Nu îl căutați pe nenea ăsta, este decan la ASE. Și a muncit la viața lui și știe chestii, de aceea ni le explică și nouă. Ne explică cum nu muncim destul, cum stă treaba cu AIul, cum Europa e socialistă și alte asemenea.
De aceea spun că e nevoie să ridici ochii din cărți și statistici și să mai pleci urechea și la ce spune strada. Că dacă faci asta nu mai scrii prostii pe internet.
Și îmi place mult retorica. De ce nu avem inovație antreprenorială? Chiar nu-mi dau seama. În orice caz nu e din cauza politicienilor care pun frâne și taxe aiurea. Nope. Nici a băncilor care nu vor să finanțeze. De ce nu avem prosperitate? În mod sigur nu din cauza politicienilor care fură din banii care nu se duc pe gârlă din cauza incompetenței. Nu nu. Oamenii sunt de vină, ei trebuie să muncească mai mult.
I-aș recomanda un stagiu de 1 an prin SUA, să vadă acolo ce mișto este viața de cadru didactic. Salarii mici, nema asigurare, mâncare scumpă sau proastă, un potpurii de chestii mișto făcute în numele capitalismului.
https://zoso.ro/analfabet-economic-postura/
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
uimitor cum nimeni nu a adoptat sistemul lor, daca e așa bine.
Europa e f. misto din punct de vedere confort. Dar acest confort te face sa fii mai putin combativ si sa inovezi mai putin. Automat, Europa confortabila e mai putin competitiva decat capitalismul salbatic american si cel chinez…
Extrem de amuzant e faptul ca sustinatorii de capitalism salbatic sau de stalinism cu acces la piata libera nu se inghesuie in avioanele pentru New York si Beijing – oare de ce?..
„sistemul asta te face rezilient si te invata sa nu stai cu mana intinsa sa-ti dea statul” de aici imi dau seama ca nu ai fost chiar atat de rau la capatul gresit al penisului. Ca acolo e problema. In Romania si in general in Europa daca din varii motive ca copil te nasti intr-o situatie de genul mai ai o sansa. In State ceva imi zice ca esti prea ocupat sa nu mori de foame de la zi la zi.
„acest confort te face sa fii mai putin combativ si sa inovezi mai putin” din ce am citit avantajul USA e la nivel de taxe pt corporatii sau mai degraba la modalitati legale de optimizare fiscala. Asta plus ca in general te duci unde sunt deja banii, mai greu vin banii pe urmele tale ca vrei tu sa inovezi in nu stiu ce tara europeana.
Putem sa dezbatem pro si contra orisicat, bugetarul asta tot mananca kkt pt ca e ipocrit: vorbeste de capitalism, dar el a fost bugetar toata viata. Bun asa.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
alex, deci un profesor de la cea mai importantă facultate particulară are un salariu mare? șocant. este oare apa udă?
iar aia cu a economisit 90% din venituri iar e aberantă.
tu prezinți aici excepții. oprește-te din asta și gândește-te tu acolo. ai putea fi excepția? de ce nu sunt și alții excepția? de ce e plin de homeleși? de ce e o epidemie de fentynal?
Asta e o tampenie, EU nu reglementeaza la sange si nu e socialism feroce, e maxim o urma de socialism intr-un lac de capitalism. EU face minimul necesar pentru protectia consumatorilor, iar o mare parte din reglementarile astea sunt preluate apoi de restul lumii.
Problema EU e ca nu atrage investitii la nivelul US. Pur si simplu nu aici sunt banii, deci start-up-urile sunt fortate sa plece acolo unde sunt.
Also, Apple o sa arate mesajele de la saraci cu verde pe iphone in continuare. Ca asta e important, nu conteaza ca ai plumb in apa, iti sunt impuscati copiii in scoala, painea ta e plina de zahar si ti-ai pierdut casa pentru ca ti-ai rupt piciorul. Macar stie lumea ca nu esti sarac.
@alexnicolae
ceva nu suna bine aici. Trebuie mai multe detalii
In primul rand povestesti din ce a zis cineva, nu prea ai cum sa verifici acuratetea informatiei.
“ Am vorbit cu o prietena care mi-a povestit experienta ei cu asigurarea. Venita din Romania, a lucrat 10 ani, economisind 90% din venituri. Apoi a nascut si a stat cu copilul acasa, pe banii ei, desigur. Dar si-a permis din aia 90% economisiti.”
Deci ori au avut 2 venituri in casa si au trait din al barbatului, al iei puna du-l deoparte, ori tanti aia facea enorm de multi bani ca sa poata pune deoparte fucking 90%. Un calcul matematic, la in minim $3000 pe luna cheltuieli (asta foarte frugal, fara copil, apa paie si . De obicei e minim $5000-$6000 depinde de familie, nevoi si statul in care lucuiesti) tanti aia trebuia sa faca $30k pe luna NET (dupa taxe). Adica vreo $500k pe an, Adevarat sa fie, crezi ca e normalitate in SUA? Plus, cat a stat acasa? Daca a stat 1-2 luni nu e asa spectaculos. De obicei primesti 2 saptamani pe an plus cateva zile sick altfel iti zice la job ca poti pleca acasa. Apoi pe a cui asigurare? a avut privata sau codependent de la sot?
Apoi cu profesorul ala de la Harvard, cati profesori sunt la Harvard?
alexnicolae, sa ne scrie prietena cum economiseste 90%, poate invatam si noi ceva.
să scoată o carte.
@alexnicolae lasa parerile pe net, ai de invatat statistica, remember ?
„Alta experienta, tanar cu EDUCATIE, roman, plecat in US” adica omul s-a dus gata scolit. Daca se nastea acolo sarac vai mortii lui cata scoala facea ?
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
ce zice @alexnicolae legat de afaceri e foarte corect. in europa daca vrei sa imprumuti bani, banca ia si pielea de pe tine ca garantie si daca nu merge afacerea esti pa, nu mai ai sanse sa reincepi si ramai dator vandut bancii. in state dai faliment, afacerea e garantia si o iei de la capat, curat si uscat. asa ca da, europa suge pula pt ca nu incurajeaza antreprenoriatul si inovatia si finantarea sectorului privat. a devenit un mamut cu picioare de lut care se poticneste cand apar schimbari tehnologice de pilda, nu e capabila sa se adapteze rapid ca ceilalti asa ca ramane in urma. si da, socialism tembel de oameni relaxati si fara apasare in contrast cu realitatea care zice ca se scufunda corabia.
Nu mai e nici America cea pe care o știm din filme. În ultimii ani au apărut multe ajutoare sociale. Soră-mea, de exemplu, face uber și se descurcă bine cu 2 copii din uber+ce o ajută statul (mâncare pentru copii, food stamps, activități sportive copii etc.).
În afară de asta, spuneți că profesorii americani câștigă puțin (nu e chiar așa, un profesor la uconn, nu vreo mare universitate, câștigă lejer 130-140 de mii pe an), dar voi știți cât câștigă un profesor în Italia/Spania? Păi un profesor full la ASE aruncă cu bani în ei.
@alexnicolae: deci oameni care au profitat de sistemul socialist din Europa s-au dus in SUA si au devenit bogati, practic tu i-ai luat partea lui vali aici, aia deja aveau un avantaj major fata de localnici ca aveau studii superioare si ce mai ziceai tu si nu aveau deja o datorie de vreo suta de mii de dolari sau mai mult.
eu lucrez la multinationala americana, ma duc lejer pe acolo pe cateva sute de mi de dolari pe an (cu tot cu actiuni vad ca pot sa fac vreo 400k acum, probabil brut) si traiesc f bine, trebuia doar sa vreau, eventual strang niste bani si poate am o idee de afacere si ma fac milionar (sau sarac lipit, depinde de noroc si de ce idei am), asta inseamna ca sistemul american e mai bun ca eu cu tot socialismul in spate si educatia si formarea profesionala din Europa ma duc acolo si castig mai mult decat vreo 80% dintre americani?
Pentru consumatorii de rahat care nu înțeleg ca un calcul de venit și putere de cumpărare nu se face în vacuum, un olandez cu salariu mediu, în ciuda taxelor, are fix exact aceeași putere de cumpărare sau mai bună comparativ cu un american cu salariu mediu, și cu ocazia asta aveți posibilitatea să învățați cum se face un calcul banal cu privire la venituri și cheltuieli:
https://youtu.be/FuZ5WO8xoks?si=2k69alSf5JBJhO3W
@Ioan C e greu unii inca sunt la invatat procente, marja de eroare, cum se interpreteaza o statistica :)))
Nu am nimic cu omul, dar pur si simplu nu are simtul ridicolului si insista, pare ca e un coleg ITst, crede ca daca castiga bine, se pricepe la toate.
@perkele – este irelevant de unde vine omul, este relevant cat castiga. Eu nu stiu si intreb serios, de ce lucrezi pentru o firma americana daca nu esti din America, ce te-a facut sa ii alegi? Pentru ca asta mi se pare mie interesant, ma gandesc ca ti-au oferit ceva in plus pe care firmele din tara ta (oricare esti) nu ti l-au oferit, fie ca nu pot sau nu vor.
Discutia despre cat de bine sau de rau este intr-o tara sau comparatii intre tari sunt dezbateri perpetue pentru ca nu este ceva specific pe care sa il masori. America nu este o tara unitara cum este Romania, este o colectie de state destul de independente sub legea federala si intre ele pot sa existe diferente destul de mari.
Sistemul lor, asa ciudat cum ni se pare nou, functioneaza si inca bine, apreciaza munca si este cumva mai usor sa o duci bine fara studii inalte decat in Romania. Da, bugetarii lor sunt platiti slab – politie, profesori, pempieri, etc – insa un muncitor intr-o fabrica traieste mai bine decat in Romania si un sofer de tir sau un electrician la fel.
Am muncit de vreo 10-11 ani cu unii care lucreaza in US California.
– Unii lucreaza 10-14h/zi. Raspund la mail in 30 min la orice ora din zi sau din noapte
– Altii lucreaza doar 8h. Astia sunt de obicei aia de mai sus care-au bagat ca MIG-ul sa ajunga pe vreun post de middle management.
Am muncit cu chinezi 2-3 ani.
Aia au programul 9-9-6.
De la 9 dimineata la 9 seara, 6 zile pe saptamana.
Cand pica vreo sarbatoare duminica si luni (cum sunt rusaliile la noi) sau cand au anul nou, ei recupereaza zilele alea libere muncind si duminicile.
90% au creierul muci dupa 8h si in restul mai mult strica. Vb de astia intelectuali. Despre aia de la banda nu stiu.
Cand e ceva care arde managerul ii baga in sedinta si aia muncesc in call-ul de zoom (voov la ei) cate 4-6h in continuu cu ala care se uita la ei.
Mi-a zis la un moment dat managerul lor ca ei se uita la ore, cine munceste mai mult si pe-ala il promoveaza. Nu se uita la productivitate.
Am muncit 4-5 ani cu evreii din Israel.
Astia sunt perversi. Ei nu muncesc, dar nu poti tu sa muncesti si pentru ei?
Hai ca la ora 6-7 comandam pizza sau shaorma si stai si bagi ca migul pana la ora 9-10.
Am muncit vreo 2 ani cu Germania.
60% din timp facem sedinte. Facem sedinte ca sa stabilim pe cine sa chemam in urmatoarele sedinte. Daca e o sedinta in care nu are nimeni de zis, stam si depanam amintiri doar sa nu muncim.
Cand vrei sa dai de cineva si sa clarifici ceva cu el nu poti, ca e in sedinta si urmatorul slot liber e peste 2 sapt. Asta daca nu cumva se imbolnaveste fix in ziua aia.
La upper management nici nu mai zic. VP-ul intra direct de pe partie sa ne explice noua ca merge bine, dar daca am putea sa muncim mai eficient i-ar merge si mai bine.
La americani startupurile primesc bani pe meritocratie (or fi si banii parintilor sau old money, dar in general sunt bani primiti pe bune).
La europeni banii se primesc pe „stiu eu un prieten in comisia care se ocupa cu granturile pentru X”. Firma lucreaza 5 ani scoate un produs mediocru, care nu se vinde. Aia din comisii ajung in sunk cost fallacy si le dau si mai multi bani, ca sa faca un produs si mai bun si tot asa.
Apoi firma se vinde la un gigant (tot din Europa) pe baza de il stiu eu pe Viorel, e baiat destept si toata lumea e fericita:
– aia care au vandut si-au luat partea leului
– inginerii ca au plecat de la startup si au ajuns intr-o corp unde pot sa o lustruiasca mai abitir.
– guvernul ca nu mai trebuie sa le dea alora bani
– aia care cumpara pentru ca au dat banii pe un studiu care le zice ca peste 10 ani sinergiile dintre cele 2 produse/firme vor aduce o crestere de 2% a profitului.
Din pacate cam are dreptate Stamule. Europa e pe moarte.
https://www.youtube.com/shorts/V6lPBfx-oRo
Sumarizeaza capitalismul salbatic vs cel european.
Bigbear, problema ta e ca te raportezi la Romania.
In Europa, in niste tari din vest, si un bugetar o duce bine, si un muncitor in fabrica. Vecinul meu din Olanda e agent de securitate (paznic) in gara. Proprietarul casei in care stau acum in Norvegia e tamplar. Oamenii au minim 2 vacante pe an, una din ele facuta in casa de vacanta.
Daca tot zici ca US nu e un monolit, poti sa zici si ca Europa nu e Romania.
Eu am lucrat o perioada pentru o firma americana in Bucuresti. M-am dus la ei pentru ca mi-au oferit mai multi bani. Am plecat de la ei pentru ca directia era gresita si pentru ca voiam sa plec din tara. M-am mutat la concurenta, o firma germana, care in ultimii ani le-a luat o gramada de clienti, fix pentru ca firma americana se comporta ca o firma americana.
@Bigbear: lucrez la o corporatie americana ca aia au bani si pot sa fenteze taxe cat vor pe la ei pe acasa si platesc bine, asa ca profit de banii americanilor traind bine mersi in Europa, unde am un nivel de viata mult mai bun calitativ. bun, si americanii profita de mine un pic, ca la ei acasa castigam de vreo 4-5 ori mai mult decat aici, dar cand un apartament intr-o zona premium la noi e 1-200k euro si o casa la americani in zona ok spre decenta e milionul de dolari, parca nu e chiar asa de misto traitul la ei, plus restul de costuri cu asigurari medicale, preturi mai mari etc. iar daca nu imi convine aici, pot sa ma mut intr-o tara mai civilizata din europa si sa traiesc si mai bine si sa profit de tot sistemul socialsit, infrastructura pentru oameni si piata regularizata care le da mai putine sanse celor bogati sa ma fta
in rest, sistemul lor funcioneaza foarte bine pentru aia bogati, iar aia mai saraci au impresia ca functioneaza ca au falsa impresie ca oricine poate sa fie milionar si sa traiasca bine, in plus nu stiu ca in alte parti se poate mai bine, fix cum e cainele tinut in lant care e fericit ca vine cineva si ii da mancare si ca poate sa se plimbe cat ii ajunge lantul.
@Giani Mucea – mea culpa, ai dreptate, doar mi s-a parut cumva in comentarii ca e o comparatie Ro- Us.
Perfect de acord cu tine, Europa este un conglomerat eterogen si sunt diferente foarte mari intre tari pe toate palierele insa omul Stamule are dreptate din punct de vedere economic – mai ieri discutam despre taxe care sa protejeze Europa de masinile chinezesti iar asta inseamna ca economic vb aia sunt mai competitivi, mai buni, mai ieftini, exact la fel cum aduc polonezii mere in Romania.
Insa dincolo de dezbaterea generala ar trebui sa gasim niste idei ce se pot implementa in Ro ca sa o ducem mai bine, indiferent de unde ne inspiram.
Puteti da cu hate cati vrei voi, toate legile antimunca din Europa aduc un pic mai mult sfarsitul, gen alea cu „iei amenda daca ii dai mail angajatului dupa 6” si alte balarii din astea.
@sin: tu le vezi legi anti-munca, eu le vad reguli de bun simt pro-angajat, ca de aia avem socialism aici in europa, nu suntem sclavii alora bogati ca in SUA.
si nu e ca iei amenda daca dai email angajatului dupa program, e ca iei amenda daca ceri angajatului sa verifice/raspunda la mailuri dupa 6. eu de exemplu termin munca pe la vreo 5, imi inchid aplicatiile de munca pe telefon (asta daca le am deschise) si cine imi scrie, mult succes, raspund a doua zi la 9 cand incep munca, iar cand sunt in vacanta ma doare complet in pl de mailurile de la munca, le citesc cand ma intorc.
iar daca vrea angajatorul ca angajatul sa citeasca mailuri in afara programului, exista optiunea de on-call pe care o avem: se da o indemnizatie angajatului pentru disponibilitatea de oncall (la noi e ceva maruntis, vreo 3-400 lei impozabili), apoi daca e chiar nevoie sa faca ceva, ii platesti ore suplimentare dupa legislatia in vigoare (dublu in weekend, dupa ora 6 era parca cu 50 sau 75% mai mult etc.).
asta mi se pare anti-sclavageala, nu anti-munca
Legat de startups:
EU – 400+ milioane fragmentati, 27 tari, 27 limbi, 8 monede, unul mai jmecher decat altul.
US – 300+ milioane, aceeasi tara, aceeasi limba, acelasi „film”.
Unde sunt mai multe sanse de reusita, de un break-even si un exit decent?
In rest pupă-l în bot la el in US și-i papă tot la tine in EU.
@BipBip: nu stiu vtm ce stii tu si cum vezi lumea dar in top 10 tari inovative de pe planeta, 7 din ele sunt din Europa, primele 2 pozitii fiind ocupate de Suedia comunista si Elvetia paradis fiscal. SUA e pe 3 in top si Kina e pe 12 – e adevarat ca trebuie mentionat ca diferentele de scor nu sunt imense, dar intelegi tu ce vreau sa zic.
SURSA: https://www.visualcapitalist.com/most-innovative-countries-in-2023/
@Perkele: si esti apreciat si promovat in fiecare an ca dupa ora 17 esti de negasit, nu?
@Perkele – nu am intrebam de ce lucrezi pentru o firma americana si stai in Europa, intrebarea era de ce nu una din Europa.
Asadar americanii inseala la taxe (adica in mod ilegal inteleg) si in Europa nu se poate, de asta platesc americanii mai bine?
Nu de alta insa eu aveam senzatia ca Apple e in Irlanda pentru ca au scutire de taxe acolo.
Sin e patronul/sefutul scârbos cu mentalitate de anii 90, pe modelul dacă nu faci ca mine, mai sunt zece la ușă, și alte cretinisme tipice.
Amice, sunt multe alte lucruri mult mai importante în viata decât sa iti rupi cârca pe doua castane spatiale pentru ca un bou sa se imbogateste în cel mai scârbos mod posibil, în timp ce tu te scobesti în buzunare de bani pt o saorma.
Nicăieri în Europa nu este interzisa munca peste program, doar ca este la latitudinea angajatului dacă are chef, iar patronul trebuie sa o plăteasca.
Mai las-o în sărăcie cu gogoșile astea. Anti-munca, sanchi.
@sin: am 3 ani la rând exceeds expectations in evaluarea anuală și lucrez la dosarul de promovare, cred că la sfârșitul q3 o să promovez sau daca nu dau interviu la alți americani bașiți și intru pe poziția la care trebuie să promovez că nu sunt prost, sunt cât de cât eficient și am învățat echilibrul perfect între frecat menta și făcut treabă (azi de exemplu n-am prea avut chef să lucrez, am lucrat de acasă, am inceput pe la vreo 11 că trebuia să fac un pic de curățenie, apoi am făcut un pic de treabă, pe la 3 și ceva a venit o amică pe la mine că a terminat serviciul mai repede și a terminat și la mine de vreo 2 ori si când a plecat pe la 5 a trebuit să văd ultimii 60km din etapa de azi de turul Franței, dar mâine între 9 și 6 am de gând să frec menta doar vreo 2 ore, restul trebuie să termin ceva. In stilul ăsta sunt peste cerințele nivelului meu de câțiva ani, cred că puteam promova mai repede dacă nu îmi era lene să scriu niște documentație). Ideea e să te specializezi pe ceva și să îți faci bine treaba care ți se cere, să îi crești pe aia mici și să faci o atmosferă plăcută la muncă și câștigi bine și te apreciaza lumea și dacă la 5 rupi ușa, cel puțin în IT, nu trebuie să fii retardul cu mentalitatea de sclav care lucrează 12 ore pe zi și își citește mailul și când fte că poate e ceva interesant și a ratat în alea 5 minute cu tot cu preludiu.
@Bigbear: puteam lucra la Booking, Bolt, Spotify, Revolut, Nokia sau alte multinaționale europene, s-a nimerit să lucrez la americani. Despre taxe ziceam că multinaționalele americane au avantajul că sunt într-un sistem care e făcut pentru cei bogați și sunt în mod legal scutite de taxe, ceea ce e perfect legal, de aceea sistemul american e bun pentru inovație și bogați și cei care s-au format în socialism și prost pentru restul.
Revin cu un mic reply pe partea de 90% pentru @alexnicolae sa inteleaga.
Daca scoatem din calcul tepele, onlyfans si contracte cu statul, din mica mea experienta, ca sa faci multi bani, trebuie sa bagi si multi bani in momentul in care incepi sa scalezi. Ori vinzi retail ori faci servicii, exista un cost, ori inventar/stoc/administrativ ori timp care e limitat. Nu poti face 50k cu $1000 investiti. Nu ai cum.
Sa zicem ca vinzi retail, ai cost cu stoc, chiar daca pui 10-15x, scazi taxele din ala 10%, la suma mare in SUA sunt cel putin 35% din profit (doar IRS sunt 35% in cazul in care in cazul fericit esti intr-un stat cu state 0% income tax, altfel daca esti in California mai platest 13% peste cei 35%). Deci pe retail, ai cost de stoc, administrare (poate online chestii, payment processor, cloud, hosting, cdn, securitate, website si altele) plus taxe. Vinzi offline la chiosc, alte costuri, chirie, personal, licente, intretinere, etc
Servicii, ai timp limitat pe persoana, deci ori cheltuieli de transport plus angajat personal sau subcontractat ca sa scalezi la nivelul ala. Poate imobiliare broker, sa vinzi ceva gen 2 mil pe luna la un 3% comision sa zic ca scoti 60k din care ai costuri minus taxele si sa traiesti super frugal. Dar sa stii ca la nivelul ala de venit si cheltuielile cresc, nu ai cum trai frugal si sa te imbraci doar cu un tricou si sa semnezi 2 mil pe luna, ai alte cheltuieli, imagine, haine,, mese, nu poti merge in aceiasi nadragi de acum 3 ani si sa inviti clientul la un covrig la Luca.
Pe scurt, parerea mea ca aia 90% nu sunt realisti (nici macar pt onlyfans). Cel mai probabil au avut 2 venituri in casa si au zis “cheltuim doar pe al tau si de al meu nu ne atingem, il lasam sa intre lunar in contul ala si ala e plasa de siguranta”. Asta nu inseamna 90% economisiti ci doar un venit de care nu s-au atins.
Una din solutiile pentru viitor ar fi fireste o uniune Europa-America. Americanii sa dea mai multe drepturi angajatilor si mai putine milioane managerilo. Europenii sa sacrifice birocratia si sa inoveze mai mult.
Dar e o solutie prea buna si simpla ca sa se aplice.
aia mai lipsea sa vina mai usor rednecksii in Europa :))) /s
Asta ar fi fost posibil in trecut. Acum, EU si US se duc in directii diferite cultural. In curand, distanta va fi prea mare.
poate așa democrații îl iau pe Iohannis candidat.. e mai tânăr decât Biden… mult mai alert… oh wait…
Noi am putea fi bugetari si US muncitori. Cu cat ar produce ei mai mult noi am consuma mai mult si s-ar echilibra.
dupa moaca lui pare inrudit cu Gelu Duminica.
Nu, este machidon. Este membru PNL, fost consilier local sector 1, sef pe la ASE , mulgator in multe ONG-uri asociatii comitete si comitii.
Eu sunt curios câte zile pe săptămână lucrează nenea asta.
Este incredibil cat muncesc oamenii astia , angajati la stat ! La stat 8 ore , la particular vreo 4 ore plus cabinete particulare vreo 4-8 ore ! Cata energie pe ei !
Filozofi neocomuniști? Mafren, comunismul e viu si omniprezent în capitalismul sălbatic, de aia muncesc Chinezii 12-14 ore pe zi ca sunt obligați, da, China e o țară comunistă dar pt. capitalismul sălbatic produc. Iar munca de 12-14 ore rezultă din diverse tertipuri prin care anagajatul e forțat să lucreze. Tocmai un profesor/decan ne spune noua cum e cu munca cand rar am vazut profesori universitari care sa lucreze insumat 8 ore pe zi. O ipocrizie feroce nenea asta. Iar asta cu încorporarea AI-ului mă face să râd. Microsoft a retras capabilitățile AI de pe platformele computaționale cu Snapdragon tocmai pentru ca au facut varză implementarea și modul de operare/integrare cu computerul la nivel de sistem de operare. Acuma e doar o fereastră catre un AI chatbot. Asa ca spune-ne tu ilustrule erudit cum e cu treburile astea.
A șters :), f asumat! Cum își dă el cu părerea, fiind membru PnL și pus fiind în funcție pe criterii politice. Neschimbând nimic din postul în care e din 2020.
Nu a șters, postarea e tot acolo.
@Filip ce i-ai zis de te-a blocat ? :)))
Oamenii trebuie sa produca mai mult, sa aiba politicienii ce fura.
Si nu cumva sa punem bazele antreprenoriatului prin educatie de calitate, ca oamenii incep sa nu mai depinda de stat asa mult.
Nu trebuie să muncim mai multe ore, ci mai mult în cele 8 ore.
Grecii au indrodus POSIBILITATEA de a lucra si Sambata.
Pentru ca turistii au nevoie de servicii 7/7 pe saptamana.
Nu vede/nu a înțeles asta, fiindcă tot noi am inventat conceptul de „opțional obligatoriu”.
Într-o postare relativ recentă, cuvântează:
Țin să-i dau dreptate d-lui decan.
Dumnealui e născut în anii ’60-’70 – ca suficient de mulți cititori de pe blog.
Conform oricărei norme sociale, respectiv cliodinamice, dumnealui este copil ceaușist/decrețel. Fără nicio vină atribuită, s-a născut așa și-și va trăi restul zilelor așa, dată fiind cronologia/epoca atribuită dânsului.
Are foarte multă, multă dreptate când a scris, citez „(…) românii au nevoie de 40 de ani ca se se despartă de tot de comunism. […] pentru că relele sale încă nu i-a părăsit pe mulți dintre noi.”
Are toate înscrisurile corecte, că trebuiesc să moară români ca evreii lui Moise – românii lipiți de comunism din naștere, adică (bănuiesc de faptul că asta înseamnă aluzia).
@toreador – e nascut in 83. A terminat in 2006.
Salarii mici la cadre didactice in SUA? Cam orice profesor de liceu face 100K+ pe an. La universitate fac si dublu.
Ce cumperi cu ei? Îți permiți sa trăiești în zona în care predai?
Și dacă te îmbolnăvești trebuie sa dai divorț sa nu falimentezi toata familia.
Hai mai spune-mi destule visul american…
Cumperi ce vrei, ca doar sunt dolari. Ai asigurare, deci nu dai faliment. Au si sistem de pensii separat.
@Stindard ai foarte mare dreptate. Dovada toti mexicanii care se chinuie sa treaca ilegal frontiera.
@stindard
Să mori tu că profesorii din SUA sunt așa chiaburi?
Am prieteni care au plecat din universități în industrie din poziția de profesor plin, obținută cu greu in 20 de ani, duc din cauză că un salariu de 70k USD anual (înainte de taxe) e decent când ești singur dar dacă vrei casă și copii e la limita de jos.
Profesorii din licee și școli de stat fac foamea la propriu cu salarii undeva la 40k anual.
Daca vrei iti dau lista cu profesori de liceu cu 100K+ base salary, plus 10-20K benefits.
ia dă link sa văd și și eu lista aia.
oricum iei ban pentru mail fake, că nu ai curajul propriilor opinii, dar de dragul conversatiei dă lista întâi.
Aici e link-ul:
https://www.eths.k12.il.us/site/handlers/filedownload.ashx?moduleinstanceid=1498&dataid=8601&FileName=EIS%20Adminiatrator%20and%20Teacher%20Salary%20and%20Benefits%20Report%20-%20School%20Year%202022.pdf
Este email-ul meu, nu stiu de ce zici ca e fake. Oricum nu postez des aici deci nu ma afecteaza foarte tare.
pare fake mailul. ia dă-mi un mail de pe el.
uite alte linkuri, cu salarii „normale” https://www.google.com/search?q=Administrator+and+Teacher+Salary+and+Benefits+Report+-+School+Year+2022&
Uite aici o comparatie:
https://www.cnbc.com/2021/10/05/heres-how-much-teachers-around-the-world-are-paid.html
E pe 2021.
Deci nu, salariile din US pentru profesori nu sunt mici. Se incadreaza intr-o medie.
Acuma da un link cu salariile profesorilor si din alte orase, nu unul din cele mai bogate din zona.
In Evanston costul de trai e cu vreo 30-40% mai mare decat media din SUA si e un oras preponderent cu suburbii middle si upper class.
Las si eu un link aici daca imi permiteti.
https://www.nea.org/resource-library/educator-pay-and-student-spending-how-does-your-state-rank
@Bogdan
Nu mai fi crab. Average salary la teacher in Illinois este de $73,916. Average. Evanston nu este un oras cu suburbii, este o suburbie unitara. Si ca Evanston sunt multe altele (Northbrook, Naperville, Elgin etc.)
@Stindard, in suburbiile mentionate de tine stau cei din middle class si upper class. Adica, aia cu bani (bogati, mai bogati si in unele zone chiar foarte bogati). Deci, si salariile profesorilor sunt pe masura. Taxele si impozitele achitate catre primarii sunt mai mari.
@Stindard: Elgin e suburbia aia in care, cum am ajuns si am intrebat un coleg ce pot sa fac interesant acolo si unde sa ma duc sa mananc, a inceput sa insire zonele in care sa nu intru si mi-a zis sa nu ma duc in „centru” noaptea? Cred ca aia e.
Daca toata lumea munceste in tara asta cine mai fura?
Revenind la ce spune domnul, el probabil nu cunoaște sistemul din China. Acolo muncești 12-14 ore că așa zice ”patronul”, ca să-i reușească ”planul la export”. Atât de fericiți sunt chinezii, că au pus plase sub geamuri, să-i prindă pe sinucigași. Vorba aia, nu pierzi un angajat. Se aruncă pe geam, îl ”pescuiești” înăuntru și înapoi la bandă.
Țin minte cum Walt Mossberg l-a întrebat pe Steve Jobs în 2010 dacă știe ce se întâmplă la Foxconn (băieții ăia care fac iPhone-urile). Jobs i-a răspuns cu o oarecare nonșalanță că știe și că Apple trimis 2-3 psihologi acolo, să vadă care e treaba.
Soluția nu e asta… dar cine suntem noi să ne punem cu domn’ decan? Când ajungi într-o funcție academică așa de importantă, probabil că e ceva de capul tău.
Nea Tase, ce voiam sa-ti zic, am vorbit acu cu baietii, mai are de finisat si de pus glafurile, nu e munca grea dar mai are o lucrare dupa amiaza. N-ai matale timp sa dai o fuga mai pe seara, dupa ce termini alea 10 ore la facultate, sa ma ajuti? Nu dureaza mai mult de 2-4 ore, dau si o bere daca e
Amu sa-mi fie cu pardon ca ma pun contrar muchiei de topor, dar o diferenta majora intre us si eu, cel putin pe felia mea, e ca aia chiar muncesc in alea 8 ore. Vin la munca, rup – se duc la colegi, trag de ei, se intereseaza, colaboreaza, isi rezolva problemele si la 5pm rup usile de sticla. In contrapartida, prin uropia la 9 incepe cafeluta, un croissant, pana la 12 o sedinta lejera, la 4pm avem un comitet si de muncit lasa ca si maine e o zi. Si vorbesc de oameni cu salarii relativ la fel daca ajustam la col.
vorbim asta unde? la corporație? sau la șaibă?
Firme de tech si start-up si corporate si in us si in eu (.at, .ch, .fr)
Loool, la faza asta chiar am ras IRL.
Am lucrat intr-o corporatie cu fabrici in US si prin EU, inclusiv in sud. Le-am vizitat pe toate. In Franta, baietii ieseau la masa cam o ora jumate, un pahar de vin etc. Plecau devreme acasa. In rest, cat stateau la munca, faceau treaba. In Italia la fel, oamenii luau pauze lungi si dese, dar cand era de munca, rezolvau chestii. US era putin mai special. Veneau devreme, plecau tarziu, dar intre timp efectiv plimbau hartii dintr-o parte in alta sau jucau solitaire pe ascuns. Miserupism mai mare am vazut doar la ANAF sau la posta.
Andrei, tind cumva sa ți dau dreptate, parțial.
Luam cazul romaniei si iesim din bula de it, unde stim toți ca munceste lumea de rupe 🙄si intram in construcții, in comerț, in servicii, unde sunt majoritatea.
Acolo se lalaie la munca la greu. Din 10 angajati, 4 daca lucrează e bun, pauze la greu, tigara, cafeluta, somnic pe o scandura,samd.
Stau 10,12 ore la munca din care efectiv lucrează 4.
Da, iesiti din cercul vostru si vedeti romania reala.
Romanul e lenes, puturos si nesimtit.
Oricât v ati opari voi cand auziți asta.
@Alin
Baiat, te invit sa bagi cu mine 8 h in depozit si pe urma mai vb. Daca rezisti pana la final de zi, mare minune. Romanul nu munceste, dar tare ii place sa comande si sa primeasca colet in aceeasi zi.
Ahahahaha am ras irl. „popoarele harnice ale planetei” = „popoarele asuprite fara democratie ale planetei care baga 12-14 ore ca ultimele slugi”. Long live PRC :))
Nea’ Stamate asta are probleme grave.
Hei trebuia sa fie și Coreea de Nord pe lista ! Acolo bogăție
Tanase a fost si secretar de stat si implicat pe filiera PNL pe diverse functii pe la guvern, cum se zice face parte din think-tank-urile alea care ne dicteaza politica publica cand mai prind si el cate un post caldut.
Dupa mine ar merge nivelat ASE-ul si facut acolo un residence.
Grecia are natalitatea in scadere de ani buni.
Tineretul a fugit din 2008 in alte tari pt conditii mai bune caci guvernul, ca si la noi, si-a batut joc de oameni.
Au ramas mosnegii sa munceasca si ce a zis guvernul, un smart ass de acolo? Baaa e simplu, hai sa munceasca 6 zile si gata am rezolvat.
O sa plece cat mai multi greci in afara tarii si o sa sufere si mai rau.
Nimic bun nu se va intampla si posibil pe viitor sa primeasca cu bratele deschise imigrantii aia de ii fugareau nu acum mult timp ca sa munceasca totusi careva in tara lor.
Cred că ThatIsThePlan.jpeg
Întrebarea e, de ce…
„Grecia are natalitatea in scadere de ani buni.”
Da, din cauză ca saptamana de lucru era scurtă. Prea mult timp liber.
Acuma, cu 6 zile lucrătoare: sex pe fugăreală, neprotejat – explodează natalitatea. O să sa facă barza livrări șapte zile pe săptămână, nu șase sau cinci.
Dacă izolarea din pandemie a produs mai mult divorțuri decât bebeluși, uite, incercăm cu supradoze de munca.
Cum ziceau niște clasici în viață: munca înnobilează dacă nu legi două fraze. Când ai supt toată viața din bugetul public, nu te-ai amestecat cu plebea și ai fost „în afară” doar la „schimburi de experiență” prin locații gen coasta de azur lucrurile par foarte simple: românii sunt leneși și neproductivi. Culmea e că și mare parte din patronat se plânge de aceeași chestie. Că e mai ușor să te plângi că „nu merge” decât să mergi prin vest și să vezi de ce e productivitatea mai mică pe la noi.
Îmi amintesc că odată am încărcat ceva cărămizi sau borduri la o fabrică pe plaiuri mioritice și aveau ăia un stivuitor probabil adus de prin vest la preț de fier vechi, care după ce ridica un palet trebuia nenea ăla să se dea jos să se suie pe lame, că nu mai coborau. Sunt convins că dacă stăteai la o șuetă cu patronul fabricii ți-ar fi povestit cum merge treaba prost că stivuitoristu’ e leneș și se mișcă încet.
Doua dintre neamurile mele (soț și soție) ajunse în urma cu 4 ani în Chicago (reîntregire familie), amandoi 50 +, la întrebarea mea cum e în America, au început sa îmi spună cât e de greu. Mătușa lucrează în curățenie, unchiul ajutor de vânzător pentru piese auto. Ca e greu, e scump, asigurări, etc.
„Cât economisiți lunar? Pai mâncare, chirie și toate cheltuielile, un salariu, celalalt salariu îl punem deoparte”. 2 vacante pe an în Mexic, venit la fiecare 2 ani în România.
Diferența e nivelul de trai, din punctul meu de vedere cu cât ramai la sfârșit de luna.
În limba română, nu există traducere pentru „disposable income”.
Vorbesc serios, dați pe toate motoarele de (asistență pe) traducere.
Dă ceva rașchetat rău de tot mot à mot ca „venit disponibil”.
Toreador, in romana se numeste „venit net”. Poate nu intelegi *tu* ce inseamna disposable income, si de acolo neintelegerea.
> Disposable income is the amount of money that an individual or household has available for spending and saving after income taxes have been deducted. It represents the portion of earnings that can be used at the discretion of the individual or household for necessities, such as food and housing, as well as for non-essential items and savings.
@Andrei – hai sa fim seriosi, omul nu se referea la definitia „disposable income” ci la banii care raman dupa cheltuielile curente. Netul este dupa taxe, desigur, insa unele familii castiga suficient ca sa traiasca si in plus le ramane o suma de bani lunar pe care o bun in banca.
Ce nu vor oamenii sa inteleaga in discutia asta este ca nu inseamna ca au castiguri fabuloase si faptul ca decid sa traiasca mai prost decat se poate ca sa puna bani in banca. Gen pui bani deoparte lunar sau treci de la 2 camere vechi la 3 camere noi si mai mare sau conduci un logan la mana a doua sau iti iei un Passat in rate.
Nu le poti avea pe toate.
Disposable income nu este venit net, este ceea ce rămâne din net după cheltuielile obligatorii, legate de locuință utilități asigurări etc. Bai nene…
Traduc eu ce-a vrut sa spuna Tanase Stamuie.
Munca si inovatia antreprenoriala sunt singurele care aduc prosperitate bogatasilor, nu trebuie sa ne miram cand continentul nostru isi va pierde din bogatasi.
Domnul Tanase poarta genunchiere in timp ce scrie asta, sunt curios cate ore baga zilnic.
M-au sunat de la BT, că au o promoție pentru firme, să mă duc pe la ei. M-am dus după vreo două zile, le-am zis că pot constata și ei ca sunt pe profit constant, sunt capitalizat, nu am datorii, nu am nevoie de bani, deci, printre altele, dacă aș lua pentru vreo oportunitate la care mă gândesc, la ce dobânda iau? Raspuns: pe oferta asta, 18%. Pai și ce afaceri susțineți cu asta? Raspuns: se adresează celor care au un business care nu se uită la 18%, dacă produc 30%. „dar avem și o altă ofertă, cu 12%”
imobiliare adică.
Toata cresterea de productivitate din SUA se duce pe umflat averile celor 0.01% si finantat razboaie. Iar cresterea de productivitate din China se duce pe finantat orase fantoma si razboiul subventiilor pentru EV. Mi se pare si normal ca, pus in fata unei astfel de optiuni, sa spui „Nu, multumesc”. Asta nu inseamna ca sunt de acord cu socialismele bruxeliene.
Europa e un azil de batrani pazit de tancurile americane. Daca scoate Trump SUA din NATO, ramanem si fara tancuri.
Europa pierde din relevanta geopolitica mondiala, risca sa dispara ca pol geopolitic intr-o lume multi polara. A se vedea procesul de pace din Israel de acum, unde nu e bagata deloc in seama.
Pierderea relevantei globale e resimtita si la nivelul omului de rand, o consecinta fiind alegerea extremei drepte ca debuseu.
Africa va fi probabil partial recolonizata in urmatorii 50 de ani de China si Rusia, probabil, vedeti ce face Wagner in Mali sau China aproape peste tot. Inca nu e la vedere, dar acum cativa ani Muntenegru a fost aproape luat in posesiune de China.
Daca nu porneste motoarele economice si de creatie, daca nu isi pune casca de colonizator in cap si pleaca in lume la explorat, in 50 de ani Europa o sa aiba relevanta globala a Argentinei de acum.
De vreo 10-15 ani (cînd săpam pe acolo) chinejii au cumpărat cam tot ce era important prin Africa, aveau atunci vreo 3000 miliarde de dolari excedent. Problema este că nu au ce face cu atîtea materii prime, adică au ce face dar nu au piață pentru produsele finite, mai ales acum cînd multe producții se reîntorc ”acasa” în Europa și cresc taxele pe importuri.
Faina ficțiune….
Apropo de Africa, vad ca Eeban Barlow a reinfiintat Executive Outcomes, dar nu am aflat ptr cine lucreaza.
E prost cu sarmale, limitele sunt intrecute atunci cand ai timp si sa gandesti nu doar sa muncesti dar nu o poate spune, el n-a avut nevoie sa gandeasca in viata lui
daca era o piata complet neregularizata, aveam si acum plumb in benzina si se nasteau copii retarzi, dar nu la nivelul alora care slavesc capitalismul american si se bat cu pumnul in piept ca lucreaza 10-12 ore pe zi.
de aceea se traieste cel mai bine din lume in europa dupa orice metrici: totul e regularizat (cateodata unele sunt cam putin regularizate, dar e misto ca n-avem zahar si sirop de fructuoza in absolut orice, ca nu poti sa dai oameni afara ca asa ti se scoala decat cu multa hartogaraie, ca se pun taxe pe cacaturi) si exista si beneficiile socialiste, cum ar fi sanatate, transport public, pensii decente, concedii, beneficii pentru copii etc.
aia din state n-au nici macar trenuri ca lumea sau transport public local ok-ish ca aia care vand masini au influenta si vor sa faca mai multi bani, de asigurare medicala nu mai vb, de concediu e amuzant ca au un pic peste jumatate din zilele de concediu pe care le am eu etc. si daca ar taia complet imigratia si nu s-ar mai baza pe cei calificati si specializati in sisteme socialiste, nu cred ca s-ar putea autosustine cu toata inovatia lor si scutirile de taxe la aia bogati.
eu nu cred că economia lor se bazează pe plătit prost imigranți. n-are cum. capitalismul sălbatic e cel mai bun sistem!
@Perkele – nu ti se pare ironic sa vorbesti despre americani si cum beneficiaza ei de imigratia vs Europa in conditiile in care odata cu UE toti est europenii sunt liberi sa plece legal in Europa insa pot intra in USA doar in conditii speciale si este extrem de greu sa iti iei cetatenie?
Nu de alta insa stiu probabil minim 50 de oameni plecati la munca in Italia, Olanda, Spania, Franta si nu am auzit pe nimeni sa mearga sa culeaga capsuni, sa lucreze in sere, sa monteze schele, sa lucreze in abatoare etc in US.
Sigur ca vestul Europei nu beneficiaza la fel sau mai mult de forta de munca ieftina din est, nu?
@Bigbear, pai da, si ce e ironic, comentariul tau? Ei ii vor pe aia mai buni de asta a crescut bine us, prosti care sa dea cu ghebu au si ei si oricum nu duc lipsa cu mexicanii langa. Apoi nu ma mir ca n-ai auzit de multi plecati in us ca sa dea cu ghebu, biletul e triplu la fel si timpul, mai pui si visa si deja e evident de ce nu pleaca lumea in us
@NIX – eram ironic pentru ca Perkele zice de americani ca folosesc imigratia sa creasca uitand faptul ca Europa de Vest face asta mult mai tare. Si vezi ca amesteci tarile, in Canada poti emigra pe baza de pregatire profesionala/studii, in US intri pe baza de contract de munca si ramai cat ai acel contract, poti sa intri si ca menajera sau la cules de portocale, nu trebuie sa ai facultate.
@Bigbear: diferența e că în Europa e un declin demografic și nivel de viață prea ridicat ca localnicii să facă munca de jos, iar cea specializată nu are suficienti muncitor din cauza declinului demografic, iar în in SUA pe lângă mexicanii care într-adevăr ii iau pentru munca de jos la fel că europenii, cei pentru munca specializată ii iau din tari socialiste pentru că au un sistem atât de căcat încât puțini își permit să se specializeze, de aceea iau de afară.
Ce nu stie duomnul e ca multe proiecte mari din lume sunt lucrate in Europa.
https://www.forbes.ro/constanta-ar-putea-beneficia-de-investitii-publice-si-private-de-9-miliarde-de-euro-devenind-un-pol-de-dezvoltare-regionala-397027
Se vede ca e pe aratura si vorbeste tampenii. Inca mai crede ca X ore la munca se traduc cu Y productivitate. E complet fals in sec 21. Asta a fost demult. Trebuie sa lucrezi cat mai eficient si mai inteligent ca sa fii cat mai productiv. Chinezii au produs milioane de masini ce acum zac pe camp. Au facut orase goale si autostrazi spre nicaieri. Mai bine ar fi investit banii aia in invatamant, cercetare si inovare. Trebuie sa fii cat mai automatizat ca sa fii cat mai productiv. In IT trebuie sa fac un script in Ansible care sa-mi ruleze niste drepturi pe 1000 de servere, nu sa intru pe fiecare in parte sa dau drepturi. In mina imi trebuie oameni si masini puternice sa scot carbune nu 1000 de prosti ce sa dea cu tarnocopul si lopata. Imi trebuie oameni cat mai bine pregatiti in toate domeniile ca sa fiu cat mai productiv.
Las si io cv-ul lui aici: https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:https://gov.ro/fisiere/pagini_fisiere/CV_-_Tanase_Stamule.pdf
Baietul scrie ca e conferentiar dr din 2006 (nascut 83) deci la 23 de ani!
Tot la realizari notabile trecem si doctoratul in management obtinut in 9 luni!
In CV-ul de pe linkedin https://www.linkedin.com/in/tanase-stamule-601387/details/experience/ a fost project manager in Romania, la 22 de ani, dar facea si un internship in Germania in aceeasi perioada, asta fiind toata experienta lui in privat si, in rest, a tot muls/pupat pe la ASE.
Muie PNL!
Nu mai fiti fraieri
https://vm.tiktok.com/ZGespCgQf/
Eat beans and you will get gas for free
Cauta care sunt cele mai mari (capitalizate) 1000 de companii, vezi cate sunt americane si cate europene. Sunt mai multe cauze, dar principalele ar fi inovatia si salariul/beneficiile. In Europa inovatia nu este încurajată, birocratia imensa, iar diferenta la salariu dintre un it-ist / inginer si un sofer de tir sau lucrator la supermarket este destul de mica (3-4k vs 2-3k). In SUA am impresia ca e cam altfel…
Astia de lucreaza la stat nu au dreptul sa isi dea cu parerea despre munca. La stat singurul target e sa te ai bine cu sefii pusi politic, atat.
Acum legat de capitalism, comunism si alte balarii. Cum se face ca progresul tehnologic a crescut eficienta muncii inzecit, dar noi ne permitem mai putin decat generatia trecuta si trebuie sa si muncim mai mult. Cum se face? Nu cumva banii aia se scurg in scheme de inmultit miliardari, de companii care valoreaza ca PIBul unei tari si alte rahaturi? Si nu vorbesc de romani, noi am avut comunismul. Dar boomerii americani au avut o viata de vis. Case ieftine, concedii, mancare si benzina ieftina. Toate astea pe 1 salariu de muncitor. Acum nu se mai poate ca Bezos are nevoie de yacht nou in fiecare an
Domnu, nenea? Dar spuneti-ne va rog, pt orice perioada din istorie doriti, pt tarile astea pe care le admirati – cum s-au corelat cresterea productivitatii cu cresterea salariilor?
Fost membru CA la Iprochim (companie de stat), fost secretar de stat in guvernul Ludovic Orban, acum decan in ASE. Un om care a trait ani buni din banii statului si din sinecurile din ASE incearca sa ne convinga ca suntem lenesi si ineficienti. El, capitalistul.
Impostura si ipocrizia in persoana.
Ce nu știe nea Tase ăsta e că la greci e pauză lungă de prînz din cauza căldurilor. Iar cu chinezi sigur nu a lucrat, că altfel vedea cum calcă de 2 ori în loc și o dată la mijloc cînd se grăbesc. Plus că atunci cînd repară ceva le trebuie o grămadă de piese de schimb, că le schimbă pe rînd pînă nimeresc piesa defectă. Sau cînd au un utilaj care lucrează mai au unul asemănător în reparații, să fie gata de schimb.
Ne zice omu’ despre inovatie economica si muncit 14 ore pe zi, el lucrand la stat si avand program fix de cel mult 8 ore pe zi (ca daca i s-ar cere mai mult si-ar da demisia sau ar iesi cu sindicatele in strada).
Noroc ca iesirea „profesorilor” din cladirea Angelescu are ușă rotativa, ca era rupta de ani buni.
8 ore stau fraierii.
Ma bag iar in seama – Vad ca multi ataca mesagerul, si nu mesajul. Tase e baiat destept, nu e o sinecura de partid. A adus cateva programe de MBA la Fabiz, care colaboreaza cu firme serioase, si e tot timpul in contact cu mediul de afaceri, nu e bugetarul clasic.
Europa o ia la vale, de la 28 iunie 1914 incoace, si nu vrea sa recunoasca asta, e ca bombardierul care avea succes in anii ’90, se imbraca in haina de piele, si opreste in fata la magazin in usa, sa-l vada lumea.
In afara de industria de masini nu mai misca nimic pe aici, si si acolo e pe cale s-o ia in freza. Alte disparitii de industrii – au interzis diamantele din Rusia, si acum centrul mondial al lor s-a mutat din Antwerp in Dubai. Daca nu are loc o schimbare de atitudine ajungem la fel de relevanti ca Argentina sau Brazilia la nivel de continent.
Doar s-o luam ca populatie, India si China au impreuna aproape 3 miliarde de locuitori, daca inceteaza sa se mai bata cu batele la granita pot face o piata doar ptr ele doua, le poate durea in cot de restul lumii. Japonia si Coreea de Sud, daca continua trendul, in 70 de ani vor mai avea 10% din populatia actuala, si nu vor mai conta aproape deloc in Asia de Est.
Mergeti in China, Vietnam sau Malaiezia, se simte avantul economic in aer, vezi oamenii cum se chinuie si vor sa faca. Orice, doar sa faca si sa iasa banul. Ca romanii in vest. In vestul Europei in schimb e un dolce far niente, venit minim garantat si saptamana de patru zile o dorim.
Si Uniunea combina politicile neo-liberale extreme, ptr care Milton Friedman pare un socialist nenorocit, si politicile social-democrate si reglementarile extreme, cat de stramba sa fie banana! Nu are cum sa iasa bine!
La nivel de politica externa doar Macron mai misca ceva, in rest sunt toti in spatele SUA. Si Vukic se agita cu China si Rusia si are oarecare succes. Si Orban pica de prost in tot ceea ce face. In conflictul Ucraina-Rusia, care e fix aici, pe continent, langa noi, SUA are cea mai importanta voce. Pai daca se baga unul de departe sa faca treaba la tine in cartier nu prea e bine!
Deci, in concluzie, daca Europa nu se trezeste, ca-n melodia de acum 20 de ani, o sa vada cum trenul pleaca cat inca se gandeste ce sa faca si cum sa se reinventeze!
Absolut corect.
Europa a cam pierdut batalia cu inovatia si productivitatea.
Europa a pierdut batalia si cu relevanta in pietele in curs de dezvoltare din Africa si Asia, teritorii asupra carora influenta Europei nu dadea loc de intors unor desculti precum Rusia si China.
Azi Europa si pe alocuri US sunt goniti din Africa cu suturi in cwr si scuipat pe cefe. Si din Asia-Pacific dar o idee mai elegant.
Si apoi apar tot felul de trogloditi din dreapta europeana si americana care in loc sa se concentreze pe cauza si recuperarea terenului pierdut lupta ca prostii cu efectele acestei retrageri printre care cel mai acut este imigratia.
Iar Rusia si China privesc de pe margine, rad de imbecili si-si fac Hi five.
Te uiti la Asia. Lumea nu-i iubeste pe chinezi care dupa ce au avut dupa ce bea apa s-a auto considerat poporul ales in Asia si au inceput sa se chise cu jet pe toti vecinii pe care simultan i-au umplut cu chinezarii tipice care ieftine si abundente fiind, ii ajuta pe unii din aia sa nu moara de foame (Pakistan, Burma, Laos, Cambodia, Indonezia, partial Filipine, natiile insulare din Pacific, etc). Altii mai bogati si dezvoltati (Tailanda, Malaezia, Vietnam, Singapore) au beneficiat de tsunamiul de dolari chinezi (s-a oprit dupa pandemie) injectati in principal in imobiliare. Si toti astia tin ciocu mic cand China pretinde ca SCS e numa’ a ei. Si pentru ca se tem sa nu le traga aia presul cu bani dar si pentru ca occidentul nu se mai vede in zare si atunci, ce sa si faca?!
Pierzand Africa si Asia-Pacific, occidentul si-a cam dat foc la valiza.
America e self suficient si nu se va resimti prea tare decat ca statura in politica externa unde poate deveni la fel de relevanta in lume cam cat e Muntenegru in Europa.
Iar Europa fara colonii, fara America si fara inovatie, devine fetita cu chibriturile.
Cand cade Europa, niciun european nu va reusi sa stea confortabil pe propriile picioare, poate cu exceptia Norvegiei, indiferent cat de nationalist trambitas este, ci va depinde implicit de soarta tuturor celorlalti cu care imparte continentul, resursele si istoria.
Rusia si China de azi sunt doar efectul acestei slabiciuni sistemice a occidentului cauzata de lipsa de viziune si obiective geostrategice din ultimii 35 ani.
Nea’ ala machidonu’ trage un semnal de alarma corect la o problema reala pe care din confortul asigurat de un venit minim decent, de 24 de zile CO pe an, de servicii sociale functionale, democratie, pace, liniste, bunastare, mare, soare, de j’de de identitati sexuale, de ecologie turata aiurea, europeanul si-a permis sa o ignore cu gratie.
Iar acum o sa doara cand il/ne va musca apasat din spate…
Nu ai înțeles esențialul – geaba se aliază China cu India și cu cine mai vrea, că au nevoie de piață de desfacere (Europa și US), chiar dacă au materie primă căcălău (Rusia) și multă forță de muncă ieftină.
E ca-n sceneta cu ”cooperativa” dintre doi vecini care merg la piață cu un butoiaș de țuică. Și cum pe drum li se face ”sete”, unul din ei îi dă un crăițar partenerului să-i dea o cinzeacă, să nu ia gratis și să strice înțelegerea. Apoi partenerul vrea și el una mică și îi dă crăițarul înapoi colegului de cooperativă. Și tot așa, pe drum, pînă termină butoiașul și ajung la tîrg cu el gol, dar cu un singur crăițar în contabilitate…
@tom – acum 35 de ani s-au luat dupa Fukushima, si de atunci ptr ei nu mai exists istorie. Si nici nu au evoluat de atunci!
@eu, mare magar- Fukuyama, nu Fukoshima
Doi Fănei, Ninja și Tom…
Ninja,
Tu de ce nu umbli cu cuțite și arme pe stradă? De ce ți-e frică de proxeneți, interlopi, clanuri de suedeji? Ai gură mare, degete lungi și creier pe măsură.
„Să fie schimbare da’ s-o facă alții cărora le-a dispărut simțul fricii & autoconservării” ~ Ninja
Zi Ninja, asta vrei să spui? Hai, nu fii timid ca atunci când te iau de sus polițiștii din alte țări…
Uff, ai mentalitatea/percepția cu și despre economie ca un absolvent al programului de științe economice al academiei „Ștefan Gheorghiu”.
Ce să facă? Nămol din rahat?
Și atunci de ce ți-e frică de ei? Tu vrei să fie sclavi ca tine da’ ți-e frică să le impui, să le schimbi viețile în așa ceva.
Hotărăște-te ‘specialule’…
Încă o dată, ție îți e frică de suedeju’ de pe scara ta de bloc, în timp ce te vaiți de prostituata care-și lasă javra să se pișe pe iarba/florile/copacu’ din fața blocului, și comentezi de SUA și „treburi în cartier”.
Mi s-a luat de lași cu gura mare.
Ție ți-e frică de polițiștii de rutieră din alte țări dacă nu găsești parcare să-ți lași gioarsa parcată undeva.
Tom,
Tu nu știi ce e aia armă de foc. Vorbești să te bagi în seamă, să pari că ești deștept dar ești fript rău; să pari ceva ce nu ești.
Hai să-ți zic o chestie despre care nici Stamule, nici PNL, nici PSD, nici văranul cu restul mogulilor, nici securiștii, nici baronii locali, nici profesorii de istorie nu te-au instruit: cam toată planeta urăște Europa.
Poți să ghicești ghicitoarea mea de ce?
În loc să fii angajat la mercenari și să faci patrule prin Africa și „Asia-Pacific”, stai aici pe blog și te vaiți.
Ia spune-mi, când vezi un suedej sau jandarm sau securoman, te sperii de ei? Dar polițiști și cămătari străini, te apucă panica atunci când nu găsești loc de parcare în alte țări?
Poate că tu ești problema că ți-e frică de consecințe, respectiv moarte.
Da, pentru că inovațiile se fac așa, după program trimestrial și pocnic degete cu rapoarte date tovarășului director când face îndemnuri să-i impresioneze pe secretarii de partid.
Fără glumă, cât de prăjiți pe creier sunteți unii dintre voi care gândiți similar, percepeți lumea atât de puieril?
Machidonul se vede arendaș șef pe plantație sau directoraș/șefuț, nu se vede mercenar în Africa, în patrule pe spatele unui 4×4 cu mitralieră pe tripod, împușcându-se cu alte grupuri paramilitare între viață și moarte pentru diamante sau ce dracului tu și Ninja visați.
Asta să discernem despre caracterul oamenilor… da?
Ninja
Tu de ce nu ai evoluat și aștepți după alții, a?
„Fukushima” – spune-mi că n-ai citit o iotă Fukuyama, darămite să înțelegi ce a scris, fără să-mi spui că n-ai citit o iotă Fukuyama și nici să înțelegi nimic din nimic.
Băiețeii serviciilor sunt omorâți pe capete, de au ajuns africanii să angajeze/recruteze alți străini, iar voi vorbiți de cai verzi pe pereți…
https://www.newtimes.co.rw/article/14586/news/africa/romanian-mercenaries-killed-in-dr-congo-media-reports
https://english.alarabiya.net/News/world/2024/06/17/romanian-mercenary-killed-un-peacekeeper-injured-in-congo-attacks
(+18) https://twitter.com/APHClarkson/status/1758604756723900694
https://twitter.com/serialTweeper/status/1758382034588942517
https://twitter.com/DefensePost/status/1802846184106864770
Ba Laudis, stai pe tratamentul recomandat ca uite, teme prea grele pentru tine plus caldura de afara te afecteaza vizibil.
Pastilele, nu le mai uiti, ok? 🤕
Sunt oameni mai desti decat noi care au analizat toate partile pe toate partile.
In America nu exista democratie si nici capitalism. Guvernul avantajeaza capitalistii iar capitalist ajungi cu ajutorul guvernului.
Economia are la baza productia de energie. nu ai cum sa cresti bunastarea fara energie.
Ce se vede cu ochiul liber si nu o spune nimeni e ca traim un fascism feroce.
Pe lângă salariul lunar, la final de an primesc bonus din sumele realizate peste un anumit nivel. Anul trecut bonusul a fost de 7.000 EUR. Din care statul român mi-a luat vreo 3.400. Impozit și contribuții la diverse fonduri sociale.
De ce să te spetești în aceste condiții?!
https://www.catavencii.ro/toti-oamenii-pedeleului/
Dacă munca grea ar fi soluția, muncitorii de pe șantier ar fi în top cei mai bogați oameni. Da uite că nu sunt. Omul vrea să împingă în față ce știe: munca ieftină (doar să nu fie munca lui cea luată în vizor).
Am văzut destui români care băgau 8 ore la patron, încă 8 ore după, făceau și evaziune fiscală cu banii câștigați „la negru” și abia așa se descurcau să țină familia OK.
Omul zice practic de ughiuri și alte etnii minoritare ale Chinei (ex. musulmani) care-s exploatați în condiții de iobăgie de PRC și firmele pe care le are. Adică omul vrea o revenire la anii 90: să se muncească mult pe bani de covrigi cu ceai.