De ce poluarea auto e importantă

Discuția despre poluarea auto revine dintr-un motiv simplu: înainte de a inhala ce produc Pepsi, Nestle, Coca Cola, Kronospan, Sintești sau ce are fiecare prin zonă, inhalăm cu toții ce iese din eșapamentul mașinilor care circulă în jurul nostru. De asta logică ălora cu “dar pe ăia nu îi vedeți” nu e tocmai utilă/sănătoasă.

Un alt punct dureros pentru bucureșteni e că ei nu se uită deloc la cum e transportul în comun în alte capitale. Autobuzul nu te lasă la botul calului, te lasă la 500m sau la 700m de casă, drum pe care îl parcurgi pe jos. Am mai scris asta, când locuiam în Berlin aveam de ales, 500m până la autobuz sau 900m sau 1.100m până la metrou. Zi de zi.

Iar aici putem să ne uităm și să ne întrebăm de ce vor românii sau bucureștenii să circule atât de mult cu mașina. Cu siguranță nu are legătură cu lipsa apei potabile la robinet sau a magazinelor de proximitate, de unde oamenii își pot cumpăra cele necesare vieții.

Chestiile astea urmează a fi introduse în discuție zilele următoare, dar fără o poliție dispusă să-și facă treaba, rămân niște scheme amuzante:

propuneri-bucuresti

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

77 comentarii

  1. Bucureșteni: „Băi, ce nasol e traficul ăsta”

    Primari: „Hold my beer, îl facem și mai rău”

    • Nu poate fi traficul.mai rău daca nu mai ai trafic…

      Vara e okay, te duci pe jos, trotineta, bicicleta, autobuz,metrou etc.

      Dar iarna, toamna și primăvara când e urat și frig,cine are da scaunele încălzite de la mașină pe degeratul prin stația de autobuz…

      Comentariu apreciat.4514
    • pe unde exact sa merg 900mp pana la autobuz? printre sleauri/gunoaie/balti/masini parcate/pe sosea ca nu aveam trotuare/nexam treceri de pietoni/shumahari/tiruri ce baga cu 90 ca sa opreasca 300m mai incolo? (am poze pt toate astea)
      https://www.facebook.com/photo/?fbid=10214692509465287&set=pcb.10214692510345309

      Stiu nu sunt scuze pana la urma da eu nu-mi las copilu sa mearga singur si prefer protectia conservei cat o fi si aia.

      Indecis. Tu ce zici?248
    • Dap, ne e greu sa acceptam: NU VA FI MAI BINE PANA NU VA FI MAI RAU!
      Orice metoda se va incerca pentru imbunatatirea traficului in Bucuresti nu va aduce decat efecte temporare. Pentru ca atata vreme cat vedem ca se circula, ne ne vom mai lua o masina. Si vom ajunge de unde am plecat.

      117
    • Octtavyan, ce sa zic, nefiind parinte cel mai probabil nu percep intru totul ce simti. Dar consider ca atunci cand esti copil inveti cel mai bine sa te orientezi in spatiu, sa inveti cum sa fii atent la oamenii si masinile din jur… Daca nu il lasi singur, macar mergi cu el pe jos in timpul liber. Da, probabil sunt cu totul alte vremuri decat atunci cand eram noi copii, dar totusi…

      66
    • Golby uita-te la pozele din linku de mia sus din poztu meu, sutn din profilul meu de fb. Aia e o batrana ce zilnic merge pe sosea ca nu exista trotuare, uneori si noaptea era sa o iau si eu pe capota de m-au trecut transpiratiile ca nu exsta iluminat public sa vezi efectiv si sunt zone moarte. Cred ca ar trebui sa specific si locatia, Pantelimonezia sos Cernica, la bogati in partea cealalta nu la suedeji

      41
  2. Greu, foarte greu sa ne schimbam comportamentul. Comoditatea bate frica de îmbolnăvire, “masina mea, nu se pune” este un principiu ferm.
    Mogosoaia este o comuna satelit a Bucureștiului care poate sa fie studiu de caz. Prin intermediul CFR (linia Aeroportul Otopeni – Gara de Nord) se ajunge in 11 min la Gara de Nord, (la intervale de 40 min) loc de unde cobori la metrou si te duci rapid unde ai treaba. Numărul celor care folosesc aceasta optiune este modest, pe pagina de FB a comunității, motivele sunt expuse cu multa importantă: gara este prea departe de domiciliu; parcarea (pentru cei care stau mai departe e egala) nu este bine amplasată, trebuie sa meargă pe jos 400 m), etc. Motive care sa ne scuze comoditatea

    Comentariu apreciat.7214
  3. Poluarea e rea dar..Iarna e misto sa mergi 1 minut prin frig pana te urci in masina, pornesti incalzirea in scaun si te duci unde ai treaba. Stai comod 1 ora prin trafic, dar ai ce muzica vrei tu, spatiu destul, fara mirosuri, fara taranusi, fara sa astepti in frig intre 5 si 10-15 minute pentru ca apoi sa mergi inghesuit pana unde ai nevoie. Vara la fel, cu avantajul extra ca vara cand curg apele pe tine si dai de nespalati prin tramvai sau autobuz, in masina personala mergi la racoare si cu nasul intact. Poluarea e naspa dar pana la poluare nu doar bucuresteanul isi doreste un confort decent pe care il percepe ca o mica sau mare realizare. Sa ai masina si sa mergi cu ea e infinit mai bine decat sa ai masina si sa te gandesti la poluare. Aia e. Si apoi, sa nu uitam de la cine avem pretentii sau asteptari. Si ca sa o zic pe aia dreapta, pana sa am masina nu puteam sa pricep ce e atat de nasol la mersul cu RATB-ul. Dupa aproape 3 ani de cand am masina, cand mai merg cu RATB-ul pentru a evita traficul sau a incerca sa reduc din deplasari, ajung invariabil tot la masina. Si nu pentru ca m-am smecherit si imi pute acum transportul in comun.

    Comentariu apreciat.11351
    • Eu mereu am întrebarea: cum de se poate la alții si la noi nu?

      Indecis. Tu ce zici?3829
    • Pentru că pe alții îi fute statul și asta nu începe cu traficul. Începe de expl. cu posibilitățile și costurile de a înregistra o mașină.

      Indecis. Tu ce zici?3923
    • „Iarna e misto sa mergi 1 minut prin frig pana te urci in masina, pornesti incalzirea in scaun si te duci unde ai treaba.” Și la destinație o lași pe avarii „doar 5 minute boss” sau o urci pe trotuar sau faci gură că nu a făcut primăria parcări pentru toți, nu?

      Comentariu apreciat.5321
    • Fără țărănuși, doar cei din trafic.

      195
    • Dacă şi în Bucureşti e frig…

      810
    • Foarte bine spus! Plus ca in anumite zone nu sunt trotuare. E o adevarata aventura sa mergi cu un copil in carut pe acolo. De ce sa ma chinui eu sa duc copilul pe jos la gradinita printre masini, sa respire aerul poluat sau sa risc sa ma loveasca o masina. De ce sa incep eu primul sa-mi expun copilul la niste riscuri ? Hai sa inceapa intai politia sa dea amenzi la aia care parcheaza pe trotuar! Dupa ce ca nu am pe unde sa merg acum trebuie sa ma gandesc si la poluare! Hai sa rezolvam intai lucrurile baza, sa ai pe unde sa mergi, politia sa-si faca treaba si sa-i amendeze pe aia cu DPF off, mai multe controale RAR, pe urma renunt si eu la masina

      Indecis. Tu ce zici?1715
    • @Adrian
      Corect. Mi-am lăsat mult timp mașina la distanță de școală și mă duceam în plimbare după copil și la fel înapoi.

      Până m-am săturat de claxoane că să mă dau de pe trotuar că are omul de parcat acolo, de mers pe drum că trotuarul e ocupat, de ferit pe trecere cu verde la pietoni de mașini care nu se uită ce arată semaforul.

      Am sesizat poliția locală, au zis că vin și dau amenzi, au venit după ce au ieșit copiii de la școală și au zis că nu au găsit parcați aiurea. A doua dată la fel. Mai mergeți în plm.

      Așa că parchez lângă școală unde e șirul de mașini, aștept copilul și îl pun în mașină. Încerc să nu blochez banda și să nu încurc, și nu parchez pe trotuar.

      Când se vor elibera trotuarele să nu merg pe stradă cu copilul de mână, o să parchez mai încolo.

      84
  4. Pentru ca cei care ne-au condus in ultimii zeci de ani + prezent, au fost/sunt niste incompetenti corupti si au aprobat tot felul de constructii imboliare fara sa se gandeasca si la aspectul traficului vor acum sa puna „povara” in spatele soferilor si a posesorilor de masina?

    Sunt dispus sa renunt la masina. Ce mi se ofera la schimb, cand vreau sa ajung in diferita locatii in Bucurestiul magic? Niciun jeg din cele mentionate mai sus nu a circulat cu STB-ul sau metroul in ultimii multi ani sa vada exact conditiile reale.

    Plus ca daca, printr-un exercitiu de imaginatie, ar renunta intr-o zi la masina 10% din soferi si ar folosi metorul, ar fi totul paralizat.

    Aia cu 30 km/h mi se pare o chestie absolut de toata jena tinand cont ca exista deja limita de 50 km/h in oras si aproape toti o depasesc lejer cand situatia permite.

    Astea sunt proiecte pe ordinea de zi sa vada fraierii ca ei mai muncesc si tot incearca sa gaseasca solutii. In final nu o sa se intample nimic, mark my words.

    Comentariu apreciat.9317
    • ↑ Asta ↑

      125
    • Amin. Lumea cand tanjeste la eliminat masinile si folosirea exclusiva la transportului public o face gandind ca va fi ca in viena, copenhaga sau roma, locuri unde transportul public e pus la punct de 50 ani si unde intr-adevar e o placere.

      La noi e mare campanie daca se cumpara 10 autobuze noi la 3 ani, iar in orele de varf esti ca-n conserva. E misto sa-ti dai cu parerea cand esti freelance si faci 2-3 drumuri cu ratp pe luna ca n-ai chef de masina (si atunci la ore libere), dar realitatea zilnica e cu totul alta.

      236
    • Solutii simple si practic fara eforturi financiare.

      1. Statiile ITP sa fie verificate la sange si sa se dea, doar pe bune, ITP-ul si un impozit mai mare pentru masinile mai vechi. (0 costuri + venituri la bugetul local) pentru e imposibil ca RAR-ul sa verifice foarte multe masini, chiar daca isi doresc asta).

      2. Monitorizarea traficului si intervenit rapid unde se creeaza probleme pentru ca semafoarele sunt depasite atunci cand este trafic intens. Sunt zeci de intersectii blocate de soferi isteti si de aici apar problemele in lant. (0 costuri, toti agentii sa iasa pe teren din birourile lor caldute).

      3. Eliberat benzile ocupate de masinile parcate ilegal. (se aduna bani la bugetul local).

      Cred ca 15-20% dintre masini (ca sa nu zic mai mult) ar disparea din peisaj foarte simplu. Poluarea ar fi mai mica si s-ar incasa si niste sume interesante la buget prin care am putea face niste chestii benefice (o parcare / 10 autobuze / 3 tramvaiuri, etc).

      Mai bine punem limita la 30 si practic s-a rezolvat jumatate din probleme.

      105
  5. Discuția despre poluarea auto revine dintr-un motiv simplu: înainte de a inhala ce produc Pepsi, Nestle, Coca Cola, Kronospan, Sintești sau ce are fiecare prin zonă, inhalăm cu toții ce iese din eșapamentul mașinilor care circulă în jurul nostru. De asta logică ălora cu “dar pe ăia nu îi vedeți” nu e tocmai utilă/sănătoasă.

    Sau revine din motivul simplu de a acoperi eternul oft a lipsusurilor de autostrăzi și să închidă prompt orice discuție pentru că politica televizată națională este semi-subordonată politicilor locale (municipiu) și celor rurale (comună, orașe sat) și este o amnezie generală, deloc simplă, cine, ce autoritate are, ce puteri clare, ce puteri discreționare șamd. ​

    „- Vrem autostrăzi.
    – Viteza ucide.
    – Vrem autostrăzi!
    – Nu există studiu de fezabilitate.
    – VREM AUTOSTRĂZI!
    – Mașinile poluează.”

    Un alt punct dureros pentru bucureșteni e că ei nu se uită deloc la cum e transportul în comun în alte capitale. Autobuzul nu te lasă la botul calului, te lasă la 500m sau la 700m de casă, drum pe care îl parcurgi pe jos. Am mai scris asta, când locuiam în Berlin aveam de ales, 500m până la autobuz sau 900m sau 1.100m până la metrou. Zi de zi.

    Corectează-mă dacă greșesc…
    Schema transportului public în alte țări se bazează pe tranzitul între zonele rezidențiale-centrele de industrie/finanțe/firme/depozite/ș.a.m.d., nu în centrul orașelor, nu dinafara zonelor de rezidențiat la câmp și, de obicei, nu circulă pe arterele (bulevardul, autostrada…) orașelor.

    Câte autobuze sunt arondate pe o rută, ca să suporte zecile sau sutele de mii de oameni? Unul singur? Două? Trei?

    Câte linii sunt arondate dintre o zonă rezidențială (nu cartierul propriu-zis!) și diferite centre de interes? Păstrăm proporția rezonabilă cu distanțele de 500m-700m-900m-1,100m până la acea stație.
    Ia o zonă rezidențială (blocuri-case): câte rute diferite de autobuze, pe aceeași zonă (ca destinație) sunt arondate? Câte linii de rută pornesc la acea stație de autobuz comună din apropierea acelei zone, care face legătura cu restul centrelor de interes ȘI cu alte zone rezidențiale?
    E aceeași chestiune cu metroul, care e dezastruos dpdv schematic. În loc să facă legătura dintre zonele de habitat dintr-un colț la altul peste tot Bucureștiul și câteva linii care duc înspre centrul orașului, toate liniile de metrou trec prin centrul capitalei și înspre puncte extreme de + și x.

    Comentariu apreciat.4610
  6. Atata timp cat ai o groaza e masini cu catalizatorul „anulat” si cu ITP pe naspa despre ce vorbim ? Aveai autobuze si metrou la 500-1000 m dar incearca-le pe ale noastre neaose la ore de varf ca iti vine sa vomiti, aia daca ai noroc sa prinzi loc in ele. Reteaua de transport in comun in Bucuresti este subdimensionata si mizerabila. Nu o sa se faca nimic, stai linistit.

    Indecis. Tu ce zici?3214
    • Mai tăceți în pula mea cu transportul în comun, că e mai mereu gol, de când a început pandemia. Eu lucrez de acasă, dar mai folosesc tramvaie sau autobuze, când merg în parc, la sală sau mă plimb. Nu zic că stau jos de fiecare dată, dar în cele mai multe cazuri găsesc locuri libere. Nevastă-mea merge cu metroul la muncă și la fel zice, că e destul de liber, față de cum era înainte.

      Indecis. Tu ce zici?3942
    • Poate sa vina problema cu subdimensionarea de la faptul ca oficial circula mult mai putine persoane? Adica daca autobuzul e plin dar doar 10 oameni „au bilet”, de ce ai suplimenta?

      185
    • @ubercool:

      Experienta ta nu e relevanta deloc, tu nu te duci in parc la 8 dimineata pe directia zone rezidentiale -> zone centrale (birouri).

      Eu incep programul la 10.30, in Constanta. Cand plecam la 10 de acasa (un sat de langa Constanta) mi se parea ca traficul e chiar ok. Cand au inceput copii gradinita, plecam in oras mai devreme, dupa ce lasam copii. La 8 dimineata traficul e infernal.

      La fel si cu transportul in comun. Avem microbuze care trec destul de des, si am statie la 100m de casa. Cateodata mai plecam cu microbuzul sa pot sa beau si eu o bere. Mi se parea ca e chiar misto in microbuz. Dupa o vreme am avut masina stricata o saptamana si trebuia sa plec la 8 dimineata cu microbuzul la munca. Este groaznic, stau oamenii ca sardelele in el la ora aia. Te ploua 20 de minute pana vine microbuzul, ajungi la destinatie mai stai 10 minute si acolo in ploaie. Intri in microbuz/autobuz si trebuie sa-i iei pe toti in brate.

      Care experienta e mai relevanta? Cea cand plecam eu la 16 si ma intoarceam la 21 sau cea in care plecam la 8? Trebuia sa ma iau de aia care se plang de microbuz spunandu-le ca eu stau chiar pe scaun?

      Indecis. Tu ce zici?255
    • Bă, băiatule. Am făcut și eu o școală, un liceu, o facultate. Am muncit înainte de pandemie. Nu trebuie să îmi explici cum e să folosești transportul în comun. Am zis că situația e mult mai bună azi, decât era acum 2 ani, înainte să înceapă treaba cu covid.

      Indecis. Tu ce zici?1224
    • N-am zis ca n-ai folosit transportul in comun. Doar ca atunci te inghesuiai la orele de varf sa ajungi la scoala/facultate cu toata lumea, iar acum te duci in parc sau la sala cand ai chef, nu la orele de varf.

      94
    • La sală mă duc după programul de lucru, deci e oră de vârf, cum ar veni, că atunci ies cam toți de la birou. În parc mă duc în weekend, când e parcul plin de oameni. Diferența e că parcarea de lângă parc e plină.

      21
  7. Si tot fraierul de jos e tepuit la faza asta.
    In cel ma rau caz, Gigel care si-a luat acum 2-3 ani o masina noua diesel, nu mai are acces in oras. Ce vina are el? Poate si-a dat vechiul Golf 3 TDI la rabla si si-a luat ceva nou, mai putin poluant, cum il incuraja toata lumea. Doar ca acum ajunge in aceiasi situatie, dar cu banii luati. Mai rau! Masini diesel inca se vand in paralel cu discutii legat de interzicerea in oras. Pai mai baieti, ori e bun, ori e rau, ne hotaram si noi?
    Mai rau, prin afara, se vor interzice masinile cu motoare cu combustie interna in orase. Inclusiv… pam pam… hibride! Iar daca la diesel mai poti gasi ceva la preturi mici, la hibride nici o sansa.
    Pai mai baieti, nu tot voi pana acum 2-3 ani incurajati hibridele?

    Indecis. Tu ce zici?3612
    • Te gandesti ca masina la polueaza si trec pe langa tine autobuzele primariei care lasa un fum de 5m dupa ele, daca nu ai apasat recirculare in timp util ai belit-o.

      Sau alte camioane de la primarie ca nici nu mai stiai ca exista asa ceva pe roti, care lasa fumul ala albastru de diesel de 30 de ani, de se vede albastru toata strada.

      Sau masini mai mici ce ridica diverse gunoaie, langa care daca stai incepi sa tusesti.

      Pai autoritatile n-ar trebui sa dea niste exemple bune?

      Comentariu apreciat.334
    • Pai…
      fara diesel – check
      fara benzina – check
      fara hibride – check
      Mai raman doar electricele. Cum dracu„’ incarcam toti trotinele??
      Astia or vrea sa renuntam la masinile personale??!!

      73
  8. Ok, de acord ca poluam, dar in afara de Bucuresti, care are metrou, ce alternative am in Timisoara de exemplu(ca eu aici am avut neplacerea de a folosi transportul in comun). Nu stiu ce s-a schimbat in ultimii 3 ani, dar pana atunci, nu prea aveai de unde sa iei bilet pt o calatorie, bine, se putea rezolva cu un card, dar la cat foloseam eu transportul in comun, nu isi avea rostul. Iarna frig in transport, vara te sufoci efectiv, pt ca, ce sa vezi, nu dau drumul la aerul conditionat(n-am inteles de ce). Mirosuri de toate felurile si chiar cu deviatia mea de sept si polipi(nu simt mirosurile ca un om normal) tot imi pica nasul. Alta chestie, gratuitatea pensionarilor. Ba baiatule, dimineata, la ore de varf, 7-10, plin de ei. De la 5-7, la fel, plin de ei, se mai uitau si ca interlopii la tine, cand stateai pe scaun, ca de, dupa 8-12h de stat in picioare la munca, m-as fi asezat si pe jos. Unde dracu se duc astia, nu stiu, ca la cumparaturi, cum am crezut eu, foarte putini. Majoritatea plimba la o plasa cu maxim 2-3 chestii in ea. Vrei gratis? Ok, in afara orelor de varf, cand astia care lucram si avem program fix si trebuie sa ajungem la munca, sa nu ne mai ingramadim cu batrani care freaca duda aiurea. App de program, astepti de iti vine rau, ca majoritatea liniilor nu au banda dedicata si efectiv, ajungeam ba cu 40 de minute mai devreme, ba intarziam, pt ca nu te puteai lua dupa program. Plin de dubiosi, pt barbati nu e chiar o mare problema, dar pt femei, mai ales cand e intuneric, e un mare nu. Si mai veneau si „interlopii” aia de controlori, cereau biletul sau cardul cu asa ton si atitudine, de ziceai ca te-a prins diicotul cu 10 grame de cocaina la tine. Asa ca pana nu rezolva chestiile astea: banda dedicata, sa te poti baza pe un program, aglomeratia excesiva si conditii decente, prefer sa stau in trafic la caldura iarna si AC, vara si sa ajung unde am treaba, pt ca ajung mai repede si mai predictibil cu masina mea decat cu transportul in comun. Iar aberatia aia cu opritul motorului la semafor , mi se pare noaptea mintii, pt ca s-au gandit niste producatori de masini, ca pot trisa cu chestia asta la emisii. Sper ca stii cata uzura produce motorului pornitul si opritul ampulea. Pui uzura pe motor, care nu mai rezisa 300k km, si te duci cu el in punga la 100k km, de parca piesele sunt fabricate de spiridusii lui Mos Craciun in Laponia si nu polueaza. Cat despre restrictiile de viteza, is degeaba, atata timp cat nu are cine sa le aplice. Camere fixe radar in toate orasele si ai rezolvat problema, dar na, e mai simplu sa dai bine pe hartie si in realitate haos. La interzis suntem buni, mai avem de lucrat la creat alternative folositoare.

    Comentariu apreciat.4912
    • Sper ca stii cata uzura produce motorului pornitul si opritul ampulea.

      Da și nu. La mașinile fără Start/Stop, corect.

      Mașinile cu Start/Stop (adică, d’ăla automat), pistoanele sunt oprite în poziția optimă pentru repornire rapidă. Apparently that’s a thing.

  9. Cat timp optiunea la masina personala este STB-ul + metrou + cursa speciala cu program FIX… zic pas. Daca stau peste program 5-10 minute ca se iveste ceva, pierd inca 2 ore, neplatite asteptand urmatoarea cursa.

    Dar sa revenim, mai intai ii scoatem pe garcea din birouri si ii infigem in intersectiile alea de se inrosesc incepand cu ora 07.00-08.00. . Dupa aia sincronizam semafoarele si eventual montam semafor separat pestru schimbat directia la stanga. Continuam cu nivelarea trecerilor peste sinele de tramvai si a gurilor de canalizare.

    ITP pe bune si RAR-ul pe strazi ar face minuni.

    Si inca o chestie, ai adresa de Bucuresti+job aici, in plm, iti inscrii masina unde locuiesti cu acte, nu pe numele lui tactu’ mare din fundul tarii sa ai RCA la pret redus.

    Interzicerea motorizarii diesel sa fie pentru TOATA lumea inclusiv politie, stb, etc., fiindca nu vad de ce in centru ar trebui blocat accesul dar este ok pentru periferie – unii par a fi cetateni de mana a doua – .

    Dupa aia ne putem da ecologisti cat vrem. Dar o sa fie misto cand o sa-i afecteze pe „baetii” cu case la porumb care vor trebui sa-si duca progenitura la scoala cu stb / metrou / cursa preoraseneasca + retur..

    Comentariu apreciat.3711
    • „Cat timp optiunea la masina personala este STB-ul + metrou + cursa speciala cu program FIX… zic pas. Daca stau peste program 5-10 minute ca se iveste ceva, pierd inca 2 ore, neplatite asteptand urmatoarea cursa.”

      Aici ai cam descris mare parte din problema creata la orele de vf.
      Mereu am avut vaga impresie ca la discutiile despre STB vs masina cei mai vehementi sunt aia care sunt de o viata in wfh.

      215
    • eventual montam semafor separat pestru schimbat directia la stanga

      Amin. Stânga în intersecțiile din București e iadul pe pământ.

      Dar nici măcar nu ai nevoie de semafor separat pt. stânga neapărat, dar dacă nu mai dai drumul la ambele sensuri în același timp deja ai făcut viața mai ușoară.

  10. Politia nu impune vitezele actuale, degeaba baga unele noi, poate o sa dea niste amenzi 1-2 zile la inceput si apoi gata, poate mai baga o campanie la anul.
    Nu stiu ce trebuie facut ca politia sa dea amenzi mai ales pentru cei care depasesc coloana la semafor sau care merg pe sina de tramvai, cred ca s-ar rezolva 20% din problemele traficului si a transportului public. Nu trebuie facute studii speciale, s-au vazut efectele cand au introdus gardurile dar nu se pot adauga peste tot(din pacate). Am un tramvai care are 4 intersectii unde trebuie sa stea in fundul masinilor care merg pe sina de tramvai si pierde cam 5-10 min la fiecare, asta inseamna aproape 30 de minute pierdute pe tot traseul doar pentru ca politia nu-si face treaba.
    Cum ar fi ca in loc sa faci 1 ora si 30 minute pana la munca/acasa sa faci doar 30 de minute cu tramvaiul si sa nu mai iei masina cu care faci 1:30 minute? Ca matematica e simpla: 1:30 cu masina in confort vs 1:30 cu tramvaiul vs 30 min cu tramvaiul. Eu as alege ultima varianta dar acum sunt nevoit s-o aleg pe prima

    234
  11. Stau in Berceni si lucrez in Bucurestii Noi.
    Am statie Stb (linia 241) in fata blocului cu legatura la Metrou M2.
    Durata dimineata 1h15m, seara 1h40h.

    Cu masina personala fac in medie 1h fie dimineata sau seara. Daca ai bulan si prinzi o „bula” faci si 45-50 minute.

    Ambele variante de deplasare la orele de varf.

    164
  12. Poluarea nu se vede si simte atat de rau ca frigul, caldura si mirosul, chiar daca pentru sanatate e mai periculoasa.
    Sunt amuzanti cei care merg cu masina pana la prima farmacie, iar apoi se duc „la sala” sa faca miscare.
    Daca tie ti-a lipsit ceva cand erai mic, tinzi sa abuzezi cand ti se ofera.
    Daca Ion il invata pe Ionutz de mic ca la scoala se merge pana la poarta cu masina si ca autobuzul pute si e pentru fraieri si saraki, ce crezi ca va face Ionutz cand va fi mare?

    Indecis. Tu ce zici?297
  13. Bebeluselor, dans!

    817
    • As fi scris mai mult dar nu are rost, intre clasicul „vai ce mizerabil e in mijloacele de transport in comun” + alte scuze mai mult sau mai putin penibile pentru a folosi masina in continuare si sublima nerespectare a regulilor, oricare ar fi ele. Speranta moare ultima.

      Asadar, dans, bebeluselor.

      Indecis. Tu ce zici?1720
    • Comentase cineva la un articol precedent, ca e nevoie si de bat si de morcov pentru schimbari nepopulare. Pana acum vad doar bat, unde-i morcovul?

      1412
    • Lasa morcovul, sa vezi cum o sa ti se explice ca n-ai nevoie de masina ca ai transport in comun.

      Asta de catre cei care cred ca Bucuresti e toata tara, si daca ai 15 tramvaie si 20 de autobuze, asa e peste tot. Nu ai de mers 2km pana la prima statie unde daca nu vine autobuzul ai belit-o, si daca faci reclamatie ca nu a venit nu rezolvi nimic.

      „Eu n-am nevoie de masina, ma duc cu Uber si trotineta, inseamna ca asa trebuie sa faca toti”.

      225
    • Morcovul ar trebui sa fie ca un abonament pe toate liniile+metrou, chiar si dupa scumpirile „masive” de anul asta, costa 1200 de lei pe an. Cam cat un RCA.

      713
    • Morcovul e mai putine noxe de la care mori ca șobolanul, trafic mai puțin (poluarea fonică din București e criminală), mulțumirea că respecți niște reguli comunitare dacă se impun și deci faci un prim pas spre a trăi într-un mediu ca intr-o țară normală.

      Prea abstract, prea „ca afară”. Cine vrea morcov dacă nu vine cu mici și bere?

      Indecis. Tu ce zici?1417
    • @Levorius, argumentele tale nu au functionat in tari mai civilizate, ce te face sa crezi ca vor functiona la noi?

      1111
    • Eu am masina de 6 luni deja si ma gandesc sa renunt deja. La cost de 1 leu pe km(toate cheltuielile incluse) nu merita deloc. Si va creste si mai mult. Benzina se va scumpi si mai mult, rca-ul deja e triplu cica. Motive numai bune sa renunti la masina. In astea 6 luni, am cheltuit aiurea 2000 de euro(fara benzina). Cu banii aia puteam face lucruri mult mai utile. Nu sa ard gazul aiurea si sa imbogatesc statul. Nu uitati, cand ne plangem de trafic, noi suntem traficul.

      164
  14. Tare mă distrează românașii care vor o țară ca afară și ne explică foarte pasionat despre civilizația din Occident, cum stă treaba acolo cu infrastructura și transportul public, dar dacă îndrăznești să zici că este normal ca transportul public să fie mai aglomerat decât mersul cu mașina se uită urât la tine și îți dau dislike.

    Dar vai, noi nu mergem cu transportul public pentru că e aglomerat, sunt unii care put, e jegos, nu are stație unde am eu treabă…aham. Am fost cu metroul în Paris, unde miroase a pișat în fiecare stație și e plin metroul de drogați și nespălați, acolo nu aveau oamenii probleme să folosească transportul public.

    Comparat cu Paris, metroul bucureștean este parfum. Este curat, nu e plin de dubioși, merge brici (înainte de pandemie circulam zilnic și o singură dată cred că am prins o garnitură de metrou să se retragă din circulație din moyove tehnice). Evident, nu ne convine, fiindcă am vrea ca fiecare călător să aibă două scaune libere la dispoziție, eventual și din piele și ventilate, climă bi-zonică, să miroasă a odorizant de cameră și să aibă și stație la scara unde stă cetățeanul.

    PS. Și ca să râcâi provincialii din capitală, am observat la mulți din ei o mândrie dinasta arogantă că nu au mai mers cu transportul public de nu știu câți ani și dacă ar fi acum să coboare la metrou s-ar rătăci…

    Indecis. Tu ce zici?3021
    • @oxymoron
      Compari mere cu pere.
      Nu cred ca se plange mai nimeni de metrou in Bucuresti, problema este a transportului de suprafata.
      Acolo sunt marile bube, de el se plange lumea.

      179
    • @dny Culmea, dar am auzit mulți care se plâng și de metrou că este aglomerat și jegos. Vezi și unele comentarii de mai sus.

      1310
    • @oxymoron, sa stabilim din capul locului, cand mergeam la birou, mergeam cu metroul.
      Asa…
      Nu cred ca in Paris se intampla ca la unirii/victoriei, sa fie peronul atat de aglomerat incat sa risti sa fii impins pe sine de multime.

      119
    • Daca tu indurai pisatul din Paris, presupui ca si eu trebuie sa indur conditiile din STB?

      Totul tine de confort si daca imi permit, mi-l fac. De ce nu as face-o, atata timp cat este disponibil si imi permit?

      Problema pleaca de foarte sus si cel mai usor si ieftin pentru ei e sa va bage voua in cap cacaturile astea cu poluarea si sa inversuneze oamenii unii impotriva celorlalti.

      Hai sa iti zic exemplul meu.

      Naveta zilnica catre munca inseamna 30 km / dus-intors – aproximativ 630 km lunar.
      Consum 250 lei pe GPL.
      Naveta zilnica catre munca cu transportul in comun ar insemna – 150 lei (metrou si STB Express) sau + 3 lei per cursa cu transportul privat (microbuz) – deci aproape 200 lei.

      Pentru doar 50-80 lei in plus castig aproape 2 ore zilnic adica 42 de ore pe luna, conform, predictibilitate.

      Ca sa ma puna pe ganduri, diferenta financiara trebuie sa fie de cel putin 5 ori mai mare.

      Indecis. Tu ce zici?2513
    • @Vlad, ideea nu era să înduri condiții nasoale, ci să punem lucrurile în perspectivă; am impresia că la noi așteptările sunt ceva de genul „să fie transport public dar în condiții de mers cu mașina personală”.

      Înțeleg perspectiva ta, înțeleg că ieși mai bine mergând cu mașina decât cu transportul public. Doar că sunt alții care merg cu mașina de principiu, pentru că transportul public e nasol, aglomerat și jegos. Aveam doi colegi la birou care făceau 2 ore de acasă până la muncă cu mașina, în condițiile în care ar fi făcut jumate din timp cu metroul. I-am întrebat o dată de ce preferă să piardă atâta timp în trafic, iar răspunsurile lor au fost ceva de genul: „e aglomerat la metrou, trebuie să merg în frig 10 minute până la stație, în mașină e cald și pot să ascult muzica mea”.

      129
    • @Zarax..sa vezi cum e la Milano la 17.30🤣🤣🤣. Unirii e loc de promenada..

      65
  15. Orașele în România nu sunt făcute pentru oameni.
    Nu e nevoie de mult ca să pricepem acest lucru trist. O zi ca oricare alta doar că te-a mușcat șobolanul băbuței de la 7 sau ți-ai rupt piciorul la schi. Cobori din tren și nu ai lift să cobori la metrou și la urcare liftul nu funcționează. Pe trotuar: groapă, mașină, gunoi. Treceri de pietoni aduse la nivel, tramvai numai cu scări. La Balș au scăpat de câinii din curte. Le-a luat doar 10 ani, 2 incendii. Și nu trebuie să ai 70 de ani să îți târăști bășinile după tine, trebuie doar o zi cu ghinion, să plouă, să treacă Giani și să te facă ciuciulete că se grăbește.

    Berlin nu e un exemplu tocmai bun, conduci sâmbătă seara și începe neamțu supărat să claxoneze, să dea flashuri, achtung, polizei, am 40, caut loc de parcare, dă geamul jos: school, dreizehn limit. Mergi 500, 700, 1000 de metri prin loc cu liniște și verdeață.

    Asta ca să nu mergem în extremă:
    savvytokyo punct com preparing-your-child-to-walk-to-school-in-japan-without-you
    savvytokyo punct com japan-prepares-children-independence

    97
  16. E simplu. Lumea parcheaza gratis fix unde are chef. Daca parcarea ar costa, sau s-ar aplica amenzi pentru nesimtire, nu i-ar mai puti nimanui STB-ul.

    Indecis. Tu ce zici?258
  17. Du-te in curtea Camerei Deputatilor sa vezi cum sunt parcate masinile, si ai sa intelegi unde e problema.

    176
  18. bai eu mai mergeam cu ratb-ul inainte de pandemie… acum deloc, am vrut sa iau de cateva ori si nu purta aproape nimeni masca si am renuntat. la inceput le faceam observatie ca erau 1-2-3 doar, dar nu ma pot certa cu tot autobuzul.. asa ca zic pas.

    1610
  19. Decat comentarii (cacofonie intended) , hai sa manifestam in fata Min Mediului, sa dea vouchere de echivalent 10 000 euro pt cei cate duc la remat auto mai vechi de 15 ani si/sau norma poluare mai mica de Euro 5. Voucher utilizabil doar pt achizitie de hybride/electrice noi.

    511
  20. Masinile oprite si lasat motorul pornit. Belgienii au legiferat fapta ca infractiune de mediu iar nu legata de codul rutier.
    Astfel amenda e mai mare. Pot constata fapta atat politistii cat si agenti locali -politia locala la noi.

    76
  21. Secretarul Executiv al Partidului Verde likes this.

    75
  22. Linii dedicate Stb, în special pe marile bulevarde, care au cel puțin 2-3 benzi pe sens.
    Scos politia sa dea amenzi pentru nesimțire ( vezi banda aia dedicata Stb pe Iuliu Maniu, de la lic Tudor Vladimirescu la Apaca, unde trec sute ca nesimțiții)
    Introdus taxa de parcare pentru orice cm din București!!!

    64
  23. NOU
    #76

    Bo$$, eu as merge cu transportul in comun atat timp cat ar avea un program pe care l-ar respecta. Si nu vorbesc de trasee de aglomerate la ore de varf, ci de 19 la 7.10 AM.

    O diferenta de 10-15 minute de la o zi la alta este inacceptabila.

    62
  24. NOU
    #77

    Transportul în comun e mizerabil peste tot în lume, plin de nespălați și drogați. Prefer siguranța și confortul din propria mașină decât înghesuiala și mizeria din tramvai sau autobuz. Aș intra în depresie dacă ar trebui să merg zilnic cu transportul public.

    12

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube