Băneasa, mon amour

Citeam undeva că anchetele ălora de la Academia Caţavencu pe subiectul aeroportului Băneasa au ca scop închiderea aeroportului, că avioanele deranjează vilele construite în preajma aeroportului.

Azi am petrecut câteva ore minunate pe acest aeroport. Nu vă plictisesc cu detalii inutile gen 3 ore întârziere la decolare.

Nu e aşa deranjant, până la un anumit moment. Până când începi să nu mai fii tratat ca om. Până când eşti nevoit să te înghesui ca ultimul animal, dimpreuna cu alţi nefericiţi ca tine, în „sala de aşteptare” a „aeroportului„. Şi o sală de 100 de locuri devine arhiplină când sunt 200 de oameni, când vrei să mai fii şi cu ochii pe bagaje sau să ieşi să fumezi o ţigare. După care te îmbarci la două porţi deodată, dar trebuie să treci printr-un culoar insuficient, şi stai şi blochezi ieşiri şi intrări, pentru că nu ai loc, şi te calci în picioare şi ţi se rupe breteluţa la bichinelu negru şi îţi faci ia nervi …

După ce scapi de asta, treci cu bine şi de controlul buletinelor, şi ajungi într-o sală care e la fel de mică şi de înghesuită ca restul. Şi iar începi să te simţi român.

În ianuarie aterizam la LAX în drum spre Las Vegas. Ca să ajungem de la terminalul C3 la D4 am ieşit afară, am luat un autobuz şi am mers 10 minute. În Munchen la fel. Numai în România stai călare pe vecin, pentru că eşti român, şi el e român, şi vă simţiţi bine aşa.

Am văzut din avion vilele de şmecheri, construite ilegal în buza pistei. Nu e frumos. Dar nici să înghesui câteva zeci de zboruri zilnic pe un aeroport devenit neîncăpător.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

25 comentarii

  1. subscriu la cele povestite de catre tine. Poate ar fi in beneficiul calatorilor sa il inchida sau sa gasesca o modalitatea sa maresca „aeroportul”. Poate construirea celui din Sud o sa duca la inchiderea Baneasa si stoparea chinului cu care se confrunta calatorii de acolo!

    00
  2. Si eu am patit la fel cand din nefericire zborul meu spre Italia a plecat de pe Baneasa si nu de pe Otopeni, cum trebuia initial. Zici ca e un cotet practic, nu aeroport.

    00
  3. Conform standardelor actuale, este un cotet. Asta pentru ca a fost construit in 1952 si era adaptat traficului din acei ani. Nu prea mai ai ce sa-i ceri.

    00
  4. Propun sa daramam vilele si sa marim aeroportul!

    00
  5. Vreo 4 chiar s-au daramat, pe bune! E fenomen rar, foarte rar.

    Dar daca la Primaria sectorului 1 si la cea din Voluntari se obtin autorizatii oriunde…, pentru orice…(si blocuri de 15 etaje in zona de P+3 maxim etc…)…?!

    00
  6. La intoarcere e si mai rau, aia e trist. Am trecut si eu prin el acum o saptamana si m-am speriat de ce am gasit. Otopeni e paradis prin comparatie.

    00
  7. cum ziceau niste tovarasi din provincie: „ce-i asta frate, autogara?”

    00
  8. Nici aeroportul Henri Coana nu este cu mult mai mare dar oricum auzisem eu o stire conform careia in urmatorii 5 ani aeroportul va fi densfiintat, pe actuala pista urmand sa se construiasca un cartier de vile.

    00
  9. d-aia le zice low cost. trebuia sa intelegi de prima oara cand ai mers cu low cost si sa nu mai repeti greseala.

    00
  10. Peste tot in lume „low cost” este un concept super ok. La noi este insa low cost+ bataie de joc. Asta totusi nu are legatura cu ideea de low cost, care nu trebuie atacata.

    00
  11. Low cost este concept super ok? Hm. Spune-le asta celor care au incercat pe pielea lor, de exemplu, o comparatie intre Beauvais (aeroport low cost langa Paris) si Charles de Gaulle.
    Eu am avut de-a face doar cu CDG si tot m-au enervat niste chestii. In schimb mi s-a facut scarba cand mi s-a povestit despre Beauvais.

    00
  12. solutia ar fi fost pastrarea si aducerea la standarde a celui de la baneasa (unirea acestuia cu otopeniul eventual) concomitent cu constructia unuia cat cel de la otopeni in sud. otopeni e deja aglomerat iar la o tara ue de 22 de milioane de locuitori capacitatea de primire aeriana de la bucuresti e un rahatel mic mic mic. parca e mai mica si decat capacitatea ljublianei sau luxemburgului. baneasa a fost degradat cu interes. o sa platiti la taxe de va … pe voi.

    00
  13. Da’ de ce să închidă aeroportul? Să-l extindă peste vilele construite ilegal de lângă :)

    00
  14. Eu stiu ca un aeroport mare in sud este deja in planuri, motiv pentru care a fost facuta si hardughia aia de hotel de langa targul de masini Vitan, de o vad eu de la geam de la piata Ramnicu Sarat.

    Insa pana se termina, adica in vreo 10-20-30-50-100 de ani, trebuie sa ne descurcam cu ce avem. Cu autogara Mizil din buricu Bucurestiului.

    00
  15. eu am citit doar articolul din catavencu, nu si replicile aparute dupa publicarea lui dar totusi..ma indoiesc ca se inchide un aeroport in Romania doar in urma unui mic articol intr-un ziar , fie el si Catavencu…

    00
  16. Am auzit ca vor sa modernizeze aeroportul doar ca, observ, ca sunt multi care nu doresc. Pana la urma nu cred ca cei de la Aeroport sunt vinovati de inghesuiala asta, cat autoritatile care nu doresc acest lucru si favorizeaza construirea vilelor in zona

    00
  17. De ce sa il mareasca? Sa il foloseasca doar pentru zboruri scumpe, de lux, pentru clienti care vor sa aterizeze atat de aproape de centru.

    00
  18. Dar de ce dracu` l-au avut inchis anul trecut pt 2 luni sau cat naiba l-au tinut inchis pt. modernizari, daca arata la fel ca sala de asteptare din gara Chitila?

    00
  19. „ţi se rupe breteluţa la bichinelu negru”? ai vazut vreo duduie patind asta si nu ai pus si tu poze? :P

    00
  20. Nu m-ar mira sa vedem la teveu o demolare spectaculoasa a vilelor din capatul pistei. Si nu cu buldozerul, ci cu Airbusul! :)

    00
  21. NOU
    #21

    Pe langa aspectul de aerogara al aeroportului Baneasa, eu cred ca la comportamentul angajatilor de acolo ar trebui sa se lucreze mult.

    00
  22. Eu am avut senzatia ca aterizam la careva in piscina :)) De tot cacatul aeroportul ala.

    00
  23. Stiti vorba aia, traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul. Probabil ca nu se va face nimic sa se mareasca aeroportul k nah…cum sa darami vile de milioane de para`? Fie ele si construite ilegal, insa oamenii care sunt proprietari probabil k nu sunt niste agarici….si cu siguranta nu vor accepta sa se duca banii de pomana….Oricum e prostie omeneasca sa se dea autorizatii de construire langa un aeroport, pana si casele construite langa linii de tramvai au de suferit in timp…

    00
  24. Cursele low-cost nu sunt chiar o prostie… dai bani mai putini decat pentru un zbor cu Lufthansa, insa nu toti sunt oameni de afaceri. In orice caz… Otopeni e mai mare, personal mai calificat… Insa Baneasa e dedicat curselor low-cost si atata timp cat are clientela nu-l mai intereseaza si dezvoltarea aeroportului pe cineva.

    00
  25. Zoso,
    Daca tu crezi ca, casele alea sunt aproape … uite cum arata al doilea aeroport din Chicago – Midway

    https://www.panoramio.com/

    View Larger Map

    E practic in mijlocul orasului si nu vrei sa stii ce oribil e sa aterizezi acolo … ai impresia ca urmeaza sa rada o casa avionul.

    Update: San Diego e cam la fel:
    View Larger Map, San Diego Airport

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube