Polo Mk4 a fost ultima mașină de serie umană – despre canibalizare auto

Lansarea Dusterului cu cutie automată e ultima știre dintr-o serie de mizerii pe care producătorii de mașini le fac ca să arate că nu au nici un pic de suflet. Ce spune lumea că ar vrea la mașina asta foarte populară, pentru că e simplă, ieftină și ușor de reparat? Cutie automată? OK, hai să le dăm asta, dar doar la unele tracțiuni, ca să nu ne canibalizăm vânzările la Kadjar și Qashqai.

Undeva, la fiecare producător, e un manager de produs care fix așa gândește. Avem tehnologia, dar o punem pe unele mașini, ca să împingem oamenii să cumpere modelul superior dacă o vor. Vrei o Skoda Rapid? Trebuie să te mulțumești cu 1.4 diesel și 90CP. Vrei mai mult? Mai pune 4.000€ și îți dăm 115CP pe Octavia. Vrei un VW Golf cu motorizare mai mare? Ghinion, avem doar 1.6 diesel. Vrei o motorizare decentă pe Megane? Nu avem, cumpără Talisman!

Așa gândesc și ăia de la Renault. Nu facem Duster 4×4 automat, că dacă Franz și Pierre se gândesc că economisesc 10.000€ și își iau Duster și nu Kadjar?

Polo MK4 a fost ultima mașină făcută de oameni pentru oameni. Închipuiți-vă un trocarici care scârțâie la viteze mari și nimeni nu se gândea la “să îi punem un motor mai mic, să nu canibalizăm vânzările la Golf”, pentru că nici atunci cumpărătorii nu se gândeau la “aș vrea ceva mic, dar hai să iau ceva mare”, la fel cum nu se gândesc nici acum. Cine vrea să ia Polo ia Polo, nu mai pune 20% și își ia Golf.

Ce motorizări avea? 1.9 diesel, baby! Ce motorizări are Polo acum? 1.4, nene, că nu trebuie mai mult.

Singurii care nu își jignesc cumpărătorii de compacte sunt Ford, care au un Focus cu motor de 2 litri. La restul, trebuie să cumperi break dacă vrei motorizare mai mare. Golf Variant are 2 litri diesel, Octavia break are 2 litri diesel. Renault n-are faze din astea, la ei Megane break are tot motor de 1.5, pentru că doar fraierii vând mașini cu care poți prinde și ceva viteză și eventual, doamne ferește, tracta ceva, pentru că francezii nu călătoresc cu rulota, ei așteaptă cuminți nemții.

Poate de aia vedeți atât de multe breakuri pe șoselele din afară. Nu pentru că oamenii vor neapărat tipul ăla de mașini, dar dacă hatchback-urile sau sedan-urile au motorizări de râșniță…

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

128 comentarii

  1. Zici foarte bine dar devină tot noi suntem că vrem ieftin. Acum e ieftin dar de cacat.

    00
  2. BMW au motor de 2 si 3 litri pe seria 1 dar deja intram la alta categorie de pret.

    00
  3. NOU
    #5

    tocmai, ca nu se foloseste de prea multe ori
    degeaba inghesui un 1.9 in polo daca vine pitzi si intra cu masina in copak. 1.9 deja e overkill pentru o masina mica.
    la compacte intr-adevar ca sunt stupizi, este cea mai vanduta categorie, de ce ai limita optiunile?

    00
    • Deci de-aia nu mai au motoare din alea, ca s-au gandit ca salveaza vietile la pitzi… Mai, mai, cata dragalasenie si grija pe capul lor. Statisticile arata clar ca femeile cu masini mici, dar motor mare, au parte de cele mai multe accidente, nuuuu? #misogin

      Una peste alta, un motor mare pe o masina mica nu e overkill. E ca si cum as cara eu o sacosa de 3 kile de cartofi, comparativ cu sotul.
      Eu o car, ok, nu am probleme, dar consum energie vizibila. Sotul o cara fara probleme, ba chiar poate sa si fuga cu ea in mana (cu sacosa) si sa consume mult mai putina energie, fata de mine.
      Nu e o comparatie chiar corecta, dar e pe acolo :)).

      Ma rog, lasand glumitele si ironiile la o parte, eu ma intreb de ce scot astia atatea modele de masini pe piata… IDENTICE.
      Ma uit la Audi si Mercedes. Masinile lor incep sa arate fix la fel, de la cea mai mica, la cea mai mare, diferenta fiind la marime si pe ici-colo la pret. Nu mai faci diferenta intre C class, E class si S class. Intre A4, A6 si A8.
      Audi, cel putin, are masini de la A1 la A8. Seria Q, la fel…
      Mercedes, nu mai zic. A scos GLE- GLE coupé, GLC- GLC coupé, ne-coupé, ras-coupé, cur- coupé. Eu le numesc papusi Matrioska.

      Nu mai e delimitarea aia, frumoasa. Acum toti saracii isi permit o masina „de lux”, ca au preturi pe toate gusturile, diferenta fiind la… dotari. Nu conteaza ca ai numa’ plastic ca la Logan, peste tot. Important e ca ai Audi, la exterior. In mintea multora e ideea aia : „De ce sa dau 30K pe o Mazda 6, Revolution, cu piele si sistem BOSE, cand pot sa iau un Mercedes chel, dar sa fie… Mercedes?”.
      Cum erau Zara si HM inainte. Cand eram eu in liceu, nu aveam bani nici sa intru in magazin, sa ma uit la haine. Erau doar blugi la 300 de lei. Acum ii iei la 89 de lei la promotie.

      Vad ca incepe si BMW sa faca fix acelasi rahat. Au scos pe piata Seria 4, X2 (asta arata bine, recunosc) si X4. Si ma rog, ce or sa mai scoata ei, pe viitor…

      Peste cativa ani nu o sa mai fie delimitarea aia intre marci de lux si restul marcilor… De fapt, deja a inceput sa dispara.

      Poate de-aia e plin de Porsche Cayenne (SeHash) pe strazile din Bucuresti. Au rasarit ca ciupercile dupa ploaie. Pana si cocalarii s-au saturat sa semene intre ei :))) „Pfff, sa vedem, am si eu 20k in buzunar si trebuie sa iau un SH de bastan. Ce sa fac? X5 au 3 vecini de la mine de pe strada, plm boss, nu pot sa fiu ca taranii aia… ia sa imi iau un Cayenne, ca nu mai are nimeni”.
      Pana iese de pe strada, unde locuieste, nu mai are nimeni ca el…

      00
    • 1,9 tdi avea max 131 cp, stiai ca pe Polo exista 1,4 Tsi de 180cp si 200? Overkill e sa vorbesti ca si Tăriceanu la A3!

      00
    • Ma uit la Audi si Mercedes. Masinile lor incep sa arate fix la fel, de la cea mai mica, la cea mai mare, diferenta fiind la marime si pe ici-colo la pret.

      Din seria „daca au patru uși și patru roti, sunt la fel”.

      Vezi ca poate ai mâncare pe foc.

      00
    • Şmecheria pentru care toate arată la fel e simplă: snobism.

      Adică de ex, de la Mercedes e clar că S-Klass este ceea ce înseamnă Mercedes, confort maxim, tehnologie şi performanţă de ultimă oră în orice domeniu.

      Dar prin faptul că fac şi C-Klasse (care e cel mai vândut) să arate ca şi un S mai mic, face clientul să se simtă bine, deşi e complet altă platformă, alte tehnologii, e vorba de branding şi imagine.

      La fel face Audi cu A8 şi A7 care da, arată şi sunt foarte bune. Dar cel mai vândut e tot A4, şi atunci A4 trebuie să arate ca şi A8 ca să se simtă omul bine când dă banii…

      Nu mă înţelegeţi greşit că C-class sau A4 nu ar fi maşini bune, nici vorbă. Ce vreau să zic că nu se compară cu vârfurile de gamă din nici un punct de vedere, dar producătorii încearcă din răsputeri să te facă să crezi asta prin faptul că arată aproape la fel.

      00
    • @georgi, eu am alta problema …. sa stii ca sacosa aia cu 3 kile de cartofi necesita exact aceeasi cantitate de energie indiferent ca o duci tu, sotul tau, schwarzeneger, un tractor, un boeing sau un transatlantic.

      00
    • @thebblack
      Ba nu. Sau…partial, ai si tu dreptate, dar si eu am.

      Sa zicem ca eu consum 100 de calorii, ca sa car sacosa aia.
      Doar ca eu am 50 de kile si 1 metru jumate, sotul are 90 de kile si aproape 2 metri. In cazul lui, va consuma doar 50 de calorii, ca sa o care. Pentru ca e mai inalt, are forta mai mare, deci corpul lui o percepe ca fiind un efort mai mic. Si chiar daca, sa zicem, ca ar consuma aceeasi energie, tot nu va simti acele calorii arse, cum le simt eu.

      Aici era si explicatia cu motorul mare pe masina mica :))).

      00
    • :))) ba fix aceleasi „100” de calorii le va consuma si el. faptul ca el are la dispozitie 5000 de caorii si la sfarsit nu se simte, iar tu ai la dispozitie 101 e cu totul altceva. ce vrei tu sa spui de fapt e probabil ca randamentul difera.

      00
    • @georgi – puiu’, ca să muți o masă de 3 kile pe o distanță de 1 km consumi o energie de X jouli, care poate fi calculată ținând cont DOAR de masă și de distanță, efectuezi o înmulțire a masei cu distanța (1 joule = mutarea unui kg pe distanța de 1 metru). Ai picat pe definiția lucrului mecanic din manualul de a 9-a (lucru mecanic = altă denumire pentru energie).
      Deci: că o muți tu, că o mută soțul, sau că e mutată cu raza tractoare de către USS Enterprise, se consumă TOT fix identic același număr egal de kilocalorii (kcal = o altă unitate de măsură pentru lucru mecanic / energie, 1 kcal = 4200 Joule, dacă un kil se deplasează pe distanța de 1 metru se consumă 0,0025 kcal).
      Psihologic vorbind, pentru soț e mai ușor să mute cartofii decât pentru tine, pentru că în loc să mute 100 de kile (propria masă) trebuie să mute 103, deci înrăutățirea nu e foarte mare. Dar mașinile nu au psihologie, pe ele le interesează doar legile fizicii, nu îl citesc pe Freud, așa că dacă trebuie să mute o masă de 3 tone (de exemplu o rulotă) pe o distanță de 100 km trebuie să consume o cantitate aritmetic exactă de energie, și în funcție de puterea pe care o au la dispoziție (îți poți imagina puterea ca diametrul țevii care aduce benzină la motor, o țeavă mai mare înseamnă că motorul poate să ardă multă benzină într-o secundă) mașina poate muta rulota într-un timp mai mic sau mai mare

      00
  4. NOU
    #14

    p.s mazda ofera modelul 3 cu motor 2.0 :)

    00
  5. Daca nu va place Mazda… Traiasca 2.0 pe benzina, sa ii dea Dumnezeu sanatate! Si la Mazda 3 si la Mazda 6 si la CX-5, de toate pentru toti, sefu’!

    00
    • Pacat ca e aspirata :(

      00
    • Cat consuma benzinarul ala de 2 litri?

      00
    • Aspirată are și avantaje = mai ieftină, costuri mai mici la reparații, mai fiabilă.

      00
    • @c.daniel
      Asa e, noi in 3 ani de cand o avem, am bagat bani doar in consumabile si cam atat. Ah, doar doua probleme mai „majore” a avut: cand i-a crapat cureaua, anul trecut. Si cand am cumparat-o, ii tacanea ceva la motor cand accelera si a dus-o la mecanicul nostru care a descoperit ca era un amarat de rulment. Deci nu au fost niste chestii costisitoare…E luata SH. Model din 2009. E o masina foarte buna, tocmai de-aia la anul o schimbam tot cu o Mazda 6, model dupa 2014.
      O sa ne fie greu sa o dam, pentru ca e o masina foarte buna si frumoasa. Ne-a intrat asa, la suflet. Dar tre’ sa o dam, ca dupa aia ii scade pretul prea tare si nu o sa mai luam mare lucru pe ea, ca vrem sa folosim banii, ca avans pentru urmatoarea masina.
      Pe autovit nici nu gasesti Mazda 6 din 2009- 2017 pe benzina. E doar una, care are motor de 1,8.
      Dar, toata lumea stie ca la Mazda, cel mai bun motor al lor e ala 2.0 benzina.

      @Leo
      Aici nu pot sa iti raspund, pentru ca difera in functie de buzunarele fiecarei persoane. Ce mie mi se pare putin, tie ti se pare mult. Sau invers.
      Solutia ar fi sa iei in teste o astfel de masina, cu ce motor vrei tu si sa vezi cu ochii tai cat consuma, pentru ca si stilul de condus conteaza mult. Si orasul in care stai ca… semafoare, aglomeratie, etc etc.

      00
    • între 6 și 10, depinde cum conduci :D

  6. Cam asta e cînd ești Cenușăreasa casei. Porți și tu ce le-a rămas mic la surorile vitrege mai mari. Zici sărumîna și dai iama la neghină, unde ți-e locul.

    00
  7. Ar avea sens ce zici tu doar ca nici Kadjar nici noul Qashqai nu se pot cumpara si cu 4×4 si cu automata in acelasi timp.

    00
    • S-or fi gîndit că dacă vrei combinația asta, n-ai decît să-ți iei două!

      00
    • Don’t let the facts get in the way of a good story.

      00
    • Sunt idioti aia sunt. Cine voia sa-si ia Duster 4×4 nu ar avea ce sa faca cu Kktjar, care e la fel ca 90% din categorie, adic SUV doar cu numele, ca de altfel isi rupe dresurile pe o bordura amarata.

      00
    • amuzant. văd că au retras opțiunile de 4×4 și automată de pe site, deci darius nu aberează.

    • EDC-ul nu a fost niciodata cuplata cu 4×4 nici la Renault ,nici la Nissan.Cutii automate clasice da.EDC e o cutie cu dublu ambreiaj” un fel de cutie automata” dar nu e clasica.

      00
    • Poate nu face fata la cuplu? :’)

      00
  8. NOU
    #38

    „La restul, trebuie să cumperi break dacă vrei motorizare mai mare. Golf Variant are 2 litri diesel, Octavia break are 2 litri diesel.”
    Si variantele non-break au aceleasi motorizari.

    In unele cazuri cred ca e vorba si de costul cu alte piese, nu doar motorul. Posibil unele componente (in special electronice) ale modelului ieftin sa nu fie compatibile cu motoarele mai „avansate” si atunci vin si alte costuri.
    Pe viitor cica vor face module electronice care vor avea toate functiile, dar vor fi dezactivate la variantele ieftine, iar activarea va fi contra cost dar facuta remote – asta apropo de optionale.

    00
  9. Mda, astia de la VAG sunt tot timpul pe dos, spre exemplu la modelele mari au uitat sa faca downsize-ing. A6 Allroad Quatro, Q7, Touareg au numai motoare de 3000 cmc timp in care BMW are X5 cu motor de 2 litri, Volvo XC90 la fel. Eu spre exemplu mi-as dori un A6 Allroad quatro cu motor de 2 L sau chiar 2,5 L, n-am nevoie de avion, in schimb vreau 4×4 si garda la sol ridicata.

    00
    • Zi drept, te incurca aia 300 eur la impozit :)

      00
    • NOU
      #43

      Xtz ai q5 cu 2L. A6 trebuie să aibă motor de 3.000, e incomparabil cu cele de 2.000 iar A6 fie și Allroad are nevoie de rafinament

      00
    • Da boss, asa e, ai dreptate, dau 60000 euro pe o masina si ma incurca 300 iepuroi la impozit pe an, doh. La fel cum ii incurca si pe aia care au dat 80000 pe X5 cu motor de 2L biturbo, si sunt o gramada de X5 noi cu acest motor.

      00
    • @xtz: Cocalari ca tine nu au 60000 sa dea pe o masina, dar isi iau A6 la mana a zecea si se plang ca e impozitul mai scump decat masina

      00
    • NOU
      #46

      Garda marita ai si la A4 allroad, si la Passat alltrack si la Skoda scout si la Seat. Plus 4×4 la fiecare. Si motoare dizal de (la) 2l. Vrei musai a6, asta e marci si 300 euro impozit.

      Oricum legat de ideea articolului e iar o varza cu carne. Reno e singurul care nu ofera, in Romania cel putin, intreaga gama de motorizari/transmisii.
      In rest la VAG poti sa comanzi Octavia cu aproape toate motoarele de pana la 2l produse de ei, la fel si Seat/vw, ford si restul

      00
    • Mama deci ce va place sa catalogati oamenii dupa aparente, boala romanului.Spre exemplu multi de mai sus stiu despre mine ca sunt cocalar, sunt sarantoc, n-am bani sa dau 300 euro pe impozit, fara sa ma fi vazut vreodata face to face.

      @Iunut, daca tot ma cataloghezi cocalar si te umfli in pene ca sunt sarac cu A6 la mana a 2-a fara bani de 300 euro impozit, hai sa ne intalnim,si sa vedem care e cocalar si care isi permite dintre noi pe bune io masina scumpa. Si cu bani facuti pe bune, din munca cinstita, nu de la taticu, pe verificat. Hai, vb serios, cand ma intorc in tara de la munca ne putem intalni, poate asa iti schimbi si tu optica cum ca nu ar exista oameni care au puterea financiara sa cumpere o masina scumpa dar care nu vad rostul sa aiba 300 cai putere si motor de 3 L.

      PS: Vezi ca gasesti pe mobile o gramada de BMW-uri X3 fara display/computer de bord sau comenzi pe volan sau AC. In schimb au alte optiuni foarte scumpe. Toti nemtii aia sunt cocalari ca nu au avut sa dea 300 euro pe niste comenzi pe volan sau AC la o masina de 50k euro ?
      PS2: stai linistit, nu muncesc la capsuni.

      00
  10. 1.9 a fost si pe a6 si pe vw lupo.
    se punea din motive economice. era acelasi motor pe 17 game de masini/pret

    00
  11. Ai dreptate și eu urăsc chestia asta, am avut polo ala 1.9 era super.

    00
  12. Eu am skoda rapid 1.6 tdi. Mi-e lene sa intru pe site, acum au doar 1.4 pe diesel?

    00
    • NOU
      #52

      1.4 TDI e un motor foarte reusit, a avut sotia pe Fabia I timp de 11 ani. Brici.
      Acum am luat Rapid 1.2 TSI de 90CP. Vedem la fiabilitate, altfel la consum si cum se misca e bine-bine.

      00
    • Du-te ma de aici cu 1.2 se misca bine:))) ce sa mai e sport la 90 de cp… bai baieti, pentru voi orice masina peste 60 de cp trage bine.

      00
    • @Marian,
      Nu, au si 1.6 de 115cp.

      @Vali,
      Nu stiu ce site folosesti pentru modele/motorizari, dar nu e bun. :)
      Rapid vine cu 1.6l, Octavia Sedan si Golf Hatchback au si ele motor de 2.0l.

      00
    • NOU
      #56

      Bine bah Venoame, pentru orice masina de oras e nevoie de 200 de cai, motor V6 de minim 3 litri…
      In plus, pentru unii e nevoie de masini mari si /sau cu motoare mari sa mai si compenseze pentru alte chestii. :P

      00
    • Aham, toti americanii au pl mica. Da, noi cumparam masini cu motor de tricicleta fiindca avem pl mare, nu fiindca suntem saraci lipiti (aici includ 90% din romani, nu doar pe tine) ca natie.

      00
    • NOU
      #58

      Parca n-am crescut cu totii plimbati cu motoare de 1.300 cmc… :P
      Anyway, fiecare cu parerea lui, personal consider ca un motor mic nu inseamna neaparat saracie. Daca am un buget limitat prefer poate un motor de 1.2 si 90CP si ceva dotari mai faine la interior in loc 1.4 si 120CP si masina cheala la interior.

      00
  13. 1.4 , 90cp. Nu e cam putin?

    00
  14. Totusi sa nu uitam ca au fost pe piata si variantele cu motorizari 1.8 si 2.0 la Clio ( altele decat cele pt versiunile sportive) si Megane 2 dispunea de un motor 2.0 benzina si chiar o varianta diesel 2.0 de 150 cp. Bine…nu s-au vandut in ro dar….inca se gasesc sh. Poate vor mai pune asa ceva daca au cerere ….

    00
    • Așa putem menționa și Laguna 2, cu motor de 3.000 cmc, V6 24V, 204 cp…

      00
    • Pai aici se vorbea de masini mai mici. Ca asa pana la Laguna V6 gasim varianta aia dCi de 2.o l automata cu 185 cp si sint multe la vanzare pe la noi.

      00
  15. De dacia ce sa mai vorbim? Benzinarele de 0.9 și 1 l. ATÂT! Motoarele de 1.6 benzina pe compacte au cam dispărut

    00
  16. Rapid are 1.4 tsi 125cp si 1.6tdi 115cp;
    http://Www.skoda.ro verificati configuratorul. Pretul nu mai este deloc competitiv si intra peste Octavia.
    Polo are 1.4 tdi 105cp in versiunea highline conform configuratorului. Preturile in schimb sunt cel putin curioase…aici ar fi ceva de discutat. Ajungi la 18k pe un Polo fara optionale si nu suna deloc tentant.
    Megane inca are 2 3 motorizari decente, la limita:1.5dci si 1.6dci.
    Acesta este un trend al europenilor: motorizari mici cat sa fugi prin oras si atat. Cand dep. Marketing conduce firma se intampla ghidusii.
    Revenind la discutia cu Duster: sunt sigur ca va veni un 4X4 cu edc. Cand? Peste niste ani probabil. Sper sa il prindem. Nu asta e pb cea mai mare a lui: directia, interiorul spartan si fara ergonomie pe alocuri, antifonarea sunt mai grave si mai avem. Daca il echipezi si treci de 18k ft usor parca te uiti si la alte aspecte. Asteptam noul Duster.

    00
  17. Cind am scris ca Mazda e singurul producator care are masini si motoare decente. Vezi oferta acolo, motoare de 1.5, 2 sau 2.2.
    Personal din cauza motoarelor ma feresc de grupul VW AG, iar cutie DSG… doamne fereste sa dau 20 milioane la fiecare 60 mii de km pe ulei. Ultimul motor bun a fost cel 1.9 TDI. Ce a urmat dupa a fost o catastrofa.

    00
  18. NOU
    #68

    Bossi, întreb și eu, pentru ce e nevoie de motoare mari si puternice, când pe șosele e voie cu maxim 100 și pe autostrăzi se închid ochii la un 140? Chiar și in germania au rămas puține porțiuni pe care nu e limită… așadar, de unde nevoia asta de putere și viteză?

    00
    • 1. aia cu „puține porțiuni fără limită” e legendă urbană.
      2. vreau ca mașina să se miște când vreau eu și să tragă când vreau eu. nu vreau să apăs pedala și mașina să pornească după 2 minute. chestie de gusturi, probabil.

    • NOU
      #70

      Nu e legenda. Dacă nu e limită permanentă, precis e un santier pe o distanță lungă și te limitează chiar până la 60…
      Dpmdv mașinile puternice sunt printre cauzele multor accidente din țară. Sau poate mai precis faptul că mulți nu cunosc îndeajuns puterea aia și se bagă in depășiri riscante, crezând că „apasă pedala și se duce, nu după 2 minute”…
      P. S. Scriu în cunoștință de cauză de germania pt că trăiesc aici, nu din auzite. Cel puțin în partea de sud e cum zic eu.

      00
    • Gogule, de ce introduci in discutie zone in lucru (unde e perfect normal sa existe restrictii)? Ce relevanta au? Peste tot in lume exista restrictii pentru zone in lucru. Spui ca in sudul Germaniei e plin de limitari? A3 Passau – Deggendorf. A3 Nürnberg – Würzburg. A92 Deggendorf – München. A9 München ´- Nürnberg (pe portiuni), A8 München – Stuttgart – Karlsruhe, A95 München – Garmisch-Partenkirchen, A96 Memmingen – Elvetia, A7 Memmingen – Würzburg, A81 Stuttgart – Zürich, A5 Karlsruhe – Freiburg. Toate din Bayern si Baden-Württemberg.

      Cca. jumate din totalul kilometrilor de autostrada nu prezinta restrictii de viteza. Da, undeva la 40% au restrictii permanente, in timp ce pentru restul exista periodice (interval orar, pe ploaie, santiere samd.).

      00
    • Acum 1 lună am traversat Germania şi chiar dacă există limită de viteză, e complet altceva.
      Adică toată lumea merge cu 140-145, inclusiv eu mergeam în linie pe banda 1, şi încă erau o grămadă care depăşeau fără stres. Şi 99% nemţi, deci nu poţi zice că scapă de amenzi sau că nu ştiu de radare.

      Pe porţiunile fără limită, destul de dese chiar, norma era 150 constant, şi la fel, încă eram depăşit pe banda 2 relativ des.

      Da, mai rar vedeam câte-un ninja care să meargă cu 200, nu zic, foarte puţini, dar nemţii majoritar, merg repede şi constant…şi nu poţi ţine ritmul de 140,150 cu motor de 1.2,1.4 că termini benzina între ieşiri.

      00
    • NOU
      #73

      Stefane, dar zonele de lucrări țin 1-2 zile sau câteva luni? Termină o zonă si gata, nu se mai apucă in alt loc?
      Pe autostrăzile alea pe care le-ai spus nu există limitări permanente??? Că nu prea înțeleg ce vrei să spui. Am circulat pe toate și pe toate am dat de limitări permanente, nu din alea de umezeală sau ceva…

      00
    • Da, tot ce am enumerat eu nu are, in proportie de 90% din lungimea totala, restrictii de viteza. Repet, la viaducte, poduri, tuneluri, in zone unde se doreste a se mentine zgomotul sub anumite limite, in zone cu risc de acvaplanare, pe centuri ale oraselor, exista restrictii de 120-130 (poate si mai putin). Si e si normal sa fie asa. Dar asta e doar o perioada scurta, de cativa km, apoi se revine la Richtgeschwindigkeit, adica cei 130km/h recomandati, dar neobligatorii. Daca ai astfel de portiuni cu limitari relativ scurte, nu poti spune ca pe segmentul respectiv e limita de viteza. Ca un contraexemplu, ia A8 München – Salzburg unde e limita 120 mai peste tot. Mai sunt si zone cu limita dinamica, data de ITS (acele panouri informationale), in functie de gradul de aglomerare.

      Cat despre santiere, nu au relevanta in discutie. Indiferent daca tin 5 zile sau 6 luni. Nu ne intereseaza situatia cand se ingusteaza banda, cand se restrange pe un singur sens samd. Acolo se impun limite pentru a mentine siguranta circulatiei. Important este de vazut cum arata situatia cand nu se desfasoara lucrari, adica in starea originara.

      00
    • „putine portiuni pe care nu e limita” – probabil te referi la nordul Germaniei… ca acolo nu prea sunt producatori de masini. In sud, regula e sa fie cat mai mult fara limita, ca oamenii fac lobby sa nu se puna limite, ca apoi nu se mai cumpara motorizari cat casa si rs si vrs si gti si etc…

      00
    • NOU
      #76

      Ok, puține, tot mai puține, poate m-am exprimat greșit. Cert este că nu prea mai poți merge pe distante mari și să „îi dai cât poate”. Stefane, atâta vreme cât există șantierele, trebuie să le iei în calcul. Ca nu îți planifici un traseu, dar nu bagi in seama acele „blocaje”. Ideea e ca in afară de germania, in rest peste tot ești limitat la o anumita viteză maximă de sa zicem 130. Așadar, nu văd pentru ce am nevoie de putere. Mai ales că majoritatea conducem cel mai mult în orașe, mai ales ca majoritatea cititorilor blogului conduc în românia.

      00
    • Nu ai nevoie de putere ca sa ii dai doar cat poate ( poate atat te duce capul pe tine) oamaenii normali isi cumpara o masina cu o rezerva de putere pe care te poti baza in depasiri.

      00
    • nici măcar în depășiri. ci doar ca să fugi de idioți și să poți merge cu o viteză umană când și dacă vrei.

    • Ai dreptate. Eu doar incercam sa ii explic specimelului.

      00
    • Am uitat sa spun ca premiul de idiotenie meige la „soferii” care accelereaza cand sunt depasiti.

      00
    • @Gogu: afirmatia ca pe autostrazi in Nemtzia nu e limita de viteza, are aceeasi valoare cu afirmatia ca pe drumurile nationale (in Nemtzia si aiurea) limita e 100km/h. Se refera la limita implicita, aia pe care o respecti cand nu sunt alte limitatoare de viteza care sa spuna altceva. Nu are treaba cu santiere, centuri, curbe prea stranse sa le iei chiar cu 200 s.a.m.d. In plus, nelimitarea se refera la autostrazi, adica cele care au indicele A + un numar. (A de la Autobahn, cred ca e evident). Am vazut romanasi care stiau ei ca exista multe multe limitari pe autostrazi, cand ei de fapt mersesera si pe B-uri (drumuri nationale – Bundestrasse) dar imbunatatite, ceva in genul asta:

      https://en.wikipedia.org/wiki/Dual_carriageway#Germany

      si care aveau limita de viteza pe toata lungimea lor.

      In alta ordine de idei, in Romanica ceva mai mult putere nu strica pentru ca dai de tot felul de idioti. Spre exemplu am vazut un caz in care unul cu Opel Astra se chinuia sa depaseasca un Logan care nu se lasa depasit. Probabil Astra ala avea motor de 1.4 iar Loganul era de 1.6. Oricum, in ambii se umflase taratza, primul ca el are masina germana, deci e datoria lui de onoare sa depaseasca Loganul, al doilea voia probabil sa demonstreze ca si soferul conteaza, nu doar masina. Au mers in paralel km buni.
      Alt caz mi s-a intamplat chiar mie, pe cand aveam Dacie. Un nene incepator cu o bashina de Skoda Fabia de-abia motorizata incerca sa ma depaseasca pentru ca dupa aia sa mearga cu 70 la ora in fata mea. Si daca il depaseam se enerva, accelera si iar o lua de la capat. Cu ceva mai multa putere lasam coloana (si implicit Skoda) in urma si aia era.

      00
    • NOU
      #82

      @alex, am amintit de autostrazile fara limita din Germania pentru ca, cel putin teoretic dar mai ales legal, acolo poti exploata puterea masinii, pe portiunile alea te poti bucura de toti caii pe care-i are, poti simti plaja cuplului si poti vedea cat de tare poate merge masina aia nenorocita. Repet, din punct de vedere LEGAL. Sau pe circuite.
      In rest, pe restul soselelor din lume, legal esti obligat sa respecti limita de viteaza indicata. Care cel mai mult pe autostrazi e 140 si pe restul soselelor e maxim 100.
      Cand te sicaneaza cineva, nu trebuie sa-ti pui mintea cu el, ai la indemana nr de telefon al politiei. Suni si-l rezolva bajetii, nu creezi situatia mai periculoasa decat deja e facuta de idiot.
      Legat de cei care au nevoie de putere sa poata depasi, cat castigi in plus? Nu de putine ori cand mergeam de la Sibiu la Timisoara ma depaseau disperatii pe Valea Muresului, sau pe la Faget, iar la intrarea in Timisoara, la primul semafor de pe Lugojului stateam unul langa altul la semafor… Ce a castigat ala ca a depasit ca disperatul, punandu-si viata in pericol, dar mai grav a celor din jur? Posibil sa fi ajuns la semaforul ala cu cateva secunde inainte…
      La fel cand mergeam de la Ploiesti la Sibiu, aceeasi poveste.
      Deci imi repet intrebarea, pt ce avem nevoie de atata putere? Cand legal nu ai unde sa o folosesti…

      00
  19. a fost curba cu downsizezingu sa zic asa motoare mici turbo, proaste, complicate si cu consum mare. Se pare ca in ultimii ani se incearca o reintoarcere la motoare mai mari, mai fiabile. Mie imi place ce face mazda cu motoarele SKYACTIV, se misca foarte bine pentru masini aspirate si cu consumuri forte bune in oras. Nu nu am asa ceva inca dar am mers cu ele destul.
    In rest nu mi-as mai lua niciodata masini cu motoare aspirate, rutbi, diesel benzina etc, irelevant care sa aiba mia putin de 100cp/tona. Asta e singurul calcul ca utilajul sa se miste decent…

    00
    • My 02 cents
      Motoarele mazda pe benzina au fost mereu ceva de vis. Diesel-urile sunt luate de la PSA, însă benzinărele sunt ale lor. Și îs bune.

      00
  20. problema e ca o directiva europeana ii „indeamna” la asa ceva

    00
  21. Iar eu iubitor de motoare minim 2L… pe viitor posibil sa ma uit la un camion sau autoutilitara nu ?!

    00
  22. Pentru că, probabil, nu s-ar vinde așa mult. De fiecare dată când mai gândești ceva de genul ăsta, aduți aminte că trăiești într-o bulă. Dacă tu și alți 2-3 cunoscuți v-ați gândit că ar fi bine să aibe cutie automată, asta nu înseamnă că ar vinde de ar rupe. Costul unei cutii automate este mai mare, cheltuielile de dezvoltare sunt, de asemenea, mult mai mari decât în cazul unei cutii manuale, ceea ce ar înseamna un adaos destul de consistent față de modelul de bază. Se vinde Duster cu 2l benzină și cutie automată în Rusia. În India are cutie robotizată. Bine, se vinde e mult spus, există în ofertă…

    00
    • Haide fii cuminte ca pentru zevzeci primitivi ca tine, in urmatorii zece ani nu o sa mai gasesti cutie manuala decat in magazia aia unde iti depozitezi cremenea si arcu.

      00
    • Pe piața din India există, de asemenea Dacia Lodgy, mă rog, Renault Lodgy. Se vinde cu cutie de viteze manuală, dar anul trecut a fost dezvoltată varianta cu cutie robotizată. Atât, s-a dezvoltat și s-a băgat la arhiva, pentru că studiile de piață au arătat că nu există destui clienți pentru așa ceva, prețul de vânzare ar fi fost prea mare.

      00
  23. Golf are 2.0 TDI si Megane are si 1.6 DCI. Doar ca trebuie sa pui echipare superioare. Golf are inclusiv o varianta R. Renault va prezenta RS-ul de la Megane in scurta vreme. Si R si RS au peste 300 CP.
    Cand VW facea 1.9 TDI in lista mai era un 1.4 TDI, obtinut tot din 1.9 prin eliminarea unui cilindru. Dar erau prea fiabile. Ei o baga cu poluarea.

    00
  24. uitam micul amanunt ca un 1.4 din ziua de azi bate un 1.9 de acum 15 ani

    00
    • lasa ca alte concepte despre motoare nu stiu astia, numa litri… nu zice nimeni nimic despre injectia in continua dezvoltare, noi materiale si ultimately, optimizari. sa scoti cat mai mult randament din motorul ala. nu, sa fie de minim 3L. nu mai conteaza ca evacueaza combustibil intact sau altele. litri e baza, boss. ce emisii, ce noxe, da-le dracului, LITRI. cat mai multi.

      00
    • Mai, eu nu inteleg, e asa mult un motor 1.8-2.0? Ceva iesit din comun, nemaivazut? Adica de ce se merge pe ideea ca rasnite de 1l, in trei cilindri, e za shit? Sau 1.2-1.4 bi/tri-turbo? De ce nu ne vorbiti si despre fiabilitate? Rafinament? Consum in sarcina? Ca tot vorbiti de emisii, aveti vreo idee pe unde se situeaza? 1.0 Ecoboost (125cp) de pe Mondeo are 120 g/km, 1.5 Ecoboost (160cp) de pe Mondeo are 136 g/km, 1.4 TSI de pe Passat (125cp) are 119 g/km si 2.0 de pe Mazda 6 (145cp) are 129 g/km. Despre ce vorbim aici? Am ajuns sa punem motoare de 1.0l, trei cilindri, pe masini ca Ford Mondeo? Pff…

      Ps. Pe parte de diesel e la fel, diferenta maxima de cateva g/km de la 1.5-1.6 la 2-2.2. Si uneori in favoarea motorului mai mare.

      00
    • 1.4 din ziua de azi bate un 1.9 de acum 15 ani pe hartie. Un motor de 1.4 si 130cp nu e acelasi lucru cu un 2.0 de 130cp. Ambele scot 130cp pe la vreo 6000rpm dar cam atat. Curba de putere e diferita. Si rezistenta in timp.

      00
  25. Bine ca vreti motoare de camion pe o buburuza de Polo sau Golf. Nu inteleg ce puteti face cu un amarat de Polo cu motor de 2L, de ex. Nu va e frica ca i-ar sari planetarele de la loc, sau ca ar pierde vreo roata?
    Lasati-o in pl cu astea mici. Vreti camioane, luati un pick-up Ford cu motor de 5 sau 6L si tractati si un bloc. Bine ca zici de Ford, ca aia mai au 2L pe pitice. Pai ii doare pe ei la basca de asta, ei doar is obisnuiti cu multi litri, cum au arso de la inceputuri, cand nu-i pasa nimanui de oil si de poluare. Atat ca acum sunt niste norme de respectat, mai ales in EU.
    Io nu vad problema cu modul baietilor de gandire. Cat timp cumperi ce vor ei si fac bani…
    Daca tu vrei o alta combinatie, dute fa-ti masina singur. Dar sa scrii frustrari si ranturi din astea in void… aiurea. Dar esti hater de-al meu, e ok. :)

    00
    • da, proaste mașini polourile alea cu motor de 1.9 https://imgur.com/HXDnw1H.png

    • Te rog, nu pomeni Ford, primul (cred) producator din lume care pune un motor de 1.0l si trei cilindri pe o masina din clasa medie (Ford Mondeo). Mai mult, paralele intre Ford USA si Ford Europa nu prea au relevanta.

      00
    • Ideea e sa ai de unde alege. Nu ca „de ce nu exista motor de 3L pe polo”.

      Pana acum reuseau sa ofere motorizari diverse pe toate masinile, aveai de unde alege. Acum te obliga sa iti iei masina mare cu motor mic, masina mica cu motor de drujba :)

      00
    • Polo cu motor 1.9TDi nu era o mașină proastă, doar că aveai impresia că mergi cu motocultorul prin oraș :)

      00
  26. Skoda Rapid se vinde si cu motor 1.6 TDI. Volkswagen Golf se vinde si cu motor 2.0 TDI. Renault Megane se vinde si cu motor de 205 CP.

    00
  27. NOU
    #102

    Nimeni nu zice nimic despre faptul ca Duster cu o cutie automata sau cu 4×4 o sa canibalizeze tot pana in 25-30.000 de euro? Cutie automata in oras, 4×4 in afara oraselor.

    00
    • Ha, Duster nu e nemaipomenit, este o mașină spartană: rabat la insonorizare, la stabilitate, la tratamentul anticoroziune, la funcționalitate în interior, la dotări, la parametri dinamici ai motoarelor; comportament prost în caz de accident – trei stele din cinci. Și o versiune diesel de top costa cat nu mai merită sa cumperi, dacă ai banii aia atunci mai pui 10% si-ti iei Altceva. Am avut 11 ani Logan, a fost bun la vremea lui, dar ajunge. Nu mi-e dor deloc de senzația de barcă si de lipsa de nerv a motorului, pe care Duster le moștenește. Continui să folosesc Logan în oraș și pe coclauri, e perfect, însă pentru autostradă sau DN, în caz de accident, vreau sa mai am o șansă.

      00
  28. Costă prea mult pentru producător să aibă în ofertă motorizări care se vând într-un nr. infim de bucăți. Acum niște ani buni am văzut o statistică cu ce motorizări s-a vândut Glof 5 în Germania (mașini noi). Nu mai țin minte dacă era statistica pe 1 an sau pe toată generația.
    45% din vânzări erau cele pe benzină aspirate 1.4 (80 CP) și 1.6 (105 CP).
    35% din vânzări erau motorizarea diesel cea mai slabă (1.9 TDI de 90 CP parcă).
    Restul de 20% erau luați în mare parte de motorizările diesel rămase (2.0 TDI) si restul de benzine (toate tsi-urile).
    Toate tsi-urile care aveau de la 120 CP în sus aveau sub 5% din vânzările totale.

    00
  29. Eu ma uit la un MX-5 nou. Ca sa iau motorul de 2.0 trebuie sa urc mai sus in echipare. Adica inca 6000E pe niste chestiuni de care nu am nevoie.
    Thank you Mazda!

    00
  30. Volvo v40, au promotie :) daca vrei putere, D3 sau T3 in sus.

    00
  31. Și eu mă tot uit să o schimb. Din cauza motoarelor am ajuns să aleg doar între bmw și mercedes. Cred că într-un final merg pe C400.

    00
  32. plot twist:

    Românii preferă maşinile de fabricaţie germană, produse după 2011, cu motoare care au între 80 şi 120 de cai putere şi preţuri cuprinse între 5.000 şi 10.000 de euro.

    https://www.digi24.ro/stiri/economie/consumatori/care-este-masina-second-hand-cea-mai-cautata-de-romani-718378

  33. „Poate de aia vedeți atât de multe breakuri pe șoselele din afară. Nu pentru că oamenii vor neapărat tipul ăla de mașini, dar dacă hatchback-urile sau sedan-urile au motorizări de râșniță…” As zice ca e mai degraba invers: unde se vand volume mari, lumea vrea breakuri, asa ca le dam cat mai multe variante… e penibil sa vezi Jaguar break, dar nu cred ca vedem Jaguar break in DE pt ca a vrut omul motor mare, ci pentru ca a vrut break…

    00
  34. Mașina din poza ta a avut în gama cel mai prost gândit motor din istorie unul cu bloc de 4 cilindri din care funcționau doar 3… (plus infamul 1.2)
    Acum ca să îți rezolv nelămurirea cu Duster: au pus EDC doar pe o motorizare și pe 4×2 pentru că în curând se lansează viitoarea generație și vor lansa în gama aia la un moment dat Dusterul 4×4 cu EDC. Strategie de MK, bro! Vorbim despre grupul Renault care face neșpe mii de facelifturi și modificări la generațiile fiecărei game

    00
  35. 1. Corect, strict la Megane, daca vrei si automata si motor decent diesel, tough luck. Fie una fie alta si e stupid. Impresia mea era ca in privinta Megane-ului era despre diesel.
    2. Kadjar nu exista in 2013 si n-a avut niciodata 4×4 cu automata. Noua versiune de Qashqai, asta din 2014 incoace, deasemenea, n-a avut 4×4 cu automta. Da, J10, versiunea anterioara a avut (pana in 2013). Dar ideea ca Dusterul n-are acum 4×4 si automata ca sa nu le incurce pe cele de mai sus e absurda. Fiindca, repet, nu au nici ele.
    3. Golf au pe stoc versiunea aia, verificat la dealer. Octavia nu stiu, dar lista respectiva este cu masini livrare stoc, preconfigurate, la fel ca si la Golf, deci presupun ca au si acolo.

    Hai sa zicem ca poate am un 0.5 din 3 gresite, cu indulgenta, ca 1 e discutabil. La 2 si 3 am sigur dreptate. Zic ca argumentatia mea e OK.

    00
  36. 1. am înțeles, deci nu poți avea diesel și automata, e împotriva firii, pentru că pitong. e victoria ta argumentați asta.

    2. asta e ideea, de ce naiba nu au pus 4×4 și automat, că au ambele tehnologii.

    3. ok.

    0.5 din trei? ai o părere prea bună despre tine.

    • 1. Strict la Megane, ai dreptate. Si e stupid ca n-au. Mi-am dat juma de punct acolo fiindca, repet, situatia nu e generalizata: Skoda, Golf, Kia, Hyundai si altii au motoare diesel decente (1.6 cel putin si peste 130 de cai) cu cutie automata.
      2. Costuri? Faptul ca 4×4 nu se prea vand? Greu de spus.

      00
    • 2. crezi că oamenii vor motoare 1.6? să nu fie 20-30% care să vrea 2 litri?

    • Eu dau vina pe Uniunea Europeana, politica idioata legata de emisii si taxe/accize enorme pe combustibil. Cam de la asta a plecat toata chestia cu downsizing, diesel 1.4, motoare benzina 1.0 turbo etc. Ma rog, faptul ca Europa e pe campii in privinta masinilor e usor de dedus si din faptul ca mai mult de 80% din masinile vandute au cutie manuala.

      In State, Australia si Canada situatia e cu totul alta, inca mai au o urma de ratiune (ma rog, si conditiile sunt altele ca suprafata and all).

      00
    • NOU
      #120

      „politica idioata”

      He he

      00
    1. Megane GT are 1.6 benzina cu 205 CP. Deasemenea 1.6 diesel cu 130CP (https://www.renault.ro/gama-renault/autoturisme/megane/configurator.html#configure/A/engine)
    2. Nici Kadjar si nici Qashqai nu au 4×4 cu cutie automata. Si nu au avut deloc, nu le-au scos recent din oferta sau ceva.
    3. Atat Octavia sedan https://cc.porscheinformatik.com/sl-ro/ro_RO_SKODA/C/search?mgb=500_Noua%20Octavia&fuelType=Diesel&radius=50) cat si Golf clasic https://cc.porscheinformatik.com/sl-ro/ro_RO_VW/V/search?mgb=056_Noul%20Golf&fuelType=Diesel&radius=50) au diesel de 2 litri.

    Tinand seama de cele de mai sus, mai ramane ceva din articolul tau? In afara de „hai sa ma plang despre chestii care nu exista si sa trag o concluzie care n-are nicio legatura cu realitatea”?Ti-ar fi luat fix 2 minute sa afli chestiile de mai sus.

    00
    • 1a. megane gt e coupe și e GT. ce urmează, să îmi spui că există un audi r8 cu care poți merge la piață și îl parca in bucurești printre blocuri, că e mașină mișto de familie și are consum bun?
      1b. diesel-ul ăla 1.6 vine doar cu cutie manuală. și suntem în 2017, deci nu.

      2. greșit. au avut și au cutii automate. încă din 2013. de ce nu le vând acum, ăsta e unb mister.

      3. ok, aici ai dreptate. du-te la un dealer, află când peste 3-6 luni îți pot aduce motorizarea aia.

      ținând seama de cele de mai sus, 2 din 3 greșite, ce spune asta despre argumentația ta?

    • GT la Megane e cu 4 uși, boss, e variantă de echipare, unde ai văzut tu Megane generația nouă coupe?

      00
  37. Astept de aproape o luna sa apara la vanzare un Polo MK5 de 1.4
    Tot ce am citit despre motoarele puse pe MK5 de 1.2,1.0 si 1.6 ma fac sa nu le aleg. Nu ma intereseaza consumul, nu ma intereseaza impozitul. Tot ceea ce ma intereseaza este ca mecanica masinii sa nu fie distrusa din cauza motorului.
    Daca tot mi-a atins acest articol un subiect sensibil pun si eu o intrebare: ce parere aveti de Polo 6R 1.6 Bluemotion?

    00
  38. Un mecanic de la Renault îmi spunea că motoarele 1.5dci K9K EURO 6 vor avea mari probleme cu filtrele de particule, mai ales la drumurile noastre, unde nu pot să-și facă regenerare. Tot el spunea că cutiile cu dublu ambreiaj de pe Dacia/Renault sunt fabricate în Germania, iar înainte să pice ambreiajele (care ajung la 300.000 de kilometri) pică sistemul robotizat, comandat de calculatorul cutiei.

    00
    • ce treaba are drumul cu regenerarea filtrului ? stiam ca la un mom dat, independent de viteza incepe sa se regenereze si e bine sa mergi atunci la modul ca ideal ar fi sa nu opresti motorul in mijlocul regenerarii. poate ma insel

      00
  39. Din avion si pe ceata: Seat Leon 1.8 tsi sau 2.0 diesel. Sa nu mai zic ca la Leon ai si versiunea Cupra, 2.0 tsi.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.