Ce face un şofer care s-a înscris într-o depăşire şi realizează că depăşirea e mai riscantă decât şi-ar fi închipuit?
Judecând după morţii de pe şosea, se panichează. Cum am tot alergat diverse maşini mai mult sau mai puţin puternice pe tot felul de drumuri, am un pic de experienţă în băgat în rahat şi la jumtatea lui realizat că e mai adânc decât permite regulamentul. Şi pentru că nu trebuie să îndemnăm cititorul tembel doar la apăsat pedala ci şi la cumpătare, zoso.ro vă oferă acest mic ghid de depăşit maşini pe şoselele din România.
1. Aruncă o privire scurtă la ăla pe care îl depăşeşti. Dacă e unul care nu stă drept pe drum, nu ştie dacă ar vrea să depăşească şi el sau dacă să se dea mai spre maginea drumului, stai liniştit. De asemenea, de ferit femeile şi cocalarii cu maşini scumpe şi cu lămâi în geam. În principiu, nu ştiu puterea maşinii pe care o conduc şi cu atât mai puţin să folosească oglinzile (de aceea îţi ies în faţă când tu eşti deja angajat în depăşire).
2. Asigură-te că nu ai codaşi în spate, respectiv încă 1-2 care vin în spatele tău ca oile. În caz că apare ceva neprevăzut şi trebuie să frânezi, ăia vor veni peste tine. Când veneam de la Oradea, un gog cu un Audi a păţit asta în faţa mea; mergea foarte strâns după o altă maşină, la o depăşire mai riscantă nu a mai avut şi el timp să se bage şi l-a izbit tirul. Şi aici ajungem la alt punct…
3. Nu te lua după alţii. El depăşeşte pe riscul lui, tu pe al tău. Nu te lua după ăla din faţă. Nu te lua după şoferii care îţi fac semn că ai loc/timp să depăşeşti, ei nu sunt tu, tu îţi asumi riscurile, nu ei. În categoria asta intră şi cei din maşină cu tine. Eu am condus cu tatăl meu mult; unul sau altul la volan şi tot nu aveam încredere unul în altul. Există şi gluma aia cu "care e cea mai auzită expresie înainte de a muri? Dreapta liber!" care nu e aşa de amuzantă…
4. Cunoaşte-ţi maşina. Nu te angaja în depăşiri periculoase dacă nu ai o rezervă de putere. Asigură-te că o ai şi ştii cum şi care e (la majoritatea maşinilor e viteza a 3a).
5. Alegerea e întotdeauna simplă, dacă eşti prins la înghesuială. Frânezi cu tot ce ai şi te dai în dreapta sau în stânga, sau apeşi şi mai violent acceleraţia şi ce-o fi o fi! Dacă eziţi şi începi să te întrebi dacă ai timp/loc, eşti pierdut! Desigur, în ambele cazuri, mâinile puternic pe volan, volanul nu se scapă din mână!
Zoso, cred ca cel mai bun ghid ar trebui sa il faca autoritatile Romane
1 sa inaspreasca controalele pe drumuri si sa verifice starea tehnica a masinilor, care nu corespund tehnic sa le tot radieze din circulatie
2 amenzi mari pentru cei ce conduc in stare de ebrietate, amenda sa fie de 5.000 lei minim
3 amenda pentru detector radar 5.000 lei ( in turcia e 2000 euro)
4 sa faca odata autostrazi, ca in 20 de ani au dormit, este penibil Romania are mai putina autostrada decat au Italieni tuneluri.
si ar mai fi si altele
6. Ai grija la idiotii care vin din fata. Sunt destui cei care se bazeaza ca tu vei frana daca el nu are timp sa intre inapoi pe banda.
7. Uita-te foarte bine in oglinda inainte sa depasesti pentru ca nu intotdeauna il vei vedea pe cel cu suzuki/kawasaki etc. care vine lansat cu 200km/h.
8. Atunci cand ai un camion in fata, ia in calcul si varianta in care el mai are o masina in fata lui, masina pe care nu o vezi din cauza ca e „mascata” de camion.
Cam astea ar mai fii de la mine, din experienta sofatului pe DN1 saptamana de saptamana.
Eu cam luam in considerare semnalizarile mai ales ale tirurilor care iti faceau semn ca poti sa depasesti (prin serpentine mai ales). Aceasta pana la momentul in care depasind un autotren la semnalizarea lui am observat la jumatatea depasirii ca el intra intr-un refugiu … si din fata masina.
Ce spui tu, adaugit cu ce spune wierdpanda este foarte valabil. Dar cati sunt aia care nu se panicheaza? Spune sincer, la primele experiente de genul asta, tu nu te-ai panicat?
„zoso.ro vă oferă acest mic ghid de depăşit maşini pe şoselele din România” … Cu părere de rău îţi spun că ăsta nu e ghid … Tu ai vrut iniţial să scrii ceva, dar a ieşit altceva. Sunt mai mult nişte sfaturi decât „intstrucţiuni”
punctul 5 ma ingrozeste
Un corolar aici ar trebui să se aplice celui depășit:
1. Când ești depășit nu face pe zmeul și accelera astfel încât să prelungești timpul celui care te depășeste și să îl ții astfel pe contrasens. Oricât de bătut în cap ai fi tu, sau el, nu vrei să îl ai pe conștiință.
De asemenea, gândește-te că în spatele celui care încearcă să te depășească poate fi încă o oaie, deci posibil încă o victimă.
2. Când ești depășit nu sta impasibil și indiferent la ce se întâmpă pe banda alăturată (în stânga), fă-i loc celui care te depășeste să intre cât mai repede pe bandă.
3. În caz de risc maxim de accident, cel care te depășește nu va strânge de volan și va închide ochii visând la Alah, cel mai probabil va smuci brusc spre dreapta și se va urca pe tine. Fă-i loc!!!
La prima oră de „condus” mă pune instructoru să depăşesc un utilaj pe un drum cu 1 bandă pe sens din afara Craiovei.
1. Asigură-te în oglindă să vezi dacă vine ceva din spate;
2. Semnalizează că intri în depăşire;
3. Asigură-te că nu vine nimic din faţă şi că ai timp să depăşeşti (ce ştiam eu de timp … ? abia ce mă urcasem la volan)
Aveam timp, mă bag, îi spun că nu cred totuşi că am timp şi că vreau să revin pe banda mea.
El: Calc-o !
O calc, dar nu cred că aţi depăşit vreodată ceva în viteza 1 cum am făcut eu atunci.
BTW, dude, where is your blogroll?
@VaSiLiZaIt3v: corect, sint mai mult sfaturi, dar sint corecte. pe multi i-ar scoate din necaz daca ar tine cont de ele si daca nu s-ar panica.
Ar mai intra aici si „nu depasi in curba, chiar daca ti se pare ca ai vizibilitate”. Eu era sa o patesc, uitind ca mai nou exista reprezentanta Ferrari de unde se pot aproviziona papagalii sinucigasi cu lovele. Daca nu eram atent treceam peste el ca peste bumperele alea pentru redus viteza.
De aia pe care-i vad cu lamaie in geam si fug pe autostrada cu 140 mi-e frica cel mai tare…
un aspect mi se mai pare foarte important. pm, daca esti un mare bou sau un idiot sinucigas si te-ai bagat intr-o depasire din care e clar ca nu mai scapi intreg, in ultimele clipe macar ale vietii tale de dement fa o fapta buna: nu ii lua si pe altii cu tine. ce vina are ala care circula regulamentar din fata ca tu esti un animal dement? daca tot ai ales sa mori ca un bou cu gandul ca vei ajunge cu 10 minute mai devreme decat altii, macar ai bunul simt in ultimele tale clipe si du-te pe camp, in sant sau in prapastie sau oriunde mori doar tu si eventual cei care sunt in masina cu tine.
DN-ul nu este racing track . Pilotii au casca ,centuri in n-puncte, masina intarita, costum ignifugat , echipe de interventie in asteptare , circuit pregatit pt greseli sau riscuri si multa experienta in spate.
si din cand in cand uita-te daca soseaua are extensi de macadam sau e santz.
interesant postul, dar am o intrebare: câţi km ai până azi?
Am si eu o mica observatie de facut. Se vehicula pe aici ideea ca, atunci cand te depaseste unu, e bine sa ii faci loc. Pot sa spun ca este cea mai mare greseala pe care o poti face. Eu cand ma bag intr-o depasire ma astept ca ala sa nu faca cine stie ce manevre de „bun simt”. Sa mearga cum mergea nu sa se gaseasca fie sa franeze (tragic daca te gandesti si tu sa franezi, sau daca te razgandesti si vrei sa te „pitesti” in spatele lui) sau sa accelereze (si mai tragic daca cum spuneai are masina mai „tzapana” ca a ta si tu ramai pe contra sens fara loc de „scapare”), sau cel mai pericolos sa incerce sa se dea in dreapta sau in stanga sa iti faca loc (asta e mai periculoasa pe zapada cand majoritatea in urma unei manevre de genu incep sa se roteasca).
„3 amenda pentru detector radar 5.000 lei ( in turcia e 2000 eu”
Detectoarele de radar sunt perfect legale in Romania.
„1. Când ești depășit nu face pe zmeul și accelera astfel încât să prelungești timpul celui care te depășeste și să îl ții astfel pe contrasens.”
Este ilegal ca atunci cand esti depasit sa cresti viteza de mers.
Si cum spunea zoso, treapta a 3-a nu e doar pentru oras.
Mi se pare periculos sa franezi atunci cand esti deja la jumatatea depasirii si iti dai seama ca te-ai bagat prost, chiar daca nu ai pe nimeni in spate.
De obicei cel pe care il depasesti observa ca esti in rahat si franeaza, moment in care nu mai poti trage dreapta daca ai franat si tu.
@mage: nu am zis ca ar trebui sa te bagi in depasiri periculoase si sa astepti sa franeze ceilalti. Nu prea inteleg agresivitatea ta fata de subiect. Eu nu as face niciodata asta.
Dar situatii de genul asta se intampla si le-am vazut de multe ori. Franeaza amandoi si cel care e in depasire daca nu s-a panicat pana atunci, atunci sigur se panicheaza. Daca mai are si pe cineva in spate ala e.
O singura data am patit-o – mergand spre Moldova undeva pe e85 – si am strans puternic din buci si, fiind prins la incurcatura, m-am panicat am calcat-o pe sistemul ce o fi o fi. Bine, daca nu frana tirul pe care il depaseam si tirul care venea de pe contrasens, azi eram la recycle bin.
De atunci sunt cuminte si cumpatat si n-am probleme de gen.
… nu ma mir ca mor multi prin tara Baga tu nene 205 km/h pe drumurile noastre. Eu cred ca am vazut maxim 10 oameni care sa mearga cu peste 180km/h aici, si vorba aia, ai 4 benzi pe sens. Libere toate, daca mergi noaptea.
zosule, fiind un sofer absolut exceptional, cum privesc asa eu ca un zeu pe toti tolomacii care conduc mai mult sau mai putin prost, ma enerveaza la culme o categorie anume, categorie care zic eu este vinovata de majoritatea accidentelor grave, si care emana prostie si inconstienta- aia de se baga aiurea in depasiri;
sunt scuzabile multe chestii in imbulzeala din Bucuresti, e greu sa astepti si sa nu incalci nici o regula, asta inteleg, dar sa te bagi ca vita in depasire la 100-160 la ora fara sa stii daca ai loc, inaintea unei curbe, sau pe vizibilitate redusa, arata o nesimtire si o lipsa neuronica ceva de speriat;
de ce trebuie eu sa franez sau sa intru in sant pentru ca soferul lui peste are masina de figuri si vrea sa ii dea pedala? pai si eu dau pedala frate poate mai mult ca altii, dar pe mine de ce nu ma injura nimeni, de ce nu bag pe nimeni in sant? pentru ca stiu ca o medie de 100-140 e mult mai buna decat frane pana la 40 la ora si apoi bagat 200 intre doua curbe si eventual omorat doi papagali care merg pe sensul lor;
asa ca aline, tu asteapta sa franeze ala din dreapta sau ala din fata, la fel si tu zosule baga acceleratie si fie ce o fi, pana cand odata unu o sa isi bage si el picioaele si o sa zica ia mai du-te invartindu-te…
e asa greu fratilor sa te bagi in depasire cand stii ca ai loc de ajuns si vezi macar o suta de metri in fata?
in rest cu sfaturile sunt de acord in afara de ala cu calcat pedala si fie ce o if, mult mai lejer e sa franezi, pentru ca niciodata ala din dreata nu va pune frana violenta ci va incetini in caz ca vrea sa te lase, pe cand tu daca ingheti pedala clar ai loc sa te bagi dupa el, asta daca nu s-a bagat un idiot dupa tine si atunci esti acordeon si cred ca preferabil e sa intri direct pe tarla
drum bun :))
Iti ajunge o data cand scapi la centimetru, si te umpli de adrenalina ca sa te linistesti. Am rasturnat o masina din lipsa de experienta, si acum sunt la nivelul in care incerc tot timpul sa vad ceea ce am in jurul meu: ce curbe am in fata, ce soferi sunt in spatele meu, etc. Nu ma mai intereseaza depasirile inutile, doar ca sa fiu in fata, prefer sa am o calatorie confortabila. Oricat ai accelera, viteza medie tot pe la 60 km/h se invarte, deci o faci degeaba.
P.S Mergand odata la tara la ai mei, dupa o curba vad un 206 rasturnat. soferul iesise deja din masina, si incepe sa injure pe cel care era in spatele lui, ca de ce l-a urmarit. Urca un deal, si in curba s-a dat peste cap la 100 la ora, pentru ca ala din spate s-a tinut dupa el. Ala din spate avea o Dacie, si nu a patit nimic.
Merita oare sa -ti imparti atentia in 100 de parti cand poti sa circuli regulamentar si sa-ti concentrezi atentia la „teribilisti”?
Codul rutier e cel mai bun ghid!
6. Incearca sa nu omori si pe altii
Un lucru trebuie subliniat : mâinile pe volan, nu mâna. Când dai gaz să depăşeşti şi al 120 de km/h prinzi o groapă, maşina va zbura într-o parte sau alta dacă nu ţii mâinile ferm pe volan. Sunt destui care conduc cu o mână pe volan şi una afară, că „ei are maşini puternice şi se c*** pe ceilalţi amărăşteni”.
Tocma ce am fost pe un traseu nitel mai lung (~3500km pana in Grecia).
Viteza medie totala a fost de ~67km/h , in conditiile in care am avut o gramada de autostrada de rulat.
Ce-am vazut ca ajuta extrem de mult la relaxarea soferilor si a traficului, (cel putin la greci) a fost jumatatea de banda de refugiu existenta la orice sosea: Vrei sa depasesti, faci semn si ala din fata are loc sa te lase fara niciun fel de jena sau probleme. Tehnic ai cum sa mergi cu 210, dar te vaneaza politia cu pistoale-radar.
Overall, a fost asa relaxant ca am venit acasa (1000km) fluierand si singurele probleme le-am avut doar pe ultimiii 60 de kilometri, de la Moravita la Timisoara (am vazut 3 ambulante in 20 de minute pe drum).
Regulile privind depăşirea sunt specificate clar prin Codul ăla ciudat numit şi Cod Rutier. Probabil l-aţi citit măcar o dată, asta în cazul în care nu aţi primit permisul cadou prin poştă.
De bun-simţ să nu vă miraţi că nu există deloc în România. Legea junglei tronează frumos în orice oraş. Depăşiri aiurea, nerespectarea priorităţii (nici maşini, darămite pietoni). Aşa că mai bine mergeţi cu trenul sau cu autobuzul.
mai bine nu mai conduci
Regula nr. 6.
Aminteste-ti (daca cumva ai uitat in febra momentului) ce masina ai! Daca nu-ti amintesti poti opri pe dreapta, dupa ce te-ai asigurat in prealabil, te dai jos dupa ce te-ai asigurat ca poti face lucrul asta in conditii de risc scazut si apoi uita-te ce marca e!
Daca cumva masina ta este Logan, e mai complicat! Nu, nu esti un agent care este urmarit de doua gagici si care este insurat si are un copil… Logan-ul tau nu este batmobil… Deci:
Uita-te in stanga, in dreapta (:-)), in fata, in spate (prin oglinda da?)… nu e nimeni? Baga-te!
Daca incep sa apara masini pe langa tine, trage pe prima banda, tine mainile pe volan, privirea inainte si stai acolo pana cand ramai iarasi singur pe sosea! Moment in care poti depasi…
Ce face un şofer care s-a înscris într-o depăşire şi realizează că depăşirea e mai riscantă decât şi-ar fi închipuit?
Unii pur şi simplu închid ochii…
@Giurgiuveanul: Ai dreptate, unii mai iau si mainile de pe volan..
am fost recent 2 zile in Bucuresti si am inteles ca iadul auto poate fi mai urat decat mi-l imaginam. am apreciat civismul majoritatii soferilor, care incearca sa optimizeze fluenta suprascriind legile scrise cu cele nescrise, derivate din mecanica newtoniana, psihologie sau experienta dar am prins si situatii in care al 10lea dintr-o coada claxona fara sa aiba habar cine si de ce tine randul.
una din regulile elementare la condus sau orice alta activitate care presupune interactiunea cu mai multe persoane e sa gandesti in ansamblu, nu doar pentru tine pe principii mioritice de genul: nu`i prost sa intre in mine, sigur ma vede, are loc destul, etc.
zos, teoria e buna, dar cati crezi ca se gandesc la cel putin o varianta de mai sus?
in general, aia de se baga in depasiri aiurea, sunt (pardon!, se cred!) „batmani”
si ce facem cu persoanele „tinerele” de peste 60-65 de ani, care abia vad, si unii abia aud? de fac slalom pe starda… ca aia au uitat de mult regulile de circulatie…:|
a, am uitat… si sa te asiguri ca nu ai in dreapta ta, sau in masina, vreun panicos si cicalitor!
1.Pentru a nu fi nevoie de frane in ceasul al treispelea, cand sunteti depasiti sau vedeti vreunul care depaseste si e pe sensul vostru, ridicati piciorul de pe pedala. Astfel veti da timp celui care depaseste sa incheie manevra. Cine depaseste in 95% din cazuri va accelera chiar si cand isi da seama ca e prea tarziu.
2.Nu schimbati viteza la jumatatea depasirii. Niciodata
3.Fiti calmi, nu o faceti pe moralizatorii sau pe profesorii de sofat. Nu veti schimba stilul de condus al nimanui dand lectii in trafic. Chiar daca claxoneaza sau se baga aiurea, nu le raspundeti.
@ gunnar
Ba da, poti schimba viteza in timpul depasirii. Daca stii cum sa o faci, adica in momentul cand ai cuplul necesar.
Adica sa zicem ai 80 la ora, esti in viteza 4 si incepi depasirea. E mai putin loc decat ai apreciat la inceput, fiindca boul care vine din fata are 160 nu 100 ca oamenii normali si atunci daca esti pus pe accelerat accelerezi tot intr-a patra, pana pe la 3000-4000 de turatii si chiar mai mult si schimbi a cincea, dar numai cand e turata tare si atunci zvacnesti.
Sigur, daca esti prost si schimbi ai 5-a cand nu ai cuplu si o subturezi adio viata, ai nevoie de timp sa iei viteza.
___________________
gandeste-te mereu ca in masinile din jur sunt fratii tai, prietenii tai si condu exact cum e mai bine in fiecare moment. ca viata e nepretuita. Lasa loc mereu intre tine si masina din fata, astfel ca un sofer aflat in dificultate sa poata folosi la nevoie spatiul astfel creat.
Regulamentul spune in momentul cand esti depasit SA NU MAI ACCELEREZI si sa te angajezi cat mai aproape de marginea drumului sau a benzii pe care te deplasezi.
Ai grija de ceilalti, ai si de tine, nu merge cu mai mult de 120 si cineva va avea grija si de tine in ziua cand vei face o eroare, caci oameni suntem, a murit el Senna…
Mai bine te deplasezi cu avionul, e mai sigur!
si pentru cei care cred ca mercedes-ul e indestuctibil: nu uitati ca au murit oameni in mercedes blindat, si ei erau multimiliardari adevarati nu parveniti ca voi. deci contul din banca nu are importanta cand faci depasirea.
pentru cei care au jeep, hummer sau mai stiu eu ce alta masina ‘invincibila’ : daca din fata ta vine un tir, ce dracu o sa mai faci? pai cand se urca ala cu 40 de tone pe tine si tanc sa ai ca te-ai dus…
si pentru cei cu tir: cand faci depasirile alea de ii bagi pe toti in sant : gandeste-te ca din fata ta ar putea veni o cisterna cu benzina si poate arzi ca un sobolan, cu tot cu tirul tau.
si acum sincer, unde dracu va grabiti? mai mult de 10-20 de minute la o distanta de 300 de kilometri oricum nu aveti sanse sa scoateti. e adevarat ca viata unora dintre dementii care fac astfel de depasiri nu valoreaza nici 10 sau 20 de bani, dar totusi de ce sunt eu obligat sa stau 5 ore in coloana ca sa te stranga pe tine cu farasul de pe asfalt? sau de ce trebuie sa il nenorocesti pe unul care are o familie, o viata si ghinionul de a se fi nimerit pe aceeasi sosea cu un cretin?
Cand am venit ultima oara de la Bucuresti, am jurat ca prea curand n-o sa mai calc pe meleagurile alea. Nu ca as fi eu prost, si nu stiu sa conduc, dar la ce depasiri tampite fac oamenii de pe-acolo, nu e de mers. Era sa mor de 3 ori pana am iesit din oras. Cea mai tare faza era cand am avut un camion plin cu piatra in fata prin Chitila, care depasea, si pentru care a trebuit sa ies afara de pe sosea ca sa-i fac loc. Nici nu-l interesa de mine, de Fiesta mea, sau de ambii parinti pe care-i aveam in masina. Dupa Sibiu (in sensul spre Timisoara) n-am mai avut probleme de genul asta: toti mergeau linistiti, cu 100, cu exceptia unor „socati” care depaseau in curbe si aveau numere de B.
Pentru dobitoocii cu LOGAN … vorba lui SID … stati dreq pe margina pana avetzi drumu liber …. idiotzii … era sa mor din cauza unu`i tampit cu loganul … coboram serpentilene de prin muntzi prin transafagarasan in zona aia si un destept cu loganul sa bagat sa depaseasca un tir … in urcare …. era vreo 3 dimineatza … si ceva ceatza … auzeam clazonul tirului si loganul depasea … pana ma`m trezit la jumatatea curbei … cu logalun in fatza si … in clipa aia … am tras dreapta … tare si frana …. norocul meu era ca .. era ceva mai … lat drumu ceva de pamant nusht ce era …. si fiind sofer incepator si eu … mergeam incetu ….. 50 60 .. in clipa aia .. am zis ca mor… binteles si cu atal langa mine… dormea …. si mnoh marele meu noroc ca am oprit la 2 cm de marginea prapastiei care … era destul de adanca vreo … 700 800 de metri cam…
faca copaci nimica … si … noroc de camionagiu … ca o venit la mine sa vada daka is ok … daca nu cred ca faceam vreo gafa sa scap ambreiaju … si de atunci nusht … mi`e oarecum sa mai merg prin serpentine … mai ales noaptea… deci feritiva de loganuri si de incapatori ca dracu de tamaie.. nu poti sti ce e in capul lor…. aa si mai ales la astia cu masini … zdravene pishamash pe ei de prosti au mashini tari si habar nau sa conduca … abis ah mai sigur e pe cerul patriei …. noroc ca am avion :)))
@gunnar: Daca esti sofer, o sa stergi „niciodata” ala…Este OK sa schimbi viteza in depasire DACA SOSEAUA E LIBERA 2 KM IN FATA de exemplu….Nu vad de ce as merge 5 min in paralel cu un TIR care o tine la 100-110 doar de dragul de a nu schimba viteza in timpul depasirii. Aici conteaza si tipul masinii tale, fiecare se comporta diferit. Unele au denaraj la turatii mici, altele nu…Daca ai liber cat vezi cu ochii, poti sa schimbi si de 2 ori, nu vei pati nimic…:D
@georgel007: ti-am citit CATEVA comentarii, nu esti prea Ortodox de fel…
nici aici…dar ma vad nevoit sa iti dau dreptate…
Nu sunt SOFERUL SFANT, care n-a facut nici o greseala, dar in ultimii ani am fost martorul unor scene hollywood-iene pe soselele patriei si mi-e mila de majoritatea „cretinilor” care mai uita regulile.
Insa de un lucru mi-e sila in tara asta: Daca stii ca ai vrut sa intorci pe linie dubla continua si nici nu te-ai asigurat, de ce cobori nervos si il injuri si ameninti pe ghinionistul care a intrat in tine fiindca nu te-a mai putut evita?
Asta e doar unul din multele exemple in care soferul nostru MIORITIC face o gafa si apoi tot el sare la gatul nevinovatului… si asta imi creeaza o greata…
DREPT PENTRU CARE O SA IMI IAU AVION!!!
punctul 7 al lui wierdpanda e foarte corect.Ia in calcul si varianta ca niste motociclete ar putea fi pe drum,ca mai sunt si alte vehicule in afara de masini Nu de alta,dar daca faci accident in cazul asta mai mult ca sigur se lasa cu vatamare corporala(in cel mai fericit caz)=> multe belele pe care puteai sa le eviti daca te uitai ceva mai atent in oglinda
si ca sa nu traga unu stanga de volan taman cand depasesti,trage un claxon prietenesc inainte sa faci manevra,sa-l obligi pe ala din fata sa se uite in oglinzi.Macar de curiozitate,sa vada ce s-o intamplat:D Asa procedez mereu si pana acum nimeni nu mi-a facut figuri
mie, de cand m-a lovit unu cu o masina, mi-e frica si de alea care stau pe loc
din cele zise unele sunt bune, dar cel mai bine este sa ai un surplus de putere in a III-a, calco tare pina la 5500 de rot., te scoate din multe nasoale.
Am un caz perfect pt subiectu asta. Am sa va explic cat pot de clar.
Mergeam pe banda mea, cam 80-90 km/h.In spatele meu se angajeaza in depasire o alta masina,ce-i drept cam lent.Cand ajunge in dreptul usii mele din spate,isi da seama ca nu mai are timp sa ma depasesca pt ca din fata, venea o alta masina.
Instinctul meu a fost sa franez usor, pentru a-l lasa pe cel care ma depaseste sa intre mai usor inapoi pe banda, in fata mea.Dar ce s-a intamplat ? Cel care ma depasea s-a speriat si el la randul lui si a inceput si el sa franeze , astfel incat si eu si el , am ramas cam in aceleasi pozitii unul fata de celalalt si cu greu a reusit sa intre pe banda lui de mers, in spatele meu.
Am procedat corect ? Unii spun ca ar fi trebuit sa accelerez,insa masina mea nu este un bolid ca sa pot accelera indeajuns de tare, plus de asta , cel de langa mine era intr-o acceleratie continua din moment ce era in depasire. Cel care ma depasea, era incepator.
Voi cum spuneti ca ar fi trebuit sa procedez?
Mersi