasi mesaj, doar apasati „send” fara sa atasati vreo poza si o sa apara mesajul asta ( eu am setat mailul in engleza ).
    care e faza ? are google vreun soft care citeste in timp real ce scrie fiecare in e-mail ? e ca si cum ti ar deschide cineva scrisoarea …..

    00
    • @bebe: Cat timp ai pierdut scriind povestea asta ai fi gasit deja rezultatul singur: https://www.lifewire.com/how-to-get-a-forgotten-attachment-reminder-in-gmail-1171993

      00
    • De ce crezi ca ofera Google atatea chestii gratis?

      00
    • Cea mai faina chestie gratis e captcha în care tu rezolvi chestii pe care google nu le-a catalogat bine din street view.
      Rămâne valabil „dacă tu nu dai banii pe marfa, marfa ești tu”

      00
    • Te vad ca esti agitat de un simplu reminder ca iti citeste cineva mesajul.

      Fii atent un pic aici: un om e plecat la capatul lumii. Se uite pe o harta cu o aplicatie Google. Aplicatia nu doar ca il localizeaza, dar ii si arata ca o sa stea acolo intre 17 si 29 august. Omul inlemneste: „de unde stiu astia ca o sa stau eu aici exact in perioada asta?”

      Cum omul e cam paranoic, a inceput sa sa sape si iar sa sape. Si afla. Agentia de turism ii trimisese voucherul ca un pdf atasat pe un cont de gmail, pdf in care era trecuta perioada de sejur. Era singura posibilitate.

      Misto, nu?

      00
  9. n-am folosit niciodată datele mele reale când am creat conturi pe diferitele platforme, asta și pentru că știu că orice divais și orice cont se poate sparge cu condiția să ai omul și scula potrivită, momentan pe fb am 4 conturi cu nume diferite, unul îl folosesc, de ex, să vând lucrurile care mai pot fi vândute de prin casă fără să știe „prietenii” din contul principal ce fac eu cu viața mea – mie- greu să concep că lumea e atât de naivă, ca să nu zic proastă, să-și dea datele reale și să-și pună viața într-un cont online, mai ales după experiențele cu yahoo (se putea afla parola conturilor cu un simplu progrămel), dar, da, se întâmplă, de altfel pe asta se bazează aplicațiile astea, pe vândut date culese de la utilizatori, doar nu credeați că e ceva gratis pe lume

    00
  10. Adunarea acelor date (ce fel de stiri consuma si dau like diversi cu profiluri pulblice) de care vorbea omuletul ala s-ar putea face si cu un simplu crawler, indiferent de permisiunile diverselor aplicatii, caz in care FB n-ar prea avea ce face. DA, se pot bloca botii, da la ce buget au papat aia se pot face niste boti seriosi cu hardware serios in spate.
    Curios ar fi de vazut felul cum au fost folosite acele informatii, cum s-au impins stiri lacrimogene spre cei sensibili la asa ceva si stiri pozitive spre cei entuziasmati de asa ceva, ca cam astfel de date zicea tipul ca au adundat.
    Momentan eu n-am auzit/citit nimic concret in directia asta, dar poate mi-a scapat ceva, dar daca doar s-a constatat ca 75% sunt influentati de stiri lacrimogene si doar 20% de stiri pozitive iar concluzia a fost sa dam stiri lacrimogene la tot poporul atunci toata treaba mi se pare un mare fasss… in sensul ca pana la urma oricine poate face asa ceva inclusiv cu un sondaj telefonic.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.