Patru practici pentru șoferi în 2014

Pentru că poliția nu face nimic pe tema asta, trebuie să ne organizăm și educăm noi cetățenii, spre binele nostru. Sigur, nu putem face asta cu toată lumea, doar aplicarea legii poate rezolva pentru toată lumea, dar putem încerca. Eu și când sunt pasager atrag atenția șoferului că merge ca vaca, dacă o face.

 

Semnalizarea și luminile în general

Am văzut că în București e pe cale să se desființeze semnalizarea de tot. Au ajuns la un sfert de mașini care semnalizează schimbarea direcției.

Dar asta nu înseamnă că toți trebuie să fim așa. La mine e gest reflex să semnalizez orice, chiar dacă sunt singur pe șosea. La fel și cu luminile. Țin faza scurtă aprinsă pentru că se aprinde și se stinge automat când pornesc/opresc mașina.

Nu strică. Serios că nu.

Intratul pe șosea

Daca șoseaua are două benzi și din dreapta apare un cetățean de pe o stradă lăturalnică, care ar vrea să se încadreze în trafic, normal ar fi să trecem pe banda a doua, dacă se poate, pentru a-i face loc.

Chestia asta se întâmplă afară pe autostrăzi. Nu e scrisă nicăieri, dar e de bun simț. Nu costă nimic să fii civilizat.

Avariile

E o chestie extrem de simplă. Te oprești in drum. Mașina din spate nu realizează asta, pentru ca ai luat piciorul de pe frână și ai tras frâna de mână. Când s-a prins, deja e prea târziu și intră în tine. Sau oprești în curbă. Pui avariile, pentru că luminile alea care clipesc îl atenționează pe cel din spate că se întâmplă ceva. De aceea se numesc avarii.

 

 

Cunoașterea mașinilor

Când merg la drum lung, am un stil tăios de a conduce. Eh, stilul ăsta deranjează unii șoferi, care au impresia că mă țin după ei sau că îi presez să meargă mai repede. Rar găsesc șoferi cu același stil, și atunci condusul devine o plăcere.

O chestie care mă deranjează enorm și cred că îi deranjează și pe șoferii din fața mea este necunoașterea mașinilor. De pildă, weekendul trecut mă țineam după un Passat B5, care avea impresia că am ceva cu el. Omul nu realiza că avem mașini asemănătoare ca gramaj și putere și tot dădea să fugă de mine.

Altă idee pe tema asta: oamenii care accelerează fără să realizeze ca mașina de care încearcă să scape e la fel de puternică sau că un 1.9dci și un 1.9tdi sunt la fel, doar că eu am 1.3tone și el are 1.86tone, 4 pasageri și bagaje. Sau că 2 litri benzină are 150 cai, dar nu îi pune în funcțiune pe toți o dată.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

56 comentarii

  1. Zi că te-ar mânca la coccis să (re)scrii manualu’ pentru școala de șoferi și metodologia de examinare!

    00
  2. In Romania, banda de accelerare (de intrare) este o noutate. Nu-mi aduc aminte de ea de la scoala de soferi si am invatat s-o folosesc la drumurile in strainatate. Acolo esti aproape obligat sa faci loc celui care intra. E si normal, banda lui se termina…
    Oamenii isi folosesc masinile diferit. Eu eram vitezomanu’ Giga si cu Supernova si cu Logan si le foloseam la maxim in conditii de siguranta. Altii stau pe 200 CP si nu-i folosesc nici in depasiri.
    Dar cel mai aiurea este cand omul pune masina pe pilot automat si nu accelereaza sa se dea la o parte de pe banda a doua nici picat cu ceara. Cum ar putea el sa deranjeze „reglajul fin al vitezei”?

    00
    • eu conduc mult in afara tarii si am patit sa intru pe autostrada si sa nu-mi faca loc un cetatean de-al nostru care conducea o berlina 1310 de prin 2000 ( nu glumesc ), banda a 2-a era libera si eu veneam de pe banda de accelerare, am ajuns la 100 de km la ora si eram in paralel cu individul respectiv care s-a uitat la mine si si-a vazut linistit de drum, eu trebuind sa franez sa nu intru in parapet, l-am ajuns din urma si mi-am varsat naduful pe el ca sa nu mai zic ca l-am bagat in pizda lu mumasa de ticalos si prostanac.

      00
    • Te contrazic. Banda de accelerare nu e o noutate. Prima mea amenda am primit-o in 1984, tocmai ca am sarit peste banda de accelerare, la intrarea pe DN1, venind de la Snagov. Deci, nu e noua deloc.
      In ce priveste pilotul automat, eu il folosesc mereu, pe autostrada. Si da, merg pe banda 1, de foarte multe ori, mai repede decat cei de pe banda 2.

      00
    • Dar nici măcar nu-i asta, că dacă accelerezi nu-ți pierzi viteza setată la cruise control. Cred că-i treaba aia cu gânditul la mai mult decât la propriul interes.

      00
    • Daca imi amintesc bine, in RO e obligatoriu sa dai prioritate celui care intra pe autostrada pe banda de accelerare.

      00
  3. 1. Prefer sa ma aflu in spatele unuia care care merge bine (incetineste din timp, etc) dar nu semnalizeaza,
    decat pe unu care semnalizeaza cu 5 metri inainte de a face stanga/dreapta
    Sau mai e categoria aia de tolomaci, care daca au dat semnal considera ca au automat si prioritate sa schimbe directia de mers.

    2. Nu-i sufar pe astia de merg in curu meu, nu-i sufar de loc.
    Nu pot sa opresc, nu pot sa fac dreapta/stanga de frica ca intra prostu in mine.
    Astora le dau semnal dreapta sa ma depaseasca si daca n-o fac,
    incetinesc pana se opresc cu mine in drum.

    00
    • Ești fix unul din șoferii ăia care-s prea „prudenți” pentru binele lor.

      Semnalizează, în pendula mea, din timp, și n-ai nici o problemă cu unul care stă în spatele tau.

    • Pentru unii ar trebui sa semnalizez cu 1 km inainte sa te prinda ca eu vreau fac dreapta sau stanga, eventual sa le pun si niste avarii.
      Ei bine eu vreau sa semnalizez cu 100 de metri inainte de incetinire/oprire.
      Ce te faci in cazul asta?

      Ai doua solutii.
      In ambele cazuri ai sa ma injuri tot pe mine ca de ce am oprit asa brusc :)))

      00
    • mai sunt aia care merg cu proiectoare/faza lunga/ farurile puse pe”0″ si ii dai cu avariile odata de doua ori de n-pe mii de ori, apoi incetinesti ca poate poate te depaseste dobitocul, nu, pana nu ai ajuns la viteza de 30-40/h cand chiar nici el nu mai poate si e cardul de 3km , atunci te depaseste, nestiind evident ce kkt aveam cu el.
      S-a intamplat de vreo cateva ori…

      00
  4. In Koreea de Sud, am văzut niște unii cu ceva veste inscripționate pe ei care râîcau după un accident mațe, creieri, âsnge, de-astea. Erau foarte harnici. Pretenarii mi-au povestit că ăia făcuseră accidente băuți și, parte din pedepasă era să apară instantaneu când sunt chemați și să facă de-astea. Oricum, pe-acolo, cu șoferoii, e nazism curat. Mai subțire cu pârnaia da’ cu confiscări de mașini și măriri de taxe și impozite.

    00
  5. Aia cu mutatul pe banda 2 daca se poate ca sa-i faci loc aluia care intra pe banda 1 este din pacate deocamdata finețe intergalactică pt marea majoritate a soferilor la noi.
    Poate si pt ca e nevoie de mai multe drumuri cu 2 benzi, ca sa deprinzi asa practica :)

    00
  6. Eu circul destul de mult cu masina, pe distante aproximativ lungi. Cea mai enervanta chestie (pentru mine) este franarea inexplicabila. Nu ai masina in fata, sau daca ai e la o distanta destul de mare si tu pui frana. FUUUUUUUUUUUUU!!!!

    00
    • De aia trebuie să păstrezi o distanță minimă. Nu știi ce i se întâmplă lu’ ăla din față, poate i s-a făcut rău, poate i-a căzut cafeaua opărită pe ouă, orice. Trebuie să poți frâna în condiții de siguranță pe la orice viteză.
      Dacă te ții scai de fundul lui și el frânează, tu ești vinovatul.

      00
    • Sa vezi ce misto e cand mergi in spatele unei tute cu cutie automata, care sta cu piciorul sprijinit pe pedala de frana. mergea cu 120 la ora si cu luminile de frana aprinse.

      00
    • NOU
      #17

      acum cativa ani eram intr-o masina (pasager) care a trebuit sa opreasca pt i-a crapat ambreiajul, cutia de viteze in mers. Mi s-a intamplat sa moara partea electrica in timp ce conduceam, sa imi sara in fata o turma de capre, iepuri, caini, vaci, cai. Am intalnit navete de bere in mijlocul drumului, caramizi, cauciucuri, copaci. Din masina din spate nu se vede intodeauna ce e in fata cu 50 m.

      00
    • @meeku: O înțeleg pe-asta cu păstrarea unei distanțe minime, dar gândește-te că foarte des se întâmplă să depășești lume, lume care merge cu 60km/h pe drumuri europene.
      Și din față trafic aglomerat, rar o șansă de depășire. Și cam stai în curul lui ceva vreme până să prinzi liber să depășești.
      Păstrezi distanța minimă? Nu-i problemă, se bagă altul din spatele tău între tine și cel din față, intră în fața ta cu frână bruscă, și tot degeaba ții tu distanță minimă.
      Mi se întâmplă des ca ăștia de merg cu 60 la oră pe europene să mai și calce un pic frâna. De parcă se uită la kilometraj și zic (aoleu, am ajuns la 65 la oră, ia să calc un pic frâna, dar fără să mă uit dacă e vreun fraier în curu meu).

      E ușor să zici că legea-i lege și că trebuie respectată, dar de foarte multe ori e chiar imposibil de respectat.

      00
    • @meekuu: nu insist sa ma apropii de nici o masina indiferent de viteza cu care merge. Ma refer la faptul ca e drum drept, nu sunt gropi si franeaza ca la balamuc. Tind sa cred ca e un pericol. :-)

      00
  7. Dar cu sensurile giratorii cum rămâne?
    1. La cele cu o bandă, stai la intrare până când nu mai vine nimeni din stânga, după care intri.
    2. La cele cu două benzi, intri pe banda întâi dacă ieşi pe prima sau a doua ieşire. Altfel, intri pe banda întâi, treci pe banda a doua, şi te întorci pe banda întâi CU O IEŞIRE ÎNAINTEA celei pe care vrei să ieşi tu.

    1 pare foarte logic, dar încă mai mult de jumătate din şoferi nu realizează asta. La 2 în schimb trebuie ca toată lumea să facă aşa, şi funcţionează.

    00
    • La 2, poza de aici mi se pare foarte edificatoare: https://www.permisecole.com/conduite/route/savoir-prendre-rond-point

      00
    • Sa vezi ce frumos e in Bacau, unde la 50m inainte de intrarea in sensul giratoriu este semafor si se blocheaza baietii in sens imediat. Bonus daca ala din spate il vede pe cel din fata ca se blocheaza, in loc sa asteapte se baga si el sa ramana si el blocat, astfel ca in zilele bune stai si 15 minute sa intri/iesi dintr-un sens giratoriu.

      00
    • Aş pune pariu că minusul ăla de mai sus vine de la cineva care:
      – este şofer;
      – intră în orice giratoriu pe banda 2;
      – claxonează când nu este lăsat să iasă din giratoriu direct de pe banda 2 :P

      În limba franceză în original, sub desen, scrie că „înainte de orice schimbare de bandă, trebuie să cedez trecerea”. Şi mai jos, lângă poza cu poliţistul, mai scrie că „nerespectarea acestor reguli […] se pedepseşte cu amendă 135 EUR şi 3 puncte penalizare”.

      00
    • Deci de pe banda din dreapta NU faci la stanga cum fac unii handicapati, ca cica ei nu schimba banda, deci au dreptul…
      BAAAA, giratoriul este o INTERSECTIE. Ce scrie in cacatul ala de cod rutier? Ca in orice intersectie daca virezi la dreapta te inscrii pe banda 1. Daca virezi la stanga te inscrii pe banda de la AX. Cu exceptia cazurilor in care e desenat altfel pe asfalt. Asa ca muuuie tuturor celor care fac la stanga de pe banda 1, conform principiului ca giratoriul e o strada circulara. Circulara e ma-ta!!!! Ca sa nu mai spun ca sunt unii care fac la dreapta de pe banda 2. E cam acelasi lucru.

      Si daca vreodata se va da vreo lege care sa spuna alfel, sa moara mamele alora care o vor da. AMIN!

      PS. Daca oligofrenii care proiecteaza giratorii ar desena pe asfalt si indicatoare sagetile de obligare pe fiecare banda nu ne-am mai injura in giratorii.

      00
  8. A, şi să nu uit: dacă stai la stop, la ditamai coloana, ar fi frumos să nu stai în fundul celui din faţă dacă prin asta blochezi ieşirea de pe o stradă perpendiculară. Nu toţi de pe strada aia vor s-o ia la drepta, „să mi se bage în faţă”. Unii vor şi la stânga, şi trebuie să aştepte până cosmonauţii care stau la stop îşi dau seama că nu pierd nimic dacă aşteaptă verdele cu 3 metri mai în spate.

    00
  9. minus
    ai calcat linia continua :))

    00
  10. Mai pe la inceputul automobilului, semnalizatoarele erau echipamente optionale. Si le cumparau numai cei care doreau sa le moara dujmanii de ciuda ca ei are.

    Nu inteleg ce ai tu cu bietii oameni care viseaza la reintoarcerea la o sociatete mai buna si mai simpla, gen.

    00
  11. Faza cu avariile are si un revers; ma dispera atunci cand masina e in afara carosabilului, dar cu avariile pornite. Mai ales noaptea, sunt deranjante. Ziua, de la distanta, incetinesti ca fraierul, iar daca mai parcheaza unul in spatele lui, nu stii daca vrea sa reintre in trafic sau are avariile.

    00
  12. Polutia chiar ca nu face nimic, sau dimpotriva. Io turbez cand il aud pe Pulieru’ ala de la rutiera care la radio intr-o zi cetoasa „recomanda” conducatorilor auto sa aiba luminile de intalnire aprinse”.
    Pai ba, Pulieru’, aia-i obligatoriu de ceva timp, cam pe orice vreme, ziua sau noaptea, nu „recomandat”, nu cu invitatii speciale; si tu mai marele politist rutierist vad ca habar n-ai.
    Pai ce pretentii sa mai am atunci dela soferii 50+?

    00
    • Este obligatoriu să mergi cu faza scurtă numai pe autostrăzi, drumuri europene și drumuri expres. În rest e alegerea ta (sau „recomandat”, cum vrei tu să-i zici). Polițistul avea dreptate.

      Eu prefer să merg cu ele aprinse și-n oraș. De găsit, găsești și seara pe autostradă mașini cu farurile stinse sau deștepți care cred că pozițiile sunt lumini de mers, dar aici doar poliția poate face ceva. Din păcate, n-are nici o treabă, de parcă nu le-ar păsa de banii proveniți din amenzi.

      00
  13. Brașovene, las-o că și pe la voi prin oraș am început să văd mașini cu maneta de semnalizare inutilizată. Și la câte sensuri giratorii aveți am început să înjur și pe aici la volan.

    00
  14. Sigur ‘mamaliga’ aia din parbriz nu trebuia pusa cu punctul in jos?

    00
  15. Bonus, apropos de clipul de mai sus:

    Dacă eu merg pe drum și e curbă, chiar dacă e drumul gol, îmi țin banda. Dacă nu pot să țin banda, încetinesc.
    Dacă nu încetinesc, atunci semnalizez ieșirea din bandă peste linia continuă ca să tai curba.

    E de bun simț, dacă trec peste dunga aia albă, pun semnalul ca să știe cel din spate la ce să se aștepte.

    00
  16. Referitor la lumini, nu se pornesc/opresc automat cand pornesc/opresc masina, dar de fiecare data cand ma urc la volan imi aprind faza scurta, ca e zi, ca e soare, nu conteaza, chiar daca mut masina doar 50 metri.

    Soferii care nu aprind luminile sunt inconstienti, nu mai zic ca sunt unii mai prosti decat prevede legea; Bacau- Barlad drum interjudetean, ploaie torentiala, vizibilitate redusa, bonus se insera, jumatate din masini mergeau cu farurile stinse, era sa intru intr-o Dacie 1310 cu 2 mosi in ea, care nu aveau nici o treaba(masina gri faruri stinse). Pe cei care ii vedeam fara lumini le dadeam flashuri, le bagam faza lunga in fata poate se prind, nimic ei imi multumeau ca i-am avertizat ca e radar, desi se mergea cu maxim 40km/h si pe vremea aia nici dracu nu statea la panda, poate doar moartea.

    Pacat ca pulitia romana nu stau sa ii taxeze pe cei care nu semnalizeaza sau merg cu farurile stinse, ar avea un volum imens si ar face si ceva bani, chiar daca amenzile sunt mici. Poate asa intelege tot idiotul ca chiar daca e senin afara luminile alea ajuta, te fac mai vizibil te vad, imi dau seama cam cat de repede te apropii, etc. Pana atunci pulitistii stau in cascada la radar, ca eu cu 90 km/h sunt mai periculos decat unul care nu semnalizeaza sau nu are farurile aprinse.

    00
    • De astia care nu isi cunosc masina nu mai zic .., uneori ma pun in spate la unul cu statie si ma tin dupa el, dar uneori se baga cu japca inca unu intre noi, si merge la fel cum mergea si inainte, astfel ca se formeaza coloana si pe ala il pierd.
      Aia care stau pe banda a doua desi prima e libera si merg cu 90km/h nici nu mai spun, ei uita ca mai au si retrovizare, degeaba le dai flashuri etc ei de acolo nu se muta.

      00
  17. Apropo de avarii si opriri surpriza in curbe, pe drumuri late cat sa incapa doar o masina pe sens.Cateodata intru mai imprudent in curbele nasoale si se mai intampla surprize cu cate un taranete care isi opreste masina in sant, chiar dupa curba, in zone fara vizibilitate. Degeaba are avaria pusa daca tu nu ai timp sa franezi. Cred ca ideal ar fi sa comunice prin fumigene, sa-si dea naibii foc la valiza, ca sa vada soferii din timp primejdia de dupa curba.

    00
  18. Nah acum sa incep sa te contrazic la ultimul punct sau nu? Sau iti dai seama singur ca treaba nu sta chiar asa?

    00
  19. Mi-am amintit de filmul asta :)

    00
  20. Sunt o gramada de soferi care merg cu masina ca vacile pe camp. Sunt mai multi factori care duc la un astfel de comportament printre care si modul cum instructorul auto isi face treaba inaintea obtinerii permisului de conducere, cum sunt aplicate legile in Romania…

    00
  21. Sa nu-i uitam pe interlopii de pe autostrada. Eu numesc interlop de autostrada pe soferul care merge normal 120-130 km/h, cel mai probabil cativa dintre ei sunt pe pilot automat. Din departare se vede o logan alb, pare sa fie politia. Ce se intampla? Panicaaaaaa!!! Frana coaieeee, pana la 80-90 km/h sa nu se prinda domnul politist ca suntem dealeri de droguri sau de carne vie. Am gasit cativa interlopi si pe DN-uri.

    00
  22. De acord cu voi, sunt multi soferi indolenti in trafic. Pe de alta parte, sunt multe masini pe sosele, si multi au sarit gardu… In concluzie, fiti zen, eu asta incerc si in majoritatea cazurilor imi iese. Ex: bou in fata mea franeaza fara motiv repetat, sau pune frana in fiecare curba. Ce fac? Ori il depasesc, daca pot, ori incetinesc sa-si ia el avans => problem solved!

    00
  23. Faza cu avarii este chiar necesara si te poate scapa de o buseala.

    00
  24. Un subiect interesant ar fi despre semnalizarea in sensul giratoriu, de ceva timp observ ca si instructorii invata viitorii soferi sa semnalizeze stanga cand se apropie de giratoriu…. Chestia e ca pe afara n-am vazut nicaieri „inventia” asta. Eu stiu ca semnalizezi dreapta doar cand iesi din el! Despre incadrare nici nu mai zic, multi se infing pe banda din mijloc desi ies la prima sau la a doua.

    00
    • Nu ai ajuns unde trebuie afara. Se poarta si prin tari straine. Daca sensul e „mic” e bine sa faci asta chiar daca nu e in cod.

      00
    • Semnalizeaza stanga din cauza unei carti scrise de un idiot de instructor din Timisoara, care a bagat de la el chestia asta, desi nu este in codul rutier. Cititi codul rutier sau intrebati un politist de la rutiera. Semnalizarea la stanga in giratoriu se foloseste exclusiv la schimbarea benzii in giratoriu (cand giratoriul are mai multe benzi). In BV sunt giratoriile alea de viteza, la care esti fortat sa semnalizezi stanga daca banda pe care esti se termina intr-o iesire si tu de fapt vrei sa iesi pe alta.

      00
    • Semnalizezi stanga daca o iei la stanga si dreapta daca o iei la drepta. si intotdeauna semnalizezi dreapta cand iesi din giratoriu.

      00
    • Stai jos, ai 4. De pe banda din mijloc ai voie sa iesi la a doua iesire.

      00
    • Cand m am apucat eu de scoala de soferi stiam si eu povestea cu semnalizat stanga la intrare.
      Instructorul mi a zis ca el mananca pagina din codul rutier unde scrie de semnalizat stanga si am pierdut vreo jumaate de zi incercand sa gasesc asa ceva.

      00
  25. Faza cu cunoasterea masinilor TDI – DCI – ABC – BCX – XYZ , de parca lumea nu are nimic altceva decat sa descifreze cacaturile scrise pe dosul masinilor din trafic.
    Eu imi inchipui ca dumneata ai timp sa te interesezi de toate basinile de genul asta, altii insa muncesc, au familie si alte lucruri de facut si nu de interesat care e diferenta intre gruparile de litere de pe dosul masinilor.
    O sa imi lipesc pe dosul masinii XLM, ca sa descifeze asii soselelor ce motor am la masina.

    00
  26. May I just love you?

    00
  27. „Daca șoseaua are două benzi și din dreapta apare un cetățean de pe o stradă lăturalnică, care ar vrea să se încadreze în trafic, normal ar fi să trecem pe banda a doua, dacă se poate, pentru a-i face loc.
    Chestia asta se întâmplă afară pe autostrăzi. Nu e scrisă nicăieri, dar e de bun simț.”
    „Bunul-simt” e una din chestiile care ne omoara cu usurinta pe sosea. Acolo trebuie sa functioneze reguli clare, nu galanterii de fante de cartier.
    Cine intra din lateral are un triunghi mare, sau un octogon si mai mare, in fata lui care-i spune clar sa mearga pana unde poate vedea tot, si sa astepte naibii pana are loc sa intre.
    Nu te repezi (accent pe silaba a 2-a) ca oaia in trafic, bazandu-te pe faptul ca cel care se apropie e galanton si-ti face loc: daca nu are loc pe banda urmatoare, pentru ca se apropie din spate un smecher cu 180 la ora?

    00
  28. NOU
    #54

    Toate punctele sunt de bun simt. Vreau sa te sustin la ultimul punct cu un exemplu din Austria: aici se conduce mai calm comparativ cu Romania/Germania. O chestie foarte practica este mersul in coloana, se formeaza o coloana si se merge asa km fara nici o depasire, foarte eficient. Cind vin din RO, in Ungaria tot timpul se intimpla sa mergem 2-3 masini de Austria in coloana pe toata Ungaria, este foarte practic si odihnitor. Masina mea are 15 ani, cu familie, copii si bagaje, dar am mers o data in spatele unui BMW Seria 5 toata Ungaria, pur si simplu cam toti avem acelasi stil de condus si atunci suntem compatibili unul cu altul.
    In Romania am resusit asta doar cu tiruri, restul ori nu merg constant or au impresia ca ii urmaresti. Mare pacat…..

    00
  29. Salut! Sunt de acord cu tot ceea ce ai spui in articol. Argumente si pareri pertinente.
    Nu ma pot abtine insa sa nu te contrazic. 1.9 dCi nu va fi niciodata la fel ca 1.9 TDI… nicodata…
    Tine munca buna sus!

    00
  30. Bah, faceti ceva cu asta care are treaba la chiosc si parcheaza aproape mereu INAINTEA trecerii de pietoni. Lasand la o parte faptul ca e interzis sa stationezi si inainte si dupa trecere, daca tot opresti bai idiotule, opreste DUPA trecere, ca sa o vad pe ma-ta cand traverseaza sa nu dau peste ea. … de fapt, nu, m-am razgandit… opreste inainte…

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.