Bătălia electricelor: Mădălin versus Gigi

Mădălin Ionescu, ceva prezentator TV, explică publicului lui că electricele nu au valoare de revânzare prea mare, pentru că, din sursele lui, în 2027 va veni revoluția electricelor, cu tehnologia va fi atât de avansată încât mașinile de până atunci nu vor mai avea nici o valoare și mai bine aștepți până atunci să dai banii pe o electrică.

Nu e nevoie de mai mult de două scroll-uri ca să vezi care este publicul căruia îi vorbește Ionescu și cam care sunt capacitățile lui intelectuale. Pe scurt, e ca în bancul cu "io nu-mi iau Mulsanne nu pentru că nu am bani, ci pentru că nu-mi place cum arată".

Neînțelegând asta, respectatul prezentator de produse Gigi Buhnici sare să explice cum de fapt el e bucuros că e cobai pentru electrice, că ăia care zic că nu și-ar lua electrice sunt de fapt plătiți de șerpilieni și cine nu vrea să dea 50K pe o electrică este retrograd.

Din nou, cu fanii lui Mădălin Ionescu, omul care vorbește de conspirații și alte prostii pe Metropola TV, televiziunea de casă a familiei Firea-Pandele. E ca și cum te-ai certa cu publicul unui perete. Oamenii sunt absorbiți în universul peretelui și nimic nu-i clintește. Nici măcar domnul prezentator de produse Gigi Buhnici, cu argumentele lui beton.

Și aș să-mi exprim câteva nedumeriri pertinente:

  1. valoarea de revânzare a electricelor e mică chiar și acum. nu prea se înghesuie oamenii să cumpere electrice cu peste 100 sau 200.000km. nu-mi dau seama de ce.
  2. copiii ăia cu mai puțin astm unde erau când mergeam cu un M5 de 4 litri? ăia nu existau pe vremea aia sau cum funcționează asta?
  3. când spui că tot ce ți-ai luat e din munca ta, care e munca asta mai exact? că tot nu vrei să spui și nici să marchezi publicitatea.
  4. întrebare suplimentară, dacă era în continuare salariat își mai permitea electrică?
  5. cât de deștept ești când arunci "nu e treaba mea să propag conspirații" după ce tocmai ai aruncat niște conspirații?
  6. te enervezi doar când auzi prostiile spuse de alții, da?
  7. toate bune cu uigurii ăia? dar cu 5Gul?

Urmează un mare duel intelectual cu Bianca Drăgușanu pe teme sociologice.

20211205910

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

116 comentarii

  1. M5 bloggerului de tec avea motor de 5 litri

    Comentariu apreciat.824
  2. Nu inteleg ce are lumea cu electricele. Nu-ti permiti, nu vrei, nu-ti place, nu cumperi. Chiar nu am auzit pe nimeni sa fie fortat de vreun dealer sa cumpere electrica.
    Vreau sa-mi cumpar masina noua. Pentru ca am 1.93 si sunt mai fluffy (retin apa) caut un SUV Hybrid. Nu gasesc nimic sub 40k!!!!! Sportage a ajuns la 48k. Am primit oferta de Ioniq 5 la 38k. C5/5008 40+k, Forester 40+k, Austral 40+k, Tucson 40+k, Rav 50+k, Honda 50+k . Oare sunt electricele asa scumpe ?

    Indecis. Tu ce zici?8168
    • eu am cu subventia la electrice.
      cum zici tu iti place conceptul, vrei, iti cumperi pe banii tai.
      Ma intreb oare cei care isi iau Taycan gen Bill Gates isi cer si banii dati de stat.
      Sau Marques pentru Plaid, o fi cerut si banii de la stat.

      Comentariu apreciat.6316
    • Nu cred ca lumea e ofuscata pe EV. Cred ca mai mult pe posesorii de EV. Am niste cunostinte/prieteni care si-au luat EV-uri(tesla) acum 2 ani. Ba frate nu mai incapeai de ei la orice chef/adunare. Din cauza lor am o repulsie la fenomeul asta de EV/Green/Eco/PLM. S-au mai potolit cand au vazut cum le scade autonomia iarna la 200km.

      Comentariu apreciat.16216
    • @Catalin, tu de plangi ca un gasesti un SUV Hybrid la mai putin de 40k euro.
      Dar un SUV electric gasesti la preturi sub 40k euro?

      Comentariu apreciat.483
    • @andreid subventia aia nu e asa cum crezi tu. In SUA e o limita de 80.000 deci masinile scumpe nu se incadreaza, inclusiv Taycan sau Model X si altele. Mai conteaza si venitul familiei pe langa asta si alte criterii deci e foarte usor de intuit ca nu, bogatii nu au beneficiat de subventii. Si parca si la noi era limita, tin minte ca Model S si X nu se incadrau la Rabla Plus.

      Indecis. Tu ce zici?2116
    • @ev21
      stiu ca erau/sunt limite pe numarul de masini, nu stiam daca sunt si pe pret
      Eram ironic, in sensul ca daca magazinul iti spunea „domnu Gates/Marques semnati aici pentru cuponul asta federal”, daca semnau

      Adica acea subventie imi pare enorma
      Intelegeam sa iti dea incarcare subventionata/gratuita 2 ani sa zicem

      102
    • AndreiG, electric, ne-electric, problema e că prețurile mașinilor sunt razna ! Aproape duble față de pre-pandemie ! Mie nu mi s-a dublat salariul în ăștia 4 ani…
      și nu e ca și când doar autoturismele s-au scumpit…

      Comentariu apreciat.744
    • @andreid in State subventia, adica credit tax e de $7500. Acum intre noi fie vorba Bill Gates a beneficiat si beneficiaza de „subventii” mult mai barosane :) Lasam la o parte gluma cum ca s-ar duce el sa o cumpere personal sau ca ar cumpara-o pe numele lui.

      La noi cuponul a scazut de la 10.000 la 2.000 deci bravo „cobailor” care au beneficiat. Pocnitorile sigur se vor ieftini cu 10.000 dar de la Tesla nu ma astept prea curand.

      222
    • @evi21 rabdare taica! stii fabrica lu tesla din berlin? Eh… primele masini facute acolo incep sa iasa din garantie.
      Imi deschid service de „eclectice”

      1211
    • Ia SH.

      41
    • Unde nu gasesti Tucson sub 40k?

      25
    • andreid, subventia s-a redus la jumatate deja. Probabil ca in doi ani se va mai reduce inca o data si nu vor mai simti cetatenii ca „saracesc” din cauza subventiei aleia. Nu posed masina electrica, dar ma enerveaza argumentele false

      520
    • ” Chiar nu am auzit pe nimeni sa fie fortat de vreun dealer sa cumpere electrica.”

      @Catalin – cand in oferta NU mai bagi diesel ca …motive iar la benzina pui motor de 0.9 in 3 cilindri, parca te cam forteaza, nu?

      Indecis. Tu ce zici?246
    • @Catalin – cu tot respectul, insa nu poti sa spui ca Ioniq 5 este SUV, este doar un hatchback putin inaltat.

      62
    • Statul da un voucher de 5.000 si la o electrica de 42.000 (ex: Tesla 3) ia inapoi 8.000e din TVA + impozit pe profitul dealer-ului auto.
      Si mai consuma si niste fonduri ´EU pentru reducerea poluarii din orase, dat fiind ca alte idei mai bune nu are.

      51
  3. Cand am vazut videoul lui Gigi credeam ca vorbeste despre tine, despre fostul tau articol cu electricele :)

    Lasand la o parte felul lui de a fi si problemele pe care le avem cu el nu zice rau ce zice referitor la masini electrice.

    911
  4. Medelin este in grupa celor care au inteles ca ei traiesc din conspiratii si prin urmare asta creaza ca sa traiasca.
    Boohnici cand vorbeste de motoare termice are sintagma preferata „merg cu pipi de dinozaur”. Stiu ca este o formula de stil dar este idiot complet, petrolul nu are legatura cu dinozaurii, decat ca interval de timp in geologie, ci cu micro-organisme marine.

    Eu ca ecologist practicant, cat se poate, cred ca se indreapta prea multe eforturi catre masinile electrice. Mult mai eficient ar fi sa indrepti acele eforturi catre a muta consumul rezidential catre electric, cu generare si stocare proprie si in grup pe zone geografice (gen 50-100 de case etc).
    Adica sa muti consumatorii ficsi pe electric mai mult decat cei mobili.
    Dar este mai sexy sa te simti Apple al masinilor si sa ajungi guru planetar.

    Comentariu apreciat.589
    • Cand a fost curentul eco despre ecologie? Slow n steady sa nu deranjam dinozaurii de la butoane

      Indecis. Tu ce zici?246
    • pai, ca ecologist practicant, cum te simti cand stai in trafic o ora, inconjurat doar de euro 3 si 4 eventual si cu filtru de particule gaurit… n-ai vrea sa fii inconjurat de cel putin 50% electrice?

      Indecis. Tu ce zici?2111
    • @antinevralgic
      poate ai inteles ca sunt contra masinilor electrice. nu imi dau seama de ce
      eu am spus doar ca efortul ar trebui sa fie in alta parte, iar masinile electrice complementar
      imi place la nebunie skoda eniaq by the way

      legat de trafic, eu as interzice masinile cu mai mult de 1 norma in spatele normei curente de poluare. Deci norma ta < euro5, retrase numerele

      621
    • „legat de trafic, eu as interzice masinile cu mai mult de 1 norma in spatele normei curente de poluare. Deci norma ta < euro5, retrase numerele"

      @andreid – uite unde era micul dictator… sa circule doar aia cu masina peste 20k ;-)

      Si nu este ca vrei ca absolut TOTI sa respecte asta: politie, salvare, pompieri, autobuze scolare, dube, camioane, etc?? Si sa nu existe exceptii…

      Nu ma afecteaza, am DIESEL, euro 6, masina de 4 ani si 70000 km… dar hai sa fim realisti.

      214
    • 20k de ce? De lei moldovenești?
      Nu există euro 4 mai scump de câteva mii de euro..
      Găsești euro 5 la bani de semințe.

      05
  5. Batalia electricelor e subiect prea complicat!

    Batalia cutiilor de viteze e mai de nasul nostru :))

    *nostru: average joe de romania

    Comentariu apreciat.586
  6. Cand auzi pe cineva folosind expresia „asa numitelor” si apoi da efectiv numele acelui lucru, fugi sau inchide!

    Comentariu apreciat.441
    • Am oprit si eu dupa fraza aia, ma zgarie asa numitele urechi cand il aud pe asa numitul madalin cand are asa numite pareri

      160
  7. Am mixed feelings legat de electrice, am vrut sa iau una dar sunt scumpe vs ce dotări oferă. Am luat o mașină noua hibrid, full options, la 30k pana la urma și sunt f mulțumit. Pt soție, iar am analizat o electrica mica însă iar m-am lovit de preț vs dotări și am luat un aygo full automata de care suntem f mulțumiți.
    Stau la casa și as fi putut sa le încarc fără probleme însă nu am putut sa trec de preț vs dotări vs range. Pt mine, tehnologia încă mai poate suferii îmbunătățiri. Ma uitam la niște electrice chinezești la care poți înlocui bateria cu una incarcata în loc sa o încarci, totul pe baza de abonament dar mai e mult pana sa fie o infrastructura pt asta. Asta mi se pare soluția normala, nu incarcatul de câteva ore sau 1h pt nu știu cât % din baterie, nu vrea nimeni sa admire parcările cât așteaptă sa se încarce masina.

    Comentariu apreciat.538
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 2298
    • 17 min pt alimentare? Nu, nu e adevărat, mai degrabă 5 min

      Comentariu apreciat.5510
    • As vrea sa vad/citesc si eu statisticile astea. 18 minute media? Hmm mai mult de 10 minute nu am stat niciodata. Alimentat + toaleta + cumparat toate cele. Nu vreau sa para ca dau cu hate catre EV ca nu e cazul. Dar nu pot accepta statistica aia. Trimite un link.

      Comentariu apreciat.496
    • Pot sa întreb de ce autonomia face parte din calcule la mașină mică? Intuiesc ca destinația este de naveta zilnica, deci ajunge în fiecare seara acasă și poate fi lăsată la încărcat pana dimineața, caz în care nici nu ar conta în cat timp se încarcă, fiindca ai macar 7 ore de somn, plus weekend unde sta și mai multe ore. Nici măcar nu iti trebuie cine știe ce stație de încărcare.

      Indecis. Tu ce zici?1524
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1042
    • @Florin
      Asta cu statistica de 17 minute e un bulshit de marketing.
      Un om normal cand pleaca la drum are plinul facut in general, nu pleaca cu gandul ca opreste pe A1 sau A2 sa alimenteze.

      Comentariu apreciat.525
    • niciunul nu ati inteles ce ati citit. oprire medie PE AUTOSTRAZI. Acolo aproape toata lumea merge si la baie, cand sunt 4 persoane dureaza ceva. Aproape toata lumea isi cumpara ceva, unii mananca acolo si nu in masina. Statistica ii cuprinde pe toti, in medie, nu doar pe psihopatii care nu isi lasa copiii la baie ca vor record de eficienta in alimentare.

      Indecis. Tu ce zici?4843
    • din pacate studiul se refera la „out-of -route”. Cei care se abat de la drum sa alimenteze. Din ce am inteles. 8 minute la benzinarie. 20 de minute total cu tot cu abatere de la drum.

      210
    • @Andrei: la masina mica nu range-ul a fost problema ci dotările spartane pt o mașină de 25k.

      131
    • @Florin: incarci tesla in 17 minute daca ai chargere care pot face asta, iar pe langa asta, daca fie functioneaza, fie nu stai dupa altul care isi incarca masina si nu trage si cea mai primordiala numarul doi fix in acel moment.

      163
    • cred ca Florin a comparat „worst case scenario” la ICE vs „best case scenario” la EV. Am facut multe drumuri cu Tesla/BMW/Jaguar de peste 200-300km. Chiar si cateva drumuri externe de pest 700km. ABSOLUT de fiecare data a fost cate o problema la incarcare. Ba era ocupata si nu era raportat in aplicatie(ne-am invartit pe la 3 statii), ba nu functiona statia(statie noua), ba nu functiona aplicatia, ba nu incarca cu cat trebuia si am stat mai mult etc. In bulgaria efectiv statia a bagat masina in limp mode si nu mai pornea. Am adus-o ianpoi pe platforma.

      Desi EV-uril au evoluat si se incarca mai rapid. Degeaba incarci 30% in 15min daca dai de alte probleme.

      Comentariu apreciat.423
    • am uitat de inca o faza. Hai sa incarcam masina la mall in Polonia. Statia in parcarea subterana. Nema semnal de internet sa dam drumu la statie. Du-te la alt mall… acolo putere mica… A fost distractiv.

      Comentariu apreciat.291
    • Zidanne:

      ” 5 minute pana se elibereaza pompa, 3 minute alimentatu’, 7 minute coada la casa si inca 3 minute pana comand, platesc si ies.”

      Păi dacă vorbim de electrice, hai să zicem cinstit și proporțional:

      – 5 minute asteptat plus 3 minute alimentat ar face cam 30 min asteptat si 17 alimentat. Plus cele 10 de la casă… cum stăm?

      Sau cââât stăm?

      191
    • @zidanne, daca plecam de la premiza ca pompele de alimentare sunt ocupate cand ajungi, acelasi lucru il putem spune si de statiile de incarcare electrice. Si atunci ajungem la alte calcule.

      30 de minute pana se elibereaza statia de alimentare, 17 minute incarcarea, 1 minut sa pui cablul de alimentare la loc.

      Presupunand ca faci plata online si ca te duci la baie in cele 17 minute cand se incarca masina, tot ajungi sa stai 48 de minute pentru incarcare, in loc de 18 minute cat ar dura alimentarea la o masina clasica.

      241
    • @florinel @andreig eu vorbeam de fosila.
      Ala de cand dau semnal dreapta sa intru in benzinarie pana dau semnal stanga sa ma reintorc drum trec 17min.

      Cata rautate pe lumea asta…

      18
    • florin, 2 greseli logice.

      la ICE vizita medie evde 17 minute. din alea statul la pompa e 3 4 minute. in rest iei taraboanta si o muti mai incolo pana pipi caca senvis. la EV 17 minute e exclusiv statul la pompa. corect, in alea 17 minite poti sa pipi caca senvis. ce rateaza multi sa vada evca in alea 13 14 minute cat ICE-ul nu sta la pompa alimenteaza alte 3 4. care poate stau in total doar 5 minute sau poate 30, ca sa iasa mecia de 17, dar per total alimenteaza 4 5 masini, fata de 1 singura.

      practic nimeni nu calculeaza corect. hai calculam in km/minut. la ICE bagi cam 800 de km in 4 minute… 200 de km pe minut. la EV 400 de km in 16 minute. 25 de km pe minut. hmmm , petfect echivalent, doar un ordin de marime diferența.

      a doua greseala e aia cu pauza la 200-300 de km. da, corect, cei mai multi opresc asa pentru ca vor. la EV o faci pentru ca trebuie. sesizezi diferenta? la ICE, daca nu vtei sau nu mai vrei, sau orice alt motiv, bagi 600 dintr-un foc si aia e. la EV, o sugi, te opresti orice ar fi, chiar si cu rusii la curul tau.

      unde mai pui cazul penei propriuzise. la ICE te rezolva un costica binevoitor cu un pet de benzina. la EV… pai astepti platforma. a vazut cineva platforme electrice?sau sunt toate diesel? 🤔…
      s

      70
  8. 1. In Romania nu se da Rabla Plus pt masini de peste 75 000 eur.
    2. EV nu e pentru oricine; sa speram ca fi…
    Asta însemna ca daca stai la bloc, iei autobuzul si e mai liber le strada :p
    3. In Bucuresti eu vad din ce in ce mai multe electrice, de toate neamuriele, nu doar Tesla.
    4. Vanzarile EV merg inainte.

    https://www.g4media.ro/vanzarile-globale-de-vehicule-electrice-au-crescut-in-ianuarie-cu-69-comparativ-cu-luna-similara-a-anului-trecut.html

    5. Nu e maica scump…
    Te-ai maritat tu prost!

    Indecis. Tu ce zici?3214
  9. Nu electricele sunt problema ci costul pt achiziția acestora.Citeam azi că reapare Lancia Ypsilon electrica,construita pe platforma Corsa y Peugeot 208( familia Stellantis) dar costă în Spania (acolo unde se produce)39.990€ . Mă duc să mă culc…

    Comentariu apreciat.472
    • News flash, intotdeauna o masina noua a fost „prea scumpa”.
      In ultimul timp toate au explodat ca pret, nu doar alimentele.

      920
    • Bocanila, nu este adevărat; in 2008, luai mașini noi de clasa lui Clio, la 10 000 euro. Am luat o KIA Ceed cu 11 800 . Un Megane era 13-14 000, o Octavia sub 20 000, un Pasat 25 000, Sportage/Tucson 20 000, Logan 8500 etc
      Ca middle-class îți puteai lua ce mașină nouă doreai
      Acum sunt duble preturile. Salariile nu prea..

      Comentariu apreciat.590
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 746
    • In 2015 am luat Sportage cu 16.500 dotari medii, cheala era 15k. Acu e 27k. Elantra era 11k. Acu a luat cineva cu 22k.
      Nu s-au scumpit, ni se pare noua. Bine ca rata inflatiei e 7%, stam linistiti.

      Comentariu apreciat.450
    • Am avut aceeasi problema cu preturile masinilor noi, mi se pare ireal sa dau 32K pe o Octavia 1.5TSI DSG cu dotari decente/medii, asa ca am comparat preturile din 2013 cu cele de acum. In 2013 mi-am luat o Octavia 1.2 TSI manuala cu 17K pret de lista, acum aceeasi masina e 23.8K (si are ceva in plus, detaliem mai incolo).

      Bun, sa vedem rata inflatiei: pe http://www.dpfbl.mdrap.ro/rata_inflatiei.html gasim din 2016 incoace (sa zicem ca e suficient) asa ca intre 2016 si 2023 preturile au crescut cu 46% daca am calculat bine. Sa zicem ca masinile nu au iesit chiar la 46% ci la jumatate, 23%.

      17K * 1.23 = 20.9K

      Ramane o diferenta de 2.9K. Sa vedem ce primim in plus fata de Octavia din 2013:
      – Faruri Basic LED cu lumini de zi LED
      – Front Assistant – Sistem de avertizare si franare de urgenta
      – Lane Assist – sistem de asistenta pentru mentinerea benzii de rulare
      – Duze stropitoare parbriz incalzite
      – KESSY GO – sistem de pornire motor fara cheie
      – Senzori parcare spate
      – Scaune fata incalzite cu reglaj termic separat
      – DAB – receptie audio digitala
      – Spatiu de depozitare telefon in consola mediana fata, cu incarcare prin inductie
      – SMARTLINK (Carplay/Android Auto)
      – Radio Swing ecran tactil,color, de 8″ 4 difuzoare fara unitate CD conectivitate USB-C

      Tote astea eu zic ca fac macar 2K, poate chiar 2.5K, asa ca diferenta de pret e pe la 500 euro, asta in conditiile in care am presupus ca preturile la masini au crescut doar cu 50% fata de restul.

      Parca nu mai e asa de rau, nu? E normal sa ne minunam de cresterile astea de pret pentru ca sunt diferente mari, dar procentual nu au facut decat sa aiba acelasi ritm de crestere ca restul preturilor/costurilor. Doar ca atunci cand vedem o diferenta de 10K euro e altfel decat una de 5 lei la un 1 litru de lapte.

      Indecis. Tu ce zici?1522
  10. anul trecut mi-am achizitionat o nemteaasca termica pe care am ales o in detrimentul unei electrice dintr o singura frica: infrastructura de incarcare cu statii rapide/puternice inca precara.
    tot anul trecut, dupa ce am cumaprat masina, am pelcat in GR impreuna cu un prieten care detina o Tesala Y (aprox. 1000 km drumul) . Omul a ajuns cu Y la destinatie la doar 2 ore distanta fata de mine.
    in momentul ala am realizat ca mai bine imi luam electrica caci dracu’ nu e atat de negru precum pare
    in total au fost cam 2500 de km dus intors (si cu plimbari locale) si 3 inarcari (1 la dus, 1 la intors si 1 local)
    cost combustibil la mine in jur de 300E, cost „combustibil” la el undeva la 125E
    e adevarat ca vara dar chiar si asa tot a fost ok iar frica aia pe care o avem de range incet incet incepe sa dispara

    Indecis. Tu ce zici?2712
    • 2 ore la un drum de 6 sau 12 ore?

      252
    • Asadar la 2500km el a economisit 175euro. Grosier asa la 100.000km vine economie 7000 euro avantaj pentru el. Cat a costat termica nemteasca si cat Tesla?

      Comentariu apreciat.431
    • Iti spun eu, ca am fost pana in Grecia cu Tesla.

      Opriri:
      – Intre Ruse si Sofia -> Obnova 30 minute
      – Sofia Supercharger -> 30 minute (nu am reusit sa termin masa in Mall)
      – Iesirea din Bg si intrarea in GR -> 40 minute.

      Problema e in Grecia, unde infrastructura nu prea exista deloc, deci atentie unde in Grecia trebuie sa mergi.
      Am mers tare, adica faci niste depasiri SF cu EV pe DN-uri.
      Viteza medie mare, asta vreau sa zic, am depasit o multime de ICE, iar costurile au fost la jumatate.

      Eu stiu ca romanu s-a nascut pilot, dar totusi nu esti platit la cursa, sa ajungi la ora X si primesti bonus, cu pipi in punga.

      Indecis. Tu ce zici?1727
    • Am mers tare, adica faci niste depasiri SF cu EV pe DN-uri.
      Viteza medie mare, asta vreau sa zic, am depasit o multime de ICE, iar costurile au fost la jumatate.

      în timp ce tu stăteai și te rugai de charger, nea Fane, 68 ani, a trecut fluierând cu sandero lui.

    • @nicu la supercharger costa 2 lei/kw, acasa 0.7 sau gratuit daca are panouri.

      98
    • Și nu uitați, că în ciuda tehnologiei, din cauza încărcării la superchargere bateriile își scurtează semnificativ capacitatea în timp.

      223
    • Asadar, omu’ tau a economisit cat doua iesiri la restaurant sau o noapte de cazare. Fiecare stie cat il duce buzunarul, dar nah, eu ma duc in vacanta sa ma relaxez nu sa vin cu Excel-ul dupa mine sa am ce sa ma laud acasa.

      Comentariu apreciat.349
    • eu ma duc in vacanta sa ma relaxez

      cam așa ceva. oamenii normali nu au chef să stea cu ochii in bord după încărcătoare.

    • @Zidanne: cu tot cu vami eu 11 ore jumatate, el spre 14
      *s-a mers decent, fara “vitejisme” sau incercari de doborare a vreunui record
      *sincer mi se pare decent si convenabil sa “inatarzii” 2 ore si sa economisesti mai mult de jumatate din costuri (repet eu fiind destul de „inversunat” impotriva electricelor)

      @Nicu:
      termica 36k, Y SH dual motor aproape 50k
      daca mergi pe calculele tale si sa zicem ca tii masina 250.000Km => termica devine 66k cu tot cu combustibil si electrica 62k cu tot cu alimentare … deci exista un avantaj electric numai ca nu asa faci calculele

      -> am facut un calcul pentru un prieten care si-a luat Spring cu pret prins sub 10K si care face naveta zilnic intre doua orase, intre 80-90 km pe zi si a rezultat ca undeva la putin peste 6 ani de utilizare in acest regim si fara a calcula inflatia, masina se amortizeaza complet

      -> eu NU imi voi amortiza termica niciodata asa cum nici cel cu Y nu si-o va amortiza vreodata pentru ca nici eu nici el nu facem naveta si nici nu le-am scos la produs in ride share ing sau alte activitati in afara de cele „casnice”

      96
    • @AlexAndru mama… credeam ca doar eu fac d’astea.
      Comparatia ta e putin incorecta.
      La termica ta, 36k e pretul de lista sau valoarea pe factura?
      Hai sa incercam sa comparam nou cu nou, sh cu sh.
      Ca altfel stiu ce sh imi luam in 2019 la 25k.
      Si deja am trecut de 100k.

      73
    • @zidanne
      -> in momentul de fata nici o masina noua (termica sau electrica) de peste 25-30k nu se amortizeaza in cazul unei persoane fizice cu activitati normale oricum ai calcula-o
      -> sa zicem ca in cazul “normalilor” (pana in 30k/an) singurele diferente sunt in ceea ce priveste consumul/pretul combustibilului folosit si cheltuielile de intretinere.
      -> adica daca ai 30k pentru masina noua (termica sau electrica) din aceiasi categorie de gabarit vezi care consuma mai putin si care are “servisarea” mai ieftina si cam ala e tot calculul.

      -> momentan pentru normali, tot ce e nou si pana 10-12k ar fi ok dar asa ceva doar in visele umede

      71
  11. 1. simplu, bateria se duce dracului in timp

    Indecis. Tu ce zici?318
    • Tesla model S la pragul de 320 000 km degradare medie 12%. cine naiba isi tine masina atat? cine isi cumpara o masina e 50k o vinde dupa 5 ani celor care acum tin cu dintii de 1.9 alh.

      Indecis. Tu ce zici?822
    • @ Florin Cui si cu cati bani o vinzi dupa 5 ani? Ai cumpara un model S cu 320 de mii de km? Daca da, cat ai oferi pe el?

      241
    • @Florin
      Am un Golf 5 din 2006 care încă mai merge 800km dintr-un plin. O mai calc și eu uneori dar nu simt că aș avea nevoie de veleități de Schumaher pe drumurile astea, cum demarează unii cu Tesla. Dacă mă uit puțin în cont aș putea să-mi iau una nouă cu banii jos, dar nu merită, sînt mult prea scumpe. Ca electrician sînt de părere că EV sînt bune și de viitor, dar nu cu tehnologia (și la prețurile) de acum. Prin oraș mai folosesc autobuzul și ”mașina sindicatului”, chiar nu am nevoie de vreo ”frunză” electrică, iar la drum lung nici atît, prefer una clasică, să nu strîng din buci că nu-mi ajunge curentul pentru aer condiționat sau încălzire..

      Comentariu apreciat.364
    • @Vali
      O intrebare simpla, cati din cetatenii romani stiu ca platesc apa pluviala recte ploaia? Fix asa se poate intampla si cu panourile….

      84
  12. @nicu – discutia de cost difera enorm unde incarci in cei 100 000 km.
    Daca incarci la statii publice, pretul e mult mai mare decat daca incarci acasa, de la Hidroelectrica.

    Eu incarc 85% acasa si am cost de 16.5 lei/100km, dar o calc, adica media e de 20kWh/100km.
    Pret kWh acasa e 0.82 lei.

    Calculeaza la tine media cu ICE, reala, in oras.
    EV are 500CP.

    913
    • cat procent din pretul benzinei/motorinei la pompa sunt taxe si accize?

      nu sperati ca o sa fie costurile astea mici pentru totdeauna, ‘plimbarea cu masina’ e un lux care momentan e taxat de stat prin carburant. cand ICE-urile o sa fie minoritate, EV-urile o sa fie alea care o sa plateasca.

      Comentariu apreciat.382
    • Bocanila, eu incarc la pompa in 2 minute, nu stau la „mananc” o cafea de 3 ore la nu stiu ce statie pe care o cauti pe aplicatie vietii, as semna o petitie sa li se ridice o statuie celor care cumpara electrice.

      Indecis. Tu ce zici?257
    • EV are 500CP. Pentru 5-10-20-30 de secunde. De aia UE ii obliga sa declare puterea pe 30 de min.
      In cazul asta EV-ul ala are vreo 200CP.

      E fix ca la „watzii PMPO vs RMS”.

      Indecis. Tu ce zici?308
    • @C
      Plus că s-a vehiculat ideea taxarii in functie de greutate (electricele avînd baterii mai grele la tehnologia de acum) crescînd uzura drumurilor. Prin SUA deja au constatat că unele electrice au trecut prin parapeții de protecție.

      92
    • Wow! Unele electrice au trecut prin parapetii de protecție, în America. Unde majoritatea pickup-urilor sunt mai grele decât orice mașină electrică! Hahaha….
      Cum or să pună accize pe ce faci tu cu curentul? Dacă faci sarmale sau încarci mașina? Cum or să știe?

      @Nicu b nu toți pun benzină de 20 lei…. Altfel nu ai cum să faci plinul în 2 minute…

      913
    • Cum or să pună accize pe ce faci tu cu curentul?

      bună ziua, de la engie suntem. aveți alocați per familie X kw. ce depășiți costă triplu. mulțumim de înțelegere. nu aveți unde să vă mutați. ciocu.

      eu la casă îmi pun panouri, dar ăia de la bloc? și cât de greu ar fi să introducă o taxă pe panou, că poluează?

    • @vali pui panourile in beci, ca se duce soarele dupa ele :))

      70
    • Există deja tarifare mai mare în funcție de consum. Dar dacă îmi fac instalație off grid, își iau la mumu. Și nu or să aibă tupeu să te contorizeze pe ce faci tu pe proprietatea ta. Că or să fie niște procese pe la cedo.
      Taxe pe panou nu or să pună că dau faliment aia cu fermele de panouri.
      Dacă stai la bloc îți pui panou pe balcon. Există de vânzare la lidl!

      15
    • @Fisherman – cand vorbesti de EV-uri, statul nu o sa se ia (doar) de panourile solare.

      masinile EV o sa vina cu contor electric sigilat/criptat, si o sa platesti cand incarci, direct din cont.

      31
    • Și acum sunt contoarele electrice sigilate…. Și totuși, lucruri se întâmplă.
      Nu or să pună niciodată limită pe mașină direct. Pentru că pur și simplu te împiedică sa te folosești de bunul tău. Este anticonstitutional și imoral….

      02
  13. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 1754
    • Bha, când vă văd pe ăștia cu ‘strugurii sunt acri’ … superiorii paulii…nu bha, strugurii sunt la suprapreț nesimțit…
      Vezi că te cheamă bezos și musk și alții cărora le-a crescut rapid averea in anii astia, sa îți dea și ție niste bani…plm de sclavi cu ifose…

      Comentariu apreciat.6814
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1047
    • Bai nene, una din primele lectii de viata la copii, cand erau la gradi, a fost sa le explic ca un covrig de 10 lei e scump si un telefon de 1000 de lei e ieftin.

      Ca sa traduc, ca poate nu se intelege ce vreau sa zic. Un produs e scump daca media produselor similare e mult mai jos. Covrigul de 10 lei e scump, ca media e de 2 lei.

      Asa si masinile electrice sunt scumpe, cand masini similare ca dotari, aspect, confort, sunt cu 10-20k mai ieftine. La fel masinile noi sunt scumpe, cand acum 5 ani aceleasi masini, tot noi, erau cu 10k mai ieftine.

      Faptul ca iti permiti sa dai 50k pe o masina nu inseamna ca ar trebui sa ii dai cu ochii inchisi, ca de aia si suntem in situatia asta. A fost pauza aia de un an la aprovizionare si dintr-o data lumea da oricat, numai sa ia ceva si dealerii profita la maxim.

      Ia sa fie pauza si la cumparatori un an, doi, sa vezi dupaia cum se gasesc solutii sa se revina la preturile normale, ca si atunci se faceau profituri decente.

      Comentariu apreciat.440
    • @Big nu-i ok comparatia 1:1 la pret masina termina cu electrica, cel putin nu inca. Cumparatorul care are nevoi si buget de Skoda Octavia cheala nu zice „ia sa ma uit si la o Tesla”.

      Si iPhoneul cand s-a lansat era mai scump decat un Nokia 3310.

      211
    • ev21, sa înțelegi : preturile la ICE de alea ieftine au fost și ele trase in sus pentru că au apărut namile de SUV electrice (adică tâmpenii) la peste 100 000 euro ; așa a ajuns Sandero care era 10 000 euro nou înainte de pandemie , sa fie 17 000 acum ..
      Lasati-ma cu creșterea de venituri, că nu i-a umplut cineva de bani pe muncitorii de la Mioveni de exemplu…și cu kkt -uri de genul sistem SOS, semnalizări led, încărcare telefon prin inducție….că de fapt tot fac reduceri : ba scot becul de la torpedou, ba nu mai e centura reglabilă pe înălțime, ba evacuarea se termină pe la mijlocul mașinii…
      Mulți oameni au nevoie de o mașină pentru mici deplasări în urban, pentru mers la job, la cumpărături…
      cine vrea sa dea 100 000 euro sa se simtă avantgardist, erou sau altceva sa fie sanatos dar hai sa nu mai ținem partea unor lacomi care vor sa vadă doar grafice in creștere cu profiturile…

      Comentariu apreciat.261
  14. Masinile electrice sunt o oarecare schimbare de paradigma asupra modului in care privim masina si nu numai. Principala temere/problema este autonomia si mai ales solutiile de avarie pe care le ai daca ramai in camp fara carburant. La toata povestea asta adauga diversele rapoarte cu privire la fiabilitatea multor masini EV care deh mai au si ele probleme. Valoarea mica de revanzare plus, costul maricel al unei baterii pe care ajungi sa fi nevoit s-o schimbi sunt alte probleme despre care nimeni nu vorbeste inca….
    Referitor la costul de incarcare, treaba este simpla. Cu cat mai mare va fi cota de piata a masinilor electrice cu atat mai scump va fi si costul de incarcare. Deci discutiile de tipul platesc mai ieftin la carburant ca merg cu un EV au sens cat timp majoritar vor fi masinile cu motoare termice. Daca vom trece vreodata de acest punct EV costul carburantului se va duce in sus si acest avantaj va disparea.
    Nebunia cu EV-urile a fost misto cat a durat, dar perspectivele realiste ale unei noi lumi ne arata ca s-ar putea sa ne fi pripit in decizii. Personal mi-e absolut indiferent ce masina voi conduce peste 10-20 ani atata timp cat ma duce de la punctul A in punctul B intr-o perioada rezonabila de timp si fara costuri prea mari. Daca asta inseamna ca electrica e viitorul atunci asa sa fie, insa in acelasi timp nu mai voi arunca pe o masina electrica ca asa e frumos daca criteriile de mai sus nu sunt indeplinite. Ceea ce pentru mine in acest moment nu sunt si daca ma uit pe scaderea vanzarilor de EV-uri ma face sa cred ca nu sunt singur.

    Comentariu apreciat.362
    • „Cu cat mai mare va fi cota de piata a masinilor electrice cu atat mai scump va fi si costul de incarcare” This!
      Imi aduc aminte cand imi luasem diesel in 2006 si pretul la motorina era la aproape jumatate din benzina, iar acum stim cu totii ca s-au egalizat, desi motorina este un produs mult mai slab calitativ decat benzina. Intotdeauna este vorba de cerere vs oferta.

      Comentariu apreciat.300
    • @Daniel.A
      Principalul avantaj pe care acum EV-ul il are fata de un motor termic este fix costul carburantului si al intretinerii, la care mai adaugi si eco-bonusul. Chestia asta iti permite sa faci niste calcule in faptul ca masina nu mai este privita ca o pierdere ci mai degraba ca pe o investitie pe care o amortizezi in X ani.
      Povestea esta valida atata timp cat costul cu combustibilul pentru EV nu creste, respectiv reteaua electrica tine pasul cu adoptia. Aici lucrurile sunt diferite intrucat fiecare tara a are un specific energetic si-si permite anumite investitii. Personal sunt de parere ca suntem in etapa intermediara in care da inca mai este ieftin sa incarci o masina electrica, dar cel mai probabil intr-o perioada de timp rezonabila(maxim 10 ani) pretul de incarcare va fi apropiat fata de cat dai acum pentru un plin la o termica.Deja avem nenumarati furnizori de statii de incarcare fiecare cu specificul lui si pretul lui, este fix fundatia pentru o crestere de preturi in viitor. Sigur exista solutia sa stai la casa sa ai panouri solare, dar deja vorbim de o solutie mult mai costisitoare din punct de vedere financiar comparativ cu o masina cu motor termic.
      Ce spun eu este fix parerea unuia care incearca sa vada unde ar avea loc EV-ul in actuala societate. Si ma tem ca toate povestile spuse la inceput, vor incepe sa dispara si la final vom avea fix ceea ce avem si pe o masina termica: un mijloc de transport din in A in B cu un pret discutabil pentru multi. Sigur probabil ca vom polua mai putin din nou o poveste discutabila din mai multe puncte de vedere.

      104
  15. Prea multe polemici pe subiectul electrice vs combustie. Chestia e simpla: electricele sunt viitorul dar trebuie sa mai avem putina rabdare sa evolueze bateriile si infrastructura.

    Problema nr. 1 este ca momentan 1 litru de Diesel are „inmagazinata” o energie de 10 kWh (8.32 kWh/kg) pe cand densitatea de energie per litru de baterie la Model 3 de exemplu este de 730 Wh/l (260 Wh/kg). „According to Enpower, Tesla’s current Model 3 battery is the most advanced, with an energy density of about 260 Wh/kg (730 Wh/l).” – am gasit si valori mai mici, e putin discutabila afirmatia asta dar ideea de baza ramane: densitatea de energie a bateriilor este inca foarte mica.

    Problema nr. 2 este infrastructura lipsa si nestandardizata. Ideal ar fi sa ai o locatie cu statii de incarcare rapida (> 100kw) la fiecare 2 sau 3 peco. Si sa nu fiu nevoit sa am 5 sau 10 aplicatii pe telefon pt. fiecare brand de statie de incarcare.

    170
    • @Costi 100kW+ x 9 + ceva pierderi… inseamna 1MW.
      O statie PECO decenta are 10-12 pompe. Si, de multe ori, nu fac fata.
      Un reactor de la Cenavoda are vreo 750MW (725MW unitatea 2)
      Productia azi, 16-02-2024, la 12:07:07 e de 7361MW.

      51
    • La problema nr. 1, cand zici ca 1 litru ~ 10 kWh trebuie aminitit si randamentul unui motor termic: 30-40%, pe cand cel electric are in jur de 90%.

      113
    • @G
      Diesel are in jur de 72%.

      513
    • @George da, eram sigur ca o sa inceapa lumea cu randamentul, dar chiar si asa reiese ca diesel/benzina inmagazineaza mult mai multa energie per unitate de volum decat bateriile actuale.
      @zidanne corect de aceea zic ca avem nevoie ca infrastructura sa evolueze. Daca ai o electrica si o folosesti in oras ar fi normal sa o incarci acasa (slow charge) dar pt. drumuri lungi, extraurban, ai nevoie de statii rapide.

      60
    • @zidanne in Londra de exemplu au inceput sa apara statii de incarcare pe stalpii de iluminat. E adevarat ca sunt slow charge, de 5.5kw, dar poti incarca peste noapte o masina mica de oras.

      73
    • @Costi am locuit prin Oslo si imprejurimi vreo 4 ani.
      You know nothing John Snow.

      14
    • @zidanne ok Sherlock

      51
    • Poti sa argumentezi de ce electricele ar fi viitorul?
      Multumesc anticipat!

      42
    • Diesel are eficiență de 72%? Băi nu mai spune enormități! Cât de prost și de diesel lover să fii încât să zici așa tâmpenii?

      Diesel engines typically have thermal efficiencies of 30% to 40%, which means they convert 30% to 40% of the energy contained in the fuel into useful work, while the rest is lost as waste heat.

      Asta în condiții de test, fără regimuri tranzitorii, la turație fixă. Adică nu în realitate…..

      155
  16. Las si eu asta aici, daca se aproba.
    https://stireaverde.ro/10/04/2023/stiri/elvetia-taxa-masini-electrice/

    Este primul pas, urmeaza sa fie ridicate si celelalte beneficii de posesor de masina electrica pentru ca daca maine toti ne luam EV nu vom avea toti parcari gratis si curent ieftin. Deci cum s-a mai zis, cand vor fi mai multe, le scade pretul de achizitie dar vei avea acelasi cost de utilizare ca la ICE( plata parcare, impozit etc)
    Opinie: daca se pune imozit pe putere(kw), cred ca multi vor lua bicicleta, nu model Y

    121
  17. NOU
    #102

    Eu sunt multumit cu Trabantul meu, consuma putzin, nu rugineste, nu iei amenzi pentru viteza, e masina ideala… :)

    162
    • Pana intra un biciclist în tine și muriți amândoi:)

      161
    • NOU
      #104

      @ Cristi: nu intra boss biciclistul, ca ma vede. Am si vesta reflectorizanta si dara de fum, imposibil sa nu le vezi.

      140
    • Cristi… Ia intră matale cu un polo, să zicem că e din aceeași categorie, într-un trabant. Să vedem cine aruncă mașina și cine o repară ieftin și rapid.
      Pentru necunoscători : trabantul are structura din fier nemțesc de pe vremurile bune. Ce mai plângeau tinichigii când aveau de îndreptat câte unul!

      81
  18. Ce mașini își cumpără cei care își vînd electrricele? Tot o electrică? Hibrid sau termic? Aici aș vrea să vad o statistică.
    Să pp ca am o electrica + panouri solare. Nu conteaza ce job ai- angajat sau afacerea ta- în timpul zilei ești plecat de acasa cu jobul. Deci nu prea poti să încarci in timpul zilei.
    Electrica ma factureaza foarte scump cind iau din rețea, compensarea inca nu functioneaza, e supra tensiune in system caci transformatoarele sunt varza iar invertorul este deconectat automat. Mai mult sunt offgrind. Dureaza 2 ani pînă schimba astia traful de pe zona mea.
    Țin masina în garaj, 15C iarna. Afara e temperatura scazuta. Socul termic pe baterie e imens.

    74
    • Statistica pe la p

      04
    • Am electrica din 2019… nu voi mai da bani vreodata pe ceva cu combustibil fosil ca masina daily.

      86
    • Invertor Deye 12kW hibrid, 14.5 kWp panouri, 22 kWh acumulatori, incalzirea casei, apa calda si toate echipamentele bucatariei pe electric. 2 masini electrice. Invertorul livreaza casei tot timpul voltajul corect, indiferent ce e pe retea. 85% din energia consumata e de la soare, restul la Hidroelectrica cu 0.81 lei/kWh neplafonat la consum. Urmatoarea investitie va fi dublarea stocarii electrice si va rezulta 96% consum din panouri. Ma felicit constant ca nu am montat invertor huawei, eram in situatia lui Marius. consumul este ~ 900kWh vara si max 2400 iarna. in inca 2.4 ani doar din economia de curent, benzina si gaz se amortizeaza sistemul solar. va mai merge cel putin 20 de ani. Acum explicati-mi cum e mai usor sa te plangi ca sunt scumpe toate decat sa faci ceva. si dati-mi minusuri.

      1311
    • Florine, nu înțelegi că nu merge la bloc. Ce dacă nu ai nevoie de mașina dacă stai în oraș. Și nici atâția metri pătrați de încălzit și răcit. Nu merge! Poți să explici cu fapte, grafice, screenshot, degeaba……

      50
  19. NOU
    #111

    Eu am si un Logan electric. Cand il pornesc il pornesc electric, nu mai este posibila pornirea la manivela ca la Dacia 1300…

    33
  20. Eu tot aud de devalorizarea asta a electricelor dar n-o văd nicăieri.

    Personal aș risca sub 10k pentru o electrică s-o frec în oraș, dar toți cer niște prețuri enorme comparativ cu riscurile asumate.

    Mai ales la tesla, era o perioadă când gușterii cereau mai mult decât era una nouă cu discount rabla, n-avea nici un sens.

    44
  21. Ba nu stiu sincer cum reusiti voi sa stati 3-4 minute la pompa. Pana ne dam jos toti, mai ales din scaunele de copil, pana mancam, pana facem pipi toti, pana ne-am imbarcat inapoi toti in masina cu tot cu legat in scaunele de copil pierd minim 30 de minute.

    Doar o coborare strict pt pipi dureaza 15 minute, dus un copil legat inapoi in scaune dus al 2-lea copil legat inapoi in scaune.

    02

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube