Problema cu bicicliștii

Am văzut comentariul ăsta pescuit de Cetin de la știrea cu biciclistul lovit de Logan. Dincolo de ură și de mirare, el ilustrează ceva simplu, pe care orice șofer îl vede pe stradă și orice biciclist îl știe, dar se preface că nu înțelege despre ce e vorba.

Faza e așa: minim o dată pe săptămână, și eu circul rar, mai ales în perioada asta, pățesc ca un biciclist să circule mai departe de marginea drumului decât ar fi normal și decât ar putea, împiedicându-mă să îl depășesc. Și știu asta, pentru că și eu sunt biciclist. Nu din ăla de circulă pe trotuar, ci din ăla de circulă pe stradă, cu cască, cu lumini. Asta vrea să zică fata din comentariu: bă, de ce ești căcănar? De ce faci din astea? De ce vrei respect, dar te comporți ca un jegos?

Știu că o parte din bicicliștii care se comportă în halul ăsta sunt șoferi, asta face manevra asta de a încurca traficul și mai mizerabilă. Bă, te sui pe biclă ca să eliberezi traficul, nu să îl încurci.

problema-cu-biciclistii

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

145 comentarii

  1. Ce „economie” misca proasta aia?

    00
  2. Deci șoferiii mișcă economia? I-auzi! Câtă superbie!

    00
    • cum plm sa iei si like, nu soferii boss, toti care au nevoie sa se deplaseze pentru munca, adica majoritatea, ca nu sunt toti geekshi sau camgirls care lucreaza from home sau from tenerife de pe laptop

      00
    • Nu toti castigam ca dascalu 5000e pe doua vorbe.

      00
  3. Bun, dar traficul e incurcat de biciclisti pt ca n-au culoare amenajate pt bicicleta, pt ca strazile sant stramte etc. Si btw empatia s-a dus la zero cand am vazut ca tantea aia „misca economia” ! :)

    00
    • plm urmatorul comentariu nici nu-l mai citesc, daca asta e nivelul la care s-a ajuns in comentarii deja ma gandesc daca sa mai revin pe blog :-S FLUTURE, un guestpost ceva?

      00
    • NOU
      #13

      Du-te linistit NIX poate ai treaba si noi te retinem.

      00
  4. Merg pe strada pe bicicleta cit mai pe dreapta, dar la fiecare grilaj de colectare apa pluviala trebuie sa fac o bucla sa-l ocolesc. Stiu ca trebuie studii inalte ca aceste colectoare sa fie montate ca niste adevarate capcane pentru trafic. De fiecare data string din fund ca poate se nimereste o masina sa ma depaseasca exact cind ocolesc canalul.
    Cind sint la volan depasesc biciclistii la o distanta cit mai mare ca nu stii ce se poate intimpla.
    Tot mai bine prin padure.

    00
    • Din cauza gurilor alora patrate cu grilaj eu prefer sa merg distantat putin de bordura ca sa nu fie nevoie sa le ocolesc si sa nu vina vreun berbec furios exact atunci cand fac eu manevra.(putin distantat = 0.5m..ish, ca sa nu avem vorbe la proces)

      00
    • faci foarte gresit ce faci.
      eu (cand sunt sofer) prefer sa te vad la 1m distanta de bordura si sa imi adaptez depasirea in functie de conditii.
      in schimb.. cand faci ocoliri bruste, nesemnalizate si greu de prevazut pt mine.. riscam amandoi sa intram in bucluc.

      nu stiu ce mai invata lumea pe la scoala de soferi (sau de biciclisti)..
      dar in trafic elementul cheie e sa fii previzibil.
      aproape ca nu conteaza cate reguli si pe care le incalci.. daca toata lumea prevede ce vrei sa faci.. atunci toata lumea (inclusiv tu) e in siguranta.
      repet, valabil si cand esti la ghidon si cand esti la volan.

      00
    • Mai usor cu bicla/motorul offroad. Nu e o luna de cand am dat jos, cu greu, o sarma de otel legata de doi copaci, de-a curmezisul unui drum forestier.

      00
    • @John, eu nu-s nici șofer, nici biciclist, doar pieton și din când în când pasager.

      dar ce-ar trebui să facă un biciclist totuși?
      dacă circulă aproape de bordură și nu ocolește grilajele alea, își rupe bicicleta, poate picioarele sau altă componentă anatomică.
      dacă circulă mai departe de bordură ca să nu mai ia grilajele alea în roți, dar nici să nu le ocolească, îl iau toți șoferii la ștangă că, vai, nu mai pot să depășească.

      ce ar trebui să facă?!
      ”să nu circule cu bicicleta” nu e un răspuns.

      00
    • @AB, un biciclist ar trebui sa circule in siguranta (atat pentru el cat si pentru ceilalti participanti la trafic), chiar daca asta inseamna sa mearga la 1m de bordura.

      si faptul ca unii se simt incurcati / incomodati sau chiar ca simt nevoia sa injure.. e fix problema lor.
      atata vreme cat biciclistul e vizibil si previzibil (dpdv al traficului) si mai si respecata legea (care ii permite si chiar obliga sa mearga pe carosabil in siguranta, si nu pe trotuat).. atunci totul e cum trebuie.

      00
  5. Hai sa n-o dam in whatabout-isme! Il stiu pe Alex din vedere, suntem consateni si il vad frecvent pe bicicleta, fix in zona aceea. Merge la maxim 30 de cm de acostament, ceea ce e necesar la viteza cu care merge. Drumul pe care mergea este tot timpul aglomerat si e greu sa depasesti regulamentar un biciclist, dar Alex merge de obicei cu 30-40+, nu murea soferul Loganului daca astepta sa prinda loc pentru o depasire corecta.

    In plus, Alex e un tip destul de cerebral, pilot de raliu si imun la adrenalina unor nervi de moment. Daca i-a batut cu palma in geam (celui care apoi l-a acrosat intentionat), a fost pentru ca a trecut mult prea aproape de el.

    Tanti care comenteaza pare genul care te impinge cu caruciorul la coada la supermarket, sa mai castige ea 10cm degeaba, ca e infometata si nervoasa dupa munca. Oricand va gasi o justificare pentru comportamentul asta animalic, in care doar ea e importanta.

    00
    • cine a zis ceva de alex?

    • Pai plecam de la un caz concret (comentariul la articolul cu Alex) si ajungem la “da, dar sunt unii care… nu ma lasa pe mine sa salvez economia/omenirea”.

      Nu putem justifica prin asta incalcarea legii. Nu moare niciun sofer de plictiseala daca sta sa gaseasca loc sa depaseasca un biciclist. Sau daca da prioritate unui pieton pe trecere. Sau, minune, daca lasa pe altul sa intre in coloana de pe cedeaza in fata lui.

      00
    • Ejnebun, cum sa stea după biciclist, iese la 5 și pierde emisiunea cu vulpița

      00
    • Ejnebun, cum sa stea după biciclist, iese la 5 și pierde emisiunea cu vulpița

      Astia is aia din categoria care se uita si injura si se cred mai destepti

      00
    • Tocmai pt ca il stiu pe Alex ca e pilot, nu am inteles gestul cu batutul masinii. Nu ca taranul cu Logan are vreo scuza, dar stii clar ca de pe 2 roti, langa o bovina pe 4, mai bine activezi instinctul de conservare.

      00
    • Faza cu datul in mașină e de mult prost gust și când atingi proprietatea omului trebuie să fii pregătit să-ți asumi consecințele.

      00
    • dai în mașină pentru că nu ai claxon.

    • Cum era dacă la faza anterioară, pentru că mergea prea departe de bordură, șoferul îl oprea și îi futea un picior in bicicletă?

      00
    • @Toader: wow, i-a atins proprietatea!? Sigur a pierdut cateva milioane de euro si titlul de lord. Eu zic sa fac si el ceva legal: sa-l dea in judecata si sa ceara daune!

      Alex si-a asumat consecintele cand a iesit pe strada cu bicicleta si a intrat in conflict cu melteanul; a platit pentru asta. O sa vina nota de plata si pentru tentativa de omor, negresit.

      In schimb, tanti care predica ura pe Facebook are sustinatori. Si unii ii gasesc scuze, ca si multi biciclisti “e nashpa”.

      Am mers cu bicicleta zilnic la serviciu, pe vremuri. 25 de minute dus, 23 intors (35-40 cu metroul, 50-60 cu masina). Pe strada, echipat corect, respectand toate regulile si lasand mult de la mine.

      Nu era zi in care sa nu dau peste un idiot care aproape ma storcea in graba de a se aseza 10 metri mai in fata la coada, genul tantitei din poza. Am renuntat dupa 2 luni. Picatura finala: mi-a deschis usa in fata unul parcat pe margine si era sa ma arunce sub autobuz. Volvo V50, fata de om civilizat, cu suport de biciclete pe masina.

      00
    • wow. „i-a atins proprietatea”. Ce pula calului poti sa raspunzi la asemenea retardism?
      am mai zis-o. Daca esti atat de aproape incat ala cu bicla sa iti atinga proprietatea inseamna ca esti mult prea aproape. Cam ca tactu in mata cande te-au facut

      00
    • Citind comentariile de la acest articol am ajuns la concluzia că cea mai mare parte dintre bicicliști sunt niște imbecili care probabil merită ce li se întâmplă.

      00
  6. Sunt convins ca pitipoanca aia misca economia cu pxxa ei si, totodata sunt convins ca nu cunoaste conceptul de tentativa de omor. Acestea fiind zise, chiar daca unii biciclisti merg aiurea, la distanta mare de trotuar, orice gest de a-I lovi, sicana sau ameninta cu moartea este expresia unui comportament grobian de gibon, respectiv Bombardiera videochatista de Corbeanca. Am zis

    00
  7. NOU
    #35

    Pute a bicicliști useriști !
    ;)

    00
    • NOU
      #36

      Nici o grijă, pute și a d’ăia pesediști, pnliști, ce-or mai fi.
      ;)

      00
    • Pesediști s-au născut în mașini. Nu e fraieri ei să mergă cu biciclete

      00
    • Pai doar n o sa cari ajutorul social in plasa .. te faci de ras in sat…

      00
    • Cum e comentariul asta, pro PSD, sau anti PSD?
      So, tot ce ar trebui sa fie modern, tot ce e mai nou, tot ce se face in Europa si nu prea se face in Romania, e decontat la „useriști!”.
      Vrei sa reciclezi, „useriști!”, vrei sa mergi cu bicicleta, „useriști!”, esti mai civilizat, mirosi ceva mai frumos, „useriști!”. Porti masca, ca nu esti bou, „useriști!”.
      Cum e comentariul tau, bai Panaramă? Esti userist, sau pesedist? :)

      00
    • NOU
      #40

      E cu schepsis bă Cristi bă!
      Ești isteric, neomarxist, mcchartyst sau neobolșevic în gândire, ești userist!
      Plin de exaltați cu gura plină de muie!
      (Propria lor muie).Mai înghițiti înainte să scuipați.
      Adjectivul “userist” trebuie să ajungă la fel de jignitor ca și “pesedist”.
      Ai priceput, bă Cristi bă?

      00
    • NOU
      #41

      Or fi useristii cu pacatele lor nu contesta nimeni dar sa ii bagi in aceeasi oala cu ciuma rosie si cea galbena denota lipsa totala de intelect si frustrari de neam prost.
      Mai mergi pe la fetite baws, te mai ajuta sa mai eliberezi din tensiunea asta acumulata in pandemie.

      00
    • @Juan Panamera
      Mircea Badea, tu esti?

      00
    • NOU
      #43

      Nu Dănutz … spre deosebire de cei ca Mircea și ca tine eu nu locuiesc cu părinții; subt doar prieten cu Bob ;)

      00
  8. Nu zic ca n-ai dreptate la faza cu bicicliștii, o parte din ei (Sau noi, ca sunt și eu biciclist) n-au auzit de reguli de trafic dar tanti aia nu-și da seama ca șoferii sunt problema principala și ca ea face parte din problema. E mai ușor sa înjuri bicicliștii ca merg pe strada, pietonii ca traversează strada sau pisicile negre care i-au tăiat calea decât sa te uiți în oglinda. Am observat ca multi oameni de generația mea sau mai în vârstă nu-și asuma greșelile, toți suntem perfecți dar suma calităților noastre da cu minus, îmi amintesc ca eu, ca și copil, nu aveam dreptul sa greșesc și dacă greșeam mi-o luam, e mai simplu sa minți ca n-ai greșit nimic decât sa recunoști ceva, pur și simplu asa am fost educați.

    00
  9. Nah nu știu cum sunt in alte orașe da’ in Arad nu bicicliștii încurcă la orad de vârf ci școlile de șoferi! Băi frate atunci când e mai full, e plin…20-25 km/h maxim și coloana in spate căcălău. Îl depășești când poți să-și alte 3/4 in față! Incredibil!

    00
    • Si se trezesc sa faca parcari laterale fix atunci si pe strazi cu doua benzi, unde prima banda e practic loc de parcare.

      00
    • în toate orașele e așa. la orele de vârf, plin de mașini de școală.

    • Să mor de vă înteleg. Unde te grăbești asa tare că oricum in 15 minute ai traversat tot orașul. Vă naște soția la toți, in fiecare zi, la orele de varf?

      00
    • Și alexandria îl traversezi în 5 minute. Din cauza asta, localnicii găsesc de cuviință să meargă pe banda a 2-a cu 40 km/h, pentru că fac stânga în capătul satului. Ah, și au și semafoare, nu înțeleg de ce.

      00
    • Au semafoare ca sa poata da examen in satul lor

      00
    • Atunci să dea un examen până la bucurești și înapoi, să învețe cum e cu dn-ul

      00
  10. Mie imi pare ca tanti asta este doar o idioata isterica. La felul in care a formulat paragraful ala, e clar ca are o viata destul de grea, mai ales ca din ce am inteles are pla si probabil e prea mica sa si-o bage-n cur. Dar cu putin efort si cate doua coaste scoase de pe fiecare parte, poate fi ceva mai bine in timp.

    00
  11. off-topic, că nu-s biciclist (dar am grijă de ei)

    Sunt curios dacă a mai remarcat cineva: până mai acum vreo lună, două, toți comentatorii erau cu ”analfabet funcțional” în sus și-n jos. Acum, văd că la modă e ”whataboutisme”. Sună bine, sau ce? (@Vlad, nu-i legat strict de tine)

    00
    • E tot o candidoză orală, dar a suferit o mutație.

      00
    • Sau poate lumea incepe sa sesizeze mai usor fente de genul “da, dar uite.. altceva” (nu e vorba neaparat de tine) 😀

      Mie mi se pare exemplul clasic de eroare de argumentare: tipa aia spune o tampenie crasa, la limita amenintarii, dar si unii biciclisti sunt mizerabili.

      00
    • Mimeaza inteligenta. Este un mecanism de adaptare la mediu care te face sa pari mai destept decat esti si sa ai mai multe sanse de a te imperechea cu persoane de sex opus care par mai inteligente decat sunt.

      00
    • A fost o emisiune la jamie oliver acum ceva vreme si multi au copiat termenul asta de la el (asta e o alta problema, ca au ajuns comediantii sa fie formatori de opinie, in special opinii politice, dar sa trecem peste).

      Eu de atunci am inceput sa vad oameni folosind cuvantul si incet incet a devenit mainstream – ceea ce, paradoxal, il va face sa dispara, ca nu mai e ‘cool’ :).

      00
    • E clar ca e mai la moda sa zici “whataboutism” in loc de “tu quoque”. E un pic de priming bias, pentru ca e un termen mai circulat recent.

      Mie mi se pare ironic sa continuam discutia pe tema asta paralela, pornind fix de la evidentierea unei tentative de deviere a discutiei.

      PS: daca am dat like la comentariul lui Paco, trebuie sa ma duc la ORL sa-mi dea tratament?

      00
    • @Nm.bradu: poate John, ca Jamie e mai mult cu gatitul 😉

      00
    • @vlad – dap, john oliver

      00
  12. Boss, marele pilot se antrena pe bicicleta pentru nuj ce moloz. Ba, dar a gasit cel mai aglomerat drum din Ilfov sa se antreneze, nu pe un drum mai gol, nu in padurea Snagov unde nu e nimeni…
    Stai ca mai e: Loganistul maniac a dat peste el (sigur, e alta specie de nebun si ala) pentru ca marele pilot l-a ajuns in urma si i-a dat o mare palma in masina cica „sa fie atent”

    Eu zic mereu: la astfel de incidente e nevoie mereu de doi prosti

    00
    • Te inteleg, Emi, e logic ce spui. Majoritatea biciclistilor se antreneaza prin padure pentru competitii pe asfalt. Plus ca na, aia e, bicicletele sunt vehicule si au dreptul de a merge pe drum.

      Intrebarea pe care eu mi-o pun mereu e ‘cine sufera mai mult daca asteapta?’. Biciclistul, care sta in caldura etc si munceste, sau eu, la AC, cu muzica, confort etc? De aia las autobuze sa iasa mereu – 30 de oameni vs 1 – , stau sa treaca toti pietonii, chiar daca nu angajati inca in traversare, pe ploaie etc.

      00
    • @Jordan nu mai tine de simpla teorie ca eu nu ma grabesc si ala e participant la trafic.
      Cand te antrenezi pentru o competitie fie te antrenezi in conditii optime, fie o lasi dracu de treaba. Cum iti masori timpii, rezistenta, daca tu ti-o arzi pe un drum poluat?

      00
    • eu zic sa te sui pe o bicicleta, sau pe un scuteras daca esti prea lenes, sa te plimbi un pic pâna dai de unul care trece razant pe langa tine cu viteza si sa-mi spui cum reactionezi cand se întâmpla asta

      00
    • Eu sunt Cristi din primul comentariu.
      Am o bicla de poensionari, care a fost si noua, in 2011.
      Uite ca la anul fac 10 ani de cand am bicla asta, si vreo 13 de cand merg aproape exclusiv pe bicla. Nu am masina, nu am abonament RATB, iar cand m-am mutat pentru 3 ani in Torino, mi-am dus si bicla. Aceeasi. Peste trei ani de Torino, fara sa fi urcat in vreun taxi, si de foarte putin ori am folosit autobuz sau tramvai. Numai bicla.
      Taxiuri in Bucuresti folosesc numai daca merg pe la nunti/botezuri. Numai bicla!
      Cate accidente/incidente in 10 ani? Vreo cinci. Cate din astea cinci au implicat soferi? Vreo trei.
      Trei-patru incidente in 10 ani.
      Cum de reusesc?
      Exact cum zici tu: „la astfel de incidente e nevoie mereu de doi prosti.”
      Avem loc toti pe strada, nu e nevoie sa fim unul mai prost decat altul, unul mai nervos decat altul. A castigat proasta aia 10 secunde, ca s-a oprit la primul semafor… M-am plictisit de din astia. Ma depasesc, cu nerv, ca sa se opreasca in 50 e metri. Eu ii ajung din urma… Asta e traficul. STII ca asta e traficul. Pentru ce incepi sa mananci cacat ca o tampita?

      00
    • @xxx spre uimirea ta chiar mai fac asta, ma urc pe bicicleta si mai merg. Dar cum naibii, nu patesc nimic din ce patiti voi?

      00
  13. in foarte multe ghiduri se recomanda clar biciclistilor să meargă pe mijlocul benzii pentru a-i împiedica pe șoferi să ii depășească de foarte aproape.
    Cumva asta e o negociere continua. In Romania, aș circula mai des pe mijlocul drumului pentru ca mulți șoferi te depășesc fără jenă la distanță de o palmă. În străinatate am avut o jenă să o fac pentru că acolo(UK) oricum 98% dintre șoferi te depășesc la 1m distanță și dacă n-au spațiu necesar stau și 5-10 minute cu 20-30km/h în spatele tău. Am pățit de o grămada de ori.

    00
    • Esti exact tipul de biciclist pe care il descrie Vali in articol. Bravo! BRAVO!

      00
    • Stii DN 2 aka E 85? Aceeasi chestie, e o banda jumate (o mizerie in opinia mea), in mod normal ar trebui sa se circule pe banda cu latime normala, nu pe jegul ala ingust. Ei, aceleasi mui ti le iei daca faci asta cu mersul pe mijlocul benzii… nu merge aici, tati. Am ajuns acum acasa, venind de la Sf. Gheorghe catre Brasov, la popasul Caprioara (undeva intre Lunca Calnicului si Harman, totul blocat pe ambele benzi (accident, ceva cu o motocicleta, in fine), unul cu un gipan alb Miami, a depasit coloana, s-a intalnit cu altii care se intorceau pe banda cealalta, tupeu jegos ce mai….

      00
    • Vazut si eu treaba asta in Spania. Nu conduceam eu, eram cu taxi, ceva serpentine, ciclist in dreapta, linie continua in stanga, mers cateva sute bune de metri cu viteza ciclistului, apoi depasit cand s-a putut depasi aKa linie discontinua. Asta e, vesticii astia-s niste prosti, nu stiu „sa se descurce”.

      00
    • Pai uite in ce hal e economia Spaniei daca ei stau dupa biciclisti, nu duduie ca la noi.

      00
    • @infektus drumul E85 are o Banda pe sens, iar mizeria aia ingusta este acostament. Nu prea ai avea ce cauta cu masina pe ea. Si dupa parerea mea umila, de departe cel mai periculos drum din Tara.

      00
    • NOU
      #73

      Eu am patit-o si prin Bucuresti, chiar daca merg aproape de margine sau de masinile parcate, soferii sa astepte un spatiu mai mare ca sa ma depaseasca, chiar daca le fac los si chiar semn sa treaca. Nu foarte des, dar mi s-a intamplat. Usor usor apare respectul si la noi in trafic. In schimb cand unul trece brusc si razant pe langa mine ma enervez si oftic ca am fost neprevazator si m-am lasat inghesuit in canal, masini parcate sau mai stiu eu ce. Si nu mai las pe altii sa ma inghesuie dupa, dar imi trece repede. Prefer sa stiu cand sunt depasit si daca e ok si pentru mine si pentru sofer, nu sa vina orice berbec sa se bage peste mine ca sa treaca el. Adica daca am canal in fata o sa-mi iau spatiu din timp, nu sa trebuiasca sa ma opresc ca nu ma mai lasa nimeni din coloana sa ma bag si eu putin in stanga. In trafic nu te lasa nimeni sa te bagi cu bicicleta ca sa ocolesti un obstacol, asa ca nu am variante la manevra asta. Si prefer sa las masinile din spate sa treaca, sa le fac loc unde pot, ca nu e placut sa simti masina in ceafa ta ca te urmareste, nu stii cand ai nevoie de putin spatiu si nu te poti baga in fata lui, chiar daca le te lasa. Am patit si din astea prin Bucuresti, o singura data, dar am patit-o, ne-am oprit amandoi zambind, :).

      00
  14. ba, numai pe mine nu ma incurca nici biciclistii nici motociclistii?

    00
  15. Pe partea cealalta (Balotesti -Moara Vlasiei) se asfalteaza cu ciuda acum in pandemie, au sapat 1 m adancime in pamant ca sa fie lucrarea „groasa”. Sunt 3 semafoare pentru treaba asta si se circula alternativ. Aseara un biciclist se deplasa usor fara sa ii pese ca in spatele lui era coloana mare si pe la jumatatea drumului au inceput sa apara si cei din fata (intre timp se facuse verde pe partea lor).
    Biciclistul a luat-o pe drumul de pamant si a ramas ca noi soferii sa ne batem intre noi!
    Acum daca il impingeam usor de la spate cine era muistul?

    00
  16. Conduc cam de 2-3 ori pe săptămână (zilnic înainte de pandemie) și pedalez de 2-3 ori pe an, pe carosabil.

    Dar dacă mă gândesc la ce inseamna un cap in bordura sau o pedala agățată și căzut în fața masinii, prefer bicicliștii care merg la 1 metru de distanța.

    00
  17. Motivul pentru care bicicliștii merg mai pe mijlocul benzii este tocmai pentru a forța șoferii să îi depășească pe banda a doua. Altfel ar trece periculos de aproape de ei.

    00
    • Pe mine nu mă deranjează că trec aproape daca ar merge legal, cu 50 nu cu 80. Sau cu 180 cum am pățit pe DN1

      00
    • De fapt asta e una din explicații, șoferii sunt deranjați de prezența bicicliștilor pentru că vor să meargă tare, și un biciclist le încurcă acest obicei.

      Vesticii nu se grăbesc când văd cicliști și stau cu 30 după ei pt că ies pe autostradă după aia și acolo nu dau de ei deci pot merge cu 130 blană.

      Aici ar trebui ca ambele categorii de participanți la trafic sa înțeleagă că sunt egal dezavantajați. Unii nu au piste, ceilalți nu au autostrăzi. Și să existe bun simt, cicliștii mai pe dreapta și șoferii mai încet

      00
    • Nu e nimic periculos aici. Studiile arata ca 80% din soferii romani se considera peste medie.

      00
  18. Am observat o chestie la biciclisti mai „strong”: cand vor sa faca stanga se baga in forta in fata coloanei ca ei sunt tzatza de matza. Si Alex&CO chiar nu gaseste sa te antreneze si sa-si faci km decat pe un DN sau in zone intens circulate de masini pe care sa le incetinesti si sa futi traficul oricum futut ?

    00
    • Deci mai bine urci bicla in masina si tot in coloana mergi.

      00
    • @ciocanul nu. In general DJ-urile sunt praf și au o singura banda pe sens, ceea ce le face mult mai periculoase pentru că nu există spațiu de manevră și un microbuz sau un localnic beat te poate face afiș.

      Pe DN cu 2 benzi pe sens e și asfaltul.bun , poate acostament, și chiar daca e mai circulat exista loc de depășire, mai exista poliție, mai multa atenție și riscuri mai mici. Dar incidentul cu Alex era într-o localitate oricum

      00
    • Da, nu incetinesti coloana ca nu e ok, e clar ca incurci traficul si daca esti biciclist in asemenea situatii. Sunt biciclisti si biciclisti. In fine, o fi DJ, o fi ce o fi, nu iesi la facut 70km in zona intens circulata de obicei daca ai minte. Si eu mai merg cu bicicleta dar nu ies in trafic obscen si fac slalom printre masini si sa le iau fata in coloana ca sa nu pierd eu secunde pretioase cand fac stanga sau sa ma doara-n cur. Ca uite asa trece peste tine un tir de nu ramane nici rahat de analize.

      00
  19. Il cunosc personal pe Alex si va garantez ca nu vb niciodata urat si respecta obsesiv toate regulile in trafic. Cum merge el este fix ce se recomanda la toate cursurile de conducere defensiva. Ala care l-a lovit este un cretin care va merge la inchisoare pentru tentativa de omor (vezi cazul Miorita). Iar cretina asta din comentarii este imaginea tarii in care traim. Sunt de.acord ca 95% din biciclisti nu respecta nici o regula, dar asta nu inseamna ca poti arunca in sant pe unul care respecta tot ca la carte.

    Ma indoiesc canvoi toti care comentati pe aici sunteti mai priceputi ca un sportiv de performanta. Dar nah….din spatele tastaturii e simplu.

    00
    • Dacă 95% din bicicliști NU RESPECTA NICIO REGULĂ erau mai mulți bicicliști morți pe an decât din cauza coronavirusului. Sa nu uităm că mulți din bicicliști sunt și conducători auto.

      00
    • La cursurile de conducere defensiva inveti sa pui mana pe o masina, in mers? Tare. :))

      00
  20. Pentru că Turul Spaniei și ți-o iei grav la claxonat și depășit ,, două pedale,, și pur și simplu trebuie să mergi după ei atăt căt mușchiul lor vrea să țină o bandă din două ocupată pe niște serpentine vreo 15 km, în timp ce merg în paralel, se depășesc și își trimit bezele sau discută despre ultima colecție de chiloți lycra cu pernuțe pour le coeur.
    Aspect neacceptat de un domn cu un Nissan Patrol , care aflat sub influența unei creșteri neașteptate de zahăr în sănge din cauza amestecului de bere și haribo, a considerat că o intrare în plină accelerație în turma de Armstrongi nu dăunează deloc caroseriei dotată cu bullbar. Un mort , doi daună semi totală și restul cu amintiri din ,,Mi-a trecut glonțul pe la ureche,,.A fost ceva trist.
    Pentru cei care aveți permis de conducere și vă dați cu țoagla , știți că 1500 de kg sunt mai greu de manevrat decăt cele 69, 79, 89, 99 de kg ale noastre cu tot cu semicursiera din dotare?

    00
    • @Paco legat de ultima remarca, stii ca la cele 1500 de kg ai frane, ai viteza a doua, aer conditionat, stai linistit pana poti depasi ok, nu trebuie sa se umfle Haribo in tine. Daca stai dupa un tir pe serpentine ce faci, intri in el?

      00
    • @ev21, nu extrapola te rog, că nu are nici o relevanță. Un tir ocupă aproape o bandă și căntărește niște multe tone. Merge pe niște zone dedicate în general traficului rutier. Cănd va merge pe o pistă de biciclete poți să îl cerți.
      Pe toate porțiunile dedicate traficului rutier există obligativitatea deținerii unui permis de conducere obținut în urma unor examene și probe. Cănd voi vedea cu ochii mei un permis de bicicletă B + C și remorcă , atunci vorbim de la egal la egal. Pănă atunci, ne acceptăm reciproc și fac tot posibilul să te protejez.

      00
    • 1. Unde e pista de biciclete?
      2. Bicicleta este considerat vehicul și circulă pe carosabil.

      00
    • > Pe toate porțiunile dedicate traficului rutier există obligativitatea deținerii unui permis de conducere obținut în urma unor examene și probe.

      Ok credeam ca esti inteligent dar te-am supraestimat, imi cer scuze. Traficul rutier nu inseamna doar AUTOvehicule.

      00
    • @ltaa.
      1. Cu vedere din balconul meu, pista de biciclete este pe mijlocul celor două benzi de sens unic, marcată cu linii roșii longitudinale întrerupte , FĂRĂ indicatorul de semnalizare pentru ,,drum rezervat exclusiv pentru biciclete,,.
      Asta pe drumul perpendicular străzii cu priortate. Pe strada cu prioritate, nu există marcaj. În ambele cazuri , ești supus regulilor de circulație. Că ești vehicul și ai și obligații.
      2. Deși ești considerat vehicul și automat supus regulilor de circulație (teoretic doar atunci cănd vrei drepturi , dar practic te doare la banană că ești pe bicicletă și e bicicletă, ce plm nu camion atunci cănd lovești o babă pe trecerea de pietoni) asumă-ți că mergi pe bicicletă pentru că vrei și poți, nu pentru ai nevoie de o confirmare oficială , respectiv permis de bicicletă supus unor legi în vigoare și care automat îți atrag o răspundere.

      00
    • @ev21. Nu te supraestima să mă supraestimezi, că pușcă inteligența în amăndoi și e prea mult pentru lățimea de bandă a fibrei optice. Pe care. Exprimarea recunosc ca a fost generalizată și incorectă ( deși ai înțeles la ce mă refer), dar apreciez sărguința în a-mi da cu drag. Tnx.

      00
  21. Ca si sofer le acord biciclistilor intotdeauna spatiu in momentul in care-i depasesc. Daca nu le pot acorda acest spatiu stau in spatele lor pana in momentul in care pot sa-i depasesc.

    Ca si biciclist in urma cu multi ani mergeam cat mai aproape de marginea soselei. Am avut doua instante cu dube care m-au depasit extrem de aproape, avand viteza mare. A fost destul de infricosator.

    Dupa acele momente merg in felul urmator cu bicicleta prin si pe langa Cluj:
    * evit cat pot de mult strazile importante si circulate intens. De exemplu nu merg pe DN spre Floresti, unde nu este acostament pe care as putea merge in siguranta.
    * merg cu viteza maxima posibila pe acel segment de drum (de obicei pe plat cu 20-30km/h)
    * imi las cam jumatate de metru de marginea soselei (fie bordura, fie pamant)
    * scanez non-stop ce se intampla in spatele meu folosind oglinda aceasta: https://takealookactive.com/ – e foarte buna, se poate prinde de ochelari, cozoroc casca/caciula; intr-o secunda vezi tot ce e in spate fara a fi nevoie sa misti ghidon; daca nu o am, zici ca-s handicapat, mi-e frica sa merg pe strada.
    * in momentul in care sunt depasit de o masina ma trag in spatiu pe care mi l-am lasat de siguranta
    * daca vad in oglinda ca vin masini din spate si am spatiu mai mult de siguranta ma trag pentru a ma depasi fara a trebui sa schimbe banda
    * pe strazile cu sens unic cu masini parcate si pe o parte si pe alta circul pe mijlocul benzii cu viteza maxima cu care pot merge. cand este un loc liber de parcare ma trag acolo pentru a ma depasi daca am masina in spate
    * daca totusi nu pot merge cu viteza mare (de exemplu la deal) merg cat de cat aproape de bordura, dar sunt non-stop cu ochiu-n oglinda; daca cineva ma depaseste foarte aproape ma opresc.

    De obicei soferii din spate sunt calmi, asteapta pana pot depasi in siguranta, n-am avut probleme.

    Daca ar fi sa dau un sfat biciclistilor ar fi sa-si cumpere oglinda din linkul ala; nu stiu cat de simplu e de luat in ro, eu am luat-o din us.

    00
  22. „Toti gresim, dar mai mult ceilalti”. Esti sofer si ai obstacol in fata? Il depasesti in conditii de siguranta, punct, nu conteaza ca e biciclist, caruta sau un tir oprit. Ce conteaza ca merge biciclistul pe mijlocul benzii? Poate stie ca pe segmentul ala de drum sar caini din curtile de pe margine sau poate ocoleste niste gropi sa nu-ti cada tie in fata, soferule. Suntem toti participanti la trafic, respectam regulile de circulatie si de bun simt. Am intalnit si biciclisti care merg cate 2 in paralel, mai stau de vorba sau ceva, nu stiu si nu inteleg de ce fac asta, dar nu inseamna ca ma apuc sa-i fac afis ca mi-e mie fomitza. Nu mai avem niciun pic de empatie, niciun strop de indoiala ca ceilalti fac nasoale in trafic doar pentru ca sunt nesimtiti, nu poate exista niciun alt motiv.

    00
  23. Mai nou se ia cu executare pentru astfel de desene pe asfalt si în România, asa ca nenea (sau tanti) care lucreaza pâna la 15:00-16:00 s-ar putea sa împinga economia la puscarie si dupa ce împinge acolo va fi nasol cu un loc de munca decent daca nu esti bogat sau vedeta

    00
  24. Astia de pe aici din Anglia oare de ce au suficienta ingaduinta pentru biciclisti? Locuiesc intr o zona rurala, cu acces la 2 M uri si intre 16 si 18 este aglomeratie. In fiecare zi vad zeci de biciclisti in trafic intre aceste ore, pe strazi cu o singura banda, si nu auzi un claxon, o injuratura, fiecare se strecoara cum poate pe langa ei sau de multe ori se merge kilometrii intregi in spatele vreunuia pana poti sa l depasesti. Toti calmi sau aparent cel putin (nu mi dau seama daca or fi un pachet de nervi inauntrul) dar toata lumea intelege si se comporta civilizat. Si vad asta de ani buni. Ei de ce pot ma se aiba asa comportament desi pe alte segmente de viata sunt pur si simplu salbatici, dar cand e vorba de disciplina si ordine o pot face fara rezerve? De ce nu dedica ma energii, bloguri, sute de mii de pareri acestui aspect? De ce peola mea ma neanderthalienii astia pot intelege si traii cu aspectup asta ma si voi va phuteti la frustrari de va ies pe nas? De ce nu puteti ma fara nervi, fara disperare, fara frustrari nascute din nimic? Am stat in spatele biciclistilor mii de kilometrii nu am scos o vorba niciodata pt ca inteleg toate aspectele traficului si mi as consuma energia intr un mod stupid, voi ce peola mea aveti ma de nu puteti sa intelegeti si sa traiti in pace cu aspectul asta?

    00
    • In Anglia nu sunt aceleasi griji ca in Romania. Unul care conduce o masina de 300 euro si se gandeste ca in 2 zile ramane fara bani de tigari o sa isi bage ceva in biciclistul ala imbracat in echipament, care pedaleaza in fata lui. Plus ca probabil risti sa iei amenda daca te vede cineva ca depasesti prea aproape, claxonezi etc. La noi politia stie de radar si atat.

      00
  25. Daca merge lipit de bordura o sa ai tentatia sa te strecori pe langa el, lucru care il pune in pericol. Odata ca se poate speria daca treci cu oglinda la centimetri de cotul lui si poate face o manevra care sa il bage ori in decor peste bordura, ori sub rotile masinii care vine dupa tine si a doua, poti chiar tu sa il acrosezi. Biciclistului trebuie sa ii lasi cel putin 50 de centimetri cand il depasesti. Depasesti, nu te strecori pe langa el. Daca nu esti bizon, desigur.

    00
    • @Radu ai dreptate dar problema e ca multi din cei care comenteaza nu pot sa empatizeze cu asta pentru ca ei sunt cei carora „le e frica cu bicla prin Bucuresti” pentru ca stiu ca sunt oameni ca ei care trec la 10cm de tine si urla sa te duci pe trotuar ca nu ai Opel Asta G ca ei.

      00
    • Regula pe aici este sa lasi 1,5m fata de biciclist cand il depasesti. Ideea e ca daca e beat si cade pe tine cand il depasesti, tot tu esti de vina. Pietonii, biciclistii si motocicliestii sunt considerati participanti „fragili” la trafic, si trebuie protejati.

      Prin ’95 mergeam zilnic cu autobuzul la scoala. Intr-o zi l-am auzit pe soferul de pe linia 5 zicand in barba catre un biciclist care mergea cat de lipit putea de bordura la Ceasu’ Rau: „ce v-as strivi, viermilor…!”

      Deci in Romania nu s-a schimbat nimic in 25 de ani.

      00
  26. Unde-s aia care zic sa nu mai ai voie anonim pe internet, ca daca apare numele real nu mai mananci rahat? Si de ce n-au avut niciodata Facebook, ca acolo vezi cretini care n-au nici o jena ca le apare numele.

    00
  27. Si problema fiind care? Il vezi pe ala ca e cacanar, inchizi ochii si depasesti cand ai posibilitatea… atata va bateti capul pentru un mare nimic

    00
  28. Fix acum 2 zile, dimineata in jurul orei 8:00, in drum spre birou, aveam un biciclist in fata mea ce tocmai urca podul (pedalat in panta) si cum mergeam in spatele lui, in ritmul lui si neputand schimba banda din cauza fluxului de masini, vine un meltean cu Skoda Octavia claxonand si gesticuland nervos ca sta el la 15-20km/h dupa biciclist (initial era in spatele meu pe prima banda si nu a avut rabdare si a fortat banda a doua nervos fiind) ..a avut o reactie de genu : „ce stai ma dupa asta, impinge-l in bordura sau treci peste el” ..fucking crazy people si 0 respect in trafic fata de alti participanti la trafic!

    00
  29. Auzi, ce-ai prefera, ca biciclistul ăla care te “încurcă” să ia și el mașina? Așa-i că n-ai mai zice nimic? Asta deși, în mod obiectiv, te-ar încurca mai tare.

    De unde știi tu că merge mai aproape de marginea drumului fără motiv?
    Poate sînt capace de canalizare, poate sînt gropi, poate se ferește de portierele mașinilor parcate, sau poate pur și simplu nu vrea ca Biluță (care roade frîna la mașina lui cu cutie automată din spatele lui) să încerce o depășire periculoasă.

    00
    • Am citit toate comentariile până la al tău și nimeni, dar nimeni până aici nu a realizat că în oraș un biciclist in plus de cele mai multe ori reprezintă un autoturism în minus, când vor realiza acest lucru?!? Când?

      00
  30. Poti sa ma faci cacanar cat vrei. Sunt sofer, sunt biciclist. Circul pe bicicleta in limita legii si in limita a cum ma simt eu in siguranta. Asta depinde de drum si trafic. Daca sunt pe o strada ingusta cu doua benzi si contrasensul e in ambuteiaj, nu o sa te las in veci sa treci de mine pentru ca ma pui in pericol. Am situatia asta zilnic pe drumul spre casa de la munca. E o zona de vreo 500 de metri unde pur si simplu nu incape o masina pe langa biciclist fara sa-l puna in pericol. Asa ca merg aproape de mijlocul strazii si mi-e indiferent cate claxoane imi iau. Mai bine ajung injurat, dar intreg acasa la familie.

    00
    • E valabil si pentru motociclisti.
      „Own your lane” , adica stai pe 1/3 -2/3 din banda, pentru ca daca stai pe dreapta se va gasi Costel soferu’ care sa te depaseasca la milimetru. (Plus ca la moto platesti taxe si esti participant cu drepturi depline, dar asta e alta discutie)

      00
  31. Nu știu cum e prin alte părți eu vorbesc de Constanta. Dacă nu știi drumul nu merge pe lângă bordură! Lasa-l pe Vali care le știe pe toate sa te catalogheaze drept târtan si mergi spre mijlocul benzii. Daca faci altfel dai de microbuzele maxi-taxi care folosesc banda unu intensiv si efectiv se vor urca pe tine! Unul mi-a făcut bicicleta zob la semafor cand eram cu un picior pe bordura deci practic lipit de marginea drumului. Am avut timp cat să ridic piciorul si sa ma las pe dreapta, practic stângul l-am avut pe microbuz. Normal ca scandal ca i-am sărit în fața s-A liniștit cand cineva dintr-o mașină i-a zis ca are filmarea in care se vede clar cum dublează pe cel de pe banda unu care era la ax si cum eu eram oprit acolo cu mult timp înainte. Asta ar fi caz personal sa zicem ca na, hazardul, voua nu vi se poate întâmpla, deși cam asa circula cam toți cei de pe mașinile alea. Dar urmează apoi gurile de canal, mașinile parcate neregulamentar sau pur si simplu lăsate de-a ‘mplulea! Pentru fiecare din situațiile astea trebuie sa vă distanțați de bordură și să intrați in trafic. Nu știu cum e pe la alții dar in Ct majoritatea conduc pe benzile 2, 3 si cei care vor sa depășească traficul vin tare pe banda unu. Aveți toate șansele să ieșiți în fața unuia de genul ăsta care nu v-a văzut pentru că în urma cu 5 secunde nu erați acolo! Mai mult pe bicicleta am un sistem de semnalizare. E degeaba! Atunci cand chiar contează șoferii nu îl văd, pentru ca pur si simplu nu concep ca un biciclist poate schimba trei benzi sa facă stânga. Dacă o faci din timp ii enervează că ii încetinești, din scurt le sari in fața! Da nu neg că or fi și căcănari care vor să incurce traficul dar adevărul e numărul șoferilor care cred că doar dor ei contează pe șosea e mult mai mare decat al bicicliștilor care vor ei să încurce traficul , apropo nu știu de unde tragi Vali concluzia aia din textul tipei, ca eu văd ca e e supărată că atunci cand iese ea de la muncă si e trafic se găsesc si biciclistii să iasa si ii îngreunează deplasarea, nicidecum că mai sunt și unii care îngreunează traficul din răutate.

    00
    • Din pacate, orice ai face si oricum ai merge, biciclistii vor incurca traficul, intrucat drumurile, in majoritatea situatiilor, nu au fost concepute si pentru ei. Asa ca, ori de cate ori un biciclist iese in trafic, pe un drum care nu este adecvat mersului cu bicicleta (adk are pista speciala in acest sens), invarabil va ajunge sa incurce traficul, indiferent cat de atent si civillizat este.

      00
    • NOU
      #120

      Cine incurca pe cine @Mititika ?! Adica vrei sa spui ca masina merge mai repede ca bicicicleta intr-un oras aglomerat?
      Cind vezi 5 biciclete la semafor, fa o flotare logica si inlocuieste alea 5 biciclete cu 5 masini. Ia sa vezi cum se formeaza deja un ambuteiaj.

      00
    • Ilici@Mititik,- tovarasii aia prin Olanda si alte teritorii necivilizate nu prea au facut „flotari logice”, fiindca altfel si-ar fi dat seama ca nu este nevoie de piste pt biciclete. Saracii !! cat ghinion sa aiba sa nu posede un pic de inteligenta dacica….

      00
    • Mititika, repet intrebarea: cine incurca pe cine?

      Daca tot vorbesti de Olanda, exista cartiere acolo in care masinile sint doar _tolerate_! Daca, vai de mine, te-ai nimerit sa conduci pe acolo, ca nu e interzis, te simti cam prost. Si, oricum, planul de circulatie e facut in asa fel ca sa te scoata naibii cu conserva ta puturoasa si cu cutie automata afara cit mai repede.
      Ei, ce zici, ti-ar placea sa te simti in minoritate?

      00
  32. Eu merg la o distanta mai mare de trotuar, gen 20 cm din cauza gropilor și canalizărilor si fiindca stiu ca daca merg langa bordura din 10 șoferi cel putin unul va trece la 20 catre 2 cm de mine si nu la 150cm, cum scrie la lege. Asa sunt mia vizibil si AR Trebui sa ma depaseasca. PS: Urască bicicliștii care merg pe contra-sens sau fără casca…

    00
  33. Simplu, pentru ca daca mergi lipit de marginea drumului masinile vor trece ca si cum nu esti acolo, aproape acrosandu-te. Plus, sa zicem ca vrei sa ocolesti o groapa si chiar in clipa aia te ia unul pe capota.
    In alte tari bicicletele au egalitate cu masinile si motocicletele pe drum. Adica e in dreptul biciclistului sa ocupe mijlocul drumului, atata vreme cat nu e pista de bicicleta in paralel. Iar daca-l depasesti trebuie s-o faci la cel putin 1.5 metri distanta, nu razant.
    La randul lor biciclistii trebuie sa respecte semafoare, treceri de pietoni, prioritati, etc.

    Bineinteles ca pana la urma totul depinde si de oameni si de bunul simt.

    00
    • Legislatia in vigoare de la noi e la fel ca cea din celelalte tari de care zici. Diferenta este ca oamenii si politia.

      00
  34. Sunt si biciclisti ok, dar aia care trec pe rosu si traverseaza pe bicicleta merita facuti afis. Cat timp nu vor avea permise sau o modalitate de „pedepsire” pentru chestii de genul asta or sa mearga ca niste maimute in calduri. Chiar ieri am vazut pe youtube un accident cu biciclist care a trecut pe rosu si a atins o masina: s-a ridicat, s-a urcat pe bicicleta si a plecat. Cine repara masina daca jegul fuge?

    00
    • wtf? bineînțeles că există, amenzi se dau și bicicliștilor și pietonilor dacă încalcă regulile de circulație, nu trebuie să aibă permis pentru a fi sancționați. eu însumi am primit amendă de la brigada rutieră pt că am trecut pe roșu (m-a prins un motopolițist), deci despre ce vorbești?

      logica examenului pt permis este că vei conduce un vehicul posibil transformat în armă și trebuie să ai responsabilitatea mai mare a posibilei vătămări a altora, pe când pentru pietoni și bicicliști responsabilitatea este mai degrabă echivalentă cu instinctul propriu de supraviețuire, nu omori pe nimeni dacă te ciocnești ca pieton cu alt pieton sau ciclist cu pieton, e un sfert de cal putere..

      00
    • @Flat tu practic recunosti ca esti unul din cei care trece pe rosu si ai tupeul sa faci pe lupul moralist :)) good luck..pana o sa dai de vreun dubist capos care te face afis

      00
    • nu fac pe moralistul, am încălcat legea, am plătit amenda. ți-am invalidat argumentul „nu au permise sau modalități de pedepsire”. uite că au

      ca ciclist trec pe roșu la
      – trecerile de pietoni, pentru că nu sunt pietoni și în cel mai rău caz acroșarea unui pieton nu este gravă
      – intersecțiile în T sau virajele la dreapta, pentru că ciclistul nu se intersectează cu nimeni
      – pentru că pt un ciclist e mai greu (efort fizic) să se oprească și să demareze, decât să continue deplasarea, și demarajul implică viteză mică >> Încurci traficul auto
      – la plecarea cu marea de mașini e mai riscant, ciclistul e mai safe când nu pleacă în acel val de la semafor și circulă pe un timp ‘mort’ între doua semafoare verzi

      regulile ar trebui schimbate, biciclistul să aibă voie pe sens interzis (la sensuri unice), să treacă pe roșu la dreapta sau în T

      00
    • Poti sa dai cate argumente vrei, stim prea bine ca amenzile pentru biciclisti sunt foarte rare (ca si pentru masini, dar asta e alta discutie). Problema e ca tu vrei doar drepturi in trafic, nu si obligatii.

      Poftim, se ridica si pleaca. Cat timp asta e comportamentul, nu e de mirare ca si pe soferi ii doare la banana de voi. https://www.youtube.com/watch?v=0PIlBag5Cno

      00
    • @Flat, FUCK NO la „biciclistul să aibă voie pe sens interzis (la sensuri unice)”. Chestia asta merge doar dacă drumul e drept, că dacă sunt curbe și/sau mașini parcate stânga-dreapta riști să te trezești pe capotă cu vreun viteaz care are el voie să meargă p-acolo. Am mers suficient pe străduțe d-astea prin București ca să știu că nu e deloc o idee bună…

      00
  35. Sunt bicicliști care circulă civilizat, însă sunt și bicicliști care merg că tâmpiții, pe contrasens, pe trecerea de pietoni, fără lumini/vestă noaptea, care merg paralel cu alti bicicliști pe DN că au ei chestii importante de discutat etc. La fel si cu șoferii, motocicliștii si alții. Csf. Ăștia suntem, cu ăștia conviețuim. Mai aiurea e când tot ăla care e mârlan joacă rolul victimei sau a prostituatei virgine.

    00
  36. De acord cu cele spuse de tine. Insa, sunt situatii cand starea jalnica a drumului te obliga sa mergi putin mai departe de bordura. Am patit asta pe Bulevardul Unirii din Bucuresti. Gurile de canal, denivelarile asfaltului produse de autobuzele turcesti, mizeriile, praful/nisipul si gropile te obliga sa mergi la 40-50 cm distanta de bordura. Din pacate, ca sa nu mai incurc traficul, am ales sa merg pe trotuar (destul de lat si de generos). Aici m-am lovit de privirile si comentariile pietonilor. Cum e mai bine?

    00
    • Cred ca 80% din bulevardele și strazile din Bucuresti au marginile vălurite ( cu precădere în apropierea stațiilor STB), de 5 luni folosesc bicicleta ca mijloc de deplasare până la serviciu (6 km) și sunt efectiv porțiuni în care prefer să circul pe trotuar ( stiu ca nu este legal , dețin permis de conducere ) dar pe carosabil nu pot circula, deși sunt 3 benzi pe sens foarte mulți conducători auto preferă să circule cât mai aproape de bordură ( chiar și cei cu mașinile cu scoala- asteptam la semafor și i-am atras atenția unui instructor auto care avea geamul deschis de carosabilul defect de lângă bordură și pe o distanță de 1 km chiar a circulat pe mijlocul benzii lăsând cel puțin 1 m pentru biciclisti)

      00
  37. La modul general inteleg ideea ta. Doar ca aici cred ca o banuiesti de prea multa intelepciune pe tanti Gaby si nu cred la asta s-a referit doamna salvatoare a economiei Romaniei. E pur si simplu proasta de garaie si foarte agresiva, ca majoritatea. Crede ca biciclistii inq general sunt problema ca intarzie ea acasa, nu autoritatile/persoanele de la putere care timp de 30 de ani doar ne-au futut n cur si n-au facut nimic util. Probabil ca ca atunci cand ajunge acasa la 5-6 si nu gaseste apa, tot ei sunt de vina.

    In situatia de fata, inlocuieste bicicleta cu autobuz. Sau ca in alte tari, cu autobuzul scolar. Ce pula mea faci? Faci si autobuzul desen pe asfalt?

    Repet, modul in care pui problema aici o inteleg perfect. Insa nu are treaba cu bicicleta ci cu educatia si ganditul, cu faptul ca traim intr-o comunitate/oras/tara. Strada aia nu e doar a ta, circuli cu bicicleta mai aproape de trotuar si totusi sa fii si tu safe (claxonezi, tii lumini, daca depasesti alti biciclisti sau poate oameni daca mergi pe trotuar avertizezi verbal inainte). La fel ,trotuarul ala nu e doar al tau, te misti mai greu sau ai carut sau vrei sa te opresti, stai cat mai pe dreapta, nu mergi pe mijloc sa se faca coada in spatele tau. La fel ca sofer, poate nu e ok sa parchezi in poarta altuia sau pe locurile destinate persoanelor cu handicap sau pe linia de tramvai. La fel, autobuzul/metroul nu e doar al tau, te-ai urcat, nu te asezi ca vita in usa cu rucsacul in spate si castile in urechi. Deci da, nu e vb doar de biciclisti, poti fi cioban si sa te doara-n pula de altii doar confortul tau sa conteze si daca esti biciclist, pieton sau sofer.

    00
  38. Esti prost, dar si insisti :)

    00
  39. Interpretarea acelui comentariu este pur si simplu greșită.

    In realitate, biciclistii sunt văzuți de majoritatea romanilor ca niste pierde vara, hipsteri ecologiști, oameni care nu „s-au realizat”, sarakie. Ca altfel de ce nu ar merge si ei cu o mașină?

    Nu contează că unele biciclete costa mai mult decât cazanul ala înmatriculat pe Bulgaria, nu conteaza ca unii se duc la munca pe bicla din motive care tin de eficienta (12 min cu bicla vs 45 cu masina), nu conteaza ca plătesc aceleași impozite pe drumul pe care circula ca soferul deranjat de prezenta lor.

    00
    • Sunt de acord cu comentariul tău, dar nu văd cum ai calculat că „nu conteaza ca plătesc aceleași impozite pe drumul pe care circula ca soferul deranjat de prezenta lor”. Nu e deloc așa. :))

      00
    • Hai explica-mi tu din ce fonduri se construiesc drumurile din localitati si de unde se alimentează acel buget.

      00
    • eu in Romania aveam doua masini pe numele meu. Voiai sa ies cu ele sau cu bicla in oras?

      00
  40. De ce ma, io nu am plătit pentru drumul ala?

    00
  41. Ca o completare la comentariul precedent, parerea mea e ca e cumva gresita generalizarea. Un cioban va fi cioban indiferent de mijlocul de transport (daca il dai jos de pe bicicleta si-l urci la volan sau il trimiti la metrou, tot cocalar va fi) indiferent de locatie (pe strada, in biblioteca sau la restaurant sau acasa la el), indiferent de varsta (peste 10 ani observi ca nu s-a schimbatin bine). De exmplu am ceva dubii ca doamna Gaby care atunci cand e la volan vea sa faca biciclistii desen pe asfalt, acasa e mama/sotia/iubita perfecta. Singura varianta cand se va abtine sa fir un cocalar va fi cand va considera ca trebuie sa linga in cur pentru a obtine ceva.

    00
  42. E si o problema un pic financiara la mijloc. Pe masina taxa de drum, taxa Basescu, taxa in benzina, vigneta, taxa de pod, taxa de tunel, taxa de drum prost, taxa de lipsa de autostrazi…. etc… etc…

    00
  43. Nu există dreptul șoferului de a depăși când vrea el pe oricine vrea el. Există în schimb dreptul biciclistului de a circula pe drum în siguranță.

    00
  44. Poate pentru ca pe marginea drumului sunt multe obstacole. La asta te-ai gandit?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile