Prostiile lui Cristici: LGBT și alte litere, în film(e) din anii ’70 (NSFW)

Știți poza „elegantă” pe care am pus-o de câteva ori în textele mele?
Poza asta, pe care am intitulat-o „civilizatie3.jpg”. Mai am câteva în același stil, cu același nume. Civilizație.

E un instantaneu din filmul „The Sunday Woman„.
Suntem în 1975, în Italia.
Se toarnă un film cu Marcello Mastroianni, Jacqueline Bisset; cu muzică de Ennio Morricone.
Despre ce e filmul? Polițist. O crimă. Clasic.
Ce personaje sunt în film? Poliție, bineînțeles, „une femme fatale”, bineînțeles. Restul? Prostituate, un gay, reviste cu femei goale, penisuri din piatră, poliție care merge prin parcuri să adune prostituate de 50 de ani (care făceau sex cu oameni de 60 de ani)… etc.
Repet anul: 1975.

Ce „LGBT” se discută în 2021?
În 1975, actori celebri jucau în filme în care un tip se pune în genunchi pe stradă în fața altui tip și îi pupă mâna… O parte din film este despre relația celor doi. Scene cu ei în pat, ținându-se în brațe… 1975!
„The Sunday Woman” Un film polițist cu multe accese de comedie. Am râs. E fain filmul, îl recomand.

În mod surprinzător, ăștia gay în 1975 arătau ca… ceilalți. Nu era nevoie de nici un fel de culoare specială la păr, sau de tatuaje să arate că-s gay, sau să strige pe străzi ca ei sunt gay… erau gay și atât. Și nu-i „marginaliza” nimeni. Ba mai mult, spoiler alert,  îi tăiau de pe lista de suspecți, eventual.

 

* Am dat de acest film pe un site de pirați… nu pe blogul lui Alain, pe altul. L-am luat pentru Jacqueline Bisset, apoi am observat, chiar din primele minute, că e filmat în Torino. Nici nu eram născut în 1975, dar mi s-a făcut un dor extraordinar de Torino.
Dar… oare de Torino? Mi-e dor de Torino? Nu chiar. Mi-e dor de copilărie. Pentru că Torino 1975, în capul meu e ca Iașul bunicilor, 1985. Oamenii de pe străzi din filmul ăsta… e Iași. Așa eram și noi. Ei, italienii, mai sunt cumva, noi nu prea. Nu mai… manele. Prea multe manele.

** dacă cineva se întreabă de ce screenshot-urile au subtitrare în engleză. Pentru că, deși am stat peste trei ani în Italia, nu vorbesc cursiv italiană, nu pot înțelege fluent italiană. Nu m-am chinuit, nu am vrut în mod special să învăț italiană. Unde îmi petreceam eu timpul se vorbea în engleză, la piață vorbeam peste 50% în limba română (10% din populația Torino e de origine română)… nu am fost forțat să învăț italiană. Întrebările clasice erau: – Do  you speak English? No? Atunci vorbești română?
Cam în 25-30% din cazuri o nimeream, erau români. Sergio… Mă, tu nu ești cumva Sergiu? Ba da. Păi zi așa, tată! lol

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

54 comentarii

  1. Ești un moș nostalgic, nu ne interesează amintirile și regretele tale dintr-o lume demult apusă. Vremurile și lumea s-au schimbat, trăiește în prezent

    00
    • In sensul in care sa-mi vopsesc parul (pe care nu-l am) in mov, si sa merg la mitinguri unde se striga ca persoanele gay sunt marginalizate? Extrem de multe persoane care nu sunt gay se duc pe la mitinguri „sa sustina miscarea”.
      Asta e prezentul? Aici imi spui tu sa traiesc? Multumesc, nu.
      Legat de comentariul tau, revino saptamana viitoare pentru un text despre rinoceri. Refuz sa devin rinocer.
      Am cunoscut un gay. Era baiat de treaba. Nu stia nimeni ca e gay. Noi am aflat intamplator. Iar asta nu ne-a facut sa ne schimbam opinia despre el. Nu era treaba noastra sa stim ca e gay, precum nu era treaba lui sa stie ce relatie am eu cu femeia acasa.

      Lumea „demult apusa” e apusa demult in Romania, inlocuita cu manele si Becali. Sa stii ca prin alte parti nu e deloc „demult apusa”…

    • Zdrang! Ai reușit să scoți un număr record de platitudini în doar 2 fraze, ciufuțenie.(„nu NE interesează” – pluralul unui colectiv imaginar din mințișoara ta netedă (flat) îți dă elan să strănuți porcării, nu-i așa?
      Cristici, dă-i înainte cu articolele.

      00
    • @flat da am impresia ca te-a gasit @cristinici acasa.
      Prea ai sarit tu cu curu in sus :))) probabil din obisnuinta.

      00
    • Rolul Moșilor nostalgici este de a povesti nepoților istoria, ca aceștia sa no repete. Sau sa o repete, depinde de poveste :)

      00
    • Și viu și eu și intreb: mă, da gheii nu pot fi și ei oameni normali?
      No, serios, acuma. Nu pot să se comporte și să se integreze in restul majorității?
      Chiar trebuie să-și pună butplugs cu cozi de veveriță, să umble in curu gol ca Sailor Moon și să aibă apucături de fată? Cei mai mulți dintre ghei îs oameni normali, nu ies in evidență prin nimic, dar sunt reprezentați de niște cocote și de poponaru dă la ACCEPT.
      Bine, e natural ca un gheu să reprezinte o comunitate dă ghei. Dar ăla e slab frate, e moale, nu are boașe, nu are forță în voce, nu are autoritatea să iasă in fața societății și să se adreseze restului de plebe, cât și să aibă un mesaj asertiv în fața bisericii, care se știe că nu-i o instituție ce aplaudă ca focile apucăturile astea.
      Ce dracu atâta scoatere a lor in față, ce atât discriminare pozitivă, ce atâtea campanii de conștientizare a ce anume? Constientizarea normalității?
      Ok, sunt de acord să li se permită căsătoria/parteneriatele civile pentru dreptul la vizită a bolnavilor, pentru moștenire, impărțire de bunuri, chestii ce țin de sfera civilă.
      Da-n rest, care e problema? Ce e atâta campanie, pentru ce? Să conștientizez, să asimilez gheiala cu fericirea și veselia? Să fim bucuroși pentru unu că-i place pula, să facem mitinguri pentru asta și să ne-o arate?
      @Cristici
      Îmi place articolul. La mai multe.

      00
    • @Cristici – iti dai singur foc la valiza… spui ca minoritatea epateaza!!

      Intrii in vizorul snowflake-silor si-ti dau aia un cancel culture de te faci membru cotizant Accept ;-)!

      00
    • Nu prea înțeleg eu ce ți-o fi dat ție sa scrii despre ghey și lgbt dar asta e….
      1. Nu mai scrie în articolele tale ca mai ai pregătite alte articole pe viitor. Ai de scris… scrii și atât!
      2. Eu unul nu înțeleg care e mesajul care vrei să-l transmiți cu acest articol și de ce TOCMAI ACUM și de ce îl legi de filmele tale de epocă.
      3.Dupa părerea mea când ai început cu articolele despre etichete si despre ce conțin produsele și despre cum și în ce fel ar trebui folosite… Erau mai faine și mai UTILE.

      00
    • @laur ai raspuns si tu la usa.
      Ba da multi gheiutzi din astia frustrati pe aici.

      00
    • @Ionuț M, eu suspectez că gay-i și restul literelor sunt oameni normali.
      Zici pe pene-n cur și circoteca din timpul paradelor.
      Îi vezi tu în restul timpului cu pene-n cur? Tipii ăia cu pene-n cur trăiesc printre noi și să mor dacă io am văzut vreun bărbat cu pene-n cur în viața zilnică și obișnuită.
      Bărbați cu maieu cu găurele, ridicat peste burta de gravidă în luna 7-9, da, femei cu decolteu până la buric și/sau fustă până la jumatea feselor și/sau papucei cu ciucuraș de blăniță, da, dar bărbați cu pene-n cur în metrou/pe stradă/la birou nu.

      Cât despre poponarul pricăjit de la accept, dacă ăla a avut coaie să iasă în față și să zică că e gay, să-și ia toate muile și să lupte pt toți….

      Să nu mai zic că a plecat din țară, de la accept, acu’ se bate pe persoană fizică, nu ca șeful de la accept, doar să-i fie recunoscută căsătoria.

      00
    • @AB
      Și eu zic că toatele literele și băeții cărora le plac băeții-s oameni ok?
      Cunosc câțiva și-s oameni foarte mișto. Zis am eu că nu-s ok?
      Nu trebuie să umble zilnic cu pene la cur, că nu ăsta le e scopul, cum nu văd nici scopul paradelor și expunerea aia grețoasă de pulărăi travestiți și imbrăcați ca niște vampe.

      00
    • @Ionuț M, dar alea de la Rio de ce umblă cu pene-n cur o zi sau cât umblă?! :)

      Sincer, ca un outsider complet eu văd scopul umblatului cu pene-n cur în public ca o desensibilizare a publicului.

      Gen: umblăm cu pene-n cur o dată pe an până publicul nu mai dă cu pietre, nu mai urlă „huo, o să ardeți în iad”, nu mai d-astea, până ajunge la un fel de „mneah, nu mai contează „, astfel încât acest public desensibilizat să nu se mai crizeze dacă doi bărbați se țin de mână pe stradă sau nu o mai dă în intericale „vai, cum explic eu copilului” .

      (Asta pe lângă distracție, îmi povesteau diverși prieteni plecați prin țări străine că pe acolo parada Pride a ajuns un fel de carnaval pt toată lumea, cum e ăla de la Rio)

      00
  2. Cristici, te-ai gândit vreodată să-ți faci propriul blog? Ador stilul tău. Chapeau!

    00
  3. Cristici, mie imi place Florenta. Un cappuccino savurat in liniste la o masuta pe o straduta laturalnica, la un bar simplu pentru localnici, si ziarul local care e neaparat pe mese la prima ora, sau o carte, o placere simpla dar savuroasa pentru mine personal.

    00
  4. oamenii astia, lasand la o parte culori de par, haine lipsa si ce mai vrei tu, sunt zambareti, se iau in brate, se pupa, au sentimente de iubire, dorinta sexuala, nu vaz nimic rau.

    tu autorule poate o sa ai un copil care se va dovedi a fi gay mai tarziu si poate te vaz ca iti vopsesti chelia roz sa ii sustii dreptul la casatorie, de ti-o va cere candva.

    despre Italia, nu vreau sa locuiesc acolo (lucruri care nu-mi plac, fara sa detaliez) dar mereu imi va place ca barbatii italieni se imbraca (cel putin in Firenze) de mare clasa, mozzarella de Bufala e o traditie si o savurez cand ajung pe acolo iar muzica italiana o prefer oricarei alte in oricare alta limba.

    00
    • Dreptul la casatorie al persoanelor gay il sustin si acum, fara a avea copii gay. Si dreptul lor la adoptie – pe care il sustin si pentru persoanele singure. De exemplu, ca barbat singur e blasfemie sa vrei sa adopti un copil. Nu mai zic sa fii barbat singur si sa vrei sa adopti o fetita, ca te ard astia pe rug.
      Pentru asta nu ma vopsesc in roz, nu imi pun pene pe fund si merg pe strazi sa strig. Am sa votez cand va fi de votat, semnez pe liste cand mi se cere sa semnez.
      Da, imi plac penele pe fund: la festivaluri braziliene. :)

    • Citește povestea lui Luca Trapanese, italianul gay, singur, care a reușit să adopte o fetiță cu sindromul Down. Are și un canal YouTube în care relatează diverse aspecte. Fetița a evoluat foarte bine, e un copil fericit.

      00
    • @Deea tu când mai scrii ceva??

      00
  5. In fotografie, unde vezi civilizatie ca o batrana, care ar trebui sa stea linistita acasa sau in parc si sa-si mangaie nepotii pe cap, slugareste la doi fanfaroni. Daca te-ai pune in pielea servitoarei, pariez ca nu ti s-ar mai parea atata civilizatie…
    Bine, daca pt. unii civilizatia înseamna doar gazonul tuns, tacamurile de argint si cafeaua sorbita din varful buzelor, atunci da, este berechet.

    00
    • unde vezi civilizatie, ca e plin de oameni care stau in trafic zilnic, sa slugareasca cativa patroni, care se imbogatesc pe spatele lor! Huo! Jos patronatul, jos sclavia! Aifoane pentru toti!

    • Civilizatia trb sa puna in primul plan omul. Restul, ce zici acolo de trafic sau iphoane, nu inteleg legatura. Cand esti boier, iti permiti, cand trb sa servesti cafea la batranete, vezi altfel. De obicei, civilizatia aia la care te referi tu este mana in mana cu banii, cu bunastarea. Nu birjareste nimeni in trafic la patroni de placere si nici persoanele din fotografie nu trb sa se duca la fabrica a doua zi.

      00
    • Mosule, poza se numeste „civilizatie” pentru ca acolo e o față de masa, un om la costum, o tipa imbracata elegant; pe masa nu sunt pet-uri de cola (românii pun si la nunti pet-uri pe mese), grissinile se puneau in vas, nu direct din punga; fata de masa e pânză, nu mușama roz (trebuie musai sa revin pe tema asta, am mai multe poze facute prin magazine)… niste tabieturi care inseamna civilizatie, eleganta.
      Ai vazut tu rapid o servitoare… Era platita, stii asta, da? Si era in casa aia de multi ani (spoiler alert) de pe vremea parintilor fetei din poza. A aparut rapid un SJW sa explice el cum sta treaba…
      Ma intorc la treaba, ca pregateam niste trandafiri pentru dulceata. Daca nu ii culegi acum, se scutura. ;)
      –-
      Din astia care vad sclavi peste tot sunt si oameni care spala rufe la spalatorie, care curata la curatatorie? Pai ce faceti, ma!? POWER TO THE PEOPLE! (o postare de sambata se transforma in postare de luni :( )

  6. Câteva lgbt-isme de anii 70:
    Dog day afternoon (1975)
    Le moutarde me monte au nez (1974 – scena cu pricina era cenzurata pe vremea lui Ceaușescu)
    Și bineînțeles la Cage aux folles (1978).

    Pentru cei hetero recomand profumo di Donna (1974; tot torino). Rolul lui gasssman e mult mult mult mai complex decât ce a făcut pacino în porcăria de remake american. Atenție la parchet!

    00
  7. > Și nu-i “marginaliza” nimeni.

    Cred ca e important sa tii cont de tara in care se petrece actiunea. Pentru ca in acelasi timeline, dincolo de balta in US politistii inca intrau prin cluburi de gen si-i bulaneau pe patroni. Recomand documentarele si filmul artistic facute dupa viata lui Harvey Milk pentru a intelege mai bine contextul luptei pentru normalitate in US. Nu era totul atat de roz pe cat il descrii tu.

    00
    • lupta pentru normalitate … ce vrajeala ai poponarule

      00
    • Normalitatea a ce, boss?
      Ce altă normalitate decât asta vrei?
      Ce nu îți place pe aici?
      Ce ai vrea să facă românii în plus, mai mult decât acum? Ce nu îți place pe aici? Nu am auzit de vreun gheu ars pe rug, doar pentru că e gheu. Știi, nu toți sunt obligați să accepte, pentru că e vorba de alegere, dar pot să tolereze și să nu facă rău, că apoi intra în sfera de infracțiuni.
      În rest, ce nu îți place pe aici?

      00
    • Art. 200, ăla care trimitea gay-i la pușcărie doar pt că erau gay și știa opinia publică a fost scos din codul penal în anul 2001.

      Am citit despre oameni care au stat în arest că s-au plâns vecinii când le-a venit iubitul în vizită.
      Ăia doi erau la unul din ei în casă, apropos de miau-miau-ul unora „să facă ce vor la ei în casă”. Dar articolul nu menționa „în public”, ci avea o formulare mai dubioasă. Dacă vecinii te știau de gay, puteau face plângere de câte ori venea un bărbat la tine și poliția putea veni să vă ridice. Legal.

      00
    • @ionut ne arati cu degetul pe papusica unde te-a atins domnul gheu?

      Era o discutie despre anii 70′. Daca nu intelegi toate cuvintele, de ce te bagi in discutia altor oameni? Calmeaza-ti tatele.

      00
    • Mai citește odată ce ai scris, baws, și revino pe aici.

      00
  8. Women in Love – 1969.

    00
  9. Interesantă observația și corectă. Într-adevăr – nu m-am gândit că în deceniile trecute LGBT-ul era cu totul altfel portretizat pe ecrane. Ar fi ”Pink Flamingos” (1972) dar e excepție, iar scandalul provocat de film întărește ideea că LGBT-ul era reprezentat departe de ceea ce se prezintă astăzi în filme.
    În literatură era cam la fel.
    Cred că societatea era prea reticentă în a îngloba minoritățile de orice fel așa că minoritățile sexuale se ”ascundeau” cumva, neatrăgând atenția asupra lor: cluburi cu acces limitat, grupuri sociale restrânse și tăinuite. Iar cinematografia cred că a preluat chestia asta, că de-abia prin anii ’80 încep să apară prin filme chestii mai dure din punct de vedere vizual. Cu ar fi în ”Police Accademy” scena cu nimeritul în barul gay, de-i iau ăia îmbrăcați în piele la tango. Dar și atunci rar apărea discutat subiectul și de obicei pe plan secundar, ceva între ”râdem de freak show” și ”personajul secundar ciudat care necesită efectul de șoc o vreme”: dealerul gay sau vecinul obscur care iese în lanțuri din apartament ori câte o scenă de sex cu două tipe.

    00
  10. acum ai un mix de incultura amestecat cu sentimentul asta de sfant martir (ce sa ne cacam pe noi am prins o generatie care nu asista la un boom economic asa ca trage spre un boom cultural) care sterege cu buretele orice context.

    Tot ce a fost inainte era rau si inapoiat, tot ce urmeaza va fi incluziv si luminos. Nu e doar de LGBcevrei, vezi potretizarea „omului alb in pop culture” acum fac course correction elimina din cultura posibilitatea ca albul privilegiat sa poata scoate ceva frumos. Ca un mare fan a blues-ului/ jazz-ului da si a bluegrass-ului/country-ului si a literaturii ruse mi se pare absoluta ironia ca se neaga capacitatea unora de a scoate ceva frumos din suferinta.

    00
  11. Cristici, tu daca te uiti la Pe aripile vantului tragi aceleasi concluzii despre sclavia din America pe care le-ai tras despre LGBT uitandu-te la filmul asta. Pari genul ala. ;))

    00
    • Egzact. Erau negri si atât. Nu-i marginaliza nimeni.. ba îi și scotea din cercul de suspecți dacă erau pe plantație

      00
    • A venit Mat888 sa explice el ce fel de om par.
      Par un om care se uita la un film unde apare o diva si un „june prim” al vremurilor alora, si ma intreb cum de a acceptat Jacqueline Bisset sa apara intr-un rol unde pune mana pe un penis mare de piatra, si rade cand pune mana pe un penis mic de piatra. Iar Mastroianni ancheteaza un caz cu un gay banuit de crima, care avea alibi ca… vedeti filmul, nu mai dau spoiler.
      In acest film apar penisuri, persoane gay, prostituate… pe muzica de Ennio Morricone, si cu participarea unor varfuri ale vremii.
      Adica, ce fel de societate era aia, cum gandea? Liber, nu? Libertin?
      Dar noua ce ni se serveste azi despre societatea aia?
      mai vino pe-aici sambata, mai am screenshots din filmele anilor alora, unde apare Michael Caine…

  12. Care-i problema? Lăsați oamenii în pace să umble cum vor. Vă deranjează la gustibusu’ vostru?

    00
  13. cristi, singura grseala pe care o ai in abordarea ta e ca consideri eleganta si civilizatia din perspectiva unui moment inghetat in timp. aceste doua concepte, eleganta si civilizatie, au evoluat constant, uneori in bine, alteori in rau, evident din perspectiva unui locuitor al romaniei secolului 21.

    sclavii erau la un moment dat un mare semn de civlizatie. togile erau apanajul elegantei. perucile albe (si puricii aferenti) erau maximul elegantei in alta perioada. totul evolueaza. tu ne zici ca admiri perioada asta. in acelasi timp in alea cateva poze cu tine arati ca imbracat de la ajutoare. si chiar nu ma deranjeaza. daca asa te simti bine, cat timp esti curat, pe mine chiar nu ma deranjeaza. s-ar putea sa rad, dar nu voi fi deranjat.

    a doua problema e cu veselia asta lgbt. pene in cur, roz si alte magarii. depturile civile le vreau pentru toata lumea. inclusiv adoptie de copii. de parade in pula goala, boys, get a room.

    iar limbajul…. in limba pe care o vorbesc eu genul este stabilit de structura genetica. esti xy, voi folosi pronume masculine. indrazneste careva sa asume regulile gramaticale ale limbii mele?

    00
  14. Am cunoscut si eu cativa gay si de la prima experienta cu unul mi-am zis ca nu o sa ii mai judec. Oameni ok, faini, si ce-i drept, in mare parte nu stiai ca-s pe invers decat daca ziceau. Oameni normali intr-un cuvant. Astia care umbla pe la proteste roz in cap si urla is doar niste papitoi ce puteau avea orice orientare, ca tot prosti erau.

    00
  15. Băi, io numa’ întreb. Ai prins ceva cu dulceaţa aia de cireşe amare ?

    00
  16. Mi-ar fi greu sa virbesc despre cineva fiind un darlau heterosexual care sta cu părinții si considera ca mănâncă corect dulceața.
    Hell, poti sa futi femei 5/zi, sa stai in cel mai penthouse perfect dar sa consideri ca dulceața se manca într-un fel..si ți-ai pierdut orice drept

    00
    • Waaa bombalaule?!!! Mare curist ești… 😂😂😂😂😂😂😂

      00
    • Dacă zicea că friptura de vită se mănâncă doar rare sau medium rare mai pierdea ceva?

      00
    • @laur: aaa.. What?

      Ab: stii ca is doua chestii diferite, nu?

      00
    • Știu, dar dacă făcea un articol despre friptura de vită și nu despre dulceață îl mai luai la pulă?

      00
    • deci, compari doua chestii diferite si iti da ca tratamentul ar trebui sa fie identic?
      Il luam la „pula”, daca gluma de mai sus se poate numi „luat la pula”, daca facea o postare si zicea ca friptura de vita daca nu e neagra nu e friptura, sa nu ne ma luam noi dupa fraierii care zic ca se manca sub medium

      00
  17. Nu prea imi plac anii aia,pentru ca atunci gacicile aveau multi floci la pizda,astazi e altceva.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.