Care sunt procedurile aici?

Poate cineva să-mi explice care sunt procedurile în caz de accident? De ce rahat au blocat și benzile alea două din dreapta cu nimic?

Că tare sunt curios, am mai văzut accidente, toți parcau cât mai aiurea, nimeni nu degaja traficul, toți se hlizeau pe telefon. Așadar, ok, ai oprit intrarea în pasaj, și banda stânga dreapta accidentului, ca sa ai loc de desfășurare. De ce ai blocat și ultima banda? Nu aveau ambulanțele alea unde parca?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

124 comentarii

  1. Dude, chill! Au fost 4 persoane care au avut nevoie de resuscitare la locul accidentului, plus alte victime. Multe ambulante. Au intrat cu utilajul pentru descarcerare. Aveau nevoie de spatiu de manevra, fara „curiosi” care sa incurce.
    Ce as vrea sa vad eu este inregistrarea cu soferul, ce facea in timpul accidentului? Era pe telefon? O pipaia pe fata care facea pe ghidul? Pare ca a intrat fara nicio schita de frana.

    00
    • Posibil sa fi trecut autocarul initial, dar a agatat pasarela cu aerul conditionat care e mai sus. De aceea sa si fi cazut peste autocar. Eu as intreba de ce e pasarela facuta in felul ala? Fie o faci mai usoara fie o ancorezi mai bine.

      00
    • Exista o pasarela de preavertizare cu lanturi, aceasta e pusa sa protejeze pasajul si sa blocheze accesul. Din ce a rasuflat pe la stiri se pare ca soferul autocarului a mers initial pe una din benzile din dreapta, care nu au preavertizare cu lanturi si s-a decis tarziu sa intre in pasaj. Clasic „hold my beer!”

      00
    • @Vlad șoferul e vinovat îți dau dreptate . După ce se face curățenie, după ce agitația se domolește, după ce toate limitatoarele vieții sunt puse la loc. Cum rezolvi problema? aștepți să moară următorul om? Doar @Paco a zis că e o problemă cu pasajul ăla. De când s-a dat drumul la pasajul ăla, câte accidente au fost cu tot cu limitatoare și toate semnalizările de pe lume. Pasajul trebuie redimensionat. Cu ce costuri(voturi) rămâne de văzut, altfel 100% vor mai fi accidente acolo cu sau fără victime.

      00
    • Mai rasufla informatii: se pare ca soferul condusese 16 ore (900 de km) fara odihna. Daca e adevarat, era zombie si n-a vazut/inteles semnele. Putea la fel de bine sa intre in vreun sant sau pe intr-un accident frontal pe contrasens.

      @Laur: e clar ca s-au micsorat pasajul si indicatoarele iar masinile de peste 3.6m nu mai incap pe limita de 3.5m. Dar si soferii.. profesionisti!

      Acum problema este: cam cat de inalt sa fie facut? 4-5m?! sau se gasesc si atunci unii care stiu ei ca merge si cu masina de 5.5m?

      00
    • Vezi tu @Vlad, întrebarea pe care ai aruncat-o e întrebare de presar sadea. „Pentru că ce naște din pisică, șoareci mănâncă.” Va fi la dimensiunile șpăgilor. Așa întrebare – așa răspuns.

      00
    • @Zarax daca pasarela aia nu era solida facea poc in pasaj. Cred ca daunele umane/materiale erau mai mari daca se infigea in pasaj

      00
    • @Laur, gurile rele spun ca inaltimea a fost invers proportionala cu spaga 😎 Nu iau apararea nimanui, nu a fost spaga mea, prefer sa dorm linistit noaptea. Dar prost eu, acum puteam avea cateva milioane in bani adevarati si sa ies la pensie.

      La orice inaltime si orice metoda de protectie anti-prost se va gasi cineva sa fie si mai prost decat s-a gandit oricine. La un moment dat ajungi la “diminishing returns”. Asta intrebam: care ar fi inaltimea optima, care nu costa nici prea mult si e posibila tehnic, dar care elimina si peste 90 si ceva la suta din accidente?

      00
    • @Vlad: tu primar, eu specialist.
      Tu vii la mine și îmi spui: am o problemă cu jucăria nou construită. Eu îți spun atât te costă la dimensiunile astea. Tu primar ce faci????

      00
    • “Auzi, vrei sa termini cu prostiile? Luminite are? Si frunzulite, neaparat frunzulite…”

      00
    • @Vlad ești un primar dezastruos execrabil – ești un primar care vede doar luminițe și frunzulițe. Lumina aia bună te orbește.

      00
    • Multumesc!

      00
    • Și eu îți mulțumesc!

      00
    • Daca v-ati fi documentat putintel stiati inaltimea optima, este cea maxima legal pentru autotrenuri in UE. 3,5 m este clar insuficient

      00
    • @Trl, pentru pasaje noi, da! Pentru pasaje existente (si complicat de inaltat) din zone unde nu au ce cauta autotrenurile, e mai complicat.

      Sunt multe de discutat, de la faptul ca l-au micsorat de curand pana la faptul ca bariera aceea nu trebuia sa ramana agatata si sa striveasca plafonul. Nu ma simt in masura sa judec eu cine si cat a fost de vina.

      Eu eram curios doar ce a fost in capul soferului si cred ca am aflat intre timp raspunsul: era zombie de oboseala.

      00
    • NOU
      #16

      Vad peste tot comentarii ca limitatorul ala trebuia sa sara la cea mai mica atingere. Daca se rupe si se infinge intr-o masina de pe contrasens si omora oameni din alte masini e mai bine? Cum poti sa faci un astfel de limitator ii punem rachete sa se lanseze pe orbita sau niste dinamita ca sa se sparga in mii de bucatele mici ca sa nu omoare pe nimeni?

      00
  2. E posibil ca procedura să prevadă securizarea unui coridor până la trotuar. Dacă sunt multe victime de descarcerat într-un mijloc de transport în comun și trebuie întinse pentru acordarea primului ajutor și triere.

    00
  3. La ultimele 4-5 accidente pe langa care am trecut politia nu era ajunsa (desi salvarea si/sau pompierii erau) sau era dar dirijarea traficului era ultima lor prioritate. La nici unul politia nu era prima ajunsa! In trecut nu era accident la care politia sa nu fie deja acolo… stau si ma intreb cu ce se ocupa baietii astea de la circulatie… de luni de zile nu vad picior de politist in Bucuresti si merg zilnic cu masina.

    00
    • Habar n-ai ce greu e cu programările la pensat și la salon în decembrie.

      Nu le poți rata că alta nu mai prinzi!

      00
    • Sa dea amenzi. Cineva din Ploiesti imi spunea ca fac razie si verifica daca ai 2 triunghiuri reflectorizante. Ieri am chemat politia pentru ca cineva era pe locul meu de parcare, nu lasase numar si dupa cateva ore nu parea ca avea vre-un gand. In 10 minute au ajuns.
      Cred ca nu iese norma pe anul asta.

      10
    • Mi se pare mai utila salvarea decât politia la un accident mai ales daca mai sunt si victime. Deci e bine ca ajunge prima.

      00
    • Sa puna ceva de plastic, sau unu care sa se farame, nu sa omoare oamenii. Da-l in „pasarela” lui de pasaj ca daca vezi ca zboara table pe langa tine nu te duci ca un erou in pasaj.

      00
    • azi am văzut pe waze un echipaj prin brașov. cred că se rătăciseră.

  4. Să nu se mai apropie curioșii care fac alte accidente cu ochii la accident

    00
  5. S-au oprit toti gramada ca sa fie multi si sa para ca fac ceva important, bine ca nu au inchis de la Universitate, sau, de ce nu, de la Victoriei.

    Daca i-ar intreba cineva, la cald „coaie de ce ati parcat toti buluc aici ?” ar primi injuraturi si „baaaah, au murit niste oameni, si tu ma iei cu cioace ?!?”.

    Poate pe mine ma doare in pula ca a murit Jack din Londra, si am un business mai important in momentul ala.

    Plm de fripti incompetenti.

    00
    • Cred ca zoso e printre aia doi ce ti-a dat plus :)

      00
    • dacă te uiți, astea sunt reacțiile oamenilor. blocăm tot că accident. doar ăia care au murit contează, restul să aștepte. să moară.

    • NOU
      #30

      Mihai C. primește clasicul sa te vad in locul alora din autocar. Cu tot cu businessul tau extraordinar de important.

      Cu „kind reminder”

      00
    • RaduN lol, so much for your empathy and care, woker bashit.

      00
    • Te-ai mânjit de engleză în colțul gurii… E vorba de empatiez că pasagerii ăia nu erau vinovați cu ceva. Și da, e urgent un accident în dauna că întârzii tu undeva. Oricum, mereu e bine să îți iei o marjă de eroare, de macqr câteva minute, când știi că trebuie să ajungi undeva musai, la timp sau chiar mai devreme, fiindcă pot apărea chestii neprevăzute, precum ambuteiaje de ex., dar greu pentru matale.

      00
    • NOU
      #33

      @MihaiC, pe tru un penis cu mâini ești chiar simpatic. Rămâne cum am stabilit, kind reminder, puletule.

      00
    • Aia cu „kind reminder” n-a fost amuzanta nici cand a iesit, pisa-m-as pe toti coporatristii si pe toti actorasii de mana a 14-a de la Micutzu la Matei Dima.

      Voi nu sunteti amuzanti in general, pentru ca sunteti niste progresisti bashiti, oengisti si tristani care plimba badge-ul ca niste sclaveti pe la ceva corporatie de cacat.

      In principiu, useristi, adica ratati irelevanti pe care se pisa toata lumea.

      00
  6. Tot Bucurestiul e blocat, plm
    Si militisti sunt in vacanta, iar cand nu sunt, tot nu stiu partea cu fluidizarea circulatiei.

    00
  7. Mai untai, ce facea soferu ? Se vede balustrada aia sus, nu incetinesti sa vezi ce scrie pe semne, nu stii ce inaltime are masina, nu nimic, da-i blana. Dovada durerii in cur despre ce se intampla pe langa el .

    00
    • Vad din poza ca acel limitator era prin in suruburi, d-aia a si cazut. Picioarele ar fi trebui betonate si partea de sus sa se poata indoi, facut din ceva mai usor….dupa mine carr n-am treaba cu constructii.

      Cine a montat, verificat, proiectat ?

      00
  8. Șapte accidente/incidente de când s-a redeschis pasajul păcii ? Eu înțeleg că nu toți suntem încrucișare de Fittipaldi și Senna, dar mai dă-l în pula mea de pasaj, că ceva bubă e și pe acolo.

    00
    • Nu boss, e durerea in pix a șoferilor români. Vezi centrul comercial din Iași care a montat limitatoare cu țepi pentru că pe f multi ii durea undeva și intrau pe contrasens.

      Aici se mai face educație doar cu frica și forță pentru că nu avem miliție, sunt la pensat.

      Păcat că a murit un om.

      Deci nu mai dați vina pe terți, vina o poarta multe jeguri care sunt la volan.

      00
    • Băluță a „modernizat” pasajul asfaltand peste, a micșorat înălțimea

      Cred că avem un nou caz colectiv,.băluță la puscarie

      00
    • @Soparla dacă nu mă înșel, la eGros e proprietate privată, nu cred că venea Poliția să rezolve problema. Proprietarul a decis că cea mai bună opțiune e să bage țepi și problema s-a rezolvat repejor. Ești șmecher sau ești mai sărac cu 4 anvelope, tu decizi :)

      00
    • @Soparla, dacă reabilitez un loc de joacă și șapte copchiluți fac buba pe cel mai distractiv tobogan din parc, ești la fel de vehement în cocluzii?

      00
    • Autocarul este MERCEDES-BENZ Travego O580-15 iar inaltimea lui este de 3.710mm.

      Cauta pe net poza botul autocarului si apoi compara cu autocarul implicat in accident.

      00
    • Are primaria vina ca a trecut soferul desi autocarul nu avea inaltimea corespunzătoare? Eu zic ca nu.

      Are primaria vina ca s-a rupt limitatorul? Habar nu am poate ca da poate ca nu, organele vor zice asta. Mie unu nu mi se pare normal sa se rupa dar apoi ma gandesc din ce sa faci limitatorul ala sa reziste la 3 tone sau cat are un autocar?

      Poti sa dai vina pe cel care intretine un drum, ca la 300 la ora ai dat intr-o groapa si ai facut accident?

      00
    • @Dan. Daca ai șase accidente cu un căcat de limitator, ceva nu e OK. Dacă ai șase accidente făcute din cauza unei gropi, faci ceva, nu dai exemple aiurea. Ba că că autocarul e model de ăla, tir-ul model de ăla, alt autocar așa, celălat tir nu știu cum. Rostogoloești același căcat, nu cumva cine trebuie să ia măsuri să nu fie vinovat. Pune panouri, pune niște boactări să verifice la colț de strada. Orice, dar să se plece după fentă.

      00
    • In toata Europa civilizata inaltimea plafonului la pasaje este de 4 metri doar in Miticistan e 3.85 ca suntem originali.

      00
    • @Paco:
      Eu am expus un alt pct de vedere si nu incerc sa zic ca primaria e nevinovata.
      Daca chiar vrei sa vedem care are dreptate, care nu are, ne vedem la Unirii, luam un vin fiert, luam o ruleta si masuram limitatoarele alea de inaltime, ne uitam si la semnalizare si apoi dezbatem civilizat.

      Are autocarul o dimensiune mai mare decat e acolo? Da si daca primaria a decis limita aia, at trebuie respectata ca ne place sau nu. Nu este o limita ca afara, nu avem ce face, poate doar proteste.

      Cat despre semnalizate stiu ca sunt niste lanturi înainte de limitator si pe asfalt e trecuta limita. Daca trebuie facut cu lumini ca soferii nu sunt in stare sa respecte regulile atunci poate asa ar trebui facut, doar ne putem da cu parerea.

      Faptul ca autocarul nu a respectat limita de inaltime inseamna ca „rastogolesc acelasi cacat” pai atunci înseamnă ca degeaba avem reguli de circulatie ca tot ce se intampla e din vina autorităților.

      Daca se demonstrează ca acolo nu e nici 3.5m atunci primaria, administratia trebuie sa plateasca.

      Cat despre afirmatia cu cele 6 accidente doar 6 camioane/autocare au tecut pe acolo?
      Oare astea 6 respectau limita de inaltime, oare erau atenti la drum?
      Nu am avut in ultimele 3 saptamani 2 autocare răsturnate pt ca nu au adaptat viteza condițiile de drum?

      00
    • @Dan, noi doi zburăm în clipa zero cu tot cu ruletă și paharele de vin fiert. Și cu tot cu dezbaterea civilizată despre care sunt perfect de acord. Că imediat se activează un Logan Nino-nino, aflat în stand-by prin ceva boscheți.
      Îți fac o paralelă cu satul unde stau. Aici problema nu e înălțimea, ci lățimea. Străzile sunt foarte înguste, vin tot felul de viteji care fac abstracție de indicatoare ( primul e accesul interzis pentru non-rezidenți și următorul pentru lățimea mijlocului de transport). Indicatoare puse la urcarea în sat. Mari și colorate. Problema ridicată la primărie a fost cum să îi informăm mai bine pe tăntălăi, că nu e OK să te bagi pe o stradă lată de un metru optzeci cu o mașina lată de doi. Sau cu motocicleta pe o strada care se termină în trepte. Deci nu că ăia sunt proști, ci cum să prevenim să nu se termine prost.

      00
    • Paco are dreptate, din păcate, in Romania sunt multe „capcane ” in legătură cu infrastructura.
      Părerea mea este că administratorii de drum sunt principalii vinovati , îi suspectez de incompetenta dar și societatea civilă e delăsătoare, vedeți cazul lui Mihai C. (Care ar trebui bannat, căci prea urât, des și gratuit jignește)
      Dacă vezi că se întâmplă des ceva acolo, îți pui întrebările firești: unde e problema? Cum rezolvăm? Trebuie presemnalizat mai bine? De ce nu funcționează panoul cu lanțuri? De ce nu blocăm accesul pe banda respectiva dupa ce s a trecut de presemnalizare, adică fix ce se spune că s a întâmplat cu cazul de față, s a ocolit practic presemnalizarea….Intr un final, apelezi la alții, dacă ești depășit…”băi voi cum ați procedat în cazul ăsta?” Societatea românească nu este pregătită să se implice activ în acțiuni care îi influențează viața în mod direct. Daca Mihai se descurcă, știe el cum se face, chiar daca observa că ceva e in neregulă, „da – i dracu pe ceilalți…suntem 8 miliarde „…
      Cat despre topicul din articol, eu cred că s a procedat bine, ai nevoie de desfășurare, sunt condiții extreme, nu știi câte victime sunt, etc etc in UK când se anunță un accident pe autostradă cu 2 benzi plus una de urgență, vine repede pe banda de urgență un SUV Traffic officer care se pune la un moment dat in fața mașinilor între benzi și merge cu 20 mph până aproape de zona accidentului. (100-150 m) până nu rezolvă ei treaba acolo, nu trece nici musca și nu comentează nimeni.

      00
  9. Ce indiferenti si saritori la concluzii sunteti. Da, probabil era pe telefon, nu era atent, facea o laba. Oh, vezi doamne, ne-au inchis si ultima banda de circulatie. Niste oameni au murit intr-un accident si voi trebuie sa gasiti bube peste tot, compasiunea s-a dus pe pula.

    00
    • De cand e compasiunea obligatorie, mancami-ai scrotul de smiorcait, nu v-au ajuns 3 ani de iad cu gripa pizdii ?

      Fa in gura ma-tii loc pe drum, ca am treaba !

      01
    • Chill out dude, o sa-ti plezneasca vena aia o data si o data.

      00
    • Probabil, dar sigur nu va fi de la grija pentru nu stiu cine plm a crapat intr-un accident.

      Suntem 8 miliarde, mai mor oamenii, aia e, viii cu viii, nu-mi fut eu weekendul pentru empatia voastra tampita si irelevanta.

      00
    • Va veni vremea când vei fi și de cealaltă parte a penisului…

      00
    • @Mihai C: atunci sper sa primim vestea cea buna ca una din persoanele decedate era ma-ta.

      00
    • @Laurentiu in sfarsit o sa f*t si eu!

      00
    • Da, da, stai sa mi-o scutur :))) aute pentru cine nu mi-am mai pierdut eu 2 ceasuri in trafic, pentru pielea pulii care a intrat in pasajul de la Unirii…

      Marsh meh…

      00
    • Metroul a funcționat normal. De ce nu l-ai folosit?

      00
    • Mihai C are așa un vibe de Dragoș… Nu știu dacă e aceeași persoană, dar, să fiu al naibii dacă pricep de ce trebuie să emani toate dumele astea. Așa conversezi și cu colegii, soția, copilul? Citești 100 de comentarii pe aici și vezi că doar tu ești ”special”, asta nu-ți zice nimic?

      00
    • Nu adyzah, asa conversez pe strada cu toti lache astia flausati care s-au trezit sa fie „empatici” fara sa le ceara nimeni parerea.

      Fiecare progresist/woker bashit are o parere pana la primul pumn in gura, apoi se duc sa se smiorcaie ca nu exista civilizatie in Romania.

      Ca sa revenim, fiecare face ce vrea si ce crede, atata timp cat nu calca pe bataturi pe altul.

      Respectul si empatia nu se pretind, se castiga.

      Daca nu crezi, incearca vrajeala asta in public, in Bucuresti, intre oameni, nu intre corporatristii tai.

      00
    • @Laurentiu pentru ca nu vreau sa-mi candeasca mainile a bara de metrou, cu toti sarantocii.

      Merg cu masina, confortabil, fumez si ascult trap in blanao, la caldura.

      00
    • Se vede!

      00
    • Mihăiță, știm de mult că ești în top speciali care atârnă pe aici. Nu mai consuma net degeaba.

      00
    • @adyzah Zic ca ai dreptate, Mihai C e manelarul ala besit de Dragos. L-ai simtit din prima.

      00
  10. ai 2 benzi care intra in pasaj, blocate de poarta de gabarit cazuta si 2 benzi care trec pe langa pasaj. unde voiai sa parcheze masinile de interventie si pe unde voiai sa plece? sa sara peste poarta de gabarit si sa mearga prin pasaj nu prea se poate. hate gratuit.

    00
    • Pe banda blocata datorita accidentului, in spate la 50 de metri, impreuna cu o bariera mobila cu semafor si semn de stop, cordon pe laterale si ceilalti sa continue deplasarea pe restul benzilor.

      00
    • Și intervenția de făcea de sus în jos. Probabil din elicopter…

      00
    • Eu înțeleg că domeniul în care te învârți zilnic e toxic, dar deja te duci rău în mizantropie.

      Omule, cod roşu, 20+ răniți, minim un mort, wtf?! Nu cunosc Bucureştiul dar nu există vreo rută ocolitoare? Dacă ne strică ziua că stăm în trafic după un accident (asta când soția şi copilul sunt bine sănătoşi pe bancheta din spate) apăi, pana mea, suntem defecți cumva.

      00
    • bun. unde tragem linie? dacă sunt răniți grav oprim traficul și îl dirijăm? doar atunci? la câți răniți?

      înțelegi ce zici acum?

    • da boss… daca sunt raniti multi opresti traficul.

      te tot lauzi ca stii germania si autobahn-urile – n-ai prins 1h+ de stat pe loc pt ca accident?

      00
    • am prins. unii degajau terenul, alții se ocupau de trafic. nu 4 stăteau pe whatsapp și trimiteau poze la prieteni, 1 scria procesul verbal și unul stătea în mașină la căldură.

    • @vali, o să exagerez acum, de dragul argumentației.

      ”Noroc că lângă Colectiv nu mai era un alt concert, o adunare ceva, că și ăia, bă, neoameni. Au blocat tot, tot. I-au întins pe ăia pe jos de nu mai puteam să trecem!”

      00
    • câte benzi avea strada aia? esact.

    • Digi zice, accident 13.30, se circulă de la 17.00.

      3 ore jumate pentru așa ceva mi se pare ok.

      00
    • Anno domini 2022 spre 2023. S-a aflat cine a inventat bancul cu iepurașul și basca.

      00
    • Sunt 4 benzi pe sens care se despart în doua: doua benzi întra în pasaj, doua pe deasupra pasajului. După limitatorul ala, cele 4 benzi nu mai comunica (au separatoare). Sunt separatoare și pe partea stanga (cele doua benzi de pe contrasens care ies din pasaj).
      Nu aveau cum sa facă descarcerare și tăierea limitatorului fără sa stationeze și pe celelalte.

      00
    • Șoferii de ambulanță și smurd prezenți acolo sunt retardați. Nu așa se parchează când ai accident cu victime multiple. Distanță ma mare între primele mașini ce primesc răniții, celelalte în spate, pe o singură bandă, coordonate de coordonatorul de accident. Că nu scoți 10 inși odată cu targa din autobuz. Polițiștii sunt degeaba acolo. Imediat după sosirea ambulanțelor cât și înainte, ei trebuie să DELIMITEZE zona de interes a accidentului, să organizeze o bandă de evacuare și o bandă de sosire a ambulanțelor. În limita spațiului disponibil, o bandă pentru evacuarea mașinilor din trafic…
      Dar deh, cine plm ȘTIE asemenea proceduri în România….

      00
    • Ma mir ca nu am rezolvat problema asta cu tehnologia Blockchain in care „romanakis IT-stus” este expert. Inca o data: in Europa pe arterele principale de circulatie inaltimea plafoanelor la pasaje este de 4 metri. Adica imi dai voie sa circulez pe bulevardul ala cu masina de 16 tone si inaltime de 3.80 si ce sa vezi hopa apare un limitator out of nowhere. Si eu ce sa fac.
      Aaaa dar au aparut IT-stii ca masinile sa aiba parabolica sa anunte soferul ca si-a pus primaria poarta-n casa….Sper din tot sufletul ca primaria sa plateasca daune de 2 milioane euro pentru persoana decedata si inca 3 pentru deranj,
      Iar la intrarea in Romania un limitator cu anuntul „Atentie, persoane limitate intelectual”

      00
    • BRAKING NEWS: Soferul autocarului avea pantofi cu tocuri!!!!

      00
    • hanibale, inainte sa mananci cacat cu polonicul, vezi ca acolo mai sunt niste chestii pe care e evident ca nu le stii.

      ca sa faci aia 4 metri europeni pe care ii viseaza sovieticul din tine ori muti caseta dambovitei mai jos ori muti toata piata unirii mai sus. oarecum (si prin „oarecum” inteleg „absolut”) imposibil fizic.

      asa ca singura varianta ramane sa inchizi pasajul cu totul si aia e.

      sau il lasi deschis la 3.50 cu limitatoare si speri ca nu ai bizoni la volan.

      iarasi aparent imposibil.

      00
    • un prim instict este sa blochezi complet circulatia ca sa identifici de la cap la coada situatia si sa elimini orice pericol.
      Dar apoi sa zicem ca dai drumul la circulatie, pe unde mai bagi/scoti ambulante daca se umple drumul de masini, iar ca sa mentii circulatia pe o banda si cealalta sa ramana libera pana la semafor ca sa ai un culoar de acces, ai nevoie de despartitoare si agenti care sa mentina ordinea, nu zic ca asa ceva nu s-ar putea realiza imediat, dar na.
      Mai mult si mai mult ma intereseaza ce cautau BMW X5 SI AUDI A6 si celelalte masini de politie in spatele autocarului, in loc sa intre acolo autospecialele care au nevoie sa fie aproape de rablă?

      00
  11. am doua observatii, ambele oarecum atinse si de altii mai sus. dar merita reiterate.

    cota trecuta pe semn (3.xx m, nu se vede foarte clar, este reala? adica acei 3.xx metri chiar sunt intre asfalt si limitator?

    aceeasi cota este si minimul (sau mai mare) din interiorul pasajului?

    daca raspunsul la astea doua intrebari este „da”, atunci multa muie soferului. daca e „nu”, multa muie constructorului. daca la una e „da” si la alta „nu”, indiferent cum, multa muie primariei. si mai departe justitia sa isi faca treaba. da, stiu sunt naiv.

    in alta ordine de idei tot azi am trecut pe langa un alt accident, mult mia banal, 3 masini usor indoite in pasajul baneasa pe sensul bucuresti->ploiesti. eu veneam pe sens opus si la intrarea in pasaj era mare aglomeratie cu frane si avarii aprinse. dupa ce treceai de locul accidentului era voiosie pana la piata presei libere.

    pentru cine nu stie, pasajul are separatoare de sens pe toata lungimea lui. atat de tampiti suntem. nu atutoritatile. noi.

    00
    • 1. Inaltimea pasajului a fost expertizata la unul din accidentele anterioare: https://buletin.de/bucuresti/inspectoratul-de-stat-in-constuctii-a-masurat-pasajul-unirii-tunelul-are-3-7-m-inaltime-iar-poarta-de-gabarit-3-5-m/

      2. Pe DN1 si Sos Bucuresti-Ploiesti e norma sa se treaca de la 100 la 15km/h, apoi iar la 100. E haos total, nimeni nu pastreaza distanta (pentru ca fac altii slalom) si se incetineste brusc din tot felul de motive: oprit pe prima banda in Otopeni sa lase copiii la pasarela din dreptul scolii, intrat/iesit de pe sosea in drumurile laterale (tirurile trebuie sa blocheze 2 benzi), cascat gura la diverse evenimente…

      00
    • vlad, nu ai inteles.
      1. foarte bine. limitatorul a fost expertizat la 3.5. pe semn scrie 3.5? ps aici, ma pune dracu si dupa ce l-or repara ma duc sa-l masor si eu. ca stiu cum si am cu ce. cu expertize tehnice, certificari si omologari si restul. si dau cu subsemnatul. daca ma iau astia in primire cati din revoltatii din comentarii vor gasi util sa ma sprijine?

      2. accidentul de care zic eu era unul usor, 3 masini tamponate usor, la nivelul tabla un pic indoita, cateva plastice sparte, pe sensul celalalt, separat de parapeti de beton. dobitocii de pe sensul meu, in nici un fel afectat de „accident”, pur si simplu se opreau sa se uite la 3 masini un pic indoite in mijlocul tunelului.

      atat se poate.

      muie austria.

      00
  12. Io zic ca sunt blestemele alora cu care nu a împărțit baluta spaga sau cărora nu le-a dat ceva sa faca si ei la ‘reabilitare’ , sa suga și ei banu gros de la stat ….

    00
  13. Mamă.. colcăie pe aici de fani Băluță. Eu am avut un accident pe una dintre străzile jegului de băluță, din cauza porcăriilor cu care spala pe jos ca să cheltuiască bani, multi bani, mai multi bani, și mai mulți bani. Pupa-l-ati in cur! Niciodată administratorul drumului nu răspunde de nimic. Limitatorul ăla trebuia ori să radă acoperișul ori să zboare fara sa strivească nimic. Dar sclavii trebuie să își slăvească stăpânii..

    00
    • Explica-ne cum ai avut accident din cauza ca au spalat strada, eu nu inteleg cum niste apa pe sosea a influentat atat de mult conditiile de drum incat sa faci accident. Daca ploua si faceai accident era vina lui Busu sau a lui Jurca?

      00
    • MihaiDB, in bucuresti in general se spala starada cu apa din dambovita sau din lacuri. asa cum e, cu mal, cu murdarii, cu ce se nimereste. daca mai pun si nu stiu ce sampon e lux.

      chestie care face ca atunci cand inca e umed pe jos, asfaltul sa fie foarte alunecos. problema e cunoscuta de toti motociclistii.

      in masina insa nu ar trebui sa fie o problema foarte mare decat daca esti extrem de imprudent, neatent sau netalentat.

      00
  14. 1) Titlul articolului: Nu sunt proceduri sau nu sunt cunoscute. In caz de accident mai grav e haos, de aia toti militienii sunt pe telefon (cer indrumari) Plus ca nu exista colaborare intre servicii (militie, pompieri, salvare)

    2) Parerea mea referitoare la pasaj. Intre asfalt si plafonul pasajului sunt 3.5m. Semnul ala era si inainte de reabilitare, nu e nou doar ca soferii de camion/autocar care au acrosat semnul au intrat in trecut sub pasaj cu autovehicule mai inalte. Aia nu stiu ca a fost reabilitat pasajul si ca acum sunt doar 3.5 metru nu 3.8 sau 4m.

    3) O alta intrebare e ce dracu cauta aia sub pasaj? Rutele sunt stabilitate de dispeceri care trebuie sa stie exact pe unde are si pe unde nu voie/loc masina

    00
    • Nu, rutele sunt de datoria noastra sa ni le planificam in functie de ce taxe de drum avem de platit, gabarit, inaltime si lătime. Nu e treaba dispecerului, de aceea avem gps-uri special programate pentru camioane. Dispecerul in cel mai rau caz ne spune sa incercam o ruta ocolitoare daca vede ca stam prea mult in ștau.

      00
  15. Vor mai fi accidente la acest pasaj, ceva este greșit acolo. Nu se poate ca decenii la rând să nu se fi întâmplat nimic și deodată, în A.D. 2022, după o renovare cu fanfare și frunzulițe, în mandatul cunoscutului pensat D. Băluță, primare la S. 4, șoferii sunt idioți, Chiar toți, dintr-odată?

    Cu privire la subiect – cineva i-a răspuns lui Vali, Poliția nu organizează corect organizarea de intervenție în jurul unui accident cu victime, probabil și pentru faptul că în loc să fie prima acolo, ajunge prea târziu și deja este creat un dispozitiv haotic și ad-hoc de mașini de intervenție. Imaginea de sus, arată clar cum mașinile sunt oprite pe diverse aexe și orientări, cum au sosit. Oare cum s-au mișcat după, aia ca la parcările blocate, cine mai dă cu spatele, cine a terminat primul, cum?

    Despre pasaj și organizarea circulației, este justificată întrebarea, de ce trimit toate mașinile pe banda spre dreapta – autoturisme care intră și circulă cu 80 km/oră până la ieșire și brusc se protesc într-o gâtuire? Nu era mai logic să lase fluxul să circule până se dumiresc dacă au nevoie de încă o bandă? Dar probabil că asta a putut și a știut face Poliția, ca să arate că se ocupă cu ceva. Cine îi anchetează ca să fie puse pe masă procedurile?

    00
    • Nu știam că în pasajul de la Unirii e voie să circuli cu 80 km/oră.

      00
    • @Cristian

      Nu e voie dar cam asta e viteza cu care se circulă pe acolo când nu e aglomerație și se stă în coloană. Miliție nu prea e pe străzi în București, e o mică junglă.

      00
    • În pasajul unirii poți să circuli și cu 100 la ora, că de aia e făcut. Dar problema e că mulți sunt imbecili și nu dă bine la blăniță să te învârți prin betoane la viteza aia.

      În București fiecare circulă cum dorește, eu profit de aspectul ăsta la greu, dar o fac asumat, în cunoștință de cauză și cu simț de răspundere, ajută mult dacă știi străzile

      00
  16. Apropo de pasajul vietii.
    Sunt doar eu cel care injura de fiecare data cand intra in el, pt ca luminile sunt prea puternice si iti bat in ochi? Puteau sa le regleze invers vs sensul de mers.
    Eu le simt ca doua pumnale in ochi, asa ca acum trag protectia solara cand intru in pasaj.

    00
    • Nu, sunt oribile. E ca și cum ar fi pe modul de zi unde trebuie acomodare de la lumina soarelui la iluminatul din tunel – doar ca stau așa permanent.

      00
  17. Vorbeam cu o colega din Mexic, la un pahar de vin la un workshop dinner. Am ajuns la subiectul problemele comunității si ale țării.
    Am ramas frapat de cate similitudini sunt intre România si Mexic.

    Asta aviz nerozilor care nu înțeleg ca am ajuns ca de lucrări vitale de infrastructură sa se ocupe cămătari.

    00
  18. Nu exista proceduri. In cunostinta de cauza iti spun.
    Caz real al unui cunoscut care a avut un accident frontal langa un accident deja produs.
    Politia si smurd-ul alergau aiurea, fara sa aiba grija de trafic, iar pe banda libera s-a ciocnit frontal cu cineva care a intrat pe contrasens pentru a evita masinile de interventie parcate la intamplare si nesemnalizate.

    00
    • da. soferul e un cretin. grec, dar cretin.

      si pentru ca am avut si noi 6 cretini inainte, vina nu va mai fi a soferului grec, nu a autoritatilor romane, ci a romanilor in general.

      pe cine sa lasam ma in schengen? pe cretinii aia care nici un pasaj nu sunt in stare sa faca? pai suntem mai in siguranță in ucraina…

      chiar daca n-are nici o logica si nici un pic de adevar este un discurs perfect exploatabil de orice gicasimion din austria, olanda sau oriunde altundeva.

      #basarabiaeromania. evident vandalizat un gard cu asta, nu facut ceva concret in legatura cu asta.

      00
  19. Si-a dat cu părarea și titel aur…

    00
    • autorul e fratele soferului?

      pentru ca in final, indiferent de starea drumului, conditiile de trafic, semnalizarea defectuoasa si restul mizeriilor, responsabilitatea ultima pentru sanatatea si chiar viata pasagerilor apartine exclusiv soferului. fie el logan sau autocar.

      ai cel mai vag dubiu? pedala de frana te ajuta intotdeauna.

      bine, dobitocul ala de pe a2 e nevinovat pentru ca a franat. dobitocul asta e nevinovat pentru ca NU a franat. pai hotarati-va in…

      ps , eu m-am hotarat deja. amandoi sunt vinovati pentru ca amandoi sunt soferi prosti.

      00
    • O mica observatie: exista gps-uri pentru camioane. Presupun ca și autocarele au gps-uri cu rute dedicate.

      00
    • Autorul a scris jumătate de articol ca să se dea mare cu ce psihologie știe el. Păcat însă că nu se aplică în cazul de față.
      Cică șoferul era relaxat că mai avea 2km și ajungea. De aia nu a văzut multiplele semne cu gabaritul. O tâmpenie. Pentru că nu e șofer profesionist. Dintre toate semnele, alea cu gabaritul și masa te interesează în primul rând. Apoi limita de viteza, depășire, etc.
      Dacă limita aia însemna că după limitator trecea pe sub fire de curent de tren sau troleibuz și le lua în plin ce ma zicea? Să ridice firele mai sus? Idiot….

      Apoi compară infrastructura aviației și cea feroviară cu infrastructura auto. Că doar e același lucru. Tot oameni le folosesc.
      Sper că citește și își dă seama cât este de penibil.

      00
  20. Suntem tara lui „merge si asa”.
    Avem standarde si normative, dar stiu „alesii” si „numitii” nostri mai bine cum se fac lucrurile.
    Si daca ceva iese prost de vina e cetateanul sau soferul sau contribuabilul sau oricine altcineva.

    Dimensiunile pasajelor sunt reglementate prin standarde, dar niste functionari au decis sa nu le respecte.
    Conform STAS 2924 1991, art. 4.3.5 inaltimea libera a pasajelor rutiere trebuie sa fie de minim 5m:
    https://www.academia.edu/28812479/STAS_2924_91_Poduri_de_sosea_Gabarite
    Conform OG 43/1997 pe drumurile publice din Romania sunt admise sa circule autovehicule cu inaltimea de maxim 4m.
    Avand un autovehicul cu inaltimea de 3.8m nu te astepti sai probleme din cauza inaltimii. Normativele asigura o rezerva suficienta.
    Problemele apar cand cineva decide sa nu respecte normativele si reduce arbitrar inaltimea pasajului de la 5m la 3.5m.

    Daca standardele nu au fost respectate atunci trebuia sistematizata circulatia astfel incat neatentia sa nu duca la consecinte atat de grave. Trebuiau delimitate benzile astfel incat sa nu poate fi ocolita presemnalizarea, sa fie mai multe limitatoare NELETALE inainte de pasajul propriuzis, mai multe atentionari si mai din timp, etc.

    Degeaba spunem ca soferul e de vina, ca nu a fost atent. De suferit au avut de suferit niste oameni nevinovati.
    Daca pasajul respecta normativele in vigoare nu era nici o problema.

    00
    • minunat. ai gasit un STAS.

      acum fii dragut si vin-o si macar cu o idee despre cum ar putea fi inaltat pasajul ala la 5 metri.

      00
    • @ Paul

      Super…acum mergi cu masina timpului in 1987 si transmite-le inginerilor care l-au proiectat ca nu vor respecta niste normative din 1991… si dupa aia mergi in 2009 si muieste-i pe aia de l-au renovat ca in 2022 va muri acolo cineva din cauza lor ;-)

      00
    • Adib, nu doar celor care au proiectat pasajul.

      si aia cu gârla, si aia cu metroul.

      00
    • @thebblack, @Adib, haideti sa revenim putin in 2021 inainte de renovarea pasajului si sa pastram inaltimea aia de 4 metri care nu genera nici o problema pentru nici un autocar. Ce parere aveti?

      00
    • Andrei. hai sa lasam 2021 so sa revenim la 2022.

      pasajul are 3.5m, limitatorul are 3.5m, semnul zice 3.5m.

      soferul autocarului inalt de 3.8m sare o linie continua si loveste si darama limitatorul.

      singura vina a autoritatilor este ca acea linie continua NU este de fapt separator fizic, din otel sau beton.

      00
  21. Imi amintesc cum am trecut prin pasaj în 89 vara, îți bătea soarele drept in ochi iar în pasaj lumini ca la grajd, abia vedeai stopurile la mașinile din fata și te țineai după ele, o mizerie, parca era gura iadului

    00
  22. Eu nu inteleg de ce nu interzic total traficul in zona pt autovehicule de tipul asta. Autocare sau ce or mai fi cu inaltime peste X.

    00
    • pai era interzisa intrarea autovehiculelor cu înălțimea peste 3.5. era presemnalizarea, era limitatorul, era semnul.

      presemnalizarea a ocolit-o, semnul l-a ignorat, limitatorul l-a daramat.

      de vina e băluță.

      00
  23. Frecvența incidentelor trebuie să determine o analiză serioasă de către autoritățile responsabile. Primăria Sectorului 4 nu este capabilă să o facă, nu se știe din ce cauză. Așa cum se sugerează în analiza publicată în Contributors, link pus și ai aici de Vali, mai multe probleme, corelate & conexate, pot genera accidente, azi mai mult ca altădată. Cea mai proastă atitudine, este cea autosuficientă de tipul noi-le-știm-pe-toate-am-respectat-legea. Când o autoritate invocă cadrul legal, pentru evenimente tragice recurente, este clar că a eșuat. Ca și partidul care o gestionează.

    Pe de altă parte, iată că și în alte locuri se intră cu autovehiculul „în zid”. În Marea Britanie, un pod legendar face față anual, la zeci de autovehicole. „Another Day, Another Crash: Life by Britain’s Most Bashed Bridge”. În New York Times https://www.nytimes.com/2022/12/25/world/europe/rail-bridge-crashes-stonea-england.html

    00
  24. Credeti ca este prea tarziu sa-l rugam pe Mos Craciun sa-i aduca lui #thebblack un cerebel cu o versiune noua, gen v 2.0 ?

    00
    • patroane, vezi ca cerebelul nu are functie cognitiva. daca mi-ar aduce mos craciun unul nou si updatat poate as dansa ceva mai frumos dar as fi exact la fel de prost.

      macar daca vrei sa faci misto, asigura-te ca nu esti tu ala.

      00
  25. Rămîi prost, de ce flic-flacuri intelectuale sînt în stare unii, pt a spune și altceva decît evidentul.
    Exemplu: ca să treci prin Elveția cu un camion articulat conceput pt standardele din Olanda, trebuie să îl scurtezi(este tehnic posibil, operațiune care apropie camionul de remorcă), după care sa fii atent să nu urci pe rampe bruște, la un unghi mai mare de 20°, ca să nu lovești remorca cu camionul. Același lucru se aplică și la curbe. Dat fiind că în Olanda mtma este 44t și în Elveția 40t, este necesară mare atenție la încărcare, pentru că se lasă cu amenzi durdulii.

    Fazele astea sînt printre răspunderile șoferului. Degeaba se dă lumea cu curul de pămînt că șpăgi, că nu e clar, că s-a micșorat pasajul. Este suficient un singur semn cu limitarea de înălțime și șoferul trebuie să știe că acolo ,,e caca, nue voe”

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.