Așa. Periind o mașină cu motor de 1 litru, cu cutie manuală, ca să iasă o bestie de offroad. Cine naiba face offroad cu un Ford Ecosport cu motor de 1 litru?
Gardă la sol mai înaltă, ca să compenseze lipsa tracțiunii integrale? Da, pare logic.
Consum 8% în oraș? Atât am și eu, dar și 100CP în plus. Și faza cu “omg, 100 la oră”… Pe bune? În cutia aia înaltă și instabilă?
“Vulcanizări se găsesc tot mai des”? Pe drumuri accidentate? Și aia cu roata de rezervă la portbagajul ăla minuscul e iar ceva prețios.
M-am oprit, dar sunt convins că mai sunt și alte aberații pe acolo. Bogdan Alecu e senior editor la Ziarul Financiar și avea într-o vreme la profil poza asta, ca să arate că nu scrie prostiile astea degeaba. Probabil e în continuare supărat pe mine, că l-am pleznit acum niște ani pentru că spunea prostii. Nu s-a vindecat, dar supărarea i-a rămas.
Nu are nevoie de 4×4 pentru ca la puterea data de motorul de 1.0 L masina leviteaza in teren accidentat.
Daca stam stramb sa gandim drept, cred ca 4×4 mai mult l-ar incurca in conditiile astea, fiind mai grea cu tractiunea integala, ar levita mult mai jos asa, sky is the limit.
Puteam sa jur ca e scris de ingramaditul ala de Bogdan Alecu.
Paradoxal, Ecosport a fost vandut si cu tractiune integrala dar s-a renuntat. Probabil pentru ca nu le cumpara nimeni.
ii cam roade unghiile
Sa vezi ce bine merge la offroad (nu extrem) un motor de 1L pe un Suzuki Samurai. Dar ala e 4×4, cu reductor, nu ca ragalia aia de Ford.
Ceva asemănător vroiam și eu să zic. Jimny nou are motor de 1.5L și 100CP, la aceeași masă. Nu motorul e problema în ecuația asta.
Bine, cred că e de ajutor și masa proprie de 950kg la Samurai…
Ecosport ăla e urât cu crengi.
In schimb Puma e chiar gigea pentru oraș, câtă vreme s-a înțeles pentru ce e mașina și cât poate să ducă.
Puma arată bine, e un hatch înălțat, se conduce ușor, se parchează ușor.
Ultima versiune, cu facelift, sau ce e in articol, nu mi se pare chiar urat. E ok pentru cine vrea ceva cu care sa urce o bordura sau sa intre pe un drum mai rau.
M-am urcat in unul de curiozitate, e mic de tot in interior. E un Puma mai inalt si mai din topor.
Dar usa aia din spate care se deschide in lateral…
„[…] iar echiparea include printre altele plafon de culoare neagra”
Serios? Asta-i prima dotare pe care o mentioneza? Plafonul ala trebuia sa vina intr-o culoare, faptul ca-i negru e o dotare?
la fel de surprins am fost si eu cand am aflat ca la Mazda plafonul negru la interior vine de la echiparea Takumi (high end).
faci mai ușor grătar.
la offroad ai nevoie de cuplu, nu de cai putere. cat cuplu poti obtine dintr-un benzinar de 1 litru?
la ce mama naibii isi iau toti „offroad”? ca de pe sosea ies doar la ei in curte. dar da bine la imagine…
versiunea de baza vine cu roata d erezerva, cel superioare cu kit de reparatii. pay more for less.
referitor la ce zice un coleg mai sus, o sa te taxeze 10k E doar ca intri in magazin. rotile? 1000. portiere? 2000. motor? inca 5. vopsea? 3. si tot asa.
offroad = străzile neasfaltate către rezidențialele de succes.
@thebblack – Circulă zilnic pe Drumul Osiei și ai să-i înțelegi pe toți cei care conduc offroad-uri pe acolo :)) La fel și pe Prelungirea Ghencea. Și nu-s singurele :))
prelungirea ghencea e offroad pur
eu ma plimb aproape zilnic prin rezidentialele alea de succes. bragadiru, popesti, tunari, domnesti, chiajna, toata gasca.. alea nu sunt pentru ecosport, q3, x1 si ce alte balarii isi mai iau romanii ca se epateze. acolo treci direct la greuceni, l200, land cruiser, terrano.
eco nu-i, sport nici atat, de unde vine numele asta?
An MIT linguistics professor was lecturing his class the other day.
„In English,” he said, „a double negative forms a positive. However, in some languages, such as Russian, a double negative remains a negative. But there isn’t a single language, not one, in which a double positive can express a negative.”
A voice from the back of the room piped up, „Yeah, right.”
Recomand interviu cu Doug DeMuro legat de partea cu excursiile pentru review-uri bune. Ori alegi sa pleci in excursii cu firma, faci review bun si mai primesti si o alta masina, ori te ai bine cu dealerii. Altfel mori ca reviewer de masini.
https://www.theverge.com/22637871/doug-demuro-car-reviews-youtube-decoder-interview
Păi nu-l scoseseră din fabricație? Că n-are sens și el și Puma. Consum de 8% în oraș, nici condus de o bătrânică până la piață Mașina scoate 11% la exterior.
in SUA da, dar aici mai au unele pe stoc…
Cand soferul are 1,85m, în spatele lui stă comod un pasager tot de 1,85m!!!Asta da minciună!!!
IN PORTBAGAJ!!!!
N-a specificat numărul de pungi eco în care stă pasagerul ăla de înălţimea unui loc de veci.
Eu acum chiar am o curiozitate, când vă cumpărați mașini noi, le alegeți în funcție de review-uri citite/vizualizate, sau chiar mergeți la dealer și încercați mașînă respectivă, și o conduceți o ora, să vă dați seama cam despre ce e vorba? Nu de alta, dar abundă youtube de specialiști auto, presa la fel, desi mulți, în mod evident, frizează chiar bunul simț.
Eu cred că fiecare mașină își are clientul sau sunt persoane de înălțime mică, fară pretenții la accelerație, doresc o mașină mică, dar înalta, la ford se dau reduceri bune…în rest, testați ce vă interesează, și dați skip când vedeți review auto.
In ora aia nu apuci sa vezi toate detaliile masinii, asa ca ajuta sa te duci cu temele facute, sa stii pe ce sa te axezi.
Daca un review laudativ zice ca are un motor „suficient pentru nevoile de zi cu zi”, tu du-te si da-i talpa, sa vei cum s-ar descurca la o depasire pe E85 cu tirul in fata (preferabil sa faci asta totusi pe un drum liber, nu chiar cu tirul in fata).
Daca review-ul zice ca nu ai nevoie de roata de rezerva, intreaba la dealer daca e inclus abonamentul de tractare in pret.
Ăștia care își dau cu părerea despre mașini 4×4 pe 1L încă mai trag de o mizerie din 2006-toamnă. Bineînțeles că se împrasite pe jos de entuziasm. Plm, experți.
Hai sa iti povestesc eu, dupa 2 ani de detinut masina. E masina sotiei, eu am un Focus mk3.5.
Nivel de echipare Titanium, motorizare 1.0, 125 cai. Tractiune integrala era disponibila doar in combinatie cu motorizarea diesel de 1.5, 100 cai.
Pentru oras uneori prefer Ecosportul, deoarece are o raza de bracare mai mica si nici nu trebuie sa fiu foarte atent la toate bordurile (Focusul e STLine pe exterior, asa ca de multe ori ating bordurile).
Roata de rezerva e optionala la orice nivel de echipare si nu o poti pune dupa, decat foarte greu. Difera usile de hayon intre cele doua versiuni, iar daca montezi roata de rezerva nu mai ai camera de marsarier.
Consumul: am fost pana la Predeal, 3 oameni in masina, 139 km/h pe tempompat pe autostrada, pe DN forjat, am scos undeva la peste 8% consum. Un coleg a plecat cu alt Ecosport si mi-a spus ca daca mergea cu 110 pe tempomat avea cam 6.5% consum. In oras, consuma functie de ce pretentii ai de la ea. Daca mergi cu timp, cred ca poti scoate si sub 8. Eu am o problema cu rabdarea in trafic si am reusit sa ii duc consumul la 13.2%, in conditii si de drumuri scurte si mai stat cu motorul pornit. De o luna mi-am propus sa fac un test, sa vad cum reusesc sa conduc mai linistit, mai calm si am scazut consumul la 11.9%.
Spatiu interior: desi pare ciudat, iti da senzatia ca e mai spatioasa decat Focusul. Pozitia scaunelor e ceva mai inalta (am constatat asta cand am incercat sa mut scaunul copilului din Focus in Ecosport si piciorul de sprijin nu ajungea la podea in Ecosport), iar cu (noul) scaun instalat, ai mai mult loc pe scaunul din dreapta decat in Focus. Comfortul in masina? Am facut drumul Timisoara – Predeal si toata lumea s-a simtit ok, nimeni nu s-a plans ca ar fi stat incomod.
Portbagajul: e foarte ciudat si uneori incomod cu deschiderea laterala. Ce e cel mai incomod, e ca podeaua e la nivelul barii spate si nu e nimic sa tina continutul sa nu se verse cand deschizi usa, daca s-a miscat in timpul transportului si a ajuns sa se sprijine pe usa. Nu este nici foarte incapator, dar incap mai multe sacose de Lidl pline cu cumparaturi.
Antifonare: e ok, dar e sub cea de pe Focus. In oras e ok, dar la drum lung / motor turat deja zgomotul in habitaclu te face sa ridici vocea
Pretul: am dat 14000 – 14500 euro + rabla pe ea, pretul incluzand si garantia extinsa la 5 ani. Este Titanium + pachet de iarna + keyless entry / start + mai ceva optionale. Am ales-o intre Sandero Stepway, Suzuki Swift, Renault Captur si nu mai stiu ce ii mai captase privirea nevestei
Dupa aproape 2 ani de posesie pot spune ca sunt multumit de ea.
Incheierea articolului este monumentala, de pus in rama:
„sistem de asistenta pre-coliziune cu franare DUPA impact”
Personal as vedea un singur gen de client rational pentru SUV-urile fara 4×4, toate nu doar Ecosport. Si anume mamele/sotiile tuturor care isi permit o a 2-a masina in familie. De ce? Pentru ca garda la sol mai inalta( tind sa cred ca s-au dezvoltat cu pun profil al cumparatorului dintr-o tara cu apa calda care nu simte nevoia de a urca borduri pentru a parca, si unde sunt suficiente locuri de parcare ca sa nu fie nevoit sa faca asta) le face foarte utile si comode la a incarca landoul/scaunul copilului si copilul aferent in scaunul (sau landou sper ca asa ii zice cu ISOFIX) lui pus mult mai comod decat sa se aplece de fiecare data sa il puna/scoata in/din masina sau plasele de cumparaturi de la supermarket in portbagaj. Mai punem si poitia mai inalta la condus si faptul ca fiind mai mare masina confera un sentiment mai crescut de siguranta (fals d.p.m.d.v. dar asta e alta discutie) si avem reteta de succes si volumul mare de vanzari rezultat in ultimii ani.
Bogdan Alecu e pe calea spre a deveni un boofnici mai putin cunoscut. Abia astept sa isi faca vlog.