Îmi place emoția cu care lucrează UBER

Știrea cu cei patru șoferi UBER ale căror mașini au fost confiscate de autorități la Cluj a făcut deja ocolul internetului. E interesant cum taximetriștii clujenii au fost mai isteți decât cei bucureșteni și le-au întins capcana șoferilor fără autorizație.

Dar altceva e demn de menționat aici.

Întâi, impotența autorităților. Serviciul e ilegal, oamenii n-au autorizație, dar totuși el există și funcționează, pentru că …nimic.

Și apoi, cum un serviciu ca UBER manipulează poporul prin emoție. Nu ar cam fi cazul să ai un serviciu de transport decent? Chiar dacă e ilegal, nu te-ai săturat de taximetriști? Hai că te-ai săturat, și la cât de plină e țara asta de ilegalități, una în plus nu mai contează.

Nu știu, avocații UBER văd că tac la faze din astea.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

73 comentarii

  1. haide bro, tie nu ti-a placut de robin hood ca erou? :))

    00
    • Pe de alta parte nu e ilegal ca taximeTristii sa mearga cu ceasurile masluite, masini fara itp ce mai au putin si se dezmembreaza si atatea altele? Intreb si eu…

      00
    • Robin lua de la bogati si dadea la saraci.Uber face invers,ia de la saraci si da la bogatii de-afara!
      Unde vezi legatura?

      00
  2. Ardealu-i fruntea ! Super tare, credeam ca a iesit cu bataie, dar i-au jucat elegant, sah mat ! Stiti cumva, taximetristii din Cluj au obligatoriu studii superioare ? :)

    00
  3. Pe 4 august am primit urmatorul semeseu: De astazi poti comanda uberX in Cluj-Napoca! Incearca-l si tu. Foloseste codul UberlovesCluj si ai o cursa gratuita in limita a 20 lei.

    00
  4. intra in legalitate sau dispari,regula unei societati democatice.

    00
    • Ei na, daca ar fi cum zici tu, ar iesi un serial mai bun ca „the leftovers”.

      In piete nu ar mai fi nimeni.

      00
    • NOU
      #11

      Imi poate spune si mie cineva de ce ceea ce face UBER ( intermediere ) este „mai” ilegal decat ceea ce face OLX ? sau oricare alt sait de INTERMEDIERE ?

      UBER = aplicatie ce intermediaza nevoile unor oameni !

      eu client am nevoie de o masina sa ma duca de la x la y
      eu sofer am nevoie sa mai fac niste bani ducand cu masina pe cineva undeva

      ambii sunt de accord cu acest serviciu !
      ambii sunt platitori de taxe si impozite prin tranzactie la vedere !

      care e de fapt nemultumirea legala ?

      00
  5. Vai, dar cum, nu caca presa internationala ca e…disruptiv, next big thing si alte mizerii ? Soferii au ramas cu buza umflata si Uber se spala pe maini si pleaca, fraierilor.

    00
  6. Sunt curios ce preturi a avut UBER in perioada UNTOLD, eu am mers o singura data de curiozitate cu ei (si gratis), insa tarifele la orele de varf sau pe vreme rea sunt cel putin triple in Bucuresti.

    00
    • Uber a avut pret de 1.7 RON/km + 0.2 RON/min. Asta in comparatie cu taxiurile care au tariful de 2.5 RON/km.
      Pe toata perioada festivalului Untold, toata lumea a avut 50% reducere.

      Seara, cand era foarte ocupat, tariful a crescut pana la 2x. Dimineata se poate sa fi crescut mai mult, nu stiu ca n-am participat.

      00
    • Au avut tarife reduse. ;-)

      00
    • A fost maxim x2, dar era tot weekendul reducere de 50%. In traducere reala, asta insemna cam cu 10-20% mai ieftin decat taxiurile Clujene.

      00
  7. O sa dispara. Ca si AirBNB. Din sute de motive. Majoritatea de bun simt. Astea sunt businessuri eficiente pentru ca nu sunt taxate. O data ce taxezi valoarea economica tinde spre 0.

    00
  8. Personal m-am saturat de taximetristi jegosi cu masini care ai impresia ca mergi cu un tractor pe camp. Cei de la UBER o ard ilegat si sarcastic. Personal merg cu masina personala si METROREX. Fac o pereche de minune.

    00
  9. E 2.5RON/KM in Cluj taxiul zici ca te plimba astia numai cu lex-uri, in afara de CLIMA si CONFORT (parca asa ii zice) toate firmele au loganuri imputite si majoritatea scartaie din toate suruburile, cand te urci nu sti ce pute mai naspa soferul sau masina si totii au un chef al dracului de povesti… presupun ca sa inteles ca nu are rost sa vorbim despre clima vara. Asa ca sper sa circul cat mai des ilegal cu UBER de acum incolo.

    00
  10. Pana la urma singurul lucru care conteaza e ca uber e ilegal pt niste motive care n-ar trebui sa existe. Legea trebuie schimbata, aia e tot. E penibil sa ridiculizezi ceva ce e ilegal pentru ca… Pula mea!

    00
    • Vorbim vorbe sau ai idee care sunt motivele alea? Hai ca ti le rezum eu. ITP-uri la 6 luni. Platit TVA 20%, impozit pe profit 16 si dividend 5. Platit licente de transport catre municipalitate ca sa aiba fonduri sa iti faca tie treceri de pietoni si pasarele suspendate sau parcari spic. Platit licenta metrologie (ca sa nu te tepuiasca ala la bon). Platit asigurare de taxi (Dubla fata de aia pe care o are Gigi Stancu). Si multe altele

      00
  11. „Manipuleaza” prin servicii mai bune.
    De unde sa incep…
    1. Daca piata oferea servicii pe masura cererii, Uber nu castiga super cota de piata in Ro
    2. Daca mafia locala de taxi/spaga pentru autorizatia de transport in comun nu exista, apareau mai multi antreprenori in domeniu, deci Uber nu avea o piata in Ro
    3. Daca oameni ca tine ar fi scris le fel de multe articole despre situatia groaznica in care se afla industria de taxi din Ro, poate ca ar fi aparut si fonduri si oameni care sa schimbe „status quo”

    Stim cu totii de ce si cum a aparut Uber in Ro; in loc sa vedem incercari de adaptare a legilor de transport dupa niste standarde demne de o tara membra a Uniunii Europene, si in proces scoaterea Uber din piata in mod natural, noi mergem sa protejam o mafie veche de zeci de ani care ofera remuneratie sub nivelul minim pe economie, nu are nici un fel de standarde de decenta si servicii, dar singurul lucru care se mentioneaza e ca au avut bani de spaga pentru asa-zisa „Autorizatie”.
    Parol!

    00
  12. Șefa uber România este fiica fostului (si viitorului) sef anaf deci uber este legal ca așa zice tati.

    00
  13. In 2050 poate o sa trecem peste subiectul asta. Peste ala cu taxiuri jegoase, soferi psihopati, mers fara aparat, lipsa rest, pretentii de lasat bani etc. se pare ca s-a trecut mult mai usor.

    00
  14. În SUA, cum sunt taxaţi UBER?

    00
  15. As zice ceva nasol de Uber ca is ilegali, dar tocmai ma uit la un film cu Kodi si nu am platit pentru el.

    00
  16. Uber e prea ieftin. Dacă poți să iți instalezi aplicația aia înseamnă că iți permiți un telefon mai scump, deci ai bani de un taxi mai scump.

    Uber ar putea sa ceară mai mult, dar nu vrea. Neapărat trebuie să facă concurență neloială. De parcă taximetriștii aia cu dacii amărâte nu ar conduce ceva mai bun și mai curat, dar nu pot, îs săraci toți.

    00
    • Taximetristi nu pot sa ofere un serviciu mai bun pentru ca intr-un mod super amuzant legea nu le permite. SI pentru ca nu ii duce capul nu dau din gura pe tema asta. Nu ne legam acum de faptul ca unii nu se spala. Discutam de lege.

      O sa ziceti…cum dracu? Dupa putina documentare pe internet. Cand iei licenta, tu ai un tarif maximal impus prin hotarare locala in orice oras. Nu poti maine sa cumperi 10 Mercedes Benz clasa C si sa ceri tarif 12 lei pe KM. Nu ai voie legal. In plus apar si limitari comerciale. De exemplu in Otopeni pentru a fi in terminal trebuie sa ai 1.4 RON/KM, nu mai mult. De la asta pleaca totul. E un cerc vicios.

      00
  17. Uber e rău și Mementobus sunt buni și luptă împotriva mafiei în transporturi? Păi să ne hotărâm.

    00
  18. Pentru că:

    – Oamenilor le place sa fie masini curate si intretinute
    – Oamenilor le place AC-ul in masina
    – Oamenilor le place sa plateasca cursele cu cardul, online, fara sa-si faca griji ca nenea taximetristul nu vrea sa-l astepte la un bancomat sa scoata cash
    – Oamenilor nu prea le surade sa dea spaga la taximetristi pentru un serviciu care oricum este platit…
    – Oamenilor nu le place sa fie furati „cu maimuta” cu taximetre manarite
    – Oamenilor le place un sistem care ii tine pe Uber-isti motivati (sistemul de rating)

    • Asa zicea si Yasser Arafat ”e ilegal, e terorism dar luptam pentru o cauza nobila, pana la urma o sa fim recunoscuti” Ai dracu omosecsualii astia cu argumentele lor

      00
    • True

      00
    • Nu am mers niciodata cu Uber, foarte rar am nevoie de taxi, dar urasc „discutia obligatorie” cu soferul de taxi pe parcusul calatoriei. Ma doar in plua de filozofia lui de viata, din punctul meu de vedere daca nu stii sa faci nimic in viata poti sa te faci taximetrist.

      00
  19. Dar oare de ce nu-i aceeasi inversunare cu airbnb-ul ?
    Nu am vazut nicaieri hotelieri care sa intinda curse celor care-si dau in chirie proprietatea prin airbnb.

    Parerea mea este ca „shared economy” are nevoie de un cadru legal care momentan nu este.

    Iti trebuie autorizatie de la stat pentru transport de persoane… pentru ca ce ? Se liciteaza si se vand un numar limitat de licente de transport pentru a limita concurenta sau pentru a pune ordine in domeniu ?

    Daca intr-o zi nu ar mai fi nevoie de licenta de transport , credeti ca toata lumea s-ar face soferi de taxi / uber ?

    Uber si altii o sa-si gaseasca pana la urma locul in economie, dar nu in acest an.

    00
    • pentru ca varianta legala sunt chiar ok.
      ma gandesc ca airbnb are alt target, eu n-am sa stau niciodata asa, eu vreau hotel cu roomservice, micdejun preparat, sa mi se schimbe prosoapele, sa mi se faca patul, etc….

      00
  20. Am observat ca ai tu un dinte impotriva uber-ului. Cu ce e mai legala taximetria decat uberul? Ca are o licenta cumparata pe spaga de la anturajul din primarie? Sau ca 9 din 10 masini n-ar trece itp-ul si sunt hazarduri pt siguranta clientilor si a celorlalti soferi? Sau ca primesti bon fiscal fix niciodata?
    Asa ca explica-mi ce ofera taximetria peste uber, dar nu in teorie pe hartie, ci practic in realitate :)

    00
  21. in continuare sunt uimit de cati oameni nu inteleg faptul ca daca ceva e ilegal, atunci e ilegal. e atat de simplu. 2 rele nu fac un bine, imbecililor.

    00
    • Ți-a futut nevasta un șofer Uber?

    • o sa-ti mai explic o data, ca vad ca te-ai simtit.
      n-am zis ca uber n-ar avea avantaje clare peste taximetristi. acest aspect este irelevant. am spus ca ce fac ei este ilegal. sau tu esti genul care are impresia ca legile se respecta selectiv, in functie de cum il taie capul pe fiecare ? si pentru ca iti plac exemplele cu fututul, o sa-ti dau si eu unul: ce-ar fi sa te duci s-o futi pe ma-ta in vazul lumii si nu pe ascuns? ia vezi, te leaga cineva ? chiar daca tie sunt convins ca ti se pare normal. aha.

      00
    • Tu presupui ca legea romaneasca e ceva extraordinar, etalon cand e vorba de legi.
      Sunt aici sa-ti zic ca acea legea romaneaca e scrisa de cele mai proaste si mai slabe animale umane intalnite in campia romaneasca: Parlamentul Romaniei, groapa de gunoi a orice inseamna inteligenta si ratiune.
      Asa ca, pentru cei care veniti aici cu argumentul „legea romaneasca”, uitati cine a scris acea lege.

      00
  22. Plm, sa-si ia autorizatie de taxi si sa lucreze cu aplicatia lor, ca nu-i opreste nimeni. Daca nu le place aparatul de taxat, sa-si omologheze metrologic aplicatia pacii si sa-i vada de treaba cu ea.

    Inteleg ca taxiurile clasice sunt shit, dar sa te caci pe ea lege nu e modul de a rezolva problema.

    00
    • Pt Tulcea:

      „copie de pe certificatul de operator radiotelefonist al angajaţilor dispeceratului taxi, eliberat de autoritatea în domeniul comunicaţiilor;
      f) copie de pe licenţa de utilizare a frecvenţelor radioelectrice, eliberată de autoritatea în domeniu;”

      Despre asta vorbesti? You gots to be shittin me bro.
      Radiotelefonist, in sec 21?
      Pe oamenii astia ii protejam?
      Bai, romanilor, trezirea bai! Tara de cacat, servicii de cacat, va fura aia din parlament la secunda, si tot voi sunteti aia care nu intelegeti ce dracu se intampla pe planeta asta.
      „Un taxi care n-a dat spaga la stat?”
      „Burn it down!”

      00
  23. ”au primit amenzi de cate 25.000 de lei”. 25 de fucking mii lei?! Adică ~5600 euro??
    Mă lași? Dar ce-s polițiștii în Cluj, peștii taximetriștilor?

    00
    • Probabil au fost date pe persoană fizică.

      00
    • Mihai, nu cred că m-ai înțeles. Ideea era că există bănci comerciale care au fost amendate cu mai puțin. Iar ”devotamentul” polițiștilor pentru chestiunea în cauză este cel puțin suspect.

      00
  24. imi pare rau, nicio poveste in care taximetristii sunt baieti buni nu poate exista

    00
  25. Oricat de fan sau ne-fan uber ai fi nu poti sa nu recunosti ca ideea cu comenzile cu destinatie Politia e geniala.

    00
  26. bun, să zicem că uber e ilegal, și, cum spune amicul @mihai, suntem imbecili că nu înțelegem asta (afirmațiile de genul ăsta arată tot timpul cât de geniali sunt cei care le postulează), dar vreau să-i văd pe toți apărătorii aruncării uber la gunoi, cu zoso în frunte, să-mi explice cum explică legalitatea unei amenzi de 25000 de lei dată unei persoane fizice. (și, bineînțeles, aș vrea să-i văd aterizând pe otopeni la 23.30 și apoi, după miezul nopții, să caute un taxi, dar asta doar de amuzament)

    00
    • pe aceeași logică, dacă n-a mai futut de X zile, e ok să violez pe cineva? :)

    • replica ta se încadrează la erorile logice numite false analogii. se învață, sau nu, în clasa a noua. dincolo de asta, a răspunde la o ilegalitate cu o ilegalitate crasă și abuzivă din partea unei instituții a statului pune în discuție tocmai fundamentele legale ale acțiunilor acelui stat. altfel spus, discuția limitată la „uber este ilegal, imbecililor!” este superficială și ignoră total micile realități din mărețul spațiu carpato-danubiano-pontic.

      00
    • whatever rocks your boat.

    • ce vrea sa zica berenger aici ca o amenda „ar trebui” sa se dea proportional cu gravitatea faptei si cu veniturile faptasului (de aceea amenzile de circulatie sunt proportionale cu salariul minim pe economie).

      Cu toate ca locuiesc la 100m de locul unde s-a dat amenda, consider ca in acest caz Politia a dovedit putin excel de zel… anyways, instanta va hotara asta.

      Oricum, debate-urile aceastea nu au sfarsit pentru ca Windows-ul ii cel mai bun.

      00
    • O amenda e ilegala daca:

      a) nu e prevazuta de lege, ori aici nu e cazul, transportul neautorizat de persoane e o incalcare grava a legii si poate fi sanctionat cu amenzi considerabile, inclusiv de 25k.

      b) nu sunt intrunite conditiile pentru plata amenzii – aici se va pronunta instanta.

      00
    • Apropo, nwradu zice ca amenda e intre 25k si 50k, deci politistii au fost chiar blanzi.

      00
    • Analogia mi se pare aproape in regula, desi putin fortata. Daca in lipsa unui taxi legal pe Otopeni la 23:30, e in regula si un Uber ilegal, pt. ca ai o nevoie stringenta si nu te mai uiti la detalii gen legalitate etc., la fel si Vali, aflat intr-o situatie de forta majora („n-a mai futut de X zile”) si in lipsa de femei doritoare, apeleaza la un viol. O analogie mai buna ar fi fost o prostituata, acolo practic esti tot un client „de buna credinta” al unui serviciu ilegal.
      Merita insa discutata problema cu amenda de 25.000 de lei si confiscarea placutelor de inmatriculare. Din ce am gasit pana acum, legea prevede doar o amenda intre 1000 si 5000 de lei pt. abateri repetate.

      00
    • Intre timp am gasit ca se pedepseste cu amenda intre 25.000 si 50.000 de lei transportul de persoane fara autorizatie, dar si efectuarea de servicii de dispecerat taxi fara autorizatie.
      Poate explica cineva diferenta dintre „intermedierea de servicii de tip ride-sharing” si un dispecerat taxi.

      00
    • nwradu comite o manipulare frumoasă. să fie sănătos. în rest, e o problemă cu „instanța va decide”. bineînțeles că instanța va constata abuzul, nu se poate altfel, atâta vreme cât legea invocată nu permite amenzi atât de mari, dar discuția e despre abuzul polițiștilor. amenda a fost dată la intimidare, cu mesajul clar: „uite ce-ți pot face, așa că ai grijă”

      00
    • @berenger – inteleg ca tot nu intelegi ca legea permite amenzi. Intrebarea e daca incadrarea a fost corect facuta, nu daca legea permite amenzi atat de mari. Numa’ zic.

      00
  27. Ce aveți cu Uber?
    Muie Pelicanul & co.

    00
  28. De ce in UK Uber poate funcționa numai pe baza de licențe?adica oamenii funcționează exact ca si alta companie plătesc taxe,impozite si toate cele

    00
  29. zbateri ale unui sistem monopolist indus, cu o legislatile de mult depasita si fara sanse de a se face bine.

    00
  30. Ca idee, pentru cei care lauda serviciile uber. L-am folosit de 3 ori. O data m-a dus un prieten cu un uber select care a costa foarte mult, dar a platit el. Masina faina, totul ok.

    A 2-a oara am mers singur, ca aveam o cursa gratis. Skoda fabia, volan pe dreapta, era sa intre in cineva si a si vb tot timpul cu mine (nu am o problema cu asta, doar ca zicea cineva ca doar taximetristii iti povestesc viata lor).

    A 3-a oara (si ultima) in weekend cand trebuia sa merg cu sotia foarte gravida undeva si am zis ca astia la uber or avea masini mai bune si poate inteleg sa mearga mai incet si o fi mai confortabila cursa. Uber select nu am gasit. UberX am gasit. Logan. Cele 5 minute initiale au fost cam 15. Eram deja in drum, l-am vazut ca vine, i-am facut semn cu telefonu in mana, a trecut linistit pe langa mine. Efectiv la 1m de mine. Cand a trecut pe langa noi, avea geamu deschis si am vazut ce mega dubios arata si in timp ce trecea si-a aruncat cu un bobarnac tigarea pe geam. Am zis no way si am sunat la un taxi normal, care a fost mult mai decent decat ma asteptam.

    Asa ca s-a cam terminat treaba cu masini faine, soferi cu facultate.

    00
    • NOU
      #69

      bati campii

      1. uber select mai ieftin decat taxiurile cu 3,5-4,5 km
      2. nu exista volan pe dreapta la Uber ( iar daca soferul este enervant de vorbaret ii poti spune elegant ca nu ai chef )
      3. poveste irelevanta pentru ca oricat de prost sofer ai fi daca ai dat bine locatia pe aplicatie te duce fix la scara blocului ( deci exclus sa nu te fi vazut ) … doi la mana iti scrie clar la Uber cate minute face pana la destinatie, iti arata locatia clara unde este masina in momentul comenzii tocmai pentru a aprecia si clientul timpul de asteptare,

      si nu in ultimul rand invatati sa „reclamati” … la uber regulile sunt clare pt soferi si orice abatere de la reguli le atrage suspendarea din sistem !

      asa ca las o jos ca macane sau ia atitudine ( la fel si pentru un serviciu de taxi normal )

      00
    • Sa mori tu ca stii mai bine decat mine cat am platit, pe ce parte avea volanul masina si unde si cum a venit soferul :)) Amice esti idiot. Nici nu merita sa-mi pierd timpu sa iti explic de ce.

      00
  31. Pentru că există/au existat: Olx, AirBnb, Profitshare, Piratebay, PFA, România ..

    00
  32. Uber-ul isi are rostul prin parti ca SUA, unde sunt taxi-uri prea putine (spre ex: ajunsese medalionul de taxi sa coste $1M in NY) si/sau optiunile de transport in comun sunt de cacat. In Romania, taxi-urile arata nasol, dar sunt ieftine si le gasesti oricand si cam oriunde, in special in Bucuresti. Uber-ul e de succes in State pentru ca si-a creat o baza mare de clienti, oameni normali like me and you, care ar fi mult prea enervati daca s-ar opri serviciul. Diferenta in ceea ce priveste calitatea transportului inainte de Uber si dupa Uber este imensa – pe toate planurile: disponibilitate, pret, calitate…
    Nu exista o diferenta la fel de mare in Romania, unde poti spune ca doar la calitate ii bat pe taximetristi. In rest, sunt cam la fel.

    00
    • NOU
      #73

      @Dana, te rog sa dai comanda la un taxi in Giulesti Sarbi, chiar la Cimitirul Giulesti si chiar pe strada Entuziasmului. Sa te vad cum iti piere entuziasmul cu taxiul ala cand o sa stai si 2 ore dupa un taxi pentru ca jegosii nu vor sa isi miste hoiturile de la Constructorilor pana acolo pentru o comanda pentru ca „taxi” !!.
      Iar cand ai un party si ai nevoie chiar de mai multe taxiuri atunci sa te tii bine cucoana ca o sa ai de asteptat pana la rasarit ca sa prinda toti musafirii taxiuri.
      Fix asta e motivul pentru care Uber inca mai exista: jegosii care stau la pomana si japca. Daca isi faceau meseria nu avea rost serviciul Uber, dar la noi taximetristii sunt majoritatea niste inculti fomisti ( ne cerem scuze taximetristilor cu bun simt si educati care isi fac meseria corect, si da … sunt si taximetristi corecti)

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.