Oamenii din Primărie și Poliție nu locuiesc în orașul pe care îl conduc și servesc

Mi s-a confirmat asta încă o dată zilele astea, cu o decizie stupidă luată de ilustrele minți care conduc Brașovul.

Pe scurt, pentru că șoferii idioți opreau pe banda a doua fără semnalizare ca să intre în parcarea WAG, au pus stâlpișori acolo, ca șoferii să facă giratoriul și să nu mai blocheze banda aia. Dar pentru că intrarea în parcare e strânsă, e nevoie de 3-4 mișcări pentru a intra în parcare. Așadar, acum au blocat banda pe care încercau să o elibereze, giratoriul, Maternitatea și alte faze amuzante.

Am pățit și eu asta, că voiam să fac stânga, dar giratoriul era blocat, și nu mă lăsau, deși aveam semnal.

Și Primăria ridică din umeri. Să ceară 4.000€ de căsuță la Târgul de Crăciun știe, să fluidizeze traficul sau să le facă turiștilor viața mai ușoară nu prea.

De asta zic, oamenii care iau deciziile astea nu conduc în orașul ăsta. Nici nu gândesc, dar nici nu conduc în orașul ăsta. Pe polițiștii care iar deciziile astea nu îi amendează nimeni când parchează aiurea, iar oamenii din primărie au parcarea lor rezervată. De gândit mai departe de 2 pași nu. Niciodată.


Versiunea video:

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

55 comentarii

  1. Gandul asta il am si eu, la scara mai mica. Cand ploua si traversez niste alei nou asfaltate, bag multa carne in frigiderul oamenilor care au facut lucrarea aia. Pe principiul „ce-ai face daca ai fi dictator o zi”, i-as aduna pe astia cand ploua si i-as incolona sa treaca ei strada de 10 ori pe unde au lucrat. Dirigintele de santier, cu familia si copiii. Directorul de firma cu amanta imbracata de club. Dorel cu pantofii aia buni si cu prietenii de la bere. Toti, incolonati, sa se injure intre ei, intre prieteni si familie. Na, pula mea, vrei tara mai buna dar uite ce-ai facut aici, Dorele, fmm!

    00
  2. La parcarea aia normal ar fi ca intrarea sa fie iesire si invers
    In plus, bariera de intrare (actuala iesire) sa fie mai inauntru cu cativa metri, sa incapa macar 2 amasini fara sa blocheze banda.

    In plus, s ar putea face nistte parcari subterane sub terenurile de sport de la Saguna si de la Sportiv

    00
    • Cum stim ca o parcarea e facuta de austrieci? Gen parcare- Schengen.

      E facuta cat mai complicat posibil pentru soferii care vor sa intre.

      00
    • Cam in orice parcare (aproape) vor sa faca viata usoara celor care elibereaza locuri – dar ok ar fi sa existe spatiu de asteptare si la intrare dar si la iesire. La intrare, sa se vada de la distanta coada – in speranta ca oamenii au logica si nu se baga daca sunt multi la coada, dar sa nu uitam ca aia care conduc orasul sunt idioti la fel ca noi, aia care blocam banda sa facem stanga, pierzand prioritatea, arzand degeba benzina, etc.

      00
  3. nu inteleg.

    daca intrarea e asa de ingusta de ce nu o largesc?

    si…. daca acum se sta la coada la facut dreapta pentru intrarea in parcare, inainte nu se statea la coada la facut stanga?

    si da, am intalnit si eu imbecili care se baga milimetric in curul celor de pe directia blocata, sa nu cumva sa poti tu sa treci in alta directie, ca a invatat el la scoala ca cei din giratoriu au prioritate. prioritate la stat pe loc evident.

    00
    • Acolo sunt 3 benzi, din care 2 pe partea opusă parcării. Înainte se bloca banda 2, dar cine avea de mers înainte o făcea liniștit pe B1, dar acu cei care înainte făceau stânga de pe B2 sunt obligați să întoarcă mai în față și să revină pe sensul cu o singură bandă, care.. se blochează. :))

      00
  4. Am mai vazut si pe Facebook oameni care gandeau la fel ca tine, Vali, si nu inteleg. Legile trebuie respectate. Acolo era linie continua, nu aveau voie sa faca stanga oricum. Stalpisorii respectivi trebuiau pusi de ani de zile in zona. Se blocheaza acum pentru ca toti idiotii opresc in drum, chiar daca pe afisaj sunt zero locuri de parcare.

    Solutia este ca in parcarea respectiva sa fie schimbat sensul de intrare cu cel de iesire. Atat de simplu.

    Cei care au parcarea respectiva au o sonda de bani acolo (sa traiasca don’ primar George!), ar putea sa investeasca incasarile de pe jumatate de zi sa faca intrarile cum trebuie, iar primaria ar trebui sa le impuna asta.

    10
    • Vad ca ultima imagine pe care o are Street View este din Aprilie 2022, inainte sa fie introdusa limita de viteza de 30 km/h din centru si sa fie marcata linia continua in fata parcarii.

      00
    • Vreau buton de edit.

      Ai uitat de parcarea desfiintata de pe latura nordica a parcului central. Parcarea care era folosita de cei care veneau cu treaba la primarie.

      00
    • aia zic, linia era intreruptă cu un scop/motiv.

    • Vali nu se plânge de regula cât de faptul ca rezolvarea e fix o mare pula doar de trecut pe ‘cv’ la administrația primăriei ca să zică ca au făcut ceva.

      00
    • Pai cand e vorba de „rutiere” cam asa funcționează la Vali, el are mereu dreptate, chiar daca e linie continua ori limita de viteza e clara: „aia” prosti ca nu i-au intuit dorintele.
      Nu stiu cum e cu parcarea aia dar ma intreb ce a fost prima data, parcarea sau linia continua?
      Altfel, proiectanti de parcari care nu au condus in viata lor o masina găsești peste tot (banuiala mea e ca ii aduc din India unde aia merg cu scuterul :)). In Craiova e o parcare noua, subterana, de multe milioane.. la care iesirea se face in unghi drept, apoi imediat incepe urcarea spre suprafata iar bariera mica diatanta pe „deal”. Practic trebuie sa faci 2-3 manevre sa pozitionezi masina iar apoi stai in rampa ca sa bagi tichetul, vezi doar tavanul prin parbriz.
      Sa vezi la plecare meseriasi, fum din ambreiaje, dat in spate (daca se poate, ca sigur altul face manevre de pozitionare); bariera nu sta prea mult ridicata si daca o ratezi.. Haha, cauta angaatii de pe acolo (care nu exista noaptea sau de sarbatori, uneori nici in weekend).
      Pe scurt, e parcare de profi :p. Macar e ieftina, 1-2lei ora

      00
    • marius, man, nu ai treabă pe alte bloguri? de ce insiști pe aici, dacă te enervez?

    • Subscriu la ideea de tampenie a stalpisorilor alora.

      Cand NU erau stalpisorii, nu se circula fluid, dar se circula totusi. E, de cand au pus stalpii si te obliga sa intri in parcare facand la dreapta, s-a astupat tot sensul de coborare.

      Ar trebui ca indivizii aia care au aprobat in comisia de circulatie masura asta, sa vina si sa stea in strada cu chipiul si fluierul in mana si sa fluidizeze circulatia in persoana, explicand ce anume au intentionat cu masura asta.

      Pentru ca nu se intelege.

      00
    • @Motociclist: domnul meu draga: legile (in cazul de fata organizarea intrarii in parcare, cu tot ce presupune ea: linie continua, intrerupta, stalpisori, semafoare, etc) se croiesc in beneficiul oamenilor, nu pentru a le ingreuna viata. Nu faci o „lege” prin care iti bati joc de oameni dupa care zbieri ca „Legile trebuie respectate!”.
      Si mai e o chestie: „Se blocheaza acum pentru ca toti idiotii opresc in drum, chiar daca pe afisaj sunt zero locuri de parcare. Solutia este ca in parcarea respectiva sa fie schimbat sensul de intrare cu cel de iesire…” : Deci, daca inversezi intrarea cu iesirea, idiotii nu se vor mai opri in drum cand vor vedea ca sunt zero locuri de parcare. Makes sense…

      00
    • Draga domnule Mishu, legile se fac pentru majoritatea populatiei, cu exceptii si cazuri speciale pentru anumite minoritati. Aici minoritatea este formata de niste idioti. Si vorbim de cativa, cateva zeci de oameni, care ingreuneaza traficul pentru mii de oameni zilnic.

      Sa nu se inteleaga ca sunt impotriva parcarilor, ba, din contra, eu as vrea sa fie refacute toate parcarile din Centrul Vechi, inclusiv cele de pe latura Pietii Sfatului, dar ce se intampla cu parcarea respectiva este o bataie de joc la adresa tuturor. Incepand cu modul in care a fost concesionata, continuand cu modul in care este administrata (de curiozitate sa te uiti sa vezi ca arata aproape ca un teren viran), pana la modul in care li se permite blocarea unui intreg cartier pentru ca ei nu sunt in stare sa-si organizeze intrarea asa cum trebuie.

      Hai sa nu ne mai ascundem dupa deget. Acolo trebuie problema rezolvata intr-un mod radical, nu cu jumatati de masura si plecand ureche la ce zic toti cei care se plang ca „mergea bine asa cum era”, chiar daca erau incalcate reguli de circulatie.

      01
  5. Mărturisesc că eram iritat de obiceiul vizitatorilor de a face cârnat pe banda a doua pentru a intra în parcare și am crezut că limitarea fizică de a face stânga o să producă efecte. Am fost prost. Dar problema e una mai profundă și are legătură cu comportamentul nostru ca nație, ce considerăm că ni se cuvine și ce nu. Parcarea aia nu are ce căuta acolo, că e generatoare de trafic și de plimbăreală degeaba. Complet de acord că e nevoie de parcări în alte locuri ale orașului, dar în centrul istoric aia e o abominație. Sau o faci cu 100 de lei pe oră și aia e. Ieri coloana pe două benzi care voiau să meargă sau în Șchei sau în Livadă se întindea până la primărie. Mă gândeam la un lucru pe care chiar tu l-ai spus aici acum ceva timp, Vali: în mașinile ălea stau oameni cu smartphone în buzunar, care nu planifică nimic. Nu se uită pe Waze, pe Google Maps, nu caută nici o informație, pur și simplu se suie în mașină și se miră că-n a doua zi de crăciun, într-un oraș plin de turiști-fripturiști e aglomerat. Ce surpriză, dom’le! Și super amuzant e că jumătate din mașinile ălea sunt de Brașov. Nu, nu au toți treabă acolo sau lipsă de alternative, că nu există așa ceva.

    Încă una drăguță: eram în trafic ieri pe la Șaguna și așteptam ca toată lumea. Pe banda rezervată ambulanței din față de la spitalul de neuro se băgau ghiolbanii. Toți cu numere de Brașov, fără nici o excepție. Deci cam acolo suntem.

    Cred că am mai spus asta și pe aici: o parte din problema locurilor de parcare de pe centru se va rezolva când vor exista impozitări progresive pentru a doua și a treia mașină. Sunt o grămadă de târtani care au trei mașini la o familie de cinci persoane, din care una e ruginită în stradă, plus un garaj plin cu căcaturi. Vrei să ai mașini pentru fiecare membru al familiei? Plătește! Vrei loc de parcare al tău doar al tău pe centru? Plătește! Că mai sunt și ăia care au impresia că locul de la ei din fața casei le e dat de la dumnezeu, deși nu au făcut nimic pentru el. ”Să nu parcați acolo, că vine vecinu’!”, îmi zice un nene. ”Dar de ce, e locul lui plătit?”, îl întreb. ”Nuuu, dar acolo parchează el dintotdeauna!”, insistă. ”Bine, să fie sănătos, o să parcheze după ce plec eu, mă sună el dacă arde, că am numărul în geam.” S-a îmbufnat vecinul.

    Mx

    00
    • Părerea mea, în primul rând prosti rău aia cu parcarea (proprietarii). Dacă mereu e coada la 0 locuri înăuntru, clar prețul este mult prea mic. Cea mai simpla rezolvare (și generatoare de venituri, în loc sa restructurezi a n-spea oară intersecția consumând bani aiurea).

      00
    • Salut Maxi :-)

      Asa e, sau facem mai usor: daca stim ca avem treaba pe undeva in Brasov unde momentan e greu cu parcarea, nu luam masina, nu ?
      Trebuie sa ne obisnuim cu ideea ca locurile sunt limitate, oricate idei am aveam noi sa rezolvam o problema practic ne-rezorvabila. Cum zici, ori impozitam mai bine si problema se rezolva de la sine, ori/si marim preturile si se regleaza asa volumul. (pret si limita de timp).
      Ma rog, eu SPER ca o sa repare lucrurile asa, dar in Sighisoara de exemplu, platesc loc de parcare si tot imi parcheaza lumea pe el, desi este semn clar ca doar pe alea neinscriptionate poti parca pe strada respectiva.

      00
    • Servus Endre!

      Cred că dacă vrei să vii cu mașina într-un loc, e de bun simț să te informezi înainte, mai ales în ziua de azi, când ai tehnologia în buzunar și ea chiar funcționează. Chiar și fără park and ride momentan, la Brașov poți veni și parca altundeva decât în centrul centrului și apoi să-ți vezi de treabă. Am prieteni care fac asta. Nu trebuie să te cațeri cu mașina pe ușa restaurantului. Dar, pe scurt, îți asumi că un oraș e altfel decât ți-ar plăcea ție să fie și te mulezi pe realitate, că doar nu s-o întâmpla invers.

      Nu-mi dau seama dacă ce sugerez eu poate produce efecte mulțumitoare. E o idee, poate alții au idei mai bune. Dar ține de o minimă logică ce spun eu acolo. De ce să ai mai multe mașini pe care nu le folosești? De ce să le ții în stradă, când ai garaj? Etc.

      Treaba cu locul plătit pe care-l respectă sau nu lumea ține de educație și de aplicarea legii. În teorie, dacă primăria Sighișoara îți închiriază un loc de parcare, ar trebui să aibă și un serviciu de ridicări. A, mi-ai blocat locul plătit de mine? Bine, dar uite că tocmai ți-a plecat mașina cu ridicările și o să plătești 400 de lei pentru asta. Ooops! Eu vorbeam de locuri neplătite pe care oamenii se simt regi, dar știu că ai prins asta. Uite, eu am la mine în fața casei trei locuri. de parcare. Eu le deszăpezesc, eu mătur acolo, dar ele nu sunt ale mele și nici nu am pretenția asta. Da, cel mai mult îmi place când pot parca mașina sub geam, dar dacă e altcineva acolo nu am ce comenta, că nu-mi aparține locul ăla. E simplu.

      Mx

      00
    • parcarea aia, aș dărâma-o și aș face una cu 3 nivele. plus 2-3 în subteran dacă s-ar putea și nu costă prea mult.

    • Toata lumea vine la Brad cu masina. Daca nu era parcarea aia, masinile erau lasate alandala peste tot prin centrul vechi.

      Daca chiar vor sa descurajeze traficul, mai-marii orasului ar trebui sa instituie Scheiul ca zona de tranzit auto cu taxa.

      00
    • @Maximilian
      „Ieri coloana pe două benzi care voiau să meargă sau în Șchei sau în Livadă se întindea până la primărie. Mă gândeam la un lucru pe care chiar tu l-ai spus aici acum ceva timp, Vali: în mașinile ălea stau oameni cu smartphone în buzunar, care nu planifică nimic. Nu se uită pe Waze, pe Google Maps, nu caută nici o informație, pur și simplu se suie în mașină și se miră că-n a doua zi de crăciun, într-un oraș plin de turiști-fripturiști e aglomerat. Ce surpriză, dom’le!”

      Daca ai vazut coloana, se presupune ca erai si tu in trafic. Acum intrebarea logica este: „ce cautai acolo?”.
      Tu nu detii tehnologia aia avansata numita Google Maps sau Waze care sa-ti spuna ca este trafic si sa te reorientezi pe alt traseu… sau sa lasi masina in alta zona si sa continui restul traseului pe jos… sau sa reprogramezi?

      00
    • @Andrei G: Ai vrut să fii deștept, dar ai ratat, ca orice geniu care se bazează pe presupuneri. Eram cu bicicleta, cum umblu de obicei prin oraș, de când mă știu; nu că asta m-ar face mai bun. Mai bagă niște fise, poate data viitoare îți iese. Te îmbrățișez. :*

      Mx

      00
    • @Maximilian, trebuie totusi sa recunosti ca nu esti cel mai priceput in a prezenta contextul.

      1. „Mărturisesc că eram iritat de obiceiul vizitatorilor de a face cârnat pe banda a doua pentru a intra în parcare”
      – de aici am presupus ca erai iritat fiindca circulai cu masina si te deranja faptul ca se bloca oarecum circulatia. Ca doar nu esti genul care se irita/enerveaza pentru lucruri care nu il afecteaza.

      2. „Încă una drăguță: eram în trafic ieri pe la Șaguna și așteptam ca toată lumea”
      – din nou am presupus ca ai ai fost nevoit sa astepti pentru ca te deplasai cu masina. Nu mi-am imaginat ca un biciclist ar sta in coloana daca totusi exista spatiu sa treaca pe langa masini.

      3. Să nu parcați acolo, că vine vecinu’!”, îmi zice un nene. ”Dar de ce, e locul lui plătit?”, îl întreb. ”Nuuu, dar acolo parchează el dintotdeauna!”, insistă. ”Bine, să fie sănătos, o să parcheze după ce plec eu, mă sună el dacă arde, că am numărul în geam.”
      – si avem a treia situatie care m-a facut sa cred ca povestile tale sunt din postura de sofer de autoturism, nu de biciclist.

      00
    • @Andrei G: Tu ai încercat un argument slăban ad hominem. Dacă ai fi fost de bună credință, ai fi întrebat direct: ”bă, erai și tu în coloană” și îți răspundeam simplu că nu. Dar tu ai tras concluzia fără să ai toate datele problemei și fără măcar să te interesezi de ele, ceea ce spune ceva despre modul în care judeci.

      Ca să te lămuresc, că pare că te pasionează modul în care mă deplasez eu prin oraș: e vorba de trei situații diferite, în trei zile diferite. În două dintre ele eram cu mașina, în cea de-a treia eram, cum spuneam, cu bicicleta. Ziua cu discuția despre parcare cu vecinul supărat era o zi normală de dinainte de sărbători, la o oră fără aglomerare. Ziua cu povestea cu coloana din față de la Neuro era de sărbători, dar alegerea mașinii era una asumată, într-un context anume; duceam doi oameni în vârstă acasă. Ce e relevant din ziua respectivă, oricum, e faptul că și brașovenii sunt la fel de mizerabili în trafic ca și oricine altcineva.

      Mă deplasez cu bicicleta sau cu autobuzul în oraș de ani de zile, fiindcă e cel mai simplu. Asta nu s-a schimbat nici de când am mașină. Excepție fac situațiile în care trebuie să car lucruri, dar pe ălea mi le planific cât de bine pot și evit pe cât posibil să mă bag unde știu că e aglomerat. Ăia care fac cârnat mă enervează de când există obiceiul ăsta stupid, dar când pot le zic ălora care așteaptă orbește acolo că oricum nu au loc acolo și mai bine caută la Militar sau în altă parte. Unii dintre ei mai zic ”merci, frate, nu știam”.

      Sper că e limpede acum. ;)
      Mx

      00
    • Este foarte limpede acum, multumesc pentru clarificari. Ai fost un dragut.

      PS: si tu daca ai fi fost de buna credinta, ai fi pornit de la concluzia ca soferii aia blocati in trafic nu au avut alte variante mai rapide de a ajunge la destinatie.
      Desigur, poate ca puteau sa lase masina la 1-2 km distanta, dar folosind Google Maps a reiesit ca este totusi mai rapid sa intre in aglomeratie.

      Dar nu, ai concluzionat automat ca toti sunt lenesi si nu au vrut sa caute alternative.

      00
    • @Andrei G: Ca de obicei, de respectat logica ta de oțel, pe care am observat-o manifestându-se și mai sus, în toată splendoarea ei. Practic, tu ești un pic supy fiindcă eu am sugerat că sunt cam neinteligenți unii care stăteau într-un codoi din care puteau ieși aproape oricând, dacă voiau. Că între primărie și Rectorat aveau opțiunea asta. Cel târziu acolo. Minunată sensibilitatea asta și grija ta pentru semeni; tu ești personificarea spiritului crăciunului!

      Tind să cred că nu prea știi ce înseamnă deplasarea prin oraș pe jos, ca timp, dacă tu spui că e mai avantajos să stai cu curul în mașină și să te plângi de trafic, dar na, sigur calculele tale sunt mai precise!

      Îmi dai voie să te întreb cum te-ai deplasat tu prin oraș în zilele cu pricina? Ai tot timpul urgențe și trebuie să mergi numai cu mașina, de preferință singur în ea, cum sunt mulți consăteni de-ai mei, sau procedezi și altfel? Mulțumesc!

      Mx

      00
    • Eu am comentat doar pentru ca tu ai argumente si explicatii pentru toate zilele in care te-ai deplasat cu masina. Dar desi in cazul tau exista motive, ai pornit de la premiza ca ceilalti aveau alte optiuni mai bune, dar au ales sa nu dea o cautare pe Google Maps.

      Si ca sa-ti raspund la intrebare, eu de obicei aleg varianta care imi ofera cel mai bun raport intre rapiditate si confort. Daca nu am nevoie sa transport / sa car nimic si drumul cu transportul in comun este mai rapid, o sa aleg transportul in comun. Cu mentiunea ca pentru distante mici (de 500-1000 de metri) de cele mai multe ori aleg sa merg pe jos.
      In schimb daca am de facut cumparaturi grele sau afara este o vreme foarte urata si ar trebui sa merg mult prin ploaie sau viscol, atunci aleg sa ma deplasez cu masina, chiar daca timpul total este cu 5-10-15 minute mai mare.

      00
  6. În ciuda promisiunilor electorale de a avea un oraș mai verde, povestea cu parcările/circulația de prin centrul Brașovului este de multă vreme complet scăpată din mâini. Pur și simplu trebuie la un moment dat ruptă mâța-n două și restricționată, mai ales în condițiile în care n-ai niciun fel de măsuri reale și eficiente prin care să sancționezi derapajele: parcările cu plată sunt o glumă pentru că ”ați putea fi sancționat cu suma X”, poliția locală lasă în parbriz invitații la sediul lor, care sunt frecție la picior de lemn, ridicările auto, deși aprobate, sunt sublime, dar n-are cine să le presteze, poliția rutieră nu există, nu i-am mai văzut de luni de zile. Fiecare parchează unde vrea, când vrea și cum vrea, fără să pățească nimic. Exemplu: banda a doua de pe Nicolae Bălcescu este loc de parcare, ba chiar sunt unii care au deja locurile lor acolo. M-am luat în gură cu unul care mi-a explicat că oricum nu deranjează pe nimeni, blochează doar celelalte două mașini pe care tot el le are. Un isteț de la Poliția Locală încerca, altă dată, să mă convingă cum că dacă nu e semn de staționare interzisă pe carosabil, el n-are cum să le facă ceva. Un cap de cretă de la Poliția Rutieră mă luase cu „pentru dumneavoastră vom trimite un echipaj să verifice”. I-am spus că nu o face pentru mine, ci fiindcă pentru asta-i plătit, nu să stea la barber shop sau să se lamenteze că-s prea puțini, ori dacă tot sunt puțini, nu mai bine nu-și mai fac deloc treaba?
    În tot acest timp, dom’ primar are visuri umede de cum să facă festivaluri de muzică electronică a la Untold & EC, ca să umple și mai bine centrul de cocalari veniți cu mașinile pentru o ciorbă pe centru.
    Jur că nu pricep cum naiba funționează logica din administrația locală: parcările taxate foarte scump pentru că e centru istoric (adică privilegiu, nu drept, ori privilegiile se plătesc), și ridicările auto sunt o sursă foarte bună de bani pentru bugetul local, dar ne doare în fund de acești bani extrem de ușor de obținut și o ardem populist cu gratuități după 8 seara și de sărbătoare, fix atunci când e plin de mâncători de ciorbă de prin B, BZ, VN, IL și PH. Și, apropo, de ce plătim poliția locală dacă nu vrea și nu poate dpdv legislativ să rezolve problemele pe care le are în atribuții?

    00
    • Dom’ primar e ocupat sa nu faca nimic, am facut cerere de audienta si nici n-a catadicsit sa raspunda ca n-are timp.

      00
    • Stai liniștit, eu m-am înscris în audiență la începutul lui octombrie, am primit confirmarea automată că cererea s-a înregistrat și aia a fost. Trei fucking months! O avea treabă multă cu Edi Chereji, cu „turiștii” și cu patronii din Horeca, că ăștia l-au votat. 😉

      00
    • Nu reușești să ajungi in audiență la nicio persoană din primărie (mă refer la persoanele care au funcții de conducere, adică șefi servicii și directori).
      Asta-i primăria actuala. Nu știu cum să scape de contribuabil/cetățean cat mai repede.

      00
    • NOU
      #37

      Eu am promisiune că se va rezolva ceva legat de o parcare rezidențială într-o zonă deloc turistică din Brașov de 6 luni. M-a sunat poliția locală după ce am trimis mail cu poză și cu soluție. M-au sunat și mi-au zis că durează ceva luni (2-3!!) pentru că trebuie să treacă prin tot felul de comisii la primărie. Au trecut 6 luni de atunci. Viața e „frumoz”!

      00
  7. Pin imaginile de pe Google Maps mi se pare ca parcarea este gandita prost. Puteau sa faca intrarea diferita de iesire si sa fie direct in fata, fara sa mai fie nevoie de o curba la 180 de grade.

    00
  8. Si in Sighisoara e problema cu autocarele alea parcate in oras. O prostie colosala din partea unui oras sa lase asa ceva. In orice tara cu apa calda, se face un park + ride in afara orasului, unde se parcheaza frumos toate autocarele de turisti si autobuze sau alte mijloace de transport in comun ii transporteaza in inima orasului: se viziteaza si se pleaca …

    00
    • ai gresit poiana dragul meu.

      aici opinia predominanta este ca practic singura solutie este daramarea integrala a pietei unirii si reconstruirea ei cu 2 metri mai sus ca sa aiba loc autocarul cu turisti in pasaj.

      00
    • in acelasi timp stau si ma intreb… liftul hotelului ce inaltime are? avea loc autocarul in el?

      00
    • :D

      Romania poate sa faca turism mult mai bine si mai misto – este parerea si feedback-ul strainilor care ne-au vizitat tara si cu cine am mai schimbat o vorba. Sper sa se trezeasca aia de „ne conduc” si sa isi activeze materia cenusie. E posibil sa se faca ceva ok si pentru turisti si pentru localnici.

      Si localnicii trebuie sa se trezeasca putin: au un oras turistic (cel putin in centru si Poiana), lucrurile nu mai sunt cum au fost. Can’t have it both ways, sa profiti de pe urma turismului SI SA ai in centru cum vrei tu parcare pentru cand vrei sa iti iei paine de la brutaria preferata, odata pe saptamana. Ia tzoacla in plm :D

      00
    • brașovenii sunt la fel ca restul ardelenilor. proști de put.

      1. fix când e omorul mai mare ies și ei cu mașina.
      2. ei știu mai bine orașul, știu unde să parcheze, dar tot în centru se înghesuie.

    • Te corected putin Zoso: oamenii – sunt prosti de put, punct! Nu cred ca e fair sa generalizezi, ca din propozitia ta se intelege ca doar ardelenii ar fi :P

      Ca de ne apucam de topurile prostiei pe diverse criterii, Bucuresti (pt ca e plina de moldoveni) iese castigatoare pe locul 2 dupa Moldova, evident. Asa, doar dupa o aruncare de ochi si din experienta personala dupa ce am trait ani si ani in: SfGhe, Bv, Bucuresti, Cluj, Londra, Sighisoara, Zurich. But I’m biased, sunt ardelean.

      Cantitatea de oameni prosti pe mp ramane aceeasi, oriunde te-ai duce.

      01
  9. ”Adriana Miron, director executiv pe programe europene la Asociația Metropolitană pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public Brașov, a fost numită, ieri, city manager al municipiului Brașov.”
    Mă gândesc că are mail public sau ore de audiență. Mers la ea și vorbit despre durerea ta.

    00
    • Ha, daca iti raspunde cineva din Primarie la cerere de audienta, vin eu si-ti dau 1000 de lei.

      00
    • Mvaaaai! Dar aceste cuvinte ne doare.

      Parcă orașele conduse de useristi trebuia să fie găoazele universului, că așa au promis.
      Parcă îi și văd în campanie: „E adevărat că n-a făcut nimic dar măcar n-a furat”

      Cam puțin, foarte puțin!

      00
  10. Cand esti angajat pe pile si relatii e greu sa ai pareri si opinii, daca nu chiar de porc.

    Also eu nu am mai vazut in oras masina de politie ce sa mearga la bara cu civilii de mult timp. Cum ies la strada, girofar+banda de transport in comun.
    “- Domn comandant ar trebui un semafor acolo.
    – Ba gigi dupa ce ca mergeti cu girofar la manichiura mai ai si pretentii”.

    00
  11. @Vali, te rog sa-mi spui unde scrie in Constitutia Romaniei sau a altor state ca Primariile trebuie sa asigure locuri de parcari nenumarate?
    De unde iti scriu, zona Schengen, situatia parcarilor este in felul urmator:
    – in centru costa 2.5 E/ora pe strada, in parcare etajata variaza dar e minim 3 E/ora
    Exista 2500 locuri de parcare in centru in parcari etajate la un oras de 600 mii locuitori
    Primaria incaseaza 6 milioane euro/an din parcari, Atentie nu este profitul pt ca le si intretine si o face bine de tot.
    – unde locuiesc, in oras 15 euro/luna pentru masina personala si ai o zona de 3-4 strazi unde poti sa parchezi, locul nu este garantat dar in general gasesti. Pentru a doua masina 35 E/Luna
    – parcarile private pe la subsoluri de blocuri se vand cu 30K Euro
    – Atentie: cine detine loc de parcare cumparat nu are drept de permis de 15 euro/luna
    deci daca nu o parchezi in garaj tb. sa platesti 2.50/ora
    Amenda este de 80 de euro. Masina se ridica dupa 3 amenzi consecutive. Este dusa la Politie unde se poate ridica dupa ce platesti amenzile, plus 450 Euro deranjul si 80 Euro pt. fiecare zi de cazare.
    Deci Brasovul are nevoie de investit in parcari etajate, fermitate si tarife sa te usture in coor. Ca fost Brasovean urez success in Noul An !

    00
    • De ce este secret orasul ala din zona Schengen cu 600.000 locuitori?

      00
    • @Andrei G, este un oraș din FarmVille unde el este primar.

      00
    • P-aici se scriu guest posturi despr cum sa iti cumperi masini pe firma pentru ca ti se mai naste un copil si ti-a crescut familia. Vrem o tara ca afara, dar nu suntem pregatiti sa o avem. Argumentul suprem :intai sa se faca dupa aia sa se ceara.

      00
  12. am deja 6-7 ani de cand nu mai merg in centru cu masina, sa caut si sa sper sa gasesc loc de parcare in intervalul 10:00 – 20:00 .
    din cauza tuturor motivelor explicate mai sus.

    10
  13. In Brasov s-au bagat excesiv de multi bani in trafic incepand cu Scripcaru si se simte: traficul este infernal si pute peste tot a diesel-uri obosite.

    Trebuie schimbata mentalitatea si descurajat traficul in centru. De fiecare data cand fluidizezi traficul, ajungi dupa cativa ani cu mai multe masini si mai multe probleme. Nu au ce cauta parcari mari in zona aia.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube