Mi-am schimbat anvelopele acum o lună și stăteam de vorbă cu managerul centrului de anvelope, care îmbătrânise în ultimele 6 luni cât într-un an pe motiv de clienți isteți.
În februarie martie, clienții cereau anvelope cu dot 16, că așa au citit ei pe net, că trebuie să te uiți la an. Nu contează că, fizic, asta e foarte greu, din motive de fabrică, lanț de transport și alte asemenea, dotul să fie cu 16, da?! În toamnă la fel, păi ce, veniți cu anvelope din primele luni ale anului, ce a asta, mă luați de prost? Eu vreau dot 3×15, nene!
Și, fără a generaliza, toți ăștia cu gura mare schimbau niște răpciugi de anvelope, unii chiar din 2006 sau 2007.
Daca asta e genul de poze pentru asa postari pai atunci…la mai multe postari!
Pai daca esti sarac… Cei care platesc pentru continut premium au alta poza.
Sa le ia acuma calde de pe linia de fabricatie sa le mai poata tine 10 ani pana se fac luminițe.
Sau sa le vanda peste 4 ani ca noi pentru ca anvelopele sunt considerate noi timp de 6 ani de la data fabricatiei…
*Lubenite
Ce contează că sunt bucă, ei au Michelin din „0116”.
A, nu mai merge sa vinzi avelope aflate pe stoc de ani de zile. Bu hu hu.
Eu cand am luat am intrebat ce imi poate oferi pt modelul dorit. Erau facute de craciun asa ca am luat. Daca mai stateam 2 saptamani imi luam si 2016.
chiar nu e cazul cu nenea ăsta.
Na, eu sunt patit. Cerusem acu vo 2 ani de la unii si nici n-au vrut sa-mi zica DOT-ul, o tot dadeau pe aia ca „UE considera anvelopele de maxim 2 ani ca noi”. Se asteptau sa platesc la loterie si sa vad ce-am castigat cand vine curierul.
Eu sunt unul din aia, pana la urma e dreptul meu pe care mi-l exercit. La oua ma uit sa mai aiba minim 2 sapt termen de valabilitate, la unt o luna, la anvelope 6 luni. Altfel ma duc in alta parte.
Ca le tine 2 ani pe stoc si mi le da mie ca noi la acelasi pret e treaba lui ca eu nu i le iau.
fără dubii, dar să ceri anvelope făcute acum două săptămâni e aberant
e aberant sa ceri avelope facute acum 2 saptamani dar il poti programa peste alte 2 saptamani si atunci vor fi vechi de o luna
Atâta vreme cât eu dau banii pot să pretind și anvelope roz cu buline verzi pe banii mei. Și un vânzător deștept îmi va furniza ce doresc.
pun pariu ca nu ai nici mașină
185/65/15 de la Michelin, pauza. Continental lipsește cu desăvârșire, wtf?
Pe de alta parte de ex eu pe vremea cand nici nu stiam ce e aia DOT mi-am cumparat niste anvelope noi, le-am luat pe unele dintre cele mai scumpe, ca deh..am zis ca nu pun pret pe siguranta. Si dupa ceva vreme cand am descoperit si eu termenul DOT am realizat ca mi-au dat anvelope vechi de 4 ani la pret premium.
Asa ca da, personal nu mai cumpar altceva decat anvelope cu DOT din anul in care fac achizitia.
De ce? Au făcut gâlme?
E Pneu Expert sau Expret?
https://pneuexpert.ro/
Clientii aia „isteti” confudau anvelopele cu bateriile auto, unde intr-adevar fiecare luna conteaza.
eu anul trecut am luat in martie cu dot 2015… deci se poate
Pai eu vreau sa fie calde, nene. Nu le iau uscate.
Eu am luat in aprilie cu dot 1216, comanda on-line si livrare curier.
Deci se poate.
Am cumparat luna trecută anvelope pentru o tura offroad ceva mai îndepărtată de casa. Erau din 2011.
Vânzătoarea m-a atenționat cu privire la dot, chiar cu insistență – posibil o fi dat peste cetățenii europeni care vroiau numa dot 16
Bineinteles ca n-au avut nicio greața.
Ba chiar mi-a mai rămas ceva carne pe ele pentru câteva ture în vara asta.
Eu sunt aici pentru poza!
Eu sunt pentru linkurile de pe tumblr.
Pai si io am anvelope din 2006 pe Polo…Inca mai merg. Peste 10 ani le schimb….
Luat acum 2 săptămâni cu DOT 1116. Fără sa cer expres, dar oricum nu vindeau mai vechi de 2015.
Pai da. Că așa știe lumea la noi, că să nu fie mai vechi de 4 ani ca se deteriorează. Și „la banii noștri” fix atât vor să le folosească, ce contează ca fac 60000 km în 4 ani și că vor fi slikuri de mult, important e ca la cumpărare să fie „de azinoapte” pentru timp maxim de utilizare.
Eu la mașina a veche am cumpărat niște Brigistoane Potenza care aveau 4 ani de stat în depozit.
Și erau sensibil mai bune pe uscat decât Goodyearurile de apa pe care le inlocuiam, încă cu flori, dar și cu galme. Practic, în aproape de ani de folosință nu am avut nicio problemă de aderență la frânare la viteze sub 150 km/h. Iar la peste nu bag mâna în foc că ar fi fost vina cauciucurilor. Le-am luat la juma de preț, deci practic după 2 ani și 30000 km puteam să le schimb :p, dar dacă știți voi ca trebuie sa miroase a presă, na, nu ma bag. Nu știu eu pe ce circuite vă dați voi.
bos, lumea sanatoasa schimba gumele la 4-5 ani indiferent de cata „carne” au pe ele sau cat s-a mers, pentru ca pur si simplu nu mai are aceleasi proprietati.
Acuma, daca ele au stat 2 ani pe stoc, ce faci, le tii doar 2 in loc de 4?
Ieri am cumparat un set de anvelope, nu am intrebat de dot. Surpriza, au DOT 1216.
nu e supriza, e efectul faptului ca oamenii au inceput sa intrebe de DOT si nu-ti mai permiti sa vinzi anvelope vechi.
Si acuma originala:
Un cauciuc bun se alege altfel: cauți să-l strângi între degete la 180 de grade (să-l îndoi) și observi cum se prezintă materialul la îndoitură. La cauciucurile de mașină e mai dificil să „le strângi între degete” dar proba nu este imposibilă. Le presezi cu genunchiul, te urci pe ele, etc. Important este să vezi ce ELASTICITATE are cauciucul la îndoitură, fix în locul îndoit (mult).
Cauciucul când este nou SI BUN, este moale, elastic, agil. Il indoi si se intinde. Când este vechi, îmbătrânit de soare, căldura, deformări repetate, etc, începe să fie rigid, plastic, casant. Îl îndoi și se rupe, se crapă.
Pe cauciucurile proaste se văd crăpături în mod normal sau crăpături când sunt îndoite la (sau spre) 180°
Pe langa ceilalti factori, viața cauciucului este scurtată in special de soare, radiația UW (nu căldura) îl îmbătrânește prematur făcându-l să fie casant.
O teorie a mea este că factorul care limitează cel mai mult durata de viață a anvelopelor este faptul că stau umflate tot timpul. Astfel cauciucul este supus unei întinderi permanente, care se constituie în sursa principală de rupturi în material, și de aici rezistenta redusa la cioburi/ cuie si predispunere la galme.
Eu am comandat online de vara la final de martie si desi mentionasem in comanda dot 2015-2016 (rezonabil zic eu) mi-au dat cu 2016. Deci nu aveau mai vechi ca ar fi putut sa imi dea. Bine erau Continental si probabil erau facute in RO asa ca aveau stocuri proaspete.
Eu am cumparat anvelope in vara lui 2015. Modelul de anvelopa de la masina mea nu este foarte comun, iar unele modele nu aveau scrise si DOT pe site. Cand sunam sa intreb ce DOT au, mi se spunea „2014”. Trebuia sa insist ca sa aflu ca sunt 0714. Le spuneam ca nu cumpar anvelope premium vechi de ~1 an jumatate.
Am cumparat de la alt producator, care avea DOT 0315.
Mi-am comandat 2 Conti 185/65/15 acum o lună de zile.
Mi-au venit după 2 săptămîni și aveau DOT 13/16
acum 1 luna mi-am cumparat si eu anvelope, magazin in brasov cu care am mai colaborat – aveau 2 seturi pe stoc unele cu Z altele simple, fiecare blocate de cate „1 cauciuc rezervat” si tipul din brasov (firma este de prin mures/sibiu) zambea la faza asta si spunea ca i se pare aberant sa strice setul. anyway, cer detalii despre DOT ( cu un an inainte am cumparat tot de la ei de iarna si aveau DOT cu 3 saptamani in urma deci ok, pana la urma sunt una din cele vreo 6 firme de pe .ro care importa producatorul dorit de mine) si mi se spune ca o sa primesc prin email. asta era intr-o vineri la ora 3, astept pana miercuri pe la pranz ( programul imi permite sa fac artificii de-astea doar de vineri dupa-amiaza pana duminica in rest timp ioc ) sa primesc un raspuns si cum nu vine mai dau un mesaj si primesc raspuns „DOT-ul anvelopei e: 12/2013”, intreb daca se pot aduce 2016 si se pare ca nu – vorbim de un importator al marcii. m-am rasucit putin pe net si am gasit in ploiesti la pret mai bun „elite tires” (nu sunt importatori) si intreb de DOT – raspuns „2016”. joi le aveam deja in brasov cu ~80 ron mai ieftin pe 4 anvelope iar vineri erau deja montate.
cand oamenii nu vor sa vanda nu ai ce sa faci, ideea e ca mai prind papagali care inghit DOT-uri vechi de gen 2013 cand pot sa ceara ceva mai nou.
ps. am schimbat anvelope cu ~ 30 mii km pe ele care aratau bine ( cumparate 2013 de fostul proprietar al masinii cu 195ron/buc cu dot 2009) si asta doar pentru motivul ca vreau siguranta in masina si nu ma gandesc ca o sa circul ok cu ceva produs acum 7 ani
Se stie ca anvelopele sunt ca vinul, odata cu trecerea timpului devin tot mai bune.
Acum, lasand gluma – ca si la vin – conteaza mai mult conditiile in care au fost depozitate pana in momentul vanzarii. Cauciucul vulcanizeaza odata cu trecerea timpului daca spre exemplu e tinut in soare si isi pierde din proprietati devenind rigid. Aceste lucruri au influenta directa asupra fenomenului de adeziune la calea de rulare, si a histerezis-ului (componente ale aderentei), marind distanta efectiva de franare.
Asta cu dotul de acum 2 săptămâni e întradevăr aberantă. Am cumpărat cauciucuri premium după 3-4 ani de stat în depozit. Dacă ai încredere în firma care le vinde că le-a depozitat cum trebuie, n-ar trebui să fie probleme după 4-5 ani.
Însă un DOT vechi e un motiv bun de negociere discount și cam atât. Eu am primit discount bunicel când le-am luat cu vechime.