Pedalând prin oraș…

Viața pe două roți e frumoasă. Am pedalat un pic prin oraș, am decupat câteva secvențe și am comentat peste.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

53 comentarii

  1. nu pedalez, nu stiu care e conventia, dar la prima trecere acolo nu trebuia sa astepti sa treaca toti pietonii? pare cumva ca te-ai bagat printre ei ca mai venea unul din stanga…. ma rog nu e acelasi lucru ca si cand ai fi fost cu masina dar de asta intreb

    Comentariu apreciat.1067
    • conventia e „eu sunt biciclist, salvez planeta, n-am aceleasi reguli”.

      la fel si la aia cu „am ocolit groapa, a comentat soferu” . inainte sa ocolesti obstacole/sa calci benzi/etc, te asiguri. asa te invata la scoala de soferi. nu faci manevre care pot pune in pericol oameni si te astepti sa fie doar ei atenti.

      concluzia: unele lucruri de bun simt, are dreptate zoso, unele lucruri mizerii, le ignora/nu le recunoaste.

      daca tot comentam clipul, n-ar strica sa zicem „aici am gresit, nu faceti ca mine”.

      doar pt ca sunt norme general acceptate nu inseamna ca sunt legale/corecte.

      Comentariu apreciat.976
    • Yep. Biciclistii au fix aceleasi obligatii la trecerea de pietoni. Daca e pe sensul tau, stai si dai prioritate. Dar rar am vazut biciclisti care sa faca asta, doar aia mai experimentati care merg zilnic cu bicicleta peste tot vezi ca au rabdare sa faca chestiile regulamentar.

      Comentariu apreciat.371
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 17104
    • Claudiu, nu fii cârnat. Nu te strecori printre pietoni că mai vine unul alergând și îl lovești. Stai și așteaptă că nu-ți cade frâna. Și eu sunt și șofer și biciclist și nu fac măgarii din astea printre pietonii angajați în traversare.

      Comentariu apreciat.387
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1351
    • @Claudiu

      Tatăl meu e mai mare decât tatăl tău.

      105
    • Nu inteleg minusurile date lui Claudiu.

      Omul a explicat foarte coerent si argumentat cum face sa evite pietonii fara a fi nevoit sa ii lase sa treaca de la 10 – 15 m distanta.

      „sa treaca toti pietonii” cum zice maxp inseamna sa astepti sa treaca si unul care a pus piciorul pe zebra pe partea cealalta a strazii.

      Si repet, tot ce spune Claudiu e de f bun simt: conduita preventiva, mers incet, mana pe frana chiar si la mers incet.

      Sunt si sofer si biciclist, cand afara sunt mai mult de 5 grade iau bicicleta pana la munca in locul masinii (am 11.5km dus si 13km intors, ca o iau pe alta ruta). Si procedez exact ca si Claudiu. Nu am avut niciodata vreo apostrofare / claxon / injuratura / accident cu excpetia claxonului anual care vine de la un nr de PH, IF sau AG. De la B niciodata. Si am cca 14 ani de bicicleta la activ.

      Indecis. Tu ce zici?1033
    • @Claudiu și eu mă pot strecura cu mașina, ca a mea e îngustă. Sau cu motorul. De ce nu am voie? Unde tragem linie?

      241
    • Nu stiu cum va suporta Vali, chiar nu stiu.
      Domnilor judecatorui, filmul e accelerat, marea strecurare s-a intamplat pt ca mai treceau multe secunde bune pana la alti pietoni in fata lui. Era cu bicla nu cu caruciorul cu grafit de la cernobil, in puii mei.

      425
    • marius, se simt și ei bine, eu le dau hrană, suntem ok.

    • @matthers: a compara o masina ingusta sau o motocicleta cu o bicicleta e ca si cum ai compara o baioneta cu o mitraliera.

      Hai sa fim seriosi, totusi… asta e un blog pe care intru si pentru bunul simt al argumentelor comentatorilor :))))

      217
    • Data viitoare când te vad pe bicicletă trecând printre pietoni am sa strig direct dupa tine că ești cârnat. Poate așa te simți. Sau ne batem.

      253
    • vezi că știu bătaie. am mai luat :D

    • @marius

      Ai cititul codul rutier? Este biciclistul participant la trafic? Ce reguli trebuie sa respecte?

      Ne strecuram pentru ca „putem”?

      Pai și tu pot sa intru pe interzis 50 metri. Nu încurc la nimeni, e ok ?

      Pot sa parchez bicicleta pe locuri pentru handicap? Daca se aplica alte reguli?

      Revenind: respectam toate regulile, la fel cum cerem altor participanți la trafic sau noi suntem mai cu moț?

      Toți mai încălcăm legea, dar daca tot facem un video in care arătăm încălcările altora, e un pic ipocrizie sa facem și noi la fel

      Comentariu apreciat.293
  2. Nu stiu de ce se zice ca ardelenii sunt mai lenti, vad ca in Brasov oamenii merg foarte repede.

    Comentariu apreciat.373
  3. urât este băi frate cu mașinile peste tot pe trotuare. chiar oribil senzația de lumea a 3a. primarul ăla al vostru nu a auzit de stâlpișori? pe la noi prin sectoare mai mișcă ceva

    Indecis. Tu ce zici?3716
    • A auzit, dar a pastrat toti stalpisorii pentru Schei, ca sa-i bage in drumurile si casele surpate…

      120
    • Coliban nu e in stare sa rezolve problema cu mașinile care opresc 5 min pe banda 1 – Griviței, Mureșenilor, la el la primărie, in zona liceelor și școlilor etc.
      Ce sa rezolve cu mașinile de pe trotuar?

      Să vezi ce fain e sa oprești in spatele unuia din asta ca să poți să îl depășești. Timp și combustibil pierdute aiurea.

      133
  4. Mai scutiti-ma cu stalpisorii, avem lege – sa fie aplicata.

    Indecis. Tu ce zici?229
  5. e un pas in plus fata de ce avem noi la iasi doar pe trotuare, dar banda aia tot nasoala e, practic o linie pe asfalt fara vreo protectie sau delimitare sa nu se bage masinile si pare si cam ingusta, desi cred ca are metrul ala cat e minim

    52
  6. Te rog Zi-mi ca-ti pui si neoprenu pe tine cand fugi pana la mec

    91
  7. „Brașovul a încheiat 2023 cu un buget record necheltuit: aproape 279 de milioane de lei”
    Coliban cel mai bun gospodar:))))))))))

    153
    • N-am apucat sa pună nuiele, pietriș și zgură pe toate spațiile verzi.

      81
    • Poate cumpara doua cosuri de gunoi, sa le puna sus pe Tampa.

      100
    • Esti rautacios. Allen ne-a spus ca procentual este cea mai mica suma necheltuita de pana acum si ca este un excendet artificia.
      Sa nu imi spui ca nu ai vazut filmuletul pe care l-a pus pe Facebook despre asta.
      Ah, da, a zis si de greaua mostenire.

      54
  8. UUn Epson ecotank te-ar scuti de drumurile pentru umplerea cartuselor de imprimanta.

    80
  9. ce cameră folosești? ai zis într-un live dar nu mai știu în care …

    50
  10. depasirea aia prin dreapta masinii care semnalizeaza dreapta e.. speciala

    Comentariu apreciat.271
  11. Vali, corect, gasesti si la tine in oras obisnuitul procentaj de imbecili care se opresc pe banda sau fac alte minuni. Dar, atat cat am umblat eu in brasov, scurt, in trecere, cu numere de pizderia pe masina (oricum exotice pentru localnici), brasovul are un trafic ardelenesc, cu bun simt, mai nemtesc asa. Pai daca faci comparatie cu bucurestiul, craiova, timisoara cluj, brasovul iese clar castigator la decenta in trafic si pe ultimul loc in topul periculozitatii (ca biciciclist in trafic). Atrocitati mai mari ca in bucuresti, cluj si timisoara nu am intalnit in trafic nicaieri!

    118
  12. O singura observatie: pe toata durata filmarii mai apare un singur biciclist pe langa care treci. Pistele de bicicleta stau mai mult nefolosite, de aici si nepasarea soferilor.

    94
  13. Ca de obicei la clipurile astea legate de trafic, faci si tu o multime de greseli. Am notat doar cateva dintre ele, cele care mi s-au parut foarte evidente.

    Minutul 0:10 – nici tu nu ai dat prioritate pietonului care venea din stanga;
    Minutul 01:30 – soferul respectiv de la BGS a fost dragut ca ti-a facut loc sa treci; nu era obligat sa faca asta pentru ca tu nu aveai banda separata acolo;
    Minutul 02:40 – ai taiat calea masinii care facea dreapta; o manevra foarte gresita si foarte periculoasa din partea ta;
    Minutul 08:45 – desi ai semn de STOP, consideri ca nu se aplica pentru biciclisti si alegi sa nu il respecti.

    In rest ai dreptate, foarte multi nesimiti care din comoditate opresc pe marginea drumului, desi ar exista locuri de parcare.

    Comentariu apreciat.372
  14. De prea multe ori am auzit „banda cam murdara”. De ani de zile zic asta. Il doare il COLiban de siguranta celor pe doua roti din perspectiva asta.

    45
  15. La minutul 1.26 eu nu mai vad nicio banda de bicicleta, doar tu te bagi si cand soferul atent in stanga pleaca nu are cum sa fie atent in doua parti opuse.

    90
    • folosește urma de creier. sunt pe biclă. se termină banda. ce fac? mă teleportez? nu e mai logic să presupui că nu au trasat bandă și acolo în loc să mă fuți pe mine în gură??

  16. Pentru ca nu e trasata nu imi dau seama daca ea intra in intersectie si continua in intersectie sau continua pe prima la dreapta. Logica benzilor este ca ceea ce vine mai repede ar trebui sa vina pe partea stanga. Daca te uiti si trecerile de pietoni sunt cumva dupa ce soferul a avut timp sa treaca de intersectie unde se asigura si a terminat cu prioritatea si poate sa se concentreze pe trecerea de pietoni.

    20
  17. Pic si eu ca nuca in perete cu o intrebare, dupa peste 2000 de kilometri bicicliti in mai putin de un an de cind am revenit pe doua roti si cu diverse evenimente in trafic care merita filmate (de exemplu azi mergeam inainte, face unul dreapta pe verde intermitent. apoi face brusc stinga in fata mea, daca nu eram eu super atent se urca idiotul pe mine, plus ceva pietoni sinucigasi… chestii de-astea mai mult sau mai putin banale), parca m-as apuca sa filmez. Deci… cu ce ai filmat clipul asta? Nu pare nici ceva foarte high-end, nici o super-ieftineala.

    00
  18. Scratch that, am gasit raspunsul in comments pe YouTube. :)

    00
  19. Două chestii simple pe care le observăm în video:

    1. parcările în spic sunt niște căcaturi și un izvor de accidente, cu sau fără bicicliști; de aia nu prea le vezi prin țările cu apă caldă – noi însă vrem să înghesuim multe multe mașini într-un loc, adică nu calitate, ci cantitate, iar poliția rutieră ține cu dinții de locurile ălea, de parcă ar fi ale lor *

    2. e nevoie de piste ca lumea, delimitate fizic, ca să nu se mai cocoațe toți târtanii care ”au treabă” pe ele

    Răspunsul la întrebarea ”oare de ce s-a terminat banda de biciclete brusc” este simplu: benzile ăstea (care nu sunt piste și sunt complet nesigure) au fost făcute ca o spoială rapidă la indicațiile fostului primar, după ce s-a întâlnit cu Robert de la Brașovul Pedalează acum niște ani buni, în contextul în care se adunaseră niște mii de semnături pentru piste ca lumea: ”Ce vreți, mă? Piste de biciclete? Du-te, mă, și trage acolo niște vopsea și fă-le piste!”. Și apoi s-a spălat pe mâini. O treabă bine făcută, practic. ;) Ca să fie clar, benzile nu sunt piste, pistele sunt delimitate fizic.

    Mx

    * Referitor la cum ține poliția rutieră cu dinții de parcările-spic: sunt câteva asemenea parcări care trebuie desființate, pentru a face loc benzilor de biciclete din proiectul Calea Verde; în comisia de circulație, poliția rutieră e cu nu și nu, că pe ei îi doare nu de siguranța circulației (adică și a bicicliștilor), ci de ”unde o să mai parcheze săracii șoferi, că și așa sunt locuri puține de parcare”. Pe bune, asta au spus textual, deși obligația lor nu e să fie șoferi cu uniformă în eternă căutare de parcare, ci să ia decizii pentru toți cetățenii și să amelioreze circulația din oraș. ;)

    23
  20. cu ce era gresit un comentariu in gluma in care doar am zis ca trebuie sa faci ce zice Zoso, nu ce face Zoso? si daca viteza era marita, nu trebuie sa opresti cand sunt oameni deja pe trecere?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube

Ce mai citesc alții

logan ruginit
citylink se inchide