Pică cerul? Se pregătește ocolitoarea Sighișoarei!

Varianta de ocolire Sighişoara este localizată în judeţul Mureş. Aceasta are o lungime de 13,057 km şi va avea câte o bandă pe sens. Contractul are o valoare de 53 milioane euro. Durata de execuţie este de 38 luni (14 luni pentru proiectare şi 24 luni pentru execuţie). (sursa)

3 ani pentru 13km la un cost de 4 milioane per kilometru. Se va lucra intens la linguriță, se va face betonul la mână, se va lucra la lopată și tăvălug. După acest intens efort mental, se va pregăti ocolitoarea Târgu Mureș, să nu mai avem de-a face cu iluștrii șoferi ai acestui minunat oraș.

Singura mea nedumerire este cu cotul ala dubios din stânga sus. Ce naiba e acolo de trebuie ocolit?

varianta-ocolitoare-sighisoara-2022

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

45 comentarii

  1. Eu sunt curios cum au masurat aia 57metri.

    00
  2. Este in nume, e de ocolire, daca nu ar ocoli in exces, ar fi fost numit drumul spre Brasov/Targu Mures…

    00
  3. O singura banda pe sens, sa nu ni se suie democratia la cap

    00
    • Daca are parapet central, e ok

      00
    • @Marius

      Și dacă ești bo$$ mafiot cum mai depășești dacă pui parapet? Pentru asta s-a murit la revoluție, să conducem civilizat?

      00
    • Corect, asa mare zgarcenie. Pune 2 benzi pe sens ca nu pui de la tine din buzunar, tot de la noi pui….pui asa la saracie una?

      00
    • @Marius – este ok pana intervine un blocaj și nu ai nici spațiu sa ajungi cu pompieri, salvare, utilitara de tractat

      Oricum nu se face in următorii cinci ani, este proiect complicat iar la CNAIR lumea e ocupată cu noul iPhone

      00
  4. Cum adica ce trebuie ocolit? Tocmai ce au facut baietii 10 milioane din pix

    00
  5. 12 luni proiectarea pentru un pișat de drum județean?

    00
  6. „Singura mea nedumerire este cu cotul ala dubios din stânga sus. Ce naiba e acolo de trebuie ocolit?” – simplu, vila unui general!

    00
  7. Dupa cum arata harta cu curbele de nivel, ocoleste un deal mare si abrupt..probabil ca un tunel nu e nici ieftin nici fezabil acolo.

    00
  8. Cotul Donului

    00
  9. Asa se fac ocolitoarele. Vezi „Cocoașa lui Oprisan” de pe traseul A7.

    00
  10. Se inaugureaza in 2030, mai asa, spre toamna…..ce plm asteapta atata sa faca un amarat de drum, si de ce doar o banda/sens????

    cat despre ocolitoarea Tg. Mures, acolo e mai frumos, s-au dat autorizatii de constructie case in prostie in zona corunca/livezeni, nu stiu pe unde dracu mai au loc sa construiasca o sosea de centura

    00
  11. NOU
    #31

    Dupa google maps e Unitatea Militară 01752 care trebuie ocolita.

    00
  12. Insider Joke – ce de ciorba o sa ramana acum in Sighisoara nevanduta!

    01
  13. “ Ce naiba e acolo de trebuie ocolit?” – Atunci cand ai transport gratuit de la 13km in sus…

    00
  14. Sper ca au fost si in traseu, ca daca nu, la cat de veche e harta aia, vor avea suprize. Calea ferata nu mai are de mult traseul ala.

    00
    • Nu mai are traseul ala in stanga hartii, in directia Danes, unde nu ajunge centura.

      00
    • acum ai și pretenții, crezi ca așa ușor se merge pe teren.

      Dacă merg cu elicopterul face lumea scandal, dacă pun girofar face lumea scandal. Ce, vrei sa facă zece ore pana acolo, crezi ca ăștia de la CNAIR au timp de ars aiurea?

      Cum crezi ca s-au făcut sutele de km de DN și autostrăzi în mai Putin de 50 de ani, cu mers în teren?

      00
  15. Are cineva o harta pe care sa se si inteleaga ce scrie? Ca pe unde caut nu gasesc decat stiri cu poze din astea cat unghia.

    00
    • Click dreapta pe poza, „Open image in new tab”.

      00
    • Poate nu vad eu bine, dar harta pe care s-a desenat traseul pare de prin anii ’80. Intre Tarnava si linia ferata, unde scrie „Livezi”, e de fapt un cartier de blocuri construit pe vremea lui Ceausescu. S-ar putea sa apara surprize.

      00
  16. Se ocolește prin niște terenuri ale cui trebuie, cu arate anterior pe nimic pt a se face despăgubiri la scoruri cum se cade. Sa fie bine. Sa câștige toată lumea de-o ciozvarta.

    00
  17. 1.Sa va explic ce este cu acel cot. Traseul este unul foarte dificil și proiectantul de la stadiul/faza S.F.(studiu de fezabilitate) a urmat principiul de a urmării curbele de nivel pentru a putea sa „coboare” lin în vale. Între punctul dinainte de cot și revenirea în vale este o diferența de nivel de aprox 100 m. Asa au lungit traseul cu 2,5 km coborând pe curbele de nivel. Exista posibilitatea sa se „taie ” acea curba dar ar fi rezultat un viaduct de aprov 1 km cu 3 benzi adică încă o banda suplimentara pentru vehicule lente. De reținut S.F. a fost realizat la nivel de 2012. Atât Proiectantul cât și Beneficiarul nu au ales cea mai inspirata solutie/varianta de traseu. Un viaduct ar fi ridicat enorm costurile.
    2. Durata de proiectare este cea care este foarte mare 14 luni. Beneficiarul (CNAIR) A PASAT responsabilitatea realizării expropierilor Antreprenorului. O procedura de expropriere chiar dacă merge uns/perfect durează minim 6 luni.
    3.pentru comparația cu VO Târgu Mureș pot sa va spun ca este poate chiar mai grea VO Sighișoara. Asta o spun în cunoștință de cauza. Am ofertat în 2013 VO Tg
    MURES. AM INCERCAT SI IN 2019 după ce a fost reziliat contractul cu cei de la Copisa și CNAIR a relicitat proiectare și execuție. VO Sighișoara este subugetata.
    4.Avand în vedete Asocietea care a câștigat VO Sighișoara…pot sa va garantez ca va trece foarte multa apa pe Tarnava Mare pana acest proiect va fi realizat. Va avea soarta VO Tg. MURES.
    5.pentru alte detalii va stau la dispoziție. Am încercat sa nu fiu prea tehnic.😁

    00
  18. Pe principiul ca noi muncim nu gandim. Fac centura de ocolire la Sighisioara dar traficul il baga prin Vanatori ca in mijlocul satului sa poti astepta in coada sa faci stanga spre secui.

    F#%k logic.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.