Pe căldurile astea, atenție la anvelope

Am căutat un pic și nu am găsit nimic relevant pe tema asta: cum afectează căldurile astea mari performanțele anvelopelor. Că tot se anunța ieri călduri mari și azi e înnorat de zici că vine furtuna.

Zilele trecute, când au fost 36 grade, am observat că frânarea nu mai e la fel de amuzantă. Nici nu vreau să mă gândesc cum e la viteze mari. Și am ceva Continental cu indice V pe mașină, nu JianLing.

Altfel, dacă urmăriți prețurile, știți că acum e momentul să vă luați anvelope de iarnă, sunt și cu 30% reduse unele. Alea bune, de firmă, din top. Cu banii cu care înainte de sezonul rece va luați mărci mai ieftine acum vă puteți lua cele mai bune dintre cele mai bune.

anvelope-tocite-6

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

39 comentarii

  1. @zoso PS4 cu indice Y aici. Cu cat e mai cald, cu atat se lipeste mai bine :))

    00
    • Tot PS4 am și n-am sesizat probleme de aderență deși mașina are peste 2 tone și merg agresiv.

      00
    • Ps4 aici, cred că trebuie să înlocuiesc plăcuțele pe E53 AMG. M-am luat după un RS6 nou și pe la 230 am frânat un pic, parcă se chinuia.
      Apropo, arată bine dricul ăla pe nardo Grey.)

      00
  2. Motor de 1 L pe autostrada cu anvelope Michelin CrossClimate+ ?

    00
  3. Anvelopele de vara nu sunt afectate, ba chiar pe caldura ofera aderenta mai mare. Anvelopele de iarna folosite pe caldurile astea sunt afectate, aderenta varza, uzura maxima, aderenta in curbe si mai varza.

    00
    • Valabil si pentru all-seasons?

      00
    • o, da, complet varza. nici nu stiu cum reușeau sa se tina masinile pe sosea pana cand sa apara anvelope de vara. ntz ntz

    • all season sunt ok.
      @ Arhi, masinile merg, dar din experienta iti spun ca intre anvelope de vara Goodyear Duragrip si de iarna Conti TS850, la temperaturi de peste 15 grade pe curbe alea de iarna se simt ca nu ofera stabilitate, daca bruschezi frana in caz de urgenta te mai duci cativa metri, la accelerari scartaie, patineaza.
      Faceam comparatie in aceeasi zi pe acelasi drum, mergeam cu alea de iarna, le schimbam la destinatie unde depozitam anvelopele si ma intorceam cu alea de vara. Diferenta de la cer la pamant intre ele pe curbe, mai ales daca fortezi un pic si nu mergi ca un mos.
      Si primele anvelope au fost mai apropiate de alea de vara, alea de iarna specifice au fost inventate mult mai tarziu.

      00
    • anvelopele de vară (sau all season) au existat tot timpul. Cele de iarnă sunt noutatea.

      00
    • Deci a nu forța a devenit sinonim cu a merge ca un moș și nu un semn ca mergi în niște limite pe care ți le impui și ești confortabil cu ele, sa poți merge în siguranță și sa nu devii un pericol pe sosea.

      00
    • @Arhi … o da… ca daca tot ne gandim asa, pana si rotile alea de lemn, de la caruta, erau bune… la ce le-or fi trebuit aliaje, cauciuc si alte prostii… lemn cu platbanda de fier sa le tina inchegate si aia e. nici nu mai pomenim de semi-slick si slick ca „aia e retarzi rau” de le folosesc pe la f1 si drag. ntz ntz

      00
    • @arhi: Pana acum ceva timp mașinile mergeau și fără ESP, dar cred ca iti explica mai bine Vali la ce e ala bun.

      00
    • @arhi pe aceiași logica scoate esp-ul și abs-ul mașinii, cum mergeau până acum fără ele?
      Nu poți să spui că cei care merg iarna cu anvelope de iarnă sunt idioți dar cei care merg vara cu cele de iarnă sunt perfect ok.

      00
  4. In schimb, caldura afecteaza placutele de frana si discurile – e binecunoscut faptul ca franele obosesc cad sunt incinse – asta se datoreaza discurilor subdimensionate, cand sunt folosite mult intr-o perioada scurta (esti pe circuit, cobori panta, serpentine) si mai rar, cand lichidul de frana este uzat/vechi

    00
    • Stai liniștit, că nu ajungi tu să obosești frânele.

      https://ibb.co/Lpqzjdb
      Așa arătau discurile de frână ale unui Duster, după ce terminam testele cu el pe munte. Mașina frâna în continuare foarte bine.

      00
    • Un disc de frana se incinge la cateva sute de grade atunci cand apasa placuta pe el sa franze o chestie de 1 tona jumate. Crezi ca importa pentru racirea lui daca afara sunt 10 grade sau 40, cand el are 300-400 grade?

      00
    • Băi băieți, eu cred că nu folosiți mașinile alea pe serpentine sau circuit, de nu știți de problemele astea. Până nu vi se întâmplă să dispară aproape frânele, nu înțelegeți fenomenul.
      Voi credeți că s-au inventat ceramicele de 8000 eur că era lumea plictisită?)

      00
  5. Eu am o dilema:
    -rotile de iarna cu Continental TS860 mai merg un an, mai au 2 mm pana la semn, problema e ca am ramas cu 3 ca una a facut o gaura de 3 cm intr-o groapa la iesire din Teliu.
    -rotile de vara mai merg anul asta, au 1 mm pana la semn dar sunt marime ciudata si rara 215/45 R16.

    Daca le cumpar si de iarna si de vara ma costa cu tot cu jante de tabla pentru iarna, vreo 4000 lei.

    Ma gandeam sa trec la mixte CONTINENTAL ALLSEASON CONTACT 215/45 R16 90V XL cu 690 bucata, deci 2700 lei.

    P.S. Am testat rotile de vara pe ploaie, am facut franare de urgenta la 90 km/h, masina s-a oprit in 4 secunde, (secunda 35 in video) o sa fac testul si pe canicula. E bine sa mai faceti cate un test din cand in cand, va obisnuiti cu franarea de urgenta, intrati mai tare in viraj sa vedeti cum sta masina etc. Cand apare o situatie neprevazuta e bine sa stii pe ce te bazezi.

    https://photos.app.goo.gl/b4ySC537tBJJo4aP8

    P.S.2 Cine vrea 3 roti de iarna pentru Audi, Seat, Skoda? Imi ocupa loc in beci, la toama le arunc.

    00
  6. Bai, tu tii cu ursul!
    Mergi la mare si o sa vezi ca masinile aliniate frumos pe 100 de randuri la Navodari, au 70% gume de iarna, ca ce rost mai are sa le schimba, ca iarna vine oricum!

    Pana nu dau astia o lege sa se puna si anvelope de vara vara, nu se intampla nimic.

    Combinatia sublima si comuna este 80C pe asfalt, anvelopa chinezeasca de iarna!

    00
    • pai de unde bani de Nuba si Loft daca schimbi si cauciucurile?

      00
    • Bun, eu sunt de acord. Dar parca vad ca dau o lege de genul „Cauciucuri de iarna pana la 1 Martie si vara dupa” fara sa lase loc de manevra.

      00
    • @zarax
      La ce frigurile pulii au fost până în mai, am mers cu anvelope de iarnă până după Paști, imediat. Abia apoi am trecut la alea de vară.
      Și o să le pun pe alea de iarnă pe la jumătatea lui noiembrie. Cam fifti-fifti.

      00
    • @Ionut M anu trecut am pus anvelopele de vara pe doujsinitel februarie dupa ce m-am dus sanie cu cele se iarna (erau vreo douajdegrade afara) si le-am tinut pana pe la sfarsit de noiembrie cand a dat prima zapada la munte.
      Anul asta am facut schimbul la sosonii de vare in aceeasi perioada.

      00
    • @zarax e mai simplu să spună că trebuie schimbate dacă temperatura e peste 15 grade, e mai mai greu cu luni specifice la ce schimbătoare e vremea și în funcție de zona unde locuiești

      00
  7. Chiar ieri ma gandeam daca sa iau acum unele de iarna sau sa astept BF, poate prind vreo oferta. Am mai multe salvate la favorite. Nicio schimbare de pret fata de acum cateva luni.

    00
  8. De iarna am niste Dunlop cu care a venit masina din Nemtia; sunt bune ca profil dar sunt din 2015, trebuie schimbate sau mai merg o tura?

    00
    • merg pana in 2030 ca popa

      00
    • În 2016 aveam o mașină cu anvelope de vară din 2008. Erau noi, în sensul de fără uzură, dar stătute și crăpate pe alocuri. Am mers o vară cu ele fără probleme.

      00
    • Din 2015 si pana acum au devenit, practic, cauciucuri de vara, pentru ca s-a mai intarit cauciucul pe ele. Win-win.

      00
    • @ev21, depinde de tine cat de mult circuli. Daca iarna mergi doar prin oras din cand in cand, atunci mai merg o tura. In schimb daca faci multe drumuri mai lungi, poate ca ar trebui sa iei in calcul sa le schimbi.
      In general 6-7 ani este acceptabil pentru un set de anvelope, dar este recomandat sa faci si o evaluare vizuala. Daca au inceput sa apara mici crapaturi pe partea laterala, atunci trebuie schimbate.

      00
    • @Andrei G mersi pentru raspunsul pertinent, apreciez. Au facut evaluarea cei de la Autosoft si au zis ca ar mai merge o iarna, ca sunt ok doar ca sunt cam vechi ca dot.

      Iarna asta voi face kilometri negativi cu masina pentru ca copil mic and stuff dar sunt sanse mari sa fiu nevoit sa le schimb din motive ca CASCO, ma voi interesa si de asta. Voi vedea la iarna, sanse mari sa vreau sa le schimb din alte motive pe care nu le-am zis, gen ca cele de iarna sunt de 18″ si trebuie sa-mi iau jante pentru iarna oricum si cred ca as prefera de 17″ asa ca probabil merita sa fac miscarea 😀

      00
  9. In tinerete am distrus o pereche de Debica all season punand o frana brusca pe autostrada. Vara, 35C, masina fara ABS. Noroc ca erau destul de noi si au rezistat structural, dar au facut efectiv șanțuri de vreo 2 cm adancime. Au urmat cei mai lungi 50km pana in București.

    00
  10. NOU
    #36

    jiaLing bai, nu jianling. JianLing e ala care ti le pune…
    Si apropo, care e problema cu jialing?

    00
  11. E ceva dubios cu Continentalurile de vară. Și mie au început să-mi facă la fel, plus că au devenit foarte alunecoase pe asfalt umed, și asta în doar al doilea an de folosire. Le-am tot aruncat, iar în vara următoare am luat Dunlop Sport Maxx RT2, sunt în al 3-lea an cu ele și încă mă pot baza pe ele. Continental de vară nu-mi mai iau. În schimb, TS860 de iarnă sunt dumnezeu.

    00
    • @Ciprian umbla vorba-n targ ca baietii de la Timisoara ajusteaza parametrii QA pentru a vinde si rebuturile. cica.

      Parca @Cetin a patit-o – am un set CP5/860TS dar acum am ales PS4/WRD4.

      00
  12. Contează mult și asfaltul, am văzut în Grecia la 35 de grade pe unul cum s-au dus sanie pe un drum la vale doar pentru că era puțin umed(au un asfalt mai lucios și mai rezistent la căldură), eu nu am avut probleme. Din cauza asta e bine să te asiguri că indiferent de condițiile de care dai, tot ce tine de tine e făcut cum trebuie

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube