Toată lumea îl știe pe gunoiul ăla uman de Piedone doar ca ăla care a semnat ca primarul să omoare vreo 60 de oameni în flăcări la Colectiv. Astea-s faze vizibile, nu e singurul primar care girează omoruri, toți o fac, doar că ăsta e cunoscut național. Doar poliția rutieră română omoară mai mulți oameni, și asta doar după ce i s-a luat onoarea armatei române – care a împușcat români ca o împuțită de jandarmerie – de a face o mică pușcărie obligatorie cu cetățenii țării.
Dar să începem cu o poveste din mirificul Brașov, care este ca un fel de Cluj, dar mai bun. Serios, orice citiți despre Cluj, de cât de meseriaș este pe proiecte europene, green și alte căcaturi, s-au făcut în Brașov cu vreo 15 ani înainte. Cam tot ce citiți despre Cluj e ori advertorial plătit ori prosteală de-aia de tip Barbu Mateescu. Care e un băiat simpatic, doar că e atât de ignorant în materie de administrație locală și spune atâtea prostii pe cuvânt pătrat încât merită o medalie de la Academia Română, să i se cimenteze statutul de pafarist în domeniu.
Mvai, să-l lăsăm pe blebedocul de Mateescu pentru altă discuție și să vorbim de orașe super-europene, gen Brașov. Primul oraș cu Google Transit integrat. Serios, puteam afla când vine troleul 32 (era troleu pe vremea aia) pă vremea când bucureștenii învățau primele cunilingusuri la Webstock și abia povesteau despre tehnologii de care au auzit în filme. Brașovenii aveau număr simplu de discuții cu primăria (984) de pe vremea când încă erau telefoane cu antenă. Serviciul lor CIC (documentați-vă) a fost atât de revoluționar pentru administrația locală încât în continuare nu poate fi replicat de restul administrații locale că ele încă plătesc advertoriale la Mediafax despre cum au cumpărat niște autobuze electrice sau au luat niște amărâte de fonduri europene (ce credeați că face Alianța Vestului, copii?).
So, Brașovul în materie de administrație locală e mirific, serios, e la vreo 15 ani peste restul orașelor din România, dar asta nu contează. Că excelența asta se manifestă și în materie de prostie monumentală. Gen, are două străzi care se numesc Ștefan cel Mare. Una e strada Ștefan cel Mare, din zona Scriitorilor, alta e Bulevardul Ștefan cel Mare și Sfânt, care e în Steagu, fără prea multe detalii, pur și simplu altă parte a orașului, doi kilometri mai departe.
Dar știi care-i faza mișto? Strada aia, „Bulevardul” se numea înainte „Steagu Roșu”, iar ăsta era un nume comunist. Și în loc ca brașovenii s-o redenumească în ceva relevant pentru oraș, să zicem „Brassai”, care e un super-fotograf ce a dat fotografiile alea emblematice cu Parisul pe care le știm toți, care și-a luat numele în cinstea orașului în care s-a născut, deși-l chema Gyula Halasz, l-au numit Ștefan cel Mare, că sunt moldoveni și ăla e Iisusul lor. Ei bine, pe strada aia stăteau părinții lui Dumitru Prunariu, poate ați auzit de el, colegul de generală al lui tata, a făcut ceva la viața lui, s-a dus în Cosmos, s-a întors de-acolo, există un întreg cartier în jurul familiei lui numit după chestii din spațiu, Uranus e celebră pentru gluma „Ne iau ungurii Ardealul – Nicio problemă, bem la Uranus (pe care o înțelegi doar dacă știi ce e „Ardealul” și ții minte berăria de la Uranus), Saturn e strada unde era blocul cu „Economisiți Energia Electrică” ce ni l-a dat pe amicul meu din puștimea ziaristică, europarlamentarul Răzvan Popa, Neptun, Jupiter, aleea Minerva, poate că cineva din familia colonelului de securitate nea Imi Orban poate să ne explice cum și de ce s-a decis faza asta pe vremea comuniștilor, n-avem cum să știm.
Cert e că părinții cosmonautului, care stăteau pe bulevardul ăla, practic părinții singurului cosmonaut român, s-au plâns de nenumărate ori autorităților de faza asta, că se încurcă scrisori, facturi, de-astea. N-au avut problema să spună că se încurcă salvarea.
Că salvarea, #băbăeți, salvarea e și ea ca noi, merge după Waze. Care Waze are hărți de la Google și în fiecare zi se naște un prost care-ți spune că e o diferență, pentru că, hey, cineva trebuie să dea click și pe bannerele alea. Care Google le-a luat hărțile alea din România fără verificatelea, multe din ele cu o șpăguță la funcționarul care trebuie din „autoritate”. Că aveai nevoie de hărți și tu ești cea mai bogată companie din lume și poți să sifonezi fără probleme niște euro pentru „bussines expenses”. A luat hărți de Brașov, care era un oraș cât de cât administrat, a luat hărți și de la București, care e o comună mai mare, administrată ca atare, ca dovadă primar e o cântăreață de muzică populară, a cărei singură experiență în administrație este falimentarea celor două firme la care a fost administrator.
Și-aici intră în scenă primarul Piedone, care a semnat, ca primarul, reorganizarea străzilor și a dat un nume și număr imbecil străzii mele. Există și „Aleea” care e prin zonă și „Strada” cu același nume. Diferența între același număr între stradă și alee, aranjată prin sensuri unice, e de vreun kilometru. Și asta e ok când vine băiatul cu pizza și se crede deștept, că doar rămâi fără pizza și el devine votant USR. Nimic grav. Nasol e când mai să moară bunicul și vine salvarea, și salvarea se uită pe Waze, care se uită pe hărțile Google, care Google și-a luat hărțile inclusiv de la primăria sector 4, care primărie, sub Piedone, care semna orice căcat, chit că mor niște oameni, a semnat și asta. Gen harta străzilor, că l-a durut în cur că nu stătea pe strada mea. Sau pe vreo stradă din zonă, srsly, nici măcar primarul Bucureștiului nu stă în oraș, că probabil i-e silă.
Și salvarea pe Waze face ture de cartier în prostie că e trecută adresa greșită că primarul și-a băgat p*la în ea treabă. E specific comunei București, aici nu sunt semne cu numerele de străzi, că poate vin din nou turcii și află unde suntem. Cert e că salvarea face ture și bunicul moare. Am văzut cu ochii mei faza asta, cu salvarea umblând bezmetic în jurul blocului căutând blocul, sper că bunicul ăla a murit în chinuri, că sigur l-ar fi votat pe Piedone în continuare, pentru că bătrânii nu sunt doar proști, sunt și ticăloși.
Ce voiam să zic e că mulți primari omoară oameni prin stilul ăsta cretin de numit străzi, prea puțini sunt cei cărora le pasă, că încă nu au cerut salvarea la ei la bloc. Piedone, probabil, se face responsabil de vreo câțiva, în afară de ăia omorâți la Colectiv, probabil și Scripcaru de la Brașov, pe care brașovenii îl votează cu sete în ciuda celor cinci dosare penale grave, și mulți alții. Mă gândesc că la mine pe stradă se va naște primul român care va ajunge pe Marte, va fi fain, legendar, puroiul de Iohannis i-ar da o decorație, sau Barna-ul care va veni după el, și tot va muri trist știind că a fost posibil să zboare milioane de kilometri spre altă planetă, dar n-a reușit să schimbe numele străzii sau să se șteargă de balele politicienilor care l-au lins în speranța că apar cu el în poză.
Înainte să decizi că sunt prost (răspunsul e simplu, sunt), vorbește cu un șofer de ambulanță pe tema asta cu străzile, numerele și denumirile și vezi dacă nu cumva are un milion de povești în plus pe tema asta. Mai ales de sărbători, că e trafic greu acuma.
PS Idee de denumire de stradă în București? George Topârceanu. E cel mai cunoscut poet bucureștean, pe bune, e de-aici, n-are o stradă sau un parc, nimic, e penibil. I-am propus asta lui Raețchi, când candida la primărie la sector 5, ca slinos penelist ce e și-a asumat maxim o piață. N-a câștigat, nu doar de asta, ci și că partidul lui e țepar la bani rău, dar aia e altă discuție.
de pe langa bucuresti, in dumitrana exista o intersectie de trei strazi. toate 3 se cheama arges. exista si semn, d-ala scris cu alb pe bleumarin. strada arges, strada arges, strada arges. sa nu cumva sa te ratacesti.
in partea ailalta, prin/pe langa crevedia exista o strada modolea, sau asa ceva. paralel si perpendicular cu ea sunt multe alte strazi, tot modolea. adrsele propriuzise sunt ceva de genul 2a2a. gaseste-o ba.
iar bomboana de pe coliva este tot in bucuresti. bine, nu stiu daca mai e chiar asa, ca m-am lovit de chestia asta acum 15 ani, posibil sa fi remediat cumva ca prea era aberant. strada baiculesti. mai bine zis strazile baiculesti. nu una bulvardul si una aleea. strada si strada. si la acelasi numar postal al ambelor strazi se afla cate un bloc avand acelasi indicativ. sfarsitul lumii, nu altceva.
in mogosoaia, strada crinului se intersecteaza cu strada halaicului. ghici de ce.
pe camp, inainte sa intri in izvorani, se face o ulita de pamant batatorit care merge printre ogoare. strada centrala. asa scrie pe semnul pus la intrare.
in colentina avem o intersectie. strada tarnacopului cu strada recreeri. si strada cimentului cu strada hortensiei.
tot in mogosoaia, strada basculantei are 2.5 metri latime.
Uite aici o listă foate bună făcută de Vasile despre minunile bucureștene https://utopiabalcanica.net/2019/11/07/8-lucruri-pe-care-chiar-e-bine-sa-le-stii-despre-strazile-din-bucuresti/
Dacă urmărești autorizațiile de construcție din Cluj-Napoca, o să vezi cum Andreea Eram Esca a obținut una . Hotel in zona protejată istoric, patrimoniu și poooolamea, povesti.
Te miri de sticle despre CLUJ?
Au atras mai puține fonduri europene decât Ciugud.
Pentru groapa de gunoi au spart zeci de milioane de euro, degeaba.
Acum depinde unde in Cluj-Napoca (desteptii au declarat ca 1/2 din multe orase sunt situri urbane clasate ca monumente istorice, vezi Campulung, Targoviste, Cluj-Napoca etc
La 50 de metri de km zero al Clujului, fara nicio posibilitate de parcare, intre case P+1 sau doar P, deci niciun echivoc…
In localitatea Sag din judetul timis strazile nu nume ci numar, da ati auzit bine, numar, ca la americani. Ok, pentru ca suntem latini e cu cifra romana, stiti voi, cu I, C, L.
E mai usor de retinut si sunt puse in ordine una dupa alta. La un oras ca Bucuresti denumirea ar fi MMCMLXCVIII si n-are retine atat nume o mare parte din populatie.
Așa e și în Sulina.
La fel e si in „orasul” Tautii Magheraus.
Strada 1, Strada 2, strada15…etc
La fel in Cristian, jud. Sibiu.
In Șelimbăr, comuna de langa Sibiu, exista str. Mihai Viteazu si bulevardul Mihai Viteazu. Deloc aproape unul se alta.
In aplicatiile de comandat mancare nu poti pune la adresa Piata Unirii din Sibiu, pur si simplu te plaseaza in București si iti zice ca ești in afara zonei de livrare.
Pecica,jud Arad here,străzi numerotate, 1 e DN7,2 spre centrul orașului,spui zona 200 de ex știi încotro o apuci…greu?
In brasov avem MyBrasovcity,aplicatiende telefon unde poti sesiza orice nube in regula prin oras. Am facut o sesizare legata de 1 bec care e ars pe strada la mine de mai bine de 6 luni.Aplicatia spunea ca legal sunt obligatibsa imi ofere un raspuns in maxim 7 zile.Am ras. In 2 zile m-a sunat cineva de la primarie sa ma intrebebce si cum iar in 3 zile becul a fost inlocuit. Am ramas prost,m-am simtit european la mine acasa
Eu am făcut sesizare să monteze stâlpișori galbeni pe strada Hărmanului între pasajul Craiter și Vlahuță că mureau șoferii ca proștii întorcand pe linia dublă sa intre pe Crinului.
In două săptămâni erau montați și de atunci zero accidente grave.
Am primit scrisoare de la poliție în care îmi ziceau că s-a rezolvat reclamația.
Aleea Pacala e paralela cu Aleea Tandala.
Sectorul 3 Bucuresti
catastrofa era daca se intersectau undeva :))) .
PS chiar se intalnesc.
Unde-s mulți puterea crește
„că e atât de ignorat în materie de administrație locală”
adică nu e luat în seamă de nimeni, nu?
Barbu Mateescu e ignorant si face prosteala spre deosebire de Autor care scrie, critica, da sfaturi si indicatii in orice domediu.
PS Prunariu e un psd-ist infect
„Care Google le-a luat hărțile alea din România fără verificatelea, multe din ele cu o șpăguță la funcționarul care trebuie din „autoritate”. ”
Aici autorul fabulează.
Hărțile Google au fost făcute în România prin programul Google MapMaker (https://en.wikipedia.org/wiki/Google_Map_Maker), cu voluntari, care au primit o aplicație cu imagini satelitare și au „desenat” pe deasupra străzi. Denumirile străzilor au fost culese din stradă sau le știa editorul („local knowledge”).
Piedone a primit vreo 8 ani jumate de puscarie, in prima instanta. Ce e cel mai grav e ca toti criminalii de la Colectiv se considera nevinovati, mai ales aia doi pompieri atomici. Chiar nu au pic de rusine?
Avem si la noi in targ cateva cazuri de artere rutiere cu acelasi nume doar ca-s catalogate diferit. Una e strada, alta e alee, alta e sosea, alta-i bulevard.
Și ție nu ți se pare tâmpită chestia asta? Că nu e ca și cum ar exista o penurie de nume.
Mie apogeul mi s-a părut mutarea bulevardului 1 Mai. Toți știam ca e in zona Victoriei Domenii. Doar că nu mai e. E in Drumul Taberei..
inca se vorbeste despre el ca 1 mai. Daca nu ma insel piata a ramas cu numele de 1 mai
@animaloo, iar despre 1 Mai din DT încă se vorbește ca drept Compozitorilor, cum era. Iar piața nu este Drumul Taberei, este încă Moghioroș. Așa vezi că stau într-un cartier de daci adevărați, ne păstrăm tradițiile
@BogDan, Animaloo zice de piața 1 Mai, de pe bd numit actualmente Ion Mihalache și fost 1 Mai.
@Animaloo, nu garantez cu capul că piața încă se numește oficial și în scripte 1 Mai, dar lumea tot așa îi zice. Am stat aproximativ în zonă până acum o lună. Cred că oficial e „Ion Mihalache”, pt stațiile STB se numesc „Piața Ion Mihalache”. Aș fi jurat și pariat că tot „1 Mai” e și acolo dar am verificat recent în urma unui articol pe același subiect în altă parte.
Sediul primului meu job, acum 15 ani, era pe bd 1 Mai, fost Compozitorilor, norocul meu a fost că am căutat sediul înainte de ziua interviului, că îl pierdeam. Și noroc c-o tanti de la un chioșc de ziare care locuia în sectorul 6 și m-a lămurit de permutare. Când întrebau clienții de adresă debitam automat „1 Mai, fost Compozitorilor”; erau unii „lăsați, că știu Bucureștiul”, apoi povesteau ce plimbare frumoasă au făcut.
La noi în sat, primaru pesedist a dat numele străzilor după copaci și flori. Atât. Pe a lui a denumit-o trandafirilor.
Sat Baciu în Cluj? Că e la fel. Prea seamănă!
Intru pe Wikipedia să citesc mai multe despre Dumitru Prunariu şi acolo primul rând începe cu: Dumitru Dorin Prunariu (n. 27 septembrie 1952, Orașul Stalin, România) . De ce stalin? Bine, ştiu că Braşovul a avut 10 ani acest nume, dar de ce să-l foloseşti în biografia cuiva?
Pentru că așa se numea când s-a născut el acolo. Nici comuna IL Caragiale nu se numea așa când s-a născut nenea Iancu.
În buletinul oamenilor din acea perioadă la locul naşterii ce scrie: Braşov sau numele mustăciosului? Întreb de curiozitate.
Locul nașterii e trecut in certificatul de naștere, nu in buletin.
Stiu o sa generez o apocalipsa. Dar intreb nu dau cu parul…de ce nu stau Brasovenii la ei in oras si vin in Bucuresti daca tot este asa ‘cald’ si bine?
Mie mi-a plăcut interviul ăla cu Boc al lui BUhnici. Am văzut oameni care chiar credeau că protevistul s-a dus pe banii lui până acolo și l-a periat pe primar de nu mai putea merge.
Intreaba-l pe El Patron ca si el avea in Militari Aleea Moinesti si strada Moinesti :))).
și între ele strada crainicului și aleea crainicului.
Mi-ai amintit ce fain era cand stateam acolo, pe colt, la intersectia Aleii Moinesti cu Valea Lunga, de aveam 2 adrese: la gaze eram pe Moinesti, la curent pe Valea Lunga. Cand trebuia sa dovedesc cu factura de furnizor ceva, trebuia sa fiu atent ce scanam…
În al doilea oraș liber de comunism după 30 de ani: principala stradă este Alexandru Sahia!
beat this!
satul in care am copilarit (acum 30 de ani) avea o singura strada si se numea strada … Principala (1 -1)
Un cătun pierdut.
Daca o sa-ti spun ca mananci rähat insistand cu „google care a luat harta de la primarie” ai sa te superi.
Am contribuit la cartografiat orase intregi pe G Maps care nu aveau nici doua linii trasee, nu o zic sa ma laud, exista zeci de mii de oameni care au contribuit la harta Romaniei de pe Google Maps, chiar mai mult decat mine, iar in momentul in care spui ca Google a luat harta de la primarie, te cam ræhatesti in capul lor, nu e deloc frumos.
Maestre, una nu exclude pe alta. Contribuția oamenilor ălora a reparat multe din trăznăile făcute de primării.
„Contribuția oamenilor ălora a reparat multe din trăznăile făcute de primării.”
Sau nu. Am fost printre primii editori GMaps din România, am organizat în 2009 prima întâlnire a mapperilor la ASE. Am văzut de-a lungul timpului ce orgolii sunt și ce buleli dau oamenii din neatenție sau rea-voință. Aceeași situație și la editarea Waze, unde un isteț mi-a închis accesul la cartierul unde locuiesc și a făcut rutarea printr-un drum de pământ. Același Waze care dă dude pentru că e „powered by community”, iar dacă omul de rând nu îl hrănește cu date, nu știe ce să facă. Știu că și proprietarul blogului crede că hărțile astea se bazează pe AI. Nu, oamenii sunt de vină în 99% din cazuri.
Și da, sunt localități întregi cu hărți desenate 100% de voluntari, nu cumpărate de la primării.
Mda, cu cadastrul in fata, ma pun pe tras un drum pe harta ca sa poata ajunge parintii la casa mea. Ma editeaza un prost cum ca drumul nu e vizibil. Coaie, e fix langa gardul ala din poza, mascat de copaci. Si asa e conform planului. Drept urmare azi drumul arata prin camp doar pt ca un dobitoc s-a gandit ca stie mai bine.
Siiii, strada mea e intrarea x, a cincea cu acelasi nume din sat. E ok. Postasul a invatat.
jules, am patit-o. nu stiu in care, waze sau maps, cand au inversat un sens unic pe langa mine. am intrat voios pe contra sens, m-a oprit si militianul, nu mi-a facut nimic, doar mi-a atras atentia „ca azi s-a schimbat” si sa fiu atent ca de maine incepe balul.
intru frumos sa editez, nu aveam cont decat de utilizator, dar m-am facut si editor si schimb sensul. dupa cateva minute se anuleaza modificarea, zona este facuta editabila doar de catre admini, contul imi este blocat de la editari si primesc mail de la „admin”: ce faci coaie, strici harta. nu stric nimic bre si ii povestesc povestea. harta a stat asa inca vreo luna, timp in care rutarea ma ducea bine mersi pe contrasens.
mi-am bagat picioarele, spalati-va pe cap.
Lasa ca au mers salvarile sute de ani si fara waze prin Bucuresti/Brasov.
Spune asta celor care au pierdut pe cineva pentru ca Salvarea sau SMURD-ul nu a reusit sa gaseasca strada… ia vezi ce patesti?
Rautati se pot scoate usor din gura sau din taste…
Miluch, îți recomand să te duci într-un cartier de genul Drumul Taberei. Construit înainte de apariția internetului. Nu e Google de vină că anturajul comuniștilor nu a fost în stare să unească străzile între ele.
Smurd-ul nu a găsit în Timișoara o stradă principală dintr-un cartier aflată la 5 minute de județean decît după 20-25 minute.
Strada pe care stau eu e in forma de U. In realitate sunt 3 strazi cu acelasi nume iar pe „segmentul” meu toate casele au acelasi numar. Eu fiind la prima sunt la 18 si restul sunt 18A, 18B, … pana la 18Y. Mai exista un loc si pentru Z dar inca nu s-a construit.
După W vei avea strada cu nr. AA, AB etc.
Prunariu s-a dus si s-a intors din cosmos? Nu e cam mult spus? Eu credeam ca l-au plimbat sovieticii pe un roman, in scop de propaganda. Ca il chema Prunariu sau altfel e irelevant. Ca doar nu s-a dus romanu’ in Cosmos cu racheta lui tata-su!
Eu mai am o problema. Statuia lui Eminescu este in fata Ateneului, strada e in alta parte. Statuia lui Coposu este pe Victoriei, bulevardul la Unirii. Si sunt multe astfel de exemple, chiar mai recente, au facut Piata Regelui pe Kiseleff, dar nu au redenumit parcul de acolo Regele Mihai, ci Herastraul care e ceva mai incolo. 0 fucks given.
eh, bulevardul unirii se termina in piata unirii, deasupra statiei de metrou unirii, exact in parcul… teoctist.
Cam multa frustrare provincială in aceasta tentativă de articol. Eu admir Brașovul, am rude acolo, merg des si nu contest progresul admirabil înregistrat în sistematizarea orasului si transportul in comun însă Brașovul nu are populație de oameni activi care muncesc în oras comparabilă cu a Bucureștiului si are 3 mari probleme exact ca si „comuna”
1. Se construiește haotic si fara utilități spre periferii si in cartierele noi
2. Reciclarea selectiva cu marea firma de casa a primăriei e un eșec total iar gropile de gunoi situate în apropierea orașului sufoca cartiere intregi
3 parcul auto e antic si s au cumparat acele Menarinibus asamblate de Karsan pe geununchi care sunt tot diesel poluante ca si jafurile de Otokar din „comuna”. Toate rablele de la Golf 3, 4 circula in metropola. Parca si in comuna sunt mai putine.
S a ratat si ocazia de a valorifica spațiul liber din preajma centurii. La intersecții ati mers tot pe varianta CNAIR. Giratoriul. Care in 5 ani va deveni bottle neck. Felicitări, la fel de prost ca in comuna unde se bat 3 administrații pentru un drum.
Urăsc modul in care e administrat Bucurestiul, m am mutat din oras, dar sa citesc astfel de aberatii superificiale rar mi a fost dat. Mai ales că vad exemple de tipul Cluj (ti s a ridicat tensiunea este?) sau Oradea si chiar vad putine lucruri in Brasov peste aceste două orașe. Noroc ca am prieteni in Brasov, oameni inteligenti si realiști, si stiu ca reprezinti doar o minoritate „specială”…
Jalnic ai scris. Haotic, incoerent. Rant total
Nu poți face o intersecție mai fluidă decât cu giratoriu, în caz de arteră principală (DN, DJ), tunel pe dedesubt.
Din păcate românii nu știu să le folosească, e moartea lor.
Articolul asta e un exemplu perfect de sir de aberatii ambalate frumos.
Singurul lucru bun pentru cei care nu vor să tranziteze Braşovul este centura. Toate oraşele , comunele, satele din ardeal sunt făcute ca curu’… casa la marginea drumului şi grădina în spate. Este imposibil să dezvolţi infrastructura rutieră pentru că cultură săsească, cu ziduri impenetrante pe marginea drumului pe care circulau acum 100 de ani doar căruţe cu bucate.
Da, ai trecut Carpații spre Bulgaria. Check again.
Trestiana.
În zona Huedin în sectorul 4 sunt mai multe străduțe numite „Aleea Cutare I”, „Aleea Cutare II” și tot așa.
Nici vecinii maghiari nu sunt mai breji: în localitatea Vac, lângă Budapesta, au alee, stradă și bulevard cu același nume, despărțite de 1-2 km. În Satu Mare un capăt al străzii Uzinei e despărțit de celălalt de 3 bulevarde. În altă parte facturile Digi, Electrica și Eon erau pe 3 străzi diferite pe același apartament.