Două știri: Procter&Gamble și Starbucks

Procter&Gamble, una dintre cele mai mari companii din lume și în mod sigur cel mai mare cheltuitor de publicitate din România, își schimbă strategia, dorind să comaseze unele mărci sau să le vândă. Detalii aici.

Printre brandurile P&G se numără Ariel, Tide, Bonux, Ace, Lenor, Mr. Proper, Fairy, Pantene Pro-V, Head & Shoulders, Wash&Go, Blend-a-med, Camay, Always, Pampers, Olay, Gillette, Braun, Duracell, Oral-B și altele.


Grecii de la Marinopoulos au pierdut franciza Starbucks, după ce anterior pierduseră franciza GAP, Sephora și Marks & Spencer. Detalii aici.

Rău nu are cum să fie. Avizi după profit, clientul era pus pe ultimul loc, iar aceste brand-uri aveau o reputație de a fi foarte docili cu clienții. Cel puțin la Starbucks era jale. Așa că proprietarul mărcii le-a dat cu șutul.

windows

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

14 comentarii

  1. Acum cine deține Sephora și Marks & Spencer?

    Știu că situația, în general, la parfumuri este dubioasă, dar am avut același parfum luat din Sephora și Douglas, iar cel din Douglas rezista mai mult timp. Tot auzeam că se fac măgării în spate la Sephora.

    00
    • Din cate stiu, Marks &Spencer e acum sub operare proprie in Romania.

      00
    • Nu se face nici o magarie la Sephora sau alte magazine fizice. Magariile se fac la magazinele online care cumpara stocuri vechi care nu s-au vandut in magazinele fizice, le depoziteaza aiurea prin depozite (un parfum trebuie depozitat la intuneric, la o temperatura mica ~10 grade si constanta), le transporta aiurea, de multe ori curierii le schimba cu fakeuri (mi s-a intamplat, fuck you cargus).

      „dar am avut același parfum luat din Sephora și Douglas, iar cel din Douglas rezista mai mult timp”
      Asta nu inseamna ca Sephora face magarii. Sunt multe motive pentru ce ti s-a intamplat:
      – ai luat formulari diferite: din cand in cand apar legi tampite care interzic unele ingrediente (in special alea obtinute din animale, dar si numeroase plante/flori care sunt alergice pentru unii). In cazul asta, unele case prefera sa opreasca productia, altele prefere sa reformuleze compozitia (ori nu mai pun ingredientul ala, ori il inlocuiesc cu ceva asemanator ca miros), in orice caz performantele si mirosul nu vor fi aceleasi.
      – le-ai incercat in anotimpuri diferite: performantele variaza cu temperatura si umiditatea;
      – daca ai folosit parfumul respectiv intens, e posibil sa fi devenit anosnic la unele note si sa nu le mai percepi cum trebuie. Solutia: ia-ti mai multe parfumuri, sa iti faci un sistem de rotatie, eu de ex am vreo 4-500. :D
      – performantele depind si de modul de pulverizare. Stiu, e ciudat. Daca dai de aproape tine mai mult, dar proiectia e mai mica; daca dai mai de departe, tine mai putin, dar proiecteaza mai mult. :D
      – ai luat acelasi parfum, dar in concentratii diferite: EDT, EDP. De multe ori sticlele arata foarte asemanator.

      Scuze de offtopic.

      00
    • NOU
      #4

      Eu n-am vazut diferenta de calitate intre Sephora si Douglas, dar la pret e o diferenta enorma.

      00
    • Daca parfumul pe care il folosesti se poate cumpara din Sephora sau Douglas atunci ,cum sa zic, nu folosesti parfum. mizeriile sintetice de masa sunt ca fast foodul pentru mancarea buna. Si nu e vorba de bani, de cele mai multe ori parfumurile bune nu costa mai mult decat mizeriile full sintetice cunoscute in Romania sub numele generic de „parfum”.

      00
  2. Si eu am vazut diferente intre parfumurile luate din aeroporturi si cele din Sephora. Culmea, in Sephora erau mai scumpe ca cele din străinătățuri.

    00
    • Ultimul parfum luat din RO a fost acum câteva săptămâni de la eMAG. Super mulțumit și știu că am ieșit mai ieftin cu vreo 70-80 lei față de Douglas. Deci se pot și parfumuri online de calitate.

      00
  3. Cafeaua Starbucks este o mizerie. Cine stie si apreciaza ce este o cafea buna nu are ce sa caute in Starbucks. Am intrat si eu cand au venit in Romania ca deh..era ceva cool. Dupa ce am incercat vreo 3-4 sortimente am decis ca o cafea simpla de expresor la care mai oti pune niste lapte e de 100 de ori mai buna decat mizeria aia cu arome

    00
  4. NOU
    #9

    Pai p&g au comasat deja branduri! Dovada: head&shoulders sau wash&go :-)
    Urmeaza always a fairy si eventual cam ay ace!

    00
  5. Si marile siteuri fac magarii. Dau exemplu un mare site fashion Asos, daca se poate posta. Am luat incaltari Lacoste si Converse. Conversii, i-ar purtat de 10 ori pana acum, mers normal, s-au dezlipit, la fel si cei Lacoste. Am avut in trecut perechi luate din Romania, de la magazinele lor, au rezistat cativa ani, purtati aproape zilnic, si acum sunt buni, dar s-au uzat oarecum. Concluzia

    00
  6. pe vremuri am avut 2 tigari…la fel…marlboro rosu…una am fumat-o in 28 de secunde si nu am simtit nimic…si una in 4 minute si m-a uns pe plaman.Concluzia?

    00
  7. De mentionat si ca Starbucks a fost data afara din AFI, adica mai e acolo pana la sf. lui 2014. Din cauza ca n-au vrut sa se duca la ploiesti in afi-ul de acolo.

    00
  8. Nu știu alții cum sunt, dar eu când aud de greci care au pierdut francize în România, mă lovește un sentiment de Schadenfreude. Câteva exemple:

    1. Elmec România este Nike în România. Ca amator de baschet și bun cunoscător de Nike, mi-ar plăcea să văd aici în magazin măcar un Hyperdunk, care e etalonul pieței, sau un pro-model LeBron James, de care a auzit o planetă întreagă. Nope. Elmec România importă numai chestii care țin de fotbal și cocălărisme în general. Dacă întrebi într-o reprezentanță de-a lor de bascheți, e posibil să ai reflexul să-ți ceri scuze că Jordan nu a semnat cu Adidas atunci în 1984, că ăia din magazin aproape râd de tine. O să dau de băut când o să-și închidă magazinele ălea de căcat în care miroase a gumă de mestecat și în care e pe heavy rotation muzică a la Zu. Să le zici că există sneakerculture și că Nike în vârful piramidei când vine vorba de asta? Să le spui de special releases și de oameni care dorm în fața magazinelor pentru un reissue de Jordan 3, 5 sau 14? Să le spui ce-s ăia Red Octobers și cât au ajuns să coste? Ah, și ar mai fi marca aia Jordan, care deține în America o cotă de piață mai mare decât însăși Nike sau decât Reebok, Adidas, Under Armour, Peak, Anta și Li-Ning la un loc… Jordan? Ce-i aia???

    2. Distribuitorul Shimano care e tot o franciză grecească și care ține ostatice magazinele din România. Știi cât primesc amărâții ăia cu magazinele adaos? 5%! față de prețul de raft recomandat? Cinci fucking la sută! Cinci, îl plua mea! Dar trebuie să aibă Shimano în magazin, fiindcă tot țărănetele știe de Shimano și de ”made in Japan” (citește fonetic în românește!) și nu are încotro. Pe de altă parte, clientul român de piese de biciclete, care nu știe detaliul ăsta cu 5% și nu e treaba lui să știe, vede în afara țării reduceri de 40% la Shimano și crede că ăia cu magazinele sunt lacomi când reduc ăia 5% și că e ceva cartel sau conspirație. Și nu, deși Europa e piață liberă, nu poți să cumperi chiar de oriunde, fiindcă și ăia în cadrul Shimano au niște înțelegeri între ei, ca să nu se canibalizeze. Deci orice rider care știe și care ține la scenă cumpără SRAM, fiindcă știe că îi face bine și magazinului.

    3. Defuncta revistă MBike, tot de biciclete, care publica cu mare spor advertoriale și conținut de doi bani și care – ghici ce! – tot dă pă Grecia venea. Am colaborat cu ei când și când, cu mari promisiuni de ”te mai căutăm noi”, dar adevărul e că lor nu le trebuiau teste obiective și păreri critice exprimate cu suficiente argumente, ci ecouri advertorialiste care să placă tuturor și traduceri rapide și ieftine din revista mamă. Nu pot să uit momentul de grație de acum câțiva ani de la Eurobike, cel mai mare târg de profil din lume, când m-am întâlnit în lounge-ul de presă din afara târgului cu publisherița româncă și cu bossulică grec. Eram stresat să ajung la centrul de presă, să prind net, să public ceva fresh, iar ei stăteau relax la cafele. Asta au făcut pe tot timpul târgului. La un moment dat, i-am întrebat cum li se pare în anul ăla. Mi-au spus că nici nu au intrat, că ce să facă ei acolo, că ei vor să se relaxeze, că sunt stresați. Corect, nu? E bine că revista MBike e încă pe la standuri și că niște români imbecili o adoră. :)

    Over and out,
    Mx

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube