Praf în ochi

Pentru că nada cu "dăm profesorilor praf în ochi în două tranșe, la toamnă și la anul și la mulți ani", strategii coaliției de guvernare încearcă altceva: premierul Ciucă anunță un plan pe 10 ani în care se va renunța timid la niște pensii speciale și se vor pensiona mai târziu niște unii.

Nici o vorbă despre impactul bugetar. Nimic. Între timp, e dat afară Heiuș de la ANAF, că n-a strâns destui bani la buget. Cine va veni în loc, va avea o misiune precisă, să călărească toate companiile care pot fi mulse, mai puțin alea care nu.

Se simte un pic de fierbere în aer, și nu doar eu zic asta. Lumea s-a săturat de plagiatori, de lepre, de zeci de mii de bugetari angajați în ultimii doi ani, de inflație, de lipsa aplicării legilor, de un președinte care face concedii pe banii țării. De sfidare, într-un cuvânt.

Ar cam fi cazul să se ceară aplicarea legilor de către polițiștii din stradă și procese care să nu dureze până se prescriu faptele. Și de mai puțină sfidare de către bombardieri și autobuze conduse de corporatriști. Cum ziceam, sunt pline orașele mari de autobuze pe firmă în timp ce oamenii nu-și pot plăti ratele.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

94 comentarii

    • Carteluri. Se intelg toti la pret fara nicio jena pt ca statul roman prin sinecuristi e mana in mana cu ei, si nu are niciun interes sa ii rupa cu amenzi si sa sparga aceste carteluri de pe piata alimentara. Dar si pe piata energiei. Gazele sunt la un nivel record de jos, curentul costa la fel.

      Comentariu apreciat.1033
    • @Ioan

      Nevestele, soții, copiii, nepoții/nepoatele, amantele/amanții, pretenii lor sunt mai importanți decât voi.

      Comentariu apreciat.561
    • Sinecuristii sint chiar ei, cei din guvern.

      Comentariu apreciat.270
    • Nu numai la mancare forteaza preturile.
      Pana acum eram un consumator oportunist dar am trecut la boicot. Nu mai cumpar zewa, colgate, heineken si orice alta companie de muisti lacomi. Pe termen lung caștigam daca ii ținem minte și îi evităm pe ăia care tot trag disperați de prețuri, furâdu-ne nouă banii.
      Chiar daca au promotii eu nu mai cumpar de la hoți. Identific alternative si ma tin de plan.

      Comentariu apreciat.832
    • e normal ce se întâmplă: dacă au văzut că merg oamenii mulși, mulgerea continuă. Așa a fost mereu în istorie, scrie în cărți: după pusee inflaționiste în FMGC, prețurile se fixează un etaj mai sus

      @pvladc: sunt interesat de ce spui. dai câteva exemple?

      Comentariu apreciat.291
    • O bucata de sapun cu care faci doua dusuri a ajuns 5.6 lei. Un produs similar este 2 lei sau chiar sub dar nu scrie palmolive sau protex pe el.
      O fiola de cidru strongbow se tot chinuie sa se vanda la 5.4 lei cand pe raftul de alaturi e un produs care face aceeasi chestie cu 3.7 lei (cidru dacic paregzamplu). Pa heineken si multa ue.
      Apa bucovina e aproape 4 lei sticla. Am redescoperit Brita. Salvez si planeta si buzunarul.
      Am ajuns ieri la casa in Cora cu un iaurt care costa 8 lei borcanul de 400. Am chemat-o pe tanti care pazea casele, am rugat-o sa anuleze si am luat iaurt de 3.6 lei. Acum 2 ani as fi zis ca nu saracesc de la 2 cutii de iaurt si mai bine imi conserv zen-ul, dar acum nu mai trec cu vederea rahaturile astea.
      Nu e vorba de cativa lei la un cos de cumparaturi, e vorba de nivelul meu de trai la erodarea caruia nu mai vreau sa particip.

      Comentariu apreciat.1112
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 641
    • @unsirb, la o crestere de peste 100% cred ca ne apucam noi de păscut in locul vacilor :)))

      191
  1. Imposibil ca aceste taieri timide din pensiile alea speciale sa fie constitutionale. Da, vor fi taiate acum, dar dupa 3-4 ani de procese statul va da inapoi tot ce s-a taiat. Masurile astea nu sunt facute ca sa rezolve lucruri ci pt a calma poporul, comisia europeanu si pentru a castiga timp.

    Comentariu apreciat.1282
    • Oricum peste 3-4 ani o sa fie problema altuia/altora :(

      Comentariu apreciat.881
    • Nu e nimic neconstititional pt ca nu satisfac principiul contributivitatii. Constitutia nu mentioneaza nimic cu privire la pensii speciale.

      Sunt acordate din pix, desi nu au contribuit pt ele. Sunt basca. Sunt pensii de serviciu acordate in plus fata de pensia normala. Au mai existat si in trecut, si au fost desfiintate complet, apoi reintroduse sub Dragnea. De aceea si UE cere sa se fie reformate (sa se contribuie pt ele) sau sa se renunte complet la ele si conditioneaza transele pnrr de aceasta reforma.

      Si in Suedia exista, de pilda, pensii speciale/de serviciu (ocupationale), dar se contribuie pt ele, separat. In Romania, nu. Sunt acordate efectiv cu nesimtire, din banii romanilor care muncesc si sunt impozitati pt asta.

      https://presshub.ro/pensiile-speciale-inclusiv-cele-acordate-deja-pot-fi-taiate-264742/

      Comentariu apreciat.654
    • @ioan
      Este neconstitutional pentru ca discrimineaza. Regula ce spune „se impoziteaza pensiile MILITARE ce depaseste 5000 de lei” este neconstitutionala. Ca sa fie constitutionala ar trebui sa fie „se impoziteaza TOATE pensiile ce depasesc 5000 de lei” (da, si alea private)

      Indecis. Tu ce zici?3414
    • Ca sa ne intelegem: daca baga toate modificarile intr-o singura lege, e facuta cu intentia clara de a pica la CCR („noi am vrut, dar nu s-a putut”)
      Daca insa se fac separat, adica o lege (sau mai multe) care sa modifice beneficiarii, modul de calcul si/sau varsta pentru viitorii pensionari, si o alta lege care sa mai taie din pensiile deja existente, atunci e alta treaba.
      Caci da, nu e constitutional:
      – sa ai impozit pe anumite categorii de oameni
      – sa vii si sa schimbi unilateral o decizie de pensionare calculata legal (pe legile de la momentul pensionarii)

      180
    • NOU
      #15

      @florin Astea-s detalii sau, mai bine zis, praf in ochi. De 3 ani se vorbeste doar, nu se face nimic. Cat de greu e sa vorbesti chiar cu aia de la CCR? Ca tot tu i-ai pus acolo si ar putea in cateva zile sa-ti dea mura-n gura textul ce sa fie constitutional. Asta presupunand ca s-ar dori reducerea/eliminarea specialelor. Dar parazitii tin cu dintii de privilegiile astea nemeritate, asa ca sistemul se va perpetua de la sine pana vom avea koaie si-i vom lua la 11 metri.

      180
    • @Florin

      Și dacă zic că se impozitează toate pensiile peste 5000 care sunt peste nivelul contributivității?

      Atunci e perfect legal. Toți cei cu pensii normale au pe bază de contribuție, deci cumva se autoexclud.

      100
    • sansele sa scada pensiile magistratilor aflate in plata 0,1% pentru ca aia cu ciocanul in mana de la CCR au si ei aceleasi beneficii asa ca orice o sa faca o sa fie neconstitutional, chiar daca o sa se piarda zeci de milioane de euro de la UE

      se pot modifica insa conditiile pt. viitori pensionari printr-un proiect de lege

      se pot impozita pensiile aflate in plata, dar orice solutie de genul asta o sa loveasca si in pensiile speciale si in pensiile normale, ma intreb oare de ce nu continua pe partea de impozitare progresiva care ar lovi fix in zona asta pensii/salarii speciale. o sa fie si ceva directori si patroni loviti de impozitarea respectiva dar se descurca ei, beneficiul la buget ar fi masiv iar lucruri de genul asta se intampla in diverse tari ( considerand primele 2 job-uri cu cele mai mari salarii, de la al 3lea in sus indiferent de valoarea lui, adaugarea la venitul net global este aproape nesemnificativa pt. ca intra o impozitare de 70-80 % in ce depasesc o suma mare)

      01
  2. Care politisti? 1340 locuri la scoala de politie si vreo 740 admisi. Daca stii sa scrii si sa vorbesti, s-ar putea sa dea astia lege martiala sa ne bage cu japca in politie.

    Comentariu apreciat.741
    • Cel mai interesant este însă că doar 1002 candidati au trecut de probele sportive si au ajuns la scris – deci mai pe înțelesul tuturor la scris erau mai putin de un om pe loc, cam 0,75 pe loc, adică oamenii nu vor să mai fie polițiști, asta in ciuda tuturor părerilor precum că în poliție este trai și boiereală, faci ce vrei, când vrei și cum vrei.

      Cred că ușor – ușor ne separăm în niște bule mari sau mici în care fiecare vorbim doar cu cei care sunt de părerea noastră.

      De ex. cititorii acestui blog cred in general că în poliție este lapte și miere, faci ce vrei cand vrei și ca bonus ai și pensie specială la 45 de ani – ai crede că ar trebui să fie bătaie pe locurile alea ca să devii polițist.

      În realitate abia dacă se ocupă jumătate din locuri – deci pensia aia specială și celelalte beneficii ale muncii de polițist nu motivează chiar așa mult oamenii

      Comentariu apreciat.5120
    • Mirel, pentru ca peste tot la romanika, dacă nu ai spate, relatii, bani de împins, și la polutie ajungi sa faci munca de sclavete, pe salariu de sclavete, în timp ce smecherii iau șpăgile și își fac vile și iau bolizi. Și într-adevăr, dacă trăiești doar din salariu de MAI, e cam greut…avantajul este ieșirea la pensie la 45 și poate te mai angajezi atunci, deci sa ai si pensie și salariu . Mai e si impactul demografic, nu s-au mai făcut copii, în 2005 cand ar fi trebuit sa se nască candidații de acum , încă era fomica pe aici…nu se fac nici acum…De aia au ajuns sa fie echipaje dintr-un pensat și o pitzi cu unghii lungi ojate, astia mai sunt disponibili sa faca treaba de kkt…si ei o considera de kkt, de aia o fac în scârbă, de aia se ascund , de aia suedejii nu mai au vreo jenă….suedejii au facut, fac și vor face copii…

      Comentariu apreciat.5810
    • Pai daca te uiti pe site-ul MAI un subofiter pleaca de la 2255 lei, cine dracu sa munceasca pe banii aia?

      Comentariu apreciat.405
    • Problema nu e natalitatea si salariile, ci faptul ca cei care aspirau la foncția de milițean au fost pusi la teste fizice pe bune. Si apoi mai trebuie sa si scrie. Noroc ca nu le-a cerut si o limba straina, inafara de caine…

      Comentariu apreciat.4011
    • @Andrei Bucur: la salariu mai adaugă așa: muncitori 20% sporuri, aproape 1100 lei normal de hrană (că ei nu pot cumpăra mâncare din salariu, deh!), decontare chirie unde e cazul, tichete de vacanță de 1400 lei anual

      Indecis. Tu ce zici?3010
    • Poi da… in 2007 se dadea o cheie de logan si nici nu te duceai la examene la subofiteri Campina. Fete cu unghii de 3-5 cm luau examenul sportiv fara sa se prezinte…eram curios cum aruncau cu unghiile alea o minge de oina de 7 sau 9 kg…simplu nici nu se prezentau dar a doua zi pe panou apareau ca au trecut examenul. Se imbogateau aia de acolo. Spaga is warm place for cockroaches.

      191
  3. La cat de putina lume a mai iesit la proteste, as zice mai degraba ca nu. Toata lumea se concentreaza pe ograda lui, pe binele lui. Lehamite este, dar este combinata cu un soi de oboseala psihica, pe romaneste stam ca prostii si ne uitam la astia cum se imbuiba, dar nu ia niciunul situatia in mainile proprii pentru ca familie, copii etc. si atunci nu mai are rost sa te enervezi.
    Mie mai degraba imi suna a „bah baieti e cam greu cu banii anul asta, trebuie sa facem economii de pe unde putem; nu va suparati si voi, aveti rabdare ca ne revansam cand incepe iar economia sa o ia in sus la nivel global”

    Comentariu apreciat.493
    • Mai e ceva, cand au iesit niste oameni cat de cat decenti pe scena, i-am criticat si injurat toti, ca nu erau perfecti. Atentie, nu ma refer la USR ci la oamenii care au fost in usr si au plecat.

      Eu am trait asta local, am fost eliminat in cel mai josnic mod desi am facut multe. Acum mi se scrie in privat, mi se cer pareri, sunt chemat la consultari locale. Uite ca nu mai vreau, pe sanatatea mea, banii mei si pe timpul familiei…pot ura santos un „nu imi mai pasa”. Bani oricum mai mult am pierdut, as castiga bani doar daca as intra cu gandul la combinatii!

      Comentariu apreciat.9614
    • @N

      „Toata lumea se concentrează pe ograda sa, pe binele său. Lehamite este, dar este combinată cu un soi de astenie psihică, pe românește stăm și ne uităm la ăștia cum se îmbuibă, dar nu ia niciunul situația în mâinile proprii pentru că familie, copii etc. și atunci nu mai are rost să te enervezi.”

      –-

      E dificil să te gândești cum să rezolvi familiile & copiii altora când ești preocupat de ale tale, de ai tăi, chiar la nivelul să zicem că nu te interesează dacă tu pățești ceva da’ rămâne acel „…și cu ai mei, ce o să se întâmple?” de care am auzit în viața asta.
      Deci corect, 100% sunt de acord.

      Fact of the matter is: nu poți să fii și „om de familie”, și „om de stat”, în același timp.
      Nu se poate, nu funcționează.
      Automat, interesul personal va prima, va triumfa peste interesul național, economic, administrativ, security și ce alte petarde aruncă ăștia.

      Are familie? Va pune mofturile familiei pe primul loc.
      Are amantă/amant, combină cu diverse/diverși? Va pune mofturile lu’ iubi pe primul loc.
      Are preteni din pile, combinații & relații? Va pune mofturile pcr-ului pe primul loc.

      Unde, în ultimii 30 80 100 500 600 de ani s-a văzut contrariul?

      Extrapolează asta la nivel de țară și… „schimbarea vine de jos”, aham, recitim comentariul lui @AndreiBucur, ne calmăm imediat.

      178
  4. Ia gata, că minivacanța de 1 iunie bate la ușă, ce atâtea griji… Liniște. Vorbim de lunea viitoare, încolo.

    Comentariu apreciat.761
  5. Perfect, asa facem, dar eventual pe sâmbătă de la 7 seara… Si nu strigati mumu Ciocolau sau Măciuci ca ne bate jandarmeria aia pensionara la 39 de ani…

    179
  6. Din păcate, profesorii vor fi până la urmă muiți (înfrânți). Întrebarea care-mi va rămâne sub scăfârlie după ce toată lumea va pleca în vacanță este: de ce învățământul privat nu reușește să se ridice? e scump? e prea mult de muncă? învățământul de stat e totuși călduț și dacă îți ții gura timpul trece leafa merge – chiar dacă mai vine câte-un copchil de ștab care îți dă muiuț. Chiar dacă reprezinți doar o masă de manevră când vine vorba de voturi, leafa chiar așa mică cum era tot venea.
    ☹️ trist repet din păcate profesorii vor fi muiți.

    Indecis. Tu ce zici?2710
    • E scump. E foarte scump.

      Învățământul chiar și cel public n-ar supraviețui fără eternele fondul clasei, fondul școlii, fondul de serbare, de sfârșit de an, etc etc.

      Dacă pui salariile profesorilor, clădirea, personalul auxiliar, raportarea la numărul de elevi, etc, iese scump.

      Statul își permite pentru că oferă siguranța locului de muncă și îi mai prostea cu chestii gen statut în societate și privilegiul de a fi profesor la o școală bună, dar alea nu mai țin de foame ca-n vremurile bune.

      Comentariu apreciat.300
    • Taxa anuală la ichb (liceul internațional de informatică) este de 8500 euro în 2023-2024.
      Salariul mediu net în 2023 în România este 3500 lei (aproximativ 700 euro). Deci o familie de salariați medii nu-și permite.
      Există și ceva licee private mai ieftine in București (undeva pe la 3-4000 euro anual) dar e aceeași problemă de acces.
      Chiar dacă s-ar fi aplicat legea învățământului din 2011 care spunea că finanțarea urmează elevul și primeai de la stat cei 500 euro anual (parcă asta era suma) tot nu ar fi avut acces majoritatea familiilor.
      Așa că pentru moment învățământul de stat rămâne doar un fel de babysitter prost plătit.

      240
    • Bah va rog eu terminati cu prostia asta cu privatizarea oricarui lucru care nu merge in tara asta. Nu ne-am invatat minte cu medicina privata sau cu liberalizarea pretului la energie electrica, acum vrem si educatie privata. Statul trebuie sa ofere cat de cat calitate in ambele domenii, si educatie si sanatate . Daca statul nu isi face treaba, trebuie pus presiune ca asta sa se schimbe, nu gata una-doua, hai sa privatizam.

      Comentariu apreciat.535
    • E scump dar este cerere.Adica ICHB-ul are full cladirea de la A2 si usor-usor a umplut cu elevi de gimnaziu si locatia din Colentina.
      Cum spune cineva taxa este 8350 Euro pe an in conditiile in care taxa in anul 2016-2017 a fost de 3500 euro.
      Scolile in limba engleza a u dublat cel putin nr. de elevi in ultimii doi ani.
      Am mai scris,se pot inchide lejer un sfert din scolile generale din Bucuresti si jumatate din scolile din mediul rural,dar ar dispare o armata de oameni care nu fac nimic si iau salarii.

      39
    • Băh, @N e normal să te superi dacă ți se cam strânge robinetul la sifonărie.

      15
  7. https://www.hotnews.ro/stiri-esential-26298970-politistii-declanseaza-proteste-strada-ameninta-blocarea-sistemului-pichetarea-mai-6-7-8-iunie.htm
    Stai ca mai sunt pe langa politie si aia de la ANAF, si aia de la ITM si altii care pregatesc proteste pt ca nu ai cum sa mai traiesti decent in Romanistan pe 3000 de lei. Stiu si eu politisti bogati dar nu sunt toti in pozitii cheie de unde pot fura, la fel si cu ITM, ANAF unde nu sunt toti inspectori.

    Comentariu apreciat.351
    • nu există doar 3000 lei la ANAF, ITM, alte descentralizate ale statului decât dacă ești șofer sau la întreținere
      nu există
      pur și simplu

      254
    • NOU
      #41

      Ar fi bune niste proteste pentru cresterea salariului minim in cazul asta, cu participarea celor multi si tacuti din mediul privat.

      105
  8. NOU
    #42

    iohannis a confirmat cu lejeritate ca e cea mai mare dezamagire politica a ultimilor 10 ani

    Comentariu apreciat.723
  9. Se simte un pic de fierbere în aer, și nu doar eu zic asta. Lumea s-a săturat de plagiatori, de lepre, de zeci de mii de bugetari angajați în ultimii doi ani, de inflație, de lipsa aplicării legilor, de un președinte care face concedii pe banii țării. De sfidare, într-un cuvânt.

    Aoleu, atentezi la siguranța națională din trei sau mai multe litere, cu asemenea acuzații! Ce-or să zică rudele lor dacă te-ar citi ce ai scris!?

    123
  10. Mamaliga explodeaza greu, pe asta se bazeaza strategia.

    Comentariu apreciat.290
  11. Da, multa lume s-a săturat de sfidarea mafiei politice ( că nu o poți numi clasă politică). Dar puțină se gândește la această ultimă oportunitate: greva profesorilor. Dacă mafia câștigă, e gata, jugul e definitiv. Iar viitorul negru. Vor pleca si mai mulți din sistem ( vor rămâne profii cu diplome pe la Spiru Haret), generațiile următoare vor fi si mai jos. Vorbeam cu o mămică supărată, copilul ei (clasa a 8-a) , nu reușea să vadă dincolo de prezent. N-o interesa ca in anii următori să se întâmple ceva pozitiv, nu, doar ce e azi… Am citit opiniilor privatilor, supărați pe cererile greviștilor, dar nederanjati de sutele de mii de pile, amante, sinecuri samd din sistem.

    262
  12. „Cine va veni în loc, va avea o misiune precisă, să călărească toate companiile care pot fi mulse, mai puțin alea care nu.”

    Firma unde lucrez a fost sunat de catre ANAF, ceea ce nu s-a intamplat niciodata de cand a fost infiintata firma…normal ca era ceva „in neregula” cu platile, cum zic ei ca „defapt trebuie platit muuult mai mult” iar contabilul rade cand a auzit chestia asta…

    241
  13. Incep sa ramana fara bani.
    Cat mai poti prosti angajatii din Romania sa plateasca taxe si impozite si sa nu primeasca nimic?
    Angajatii platesc undeva la jumatate din taxele si impozitele colectate de stat(impozit salarii+contributii+TVA).

    Dobanzile platite de stat sunt tot mai mari (+34% fata de anul trecut), cheltuielile statului depasesc veniturile si nu e vizibil un trend de inversare.

    Nu prea mai au ce sa faca, fara a tulbura apele in zona cleptocratiei romanesti.
    De exemplu impozit pe apartamente detinute in alt scop decat locuire.
    Confiscat bani care nu pot fi justificati.
    Reorganizare teritoriala si comasare localitati.
    Desfintare de tot felul de autoritati.

    Peste toate astea vine si bomba demografica pana in 2030.
    Generatia decreteilor (1964-1970) e de doua ori mai mare ca generatia mea (1977-1984), care e de doua ori mai mare ca generatia urmatoare.
    Numai colapsul demografic va genera o scadere masiva a veniturile statului din impozit pe salarii, contributii sociale si TVA.
    La cheltuieli constante, singura directie e falimentul statului.

    Daca ar fi cineva care sa considere si mediul extern si sa il cuantifice monetar:
    – colaps demografic in Germania
    – colaps demografic in China
    – deconectarea SUA/China
    – deglobalizare
    Poate am avea o imagine de ansamblu a urgentei si amplitudinii schimbarilor necesare in Romania.

    Din executia bugetata la 30.04.2023, disponibila pe siteul Ministerului de Finante:
    – Venituri: 158 miliarde lei
    – Impozit pe salarii: 13 miliarde
    – Impozit pe profit: 6 miliarde
    – TVA: 32 miliarde
    – Accize: 13 miliarde
    – Contributii de asigurari: 50 miliarde
    – Impozite si taxe pe proprietate: 5 miliarde
    – Cheltuieli: 185 miliarde
    – Cheltuieli de personal: 41 miliarde
    – Bunuri si servicii: 23 miliarde
    – Dobanzi: 12 miliarde, de la 9 miliarde in 2022, in aceeasi perioada, cea mai mare crestere procentuala dintre toate cheltuielile
    – Asistenta sociala: 66 miliarde
    – Cheltuieli de capital: 7 miliarde – astea is investitiile (sub 4% din total cheltuieli)

    Comentariu apreciat.601
  14. NOU
    #52

    45% taxe pe salarii plus 19% tva la aproape orice

    Somaj care nu ia in calcul cat ai contribuit

    Pensie care vine cam un sfert din brutul actual, cam cat CAS dealtfel, pt ca nu se investeste nimic, se duc toti la cei de azi

    De CASS nu beneficiezi niciodata si cand o faci ai risc de fatality

    Drumuri, scoli, spitale proaste

    Politrucii te sfideaza cu averile din furt, neverificate niciodata

    ====

    Iti vine sa plangi de ciuda, ca totusi iti iubesti tara si nu vrei sa emigrezi dar ai si copii si chiar de nu ai avea, e si viata ta fututa in romanistan.

    Comentariu apreciat.461
  15. Si poate se adauga si plata taxelor si impozitelor de catre IT-isti, daca tot nu sunt bani. Hai, dati cu hate, corporatristilor.

    1415
    • NOU
      #54

      Stai asa patroane, ca nu e niciun hate, daca se elimina scutirea pe impozitul pe venit, si firma nu compenseaza la net, e plin de joburi pe piata pentru noi, chiar si in alta tara.

      Nu e asta problema, problema e ce se face cu impozitele alea pe care le colecteaza de la noi.

      253
    • Pai hai sa platim cu totii la fel procentual, sa fim egali in fata anaf-ului si dup-aia discutam de colectare. Ce sa colectezi daca unii platesc si altii nu ? Tot de la majoritatea cu salariu minim se umple vistieria.

      177
    • Ce mai stai Netoiule,dute in tara aia unde esti scutit de plata impozitului pe venit.
      Care la salariile voastre imense e pinala 40 la suta.In trepte,evident.

      77
    • Asa cum tu te intrebi ce se face cu impozitele colectate si de ce ar trebui sa plateasca si it-istii, constructorii, etc etc, la fel se intreaba si patronul ala rau ce se intampla cu toate taxele pe care le da el la stat… si uite asa hotaraste ca mai bine isi mai baga un gipan pe firma ca sa mai scada din profit, mai baga si o mica vacanta (ca doar trebuie sa cauti clienti/furnizori), etc etc.
      Eu as fi de acord sa platesc 10% pe dividende dar sa plateasca toti impozite. Si, sa nu imi mai puis CASS pe langa ala pe care-l platesc pe salariu…ca oricum am asigurare privata si nu folosesc aia de la stat.

      140
    • NOU
      #58

      Bosilor, impozitul pe venit nu se (prea) duce la bugetul de stat, ci la primariile unde sunteti arondati.

      103
    • Bre, nu te-am vazut aseara la meci langa Borcea.

      40
    • Așa mare invidie pe it-isti… Nu vă dați seama că pe lângă impozitele plătite câți bani aduc în economie? Nici o țară nu s-a dezvoltat mărind impozitele! Impozitele mari + Nr mare de reglementări funcționează doar in economiile ajunse la maturitate cu un Nr mare de companii puternice. Nu vad cum s-ar putea face o reformă bună a sistemului de impozitare când orice discuție pe tema asta se reduce la „da it-istii de ce nu plătesc impozit?”.
      Bulgarii de ex au cotă unică de impozitare de 10% (fără excepții) și au o colectare cu 3% mai mare decât noi. O modificare de genul ăsta în care s-ar micșora taxele pt majoritatea și ar crește pt „excepții” ar fi o soluție f bună, dar românii noștrii care le știu pe toate nu or sa ceară niciodată asta, ei vor doar „impozitatii pe it-isti și toate problemele noastre se vor rezolva.”
      Și mai este o categorie specială de „funcționali” care cer impozitarea progresivă, nu că ar aduce o sumă mare de bani la buget ci doar pt că le satisface lor ego-ul și le mai domolește invidia. Ce e interesant aici este că am auzit oameni cu salarii de peste 3000€ cerând asta, nu pt că ar vrea ei sa plătească mai mult ci își doresc asta doar pt ăia care câștigă mai mult ca ei, nici prin cap nu le trece că fix ei sunt prada.

      156
    • @caposu

      Ce mai stai Netoiule,dute in tara aia unde esti scutit de plata impozitului pe venit.
      Care la salariile voastre imense e pinala 40 la suta.In trepte,evident

      Explica asta, boss:
      – exemplu de calcul pentru un salariu brut de 3000 de euro in Germania vs Romania (
      https://imgur.com/a/WSoWefI
      In germania ramane cu 2000 net. In Romania cu aprox. 1770 de euro. Ok, ITstul nu mai plateste 10% impozit pe venit, ceea ce duce netul la aprox 1965 de euro. Si tine cont ca acolo pentru Germania e clasa de impozitare 1, cea mai mare, ca unu’ casatorit plateste taxe mai mici.

      Hai, explica in continuare cum esti taxat mai mult in alta tara.

      114
    • @Mihai
      Daca te uiti pe articolele in care se infiereaza patronii o sa vezi ca multi dintre aia care comenteaza sunt it-isti. Deci, ei vor ca patronii sa le dea bani mai multi, mai multe beneficii, etc etc.
      Dar, in plm, tu, ca it-ist, de ce sa nu platesti acelasi impozit de 10% ca o casiera de la mall sau croitoreasa aia de la italianu cu luxu (aia de care tu, ca it-ist, nu mai poti de grija lor)? Lasa restul taxelor care se intorc in economie. Si, ca sa-ti dau un exemplu de scutire pe care as vrea sa o am si eu, antreprenor angajat la firma proprie. De ce sa mai platesc asigurarile de sanatate si la salariu si la dividende? Ce, ma dublez cand ma duc la spital? Sau la analize?
      Vai de mine, nu cumva sa-i atingi pe it-isti nici cu o floare…ca imediat se supara si pleaca in alta tara…. Hai, plecati.

      132
    • Nu stiu ce o sa ne facem fara IT-isti, poate o sa functioneze mai bine site-urile institutiilor de stat.

      134
    • @radu

      Nu stiu ce o sa ne facem fara IT-isti, poate o sa functioneze mai bine site-urile institutiilor de stat.

      1. majoritatea alora capabili au plecat de mult timp.
      2. site-urile institutiilor de stat oricum sunt facut de varu’ primarului/secretarului de stat/ministrului, nu de ITstii aia pe care-i urati voi cu patima.

      171
    • Sabotor,
      Ai uitat sa spui cit mai plateste angajotorul la aia 3000 de euro brut.Iti spun eu ,in jur de 800 de euro.
      adica pe angajator il costa 3800 de euro salariatul care ia 2000 de euro net.
      Dar sa nu lasam adevarul sa ne contrazica teoriile.

      112
    • @caposu
      Special pentru tine:
      https://imgur.com/a/SdCQ2iQ

      Dar sa nu te opreasca asta din a manca cacat in continuare, c-ar fi foarte pacat.

      62
    • Caposu, nu chiar 800 😁 Doar 617,25 € din exemplu colegului + 1,2% + 0,12%

      50
    • Sabotor,
      Vorbeam de cit plateste Angajatorul german,nu cel roman.

      22
    • @sabotor de Siveco ai auzit ? Nu, nu e firma de conserve.

      42
    • Daniel,
      Ai dreptate sint cam 670 de euro.
      Ideea e ca Sabotor ma face mincinos desi cum a facut cautarea aia pe google cu brut-net putea sa citeasca trei rinduri mai jos ca la contributii el plateste jumatate si angajotorul jumatate.Cum era la noi pina acum ceva timp.
      Ideea e ca minte prin omisiune,dar ma face pe mine mincinos.

      13
    • @caposu

      Vorbeam de cit plateste Angajatorul german,nu cel roman.

      Ah, ok, am inteles. Atunci sa pun alta intrebare: care e relevanta taxelor platite de angajator in contextul in care tu zici:

      dute in tara aia unde esti scutit de plata impozitului pe venit.
      Care la salariile voastre imense e pinala 40 la suta

      Adica tu-l trimiti pe Netoiu in alta tara, ca – vezi dom’le – e taxat mai mult. Eu iti arat ca nu, dar tu te simti dator sa subliniezi ca sunt niste taxe pe care le plateste ANGAJATORUL in Germania. Cu ce-l afecteaza pe Netoiu, angajat la Firma GmbH ca Firma GmbH plateste niste taxe? Si-n Romania Petrom plateste niste taxe, nu stiu ce relevanta are asta cand discutam salariul angajatilor. Pe mine – angajatul – ma intereseaza cat e salariul MEU si cate taxe platesc EU. Nu ma incalzeste cu nimic faptul ca si angajatorul plateste la randul lui niste taxe sau nu.

      @Radu
      Irina Socol, fiica de securist, pune bazele unei firme care castiga pe banda rulanta contracte cu SRI. Da, am auzit de Siveco.

      72
    • Ideea e ca Sabotor ma face mincinos desi cum a facut cautarea aia pe google cu brut-net putea sa citeasca trei rinduri mai jos ca la contributii el plateste jumatate si angajotorul jumatate.Cum era la noi pina acum ceva timp.
      Ideea e ca minte prin omisiune,dar ma face pe mine mincinos.

      Bai, am inteles gresit – si anume ca angajatorul roman mai plateste inca 800 de euro taxe. My bad.

      Dar asta tot nu explica ce relevanta au taxele platite de ANGAJATOR cand vorbim de taxele platite de ANGAJAT. Ca recitim ce ai scris tu:

      Ce mai stai Netoiule,dute in tara aia unde esti scutit de plata impozitului pe venit. Care la salariile voastre imense e pinala 40 la suta.In trepte,evident.

      Zi-mi, cand s-a mutat discutia de la „taxe platite de angajat in alte tari vs romania” la „dar in germania angajatorul plateste 800 de euro taxe!!!!111oneoneone”?

      23
    • NOU
      #73

      @Netoiu – impozitul pe venit merge la guvern (prin ANAF), impozitul de proprietate la DVBL (primarii). De obicei a 2-a se suplimenteaza de la prima, nu invers

      40
    • Sabotor,
      Eu doream sa subliniez ca pe angajator il costa mai mult in Germania decit in Romania.Iar tu m-ai contrazis.Nu e problema.
      Eu am vrut sa spun ca e mult mai rentabil pentru IT-isti sa lucreze in Romania.
      Adica una e sa cistigi 3000 net la Bucuresti si alta 4000 net la Bonn.Adica mai bine la Bucuresti dupa cheltuieli.
      Adica avantaj angajat dar si avantaj angajator.Daca taxele ar fi la fel poate s-ar schimba lucrurile.

      31
    • @caposu

      Eu doream sa subliniez ca pe angajator il costa mai mult in Germania decit in Romania.Iar tu m-ai contrazis.Nu e problema.

      Serios?

      Ce mai stai Netoiule,dute in tara aia unde esti scutit de plata impozitului pe venit.
      Care la salariile voastre imense e pinala 40 la suta.In trepte,evident.

      Nu stiu in ce lume poti interpreta chestia asta ca tu te referi la faptul ca pe angajator il costa mai mult. Poate gresesc eu, dar nu vad niciunde mentionat „angajator” in comentariul tau.

      Eu am vrut sa spun ca e mult mai rentabil pentru IT-isti sa lucreze in Romania. Adica una e sa cistigi 3000 net la Bucuresti si alta 4000 net la Bonn.Adica mai bine la Bucuresti dupa cheltuieli. Adica avantaj angajat dar si avantaj angajator.Daca taxele ar fi la fel poate s-ar schimba lucrurile.

      Asta e o alta discutie. Pentru angajator e clar mai bine-n Bucuresti, dar nu pentru ca plateste taxe la misto, ci pentru ca la 3000 de euro brut in Bonn gasesti – daca ai noroc- doar juniori in IT, pe cand la 3000 de euro brut in Bucuresti cam iei seniori.

      Pentru angajat, e destul de discutabil; dar iarasi nu din cauza cat ai plati taxe. In Germania un ITst cu _ceva_ experienta poate lua lejer pe la 75k euro /an brut, adica un pic peste 6000 euro brut pe luna. Ma indoiesc ca prin Bucuresti e ceva normal un salariu (in IT) de 30000 de lei pe luna.

      33
    • @Daniel
      M-ai spart cu primul argument, chiar te aștepți să ia cineva in serios ce zici? Crezi că acum după toată nebunia cu wfh și miile de firme de contractori făcute în paradisuri fiscale îmi este greu să îmi mut contractul? Vezi cum Portugalia o țară praf pe IT s-a umplut de firme de IT tocmai pt că a redus impozitele. Tu faci parte din grupul de care vorbeam, nu-l interesează că plătește el unele taxe dublu, sa se impoziteze it-isti și gata. Realizezi că noi la interviu negociem același salariu, indiferent de scutirea de impozit. De fapt acea scutire este data COMPANIILOR DE IT care fără aceste „privilegii” s-ar duce imediat în India sau Portugalia sau Polonia sau Croația sau Serbia.
      Vă duceți după toate fentele aruncate de politicieni și după râdeți de ăia care votează PSD, dar și voi sunteți la fel doar că fentele după care va duceți sunt puțin (dar f puțin) mai elaborate.

      23
    • @Mihai
      Eu nu ma duc dupa nicio fenta.
      Stiu foarte bine cu ce se mananca antreprenoriatul. Am 10 ani de cand o fac.
      Inainte de asta am fost si 13 ani angajat in diferite firme mai mici si mai mari (multinationale).
      Iar amenintarile alea, ca vai, pleaca toti it-istii din tara, se duce dracului economia daca platim 10% impozit …. e ca in bancul ala cu petrica si cu lupul. Vorbe goale.
      Cine pleaca, pleaca cu totul in alta tara, nu isi muta doar contractul si ramane in aceasta mocirla.
      Vreti echitate in RO? Toata lumea trebuie sa plateasca la fel. Aberatia aia, ca de ce sa platesc, ca oricum se fura, este chestia care te face sa nu fii credibil.
      Fara scutiri, fara facilitati pentru categorii profesionale.
      Pina cand se va intampla asta, eu voi face tot ceea ce e legal posibil sa platesc cat mai putine taxe la stat.

      11
    • Nu te duci după fentă dar în loc să ceri impozite mai mici pt toți tu ceri impozite mai mari pt unii. Am zis de la început, o cotă unică de 10% pt TOTI ar fi cea mai buna soluție. Și mai zic încă o dată, în loc să vă duceți după fumigene și să o țineți mult și bine că it-istii nu plătesc impozit mai bine discutați care este cea mai bună soluție de impozitare, cum am propus mai sus. Nu puteți să faceți asta pt că nu dormiți noaptea de grija it-stilor.
      Ai mai zis o prostie, că nu pleacă nimeni și nu există impact. Te asigur că este o concurență din ce in ce mai mare cu indienii și alte câteva state din UE. Multe alte state au înțeles deja, orice dolar/euro adus în țară (neimpozitat) ajunge in economie și oricum este taxat dar crește și consumul în același timp. Romanii știu doar „impozit progresiv+impozitat it-stii” fara sa înțeleagă adevăratul impact, doar pt că așa le-a zis media plătită de politicieni.

      10
    • @Mihai
      Stii ce ma uimeste pe mine? Ca toti non ITstii in loc sa ceara scutire de la plata impozitului pe venit si pentru domeniul lor, cer cu fermitate ca ITstii sa plateasca aia 10%, la modul sa moara si capra vecinului. Sau, ca-n bancul ala cu romanii in iad: n-ai nevoie de paznici la cazan – cum se ridica un pic unul deasupra, sar ceilalti sa-l traga-n jos.

      30
    • cum e mai logic, să ceri ca 1-2 domenii să se conformeze restului sau să ceri scutiri și pentru 90% din domenii? :)

    • Mihai
      deci, sa cer impozite mai mici pentru toti, nu? Pai eu cer sa nu mai fie scutiti unii! NU cer impozite mai mari pentru IT-isti. Si sigur nu sunt pentru impozitarea progresiva.

      Mi se pare o aberatie ca sustii ca bulgarii au impozit 10% fara exceptie (fii atent la cuvantul asta – fara) si colecteaza mai mult decat noi si dupa aia sa fii revoltat ca se cere ca unii din ro sa nu mai fie scutiti.
      Si o bagi pe aia cu banii care vin in tara, care se duc in economie, etc etc. ca doar voi aduceti bani in economie, altii nu.
      Ipocrizie maxima …. sa se modifice dar sa nu ma atinga pe mine.

      Hai sa-ti zic si de colaborarea cu indienii… din experienta proprie.
      Am avut de facut niste implementari intr-un site. Am ales un PFA din Ro, am batut palma pe ce avea de facut, tarif, durata, etc. Si …. dupa vreo 2 saptamani in care m-a tinut pe loc (ca nah, omul luase mai multe lucrari decat putea duce, cred) imi zice senin ca nu mai poate face lucrarea. Platita bine, chestie destul de simpla dupa spusele lui.
      Cautat pe net, gasit un indian, la mai putin de jumatate de pret fata de roman, cu factura desigur. In 3 zile aveam lucrarea facuta. Timp de 1 an am avut suport gratuit, actualizari etc.
      Toate lucrarile pe care le-am facut cu indienii au fost foarte bune, colaborarea impecabila. Nu pot sa zic asa ceva despre colaborarile cu romanii.

      20
    • Sabotor – cea mai bună solutie. Sa cerem toti sa nu mai platim impozit pe venit. Nicio categorie.
      Si dupa aia sa ne dam cu curu de pamant de ce nu se fac chestii, etc etc.

      Vali, sa-mi tuf una daca nu mi pare ca bula asta virtuala a it-istilor e chiar o bula fizica. A specialilor…

      01
    • Nu a zis nimeni că este ușor să ceri o reformă a sistemului și revenirea la cota unică de impozitare. Diferența dintre „ușor” și „greu” este dată de câte voturi pierde/câștigă în urma măsurii luate. Cum românii noștri super deștepți sunt mari fani impozitare progresivă și alte manele care sună bine, ghici ce se va întâmpla? Nu vom avea un sistem de impozitare bun ci sistemul pe care îl merităm. Adică impozite mai mari pt antreprenori și pt cei cu salarii mari + păstrarea majorității privilegiilor.

      00
    • @zoso, daniel
      Avand in vedere ca taxele si impozitele se duc mai mult pe pensii speciale si pentru facuturile unor firme prietene cu statul si mai putin pentru lucrari de infrastructura, sanatate sau educatie, da, ma mira ca oamenii in loc sa vrea sa nu mai plateasca nici ei o anume taxa, trag ca unii mai norocosi sa o plateasca.

      00
    • @Daniel
      Ce beneficiu ai de pe urma faptului ca platesti taxe in romania? Infrastructura? DN-uri care trec prin mijlocul fiecarui sat. Trenuri care circula cu o viteza medie ce 40km/h. 40% locuinte cu wc o groapa in pamant. Sanatate? Ai spitale care iau foc si medici spagari. Educatie? Aia care scoate analfabeti pe banda rulanta, atunci cand nu mor inecati in hazna? Politie? Aia care se preocupa doar sa stea cu radarul in boscheti si sa fraternizeze cu interlopii. Justitie? Aia care lungeste procesele pana se prescriu faptele. Te rog, spune-mi de ce ar vrea cineva sa plateasca taxe in România?

      00
  16. Eu imi doresc sa fie din ce in ce mai rau. Sa fie atat de rau, incat sa vezi oamenii carlindu-se pe strada de suferinta si durere.

    De ce? Pentru ca doar asa romanul poate misca ceva. Cutitul nu trebuie sa ii ajunga la os si nici in rect, si trecand de os si rect, eventual si maduva, sa ajunga pe partea cealalta, in gat, pana da pe afara.

    Daca era aceeasi situate in Franta cu profesorii, toata lumea, TOATA LUMEA, facea greva generala. Voiai sa iei liftul din bloc sa cobori? Ghinion, e greva si nu mai merge, ca nu mai e curent.

    Voiai sa iei masina pana la munca? Ghinion, benzinariile sunt inchise si 2 strazi mai incolo, pe bulevard, e baricada din moloz si cocktail-uri molotov aruncate peste. Nu poti trece ca sunt si niste baieti, vreo 200-300, grupati tactic, imbracati in negru din cap pana in picioare, impreuna cu jandarmii care stau grupati la 300 de m de ei ca sa nu ii capaceasca, ca nu sunt platiti destul sa moara acolo.

    Ministrul educatiei nu dormea noaptea din cauza asta si in 3 zile ajungeau la un acord cu sindicatele.

    Acum, apar mu1$t1 de romani care comenteaza si zic „dadecesanufacacopilumeuscoalafmmdeprofesori”. Ho fa, ca copilu’ oricum nu face scoala. Ce p1zda ma-tii a facut 2 ani de pandemie acasa? Scoala? Da, cu ma-ta :)). Copiii se bucura ca sunt liberi acum si ca se joaca pe calculator sau o ard toata ziua in mall.

    Nu exista nici o solutie actuala pentru Romania, decat un colaps general statal, urmat de revolte violente sociale. Doar cu violenta rezolvi, nu cu lozinci. Insa pana acolo pot fi greve generale ale tuturor sindicatelor, si e foarte bine ca e asa. Toti sa se opreasca si sa iasa in strada, inclusiv medicii.

    Sa le moara pacientii in spital si ei sa zica „Ghinion, vedeti, are si greva partea ei buna” ca sa citez dintr-un clasic nenorocit pe care tot voi, care comentati aici, l-ati votat ca niste idioti ordinari consumatori ce sunteti.

    Comentariu apreciat.372
    • pe bulevard, e baricada din moloz si cocktail-uri molotov aruncate peste. Nu poti trece ca sunt si niste baieti, vreo 200-300, grupati tactic, imbracati in negru din cap pana in picioare

      Iti schimbi rapid parerea despre protestatarii din Paris atunci baricadele alea sunt facute si din masina ta care arde impreuna cu masinile vecinilor.

      01
  17. La modul realist este foarte posibil ca tot ce inseamna greva din invatamant sa mai cuprinda si alte domenii. Acum de ce se intampla acum si ce se poate obtine este o discutie lunga.
    Personal sunt de parere ca o parte din oamenii rationali ai partidelor stiu ca bugetul a fost supraestimat si ca pe undeva trebuie schimbat ceva. Ei incearca diverse artificii, dar oricine este lucid in acest momente stie ca in esenta sunt cam doua alternative:
    1. BNR da drumu la tiparnita si bani exista pentru toata lumea. Sinecurile si privilegii se pastreaza cat de bine se pot pastra si in 2024 o sa fie, o surpriza pentru toti.
    2. Incepe reformarea din temelii a tot ce inseamna cod fiscal plus eliminat sinecuri si privilegii pe cat se poate.
    In ambele situatii este necesara o cosmetizare a povestii si mai ales a evenimentelor. Ori din tot ceea ce vad factorii de decizie nu fac decat sa inflameze si mai mult spiritele. Greva profesorilor putea fi controlata pana la episodul din Sibiu unde Iohannis a dat-o de gard. Acum negocierile se vor purta si in paradigma de redarea statului profesorilor si a tot ce vine la pachet cu asta. Aceste lucruri plus alte probleme ce vor mai aparea pe parcursul timpului o sa schimbe un pic linistea politica.

    130
    • F probabil sa vedem și alte greve cum zici tu dar chiar nu înțeleg logica din spatele lor. Acum când avem una dintre cele mai mari gauri in buget ei se trezesc sa ceară bani? De ce naiba nu au mișcat nimic până acum?
      Legat de pct 1, este cea mai rapidă și ușoară soluție, un fel de buton de avarie al politicienilor, dar oare pot să facă asta acum când oricum dobânzile in lei sunt ff mari? Câteva procente în plus la inflație ar însemna rate mult prea mari pt sute de mii de românii și blocarea creditelor imobiliare.

      220
    • Mihai, momentul este perfect ales, fiind sfarsit de an scolar, inainte de admitere la liceu si bac. Daca se tinea greva la inceput de an scolar, nu interesa pe nimeni. Si da, este dreptul lor sa protesteze si sa ceara mai multi bani. Pentru pensiile speciale si alte sporuri nesimtite se gasesc bani, pentru profesori nu.

      242
    • @Mihai mișcă de un an cel puțin și au tot fost duși cu zăhărelul
      Au creat ei gaura asta în buget?
      Hai să punem în cârca profesorilor inflația, creșterea ratelor, blocarea pieței imobiliare.
      Probabil tot ei sunt de vină și că am închis 25% din producția de energie din România.

      170
  18. Urmeaza o perioada foarte interesanta pentru Romania.
    Banii de la buget incep sa se termine, imprumuturile se fac la dobanzi multe prea mari si nu prea ne mai permitem, pensionarii speciali tin si cu dintii de bani, greve peste greve pentru salarii mai mari, incasari foarte slabe la buget…
    Si sa nu uitam ca vin alegerile anul viitor.

    70
  19. Vad ANAF, as putea sa dau o m__e aici ?
    Impozit pe chirie 2021-2022 – 525 lei
    Impozit pe chirie 2022-2023 – 2026 lei
    Din 2023 obligatoriu si CASS (Sanatate adica) – 1800 lei, chiar daca sunt salariat si mai platesc fucking o data sanatate.
    525 vs 3826 lei

    Ghici cine va merge la negru de anul acesta ?

    161
  20. Toata lumea (mai ales profesorii) tot mananca kkt ca nu e vorba doar de bani, ci de “respect”. NU. Daca era vorba de altceva decat propriul maț, gen coruptia din tara, mafia politica, guvernul incompetent – trebuia sa se iasa in strada de foarte mult timp. De ce sa imi pese mie de Marinela, profesoara debutanta, ca nu se descurca cu banii, cand eu mor de septicemie in spital, cand justitia isi bate joc de mine in tribunal, cand politia sfideaza legea etc. Da, profesorii si alte profesii cu mari sindicate ar putea porni o schimbare in Romania si cred ca majoritatea romanilor s-ar alatura, dar…din pacate, fiecare isi vede de interesul lui personal. Noi de al nostru, profesorii de-al lor, politicenii de-al lor s.a.m.d

    20

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Ultimele articole

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile