Oamenii vor să meargă pe bicicletă

Despre asta e discuția asta. Că oamenii vor. Și caută soluții. CUm pot ajunge acolo în siguranță, cum pot lega bicicleta de ceva, cum pot să nu moară, cum ar trebui ca mașinile să aibă apărători de noroi ca să nu mai arunce pietricele, nisip și noroi în spate, cum sunt sate în Ungaria cu piste de bicicletă separate de șosea, și oamenii le folosesc insistent.

La LeroyM e un singur stand de biciclete și în 50% din cazuri e plin. Hornbach au pus al doilea. Ar fi super dacă scuteriștii nu le-ar mai bloca. Se uită oamenii ciudat la mine, că nu-mi dau casca jos din cap, m-a și întrebat un domn mai în vârstă, zâmbind, ce cumpăr, ce plm, pentru chestii mici, care încap în ghiozdan nu vin cu mașina trei km dus, trei întors, mă mai plimb, mai mișc mușchii, mai curăț dinții. În Piața Sfatului sunt două, gri închis, ascunse. Trebuie să le cauți. La Taxe și Impozite nu e nici unul. La KFC nu era.

Da, când o să fie zăpada mare sau când e zloată nu te poți deplasa cu bicicleta. OK. Cât de des se întâmplă asta pe an?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

105 comentarii

  1. Lasand la o parte ca in Romania implicarea autoritatilor pentru nevoia/dorinta cetateanului e ZERO, cata vreme nu le iese de un comision baban, incep sa cred ca multi oameni (din RO) sunt mult mai fricosi in fata unei schimbari.


    Cum le e frica de niste „gay” vizibili pe motiv ca i-ar corupe si pe ei, le e frica si de piste de biciclete dedicate, ce i-ar obliga sa pedaleze si pe ei.
    Din asta s-a murit la Revolutie, sa revenim acum la:
    – reducerea energiei,
    – mancare din gandaci (cu gandaci oricum exista)
    – mersul pe bicicleta,
    – vaccinuri obligatorii

    00
  2. am observat zilele trecute ca au reusit sa faca sina de tramvai de pe oltenitei la acelasi nivel cu carosabilul. cred ca s-a folosit ceva tehnologie extraterestra. sunt curios cum o fi la afi, ca n-am mai trecut pe-acolo de cand se lucra, cred ca au terminat pana acuma. de ce zic de sinele de tramvai? am taiat 3 bucati gp5000 in fiarele random din sinele de tramvai. in cele din urma, dupa ce am taiat al 3lea cauciuc am ‘investit’ intr-un set nou la circa 110lei din decathlon si aia e. sigur, daca e un pic ud pe jos te duci sanie, insa una peste alta a fost o decizie inspirata.

    00
  3. La prima iesire din tara, acu multi ani, cand am trecut granita inspre Ungaria asta m-a frapat. Piste de biciclete in sat, piste de biciclete intre sate. Fix de dupa granita, parca e alta lume. La noi nici macar drumuri ocolitoare, care sa nu treaca fix prin mijlocul localitatii nu sunt in stare sa faca.
    Acum sa zicem ca e greu cu pistele de biciclete. Dar cu trotuarele? Desi stau in afara orasului am pana la primul hypermarket sau servici vreo 4 km de facut. De multe ori as face o plimbare pe jos pana acolo dar…exista portiuni unde nici trotuar nu exista. Tot drumul de la intrarea in oras arata ca o strada din Congo. Nici vorba de trotuar pe care oamenii ar putea sa il foloseasca. Nu exista 2 curti aliniate la frontul stradal, una mai in spate alta mia in fata sa zici ca ai putea strecura un trotuar pe acolo. Tot felul de firme care au tot felul de intrari, un haos general. Primaria ce dracu a facut cand a autorizat toate tampeniile astea? Mai fa acum pista de biciclisti sau trotuar daca mai ai unde.

    00
  4. @Vali baga o tura de bicicleta pe traseul „Piata Victoriei, Piata Natiunile unite, Cotroceni,Pacii”.
    Ai pista de bicicleta pana la Cotroceni dar si dintii sablati de atata praf si noxe.
    Nu sunt vreun mofturos, am incercat in mai multe momente ale zilei, concluzia e ca n-ai cum oricat ai vrea.

    00
    • Am mers eu de mai multe ori aproximativ pe traseul ăla.

      Doresc pe această cale să transmit multă mu…lțumire ălora care zi de zi blochează banda de biciclete de pe Splai ca să-și lase odraslele la Grădinița nr 73.

      00
    • In urma cu 12 ani am facut pentru 6 ani naveta aproximativ ce zici tu, 10 luni pe an, si pe vremea cand nu erau piste trasate. 90% legal, mai furam din trotuar uneoiri. Nu sunt roman atipic.
      Ajungi cu alt vibe la munca, ai fost mai rapid decat toti ceilati.

      Nu o sa ne ofere statul peste noapte loc de biciclete nicaieri. Nu e pomana ca subventia la energie sau benzina.

      00
    • @neaorin, aia care blocheaza benzile chiar isi merita „multumirile”.

      00
    • @neaorin Nu uita să mu…lțumești și șoferilor surprinși de faptul că dacă virează la stânga peste banda de biciclete (uneori vopsită cu roșu pe asfalt) ar trebui să se uite în oglindă. Nu mai zic de prioritate, că cer prea mult

      00
    • @gabriel craina, vireaza la stanga sau la dreapta? Nu prea ar avea ce sa caute piste de biciclete pe partea stanga a drumului.

      00
    • @Andrei G Bănuiesc că nu cunoști Calea Victoriei din București. Pe toată lungimea de 2,7 km, pista de biciclete se află pe partea stângă. Inclusiv la capătul Căii Victoriei, la traversarea peste podul din Piața Națiunile Unite, pista de biciclete se află pe stânga. https://goo.gl/maps/hYhnxQ6cmuiSi3nE8 Este un caz aparte, pentru că Victoriei este o stradă cu sens unic.
      Și dacă pista de biciclete era pe dreapta, nu a trebuit niciodată să frînezi tu pe bicicletă pentru că un șofer nepriceput a făcut dreapta peste pista de biciclete? (în ipoteza în care tu ai fi mers înainte pe pistă, iar șoferul având verde înainte, la fel ca și tine)?

      00
  5. In Bucuresti sezonul trecut a avut o singura zi cu zapada pe jos. In rest uscat. Problema e ca nu ai pe unde sa mergi. Banda 1 e mereu ocupata de un coclete pe avarii: taximetristi, curieri, bivoli etc

    00
  6. Da oamenii vor sa mearga si cu masina. Nu ar trebui sa facem si parcari si sosele mai multe?

    zic si eu, adica da dorinta de a merge cu biciicleta e mai virtuasa, mai sanatoasa, mai frumoasa da nu stiu in ce masura reprezinta dorinta majoritatii.

    00
    • Nu, mersul cu masina nu reprezinta solutia. Si la momentul actual nici nu se compara situatia celor doua, in primul la rand nu exista nici macar un minim de infrastructura pentru cei care vor sa mearga cu bicicleta, in al doilea rand nu exista comparatie intre disconfortul creat de cei care merg cu masina din cauza poluarii etc. si cei cu bicicleta.

      00
    • Majoritatea sa se dea jos din conserva aia nenorocita, sa se uite la burta, ca nu-si mai vede .. de burta, ca gafaie cand urca 2 trepte si ca orasele nu sunt facute pentru masini.

      00
    • Daca oferi oamenilor o varianta ieftina si sanatoasa, sigura de transport, o vor adopta. Eu mi-as dori sa ma pot descurca prin oras cu bicicleta fara sa ma omoare careva.
      Daca se face infrastructura pentru bicicleta si apoi sa si aplica legea, va creste numarul de adepti in mod natural.
      Deocamdata la munca nu ma duc, am ales sa lucrez de acasa. Copilul merge la scoala pe jos. La cumparaturi merg pe jos, sunt destule supermarketuri la 10-15 min de mers.
      Pentru parcarea masinii platesc, asa cum mi se pare civilizat.

      00
    • Pai se pare ca dorinta majoritatii e sa dea cu fum de carbune de la furnalul de acum 2 secole de sub capota masinii in care sta singur si pe loc, fum pe care aia de vor sa lase masina acasa si sa mearga pe jos, cu bicicleta sau transportul in comun sunt nevoiti sa-l inhaleze.

      00
    • Și în Olanda în anii ’60 majoritatea voia să meargă cu mașina, motiv pentru care orașele erau cum e și Bucureștiul azi, năpădite de trafic. Situația nu s-a remediat de la sine.

      10
    • Nu e problemă că cineva vrea neapărat cu mașina. Toată treaba e să înțeleagă că toată infrastructura va fi gândită prioritar pentru pietoni, bicicliști și transport în comun și abia apoi el, șoferul. Dacă autoritățile vor modifica orașul după prioritatea descrisă de mine o bună parte vor alege primele variante. Așa vor fi mai puține mașini în trafic, scade timpul de deplasare și e și mai puțină poluare.
      A, era să uit: vrei mașină prin centru orașului? Plătești bine.

      00
    • @alxzen
      Sincer parca as vrea mai mult transport in comun decat parcari.
      Sunt zone aglomerate in care efectiv nu ai unde sa faci parcari, poate doar pe verticala iar asta inseamna beton si iar beton).

      00
    • Mie imi place cum voi toti explicati ca orasele nu au fost facute pentru deplasarea cu masina, desi realitatea arata clar ca exact pentru asta a fost gandita infrastructura aproape peste tot.

      Aaa… ca ar trebui modificat ceva si sa fie prioritizat mersul pe jos/cu bicicleta/cu transportul in comun, este cu totul altceva. Dar realitatea din teren arata ca, cel putin pentru Bucuresti, masina ramane cel mai eficient mijloc de transport.

      Si acum incep thumbs down de la cei care stiu ca am dreptate, dar nu vor sa accepte realitatea.

      00
    • @Andrei G: pai asta e problema, ca orasele sunt facute sa incurajeze deplasarea cu masina, in loc sa prioritizeze mijloacele de transport mai eficiente, ceea ce e in detrimentul tuturor inclusiv pentru cei care merg cu masina. Cazurile extreme sunt in SUA in cartierele alea din suburbii care au doar case si niciun magazin sau bar sau cafenea, de trebuie sa iti cari fundul gras cu masina 5-20km pana la cel mai apropiat mall. In Vestul Europei s-a renuntat la mentalitatea asta in care planificarea urbana sa fie facuta pentru a prioritiza masinile si in multe orase se vede diferenta pozitiva.

      La noi mai e o alta problema, orasele nu au fost planificate pentru volumul de masini de acum, in vremea comunismului nici nu erau asa multe masini si transportul de marfa era preponderent feroviar, iar dupa Revolutie s-a construit haotic si oricine care da o spaga unde trebuie putea sa construiasca ceva prin centru si fara locuri suficiente de parcare, care a agravat si mai mult problemele.

      00
    • AndreiG, nu e cel mai eficient mijloc de transport. Nu zic de chestii extreme gen titan-militari sau berceni-pipera unde probabil cu metroul faci de 3x mai putin decat cu masina. Dar in principiu cred ca obtin timpi mai buni (sau similari) ca tine cu bicicleta cam pe 80% din traseele din bucuresti in timpul zilei cand nu e vacanta scolara.
      P.S. Aveai dreptate la faza aia cu elevtia si temperatura, mi-am furat-o :)

      00
    • În toată Europa, chiar și România, cele mai mari, importante, aglomerate orașe au apărut când mașinile era un SF atât de SF, că te băgau la „veseli” dacă vorbeai de așa ceva.
      Deci nu, orașele nu au fost construite in principal pt mașini.

      00
    • @AB, presupun ca te referi la orasele de dinainte de 1900.
      1. De acord cu tine ca nu erau gandite pentru masini, erau gandite pentru carute.
      2. In plus, suprafata acelor orase de care spui tu era de maxim 20-30% din suprafata actuala. Iar populatia oraselor mari era undeva pe la 10-15% raportat la zilele noastre.

      Eu m-am referit la ce s-a construit in ultimii 50-60 de ani, adica in timpul vietii noastre.

      00
    • @AndreiG, orașele mari sunt cele care au azi probleme cu traficul: București, Cluj, Timișoara, Iași, etc. Iar astea existau cu mult înainte de 1900.
      Am senzația că la noi foarte puține localități au apărut în ultimii 70-80 de ani de la zero. De la câmp gol.
      Poate câteva sate începute de deportați prin bărăgan și puține „orașe” în jurul unei fabrici.
      Până și orășelul meu natal de care n-a auzit nimeni are atestare documentară ca oraș de la Cuza, 1860 sau p-aici, ca așezare umană existând cu mult înainte.
      Ai dreptate când zici că până acum 50-60, hai 100 de ani ocupau 20-30% din suprafața actuală, dar chiar și în vremurile alea erau înconjurate de sate și sătuce pe care le-au înghițit.
      În plus, așa cum a zis cineva mai sus, forma lor actuală a fost gândită și pusă în practică de comuniști, care nu au luat în calcul un număr atât de mare de mașini.
      Iar ceea ce sunt azi cartierele suburbane, Domnul cu mila.

      00
    • AB, cel putin in cazul bucurestiului. acum mai putin de 100 de ani limita maxima era undeva in interiorul acelui asa numit „inel central”. piata muncii era limita extrema. „bariera vergului”. bariera ca acolo ieseai din oras.vacaresti, mihai bravu, stefancel mare, iancu de hunedoara… erau „centura”. acolo se terminau ultimele gradini, mahalale, ogoare, hale si mai stiu eu ce, si foarte, foarte rar mai gaseai ceva in afara. doar niste sate aflate „departe”. suprafata era undeva pana in 25 de km patrati.

      acum, aceeasi limita functionala (si aia doar teoretica, administrativa) este DNCB. suprafata bate undeva la 400 de kilometri patrati. in mod practic si in functie de cat de generos esti, aceasi limita functionala duce suprfata bucurestiului undeva intre 600 si 1000 de kilometri patrati.

      e adevarat, o parte, destul de insemnata, din diferenta o reprezinta alte „localitati limitrofe”, practic si functional parte a bucurestiului, mai putin administrativ. alea la randul lor au cunoscut recent, dupa ridicare imperiului automobilului, cresteri asemanatoare.

      cand andrei zice „25-30%” exagereaza maxim. poate 5%. restul cresterii a avut loc atunci cand automobilul era aici si era evident ca era aici ca sa ramana.

      cu toate astea dezvoltarea a fost facuta in ciuda, in pofida si impotriva si a automobilelor, si a bicicletelor, si a transportului in comun, si parca (si mai ales) si a oamenilor.

      exemplu practic recent, undeva in tunari. teren de maxim un hectar. practic un teren de fotbal. 17 case. ceva la 150k+. vandute toate. termenul de finalizare ceva 2023. drumul de acces este ori de logan ori de land cruiser. bmw sau tesla raman pe burta cand trec „podul”.

      dar da, capitalismul ne omoara.

      00
  7. Daca vreti sa mearga lumea cu bicla in Bucuresti exista o singura solutie si anume in prima faza permis mersul pe trotuar. Daca nu ai biciclisti nu esti motivat sa faci piste de biciclete. Aia care vorbesc de accidentare pietonilor sa ma lase ca la max 20 km/h nu se intampla nimic. Eu merg destul de mult, merg pe trotuar pt ca pe strada unu trec masini razant si doi stai in praf si in gazae de esapament. Da, la 2-3 m fata de masini concentratia de gaze e suportabila fata de 20 cm. Faceti ce vreti eu tot pe trotuar o sa merg dar orice alta varianta cu piste peste 2-3 ani pe strazi inguste e ipocrizie hipstereasca.

    00
    • Tu ești prostul satului și mai și semnalizezi.

      00
    • bravo, coaie!

      00
    • poate nu ti se intampla tie ca ai capul tigva, dar verifica cu un copil. da cu 20km in el si vezi daca pocneste!

      00
    • Uitati prostul in toata minunatia lui. „Daca nu ai biciclesti nu esti ….” cea mai mare idiotenie fiindca aia care merg acuma cu bicicleta/trotineta risca sa moara sau sa accidenteze grav pe ceilalti fiindca nu exista infrastructura pentru ei. In plus am observat cum se doreste sanctionarea sau interzicerea trotinetelor fiind periculoase, si ghici de ce, ca nu exista infrastructura pentru ei.

      00
    • De acord ca bicicliștii și pietonii ar putea sa împarte un trotuar, cel puțin pe cele destul de late. Dar, cum separi bicicliștii între ei, aia care merg agale cu 15-20 la ora, și care sunt conștienți ca sunt pe trotuar, și oricând pot sa aibă pietoni sau copii care fac mișcări imprevizibile, și pot sa ii ocolească sau sa oprească, de aia care merg mult mai tare, care sunt în stare sa te calce pentru ca ai călcat pe pista de biciclete, care claxonează preventiv pe toată lumea, sau pe livratorii cu mâncare care zici ca sunt la turul Franței, eventul cu electrica sau cu benzină…. De cei urcați pe trotinete cu taxarea la minut, nu știu dacă are rost sa discutam, și ei sunt în general foarte periculoși…

      00
    • @Ted, tu esti foarte inteligent.
      Pe o parte ceri respect in trafic din parte soferilor, dar pe partea cealalta nu vrei sa oferi respect pietonilor care circula pe trotuar.

      Daca tu ai mentalitatea de „eu fac cum este mai bine pentru mine, nu ma intereseaza de ceilalti” de ce ai avea pretentia de la altii sa gandeasca diferit? Cu tie nu iti convine sa te depaseasca razant o masina, poate nici pietonului ala de 10 sau 70 de ani nu ii convine sa il depaseasca razant o bicicleta.

      00
    • Te rog nu ma dezamagi si spune-mi ca abuzezi de sonerie cand mergi pe trotuar, sa se dea prostii la o parte. Sau esti boss si ti-a luat vuvuzela?

      00
    • @Ted
      „Aia care vorbesc de accidentare pietonilor sa ma lase ca la max 20 km/h nu se intampla nimic”

      Fa un mic calcul, masa x viteza la patrat / 2, daca presupunem ca ai 80kg si bicicleta are 10kg inseamna 0,5 x 90kg x 20km/h la patrat rezulta 1,3889 kJ.
      Ia vezi ce inseamna sa te loveasca un obiect cu 1,3889 kJ energie cinetica.

      00
    • La 15 – 20 km/h am cazut cu MTB-ul (concurs amatori ) si a cedat clavicula . Asa ca o poti pati nasol si la 20 km/h

      00
    • Gabriel, nu ii dau dreptate lui ted. deloc. iar calculul tau pare foarte precis, nu ma apuc acum sail puric pentru ca probabil as face-o degeaba.

      in acelasi timp, aia 1.4 kJ nu se descarca toti in „victima”. cel mai probabil o majoritate covrsitoare vor fi preluati de hoitul de 80 de kg care va zbura (nu foarte) elegant de pe bicicleta si disipati in primul copac, gard sau caldaram (in acest caz cu importante efecte abrazive sau macar termice).

      tot in acelasi timp, aceleasi victime, sunt tot aia pe care ii vedem din ce in ce mai rar la tv si din ce in ce mai des pe tiktok calcati de camioane sau tramvaie. aia absolut absenti din propria lor viata.

      exact azi am patit. un pusti venea pe trotuar pe bicicleta, destul de tare. eu o insoteam pe mama mea care se misca cu foarte putin talent, iar din directie opusa venea un grup de toate varstele, de la 5 la 85. si biciclistul. l-am vazut si luat pozitia de „brace for impact”, aia care m-a ajutat de cel putin 20 de ani sa raman in picioare si la manifestatii, si in metrou si la moshpit-uri. a incetinit pana aproape de stop si a fost loc printre cele doua grupuri fara sa ne atinga, fara sa zica nimic. goody day, good bye, good ride (not riddance).

      00
  8. Cred ca am fost de vreo 10 ori pe drumul mentionat mai sus si nu as zice ca traficul e asa problematic, cat faptul ca e doar camp in jur, fara pic de protectie si te bate vantul de te usuca.
    Despre mers cu bicicleta ce sa zic. Este principalul meu mod de naveta atat timp cat nu ploua tare sau ninge. Dupa un timp te obisnuiesti cu traficul si mai ales pe ruta de naveta inveti semafoarele, unde si cum sa te pozitionezi in intersectii, unde sunt gropile, unde trebuie si poti sa tragi mai tare. In mare parte fac cam acelasi timp pe care il fac si cu masina, dar nu ma frustrez asa tare ca stau de 7 ori la acelasi semafor.

    00
  9. Păcat că nu vor oamenii să meargă și cu propriile picioare gratis si ecologic, că poate ne-ar elibera trotuarele si de mașini si de hipsterii ecologiști care nu nimeresc pe stradă cu troti, ci fac slalom printre pietonii de ajung și ăștia să meargă numai cu mașina că le e frică altfel (me included, nu mai calc pe trotuare, merg doar strictul necesar de la parcare la unde am treaba, că n-am chef să ma bage in spital contactul cu o bicicleta sau trotineta).

    00
    • Solutia e sa ingustam strada ca bicicilstii si trotinetistii sa aiba drumul lor. Masina in centru n-are ce cauta.

      00
    • Dar de ce sa nu marim trotuarele astfel incat sa aiba loc cat mai multi pietoni. Daca ne uitam la statisticile din Olanda, unde in fiecare an mor in jur de 200-300 de oameni in accidente de bicicleta (care nu implica masini) poate ajungem la concluzia ca nici bicicletele nu au ce cauta in centrul orasului.

      Transport in comun electric si in rest deplasare pe jos, cu propriile picioare.

      00
    • Ha, ce sa mai zic de persoanele cu handicap, alea nu exista, trotuarele actuale sunt facute pentru atleti subtiri.

      00
    • ce imi plac oamenii care arunca cacat usor verificabil, dar sunt siguri de ei.
      Olanda in fiecare an mor in jur de 200-300 de oameni in accidente de bicicleta – corect. Mai aproape de 200, decat de 250, puteam sa zicem si 200-1000

      (care nu implica masini) – 83 percent of cyclist fatalities occurred after a collision with someone driving a motor vehicle.

      Intre timp in romania mor 1600 de oameni anual in accidente rutiere. La o populatie identica. Dar o densitate mai mica.

      00
    • Multe din accidentele alea din Olanda sunt cauzate de scutere, care au voie pe pistele de biciclete. Chestia asta se schimbă însă.

      Dar numărul ăla e irelevant pentru că nu e raportat la distanța parcursă pe bicicletă anual în Olanda. Ia caut-o pe aia și vezi ce-ți iese.

      00
    • @animaloo, si spui ca daca interzici masinile in orase, scapi de cele 400 de decese care au loc anual pe E85? Sau de cele aproape 400 de decese anuale de pe DN1?

      Alea 1600 de decese sunt datorate in proportie de 90% lipsei infrastructurii din Romania (adica lipsa unor autostrazi care sa lege principalele regiuni ale tarii). Nu au nici o legatura cu decesele biciclistilor din orase.

      @Giani Mucea, am vazut ca este ceva de genul 11 decese / milionul de km in cazul bicicletelor fata de 1,6 decese / milionul de km in cazul masinilor.
      Nu stiu acum cat este in cazul pietonilor ca sa ne dam seama daca este mai sigur sa merci cu bicicleta prin oras sau pe jos.

      00
    • Păi dacă siguranța e singurul criteriu, de ce să mergem pe jos? Wfh, glovo și stai acasă. Ia vezi care sunt statisticile acolo.

      Că e mai nesigur pe bicicletă decât înconjurat de o tonă jumate de metal nu o să contrazic, dar mai adaugă vreo trei zerouri la numărul ăla de kilometri parcurși.

      00
    • hash – Da-le-n plm, ce sa caute pe strada ? Oricum nu produc nimic, ba mai cheltuie si uriasa suma de 526 de lei pe care statul, prin marinimia lui, le-o acorda lunar.

      00
  10. Asa cum un om trebuie sa arda niste etape pentru a deveni un adult functional, asa si o societate trebuie sa arda niste etape pana ajunge la un echilibru pentru marea majoritate a indivizilor. Eu cred ca Romania se afla in etapa „vreau masina, imi permit masina, imi iau masina”, dupa o lunga perioada comunista in care i-a fost negata multe lucruri capitaliste. Vestul acum trece de perioada asta consumerista, si-a satisfacut nevoia asta. Peste vreo 30-40 de ani, majoritatea populatiei va dori in mod natural, nefortat, sa treaca la biciclete si la trotuare functionale. Sotul meu a facut naveta 1 an in Olanda, 30 de km pana la munca. Timp de 2 ani a mers la munca in Romania pe bicicleta. E foarte periculor in Romania sa mergi pe bicicleta, nu iesea din casa fara casca buna si semnal luminos pe ghiozdan. Am insistat sa renunte la bicicleta si sa foloseasca masina. Nu ne riscam vietile.

    00
    • pt acelasi motiv am vandut bicicletele, mi-a fost teama sa mai circul pe strada.

      00
    • nu iesea din casa fara casca buna si semnal luminos pe ghiozdan

      Pentru faptul ca facea minimul necesar ar trebui apreciat?!

      00
    • @Eugen: Cand era singurul din oras cand facea asta si il intrebau colegii si soferii de unde si-a cuparat semnalul lunimos, da!

      00
    • Am ras si astazi. ‘Nu am omorat pe nimeni azi, uite ce om de treaba sunt, apreciati-ma!’ GTFO here with this BS!

      Vezi ca e necesar sa ai si vesta, nu doar licuriciul ala chior pe rucsac. E mai ieftina, mai vizibila, dar nu la fel de cool.

      00
  11. Oare în America o fi mai rău ca în România la acest aspect? Dojo, ai legătura, maică!

    00
  12. @nick acel link este din Clooooj?? Nu pot sa cred!!!

    00
  13. Am facut bucata Tamasi – Buftea de zeci de ori, e un drum foarte bun de antrenament si desi am ceva experienta si nu imi e frica in trafic, am avut multe ocazii unde efectiv am strans din buci de mi-a ajuns saua pana in stomac cand a trebuit sa ies de pe drum din cauza vitejilor care depaseau fara sa se asigure.

    Nu o sa se intample nimic, biciclistii morti pe sosele se adauga la statistica si ne vedem in continuare de viata, da-i dreaku de saraki fara masini.

    00
  14. bicicleta doar în week-end pe asemenea drumuri, când e mai liber
    nici atunci nu mă simt safe pt că mai sunt oameni beți de la paranghelii de vineri/sambata noapte

    00
  15. Am facut 10 ani naveta (8 km/zi) in Bucuresti pe ruta Stefan cel Mare – Grozavesti si ulterior Stefan cel Mare – Pipera.

    Cu exceptia unui spray primit in ochi de la un taximetrist si o alunecare pe carosabil umed, nu am avut niciun incident major in aceasta perioada.

    Daca facilitatile pentru biciclisti nu au evoluat in aceasta perioada, trebuie sa recunosc ca atitudinea soferilor fata de biciclisti s-a schimbat vizibil in bine.

    Nu neg ca trebuie sa dobandesti niste skill-uri suplimentare ca biciclist in Bucuresti, dar se poate merge cu bicicleta destul de safe atat timp cat esti atent, nu esti idiot si respecti regulile de circulatie ca si ceilalti participanti la trafic.

    Pentru panselutele afectate de noxe si praf, le reamintesc faptul ca respira acelasi aer 24h/zi indiferent ca sunt in sa sau acasa in dormitor.

    00
  16. Acum cățiva ani un amic a dat într-un crater, i-a sarit anvelopa de pe jantă si s-a dat cu mașina peste cap. În toată aventura asta era să-l calce cu mașina pe alt amic ce trecea cu bicicleta pe acolo. Negru de furie, ăsta nici nu s-a uitat dacă șoferul e ok, direct 112. Asta vis-a-vis de primul comentariu cu sinucidere curată.

    In altă ordine de idei, jegosul care administrează pagina de TikTok „Primaria Brașov” postează clipuri cu biciclete și îmi șterge comentariile în care întreb ce a facut administrația Coliban pentru bicicliști în cei doi ani de mandat. Nimic n-a făcut. O să-i arăt eu jegosului se înseamnă viral, cât de curând.

    Pănă la o nouă ordine regională mânuiesc o locomotivă dizăl cu motorul mai mare decât PET-ul de bere cel mare, pe care o las neaoș românește pe unde apuc. Altfel se uită funcționarele de la bancă la tine când parchezi locomotiva de-a latul pe două locuri: „Uite, dragă, un cocalar! Bine că nu e un sărac de biciclist în pantaloni scurți!”. Plm, măcar acum nu mă mai întreabă dacă stiu să scriu.

    00
  17. Si post-ul cu cele mai multe like-uri de pe vremea cand o ardeam pe grupurile dedicate pe feisbuc, acum 6 ani. La fel de valabil si azi, in opinia mea.

    1. Fara Waze sau alte minuni in timp ce mergi. In oras, telefonul se tine in rucsac sau in buzunarul de la spate. In traficul din Bucuresti atentia ta trebuie sa fie 100% la trafic.
    2. Circula pe carosabil, cat mai aproape de marginea din dreapta a drumului. Canalele, gropile si obstacolele de pe margine le ocolesti numai dupa ce esti sigur ca poti face asta. Avand MTB, cateodata trebuie sa te gandesti daca uneori nu e bine sa le abordezi direct in loc sa le ocolesti.
    3. Auzul e foarte important, in timp vei invata sa identifici ce vine din spate pe baza lui, asa ca nu asculta muzica sau nu folosi hands free. Daca vrei sa vorbesti la telefon, te opresti.
    4. In ciuda exceselor prezentate, mie soferii in Bucuresti mi se par destul de civilizati si majoritatea constientizeaza existenta ta in trafic. Desi o sa sune xenofob, eu sunt mai atent la manevrele celor cu numere de provincie, ei nu sunt obisnuiti cu tine in trafic.
    5. Atentie la liniile de tramvai, acestea se abordeaza intotdeauna perpendicular.
    6. Atentie la masinile parcate care ies cu spatele, nu la toti le functioneaza lampile de marche-arriere.
    7. Atentie la usile masinilor parcate, fii pregatit in orice moment sa ti se deschida o usa in fata. Atentie la taxiurile care isi lasa pasagerii, ei nu sunt soferi sa se uite in oglinda cand coboara din masina.
    8. Atentie in intersectii, uita-te din timp daca cei stationati la semafor fac dreapta, sa nu faca lucrul asta peste tine.
    9. Pana inveti sa apreciezi corect distantele, traverseaza intersectiile la stanga ca pietonul, pe treceri, cu bicicleta de coarne. Dupa ce o sa prinzi curaj sa te inscrii pe banda pentru stanga, atentie la masinile din spatele tau. In Bucuresti, banda respectiva e folosita pentru a pleca din tromba pe directia inainte chiar daca e marcata cu semafor separat. Nu discut legalitatea aici, ci realitatea; atitudinea de justitiar nu-ti va aduce decat injuraturi si claxoane.
    10. In giratorii, chiar daca faci stanga, urmareste marginea din dreapta a giratoriului, e mai sigur.
    11. In statiile de tramvai cu refugiu, cateodata e mai bine sa foloseti trotuarul adiacent fiindca spatiul de pe carosabil este foarte ingust.
    12. Daca nu ai echipament de schimb, e bine sa ai aripi, pe marginea drumului sunt balti sau masinile primariei uda praful transformandu-l in noroi. Roata din fata iti va pune acest noroi pe ochi, cea din spate va desena o dunga frumoasa pe sira spinarii.
    13. In situatia in care mergi pe trotuar, fii civilizat, mergi incet si cu atentie, in special la copii si batrani.
    14. Manusile sunt foarte importante fiindca atunci cand vei cadea (si da, vei cadea cel putin o data), nu te vei alege cu julituri in palme.
    15. Respecta regulile de circulatie, mai ales semafoarele. Cateva secunde de asteptare iti castiga respectul soferilor., nu esti participant la trafic cu jumatate de norma. Nu zic sa fii aberant, sunt si situatii in care poti face dreapta – de exemplu – in siguranta cand semaforul este rosu, dar o faci pe barba ta.
    16. Exerseaza urcatul si coboratul de pe borduri prin balansarea greutatii pe bicicleta, este foarte util.
    17. Daca circuli pe un drum ingust si auzi in spatele tau o masina care asteapta dupa tine, o bruma de civilizatie e binevenita, opreste pe dreapta. In general, soferii care asteapta dupa tine sunt cei care n-au incredere sa te depaseasca. Daca ei au grija de tine, poti si tu sa faci un gest frumos.
    18. Semnalizeaza schimbarea directiei de mers cu mana. Intotdeauna. De exemplu, majoritatea biciclistilor nu semnalizeaza cand fac dreapta; ca sofer, acest gest mi se pare foarte util.
    19. Atentie in statiile de autobuz si in statiile de tramvai fara refugiu. Mai bine astepti pana coboara/urca toti calatorii, decat sa te strecori printre ei.
    20. Daca ai de gand sa te strecori printre randurile de masini stationate la semafor, trebuie sa cunosti foarte bine intersectia ca sa fii sigur ca vei ajunge in capatul coloanei inainte sa se puna verde.
    21. Desi acum nu prea mai sunt multi, la intalnirea cu cainii (in special daca e vorba de vreo haita), cea mai buna startegie este sa te dai jos si sa mergi pe langa bicicleta, asta ii va linisti.
    22. Noaptea sau cand e vreme inchisa, sa ai lumini si in spate si pe fata. Lumininile trebuie sa fie intermitente si sa semnalizeze existenta ta in trafic. Bucurestiul este suficient de luminat, nu ai nevoie de faruri sa vezi drumul.
    23. Degetele trebuie sa fie mereu pregatite sa actioneza franele simultan, in trafic nu te vei odihni niciodata cu mainile relaxate pe ghidon. Si nu esti cool daca mergi fara sa tii ghidonul, asta fac hipsterii si cei de 14 ani.
    24. Daca vreo masina obtureaza vizibilitatea fiind parcata in intersectie, redu viteza cand treci, soferii s-ar putea sa nu te observe chiar daca vii pe un drum cu prioritate.
    25. Farurile, computerul de bord si orice alt accesoriu – este bine sa fie detasabile, de obicei acestea sunt primul lucru care se fura cand lasi bicicleta nesupravegheata, de aceea e bine sa le poti lua cu tine. Cineva hotarat iti va fura bicicleta indiferent de tipul de blocaj folosit. Nu contest utilitatea u-lock-ului insa un cablu flexibil e mai usor de transportat si iti ofera mai multe posibilitati de prindere, important e sa prinzi atat cadrul cat si o roata. Incerc sa-mi las bicicleta in locuri populate, filmate sau in preajma agentilor de paza pe unde am treaba.
    26. Echipamentul – desi unii il considera penibil – este util, fundul tau iti va multumi pentru buretele ala din panatalonii mulati, iar buzunarele din spatele tricourilor sunt foarte bune pentru a depozita lucruri in siguranta.
    27. Dincolo de orice opinie, casca e buna, nu-ti cade rangul daca o porti. In afara de faptul ca iti strica freza (daca o ai), nu are niciun inconvenient. N-am patit nimic in oras insa pe mine m-a scapat viu in doua situatii extreme in afara orasului.
    28. Daca circuli mai des in oras decat prin teren accidentat, schimba cauciucurile stock ale MTB-ului cu unele de sosea, vei merge mai usor si au aderenta mai buna pe carosabil umed. Atentie la coborari in viteza de pe poduri (ca munti nu avem in Bucuresti), mai ales daca e umed. La 50-60 km/h te faci praf garantat.
    29. Prefera intersectia de deasupra/dedesubt in cazul pasajelor supraterane/subterane. Iti ia mai mult dar e mai sigur, se circula cu viteza foarte mare.
    30. Daca ploua, trebuie sa-ti asumi faptul ca vei ajunge leoarca la destinatie din doua motive: picaturile de ploaie sunt mai dese la 25 km/h si rotile autoturismelor te vor improsca din cap pana in picioare.
    31. Sa ai o camera de schimb la tine si o pompa mica. E mai rapid asa decat sa stai sa peticesti cauciucuri.
    32. Singurele piste legale din Bucuresti sunt cele de pe Calea Victoriei, Uranus, Aviatorilor si Kisseleff. Restul sunt ilegale, dar nu sunt chiar impracticabile. De exemplu, cea desenata pe trotuarul soselei Petricani este preferabila carosabilului.
    33. Insectele nu-ti vor intra doar in ochi, daca esti vegetarian, am o veste proasta: vei gusta din cand in cand cate o musca. Carabusii sunt foarte acri, daca aveai vreo curiozitate.
    34. Adapteaza viteza: eu pe drum normal merg cu 25-30 km/h in functie de elevatie, reduc la 20 km/h cand trec pe langa masinile stationate si chiar la 15 km/h cand ma strecor. Oricum vei merge mai repede decat cu masina: folosind relativ acelasi drum pentru ruta zilnica catre birou, masina mea afiseaza o medie de 17 km/h; computerul de bord al bicicletei mi-arata 21 km/h.
    35. Fii umil, desi se presupune ca forma ta fizica e mai buna decat a soferilor, evita altercatiile, chiar daca iesi castigator, tot cu un gust amar vei ramane si eventual cu dosar penal. Stiu, nu te prinde nimeni in traficul din Bucuresti daca rupi oglinzi, arunci scuipati pe geamuri sau arati degetul mijlociu, dar nu ajuta la nimic. Just enjoy the ride.

    00
    • da, foarte corect ce scrie acolo, eu am doar 2 corecturi:
      – daca mergi doar in oras, nu iti lua MTB, ia-ti o bicicleta de oras fara suspensie, care e mai usoara, mai rapida si mai placuta, iar chiar daca ai furca fixa, niste cauciucuri cat de cat late sunt suficiente in majoritatea cazurilor in care dai de gropi sau guri de canal/scurgeri.
      – daca mergi pe ploaie ia-ti echipament sa nu te ude (o pelerina si o pereche de suprapantaloni nici nu costa mult si nici nu ocupa mult loc in bagaj) si ai grija ca echipamentul sa fie cat mai vizibil (verde sau portocaliu fluo ar fi variantele de dorit), daca se poate si reflectorizant, iar luminile ajuta si ele foarte mult sa le ai pornite

      00
    • – nu. luminile nu tre sa fie intermitente. Futi in ochi soferii. In germania, de exemplus, nu poti cumpara lumini cu varianta „blink”
      – la semafor, daca mergi in fata, si poti, incerci sa ajungi cat mai in fata. Si la verde pleci repede sa treci de jumatatea intersectiei. In modu asta, daca masina din spate merge in fata poti sa ii faci loc, daca face dreapta nu va deranjati

      00
    • ah. Si sper sa nu iti asculte nimeni prostia de sfat cu lantul.
      Lantul trebuie sa fie ori U ori lant mare. Nu cacatel d-ala cu cifru. Da, toate se desfac. Atat ca unele in 2 secunde altele in 2 minute. Ghiciti de care lanturi prefera hotii

      nevasta-mea a mers 2 luni cu ABUSu mare. O zi a mers cu d-ala flexibil. Dupa nu a mai mers

      00
    • @animaloo: aia din fata e nasol sa o pui pe intermitent, dar pe aia din spate rosie e chiar recomandat sa o pui pe intermitent. eu am pe bicla niste lumini din alea f mici cu baterie tip nasturi, cateodata o pun si pe aia din fata pe intermitent ca e cam slaba si stiu ca e prea mica sa poata fute ceva.

      00
    • Confirm treaba cu luminile in DE. Nu se vand palpaitoare (nici fata, nici spate), sunt ilegale. Am fost sfatuiti insistent de catre un politist sa punem luminile in modul fix, cand ne-a vazut cu ele blinking.

      00
    • Despre lanț, eu în general folosesc orice e ART2 (AXA e marca preferată pe aici). De obicei nici nu e lanț, e doar o chestie care blochează roata din spate. Hoții din Olanda sunt mai leneși așa, evident cu mici excepții.

      Despre lumini – da, parcă nu e legal să fie intermitente.

      00
    • Also: de acord cu camera de schimb (eu am mereu 2 cu mine), dar pompa aia mică e inutilă dacă ai cauciucuri de 23-25 care se umflă cu peste 110PSI. Gasești la Decathlon pompă cu aer comprimat și cartușe de schimb, mult mai ușor și mai rapid.

      00
    • Sfaturile alea sunt de pe un grup de MTB-isti. E normal ca unele lucruri sa nu se aplice pentru alte tipuri de bicla. Eu totusi raman la ideea ca pentru biciclistul bucurestean, MTB-ul ramane cea mai versatila optiune, nu neaparat datorita suspensiei, cat datorita rezistentei, sistemului de franare si manevrabilitatii. Am si cursiera si ciclocross acum, tot de MTB am ramas indragostit.

      Referitor la sistemele de securitate, nu neg ca exista sisteme mai bune, doar propuneam varianta care la vremea aia mi se parea cea mai avantajoasa. Un ulock ocupa spatiu, lantul meu (care nu era un simplu lant, era intarit cu cabluri si capsulat) statea infasurat sub sa.

      Aveti dreptate cu lumina intermitenta, imi asum, omul cat traieste invata, cum spuneam, este un post de acum 6 ani.

      @animaloo: de acord cu trecerea in fata, dar tocmai aia spuneam: daca esti sigur ca ajungi pana in fata, altfel mai bine astepti. Daca se da verde si tu esti in mijlocul a 4 benzi de circulatie, ai cacat steagul, trebuie sa ai o mare stapanire de sine sa vezi cum te retragi la marginea carosabilului fara sa te calce vreo masina.

      00
    • Rumbule, tre totusi sa observi ca m-am luat doar de 3 puncte :). Din 34. Practic am fost de acord cu tine.
      Bine. In Romania e mai bine cu blink. Mergi mai mult prin trafic. Si orea putin cu alti biciclisti. Am condus la o treaba noaptea. Imi venea sa ii bat pe toti cu intermitente.
      Ca si aia cu becuri tari…dar sus.

      Cu lantu…ala al tau se desfacea in 10 sec xu un cacatel. Trebuie lant, U sau din ala cu placi.
      Am vazut atatea bicle scumpe furate. Toate cu cacat pe post de lant

      00
  18. Deși nu e încă la nivelul Olandei, Belgia se apropie cătinel la capitolul mers pe bicicleta. Dar lucrurile au fost gândite din timp și continua permanent modificările de arhitectura urbană pentru a încuraja transportul alternativ (bicla, trotineta etc.).

    E drept ca au început sa apara și primele scandaluri legate de aglomerația incredibila care s-a format prin Bruxelles de când au creat tot mai multe zone pietonale, dar, overall, oamenii încep sa lase tot mai mult mașinile acasa.

    Cu mașina ai maximum o banda pe sens (doua de „înainte” sunt deja vis frumos), iar multe dintre pistele de biciclete sunt fie separate prin borduri înalte, fie facute chiar pe mijlocul bulevardelor, cu semaforizare separată și, mai nou, iluminare stradală dinamica, se aprind becurile in funcție de direcția de mers a bicicliștilor.

    P.S.: Se fura din greu biciclete aici, majoritatea își pune GPS in cadru și mai poți auzi de bicle recuperate de prin Romania :)

    00
  19. Nu stiu cum e la voi la Bucuresti, dar la Iasi sunt niste glume de piste (piste pe carosabil nu exista inca, sunt doar din alea de jumatate de metru pe trotuar deampulea ca sa ii oftice si pe biciclisti si pe pietoni, exemplele aici http://probikeaddiction.ro/index.php/blog/242-biciclistii-o-problema-in-dezvoltarea-turistica-a-iasului ), asa ca prefer sa merg de obicei pe sosea (poate cu exceptia „pistei” din Copou).

    Daca nu esti marlan (semnalizezi schimbarea directiei, stai pe marginea benzii in afara de cand trebuie sa faci stanga, nu te bagi pe trotuare unde n-ai voie, ai lumini, respecti semfoare si treceri pietoni) si te obisnuiesti sa treaca o masina la cativa cm de tine, dar fara sa te stearga, e ok, nu consider ca e periculos, mai ales daca pedalezi cu mentalitatea ca oricand se poata deschide o portiera sau sa nu iti dea o masina prioritate sau sare un pieton in fata si esti preventiv/defensiv.

    Insa e nevoie de o perioada de adaptare si probabiil ca multi renunta, mai ales ca nici nu prea sunt rasteluri si e cam greu de depozitat bicicleta acasa (nu exista spatii dedicate la blocuri, pe scara se fura, in casa trebuie spatiu dedicat/balcon si apartamentele sunt de obicei inghesuite etc.), Repet, nu e periculos in sine, dar la inceput poate sa para si din cauza asta multi sunt descurajati, insa cu un pic de vointa si curaj, sunt multe cazuri in care in ore de varf e mult mai rapid cu bicicleta, Iasul fiind destul de mic, e destul de mare satisfactia sa trece fluierand pe langa coloana de masini, aproape compenseaza gazele pe care le bag in plamani.

    00
  20. La Kfc si Mac se merge cu masina, se stie. Chiar daca esti la 100m distanta.

    00
  21. ,,Oamenii vor să meargă pe bicicletă,,.
    Sunt curios cât sunt dispuși amatorii de biciclism să plătească o oră de închiriat un mountain bike ca să viziteze împrejurimile satului unde stau? ( Zona are potențial, dealuri, peșteri, castele, ruine, mine, circuitul turistic e marcat).

    00
    • oamenii care se baga la ture de care ai zis tu de obicei au MTB-ul lor, nu cred ca se baga vreounul sa inchirieze decat daca ai ceva total iesit din comun sau daca sunt amatori care vin in zona pentru altceava si vor o tura usoara (cred ca tu asta cautai de fapt).

      am vazut insa niste biciclete de inchiriat pe la unele pensiuni sau hoteluri (de exemplu ala de la Cheile Gradistei de mai jos, am avut un team building o data acolo) si bicicletele alea sunt absolut de forma acolo, ca sa mai bifeze aia ca au ceva la inchiriat, in primul rand sunt niste janghine maxim mid-range de la Decathlon (ceea ce nu e neaparat rau) si sunt INCREDIBIL de prost intretinute, pe unele am vazut si rugina, dar majoritatea n-au mai vazut lant pe ulei de cand au fost achizitionate, scartaie de iti piere orice chef, altele mai aveau probleme cu reglajul seii etc.

      00
    • Mai eu nu vizitez nimic, ma duc cu bicicleta in oras unde am treaba (munca/Lidl/Carrefour/posta etc).

      Si as vrea sa nu fiu lovit.

      00
    • doar sa vina sa inchirieze – 0
      daca ai si altceva in zona – mai multi

      Eu m-am dus in pizdia, aici, si am inchiriat o bicla misto. Cand am fost in portugalia mi-am inchiriat. Vreau sa ma duc in austria, la fel, inchiriez.
      E mult mai ieftin si mai comod

      00
    • Depinde de diferenta de nivel. Nu va inchiria nimeni bicicleta daca are de urcat dealuri. Aia care sunt dispusi sa urce cu bicla vin oricum cu a lor.

      00
    • Aici vin cu semicursiere (cursiere) din-alea scumpe, încălțati cu tocuri și costumații spandex. Nu au șanse să urce două curbe pe deal, că se defectează utilajele ,,Tour de France wannabe,,.
      Întrebarea era pentru potențialii turiști care au chef să viziteze împrejurimile pe bicicletă.

      00
    • @Paco – discutam de 2 chestii total diferite: vizitat imprejurimi vs. antrenamente de ciclism. Spania e un rai al antrenamentelor pentru ciclisti. Daca vrei sa le inchiriezi alora biciclete, tre’ sa bagi o gramada de bani si ma tem ca nu merita. Vor cadre de carbon, Powermeter, roti aero, all that shit. Mai mult, chestia ii ca tu cam trebe sa te pricepi la treburile astea.
      Am fost in vacanta in primavara in Valencia si cel mai apropiat loc in care am gasit o bicicleta decenta (cursiera) de inchiriat a fost Alicante.
      Si aia a fost – am mers in Alicante cu trenul si pe bicla inapoi in Valencia.
      Se mirau unii ca ce, nu am gasit bicle mai aproape. Da, am gasit da erau niste chestii inacceptabile pentru o tura de 4-5 ore la mod sportiv. Sportiv adica o medie de 30-35 km/h pe un teren valonat.

      00
    • @RoadRider, m-am exprimat clar,,să viziteze împrejurimile satului unde stau,, nu are nici o legătură cu antrenamente de ciclism. Ma fut în morții lor cu antrenamentele lor de ciclism, idioți după care stau jumătate de ora pe cinci kilometri de curbe în spatele a patru căcați care merg în paralel și ocupă o bandă. Din păcate cotețul meu are o formă exagerat de aerodinamică , pur și simplu dmpdv tehnic nu îi pot monta un bull-bar. Gunoaiele astea vin cu tiriboanțele lor, eu mă refer la un turist care în loc de mers la pas, închiriază un MTB întreținut decent, nu gioarse furate din Olanda.

      00
  22. Nicun oras cu multa bicicleala nu are destule locuri de lasat bittzele. Nici pt 20%. (Am locuit in Londra, Olanda si Elvetia). Husa pt scaun de ploaie si lantz gros/legata roata spate – cam atat.

    Bitze ieftine nefurabile e solutia, lasate unde apucati pana se enerveaza autoritatile si mai organizeaza cate ceva.

    00
  23. Da, când o să fie zăpada mare sau când e zloată nu te poți deplasa cu bicicleta. OK. Cât de des se întâmplă asta pe an?

    @Vali, mai bine intreaba-te la cati ani odata o sa fie, daca o sa mai fie, zapada mare sau zloata.

    00
  24. e bine, că în 2012 nu prea voiau dacă îmi amintesc bine comentariile de la articolul ăsta: https://zoso.ro/guestpost-reparand-stricam-buna-stiinta/ (acum ca ma uit in spate nu stiu cum am putut sa-ti trimit articolul catre publicare cu atatea greseli)

    00
  25. ,,..când o să fie zăpada mare sau când e zloată nu te poți deplasa cu bicicleta”
    Nu e vorba ca nu poti. NU AI VOIE! (conform legii :-) )

    00
    • Tu nu ai auzit ca lgea este optionala pentru biciclisti? Vine tanti aia si face scandal pe Fecbook pentru ca a intraznit un politist sa ii spuna ca nu are voie sa circule pe trotuar. Si a mai avut si tupeul sa ii recomande sa isi monteze mijloace de avertizare sonora si lumini.

      00
    • Poate legea ar trebui să se schimbe. Bine că alții au voie să circule, dar la noi nuuuu, mașina e rege, și cu cât mai mare cu atât mai mult trebuie să te ferești din fața ei. ”Te caută moartea pe stradă?”

      https://www.youtube.com/watch?v=2rETLfzQrIw&t=3s

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube