“publicitatea negativă tot publicitate e”

Oamenii care repetă la nesfârşit chestia asta sunt idioţi. Reclama negativă e reclamă negativă. Nu există unghiuri bune în povestea asta. Nici o agenţie nu se duce la clientul său cu reclama negativă în dinţi să se dea mare ca i-a obţinut coverage.

Oamenii nu se bucura când alţii spun despre ei că sunt idioţi (decât în cazurile în care cel care face afirmaţia e mai prost decât o amoebă). Nu există parte pozitivă în a fi menţionat pe un blog de unul care spune că eşti prost. Absolut nici una. Vei rămâne notat ca “prost”, “ciorditor”, “vierme irelevant”, “şpagatist” sau “invitator de manele”, chiar dacă au trecut ani buni de când s-au întâmplat evenimentele. De exemplu, lumea încă îl reţine pe Andrei Gheorghe ca un excelent realizator radio, chiar dacă el n-a mai performat in domeniu de 5-10 ani. La fel, Andrei Zaharescu va rămâne un şpăgar dat afară pe uşa din dos de la ProTV chiar dacă a stat 2 ani pe bară şi s-a întors spălat şi familist la Antena1.

Iar asta nu e publicitate negativă:

După ce un american a împuşcat şase persoane într-un magazin din Tucson-Arizona cu un pistol marca Glock 9mm, magazinele de arme s-au pregătit aproape imediat de vânzări record, scrie Bloomberg.

Conform publicaţiei, dacă în 8 ianuarie, ziua în care a avut loc evenimentul, vânzările de pistoale s-au situat la acelaşi nivel ca într-o zi obişnuită, la 10 ianuarie în statul Arizona vânzările au crescut cu 60% faţă de aceeaşi zi din 2010, într-o singură zi fiind vândute 263 de arme, a doua mare astfel de creştere din istoria SUA, conform datelor FBI.

E reclamă pozitivă. Dacă vrei să împuşti pe cineva, Glock e numai bun. Vino la noi la magazin şi ia-ţi un Glock azi!

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

24 comentarii

  1. NOU
    #1

    Chiar acum particip la un concurs,la care a trebuit sa scriu un articol pe blog despre alt blog,ghici care era subiectu? Sa fac blogu ala cat mai de cacat in cuvinte.

    00
  2. are rost sa enumeram personajele care au devenit vedete peste noapte dupa ce s-a incercat sa se evidentieze prostia lor?

    00
  3. hmm…tot la tine pe blog citeam acum cateva sapt cum google a descoperit foarte surprins (not!) ca publicitatea negativa poate avea si efecte pozitive – https://googleblog.blogspot.com/2017/12/being-bad-to-your-customers-is-bad-for.html . cam pe acelasi principiu se poate face treaba si in alte domenii, nu numai pe motoare de cautare.

    00
  4. Oamenii de afaceri, patronii, cei care au nevoie de publicitate nu o sa inteleaga partea negativa pana cand nu o sa ii loveasca falimentul puternic in frunte!

    00
  5. in Romania se vor vinde arme, dupa libertatea cuvantului, ce ar mai fi de adaugat ?

    00
  6. @CJ – ai dreptate! Mult prea multi in Romania noastra au ajuns la statutul de vedeta peste nopate tocmai din cauza unor remarci negative. Trist dar adevarat!

    00
  7. @Gerhald : Nu cred…E prea putin falimentul…

    00
  8. O sa-l citez pe un blogger care sigur citeste postul tau: „Reclama e sufletul comerţului”. :))

    00
  9. probabil ca cine sustine enuntul cu publicitatea negativa incearca sa extrapoleze pe ideea „maria nu e curva”.

    00
  10. Ba eu as zice ca exista si publicitate negativa, si chiar prinde la un numar limitat de oameni.
    Exemplu: prostu’ ala de zoso a zis ca badea e idiot. Mamaaaaaa, ce bou e zoso, deci clar ca badea e un zeu!!!!!!!!
    Acum, ca vrei ca publicul tau tinta sa se incadreze in grupul ala de indivizi la care publicitatea negativa e pozitiva, e partea a doua a discutiei…

    00
  11. Eu unul cred ca publicitatea negativa nu ti-o faci tu, ea „ti se face”, chiar daca vrei, chiar de nu!
    Ca ti se spune ca esti prost, si chiar ai dovedito … tot ai noroc! Inca cel putin o persoana va auzi de tine!

    prin reclama ta negativa, cel putin o persoana a cautat sa vada cum arata un Glock 9mm! si totusi nu cred ca am fost numai eu!

    ca am ajuns sa caut despre Glock 9mm, prin reclama ta, negativa; ca as fi vazut o reclama pe youtube la Glock 9mm iar apoi as fi cautat despre el, tot la acelasi numar de rezultate as fi ajuns!
    Decii? … reclama ta a fost sau nu … ‘negativa’!

    00
  12. Eu îl ţin minte pe Andrei Gheorghe drept ăla care ne-a reproşat ani de zile că nu avem bun-simţ, apoi s-a dus şi a scuipat un poliţist. De fapt după episodul ăsta a zburat el de la Realitatea.

    00
  13. remarca, remarce…

    00
  14. @vasile constantin – păi şi ce, nu este de căcat?

    00
  15. Iti aduci aminte povestea cu trilulilu?

    Pana sa scrii tu nu prea auzise nimeni de ei si asta i-a ajutat, desi nu ai scris tocmai de bine. (din ce imi aduc aminte)

    00
  16. ai pus la surse,,,,

    00
  17. Exista exceptii:

    1.Persoana sau institutia care te injura e complet irelevanta, motiv pentru care publicitatea ”negativa” va face doar anturajul acuzatorului/angajatii sa vada cine esti, nu invers.

    2.Persoana sau institutia care iti face reclama negativa e atat de putin iubita incat vei iesi bine prin opozitie.

    00
  18. Asa poti face publicitate la Logan – iei unu la teste si faci un rampage in miezu zilei pe o zebra.

    00
  19. Cand iti cumperi un produs vrei sa fii sigur ca este bun si eficient. Ei bine, Glock-ul ala era testat si s-a demonstrat ca e foarte eficient, intr-un mod negativ totusi.

    00
  20. Scaparici are dreptate, exista cazuri in care publicitatea anonima te scoate din anonimat, prin valva care se face. E utila cu 2 conditii: subiectul sa nu aiba alta sansa de a fi vizibil pentru publicul larg, adica sa fie anonimul anonimilor si, cel mai important, sa stie sa speculeze momentul si sa treaca la ofensiva pozitiva.
    Sa spui insa ca toata publicitatea negativa tot publicitate e e o prostie.

    00
  21. NOU
    #21

    „Nici o agenţie nu se duce la clientul său cu reclama negativă în dinţi să se dea mare ca i-a obţinut coverage”

    Well hai sa te contrazic cu un singur cuvant: ROM

    00
  22. @zoso: nu scrie acolo ca lumea ar fi dat navala sa cumpere Glock 9mm, ci ca au cumparat pistoale pur si simplu. si e mult mai probabil sa le fi cumparat pt a se putea apara de urmatorul american care vrea sa impuste 6 persoane in magazin.
    dar nu mi se pare ca din cauza acestei reactii a poplatiei poti numi evenimentul „reclama pozitiva”.

    00
  23. NOU
    #23

    Există publicitate (advertising) negativă. Am întâlnit acest tip de publicitate în două cărți (în „Psihologia Reclamei”, de M. Moldoveanu şi în „Introducere în publicitate” de D. Petre). Ei spun că acest tip de publicitate presupune negarea calităţilor unui produs, după care se reduce la absurd această negare, justificând cumpărarea produsului. Doresc sa întreb dacă aţi regăsit acest lucru în spoturile televizate (care anume?). Iar în ceea ce priveşte publicity – că acesta este topicul, se practică peste tot – o vedetă a fost filmată în timp ce făcea sex (cu geamurile larg deschise) sau înjura pe stradă – „vai! vai!” , dar după asta e invitată peste tot pentru a „explica” evenimentul.

    00
  24. @Elena: Ce zici tu este fals negativ, și asta pentru că în logica fiecăruia se vor bate cap în cap unii termeni, iar apoi vei deduce fără să vrei că acel produs este de fapt bun, chiar dacă până și tu ai impresie că e reclamă negativă.

    Cât despre vedete, aia este o cu totul altă mâncare de advertising. Nu este reclamă negativă, omul vrea scandaluri, subiecte tabu, cancan-uri și alte măgării, deci n-are legătură cu reclama/publicitatea.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.