Cum să te împuști în picior cu affiliate marketing

Te înscrii într-o rețea de afiliere. Oamenii îți generează vânzări de 200.000$ la un comision de 10%. Reduci comisionul la 5%. Oamenii îți generează vânzări de 200.000$. Reduci comisionul la 0%. Oamenii îți generează vânzări de 200.000$. Te scarpini în cap. Nimic. Te scarpini în cap. Te prinzi de schemă: cumpărătorii vedeau câmpul de “cupon de reducere” pe site, căutau pe google “cupon de reducere pentru magazinul X”, găseau niște siteuri dubioase, care nu aveau cupoane, dar care aveau coduri de afiliere pe care le băgau pe gât cumpărătorului, care revenea pe site ca fiind din partea afilierii.

Povestea întreagă aici.

Nu e o idee rea, cel puțin până se prind specialiștii de pe seopedia de ea.

backstage

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

16 comentarii

  1. ” They fail to find a discount code that works and come back to Kogan and finish their checkout.” nu cred ca se vor trezi prea curand la noi.
    Eu am patit atlceva la eMag, acum 3-4 ani colaboram cu un radio online, s-au dat premii niste mp3-uri ce urmau sa fie cumparate de pe eMag si 2 aparate foto.
    Toate au fost cumparate prin link-ul meu de afiliat, am primit doar 3% pentru 2 mp3-uri din 4 si 0 pe camere, toate produsele s-au cumparat si chiar trimis catre castigatori. Posibil ca eMag-ul sa nu il mai fi considerat pe cumparator ca fiind adus de mine?

    00
  2. foarte bine le face. cupoanele sunt o manea. nimic nu e gratis. nici o reducere nu e reala. e doar o teapa pe care afiliatii o exploateaza si sug o parte din profit
    iti asumi ca vei fi furat de suedeji atunci cand joci la alba-neagra in piata.

    si mai e asta:
    „8. Because the affiliate tagged the user, their reporting system claims that they referred the sale.”
    ce? si tu le dai bani bazat pe „their reporting system”? ce pazeste your reporting system? nu se verifica codul, zero bani,

    00
  3. Cookie planting ftw!

    00
  4. Daca tot vorbim de profitshare, crezi ca ar trebui sa accepte situri ca sau 990.ro sau [insert site cu continut ilicit aici] ? Nu au voie sa o faca, dar acesta aduc o gramada de trafic catre siturile care vand. Stiam ca la inregistrarea unui site in platforma se fac niste verificari. Cum scapa totusi aceste situri de verificari? Altfel, poate nu sunt inregistrate in platforma si reclamele tin de alte situri. Cum ele genereaza comenzi si comisioane, inseamna ca e profitabil sa le introduca pe alte situri, deci genereaza comisioane care ar fi trebuit verificate. Deci nu sunt verificate. Si atunci sa nu imi para rau ca am generat legal si corect comisioane si la sfarsit de luna sa observ ca am comisioane anulate de doua ori mai multe decat cele aprobate, ca valoare, cand astia de pe torente/seriale n-au nici o greata? Si dupa 15 va fi si mai frumos….

    00
    • @lache: știi cum e, ei se fac că nu văd si merg pe burtă până ii reclamă cineva. atunci au posibilitatea să ignore sau să ii ejecteze.

  5. Un rahat pansat, cerseala pe internet.
    Simplu: iti pun reclama, tu imi dai banul si gata, ce e cu balaria asta ?

    00
  6. Nu era mai simplu sa specifice in TC ca nu au voie sa promoveze oferte inexistente si sa ii ban-eze pe cei care incalcau regula?

    00
  7. Comentariile la articol seamana cu comentariile la articolele de aici despre vplay sau 990.
    Daca e clar ca faci ceva cel putin imoral (descarci filme piratate sau le vezi pe vplay, faci google spam, cookie stuffing, etc.) daca nu ilegal nu incerca sa iesi in fata si sa sustii ca tu de fapt ai dreptate.
    Nu face pagini de FB sau petitii prin care sa sustii cauza ta imorala („Support cookie stuffing, illegal video streaming, [insert cause here]”) si nu iti arata fata in public sustinand tampenii.
    Dar nu, oamenii comenteaza, au link spre siteurile lor in timp ce sustin tampeniile.
    De un lucru sunt sigur .. cei care pierd vremea sa comenteze sustinand asa ceva nici macar nu sunt cei care castiga cei mai multi bani din cookie stuffing.
    Oamenii seriosi (e o anumita onoare si intre hoti) tac si fac.

    00
  8. Adică aşa ceva? Şi eu, care credeam că trebuie să joci corect şi să respecţi TOS-ul. PLM, iară am picat de fraier :)

    00
  9. Deci baiatul ala de a scris articolul verifica de 10 ori pe zi niste statistici din GA, dar pe de alta parte nu a observat ca desi a „generat” vanzari de 200.000 din afiliere, practic vanzarile lui nu au crescut deloc fata de perioada cand nu lucra cu reteaua respectiva?

    00
  10. Interesant, nu stiu cat de usor este de pus in practica.

    00
  11. @Boris: AI inteles articolul precum intelege o râmă ploaia. Vanzarile au ramas constante in timp ce comisionul s-a modificat treptat de la 10% pana la 0% iar rata de conversie era destul de mare.

    Pe cat de misto, pe atat de banoasa si ilegala metoda.

    00
  12. @Florin: cred ca @Boris a inteles foarte bine.
    Inainte de afiliere magazinul vindea de 1 milion de dolari, sa zicem.
    Dupa afiliere, din milionul ala de dolari vreo 200.000 apareau ca generati de reteaua de afiliere.
    Adica vindea de 800K clientilor care veneau din surse clasice si de 200K „noilor” clienti adusi de afiliere.
    Plus minus 2%.
    Deci da, s-a jucat cu Analytics in toate partile, a platit comisioane cateva luni cand putea sa compare direct cifra de afaceri.
    Iar daca totusi nu e asa cum am inteles eu si dupa afiliere a vandut de 1,2 milioane inseamna ca functioneaza.
    Dar cred ca am inteles bine.

    *milionul e dat ca exemplu, nu apare in articol.

    00
  13. Se intampla acelasi lucru si in retelele de afiliere .ro, doar ca e vorba de sume mult mai mici. Advertiserilor (mai precis: managerilor de marketing) fie nu le pasa, fie nu vor sa dea afara afiliatii gen „shysters” de teama sa nu ramana fara traficul > vanzarile din afiliere. Chiar daca ar bana afiliatii care spameaza cu kw-uri gen „reduceri brand x”, acei afiliati ar ramane in continuare in top pe kw-urile respective si probabil ar promova concurenta. Problema incepe in momentul in care acei afiliati sunt acceptati pe platforma fara verificarea „uber-proiectelor de content” si ca retelele de afiliere merg pe cantitate de afiliati si nu (cat de cat) calitate de trafic generat.

    00
  14. Florin ti-a raspuns Victor f. corect mai sus, dar totusi vreau sa te felicit pentru ca esti roman.

    00
  15. Sunt administratorul site-ului

    @Sakura
    Spre deosebire de alte site-uri dubiose, Voucher Gratis chiar oferă cupoane și coduri de reducere valabile. Cele din articolul respectiv (unul în articol și unul în comentariu) chiar au fost folosite, deși aveau valori sub 50 lei. Codurile respective au fost trimise de un vizitator ai site-ului și au fost verificate înainte de postare.
    În caz că n-am jucat corect și am încălcat TOS-ul Profistshare, cu siguranță respectivele comisioane au fost anulate.
    Spre deosebire de site-urile de cupoane de prin afară (alea dubioase), eu nu oblig vizitatorul să dea click pe link-urile afiliate pentru a vedea voucherul.

    De exemplu, când scriu acest comentariu, pe site este un voucher eMag încă valabil pentru o reducere de 20% la cărți.

    Fie vorba între noi acum, câți dintre voi nu căutați vouchere sau cupoane de discount înainte de a face o achiziție?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile