Un pic de politică europeană…

Ce mai fac Turcia și China prin Europa. E cu Bosfor, cu Balcani, cu multă politică și calcule complicate.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

14 comentarii

  1. Cea mai fezabila varianta pentru un canal e ala prin munti :)))

    00
  2. Îmi plac autostrăzile turcești. Sunt de vis. Au investit enorm în infrastructură și au luat un avans în fața Uniunii Europene.

    00
  3. Un canal prin Balcani nu ar fi practic o deviere (chiar partiala) a cursului Dunarii? Da, stiu, ecluze, dar totusi.

    00
    • Nu, canalul se dorește a fi legat de râul Morava care mai departe se varsă în Dunare, nu Dunărea se varsă în Morava.
      Oricum este simplist prezentat videoul ăla, marile nave transcontainere nu pot naviga pe râuri, schema asta ar presupune ample instalații portuare la intrarea în canal pentru a muta marfa din transcontainerele oceanice pe cele fluviale, bun asta înseamnă evident dezvoltarea portului Thessaloniki, eventual dublarea acestuia.

      00
  4. Îmi plac sistemele comuniste că ele cred că banii infiniți și rentabilitatea nu are nici o pondere.

    Dacă ar ajunge să facă așa ceva, ori îi bagă pe chinezi în faliment ori pe țările prin care va trece.

    Te gândești doar la noi de câtă sclavie a fost nevoie pentru câțiva km la câmpie, ăștia discută de muncitori (fie ei și chinezi aduși cu vaporul ca sclavii de altă dată) și canal prin relief foarte divers :))

    00
    • Dacă intră Putin în Europa nu e nevoie de muncitori chinezi, or să rămână destui capitaliști care nu apucă să fugă în Anglia :))

      00
  5. De cînd așteaptă rușii să-și spele zilnic cizmele în Bosfor…

    00
  6. cand s-a blocat evergreen ala in suez? pui un d-asta de-a curmezisul in varful muntelui si te pisi pe toata investitia chineza. rostok anyone? posibil sa o muste unii…

    00
  7. Daca la canalul de la Instanbul s-a inceput deja proiectarea, forarile si explorarile aferente (care probabil vor fi intarziate de declinul economic al Turciei), canalul prin Balcani e o pura fantezie – o cantitate de lucrari mult prea mare pentru ca acest canal sa fie vreodata profitabil (plus o diferenta mare de nivel ceea ce ar face necesara instalarea de ecluze numeroase care vor ingreuna si intarzia navigarea si vor creste costul substantial) – si aici ma astept ca problemele ce vor aparea in China dupa spargerea bulei imobiliare si stagnarea aferenta statelor dictatoriale sa faca ca acest proiect sa fie istorie.
    Plus ca nu cred ca UE va fi de acord cu o lucrare de asemenea anvergura facuta de China pe banii ei in Europa in state ce sunt canditate la integrare si care probabil vor fi primite in maxim 10 ani.

    Ca sa vedeti ce inseamna fanteziile, ce ziceti de canalul navigabil Gdansk – Galati, legam Marea Neagra de Marea Neagra prin Prut, Nistru si Vistula. Ce ziceti?
    O alta fantezie ce dateaza de pe la 1926, dar oricum mai usor de facut si oarecum mai utile decat canalul prin Balcani.

    00
    • Una e să faci un canal pentru vapoare cu 19-20 metri pescaj și alta niște canale de legătură pentru motoșlepuri cum dealtfel există multe deja (Dunăre-Rin-Main, Volga-Don sau Caspica-Baltica prin Volga și lacurile rusești, etc).

      00
  8. omul trage o dunga pe harta si zice ca un vas cu containere din China ajunge la Rotterdam pe Dunare. cati dintre voi ati fost pe langa Dunare si ati vazut asa ceva mergand in amonte? ala s-a blocat in Suez dar sigur urca pe la Orsova in august pe debit redus!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.