Problema pe care o au toate fabricile cu volum mare de muncă…

Dacă ați trecut prin Brașov în ultimii doi ani ați văzut câteva anunțuri cu oferte de muncă la Autoliv, un producător local de piese auto. Fabrica angajează continuu, dă bonuri de masă, asigură transport, și totuși nu reușește să păstreze o categorie de muncitori mai mult de câțiva ani.

Doi.

Muncitorii respectivi sunt cei care fac munca fizică grea, stau în picioare opt ore pe zi și prestează. După doi ani pleacă pentru că nu vor să moară acolo. Fabrica angajează alții, care stau între o zi și doi ani, și pleacă și ei. Și asta în ciuda salariului bun, care uneori e 2.000 lei, alteori mai mult.

Situația asta se întâmplă și în alte fabrici din industria grea și ușoară. Când auziți că fabricile de confecții nu găsesc să angajeze muncitori, gândiți-vă că nu e doar o problemă de salarii (cum e și la horeca), ci și de volumul de muncă. Un om poate munci foarte mult doar o perioadă de timp, după aia începe să aibă probleme de sănătate.

Știu că, teoretic, mai avem 10 ani până când roboții vor ocupa aceste locuri de muncă, doar că, în unele situații, un robot care costă 50.000€ nu va putea fi amortizat prea repede, iar retehnologizarea lui la 10 ani face în continuare munca umană atractivă.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

92 comentarii

  1. NOU
    #1

    . Și asta în ciuda salariului bun, care uneori e 2.000 lei, alteori mai mult”
    Hahaha, ce glumă bună.
    Păi mai bine de bugetara din minister care stă pe 8000 lei

    11
    • Sau si mai bine, de Tiriac, care sta pe milioane. Pai nu-i mai bine sa fii Tiriac decat sa mori de foame?

      10
    • Decat sarac si bolnav, mai bine bogat si sanatos.

      10
    • Asa incepi sa intelegi pe aia ce stau acasa pe ajutorul social. Decat sa ii rupa cu munca pentru 2000 de lei mai bine stau acasa pe ajutorul social, alocatii si eventual ceva munca cu ziua cand si cum pica.

      00
    • problema nu e ajutorul social. problema e salariu mic

      00
    • Eu am boala pe astia din clasa mijlocie+ cum au si ei cateva mii de euro pe luna venituri si au pretentia cand angajeaza vreun mester prin casa sa le faca instalatia pe 200 de euro la un efort de 2 saptamani. Bravo ma, tu sa traiesti ca regele si altii sa adune firimituri de pe jos.

      Si am boala egala pe puturosii care presteaza munci calificate dar nu cu grad ridicat de specializare si ar vrea salariu mare, nu chiar 3000e ca un doctor dar macar 2600 :))). Bravo ma, ala a facut 10-15 ani de scoala in plus peste tine pt aia 400 de euro.

      00
    • @Michael hai ca iti zic eu cum sta treaba cu mesterii de care am dat eu pana acum:
      – aia care cand vad ca e mult de munca iti cer niste sume colosale ca sa nu ii contractezi dar nici sa ii consideri neseriosi ca iti refuza lucrarea
      – aia care cer destul de putin (sunt cam dubiosi ca cer doar atat si e bine sa le faci un background check mai riguros cu ce alte lucrari au facut si cum lucreaza)
      – aia care iti cer un pret corect fac ceva dupa aia o lalaie sau incep sa se planga de chestii ca e prea asa si pe dincolo si pe care trebuie sa ii zbori ca iti mananca timp si bani
      – AIA FOARTE RARI pe care daca ii prinzi esti norocos, care vin si isi fac treaba cum trebuie, te contacteaza de cate ori e nevoie sa discute chestii cu tine

      De unde stiu ca pretul e corect? Pai ma interesez si eu din timp la prieteni care au mai avut lucrari, ce si cum au facut, caut preturile pe net la diferite firme si imi fac o idee cam pe unde ar trebui sa fie suma.

      Deasemenea oamenii BUNI si seriosi sunt la munca in AFARA, aia care au mai ramas si sunt OK sunt foarte foarte ocupati pentru ca… ISI FAC TREABA si sunt recomandati mai departe.

      00
  2. „Și asta în ciuda salariului bun, care uneori e 2.000 lei, alteori mai mult.”

    NO COMENT

    00
    • Bine… Știm… Aici sunt doar oameni ce câștiga de la 3000 euro în sus.
      E munca necalificata. Cari în plm chestii. Nu te pune nimeni sa pui capul la contribuție. Cat ai vrea sa ia, 5000 de lei?
      La fan curier pe it suport se dau cam 3000 de lei.

      00
    • Stii ca aceasta categorie de muncitori, nu sare de cele mai multe ori de 8 clase… cateodata, 12.
      Asa ca ajungi sa zici, da… 2000 de lei reprezinta un salariu bun pentru Brasov avand in vedere si studiile acestora.

      00
    • Ma baieti. Voi astia care ziceti ca 2000 RON e ok.
      Sa luam o familie standard, 2 adulti care lucreaza acolo si 2 copii la scoala. 2 adulti cu copii in ziua de azi sunt deaia care n-au prins apartament de la stat pe un pret mai degraba simbolic. Poate unii stau cu parintii, ca sunt de acolo si au noroc de o locatie cu 3 camere. Dar asta nu-i chiar normal. Deci rata sau chirie. vad pe olx ca incep de pe la 350 de euro chiriile pentru 2 camere. + utilitati (includem aici si caldura iarna dar ca o medie pe tot anul). Ajungem la 2000 RON? ajungem. Si s-a dus un salariu. celalalt? Pai mancare 4 persoane o luna, haine din cand in cand. Mai ramane ceva si pentru la scoala (macar rechizite)? Sa pui si deoparte macar 50 de lei pe luna pentru cand se sparge o teava? Sau voua vi se pare normal ca 2 adulti ce lucreaza full time sa nu poata sa sustina o familie de 4?

      30
    • Rata sau chirie sau stai la casa, ca majoritatea populatiei, deci economistesti 2000 de lei pe luna, din care iti mai iei ceva de mancare. Sunt familii pentru care si minimul pe economie e mai bine decat nimic. Asta e realitatea in care traim, atat se plateste pentru munca pe care o poate face oricine in locul tau.

      00
    • D4n, fabricile mari au transport asigurat din localitatile de langa orase
      nu ii obliga nimeni sa stea in chirie in oras

      00
    • @D4n

      Daca castigi pe luna 2000 nu te apuci sa faci 2 copii.
      Te insori, pui bani deoparte cu consoarta, vedeti nivelul la care e ok si casa si chirie si purcel.
      Daca ajung 2000 de lei atunci fa copii.
      Dar nu faci copii si pe urma te plangi ca nu ii poti intretine din salariul de impins cutii in Kaufland.
      Un sudor meserias in Bistrita castiga pe la 2500-3000, un zidar bun sare de 3000 lei.
      Un mecanic bun sare de 3000 de lei. Nu iti trebuie facultati sa ai un venit decent.

      00
    • @liviu
      Uite unde era fascistul!

      10
    • @Xxx De ce e fascist? Nu e normal ca inainte sa faci copii, sa te gandesti daca ai cu ce sa ii cresti? Sau zici „Lasa, ca are Dumnezeu grija de ei!” ?

      00
    • @Zarax

      In principiu ai dreptate. Dar noi aici nu discutam de putori, de asistati social. Nici macar de part time sau familie in care doar unul lucreaza. Exemplu meu e despre o familie in care amandoi lucreaza full time, pe un salariu peste salariul median (adica sunt mai multi care castiga mai putin decat cei care castiga mai mult). Pai daca nici astia nu-si permit, atunci cine? Numai Tiriac are voie copii in Romania? Si culmea, vin unii si spun ca e BUN salariul asta. BUN.

      00
    • @D4n – Pai un semn ca Romania este o tara saraca este faptul ca 2 adulti cu 2 salarii medii greu pot creste 2 copii in conditii bune. Asta e realitatea in care traim.

      00
    • Uitati aici, anunt de angajare pentru munca necalificata. L-am pozat acum cateva saptamani, in Bucuresti, in statia de autobuz de la Cora Lujerului. Te cam face sa te gandesti la o reconversie profesionala, nu?

      Pe de alta parte, alerg dupa un instalator de la inceputul verii sa imi modifice ceva la tevile de la centrala. Nu gasesc. Toti pe care ii sun, sunt foarte ocupati.

      00
    • man, vara și toamna toți au de muncă, la rezidențiale. ii suni mai pe la finalul toamnei și răspund toți la telefon.

    • Si mai si faceati misto pe la articolul cu educatia financiara… @D4n, deci o familie in care amandoi castiga peste salariul mediu (care e de 2700 de lei) nu poate sa aiba grija de doi copii? Inseamna ca voi nu stiti sa tineti de bani. Daca venitul cumulat e de 6000 de lei, poti sa dai si 2000, cat ai zis tu, pe chirie si intretinere. Mancarea pe o saptamana e maxim 200 de lei, daca stii sa gatesti. Poti sa dai si 400 de lei pe saptamana, daca esti mana sparta, tot iti mai raman 2000 de lei la final de luna, dupa ce platesti strictul necesar, din care poti sa cumperi haine, sa mai repari o masina, sa faci cate ceva.

      00
    • nu, inainte sa faci copii nu ar trebui sa te gandesti daca ai cu ce ii creste, asa arata o societate avansata in care a avea copiii e un lucru bine venit nu un moft(atat timp cat ai un job), la fel si a avea casa si masina, dar ma amuza gandirea limitata a unor romani, nu trebuie sa ai daca nu iti permiti, pentru ca penis.. asa e logica lor

      00
    • @Dragos

      amice esti analfabet functional? Am scris de cateva ori, SALARIU MEDIAN. ME – DI – AN.
      Si am si explicat ce este. Dupa care am si dat exemplu cu o familie cu un venit total de 4000 (care apropo nu sunt 2 salarii mediane ci aproape 3) din care jumate se duce numai pe chirie si utilitati. Si dupaia vii tu si faci calcule cu salariu MEDIU?

      00
    • NIX, hai să aplicăm același principiu și pt. o mașină și o casă în centru

      00
    • @NIX a avea copii ,inainte de toate, este o responsabilitate in plus. Copiii respectivi trebuie sa manance, trebuie sa fie imbracati si eventual este bine venita si o forma de distractie. Daca nu iti permiti primele 2 puncte NU FACI COPII, eu unul as pune si punctul 3 ca fiind necesar dar trecem peste. Mancare inseamna ceva nutritiv nu paine cu margarina si mancare de cartofi, asta legat de ce zicea cineva mai sus ca bugetul pentru mancare pentru 4 persoane e 200 lei/saptamana.
      Nu trebuie sa ai daca nu iti permiti intretinerea. Valabil pentru copii, masina si casa.

      00
    • Dacă, de-alungul istoriei, oamenii se abțineau de la a face copii, pentru că nu își permit, acum planeta asta era dominată de maimuțe.

      00
    • Voi traiti intr-o lume paralela si credeti ca salariul mediu in RO este de 2000 de euro, ca altfel nu imi dau seama ce ar fi asa NO COMMENT?
      2000 de lei net castigi in invatamant dupa 10+ ani vechime, cu studii superioare.
      La mine la munca (multinationala, domeniul energie – petrol si gaze) muncitorii intra cu 1200 lei net si pot spera pana pe la 1500. La asta se mai adauga bonurile de masa. Cativa mai rasariti, care sunt sefi de tura sau maistri ajung la 2000. Si muncesc, nu stau
      s-o frece pe FB. Operactori call center pe la 1600, contabili medii la 2000-2500. Lei.
      Se plateste legal, pe contract de munca, se platesc orele suplimentare daca este cazul, se respecta dreptul la concediu. Dar cam atat. Nu se dau prime, nici al 13-lea salariu, nici zile libere in plus fata de cele legale.

      00
    • NOU
      #28

      Pentru acelasi post Autoliv da salariu de 2.000 RON in Romania si de 2.000 EUR in Germania.

      #salariubun

      00
  3. Nu munceste doar opt ore. Din toate articolele citite in presa la oricare din fabricile astea se munceste mai mult de 8 ore. Raportul salariu / ore de munca e foarte prost. Pacat. E o exploatare a omului de catre om :/ incredibila
    De cand s-a renuntat la contractul de munca la nivel national totul e o magarie. Maturator,sofer, casier, contabil, secretara,agent paza. muncitor in fabrica calificat, nu se mai face diferenta de studii/calificare si de ramura economica.

    00
  4. NOU
    #31

    2000 lei salariu bun? Toti prietenii care au salariu de 4000 cauta alte locuri sau pleaca afara; poate ajuta si faptul ca afara se acorda foarte usor credite pana in 30.000 euro.
    Partea cu robotii – stiu cate ceva din industrie – ce era acum 10 ani 1 milion de euro e acum 50.000 euro plus vine cu cloud si ia din experienta tuturor robotilor similari ce trebuie sa faca operatia respectiva – foarte flexibili. Daca ajung robotii la 20.000 – 30.000 va trebui sa facem revolutie sa ne plateasca impozit pe munca. Pentru ca oamenii vor fi foarte rapid pusi pe liber fara ca statele mai sarace sa aiba bani sa ii absoarba in piata muncii.

    00
    • sunt bule si bule, majoritatea oamenilor se considera norocosi daca se apropie de 3000 lei/luna.

      00
    • asta cu robotii care vin sa ne ia joburile imi aminteste de industria de carute trase de cai. la un moment dat in nyc erau peste una suta mii cai. toata lumea era in caruta. taxiuri, pompieri, politie, you name it.
      apoi a aparut ford.

      si daca vreti un caz mai recent, cautati despre robotica din japonia. aia automatizeaza tot ce prind de decenii.

      00
    • Intotdeauna o sa vrem mai mult. Cand ai salariu de 3500 si primesti marire de 25% in primele 5-6 luni esti ok, bucuros chiar. Apoi o sa realizezi ca ar merge un 5000, ce naiba, altii au 6000 si muncesc mai putin. Si tot asa.

      00
    • @iona, comentariul tău ar avea sens într-o lume fără inflaţie, creşteri de costuri. Atunci ai zice că da, aşa e firea omului, bla bla.

      Dar când inflaţia creşte preţurile într-un ritm constant, creşterea salariului nu ţine de ambiţie, e abia o menţinere a status quo-ului.

      00
    • Normal femeie ca toti am dori salar mai mare. Eu vreau acelasi salar dar atunci sa se ieftineasca in plm produsele si serviciile… momentan e fix opusul, iti creste leafa cu 10 lei dar se scumpeste combustibilul/litru cu 1.5 lei… nu faci fata la inflatie cu cresterile din romania (sa nu uitam cand a fost 4.5 lei litrul si acum sare de 6)

      00
    • Dan, traiesti intr-o bula si nu iti dai seama de asta.
      Ce zici tu de roboti e absolut SF, cum a scazut pretul de la 1 milion la 50.000 si invata singuri din cloud.
      Hai sa iti spun ceva. O companie cu care mai colaborez are cateva mici linii de productie. Nu chestii complicate, doar topesc niste plastic si fac apoi chestii din plasticul asta. Liniile asta de productie au costat 5 milioane de euro. Suportul tehnic onsite, adica sa iti vina neamtul la fabrica si sa investigheze si sa rezolve erorile costa 400 de euro pe zi. Plus biletele de avion si cazarea. Piesele de schimb costa de te rupe, dai lejer cateva mii de euro pe niste seturi de garnituri, sa ti le trimita din Germania.

      00
  5. culmea e ca virgula china are o speranta de viata mai mare ca romania
    go figure

    00
  6. Daca salariile si conditiile de munca sunt bune de ce nu te angajezi tu boss? Sa ne zici si noua ce misto e dupa o luna de munca

    00
  7. Munca nu e asa grea. Da, stai in picioare, se lucreaza si schimbu 3… dar tot ce faci e sa muti niste lazi usurele, supraveghezi utilaje, incarci utilaje cu diverse materiale, le mai pornesti/opresti mai dai de niste butoane acolo. E destul de automatizata treaba . Stiu ca am avut contact cu fabrica Conti din Sibiu.

    Cat despre salariu, nu comentez daca e mult sau putin.

    00
  8. „Muncitorii respectivi sunt cei care fac munca fizică grea, stau în picioare opt ore pe zi și prestează”

    Poate ar trebui sa vina in America/Canada unde casierii la magazine sau la banci stau in picioare tot timpul. Nu stiu daca e respectul fata de consumator sau ca sa fie mai eficienti.

    00
    • Casierii aia nu stau in picioare tot timpul, in mare parte din timp stau sprijiniti de scaune speciale ce-i ajuta sa stea cat de cat drept .

      Cauta dupa chestii de genul „varidesk sitting chair” pt. a vedea la ce se refera. Chestiile alea ar fi perfecte pt. muncitorii de la banda.

      00
    • @Alex Nu exista asa ceva. Nu stiu unde esti tu, dar eu sunt la fata locului.

      00
  9. Pare ok din afara insa: frig in hala, echipament jegos si incomod, toalete infecte, mediu toxic, etc.
    Zgomot peste norme, manageri țărani, multe probleme.
    Nici dracu nu haleste asa ceva.
    Cine rezista in fabrica merge in occident pe 1200 euro cel puțin.

    00
    • Si in strainatate cu 1200 euro faci foamea. 400 euro chirie cu alti 10 in casa, 200 mancare, 100 facturi…tot o viata de cacao ai. Suma in sine pare mare, dar nu-i

      00
    • Sfatuitorule…tu teoretic faci calcul pt o persoana nu? Hai sa iti zic eu cheltuieli de Londra pt doua: mancare: maxim 200, gaz-19 lire, curent 21 lire, apa 30 lire. Chiria este 950, garsoniera, langa metrou, baie, bucatarie separate, mobilata, masina de spalat, loc de parcare. Nu e mare, dar nu e la comun cu nimeni. Fa calculul si vezi cum ar iesi la o persoana care sa presupunem ca ar avea chiria la jumate si toate cele la fel.

      00
    • 200 pe luna in ce tara mananci?
      Mori de foame…nici de la lidle nu iti ajunge.
      Mancarea sanatoasa aici ma refer la legume multe carne din macelarie..nu congelata..pt o persoana abia ajunge 400.

      00
    • Da, ma scuzati, ne-am otravit de atata carne de vita, miel, branza cheddar, oua free range (cica), cereale (d’alea cu multe fibre cica), legume (cica)bio, unt cu 80+% grasime, martipan…da, adevarul e ca nu stiu cum sa mananci cu 200 de lire…poate pentru ca se numeste gatit, inclusiv paine, ca painea lor nu imi place?? Vrei si mai detaliat? Zi ca iti dau lista de preturi, nu-i bai ca tin bonurile o perioada. Ultimele cumparaturi le-am facut acum aproape doua saptamani, fara doua zile. Am dat 80 de lire si nu am luat doar mancare ci si dero (pernite chiar, ce sa vezi, nu d’ala ieftin la 3 lire), odorizant de camera si chestii pentru bucatarie, un ibric, o strecuratoare, as zice ca si-a luat si sotul un ciocan, da dupa ies vorbe… Acum urmeaza a doua tura, probabil de tot cam atat. Iar cu maruntisurile de peste saptamana, mai o bere, mai o biscuite..se fac 200 sa zicem. A ma scuzati, nu ma duc in macelarii, sunt multumita si de carnea din Irlanda (cica) bio (cica) din hipermarket. In cazul in care vreau carne ca lumea, eventual merg la piata de carne da’ mi-e lene sa ma trezesc la 2 dimineata, sau la o ferma ceva…

      00
    • Multi nu inteleg o chestie…canr aud pe unii salariu 1200euro afara ajunge..ajunge sa faci foamea..la fel cum sunt si 2000 ron in Romania.
      Un trai decent afara inseamna la cam 3000-4000 pe familie cu un copil.Inseamna mancare buna..nu lidle si alte minunatii..o iesire de doua ori pe luna macar la o pizzq..nu restaurant,o masina decenta..nu bmw si altele usturatoare,concediu anual..
      Ce sunt sub limita se numeste doar trai de la luna la luna,,ce sa mai vb de pus bani deoparte.

      00
  10. Si in Craiova la „imparatia” Ford e aceeasi situatie. Iei salariu vreo 1300-1400 lei daca nu faci ore suplimentare, iti rupi spatele, Team Lideri comunisti… si ei se mai mira de ce nu gasesc oameni, ca vrea sa faca si tura a 3-a.

    00
  11. Sunt zone economice in Romania care sufera cumplit din cauza acestui deficit de forta de munca, dar si zone, cu forta de munca disponibila, unde ar putea sa fie relocate anumite afaceri,

    00
  12. Cu sau fără legătură cu subiectul: la mine la Vaslui, în oraș, se căuta bucătar, plătit cu 4000 de lei plus alte alea, și nu gaseau om.
    Alt caz: București, patron de agenție de publicitate caută de 3 luni un Client Service care nu e începător, și nu găsește.
    Bai, PLEACĂ LUMEA DIN ȚARĂ ȘI NU MAI SUNT OAMENI!
    Știre de ieri: cei mai mulți imigranți în Germania, în 2017, au fost români. Nu sirieni sau afgani, ROMÂNI!!

    00
    • aia cu bucătarul am auzit-o și eu de multe ori până când am cunoscut un bucătar care s-a dus de la restaurant mare să presteze la restaurant mic, pe motiv că meniul nu are 400 chestii și ajutorul de bucătar e ascultător.

    • Cei mai mulţi migranţi care au ajuns în Germania în 2017 sunt de origine română: 75.000 din 416.000/ A doua țară furnizoare de migranți – Siria

      ANALIZE • 15 OCTOMBRIE 2018 • REDACȚIA • 10049 VIZUALIZĂRI

      Migraţia netă din Germania, în 2017, însemnând diferenţa imigranţi şi emigranţi, a scăzut până la 416.000, conform Biroului Federal de Statistici (Destatis), iar România a fost ţara care a trimis cei mai mulţi migranţi – 73.000, scrie Deutsche Welles, citată de News.ro
      În total, 239.000 de persoane din Uniunea Europeană s-au mutat în Germania în 2017.
      Din România au venit cei mai mulţi migranţi – 73.000 urmată de Siria cu 60.000, Polonia cu 34.000, Croaţia cu 33.000 şi Bulgaria cu 30.000.

      00
    • da, bre, am citit și eu statistica aia. pleacă oamenii, dar nu toți. au plecat poate încă un milion anul ăsta.

    • „au plecat poate încă un milion anul ăsta.” Bună asta! Cu tâlc! :)

      00
  13. Mda, multi de acord ca e ok salariul si ca ce mare lucru fac aia acolo. Dar nimeni nu discuta despre conditiile de munca. Acum cativa ani le-a picat un schimb intreg din picioare la sectia de la Prejmer. Da, un intreg schimb. Nici pana in ziua de azi nu exista o explicatie. La Sf Gheorghe aceeasi situatie.

    00
  14. Și ce îi oprește să țină 3 oameni în loc de 2 și tot așa? Să nu îi omori cu munca dacă tot îi ai, să aibă și omul pauze etc.
    A, foamea de profit, am uitat.

    00
    • Daca nu era foamea de profit nu erau deloc acolo. Salarii de nemți pot sa dea in Germania, nu e nevoie să se mute.

      00
    • @Teniescu, cel mai bun comentariu de anul asta, pe acest domeniu (munca)!

      00
    • @Radu, electrician automatizari in Germania = 2800~3000 euro, 30 de zile de concediu pe an + alte beneficii. Ia vezi cum e pe acelasi post in Romania! Apoi mai vb….

      00
  15. Fabrica unde prestez a ajuns sa aducă oameni din Vlădeni, Dumbrăvița, Feldioara, Săcele. Oamenii pleacă la alta firma pentru 50 lei in plus.
    Autoliv e caz special, comunismul e adus la perfecțiune. Oamenii pleacă din cauza stresului, nu e ușor să umbli cu piese pline de explozibil și să te mai și f… ta un sefuț, ajuns șef că știe să dea cu biciul.
    Totuși ce nu înțeleg e, cum de un operator care are salariu de 1500 lei/lună își permite ultimul tip de Samsung sau iPhone. Pe când eu, care lucrez in IT am un target, nu dau nai mult de 1000 de lei pe un telefon.

    00
  16. Apropo de link-ul referitor la horeca. Ce restaurant de lux e ala care nu isi permite sa plateasca 2500 de RON la angajati?!? Aici intervine si marlaneala tipic romaneasca. La restaurantele de cartier sunt de acord ca situatia este diferita. Dar la fitze ?!?

    00
    • își permit, dar „lasă că oricum faci dublu din bacșișuri”.

    • Cunosc replica, dar bacsisul este „bonusul” angajatului.
      Treaba lor, politica lor, dar macar sa nu se mai planga ca nu gasesc angajati :)

      In mentalul patronului roman exista de multe ori si complexul „cat de mult il platesc pe ala”. Si angajatul isi baga si el picioarele cand pe tine te vede cu ultimul tip de BMW si lui ii dai minim pe economie….

      00
  17. Eu cred si ma bucur de asta ca romanul incepe sa faca ceea ce trebuia facut in anii 90. Anume, sa nu mai presteze pentru bani la limita supravieturii. Prea s-au invatat patronasii straini si romani sa dea salarii cat sa nu moara omul de foame, ca ala e multumit. S-a marit salariul minim si chestia aia cu contributiile, urlau toti peste tot ca vai, crapam, da tara faliment. Io-te a trecut anul si n-a mai crapat nici un patron serios de foame langa gard.

    00
  18. De multe ori volumul de munca poate duce la demisia multor angajati. Uneori este munca fizica, in cazul fabricilor, alteori este stresul, in cazul ITstilor.
    Tind sa cred ca sunt conditii bune de munca in Autoliv insa volumul de munca este mare

    00
  19. Intotdeauna m-am ferit de locurile de munca de unde lumea pleaca constant. Nimeni nu pleaca de undeva, de bine ce este. Plus ca nu e sanatos pentru organism sa lucrezi in schimbul 3. Noaptea se doarme, nu se lucreaza. Cum iti dai seama de locurile de munca de care trebuie sa te feresti? Vezi tot timpul(12 luni pe an) aceleasi anunturi de angajare, de la aceleasi firme si pe aceleasi posturi. De obicei munca in fabrici in zona industriala. Si in Arad e aceeasi situatie. Se chinuie sa gaseasca oameni si nu gasesc. Cine e prost sa lucreze pe 3 schimburi cand iti poti gasi ceva mult mai usor ssau varianta cea mai buna, pleci in strainatate. Asa ca din partea mea, toate fabricile astea care nu au un pic de respect si care nu ofera conditii decente de munca pentru angajatii lor, poate sa falimenteze din partea mea. Am lucrat si eu intro fabrica, si stiu exact cum stau lucrurile. Nu le-as recomanda nici dusmanilor sa lucreze acolo, decat daca vor sa ajunga la bisturiu mai tarziu.

    00
  20. Majoritatea pleaca in strainatate, asa am facut si eu, dar nu din cauza banilor ci din cauza calitatii materiei cenusii aflata in posturi cheie. Ar merita o oda si comportamentul nemtilor la ei acasa si in strainatate…
    Mi-am inceput cariera in Rolem, imi aduc aminte de fetele de la presa, care erau ca prizonierii de pe galere. Cind vedeam maistrul printre prese, imi imaginam cum tine biciul in mina, sa mai celor coniderati lenesi cite una pe spate. Era scalavie mare pe vremea aceea, daca aveai ceva de comentat imediat ti se arata poarta si ti se desfacea contractul de munca cu litera i.

    Apropo strainatate, uite aici ceva interesant: imigranti in Germania, 2017:
    https://adevarul.ro/news/eveniment/cei-mai-migranti-ajuns-germania-2017-origine-romana-1_5bc4b4aadf52022f75883dbe/index.html

    00
  21. Man, salariile in Ro sunt de rahat pentru ca patronii sunt calici si vor sa se imbogateasca peste noapte. Locuiesc in DK de vreo 7 ani impreuna cu sotia si copilul. Nu avem joburi de fite. Sotia lucreaza intr-o fabricuta unde ansambleaza si impacheteaza diverse produse din plastic. Ia in jur de 1800 eur net. La program de 37 ore/saptamana. Fara stres, fara sefi comunisti si fara targeturi imposibile. Eu iau ceva mai mult, intre 2400 – 2800 eur in functie de overtime, ca teamleader intr-o firma de logistica. Crezi ca oamenii aici sunt mai productivi decat in Ro? Crezi ca serviciile sunt mai de calitate? Sigur, toate costa mai mult decat in Ro, dar chiar si asa o familie normala cu 2 salariati isi permite lejer o casa, doua masini, 2-3 vacante pe an, o viata linistita si bani de pus deoparte. Crezi ca fabricile aici dau faliment pentru ca trebuie sa plateasca salariile astea? Sigur, mai pleaca unii prin China, Polonia sau Ungaria, dar doar pentru ca sunt la fel de calici si nu se mai satura de bani. O societate sanatoasa e o societate in care toti cetatenii au aceleasi oportunitati si traiesc bine, fara a fi nevoie sa fii it-ist sau bugetar ca sa-ti permiti o familie si un acoperis deasupra capului. Cand va mai uitati de sus la un vanzator la Lidl sau la un chelner la crasma, fiti recunoscatori ca oamenii aia sunt acolo la munca intr-o zi de sambata sau duminica seara, ca sa va serveasca pe voi. Poate nu toti au aspiratii inalte sau poate au alte prioritati. Sau alte pasiuni. Societatea are nevoie de oameni in toate meseriile, fara a fi priviti de sus si injositi.

    10
    • Problema cu ceea ce spui tu e ca asta-i socialismul din care am iesit noi in 89
      Inainte sa inceapa cei 7 ani negri de plata ai datoriilor cam asa era la noi.
      Ai mei lucrau 8 ore dar nu veneau epuizati acasa. Seara ieseam in oras cu ei la restaurant; vara mergeam in concediu 2-3 saptamani( fara sa fie membri de partid sau cu facultate)
      Cam asa era pana prin 81-82

      00
    • daca oamenii nu is mai productivi acolo si doar patronii sunt porci aici cum iti explici un gdp/capita de 5 ori mai mare ?

      00
    • Cel mai corect comentariu la articolul ăsta.

      00
    • wow 2000?? e bine. eu lucrez la televiziune privata foarte urmarita de catre telespectatori (o sa spun in alte comentarii numele,) lucrez in ture de 8 ore L-V tura de 11ore S-D si abia am 2100…… si conform job-description-ului imi trebuie scoala, limba engleza, sa stau in stres, pers dinamica, etc.. si uite fara scoala doar cu experienta zidar 1000E/luna…. wtf?

      00
    • Da George, asta-i viata!

      Invata carte ca sa ai parte… In mare si per ansablu este adevarat. Depind insa si alte chestii.

      Btw. un vecin acoli unde-mi am magazia este sudor. Castiga ceva mai bine decat multi doctori primari, it-sti sau start-up-isti. Are 40 de angajati si este primul care vine la munca si ultimul care pleaca. A venit in Germania in timpul razboiului din iugoslavia si a facut cu propriile lui mani ceva misto. Respect asemenea oameni „simpli” in general mai mult decat îngâmfați cu „carte”.

      Poate iti place sa faci altceva… Banii ar trebui sa fie rezultatul muncii nu scopul ei.

      00
    • @Vasile99:
      In primul rand lipsa coruptiei. Banul public nu e furat in halul in care se fura in Romania. Este investit in infrastructura, in sanatate, in educatie.
      Apoi lipsa evaziunii fiscale. Sigur, nu se leaga fiscul de tine in DK daca tunzi iarba vecinului si-ti da doua beri pentru asta, dar in Romania se evapora foarte multi bani fara a fi taxati corespunzator. Aici nu se discuta, totul e taxat.
      Si da, taxele mari pe care danezii le platesc cu placere pentru a avea beneficiile pe care le au din partea statului.
      Si bineinteles timp. Toate s-au facut in cateva zeci de ani. Nu s-a facut nimic peste noapte. Au fost reforme, unele mai bune, altele poate mai proaste. Dar toti care au trecut pe la conducere au avut ca scop bunastarea cetatenilor, nu doar a lor.

      00
    • Vad ca ti-a zis si Vasile mai jos ceva de PIB.

      Eu zic sa nu ne ametim cu cauze punctuale, ca aia cu patronii lacomi care vor sa isi ia ei trei amante, jeep si sa faca patru excursii pe an in Seychelles

      Pentru cei care au timp si chef, sa caute „România și Europa. Acumularea decalajelor economice (1500-2010)”, scrisa de Bogdan Murgescu

      Culmea, Romania e comparata si cu Danemarca acolo (grupul studiat e Irlanda, Danemarca, Serbia si Romania)

      Cauzele sunt mult mai profunde si vin din timp. Ar trebui un plan al naibii de bun de care sa ne si tinem ca sa recuperam decalajele. E mult prea superficial sa pornim de la „problema e ca patronii sunt lacomi si nu dau salarii”

      00
    • inseamna ca doar o elita care face carte are parte, in conditile astea nu merita sa dai copilul la scoala, pentru zidar zugrav nu iti trebuie scoala si uite 1000E/Luna….

      00
  22. Reglor mașini unelte în bucuresti, 25 de ani vechime = 1800 lei net . De vreo 4-5 ani la negocierile salariale anuale 40-50 lei net . Lucram numai pt export .

    00
  23. @ioana
    200£ pe luna mancarea pt 2 persoane in londonistan??? Eu las zilnic la tesco intre 10 si 20 lire..si sunt singur.
    In alta ordine de idei: se plateste f putin munca in romanistan.. Eu eram platit cu 5000-5500 roni plus transport si 2 mese pe zi pentru aceeasi munca ce o fac aici.. Diferenta este ca aici sunt platit cu 285 £ pe zi..

    00
  24. 2000 de lei eventual brut. La Cluj pentru studii superioare la 2200 lei net te scoate de la interviu, ca esti nesimtit. Evident ca trebuie sa cunosti o limba straina, sa utilizezi PC, sa ai permis de conducere, sa ai experienta in vanzari, sa stai la dispozitie oricand, sa descarci si ceva marfa, sa stai si la stand etc etc

    00
  25. „Si asta în ciuda salariului bun, care uneori e 2.000 lei…”
    R: banuiesc ca raportat la conditiile de munca salariul asta e bun doar pt angajator. Si nu o spun eu o demonstreaza oamenii care pleaca. Poate ca daca pt aceiasi munca grea ar lucra 4 oameni in loc de 3 sau 3 in loc de 2 raportul salariu/efort ar fi mai convenabil pt angajat care nu ar mai pleca si pt angajator pe termen lung, ca ar avea ameni cu experienta. Sau…..dai reacu ca mai avem 100 la poarta. Sa vina profitul…..La maxim am spus.

    „Știu că, teoretic, mai avem 10 ani până când roboții vor ocupa aceste locuri de muncă”
    R: stiu ca in 10 ani asa va fi. Nu stiu insa de cand vom incepe sa numaram cei zece ani?

    00
  26. Eu am fost zilele trecute la un interviu pentru recepția unei săli de fitness, un loc de muncă la care mi-ar fi făcut plăcere să merg. Salariul 1400 lei, fără bonuri de masă sau alte beneficii, zic ok, îmi plac domeniul și mediul acela suficient încât să nu conteze asta atât de mult. Programul? 2 zile cu 2 libere, de la ora 7 la ora 23. E inutil să zic că m-au pierdut și în calitate de clientă.

    00
  27. Alo , se aude bine ? Treaba e in felul urmator , degeaba imi dai 2000 de lei daca plec cocosat de la munca , stresat si obosit .Sau bag ca Mig-ul in timp ce sefii , sefuletii si sefutii depasesc numarul operatorilor , din care multor operatori nu le place munca.La firma unde lucrez ca operator , ni s-a spus sa ne ajutam colegii ca suntem o echipa .Bun , zic eu , si ce primesc in schimb ? .Raspuns , nimic !In Ro doar putini lucreaza , multi doar se fac !

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile

Alte linkuri (mostly NSFW)