Obiectele au viață mai lungă în mâna unor specialiști

Mă gândeam la o fază, ascultând discuțiile din fundal din casă, unul cu work from home, altul cu school from home. Laptopurile lor sunt în stare mai bună decât unele noi, pentru că e cineva în casă care știe și le întreține. Mai un antivirus, mai un SSD, mai un dublat ramul, mai făcut update la softuri, mai suflat praful din ele.

La fel mașinile mecanicilor. Hainele croitorilor.

Problema noastră e pe două direcții. O dată că întrebăm oamenii care se pricep după ce am cumpărat produsul sau am făcut greșeli, a doua e că punem prea multe întrebări suplimentare gratuite. Întrebi omul care se pricepe ceva, el îți răspunde cu experiența lui cum e mai bine, tu întrebi de ce, el îți dă o lămurire scurtă, tu insiști pentru lămuriri suplimentare și, de multe ori, el o ia ca pe un semn de neîncredere sau nu are timp/chef să-și bată capul.

lagavulin

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

48 comentarii

  1. Sex sâmbăta :)

    00
  2. Cel mai mult mă sictirește când mă întreabă cineva ce laptop/calculator/componentă să își cumpere și îl întreb ce buget are. Îmi spune X lei și caut ca prostul cel mai bun produs în limita acelui buget X +5%.
    După ce i-am dat o listă cu ce produse am găsit inclusiv cu plusurile și minusurile de rigoare el mă anunță peste ceva timp ori că și-a luat ceva la buget de 2 ori mai mare ori mă întreabă ce părere am despre un produs de 2 ori mai scump.
    Și atunci răspunsul meu întotdeauna: „este cel mai bun produs, ai făcut o afacere sau l-ai găsit la un super preț că acum 2 săptămâni era mai scump cu 33%” .

    Normal că te sictirești când îți pierzi timpul aiurea.

    00
    • dacă ai de-a face cu idioţi…. sau nu ştiu ce vor…sau cât sunt dispuşi să dea pe un produs….
      eu când dau o sumă maximă, apoi chiar ăla e maximul pe care pot să-l dau, uneori nici +5% de care zici.

      doar în cazul în care cineva care se pricepe îmi zice „de maximul tău găseşti doar gunoaie pe care nu merită să le iei pt nimic în lume, nu fac absolut nimic, le arunci imediat,” atunci mă mai gândesc, rebugetez, mai văd de unde pot să iau, cât mai pot să aştept pt a putea economisi sau mă gândesc dacă chiar îmi trebuie chestia aia.

      00
    • Oh da, intampin aceeasi situatie cu diversi prieteni de familie sau rude indepartate. Se mai intampla si atunci cand te aud ca lucrezi in IT, ceea ce pentru ei inseamna ca esti expert in configurarea hardware + software a unui calculator.

      00
    • Fix acelasi lucru il intampin. Sau uneori te trezesti cu ei ca isi cumpara produsul X, incadrat in buget, dar cand le zici ca aveau variante mai bune sau ca si-au complicat viata te injura.

      00
    • tu esti norocos, oamenii isi iau ceva mia bun.

      la mine se intampla un pic altfel. de obicei ma intreaba cat l-ar costa un ceva bun. ii estimez in mare un pret si „e mult, am doar atat, gasesti ceva?”. ma strofoc sa-i caut ceva decent in bugetul ala oricum mic si cand vin cu lista, „ah, pai am luat deja ceva”. la jumate din bani. si urmeaza avalansa, nu merge aia, nu face ailalta, cum rezolv cu el? si atunci chiar iti vine sa musti din ei.

      00
    • există leac. nu știu. dar aia? nu știu. dar ailaltă? nu știu. dar..? nu știu. se prind ei la un moment dat.

    • Recunosc că mi s-a întâmplat să mi se recomande ceva mai bun (din anumite puncte de vedere), la aceeaşi bani sau plus/minus puţin, dar care era prea complicat dpdv tehnic pt persoana pt care voiam acel produs. (sau chiar pt mine).
      uneori mă mulţumesc cu unele minusuri, dar să fie mai simplu/comod de înţeles/utilizat.

      00
    • Cazul 1: Nou,16GB Ram, 512SSD, 2600 RON. Nu! Cum sa dau doar atat?! Nu-mi place nici culoarea(gri deschis).
      Cazul 2: SH(8/10, plange DB dupa cladirile inchise), 160×110-80 reglabil pe inaltime. 350RON poti sa tai si porcul pe el. E prea mare, vroiam doar o masa de lucru, doua unelte.
      Raspunsul corect este ‘Nu stiu’.

      00
    • „I Know More than You” – Ron Swanson (ca tot avem Lagavulin in poza)

      00
    • Eu deja am inceput sa zic ca nu ma pricep. Nu inseamna ca daca frec calculatorul si telefonul toata ziua ma pricep la orice.
      Sunt dispus sa pierd timp sa vad cum se face chestia X daca e pentru mine. Pentru altii nu.

      Faza cu – recomanda-mi un produs cu maxim X lei, apoi isi iau cu X+50% sau 2X – pai atunci de ce plm m-ai intrebat? Si nu, nu ma pricep sa ti-l configurez, ca daca iti spun ca timpul meu costa, faci urat.

      00
    • welcome to the club.
      Mi se cer des sfaturi despre biciclete. Lumea își ia FIX ce spun eu sa nu își ia.
      Mă liniștesc când le văd pe olx.
      Ce e, pisi (femeie, sub 60 de kg), nu mai poti urca pe scari un 29er, la etajul 7? A, nu intră in lift, asa cum ti-am spus eu că se va întâmpla?

      00
    • Acum întreb și eu ce ați recomanda pentru un junior? Dpdv OS chrome sau Windows având in vedere că tot ce face e web based?

      00
    • La mine e simplu: „Am avut experienta doar cu X in situatia Y si consider ca Z”. Pentru cine insista cu alte intrebari le zic sa caute pe internet, ca nu e complicat :)

      00
    • Exact. Tocmai ce am recomandat cuiva o lista de componente pentru un PC. Pana la urma si-a luat un prebuilt mai scump…..si are 90 de grade pe placa video. Asta e.

      00
  3. „Întrebi omul care se pricepe ceva, el îți răspunde cu experiența lui cum e mai bine, tu întrebi de ce, el îți dă o lămurire scurtă, tu insiști pentru lămuriri suplimentare…”

    cum sunt aia care cer de la medic „dovezi stiintifice” in plina pandemie, ca de fapt stiu ei mai bine si nu ii pacaleste nimeni.

    00
  4. Pe de o parte, romanul e mandru, invatat din nastere, se pricepe la orice, nu recunoaste autoritatea si experienta unui specialist. Pe de alta parte, o buna parte a populatiei e derutata de limbajul mult prea tehnic, cu termeni, abrevieri si concepte care le depasesc aria de cuoastere, dar care li se livreaza pasareste ca atu-uri ale produselor pe care doresc sa le achizitioneze. E suficient sa citesti lista de features a unui banal televizor. Am incercat sa explic parintilor mei ce inseamna 4K, procesor de imagine, led vs oled, refresh rate. Tata arhitect, mama inginer, deci oameni perfect capabili sa inteleaga conceptele astea, daca li se explica. Este generatia peste care a cam sarit alfabetizarea digitala. Poate ca nu e vina lor, insa ma uit cu mila, in magazinele de electronice, la oameni de peste 60 de ani, cum asculta plictisiti cate un imberb prezentandu-le un tv in termeni pe care saracii oameni poate nu i-au auzit vreodata, in timp ce pentru ei conteaza cat de apropae trebuie sa stea fata de ecran, avand in vedere ochelarii de vedere pe care ii poarta. De cele mai multe ori, comunicarea brandurilor e un mare esec in aceasta categorie de clienti, iar asta genereaza ori frustrare si sentimentul de excludere, ori aparitia acelor pseudospecialisti care nu vor recunoaste vreodata ca au gresit.

    00
    • baaa, stiu destui oameni cu facultati tehnice si nici macar in varsta care au trecut de la lcd-urile „plasma”, la lcd-urile alea cu foarte multe leduri mici mici.

      sa vezi figuri cand le explici ca alea nu au nici o plasma in ele iar alelalte au cateva leduri dar fac cu totul altceva decat isi imagineaza ei. „da, ba, bine ca le stii tu pe toate”.

      00
    • Nu e vina brandului ca vanzatorul nu stie sa vanda.

      00
  5. La un moment dat un roman, un englez si un japonez se duc la un curs in Germania. In prima zi le explica neamtul una-alta. si ii intreaba daca au inteles. Romanul – clar!, englezul-da, japonezul-mda…. Se apuca neamtul si le mai explica inca o data. Romanul -evident!, englezul-da!, japonezul-.da…. Explica din nou neamtul. Romanul-daaaa!, englezul-da, e clar!, japonezul-e bine. Si o tin asa la rand cateva zile. La un moment se enerveaza romanul, si il intreaba pe japonez: fratie, ai probleme cu limba, sunt diferente culturale sau esti tu mai slab si intelegi mai greu ? Japonezul-Cand explica prima data ne spune ce vrea el, a doua oara incepe sa detalieze, a treia oara e nervos deja si da toate detaliile. Asa aflu tot ceea ce trebuie, nu numai ce vrea el sa imi spuna. :)

    00
  6. Nu stiu ce ai scris acolo , eu salivez dupa Lagavulinul ala , mmmmm Lagavulin :X

    00
  7. Si da si nu vis-a-vis de primul paragraf. Stii ca cizmarul nu are cu sa se incalte ? Cam asa patesc eu. Le rezolv la toti problemele, si daca se poate mai repede ca se grabeste ca incepe scoala online, iar apoi eu raman ultimul sa imi rezolv problemele, uneori zic pas ca le fac a 2a zi, iar asa apare electronistul fara TV, croitorul cu camasa rupta, mecanicul cu masina stricata. etc

    Iar pentru ultimul paragraf – se intampla foarte des sa pot ajuta oamenii cu o idee, un sfat, chiar ceva timp si implicare. Iar cand ii vezi ca ei au o parere (!) nu cumva sa le darami tot ce au in cap, ca nu vor sa inteleaga. Eventual esti nebun si nu stii tu dinastea. Iar de la un timp incerc sa nu ma mai implic deloc si sa ii las sa isi sparga capul, ca poate asa vor intelege vreodata ceva.

    00
  8. Problema asta cu astia care insista am rezolvat-o simplu: „ti-am zis care e experienta mea cu X, nu mai insista ca nu o sa se schimbe raspunsul”. Nu toata lumea a apreciat abordarea asta, dar nu simt ca am pierdut ceva ca s-a mai basicat unul sau altul.

    00
  9. Bai, eu nu sunt mare expert in vreun domeniu. Si nici nu ma dau. Dar se intampla sa mai am intrebari legate de sfaturi pe anumite subiecte, si construiesc frumos un speech, dau exemple cu pro si contra, subliniez de ce pt mine a fost la indemana sa aleg un anumit produs/serviciu din multitudinea existenta, etc. Desi pare ca vb aceeasi limba, dupa ceva timp, intreb daca s-a concretizat ideea si ce au ales. Aaa… pai nu am avut timp, am luat de la X/Y/Z ce aveau. WTF??? Si abordarea asta e constanta, pentru o suma de oameni, asa ca acum le recomand cu tarie sa isi asculte instinctul, ca sigur ei stiu cel mai bine ce le trebuie.

    00
  10. Recunosc, am citit articolul dupa ce m-a atras poza :D

    00
  11. Eu am rezolvat asta cu sfaturile spunand ” nu prea mai sunt la curent cu ce e acum la moda”.Sa vezi ce nu mai insista nimeni,niciodata sa iti ceara sfaturi in domeniul ala.
    Mi se pare totusi ca cine e total paralel intr-un domeniu,nu prea poate distinge ce a ales el vs altceva mai bun in acelasi buget .
    Apropo,din toti specialistii curului,mecanicii sunt cei mai opariti cand ai o mica idee despre ce are masina.

    00
  12. In apropierea blocului am service-ul a doi mecanici, unul are un mercedes E class modelul 2006, altul BMW seria 3 maxim 2004, ambele arata de zici ca is noi. Mecanicul meu are un Astra G 2002, tot impecabil. Oamenii si-ar permite linistit masini noi, dar dc ar face asta cand masinile lor se prezinta mai bine decat 70% din masinile din tara.

    00
  13. Eu m-am lecuit. Stai, intrebi de buget, faci liste de produse, pros and cons la fiecare, cauti review-uri, si la sfarsit fie „Am fost la altex si mi-a zis baiatu de acolo ca Samsung sunt de cacat si mai bine iau Philips, desi costa cu 50% mai mult”, fie „A gasit varu lu nevasta-mea o oferta la un laptop de gaming. Da, are beculete rosii si 1 kil in plus, dar are aceleasi specificatii si am iesit mai ieftin cu 10%. Nu, nu ma joc pe el, ce , esti copil?”

    00
  14. Caz concret.
    Amic : Ce parere ai de Nokia 7.1,in special la partea photo ?
    Eu : Explicatii extinse despre faptul ca fix la camera mid-rangeurile nu exceleaza si ca isi poate cumpara un telefon mai scump tinand cont ca le tine 5 ani
    Amic :Dar am vazut la ala de la Buhnici (Radu) ca e cel mai bun telefon pe foto la banii astia.
    No,eu cand aud de Buhnici,ma conving ca n-are rost..
    Cumparat Nokia 7.1 dupa care urmat intrebari clasice.
    -De ce s10-le tau nu se vede asa miscat cnd filmezi ?(se referea la stabilizare)
    -De ce se aude telefonul tau asa tare?
    -De ce nu ma mai tine bateria duoa update la Android 10 pe un rahat de telefon?
    -S-a mai ieftinit 10?Ca vreau sa il vand pe asta si sa iau mai bun.

    00
  15. welcome to the club.
    Mi se cer des sfaturi despre biciclete. Lumea își ia FIX ce spun eu sa nu își ia.
    Mă liniștesc când le văd pe olx.
    Ce e, pisi (femeie, sub 60 de kg), nu mai poti urca pe scari un 29er, la etajul 7? A, nu intră in lift, asa cum ti-am spus eu că se va întâmpla?

    00
  16. La mine a mers abordarea de mai jos:
    – Nu am timp acum, pot da revin eu?
    – Dar de ce nu ai timp?
    – Am clienți care plătesc timpul meu și este foarte scump acest timp.
    – Adică dacă plătesc ai timp?
    – Îmi fac, stabilim o zi și ne ocupam.
    – Lasă, mă descurc eu…

    00
  17. SAU, preferata mea, ti se cere sfatul pentru o problema oarecare care intamplator poate e si domeniul tau de activitate si la care te pricepi. Il oferi, punctual, cu argumente. Cel care intreaba face tot ca el, de fapt voia doar validarea ideii lui iar cand ideea sa nu coincide cu a ta, automat a ta este gresita. Chiar daca tu cu asta te ocupi.

    00
  18. ce discutii am avut dupa ce am discutat cu furnizorul si am schimbat lap de firma din i7 in i5 la care le-am zis sa puna ssd de 1tb.

    Pt. munca obisnuita de birou.

    00
  19. Noa vezi ?
    De aia n-am comentat când mi-a dat tata pălinca aia veche de 40 de ani. Știe el ce e bun!

    00
  20. Dau cuiva un sfat despre ce desktop ar putea lua la un pret decent si de unde. „Nu lua de la magazine gen DOMO fix ce ti se baga pe gat!” Dupa o vreme ma cheama sa-i instalez juniorului un joc pe desktop-ul nou luat din DOMO, desigur. Imi pare rau, placa video nu suporta … Pai? Vrei jocuri mai bune pe el, schimbi placa video daca nu ai avut incredere cand ti-am spus ce si de unde sa iei daca tot m-ai intrebat!

    00
  21. Dadaaaa… si cand scrii “am 1000 de lei, ce fel de bicicleta pot sa imi iau de banii astia, am nevoie sa ma duc la piata cu ea”, jumatate din interlocutori iti vor da configuratii de +1000 de euro, iar cel putin 70% din restul te trimit pe OLX sa iti iei “un sh foarte bun cu care te poti duce in padure, pe dealuri si sa faci naveta la munca, 40 km dus intors, mai pui acolo 1000 de lei si iti iei chiar ceva decent”.
    A fost acum cateva luni chiar aici un articol, omul isi luase bicicleta si nu cerea sfatul nimanui, dar i s-a tot explicat cum a gresit.
    Mama ipocritilor e mereu gravida.

    00
  22. NOU
    #48

    Sfaturile corecte se dau asa:

    Cineva: „As vrea sa-ti cer sfatul in X..”
    Eu: „OK. Zi.”
    Cineva: „Ce Y sa-mi iau?”
    Eu: „Tu ce-ai vrea?”
    Cineva: „Z”.

    Eu:”M-am uitat, cumpara-ti Z, e cea mai buna idee. Bravo!”.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.