Prezența online a entităților (companii, trupe, firme, localuri) la început de 2018

O să folosesc un exemplu extrem de simplu.

MediaProMusic și Cargo au ignorat online-ul destul de mult. Site-ul lor expira din când în când (mai uitau să plătească hostingul, iar ultimul update e din 2014), pagina de facebook nu se știe care e exact, nu există un newsletter pus la punct. Dar săptămâna asta am primit două notificări că MediaProMusic are drepturi de autor pe muzica din două clipuri urcate de mine acum 8 ani pe Youtube.

Opt ani nu au făcut nimic, dar acum câteva zile s-au trezit că ar vrea să șteargă câteva clipuri. Asta fără a avea ei altceva de oferit. Mi se rupe că s-au trezit să fie idioți, dar sunt niște lecții de învățat aici.

Iar lecția este: tot ce e al business-ului tău trebuie să fie sub controlul tău. Ai o reclamă nouă pe TV? Pune-o pe canalul tău de YouTube și pe pagina ta de Facebook. Ai un vizual nou? Pune-l pe pagina ta de Facebook și pe contul tău de twitter! Ai un comunicat nou? Pune-l pe site-ul tău. Pune pe site-ul tău tot ce poți. Embeduiește clipuri de pe YouTube. Pune linkuri către newsletter și către pagina de Facebook. Totul sunt controlul tău, totul arhivat de tine.

Cea mai mare greșeală pe care au făcut-o toți în ultimii ani a fost să lase totul baltă ca să facă Facebook. Acum regretă și au de recuperat timpul pierdut și de reinvestit în propriul site, propriul domeniu web, propriul hosting. Faceți câteva teste cu firme care vă sunt dragi și încercați să (1) găsiți conturile lor oficiale de social media specificate pe site-urile lor oficiale și (2) vedeți cât de des sunt înnoite cu ceva.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

12 comentarii

  1. Hornbach și-a lansat magazin online! Me happy!

    00
  2. Și facebook are un sistem (nou, cred) care detectează melodii din clipuri, chiar dacă n-au copyright, și scoate sunetul.
    /off.

    00
  3. Toate firmele care imi sunt fragi au cont de fb si activitate pe el. Poate ca roackerii din Romania nu prea le au cu netul

    00
  4. Facebookul e bun doar pentru a anunta ca ai un concert.
    Youtubeul sa iti faci reclama la melodii.
    Site-ul sa iti vinzi melodiile…

    twitterul la ce e bun ? :))

    00
    • Twitter a aparut din cauza saracilor de americani care nu aveau minute si mb pe cartela

      00
    • Twitterul prin hashtag-urile alea te expune foarte bine. Mai ales daca tweet-ul tau e legat de vreun trend.

      Eu il folosesc, ma expune mai bine comparativ cu facebook care a taiat expunerea organica masiv in ultima perioada. Ca sa platesti .. evident :)

      Cheers!

      00
  5. E greu cu siteurile, boss! Nu mai bine arunci o poza pe fb si un motivational?

    00
  6. Un brand serios se preocupa de imagine pe toate mediile: fbk, twitter, linkedIn + sponsorizari.
    Firmele romanesti ( sunt exceptii evident ) nu au nici bugete si nici cultura. Dar o sa se vada evolutie usor usor, ca nu au incotro. :)
    Esti fortat de piata.

    Cheers!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.