Agențiile de piar și de media sunt supi

„Aproape că nu mai poți să implici bloggeri într-o campanie fără să plătești”

Gabi Lungu, fostă la The Practice

E foarte greu sa implici in campanii proprietarul apartamentului când stai in chirie, el vrea bani!

Laurențiu Balaban, fost vecin cu mine în Oradea.

Acum, eu aș putea să vă înșir aici o listă lungă de decizii proaste ale The Practice, ca să vă dați seama un pic de context, dar la ce bun? Mai bine vă spun altceva: mulți bloggeri nu refuză când vine omul și spune “băi, nu am bani la campania asta, hai să facem ceva acum și vedem pe viitor”, dar refuză aceeași abordare din partea agenției de piar/de media. Pentru că aceștia din urmă nu lucrează pe gratis. Și cum unii bloggeri nu au alte surse de venit, brânza e pe bani. Brânza gratuită e de obicei aia proastă, pe care aceleași agenții refuză să o înlăture. Da, știu, e nasol să ai prea puține ocazii să faci earned media. Dar tu ai vrut multe branduri în portofoliu.

platesti

“satisfăcut” via shutterstock

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

17 comentarii

  1. Eu nu prea inteleg campaniile astea, din cate stiu sunt pentru publicitate, pai si atunci de cand exista publicitate gratuita pentru afaceri?

    00
  2. Eu as merge pe principiul: bloggeri sa fie implicati moka in campanii daca si agentia se implica moka si nu are nici un profit :-)

    00
  3. nu cumva problema e ca pentru niste beneficii (media, pr, whatever…) greu de cuantificat si cel mai adesea insignifiante, se cer (prea multi) bani?…

    00
  4. La orice campanie exista un buget.
    Ca e mai mare, mai mic, depinde.
    Daca poti sa obtii niste gratuitati, poti sa faci mai mult pentru aceeasi campanie si clientul va lucra in viitor cu aceeasi agentie, fie ca ramane direct mai mult profit pentru agentie.
    Bloggeri sunt bulangii ca se fac ca nu inteleg logica asta simpla si cer bani.

    00
  5. #Jerome ce bulangiu esti ca ceri salar lunar mai… asa ii ramine patronului mai multi bani, profitul e mai mare pentru firma, poate asa oferta catre clienti e mai cuprinzatore…. e o logica simpla pina la urma.

    00
  6. Un fundament foarte corect, sa zicem ca faci o data „sa zicem” dar sa aiba nesimtirea sa revina in acelasi context e deja total deplasat mai ales din perspectiva ca tu faci voluntariat si ei munca platita.

    00
  7. Am lucrat cu The Practice și la o campanie gratuită, pentru Iv cel Naiv. N-am fost singurul, am văzut mai mulți bloggeri mărinimoși implicați pro-bono în campanie, deci nu totul se reduce la bani, sau nu mereu este vorba despre bani.

    Pot să accept că, ocazional, mai lucrezi și pro-bono, mai ales la evenimente tangențial culturale, gen lansări de carte, film etc, mai ales dacă te interesează subiectul.

    Pe de altă parte, n-aș accepta să devină un obicei. Dacă ei lucrează pro-bono, putem colabora pro-bono. Dar dacă agenția ia bani și-mi cere des să lucrez pro-bono, situația se schimbă.

    00
  8. Robintel a lucrat la o campanie. Funny! Spune mult despre felul în care se selectează oamenii pentru campanii…

    00
  9. NOU
    #10

    Uluitor, nu mi-as fi imaginat ca poti implica un blog serios, cu trafic si autor identificabil, intr-o campanie fara sa platesti!
    Aceasta P0nta a industriei de PR este mereu surprinzatoare!

    In fine…

    00
  10. @Impostoru’

    Ți-am dat Thumbs Up. Te prinzi tu de ce,

    00
  11. Esti si tu „baiat” :))))))))))))

    00
  12. Las si eu un link:

    00
  13. @Impostoru: Te mai miră aşa ceva? Samsung a fost asociat ani de zile cu un bloger agramat. Analfabet ar fi mult spus pentru că ştie să scrie, se pierde doar la legarea cuvintelor între ele :)

    Apoi industria auto, vezi acolo blogeri care n-au nimic în comun cu maşinile, a căror unică pasiune este pentru banii din aceea zonă. Şi exemple sunt din mai toate domeniile.

    Spun asta fără a face aluzii la Robintel. Nu-l citesc, nu mă pronunţ dacă ai dreptate ori ba. Mie doar aici mi-a atras atenţia de câteva ori cu prostiile spuse. Dar la urma urmei nimeni nu le ştie pe toate.

    00
  14. mdeah. atata timp cat agentia ia banuti, e frumos ca si bloggerii sa ia niste banuti.

    00
  15. Am fost, am văzut, am ascultat: povestea precum bloggerii buni din afară nu iau bani pe campanii pentru că sunt convinși de agențiile de PR să se implice gratuit într-un proiect care ar putea aduce, în final, mai mulți bani pentru advertiser. Da, da…

    Good point you have here Vali. Ai zis-o exact așa cum trebuie.

    00
  16. Este foarte corect.
    Mai este si situatia in care PR-istii sunt injectati cu doua boli foarte grave care dauneaza grav afacerilor : prostia si inganfarea.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.