Opel Astra 2015 testdrive

Nu arată grozav, dar nici nu e urât. E probabil primul Opel din secolul ăsta care nu arată urât. Faruri moderne, linii plăcute, arată ca o mașină din secolul 21.

Interiorul e complet negru, de coșciug, cu câteva mici inserții de crom. Plasticul de pe bord nu dă senzația de econobox. Pielea volanului e un pic moale, cât să fie plăcută la atingere. Butonul de start-stop e la îndemână, în dreapta jos, pentru că e nevoie de el uneori. Butoanele de pe volan sunt ieftine. Nu arată ca la Escape, dar arată și se simt ieftin. Două porturi USB pentru pasagerii din spate. Loc destul pentru pasageri de peste 1,80 și în față și în spate.

Motorizare 1.6 diesel, 110CP. Motorul e destul de zgomotos pentru cât de mic e, dar trage binișor și consumul e bun (7% combinat autostradă oraș). Pe autostradă stă ca o curcă beată, orice tir o suflă și a trebuit să conduc cu ambele mâini pe volan de frică.

Pe de altă parte, pentru 20.000€, e foarte multă mașină.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

53 comentarii

  1. 20.000€ + Opel = eroare. Cel puțin pentru mine. :)

    00
    • Daca e versiunea Full, nu e mult. E normal.

      00
    • Asa imi place de voi cu prejudecatile astea…
      E mai bune alea de la VW (de ex), care baga noxe si le ascund la control, sau care au furat sute de patente de la GM in 1993 (GM detine Opel)?
      Da, stiu, Opel e Dacia vesticului, si da, detin un Opel, care a costat 36000 cand am cumparat-o. Nici o „eroare” de 7 ani. Doar prejudecatile altora.

      00
    • Op’l a fost a Gm-ului.Actualmente este în liga PSA.

      00
    • @Sebi: pentru ca atat exista, Opel sau VW. si numai diesel.
      zi-ne de motoarele alea 2.0 de Insignia si despre fiabilitatea lor. cred ca concureaza cu alea 2.0 de pe Forester, care crapa primul pana in 150-200k km.

      00
    • @Teniescu
      Nu toate motoarele de 2.0 de pe Insignia crapa. Daca sapi pe forumul clubopel, ai sa vezi ca sunt doar cateva coduri motor. Problema apare pe anumite modele diesel de 2L din 2009 pana la cele din 2014 daca nu ma insel.
      Iti explic eu ceea ce ai auzit tu despre motoarele care crapa.
      Cateva modele de 2.0 diesel care apar pe Insignia 2009-2014 au filtrul de particule foarte aproape de baia de ulei/ pompa de ulei. Filtrul de particule, in momentul regenerarii, atinge niste temperaturi de neimaginat cuprinse intre 500-600 grade, poate chiar mai bine. Pentru ca filtrul e amplasat prost, temperatura acestuia va distruge garnitura pompei de ulei (renumitul o-ring). Cauciucul se va deteriora in timp. Nu e litera de lege sa sa duca dupa 150-200k, dar cert e ca se coace si scapa presiune. Presiunea scazuta de ulei distruge motorul. Asta se traduce = crapa motorul de Insignia. Acelasi motor care-i si pe Saab si pe modele de Alfa. Dar probabil pe aceste masini filtrul de particule e amplasat altfel.
      Schimbarea preventiva a o-ringului dureaza 3-4-5 ore si costa cateva sute sau poate chiar 1000 lei. Depinde unde duci masina. 90% e manopera. Garnitura costa putin.
      Pentru ca putini stiu si la putini le pasa sa se intereseze pe ce coduri motor pica aceasta garnitura, se trezesc cu „crapa motorul pe Insignia si ca Insignia e de caca”.
      Codul motor la mine e A20DT, are si el problema cu o-ringul. Probabil ca-l voi schimba aproape de 150k sa fiu eu sigur. Masina are acum 101k.

      Intreb la randul meu, „crapa” motoarele pe VW si pe Audi rupandu-se sau rotunjindu-se (fiind hexagonal) acel ax de la pompa de ulei? Modele din jurul anului 2008-2009 :D

      Daca se arde becul de la pozitie, a „crapat” farul sau sistemul de iluminat al masinii?
      Intreb…

      00
    • @ alexie
      Pe partea de servisare preventivă dacă motoarele „crapă”/cedează la 150-200k nu crezi că ar fi mai bine pentru tine să faci deja schimbul o-ring-ului că să nu ajungi la limita marjei la care „crapă”? Mă gândesc că motorul nu crapă în prima clipă când o-ring-ul scăpa presiune ci se uzează in timp, la 150-200k fiind „vizibilă” problema. Doar zic.

      00
    • confirm rotunjirea axului hexagonal la passat 2007, din fericire nu s-a bulit nimic altceva, doar am reconditionat pompa de ulei, pret 1000 ron.

      00
    • @MDO
      da, ai dreptate, doar ca am ezitat de doua ori sa intreb la dealer ptr chestia asta. Astia sunt mai reticenti si ne cred nebuni, pe noi esticii, ptr ca vrem schimul de ulei la 10k si de fiecare data full, adica ulei si toate filtrele. aici se schimba odata uleiul, tura urmatoare tot.. si tot asa. din 30k sau la an. nu prea vor sa schimbe mai nimic preventiv.

      00
  2. Pare ok per total, dar producatorul a exagerat cu plasticul ala negru lucios pe bord si manarele usilor din fata. Cat de greu il cureti de amprente si praf?

    00
  3. Motorul aceasta la OPEL este cel mai fiabil.
    Surprinzator ca nu ai vrut automata – asta daca e masina ta.

    00
  4. rev it like a rental

    00
  5. Mie imi place . Mi se pare ca acest Logan nemtesc a evoluat frumos. Si daca ma uit la modelele mai vechi vad masini corecte. Da stiu nu arata ca alte nemtoaice. Dar nici nu se pretinde. Si pretul de achizitie si intretinere e mult mai decent. Ref la interiorul negru de cosciug? Sincer nu m-am suit intr-un cosciug. Dar de cate ori am avut ocazia sa vad unul (la vreo ruda sau in vitrina la pompe funebre) ghici ce? Interiorul nu era negru. :)

    00
  6. Sunt de obicei de acord cu aproximativ tot ce spui despre masini.

    Dar nu, un motor mic si zgomotos, un interior ieftin si o fiabilitate indoielnica pe termen lung (este totusi o compacta break) nu prea suna a „a lot of car for the money”, in opinia mea.

    Uite, ca sa tinem discutia constructiva, cum suna asta pentru „a lot of car for the money”?

    00
    • man, dacă ai 20K cash nu îți iei astra, desigur.
      destule modele și mărci auto subzistă tocmai pentru că se adresează celor care n-au cash.

    • La 20k iei Astra cu motorul de 200CP, faruri cu matrice, scaune incalzite bla-bla, o groaza de accesorii de tip gadgets gen camera, recunoastere semne de circulatie etc. Bine, pretul de lista e vreo 28 000.

      00
  7. Piano black, piano black, piano black peste… zici ca face parte din grupul PSA… Oh.. wait :))
    Si nu sunt singurii, deja observ ca pasticul decent ca textura, rezistent la amprente, zgarieturi, praf si… uzura normala e pe cale de disparitie – deh, masinile vor sta doar in showroom…
    Neagra pe afara, neagra pe interior, drick… este; un gazilion de butoane aruncate pe consola centrala… avem chiar doua (arata mai bine decat precedenta dar inca mai e de lucrat la ergonomie). Este minunata (not).

    Un singur plus (nu la masina de fata), cutia automata este 6T45, convertizor de cuplu (sunt vreo 300Nm), deci n-are treaba prin aglomeratie – spre deosebire de DSG (cred ca toata lumea cunoaste problemele cu DSG7 – DQ200 cu ambreiaj uscat)/ PowerShift/EDC (care-i un Getrag 6DCT250 cu ambreiaj uscat si care i-a costat ceva pe cei de la Ford prin SUA, Canada si Australia).
    Bine, niciun om normal nu-si ia un diesel ca sa-l conduca 10km (dus – intors, 3 ore) din insert_cartier pana in insert_zona_birouri.

    00
    • Am dsg7 cu ambreiaj uscat pe masina cu 145.000 km, toti facuti de mine. Ce probleme ar fi trebuit sa am?

      00
    • @Sitting duck
      Norocosule, am schimbat de 2 ori ambreiajele la DSG7 până la 50.000 km, pe garanție evident, dar disconfortul mașinii în service rămâne. După care am vândut mașina..

      00
  8. Am închiriat și eu una acum 2 ani. Avea absolut toate fițele pe care cineva le poate dori într-o mașină.
    Avea 6000km și mi-a mers la suflet un sticker de pe bord cum că mașina e limitată la 200km/h.
    Băi dar nu mi-a plăcut, dar deloc! Avea spațiu suficient, dar interiorul mi-a creat impresia de cosciug! Subiectiv, clar! Dar așa ceva nu mi-aș lua vreodată! Diesel, manuală. Consumul țin minte că a fost mare. Că am condus vreo 200km prin ploaie non-stop și nu i-am plăcut.
    Asta era în Germania. Vreo 2 săptămâni mai târziu am închiriat nu știu ce VW prin State. Aceiași clasă, aproximativ aceiași bani. Dar aia mi-a plăcut fără să fiu nici pe departe un fan VW. Era doar o benzinară corectă, cu o cutie automată plăcută. Și cu un interior cu care m-aș fi putut obișnui și cu toate aproape toate fițele Opelului. Dar în California eu merg la consum, că nu plătești decât o singură amendă…

    00
  9. Cutie manuală și secol 21 nu prea se potrivește.

    00
  10. Chiar nu arata rau deloc. Gasesti pe autovit si olx cu 10k €, 50k km, an 2016. Bine ca au schimbat consola centrala, aia de la Astra J era groaznica …

    00
  11. Sunt curios dacă aerul condiționat trebuie servisat anual (umplut freon) ca la Astra H?!

    00
  12. Mașina e făcută când Opel era încă deținut de GM. Nu are treabă încă PSAul. Așa că înjurați GM-ul pt interiorul ăla negru:)))

    00
  13. ce hal de text… zici k s-a mutat 4tuning aici…

    00
  14. Dar butonul ala Sport ce cauta acolo?

    00
    • au zis să nu lase spațiul gol.

    • Muta radioul pe Digi Sport. :)))

      00
    • Am avut pana acum doua luni J-ul Sports Tourer. Diesel 1.7l, 130CP, manuala.
      – Motor zgomotos, directia prea moale la orice viteza, rapoartele cutiei foarte aiurea in oras (la 45-60km/h in a treia era subturata, in a doua supraturata), lipsa spatiu de odihna pentru piciorul stang, nu prea lipita de sosea si la curbe luate mai cu viteza simti ca navighezi cu un vapor, plina de butoane, cotiera mica, lipsa vizibilitate laterala.
      + Confortabila la drum lung, trage bine si are zvac si dupa suta, clima eficienta si rapida, incapatoare (nu la fel ca H-ul dar pe acolo), utila si foarte ok la banii la care se gaseste acum.

      00
  15. Am condus insignia modelul 2009 si inca una de prin 2016. Benzina si diesel. Am crezut ca fac accident cu cea din 2009. La vant lateral ma impingea in cei de pe banda 1 sau in sant. Nu am intalnit nici la logan muncit asa mizerie de masina.

    00
  16. Mi-am comandat una acum ceva timp, zilele urmatoare o ridic…

    Varianta HB, motor benzina 1.4T 150CP cu Start Stop, Cutie Automata cu ceva dotari de bun simt ( Ecran 7 inch, Incalzire in scaune, Cruise control, senzori de ploaie, lumina, de parcare, stopuri cu led, frana de mana electrica, proiectoare). Pret final 17300 din care mai scad rabla 1450.

    La banii astia nu am gasit nimic sa se apropie dpdv motorizare/dotari. ( Ma refer la masina noua. nu la masini de dincolo cu 100 000 + km )

    00
  17. Mie mi se pare ok. Si-a luat o colega recent Asta Sports Tourer din 2016, ca masina de familie. Per total e chiar decenta pentru banii aceia.

    00
  18. la 20k gasesti bmw, dublu cai, piele si alte fantezii.
    second, germania, an 2014 plus minus.

    eu zic ca se merita deranjul de second…

    00
    • dacă ai cash. dacă nu, astra în rate :)

    • mai sunt si oameni care nu vor sa cumpere ce au calarit altii, zic si eu. in prag de 2019, nu cumperi 2014, iar zic si eu. eventual, in prag de 2019 vinzi ce ai luat in 2014.

      PS: ce inseamna „se merita”?

      00
    • stai calm, e plin de mașini post 2014 cu cutii manuale, fără senzori parcare și cu cd audio. mașini de +30.000€, să ne înțelegem, nu clio sau fiesta.

    • la bmw-ul ala iti mai trebuie sa bugetezi inca 20K pentru intretinere. Valoarea unei masini scade in timp, dar cheltuielile de intretinere cresc si la masinile de lux nu sunt ieftine deloc, iar bmw-ul nu e o masina fiabila.

      00
  19. Intrebare : nu arata ca la escape, adica la ce te referi.Escape… care ?!..ford… sau ce ai vrut sa zici ca nu stiu niciun model de la opel.

    00
  20. Ce comentarii citesc pe aici… Cica Loganul nemtesc.. Am avut mai multe opel-uri, ce au fost niste masini super, iar ca opinie personala, in comparatie cu Renault, Pejo, etc, materialele si designul, feeling-ul masinii e altceva. As alege oricand un Opel in detrimentul oricarei marci de volum, inclusiv marele vag. Ba chiar acum 4 ani am dat 35000e pe un Insignia, asa mult mi-a placut masinuta.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Alte linkuri (mostly NSFW)