Profituri record (2023)

Companiile nefinanciare românești au încheiat 2022 cu un profit net de aproape 200 de miliarde de lei, în creștere cu circa 40% față de nivelul de 142,5 miliarde de lei din 2021, și cel mai ridicat nivel istoric, arată calculele Profit.ro pe baza datelor de la BNR. Rezultatul net al firmelor s-a dublat față de anul de pandemie 2020, când totuși firmele reușeau să facă un profit record la acel moment.

Aici suntem. Inflație, taxe, război, inflație, nasoleli, nu mai găsim angajați, nu mai putem funcționa aici, totul e rău, nu știm cum să ne mai descurcăm. Și când se trage linie? Păi…

Și partea perversă e asta: nu ai cum să ieși în stradă. Nu ai pentru cine/ce. Patronii și-au luat mașini noi, gem străzile de “bolizi de lux”, se laudă pe social media pe unde se duc (povestea un cititor aici despre cum patronul le-a dat bonus firmituri și a intrat într-un call cu ei de pe plajă, am auzit și eu același lucru din alte surse, de la alte firme), prețurile la orice au crescu. Cu cine să fii solidar? Pentru că ieșim la protest, schimbăm guvernul, oprim modificările fiscale și…ce? Ce se va schimba? Ah, nimic? Ah, vor veni alți idioți la putere, care vor lua juma de măsuri și se vor fâstâci de fiecare dată când e de dat cu barosul?

Cred că singura soluție e să ajungem jos de tot ca să ne scuturăm și să ne ridicăm. Pentru că acum, cu jumătăți de măsură, cu nescoaterea PSD în afara legii, cu justiția pe care o avem, nu facem decât să ne amăgim.

Toate companiile lumii au făcut profituri record în ultimii 3 ani. Voi bine?

 

profitul-net-si-ponderea-in-pib

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

105 comentarii

  1. Oamenii se cearta între ei pe non-teme, gen cu sau fără puță, în timp ce companiile lucrează liniștit la bunăstarea investitorilor și a politicienilor.

    Comentariu apreciat.1719
  2. Hai ca din profiturile record de anul trecut am luat cateva sute de lei dividende. Am cu ce sa platesc gazu ala plafonat luna asta.

    Comentariu apreciat.942
  3. sunt de aceeasi parere. Trebuie un big reset. In ultimii doi ani totul a luat-o razna.

    Comentariu apreciat.4719
    • Atat timp cat preturile la cutiutele de chibrituri sunt in crestere si toate restaurantele sunt full, mai poate astepta putin big resetul.

      Comentariu apreciat.1055
    • >Trebuie un big reset

      Imi place cand zic multi asta dar sunt curios cati oare sunt pregatiti cu adevarat pentru un big reset.

      Comentariu apreciat.270
    • Eu nu vreau big reset. Ambii mei bunici au ‘beneficiat’ de big reset, unul a putrezit in puscarie iar celalalt a ramas fara casa ramasa de la parinti.

      Comentariu apreciat.623
    • Vine un big reset, ba chiar un great reset.
      Eat the bugs and sleep in the pod.

      83
  4. „Cred că singura soluție e să ajungem jos de tot ca să ne scuturăm și să ne ridicăm.”
    Ieri te luai de ala ca zicea ca oamenii saraci vor ca tara sa mearga prost.

    E evident ca nu poti, ca singura tara, sa ajungi jos-jos. Nu te lasa astia care fac profituri de pe urma ta. Iar daca la modul general ajungem jos-jos, deja nu mai conteaza ca lumea nu isi va mai reveni.

    Comentariu apreciat.713
  5. Resetul se va intampla „organic” atunci cand banii printati (tot mai multi) din piata nu vor mai avea vreo sustinere reala. S-a mai intamplat, se va mai intampla, probabil e o chestie ciclica pe care cred ca nu o putem schimba noi, pulimea.
    Cei care chiar pot schimba lucrurile in bine nu sunt dispusi sa faca asta. Primeaza interesul personal, e natura umana.
    What to do…? Eu aleg sa fac partea mea cat pot de bine si sa ma descurc in conditiile date. Imi asum gradul de „lasitate” ca nu reactionez la ce se intampla, recunosc ca nu sunt dispus acum sa ma sacrific in vreun fel.

    Comentariu apreciat.726
    • Nu ai prins smecheria. Eu bogatan am pus mana deja pe banii aia printati, tu om al muncii trebuie sa muncesti luna de luna sa supravietuiesti.
      Problema de care zice Vali e ca puterea de negociere pe medie se duce in jos.

      Comentariu apreciat.302
    • @N

      Dacă doar ai pus mâna pe ei și i-ai spart, felicitări, ești la fel ca ăla de trăiește lună de lună.

      Daaar…dacă ești bogătan bogătan, iei banii ăia printați și de ei cumperi ceva care produce bani orice s-ar întâmpla cu economia…atunci da, e altceva pentru că alea sunt destul de limitate și va fi nasol când se termină.

      153
    • @Manu singurul lucru care produce tot timpul ceva indiferent de starea economiei ar fi pământul. Dar si acolo ai nevoie de oameni sau roboti care sa-l lucreze.

      Acțiunile clar depind puternic de măcar unele aspecte ale economiei.

      70
  6. Besedeu au vrut, besedeu au avut. Sufăr și eu, dar măcar am o satisfacție cînd îi văd vorbind printre dinți cînd e vorba de pensii și salarii, dar dacă nu belesc ochii cînd trebuie n-am ce le face.

    Indecis. Tu ce zici?1817
    • Problema e globala bossule. Nu are legatura PSD.
      Ok venea USR si ?! Iti reamintesc ca pana la liberalizarea pietei de energie, USR sustinea ca preturile vor scadea pentru ca concurenta, cerere si oferta. Au scazut preturile la energie electrica de ne-a durut fundul.

      Comentariu apreciat.6413
    • hahaha in 2023 inca sunt cativa pe aici care inca mai au reflexul ala „ai zis ceva rau, dar adevarat legat de USR, m**e fu**ti icoana m**i” :)))))
      Intre timp USR + PMP = love

      Indecis. Tu ce zici?2622
    • N, vezi ca esti prost? Preturile sunt in momentul de fata sub nivelul in care le tine statul… trebuia ajutati doar consumatorii vulnerabili si atat; si daca nu aveam plafonul asta stupid, acum eram cu preturile mult mai jos. Dar nah, atat s-a putut. Multe tari din vest nu au avut nici o treaba cu nici un plafon sau vreo schema de sprijin puerila…

      Si nu, nu USR cerea asa ceva, dar e fain cu manipularea asta… USR e de vina pentru tot, stim, nu gangsterii care sunt la putere de 30+ ani…

      Indecis. Tu ce zici?2722
    • Un alt motiv pt care schimbarea vine greu sunt tot felul de idioți utili care vin cu prostii de genul:
      – liberalizarea nu e bună, mai bine să ne facă preturile politicianul ăla corupt (deși sunt sute de știri care vb despre prețul mare platit acum din cauza liberalizării dar nu se face nimic politic pt că… profit
      – votul nu contează nu se schimbă nimic
      – problema e globală, noi suntem prea mici
      – csf, ncsf
      – toți sunt la fel
      Și multe altele de genul spuse de oamenii care se complac in mediocritatea lor sau sunt prea lași sau putori sa schimbe ceva.

      Indecis. Tu ce zici?1518
    • NOU
      #20

      @Silviu, ia vezi pe site-ul eurostat ce preț a avut România pe primele 6 luni pe kwh. E al 3-lea cel mai scump preț din UE.

      Altfel, amuzantă retorica asta a băieților de la usr, care dacă a crescut prețul conjunctural 2-3 săptămâni sub prețul plafonat, urlă din toți bojocii, ignorând că literalmente în tot anul 2022 furnizorii mari aveau oferte de preț la 4-5 lei pe kwh.

      Liberalizarea pieței de energie a fost cel mai mare jaf postdecembrist. Cea mai mare trecere de capital de la stat către o mână de șmecheri. 3,5% din PIB a plătit exclusiv statul pe plafonări și subvenții. Deci 10 mld de euro. Restul au plătit cetățenii direct, în factură, că înainte de liberalizare nu plătea nimeni 1,3 lei pe kwh. Poate 0,5 lei.

      204
    • NOU
      #21

      @Mihai, știi de ce e firesc ca prețul să ți-l facă politicianul ăla corupt? Pentru că ăla depinde de votul tău, pe când băieții care manipulează prețul pe bursă, vânzând energia prin 10 traderi, astfel încât să îi crească prețul, i se rupe de tine, îi pasă doar de profit, iar tu n-ai nicio pârghie asupra lui. Iar politicianul corupt, uns de băiatul deștept care face bani din speculă pe bursă va ridica din umeri, spunând „e piață liberă, ăsta-i prețul, eu nu mă bag”.

      144
    • Politicianul ăla corupt urlă peste tot ce creștin familist naționalist este el și face lejer 20-30%, atât de simplu e! Dacă ar fi fost cum zici tu ar fi dat rapid o OUG și ar mai scăzut prețul. Sau va referiți la firimiturile pe care le aruncă în anul electoral? Ce să zic, votați psd în continuare și la pensie o să ajungeți să pupați mâna baronului local pt un kil de făină și 100 de lei la pensie.

      63
    • NOU
      #23

      @Silviu: asa e cand repeti punctaje fara sa mesteci. Stii cat e pretul pe bursa azi: 35 euro MWh adica cam 180 lei. In conditiile in ca Engie a cumparat gaze cu 155 lei in luna decembrie si cu toate taxele si TVA pretul a ajuns la 290 lei/MWh (conform facturii). Ce se intampla daca nu era plafonarea si cumpara de pe byrsa cun cel putin 180 lei???? Bai, voi va auziti ce vorbiti acolo?

      52
    • Cumetre, e 300+ lei/MWh pe bursa pretul gazelor… nu stiu la ce te uiti matale.

      https://brm.ro/cotatii-gaze-naturale/

      Iar Mihnea, subventiile si chestiile astea sunt o mizerie masiva in general… case and point, tichetele pentru masini electrice in Germania. Fiindca veneau in mare parte masini din China, s-au enervat nemtii si au eliminat tichetul ca deh, de ce sa sprijine productia auto din alta tara. Ia vedeti voi ce s-a intamplat cu preturile pentru clientul final? Au scazut fix unde era pretul platit de un consumator, dupa plata subventiei, fiindca toata chestia era marja lor bine-merci peste profitul maricel pe care l-ar fi avut deja.

      Repetati dupa mine: plafoanele/preturile administrate sunt o mizerie in 99% din cazuri! Cum se face ca tari cu sectoare complet liberalizate au constant (!), nu de azi sau de ieri, preturi sub nivelul Romaniei?! Riddle me this…

      20
    • PS: Sunt n’spe articole la o scurta cautare pe net care descriu, cu exemple din trecut si explicatii teoretice, de ce controlarea preturilor nu a mers si nici nu prea are sanse sa ofere rezultate OK in majoritatea cazurilor. Dar nah, inventam noi o alta economie aici in Romania decat in restul tarilor din lume…

      https://www.stlouisfed.org/publications/regional-economist/2022/mar/why-price-controls-should-stay-history-books

      00
    • Silviu, nu cred că ar trebui sa-i luam în serios, s-a umplut de câteva zile și Twitter-ul de mesaje de genul, probabil e o campanie de albire a psd-istilor. Acum nu mult timp a avut și Vali un articol legat de companiile din energie care au făcut profituri imense. Ghici cine era în spatele acelor companii cu câțiva angajați dar care rulează sute milioane de $.

      11
  7. Arata infiorator graficul ala dar 2 puncte am:
    – Incepe in recesiune, super ar trebuie sa folosim recesiunea ca punct de referinta;
    – vizual 14% ala arata a mult, da ce inseamna in termeni reali. Raportat la PIB vad profitul reprezinta mai putin anul asta, ce au crescut in contrapondere? cumva cheltuieli?
    14% e peste un WACC mediu de multinationala, gen raman bani in visterie de investitii, pe mine asta ma bucura.

    Da sunt in asentimentul tau cand zici ca a luat patronul masina noua, pt. ca asta e mentalitatea, cash in now. Altfel, aia 14% mi se par o oportunitate buna sa se investeasca, ca ar fi cazul sa si investim.

    Indecis. Tu ce zici?278
  8. Părerea mea este ca mulți oameni o duc ma bine, nu doar companiile și patronii.
    Iar asta se vede pe strada unde e plin de masini, în mall, unde e plin, în aeroporturile pline, în faptul ca de revelion e plin peste tot deși mulți pleacă în straintate și asa mai departe.
    Ca doar nu sunt toți patroni și judecători.

    Faptul ca oamenii o duc mai bine se vede și din faptul ca salariul mediu a crescut extrem de mult în ultimii ani.
    Dar și din faptul ca imobiliarele nu prea scad, în ciuda atâtor oameni care credeau ca va fi o prăbușire- este o scădere a nr de tranzacții, dar nici vorba de prăbușire.

    Ce se întâmplă este ca pe măsură ce trece timpul oamenii doar CRED ca o duc tot mai prost și se plâng din ce în ce mai mult.
    Doar ca dacă ești sărac nu ai bani de mers în mall, nu ai bani de fumat, nici de pacanele, nu ai bani de mașină și nici de mers în străinătate, nu ai bani sa dai comanda de mâncare la Glovo și asa mai departe.

    Si chiar si lucrurile mărunte arata ca o ducem bine. Adica atunci când îți permiți sa dai 25 lei pe zi pe un pachet de țigări, când îți permiți sa dai comanda prin Glovo la o mancare care făcută acasă ar costa de trei ori mai putin – înseamnă că ai bani, săracii nu comanda mâncare prin Glovo, nu merg cu taxiul și nu merg în mall.

    Fără discuție ca in România exista oameni săraci, dar la noi au ajuns si cei cu 2 apartamente sa spună ca sunt săraci.
    Asa ca statistica asta doar arata ce este evident – în România nivelul de viata a crescut.

    Comentariu apreciat.12522
    • Mane, iti scapa din vedere nivelul economiei negre si gri din romanica…
      Oamenii cu bani/care afiseaza prosperitate, pe care ii stiu, sunt ori bugetari ori fac afaceri preponderent cu statul; oare e intamplator ?
      Daca esti doar salariat si din asta traiesti, esti foutut…100 lei la supermarket sunt acum 50 lei de dinainte de pandemie…
      Am fost ieri de curiozitate sa vad un apartament de 3 camere intr-un bloc nou dintr-un cartier dormitor bucurestean. Cer 170 000 euro (loc de parcare inclus, pe sistem de ala metalic de kkt, in care intra suprapus 2 masini), pe o mizerie fara spatii de depozitare, cu suprafata penibila, cu finisaje de calitate joasa; bloc mamut de 125 apartamente, cu o singura intrare pentru oameni !!! Mai au doar vreo 2-3 apartamente disponibile…
      La pretul ăsta, niste salariati normali nu se incadreaza nici macar la credit , pentru a-l lua. Deci cine a avut bani sa le ia ? Agentul m-a intrebat daca intentionez sa il iau cu plata ‘cash’…probabil din obisnuinta…
      Ref. reset, el nu se va intampla de la oameni, pentru ca mereu se gasesc cateva japite carora li se arunca un oscior si care latra catre ceilalti care nu primesc oscior, ca e bine, ca uite ce vanzari avem, ca suntem o echipa, aproape o familie…

      Comentariu apreciat.857
    • De acord. Plus ca acum, cu 1%/3% impozit pe castigurile la bursa si acces liber la tradeville sau xtb nu te opreste nimic ca om de rand sa beneficiezi si tu indirect de mega profiturile corporatiilor. Suna cinic, dar asta e.

      Indecis. Tu ce zici?3216
    • Car,
      Vinzarile la apartamente in Bucuresti s-au prabusit.Nu stiu unde ai fost tu,dar in general nimeni nu vinde.In plus o gramada de investitii s-au oprit,de una importanta scrie si Zoso.

      Indecis. Tu ce zici?2710
    • mirel, cred că oamenii trăiesc mirajul că o duc mai bine. au haine ieftine, au mâncare la botul calului, au posibilitatea să călătorească și să își cumpere telefoane de 1.200€. și nu prea vor să se gândească mai departe de atât. că atunci i-ar apuca depresia. așa că mai bine mai dau o tură prin mall sau pe la munte și strâng din dinți când crește rata la apartamentul pe care au dat 150.000€.

    • @Vali
      Eu înțeleg ce spui, însă opinia mea este ca noi în România trăim spre maximul a ce se poate obține având în vedere condițiile. De aceea spun ca în medie o ducem bine și în ultimii ani situația s-a îmbunătățit pentru o mare parte din populație, cel puțin din punct de vedere financiar.

      Sunt persoane cum probabil ești și tu care si-au acoperit pe deplin și de mulți ani nevoile de siguranță (casa, mâncare, niste bani pentru zile negre etc) și acum ar vrea și acoperirea nevoilor legate de recunoaștere sociala, validarea importantei lor în societate prin raportare la munca lor etc.

      Problema este ca nevoile alea de validare sociala sunt greu de realizat, pentru ca la modul general in Romania oamenii se urăsc între ei, apreciază smecheria si nu prețuiesc munca.

      Deci dacă muncești și ești corect este greu sa fii apreciat. Adică totuși sunt și în România destui oameni care muncesc – câți dintre voi ați lăudat un astfel de om atunci când ati intrat in contact cu el ? Pentru ca asta înseamnă validare sociala – aprecierea celui care face o treaba buna.

      Dacă furi este iar nu ai cum sa fii apreciat.
      Și atunci foarte putini oameni sunt mulțumiți unde sunt, chiar dacă financiar o duc bine. Și de aceea simt ca treaba nu merge bine.

      Ca un ex – sunt mult mai citite articolele negative ori siteuri/bloguri cu știri negative decar cele cu știri pozitive.
      Și când toată ziua citești despre lucruri rele nu ai cum sa le mai vezi pe cele bune.
      Problema este ca și cei din jurul nostru vad doar lucrurile rele, deci nu mai pot sa ii aprecieze pe ceilalți.

      Comentariu apreciat.3911
    • mirajul ca o duc mai bine descrie cam toata economia vestica.

      1310
    • cam cati ani miraj ca traim bine sunt necesari ca sa recunoastem ca chiar am trait bine?

      184
    • Cu ce e ala miraj?

      Ca asta e intrebarea reala, ce inseamna sa o duci bine. Inseamna ca iti spune nea Nicu ca o duci bine? Inseamna ca ti se trag banii de chirie direct din salar si apartamentul apartine firmei unde lucrezi dar ti se promite ca oricum nu esti scos afara (dar tu platesti tot, renovat, mobilat, tot) ca o duci bine? Bravo, nu ai rata pe 30 de ani, dar esti ca pe vremea boierimii.

      Ce inseamna sa o duci bine daca nu sa-ti permiti sa-ti cheltuiesti banii pe produse care nu sunt necesare strict pentru supravietuire!?

      Si nu, nu cred nici eu ca Romania merge in trend ascendent chiar daca momentan inca o ducem bine. E si mai grav ca vom fi afectati de recesiunea din zona Euro in mod inevitabil. Dar e un lucru foarte bun ca fac companiile profit in timp ce in alte parti indexul de consum a scazut pentru a 7-ea luna consecutiv. Inseamna ca in ciuda preturilor mari, noi tot avem de unde, ca de asta se face profit.

      Dar nici nu putem sa credem ca saracia din sudul tarii sau din Botosani e reprezentativa pentru intreaga tara. Jumate din muncitorii ce castiga salariul minim sunt, de fapt, soferi cu 3000 de euro in mana. Importam muncitori la salarii grele pe banda rulanta. Masinile noi nu mai sunt doar pentru patroni, gasesti din ce in ce mai multi oameni din clasa medie ce deja se gandesc ca ar vrea si ei sa le miroase masina vreo cateva luni a nou, nu a besinile fostului proprietar.

      Mai mult, generatia mea si a ta a inceput sa primeasca locuintele cumparate de parinti in ’90. Avem in continuare un influx mare de bani de la cei din afara tarii. Practic avem toate conditiile sa se mentinta o inflatie mare. Sigur, daca mai mari idiotii din ultimii 8 ani nu aduceau Romania la prapastie si inflatia era mult mai controlabila.

      Ce nu spun economistii lui peste prajit e ca dobanzile imprumuturilor luate de stat fac competitie cu investitiile, nimeni nu vrea 6% profit cand statul garanteaza ca iti da 8% pe banii aia si nu faci nimic. Iar noi exact in situatia asta ne aflam, degeaba avem dobanzi mari sa nu ia lumea credite ca sa cheltuie (si, deci sa nu facem inflatie) cand statul e cel mai mare cheltuitor. Si nu merge nici sa scadem dobanda de referinta. Merge doar sa nu se mai imprumute statul. Atunci o sa scada inflatia.

      222
    • @mirel
      Daca stam sa ne uitam in trafic si cati au bani in continuare de spart, viata (inca) este frumoasa in Romania. Problema reala este ca destui de multi dintre acesti oameni sunt profund dependenti de chestii asupra carora nu au vreun control. Ca sa dau niste exemple simple:
      1. Esti bugetar si ai dat spaga sa fi angajat intr-o institutie de stat. Salariu net 1500 hai 2000. In functie de situatie(ca vine DNA, ca se fac reforme) iti poti pierde locul de munca, sau poti suferi o scadere maricica de salariu(impozitare progresiva, taxe suplimentare). In tot acest timp probabil ca ai luat un ipotecar pe 30 de ani, platesti o rata de 500 de euro si mai ai si un card de cumparaturi ca na x rate egale. In situatia actuala fara schimbari in cel mai bun caz in iti intre 1000-1500 de euro bani in functie de rata. Adauga intretinerea utilitati si brusc te joci intre 700-1200 de euro. In tot acest timp asculti cu infrigurare ce se pregateste in urmatorii ani. Mai ai siguranta aia, o mai duci bine? Nu prea asa ca iesi te plimbi iti faci drumuri pentru ca nu sti cand mai ai parte de viata asta.
      2. Este it-ist care a prins jobul vietii lui si castigi peste 3000 euro net. Daca iti merge un pic mintea si te uiti un pic pe date, realizezi ca ceva nu se leaga. Daca stai in chirie iti spui ca in cel mai rau caz te intorci la mama si tata si lucrezi remote. Insa cand te uiti pe stiri si vezi cum se disponibilizeaza la greu, brusc devi un pic anxios. t
      3. Esti medic la stat,magistrat sau faci parte din noua nomenclatura. Te doare fix in organul genital intrucat tu faci si dregi, deci esti teoretic protejat. Practic daca gandesti un pic realizezi ca intr-un scenariu de tipul Decembrie 89 esti …….
      4. Restul de pulime care nu lucreaza la stat si si-a gasit un loc in privat se uita cu infrigurare la ce urmeaza. Unii vor trai clipa si vor repeta greselile multora din 2008, altii se vor descurca.
      Absolut toti se taraie si cu foarte mici exceptii nici o categorie nu poate spune stop joc. Cine putea s-o faca, a facut-o si priveste cu foarte mare detasare intreaga situatie cu un whisky/cocktail in mana la capatul lumii. Atitutidinea de fuck you money o au extrem, dar extrem de putini oameni. Asa ca in continuare ne taram, credem ca o ducem bine, dar in realitate daca maine ne pierdem locul de munca o sa avem o trezire dura la realitate. Stiu o sa vina unul sau altu sa-mi spuna uite ca economii si alte vrajeli. Realitatea aia pe care nu o spune nimeni, este ca din economii nu vei trai bine ci doar vei supravietui pana cand se termina si alea. Totul desigur sub iluzia unei prosperitati.
      Sunt de acord ca Romania a castigat destul de bine raportat la cum si-a jucat cartile daca ne uitam in perioada 2010-2019. Insa toata iluzia asta ca Romania o duce bine, se intampla doar pentru ca celelalte tari europene stagneaza sau se duc in jos si e doar o chestiune de timp pana cand ne va veni si nou randul…

      Indecis. Tu ce zici?248
    • @Vali: daca cineva bifeaza toate alea de care scrii tu acolo, inclusiv rata la apt. de 150k de coco, pai scuza-ma, dar o duce ok. E ca aia mai veche cu „are x5, dar sta in garsoniera”, pai bine, daca isi permite rata sau ce-o fi la masina aia de 50k de coco, pai nu sta rau.

      Da, tot timpul se poate mai bine, dar cred ca uitam de unde am plecat acum nu foarte mult timp. Daca inainte intram intr-un magazin din Vest si ne curgeau balele in portofel, acum ne plangem pe net ca preturile sunt la fel, si ca e mai greu in RO si, si, si.
      Pe bune, e mai greu aici, nu zau?! Acum 20+ de ani, nici nu zic de inceputul/mijlocul anilor 90, cand era vestul salbatic, i-ar fi trecut cuiva prin minte sa faca asa comparatii?

      Incet si nesigur, pentru ca astia suntem.

      102
    • Cred ca oamenii au definitii foarte diferite despre ce inseamna a trai bine. Mancare la discretie, haine ieftine, telefon de 1400 de euro, ap de 150 de mii, vacante la munte si totusi nu este bine ca platesc rate?

      Apropos, discutia despre apartamente de 120-150 de mii de euro este la fel de subiectiva – nu oricine in lume isi permite o casa noua si exista in orice oras apartamente cu 3 camere mai ieftine de atat – insa un apartament nou (ca si o masina noua) reprezinta un nivel ridicat, nu doar „trait bine”.

      131
    • @unsirb
      Din 2000 incoace am trecut printr-un rollercoaster intens. Daca ne uitam pe cifre si indicatori, Romania arata mai bine acum fata de 2000. In acelasi timp poate ar trebuie sa vedem cat ne-a „costat” aceasta crestere a nivelului de trai si daca nu cumva ne-am amanetat viitorul pentru asta, asta odata.
      Clar se traieste mai bine acum faca de ce era prin 2000. Insa nici lumea nu mai isi doreste ceea ce isi dorea in 2000 caci oamenii se schimba odata cu timpurile.

      80
    • asdad, corect… in 2000 aveau bani de fasole si isi doreau cartofi. acum au friptura dar vor wagyu.

      52
    • @asdad2005

      Ceea ce descrii prin exemplele respective este viața în general. Cu bune cu rele, cu decizii bune și rele și consecințele aferente ale acestora. Nu mi se pare că poți lega nivelul de trai cu siguranța care lipsește din exemplele alea. Nu ai o astfel de siguranță nicăieri pe planetă. Nu îți garantează nimeni că nu te vei trezi cu DNA-ul peste tine după ce dai șpagă sau că nu îți vei pierde locul de muncă.

      30
  9. Anul trecut s-a plafonat metrul cub de lemn la vreo 400-450 lei.
    Anul trecut o mașină de lemne în sat era 1300 Lei.
    Anul ăsta este și 2000 de lei.
    Acum doi ani era 1100 Lei.

    Știți cât se încălzește la țară o familie cu o mașină de lemne? O lună. Sau, poate face frigul…

    Comentariu apreciat.408
    • Depinde ce înseamnă ”o mașină”. De regulă lemnul se măsoară la metru-ster și mai depinde de cîte focuri face gospodarul…

      Indecis. Tu ce zici?1028
    • O mașină de 3.5 tone.
      Sunt cam 2 metri cubi pe mașină. Sau mai puțin.
      Locuiești la țară?

      Comentariu apreciat.343
    • Am locuit… Acum sînt la oraș, unde a trebuit să ”mă lupt” cu niște capete pătrate ca să băgăm țeava de gaz.
      Știu ce înseamnă să stai la coadă la lemne și cărbuni, iarna. Că nu puteai lua mai din vreme, nu aduceau deloc (iar în Dobrogea găsești din abundență doar pietre)…
      Și le mai și udau noaptea cu furtunul, escrocii.

      241
    • la țară nu faci focul în toată casa și nici nu ai casă mare neizolată.

    • NOU
      #48

      Prețul metrului de lemn a crescut datorită campaniilor împotriva tăierii pădurilor. Și-a crescut enorm. Atât la lemn cât și la peleți. Înainte 1 tonă de peleți era undeva la 1.000-1.200 de lei, și a ajuns iarna trecută la 3.000 de lei. Ceva uriaș.

      Sigur, nu vorbește nimeni despre asta, pentru că cetățenii care se încălzesc cu lemne sunt cetățeni de mâna a doua, nu-s hipsteri corporatiști.

      132
  10. Nu horeca plangea in pandemie !? Cat costa un burger/noapte de cazare acum la aceeasi horeca , care avea lacrimi de crocodil in urma cu cativa ani ?

    Comentariu apreciat.681
    • Păi le-au ruginit gipanele stînd, că n-au avut bani nici de motorină, iar acum trebuie să le schimbe.

      Comentariu apreciat.411
  11. Mda, toata lumea vede cresterea de „40%” dar nimeni nu socoteste inflatia reala (nu aia data de INS) de doua cifre…. Ia socotiti undeva la 20% inflatia si vedeti ca asa-zisa crestere de 40 se transforma intr-una de 18%.
    In general o crestere de 15-20% e vizata de toti, nu de alta dar altminteri bagi banii in banca si stai, nu-ti faci firma…..

    P.S. Si legat de concediile unui sef sau masina noua cumparata: e o practica sa platesti bonusul de 10.000 Euro la unul care-i lamureste pe restul de 100 de angajati ca nu sunt bani de prime datorita situatiei economice…bla-bla-bla. Oricum va suciti, 10.000 euro/ 100 angajati = 100 Euro. Daca tu nu esti cu minimul pe economie, sigur zici ca astia-s bani marunti (firfirici)

    Indecis. Tu ce zici?1530
    • A scăpat unul de la finanțe, pe undeva pe net, niște cifre de inflație de 28%…

      Indecis. Tu ce zici?256
    • Deci cum? Presupunem ca lucrurile sunt asa cum spui tu, si cresterea reala este de „doar” 18 procente.
      Intr-o perioada cu inflatie crescuta si economie contractanta se presupune ca proprietarii de business-uri ar trebui sa fie foarte fericiti daca reusesc sa se mentina la acelasi profit ca in trecut. Unii chiar ajung pe zero, dar considera ca este un lucru bun ca au reusit sa ramana pe piata.

      Dar nu, la noi avem cresteri „reale” de 18%, asta pe langa cresterile generate de inflatia „reala” de peste 20%, nu de inflatia oficiala.

      Ce inseamna asta in conditiile in care salariile nu cresc cu nici macar cu 20% pentru a acoperi inflatia „reala”?
      Inseamna ca oamenii de rand vor deveni din ce in ce mai saraci.

      PS: nu cumva la inflatia reala de care vorbesti tu contribuie si cresterile de preturi datorate business-urilor care au crescut preturile atat de mult incat au profit cu 40% mai mare fata de acum 1 an si cu 100% mai mare fata de acum 3 ani?

      Comentariu apreciat.325
    • dar nimeni nu socoteste inflatia reala

      nu stiu ce pula mea ai zis după asta, că m-am oprit din citi, dar faptul că ai zis asta ilustrează că ne crezi pe toți proști. NIMENI nu s-a mai gândit. andor, cu 3 comentarii pe blog, s-a gândit el. singurul. las-o-n pana mea! bă, voi vă auziți vorbind unii dintre voi?

  12. Da, dar acum cateva luni daca indrazneai sa spui ca preturile la orice restaurant au crescut nesimtit de mult, sareau o mie de coate goale sa iti explica ca si asa abia mai supravietuiesc saracii patroni.

    Nu cred ca exista oameni mai prosti decat cei care sustin cresteri de preturi in domenii care ii afecteaza in mod direct.

    Comentariu apreciat.604
    • @Asdad2005 De acord cu tot ce ai scris. Toate punctele de vedere sunt valide.

      Problema fundamentala as zice ca nici macar nu sunt tunurile ci modul defectuos in care functioneaza politicul actualmente.

      Rezolvarea insa vine din actiuni intreprinse si nu din vorbe din pacate.

      112
  13. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 1653
    • Ce inseamna ca era mai rentabil sa fii angajat decat patron? Sa inteleg ca patronii aveau mai putini bani decat angajatii lor? Aveau maisini mai proaste si case mai darapanate?

      Si daca da, ce fel de oameni prosti erau acestia care preferau sa moara de foame numindu-se patroni decat sa castige bani mai multi lucrand pentru altii?

      Indecis. Tu ce zici?328
    • Sa nu ne trezim dracu’ pe urma ca toti angajatii aia inutili vor deveni patroni.Sa vezi atunci ce boom de lucruri utile va exista in lumea asta

      222
    • @Andrei G nu mai fi ignorant. Daca tu crezi ca o masina sau o casa este indeajuns pentru o viata de caine cu muncit 14 ore in medie pe zi inclusiv weekend, distrusa in plan personal, te invit sa te faci si tu antreprenor. Hai ca poti, ce mai astepti?

      Indecis. Tu ce zici?1832
    • @VuAd doamne ajuta sa fie cat mai multi antreprenori… asta inseamna o evolutie mai rapida a umanitatii.

      Din pacate sunt putini care sunt ajutati de genetica sa faca fata la regimul de munca si de stres necesare pentru a fi antreprenor o perioada mai mare de timp.

      Si mai putini sunt si cei care au in plan psihologic ce trebuie ca sa si reuseasca.

      Indecis. Tu ce zici?1027
    • @cipi, eu nu pot sa fiu patron, fiindca nu prea am idei bune si nici banii necesari sa pornesc o afacere. Dar daca eram patron si castigam mai putin decat angajatii mei, as fi inchis taraba.

      Mai ales ca, din cate spui tu, este foarte dificil sa fii antreprenor: stres, volum mare de munca.

      Concluzia: mananci rahat cand spui ca inainte de pandemie era mai rentabil sa fii angajat decat patron.

      Indecis. Tu ce zici?309
    • inainte de pandemie era mai rentabil sa fii angajat decat patron.

      înainte de pandemie patronii își futeau în gură angajații pentru că „mai sunt 100 la tine la ușă”.

    • Si sa inteleg ca astia mai putin ajutati de genetica ar trebui doar sa supravietuiasca ? In timp ce cei ajutati de genetica ar trebui sa profite de pe urma lor ?
      Nu putem fi toti astronauti sau doctori la fel de bine cum nu putem fi toti maturatori de strada sau cacanari. Dar asta nu inseamna ca trebuie sa devenim o societate din ce in ce mai lipsita de empatie.Asta nu mi se pare o ‘evolutie’ a speciei umane.
      Uita-te ce procent din astia mai putin ajutati de genetica voteaza PSD sau AUR si pe urma mai gandeste-te cum s-a ajuns aici.

      215
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1038
    • @cipi
      Discutia asta despre antrepenor vs angajat este adorabila pentru ca fiecare se uita la ce ii este bine celuilalt. Angajatul vede ca antrepenorul si-a luat un mertan ultimu racnet, cand el se chinuie sa traiasca din ce produce, antrepenorul vede ce viata lipsita de griji are angajatul care nu duce grija platii salariilor, asigurare de cash-flow si tot asa. Am fost martor la discutia asta de prea multe ori incat deja ma lasa rece. Vrei sa fi antrepenor asuma-ti totul, nu vrei stai in banca ta si aia este. Personal am cochetat cu ideea asta si mi-am facut niste calcule cu totul si dupa ce am tras linie as fi castigat mai bine fata de a fi angajat cu 20% in cel mai bun caz. Clar poate ca e pe undeva o problema, dar nu uita in Romania se fac foarte putine afaceri, in schimb se dau foarte multe tunuri/tepe.
      A doua chestie pe care tu o pui in discutie este lacomia si profiturile realizate. Aici este o discutie lunga si plictisitoare, dar in general se prefera o crestere sustinuta in procente mici(5-10%) fata de una de mare urmata de niste ani de stagnare. Ori aici problema sta fix in cheia de mai sus, nu mai vorbim de afaceri ci fix de tunuri. Tunuri care se intampla in toata lumea larga si care au devenit extrem de vizibile odata cu pandemia si cu tot ce s-a intamplat dupa. Dupa ce recesiunea va veni si va tempera toate prostelile astea o sa incepem un nou ciclu economic unde vom repeta sau nu greselile anterioare.
      O alta chestie pe care multi o omit este cat de multe taxe platim. Un angajat in ro da 35-40% din salariu brut, iar apoi din net mai plateste TVA, taxe si impozite(masina,casa).

      Comentariu apreciat.332
    • @cipi, nu am cautat justificari.
      Da, am zis ca nu am banii necesari pentru a porni o afacere, dar prima data am spus ca nu am idei bune. Asadar mi-am asumat ca sunt principalul vinovat pentru faptul ca nu sunt un antreprenor de succes acum.

      131
    • @Asdad2005 De acord cu tot ce ai scris. Toate punctele de vedere sunt valide.

      Problema fundamentala as zice ca nici macar nu sunt tunurile ci modul defectuos in care functioneaza politicul actualmente.

      Rezolvarea insa vine din actiuni intreprinse si nu din vorbe din pacate.

      Eu unul nu pot sa inteleg care este explicatia pentru care inca exista parlamentari in conditiile in care in aproape orice cotlon din lumea asta exista dispozitive mobile si oamenii pot vota de acasa din varful patului… adica intelegeam acum 200-300 de ani ca oamenii nu aveau cum sa fie fizic toti in acelasi loc sa voteze diverse legi, dar acum creierul meu refuza sa inteleaga cum nu se gaseste nimeni sa faca un referendum pe tema aceasta.

      Deci, in concluzie, @Andrei G, @Asdad2005, @VuAd, va bagati sa organizam un referendum cu privire la introducerea votului legilor online direct de catre cetateni?

      120
    • @cipi, ce legatura au discutiile despre patronii aia prosti care se chinuiau si isi distrugeau viata ca sa castige mai putin decat angajatii lor si votul direct?

      Ideea este simpla: atata timp cat totul este legal, fiecare are dreptul sa profite cat poate si sa castige cat mai multi bani. Pana la urma este o piata libera (cel putin in teorie) unde preturile sunt dictate de cerere si oferta.

      Dar, in conditiile in care acum doi ani toti reprezentantii patronatelor au aparut si s-au smiorcait la televizor si pe internet ca ei sunt amarati si trebuie ajutati sa nu falimenteze, acum trebuie sa-si asume si injuraturile.

      Nu poti pe o parte sa cersesti ajutor cand lucrurile merg prost, iar cand merg bine sa le dai tuturor peste nas si sa spui ca pe tine te intereseaza doar profitul.

      112
    • @Andrei: sunt momente. Mai ales la startupuri. Ideea e ca tu traiesti mai „prost” 1-2 ani, cat se pune firma pe picioare, dupa care nivelul creste.

      50
    • @animaloo, asta este cu totul altceva.
      Si da, este justificat sa te chinui cativa ani pana reusesti sa dezvolti afacerea.

      20
  14. Situația e mai nuanțată decât „Toate companiile lumii au făcut profituri record în ultimii 3 ani”.

    Articolul spune că „225.000 de companii au fost pe pierdere, acestea reprezentând 28,7% din totalul companiilor active în 2022” și conține un grafic care arată o creștere semnificativă a marjei de profit pe sectorul imobiliar pe când în industria prelucrătoare sau comerț lucrurile au cam stagnat. Or fi necesare niște măsuri în domeniul imobiliarelor sau utilităților, dar nu toată lumea se scaldă în coco.

    Mi se pare populism fără sens să transformăm companiile în bau-bau. Profitul nu e ceva rău atâta vreme cât e obținut legal, în condițiile în care există concurență. Până la urmă poate fi semn că o companie are produse ok sau că unii au bani de dat.

    Indecis. Tu ce zici?2710
  15. Daca am avea social democrati decenti (SD) si liberali decenti (L) am avea si o reala redistributie a profiturilor:
    – prin bonus anual (SD), neimpozabil(L)
    – prin cursuri anuale platite de firma (SD & L)
    – prin mai multe zile libere platite (SD)
    – prin reducerea cheltuielilor de functionare a statului (L) => reducerea taxarii (L) de exemplu asigurarea de sanatate
    – prin plata unei sume suplimentare la pensie sau la asigurarea de sanatate (SD &L)
    Si mai sunt.
    Nu imi propun sa scriu un program politic.

    Poate ne (cititorii acestui blog) punem mintea la contributie si scriem un program politic.

    107
    • Ce spui tu imi aminteste de tarile nordice care au cea mai mai mare diferenta intre bogati si saraci din lume.

      Problema reala e mereu cat de rau traiesc saracii, clasa de jos, nu cat de mare e diferenta intre aia bogati si aia saraci. Diferenta intre aia bogati si aia saraci e o problema create fictiv de modul de-a fi al omului (aia diferiti sunt rai, asta e programarea genetica).

      A nu se intelege ca nu sustina macar parte din masurile ce le enumeri :)) In special cele liberale.

      015
    • Tarile nordice nu au cea mai mare diferenta intre bogati si saraci din lume.

      120
  16. In realitate fabrici si productia se inchide, comertul scade, agricultura scade. Cand scade a se citi ca in medie ramane tot acolo dar pierderea o fac firmele mai mici si profitul il fac firmele mari.

    Cresterea medie ce o vedeti o fac vanzatorii de utilitati si imobiliarele.

    Va razbunati pe cine nu trebuie. Ca si guvernul. Asta inseamna ca puterea va fi creste mai mult la firmele mari. 70% din patronii din Romania cu de abia au un salar mediu din occident. Stiu ca vreti sa inchida ca sa va creasca salariile ca Bezos la Amazon.
    Succes.

    Indecis. Tu ce zici?1423
    • vezi ca amaratii din agricultura, aia care cer mereu subventii peste subventii si se plang de concurenta ucraineana au anuntat iar productii record asa ca in mod normal au crescut si preturile.

      161
  17. Noi bine, firma de la care plec are venituri record in fiecare an de prin 2021 si continua sa creasca. Asta inseamna ca actiunile mele cresc si ele. Firma la care ma duc are si ea venituri mari din 2022 si o sa aiba in continuare.

    134
  18. O sa sara pe mine destui fani ai capitalismului cu orice pret, dar chestiunile astea sunt prevazute de zeci de ani inclusiv in SUA, precum si in tarile cu puternice tente socialiste din EU (Spania, Franta, nordicele).

    1. Miscari sindicale puternice, sindicalizarea tuturor companiilor indiferent de natura capitalizarii (privat, stat, inclusiv ong-urile), de numarul de angajati sau de originea actionariatului (corporatiile).

    2. Schimbarea legislatiei muncii, facuta praf in pragul crizei din 2008 de catre guvernul BOC, sub masca „flexibilizarii” care practic i-a facut pe patroni sefi peste destinele angajatilor.

    3. Reforma ajutoarelor sociale si mai ales a somajului – ar trebui calculat in functie de contributiile prealabile, cat CAS ai platit. CAS nu e doar pentru pensie, cum cred unii. Somajul la noi e mizerabil, nu ajunge pentru nimic. Ar trebui sa reflecte statutul prealabil al angajatului.

    4. Implementarea urgenta a obligativitatii legarii inflatiei de calculul salariilor minime si a pensiilor, nu cand vor guvernantii.

    5. Un parcurs clar, predictibil si realist pentru cresterea salariului minim si legarea acestuia de cosul de consum mediu pe individ, pe cuplu si pe familie.

    Indecis. Tu ce zici?1813
    • Sunt de acord. Mai pune conditii pentru angajati, aer conditionat, scaune ergonomice, zile libere pentru copii. Si e de bun simt.

      Dar asigura-te ca nu intra nici un produs din China, Sri Lanka. Cum va concura firma romaneasca, europeana cu cel care plateste cu 2 usd pe zi un copil intr-o cladire care se darama?

      Patronii nu se tem de concurenta dar e inegala. Cum sa vanda Temu si Alixpress in Romania prin curier iar daca eu produc acele lucruri imi iese de 3 ori mai scump.

      Orice s-ar vota nu e sustenabil daca nu se mai produce nimic si banii exista doar din tiparire si cineva cumpara foile acelea.

      242
    • igor e analfabet, ce dragut.

      410
    • Nu poti pune bariere tarifare pentru importul anumitor categorii de marfuri, cat timp suntem parte din organizatia internationala a comertului, in sensul interzicerii lor.

      Le poti face mai dificil de importat prin suprataxare, daca iti asumi bagajul politic la pachet.

      In fond, pe o piata concurentiala libera, se vor gasi destui care sa spuna ca nu se poate implementa asa ceva dar pe fond, statul trebuie sa gaseasca parghii pentru protectia propriilor companii.

      112
    • @Igor, ai dreptate, nu poti pune bariere, dar poti incuraja productia locala. De exemplu poti impune ca toate achizitiile facute de institutiile statului sa fie de la companii care produc in Romania (sau in Uniunea Europeana).

      Da, pe o parte vei plati mai mult cu 10-15%, dar statul isi va recupera foarte usor acesti bani din taxele si impozitele platite de producatorii respectivi si de angajatii acestora.

      90
  19. Arme? Arme

    96
  20. Ponderea în PIB a profiturilor a ajuns la 14,1%, de la 12% în 2021.
    Mai pune ca inflatia oficiala a fost de 8.x% in 2023.
    Nu mai judecati atat oamenii dupa masini vechi. Eu vad rar masini noi. In schimb s-au inmultit masini impunatoare dar vechi de 6 ani ce le dau mai nou pe leasing. Pui 10k, masina e ~30k si platesti restul in rate de 600 de euro pe luna, 3 ani. Acum o luna si-a luat un septar(2017 sau 2018) o cunostiinta de a mea. El e antrenor de fitness de un metru si o pula, nimic spectaculos. Chiar nu are bani de aruncat pe fereastra dar valoarea asa se vede in romanistan. Ce drecu, muncitori in constructii castiga linistit 2000 de euro pe luna si chiar si mai mult … au de dat 600 de euro. Moama ce de bani are lumea.

    119
  21. Eu nu inteleg o chestie.Stirea se refera la ce s-a intamplat in 2022, autorul si comentatorii se refera la 2023.
    Care-i smecheria?

    134
    • Anul fiscal nu coincide cu anul calendaristic pentru un numar mare de firme, bilanturile se fac dupa, statisticile si mai tarziu iar jurnalistii pe la coada.

      182
    • Smecheria este ca trendul s-a pastrat si chiar s-a accentuat si in anul 2023.

      90
  22. Zicea o chestie o data PiticiGratis ca ar fi o idee undeva la vreo 3-4 generatii pe cei super bogati sa ii omoram si sa impartim banii la toata lumea si asta sa functioneze ca un reset la nivelul societatii. Sigur omul trola dar e un pic de adevar acolo.
    Inainte erau revolutiile. Acum e atat de multa disensiune in societate pe kkturi in timp ce bogatii planetei devin si mai bogati incat e greu sa mai existe reseturi. Nu mai zic ca acum ai si serviciile secrete care au grija sa nu apara elemente perturbatoare decat daca le pot controla.

    156
    • Pitici ăla dădea randament bun la colectivizare…

      610
    • Nu trebuie sa omoram pe nimeni, putem sa facem ca in Coreea de Sus unde taxele pe mostenire ajung pana la 50%.

      112
    • @N – sigur, uite ce bine functioneaza genul asta de ‘comunism’ in lumea islamica: unul dintre motivele pentru care sunt mult mai saraci ca lumea vestica e modul in care se imparte averea mortului – in islam se imparte egal la toti copiii care o flituiesc dupa cum ii duce capul, in lumea vestica o mosteneste doar primul sau o lasi prin testament cui vrei tu.
      Resetul ala al societatii ar duce la salturi inapoi la fiecare 5-10 ani.
      Daca vrei o solutie – ea a existat in US pana la criza din anii 70: impozitarea progresiva a veniturilor astfel incat la veniturile foarte mari ajungeau la procente oarecum absurde de 80-90%.

      512
    • @Marius, in care lume Vestica averea ramane la primul copil, iar ceilalti nu primesc nimic?

      190
    • @marius mai degraba are legatura cu faptul ca sunt crescatori de capre din tata-n fiu si educatia (a se citi viziunea de viata) e foarte limitata
      Legat de impozitarea progresiva, nu te contrazic, asa o fi… Dar intrebarea care se pune cum ii calmezi pe baietii actuali ca Elon Musk de exemplu care pot face imprumuturi la banci garantand cu valoarea actiunilor detinute (in cazul lui la o valoare mega-umflata).

      60
    • Marius a citat ceva din Caramitru jr.

      00
    • @N, a existat candva o propunere de a-i taxa pe cei precum Elon Musk, dar tot saracii ce se considera peste medie au sarit in sus si au inceput sa urle ca nu este normal: impozitul pe venitul nerealizat.

      Toti se considerau investitori la bursa si, chiar daca legea asta era gandita pentru averi de peste 50 milioane de dolari, multi au ajuns la concluzia ca se va sparge bula asta cu pretul actiunilor care creste constant si nu vor mai avea ei cum sa castige cativa firfirei.

      10
    • „IMPORTANT: Veți plăti CASS dacă estimați în Declarația unică venituri de peste 6 salarii minime și ați realizat mai puțin.”

      Ca la 66, Cruce sau Licitatie, ai grija ce estimezi…:))

      100
    • Va plati o p…la.

      1. O sa vedem cum se muta o gramada de firme. Economia la negru va inflori exponential.
      2. La cat de profesionisti sunt aia de la ANAF (Elliot Ness, ce mai), o sa le creasca incasarile in directie negativa. Aia cu datorii de sub 1000 de lei o sa fie pusi pe lista rusinii.
      3. PSD+PNL se vor retrage de la guvernare sub un motiv oarecare, USR va fi „impins” si dupa aia aratat cu degetul si scuipat.

      Am mai vazut filmul asta in anii ’90.

      (4. lumea pune mana pe par ..)

      171
  23. E plin de gopnici ce il asteapta pe Godot

    22
  24. Hai să nu mai speram la rău atunci când ne dorim ca lucrurile să se îndrepte către bine.

    Profiturile record ale băncilor sunt rezultatul direct al politicilor fiscale ale statului român.

    Cine a decis creșterea dobânzilor? BNR aducă statul. Cine a decis ca România să se împrumute de la bănci la dobânzi record? Guvernul, adică statul.

    Cine va plăti pentru acest dezmăț? Contribuabilul român. O schimbare ar fi ca politicianul și funcționarul român lucrează pentru interesul comun al contribuabililor, nu pentru ei înșiși în defavoarea fraierilor care le dau banii cu care fac dus.

    O altă Problema este ca sunt destui care nu contribuie.

    100
  25. Treaba cu patronii si angajații are două fețe:
    -stiu multe povești și cazuri de angajați exploatați, plătiți prost, de care își bate joc patronul
    -dar si de partea cealaltă: patron cumsecade, salarii mai mari cu 30-40% decât media pieței si concurență directă, bonusuri, om înțelegător, tragea cot la cot cu angajații. Pe unii i-a luat de la zero si i-a învățat meserie, inclusiv pe mana lui dreaptă l-a luat la 30+ de ani fără o zi pe cartea de muncă si l-a facut om. Cand s-a îmbolnăvit patronul si a intrat in spital un an si ceva, ce au făcut angajații de incredere, unii in firmă de peste 10 ani ? Au furat cat au putut, până a intrat in faliment firma si au fugit. Prinde orbul, scoate-i ochii (procese de delapidare, băieții facturau clienților pe firmele lor si costurile le băgau pe firma patronului, furt la drumul mare).
    Eu am o teorie : angajații buni au noroc de patroni nașpa și invers, patronii buni au noroc de angajați proști. Apoi după niste experiențe nasoale toți aia buni se înrăiesc. E un echilibru in univers.

    40
  26. Threads imi transmite asa un vibe de future tumblr. O sa se umple de dic*s and p*sies

    10

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile

Alte linkuri (mostly NSFW)