Nu-mi dau seama de ce UBER sunt un pic disperați

De la o vreme au început să spameze cu anunțuri de angajare șoferi, și nu-mi dau seama de ce. Oare nu merge treaba prea bine? Cumva, micșorând banii dați șoferilor nu a fost o măsură bună?

Că schema lor, de a folosi banii investitorilor pentru a ține prețurile jos până când lumea devine dependentă de ei și taxiurile falimentează, nu a fost sustenabilă pe termen lung. Întâi au început să fie atacați de alți jucători, apoi șoferii și-au dat seama că nu sunt atât de mulți bani totuși și nu merită mereu să conduci pentru ei. Unii s-au întors la taxi, alții s-au reorientat către alte servicii.

uber-disperati

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

64 comentarii

  1. Dar e o comunitate… că așa zice anunțul!

    Cred ca taximetriștii de la Gara de Nord sunt mai uniți da uberistii

    20
  2. Ultimele curse cu bolt/uber ma fac sa imi fie dor de taxi. Cred ca si masina din Flintstones ar fi acceptata dupa noile lor standarde.

    00
  3. „sa fi”. absolventa de jurnalism si PR, ceva

  4. Copie conforma a masinii. Uite acum vine!

    01
  5. Uber n-a înțeles prea bine care era avantajul lor pe piață. Faptul că puteai să ai servicii de transport cu niște mașini decente în condiții decente. Dacă le aduci la același nivel cu taxiurile, atunci nu te diferențiezi prin nimic.

    00
    • Unele tari in care e prezent Uber ofereau deja taximetre in conditii mai mult decat decente

      00
    • Sunt curios cum e treaba cu ei in vest . S-au stricat și acolo, poate confirma cineva ? Că dacă nu, înseamnă că iar am suedejizat, manelizat ceva care e ok dincolo…că ăștia suntem…

      00
    • @Radu, nu doar ca au adus masinile la acelasi nivel cu taxiurile, dar au si surcharge in 90% din timp. Adica aceleasi cazaturi de masini, la preturi mai mari.

      Plus magaria aia cu timpul in care ajunge soferul. Cel mai des primesc estimari de 4-5 minute care se transforma in 15 minute. Primul sofer sta prea mult in trafic, mi se aloca un altul care are o cursa de terminat in zona, cursa care uneori se prelungeste si ajung la soferul numarul 3.
      In schimb, daca tu intarzii mai mult de 2 minute, masina pleaca, nu te mai asteapta.

      20
    • Fix ce zice Andrei G „au si surcharge in 90% din timp”. Singurul avantaj pe care eu il mai vad e ca vezi direct pe aplicatie, si nu mai stai sa suni la dispecer sa dai comanda, stai sa va confirmam cursa, nu avem taxi in zona si alte prostii. Asta plus ca poti plati cu cardul. Alte avatnaje nu prea mai vad :-?

      00
    • In UK cam toata lumea foloseste uber. Foarte rar am vazut taxiuri stil clasic, mai sunt unele la care poti face prebooking sa vina sa te ia la ora X de undeva. Dar Uber e la putere. Ca masini, sunt masini relativ normale, am mers si cu Lexus/Clasa E si cu Corolla, acelasi pret, nu-i pasa sincer nimanui de lux, asta cred ca e boala romaneasca.
      Majoritatea soferilor asiatici, n-am prins niciodata un roman. M-au luat si cu curse de £5 fara sa refuze sau sa faca figuri. De cand sunt in UK am folosit doar uber si toti de ii cunosc prin jur, colegi, etc doar uber.

      00
    • Ai rating la soferi, asta e avantaj.

      00
    • User a înțeles asta foarte bine, dar a mers în pierdere o vreme sperând ca vor rămâne șinguri pe piața apoi vor pune ce preț vor ei.

      Dacă era asa simplu sa oferi servicii premium la preț mic sigur s-ar fi găsit o firma de taximetrie ori ride-sharing care sa aibă prețul cel mai mic și serviciile cele mai bune și i-ar fi rupt pe toți.

      Cred ca dezamăgirea asta vine și din faptul ca în România avem mereu senzația ca cineva fura și ca orice costă de fapt mai puțin iar diferența rămâne cuiva care se îmbogățește.

      Îmi aduc aminte când au apărut la început Uber și restul cum credeau toți ca vor rupe piața de taxi în doua – ce sa vezi, servicii premium cu bani putini nu se poate.

      00
    • @car
      In Berlin majoritatea mașinilor sunt Toyota Auris/ Corola hibride. Sunt și Mercedesuri însă mai scumpe.

      Toate mașinile arată subiectiv de parca ar aparține unei firme. Majoritatea șoferilor sunt arabi (am scris majoritatea ca nu generalizez) tineri. De 2-3 ori a fost muzică de-a lor dată tare și vb la telefon (cu căsti).

      Diferență de preț față de alte mijloace de transport, distanță 3,9km:
      Transport in comun: 3 Euro persoană, tarif redus 1,90
      ride: 14,30 euro
      Taxi: 15 euro (tariful de noapte este ceva mai scump). Mașini mai serioase, șoferi de obicei foarte ok.
      Uber: 12,87
      Carsharing Miles (pe km): 0,98 Euro/km + 1 Euro
      Carsharing Share Now (pe minut): 0,36 Euro + 1 Euro

      Uber și taxiuri folosesc doar de câteva ori pe an când vreau să beau și este prea târziu sa mă întorc altfel. Transportul in comun mi se pare prea nesigur noaptea târziu.

      De aceea folosesc foarte des carsharing: pot sa parchez unde vreau (pe locuri de parcare) fără sa platesc parcarea (2 – 3 – 4 euro pe ora pe strada, depinde de zona. Cam in tot centrul trebuie plătită parcarea, sunt însă și zone libere).

      00
    • @koodoo nu e vorba de lux. ideea este ca tu chemi un uber si iti vine o Dacia Solenza cu mici urme de autocolant galben pe ea. Iar cand te urci in masina observi mici pete stranii in podea, despre care iti dai seama dupa cateva secunde ca sunt gauri si vezi asfaltul cum trece pe sub masina.

      00
    • Ai rating la soferi, asta e avantaj.

      Saptamana trecuta am fost a doua oara in viata mea cu Uber (prima data acum 3-4 ani). Comanda a dat-o fiu-meu, ca el avea aplicatia instalata, eu nu. A trecut soferul cu 100 km/h pe ora pe rosu fara nici o jena, condus permanent mult peste viteza legala, cu 4 pasageri in masina. Fiu-meu a zis ca nu-i lasa rating, ca nu lasa niciodata. Treaba s-a intamplat in Timisoara.

      00
    • @alunelu,,Treaba s-a intamplat in Timisoara,,.
      Tesla alb ?

      00
    • @Paco: Fiat Bravo.

      00
    • @AndreiG. Sunt sofer Uber. In ultimul an nu am reusit niciodata sa prind o cursa cu mai mult de 1.5 tarif dinamic. Nu inteleg unde este tot timpul acest surcharge.
      In ce priveste timpul. Trebuie sa stii/stiti ca Uber foloseste un GPS propriu in aplicatie, care e un fel de GMaps de un primitivism pe care nu il pot descrie. Practic dupa ala calculeaza timpul de ajungere al soferului, iar ala nu prea stie semnele si nici nivelul de trafic. Ex, daca nu am voie sa fac la stanga undeva el nu stie asta si calculeaza traseul asa , eu insa trebuie sa fac la dreapta, sa merg pana unde pot intoarce legal si sa revin pe traseu. In afara de cursele cu trasee pe care le stii clar ca sofer, toata lumea foloseste Waze.
      Timpul de asteptare al soferului, dupa ce a ajuns la locul de ridicare, nu e de doua minute. Cand ajunge acolo, aplicatia ii deschide un cronometru. Primele doua minute sunt de gratie. Urmatoarele cinci minute soferul trebuie sa astepte, dar pasagerul v-a plati o suma pentru asta. Dupa toate astea sapte minute soferului i se face cronometrul rosu si poate anula cursa pe motiv obiectiv, iar pasagerul plateste o taxa de 10 lei(UberX), sau 12(UberSelect). Atentie, nu tot tariful cursei cum tot vad ca se exprima unii !

      40
    • @n: tot ce-ai zis tu poti face si la taxi de ani buni. Comanda din aplicatie, vezi unde e masina, poti plati cu card.

      00
    • @alunu: trebuie sa fii prost sa nu lași rating, de oricare ar fi el. Ăsta e unul din marile avantaje, dar na, lenea e tută mare printre rumâni. Dar tot ei se vaită apoi de serviciile respective… You understand nada.

      10
    • Si vina cui e ca nu lasa rating?…

      00
  6. Platitor de tva intracomunitar?

    00
    • Da. E necesar ca să poți plăti comisioanele către Uber, care e înregistrat într-un paradis fiscal ca să eludeze taxele.

      00
    • Banuiesc ca pentru a fi platit emiti factura catre o entitate juridica(firma) din EU, iar in aceste cazuri titularii de PFA-uri sunt obligați să obțină cod de TVA (deși, în fapt, sunt și rămân neplătitori de TVA) și să se înregistreze în Registrul Operatorilor Intracomunitari (ROI).

      00
    • Antilele Olandeze sunt teoretic spațiul al Uniunii Europene, dar totodată și un paradis fiscal. Pentru a plăti o factură emisă din acest spațiu al Olandei ai nevoie ca societatea să fie înregistrată în sistemul intracomunitar de TVA (chiar dacă e neplătitoare de TVA în RO).

      10
  7. Nu stiu cum mai e acum, dar la final de 2018 – inceput de 2019 plateam 10% din incasari la firma care administra flota, plus 25 de lei pe saptamana „taxa de contabilitate”, plus domn patron astepta sa-i duc si bonuri de benzina cu CUI-ul lui pe ele. La schimb primeam bani in plic.
    Bagam regim part time, de la 2 la 5 ore in cursul saptamanii, plus 6-8 ore in weekend-uri si sarbatori legale.
    Nu mi-au rezultat calculele. din 100 de lei incasati intr-o zi, 25% mergeau la Uber automat. Din cei 75 ramasi, 11 lei mergeau la patron (10%+taxa de contabilitate).
    Cei 64 de lei ramasi ii mai imparteam si cu masina. O parte combustibil, o parte uzura. La final erau mai putin de 10 lei pe ora intr-o zi in care prindeam comenzi cat de cat. De retinut ca n-am mentionat nimic despre taxe inca. Daca mai scazi si taxe aduci bani de acasa.
    La schimb Uber nu prea oferea nimic. Au oferit cursul pentru obtinerea atestatului. In rest absolut nimic. Mi-a varsat un client ciorba in masina, Uber a zis ca-mi deconteaza spalarea doar pentru partea afectata dupa ce le duc factura, in limita a 200 de lei…

    10
    • Ce taxe mai plăteai?

      00
    • Ieseai dublu daca mergeai la cules de struguri. Bonus 1 paharel de tarie si 1 masa

      00
    • Cum adica firma care administra flota dar tu plateai benzina si uzura masinii?
      Daca era masina ta de ce mai aveai nevoie de firma?

      00
    • @Cristian nu mai plăteam nimic, dar e clar că din cei 10%+25 de lei nu ii convenea nici administratorului de flotă să mă angajeze cu forme legale, iar la ce bani făceam nici eu nu eram tâmpit să declar venitul. Toată lumea pe burtă și aia a fost.

      @ion
      Uber nu dă bani la persoane fizice și nu are mașini pe care să te angajezi ca șofer. Era musai să colaborezi cu o firmă care colabora cu Uber ca să poți lua banii, iar în Brașov alea erau condițiile. Unii aveau comision mai mare și dispărea taxa de contabilitate, alții aveau taxă și n-aveau procent.
      La vremea respectivă legislația pentru ridesharing abia începea să se contureze. Era obligatoriu doar atestatul pentru transport persoane în regim de închiriere pe care îl deconta Uber.
      Ulterior a devenit obligatoriu să ai licență de transport și deja se complicau lucrurile. Trebuia contract de comodat între proprietarul mașinii și firmă. ITP la 6 luni, casă de marcat și deja trebuia și contract de muncă. Cam ăla a fost momentul când între Uber și taxi n-au mai existat diferențe.
      Exact ca la taxi, au fost patroni care și-au făcut flote de mașini și angajau șoferi care plăteau chirie pe zi. Singura diferență este că pentru ridesharing încă nu e reglementat un număr maxim de licențe raportat la numărul de locuitori sau la alt indicator demografic. Asta e bine și rău în același timp. E bine pentru că piața se reglează singură, e rău că nu există perspective de creștere a prețului, astfel încât să crească și calitatea serviciului.

      30
    • sunt convins ca ai dreptate, ca si intuitia mea zice la fel, la partea de profit, dar sa dea dracii cand intreb vreun sofer cand sunt in cursa daca zice vreunul ca e naspa. toti imi zic cum fac ei „10-20-30-40 betze/zi” :|

      00
  8. In ultimul timp o cursa la aeroport ma costa 100-120 de lei cu Uber/Bolt. La taxi la jumatate. Si tot un Logan ma ducea acolo.
    Cireasa de pe tort, am luat intr-o noapte Uber de la aeroport iar omul meu a venit cu Clio hatch. Iar in portabagaj mai avea si butelia de GPL. Noroc ca n-am avut bagaj de cala, ca altfel…

    00
  9. Eu nu inteleg de ce sunt asa pe japca si iau 25% din incasari ? Mi se pare enorm. O sa se duca pe copca.

    20
    • Jaf pînă la limita maximă de suportabilitate.

      00
    • Sunt sofer Uber. Comisionul asta de 25% nu este de fiecare data. In functie de activitatea ta ca sofer, de scoruri, numar de curse, puncte acumulate, primesti saptamanal oferte din partea Uber, valabile pentru saptamana urmatoare. Exemplu: ti se prezinta doua variante, primele 20 de curse cu 25%, dupa care tot ce faci e taxat 15%. A doua varianta, primele 40 de curse cu 25%, dupa care tot ce mai faci 6-7-8%. In functie de cam cat stii ca vei lucra iti alegi o varianta. Ofertele astea pot varia de la saptamana la saptamana. Practic anul asta nu a exista pentru mine vreo saptamana sa nu o primesc. Daca ai scor prost(sub 4.8 stele), sau rata de anulare peste 4% atunci nu primesti nimic.

      00
  10. Nu-s cum fac altii dar ultimele dati de folosit Uber a fost cam asa: ma grabesc sa ajung undeva -> Uber. La plecare (de obicei din centrul vechi) -> merg pana dau de un taxi. Asa scap de telenovela cu anulatul cursei din aplicatie cum am observat ca se practica intr-o vreme pe Uber. Sigur nu am iesit foarte mult in ultima vreme, dar nu am mai auzit faza cu ” fara 50 de lei nu te iau boss” de la taximetristi, or fi scapat de meteahna asta, oi fi avut eu noroc, nu imi e clar.

    00
  11. Eu cred c-am o idee: cel putin in Franta Uber-ul a fost o mare lovitura pentru taxi-uri. Pentru ca de ce: in Franta cand chemai un taxi, nu era ca in Romania sa vina cu contorul la 0, punea contorul din secunda in care accepta comanda. Daca rezervai un taxi de exemplu noaptea spre aeroport, ala putea veni de te miri unde, venea cu 15 – 20 de euro la tine la comanda. Dupa ce-a aparut Uber si proteste si nu stiu ce, au schimbat modelul, au bagat tarif fix, 4 euro daca il comanzi, 7 daca il rezervi: soferii nu mai aveau interesul sa traga de timp, sa faca euro pe timpul tau, sa zica vezi Doamne ca nu te gaseste etc. Aplicatia s-a profesionalizat, poti lua contact cu soferul etc. etc. Eu intotdeauna am preferat un taxi cinstit, fie in Franta fie in Romania, pentru ca omul are licenta, autorizatie etc. In Franta au si politie speciala. Bref. Nu mai zic de plangeri peste plangeri de fete care-au avut probleme cu soferi de uber (si vorba aia prinde orbu scoate-i ochii). Acum recent aud ca poti pe Uber sa-ti comanzi si un taxi adevarat. Si atunci soferii de Uber se intreaba: pai stai noi de ce sa mai stam aici daca omu pe Uber isi cheama taxi adevarat (si sa nu mai zic de nenumaratele firme franceze de ride-sharing / VTC) Si asta vezi doamne cu legenda ca fondatorii Uber se aflau in Paris si n-au reusit s-aiba un taxi, si-asa le-a venit ideea sa faca Uber.

    00
  12. De 1 an de când am revenit in București am incercat uber de 3 ori, tot timpul oribil timpul de asteptare fata de bolt. Uninstall

    00
    • Majoritatea soferilor care fac Uber, fac si Bolt.
      Deci aceleasi masini, aceiasi soferi.
      Da, Bolt are mai bine implementata harta care calculeaza timpii de asteptare.
      De exemplu, soferul poate sa isi fixeze raza in care poate primii curse. 2km e minim.
      La Uber poti primii curse de oriunde. Problema pentru soferi Uber e ca, daca primeste o cursa de la prea mare distanta, are acolo o rata de acceptare care e afectata daca nu ii da curs, astfel piede niste beneficii. Asa ca e ii da accept si de aia dureaza atat pana ajunge la pasager.

      00
    • la bolt la harta lucreaza un prieten :)

      00
  13. Salut. Incerc sa raspund eu:

    1. Din cauza preluarilor lungi si aiurea (UBER calculeaza preluarile aerian, spun ei nu eu) multi soferi au migrat la Bolt. La Bolt poti seta raza de acceptare intre 2km mimim si 40km maxim. Esti in oras ziua si este aglomeratie setezi pe 2km, ai luat cursa in afara orasului, poti sa setezi pe 3-4-5-10km.

    2. Bolt ofera conditii mai avantajoase de bonusare pentru soferi (comision mai mic, program mai bun pentru masinile colantate). In functie de orasul in care activezi poti avea si bonusuri in bani daca faci un anumit numar de curse.

    3. Suportul este aproape 0. Au robotizat cam tot si pana ajungi sa discuti cu un operator biped mori de nervi sau de batranete. Suportul Bolt este rapid si mult mai bine pregatit (timp de raspuns intre 2 si 30 min).

    4. In functie de oras, pe app UBER, apare sau nu apare adresa de preluare, suma ce urmeaza sa o incasezi si destinatia. Aici dau exemplu Constanta. Pe scurt, acceptarea unei curse in Constanta se face in orb, informatiile despre cursa sunt zero. Te trezesti ca mergi la o preluare 4km, clientul merge 1.5 km, cost cursa 8.90 lei brut, deci esti pe 0, sau la dizelar pui bani de la tine. Rezultatul se vede in C-ta: 70-80% din soferi nu folosesc app UBER. Din cate stiu sunt cateva orase mari care beneficiaza de informatii reduse sau 0. In Bucuresti si Cluj (din ce stiu eu) soferii au informatia completa a unei curse. Aici au pierdut enorm la nivel national pt ca Bolt iti da toate informatiile indiferent de oras.

    5. Pasagerii au migrat in proportie la fel de mare catre concurenta. Masinile ajung in timp decent, promotiile sunt constante si la pasageri, toata lumea fericita. Soferul iese mai profitabil, pasagerul are masina mai rapid la locatia de preluare.

    6. In vara au avut o campanie agresiva de inchidere a conturilor pe baza de anulari repetate. Au inchis conturi ale soferilor care erau in vacanta sau nu erau activi pe platforma lor, repet, pe baza de anulari repetate. Traiasca robotizarea facuta de retardati. Ca urmare a acestei actiuni minunat gandite, soferii care mai erau cat de cat activi pe aplicatie au inchis minunata colaborare cu UBER.

    7. Costurile cu combustibilul a sarit enorm in ultimele luni iar platforma a marit tariful cu 10% :). Legat de surge: din ce am vazut este destul de decent in toate orasele (in C-ta este inexistent 9 luni pe an). Nu contest ca sunt anumite zile si ore cand creste mult fata de asteptarile clientilor, sau ce fac aia pe la Aeroport (nu stiu nu am fost nu comentez).

    Concluzie: Nepasarea, durerea in cur, scobitul in nas, tratamentul diferentiat pe baza de regiune/oras, i-a adus in situatia in care sunt acum. Spammeri.

    PS: Legat de masini.Va dau exemplul meu: am un Renault Symbol 2011 impecabil, foate curat, foarte bine intretinut tehnic, si destul de economic (gpl). Am ales sa folosest masina asta pentru costurile decente cu mentananta. Asa ma pot asigura ca nu am probleme cu ea in timpul curselor. Am vazut masini scumpe 15k-20k si chiar mai mult. La prima intrare in service au inchis aplicatiile, cunosc multe cazuri. Nu am cum sa compar Romania cu alte tari tocmai din cauza acestor costuri. In UK sau DE pleci de la un minim decent /km 1euro sau mai mult. in C-ta bolt pleaca de la 2.2 lei/km la care se adauga tariful pe minut 0.36 si taxa de pornire 2.42 lei. Triful taxi este de 3.6lei/km, 0.60 minutul si 3.6 taxa pornire. Diferentele sunt enorme. ca sa ajungi la pretul incasat de taxi pe o cursa identica (timp, nr de km) trebuie un surge minim de 1.5, iar prin comuna Constanta vezi asta cam 2-3 luni pe an.

    Mentionez ca este un punct de vedere al unui part-timer. Posibil sa si gresesc pe undeva, dar asa am vazut eu situatia „din teren”.

    10
    • Vezi ca la taxi, acel 0.60 pe minut e tariful de stationare. Daca mergi incontinuu o ora cu taxi, nu platesti decat pe km. In schimb, la uber/bolt daca mergi o ora, platesti in plus 0.36 x 60

      00
    • In Pitesti si Craiova tariful taxi este 2,5.

      00
  14. Pt. ca eu prefer sa iau Bolt chiar daca e mai scump. Pt ca “mobilitate prin aplicatie” e ceva comodity de ceva timp. Pt ca multe

    00
  15. Din incasarile soferilor de uber aprox 36% se duc catre uber/flota/tva/taxe etc.. mai bagi si combustibil, asigurari, roviniete.. Nu mai pui
    Practic mafia din taxiuri s-a mutat la ridesharing
    Sunt oarecum disperati pentru ca cei part time care si-au rupt masinile alea 2-3-4 ore dupa programul de la munca au realizat ca defapt nu prea da casa cu masa.. ca dupa reparatii mai raman cu foarte putini bani.
    Acei oameni cu locuri de munca deja nu mai vin pe platforma. Au ramas doar cei care inchiriaza masini sau care au masini usor de exploatat (logan, clio, megan, prius, etc) fostii taximetristi (in majoritate scursurile au plecat) si pustanii care o se fac ca-si fac de lucru.
    Mai dureaza pana ajunge la os la uber, acum e pe trend.. de aceea deschid in cat mai multe orase. In Pitesti pe strazi par mai multi ridesharingul decat taxiurile, la noi a prins bine bolt.. uber e cam la pamant. (PS: sunt taximetrist)

    10
  16. Sunt disperati pentru ca le-a luat boltul fata. Am dezinstalat aplicatia luna trecuta cand un gigel cu Duster nu a vrut sa ne ia 4 in masina.

    Traisca Bolt/Spark/Metrorex

    00
  17. Am renuntat la orice forma de taximetrie cand un nene s-a uitat la mine ca la un jegos cand i-am zis sa mergem pana pe strada X (aproximativ 4-5km, acum 12 ani) si apoi m-a refuzat. Acel moment m-a convins sa imi iau masina si tot atunci i-am zis sotiei ca e timpul sa aiba si ea permis auto (mai bea omul din cand in cand). In final consider ca investitia a fost buna!
    De fapt am mai avut un contact cu ei acum 4-5 ani, cand niste straini aflati in vizita au vrut sa ajunga la hotel si taximetristul i-a refuzat (Crangasi-Afi Cotroceni probabil distanta scurta). 10 ani diferenta si nici o schimbare, ce bine ca am masina mea.

    01
  18. Copia conforma a masinii – eu am o miniatura de Toyota pe undeva, dar nu stiu daca e conforma.

    00
    • Presa din Romania…

      https://www.digi24.ro/stiri/digi-este-lider-national-la-acoperirea-cu-semnal-2176715

      De asta ce parere ai Digi facand reclama mascata la Digi, macar de ar avea cea mai mare acoperire dar nu e așa

      10
    • Șofer uber,ex wms alta flota și mâncare de peste fata de uber pe care tot ii injura la greu. ( vecin cu mine ) ,are procesor pe rol ptr 24000lei neplătiți, deși a făcut pe o lună de alegat pedala in romania ,ptr suma de bani menționată la uber .
      Acuma a plecat la bolț, zice asa decent iau 15000 mii lunar ,dar nu mai am aceeași mașina.
      Alt vecin taximetrist ,mașina la plan ,înjură nu sare 12000 lei minus toate rămâne lunar cu 6500/7500lei .
      Acuma nu știu câte gogoși mănâncă fiecare .
      ,dar au casele pe rate și mașinile la fel .
      PS patronul sau director România la uber știu din vb de la șoferi ca are proiect imobiliar în petru Rareș, sector 1.
      Apartamentele se vând cu 250 mii euro și sar și de 1 milion pe ultimul etaj.
      Proiectu va mai avea o clădire (bloc ),ce este în construcție.

      00
  19. Cum adica „ai cazier gol”? Alo! CNCD-ul! Sesizati-va!

    00
  20. uber e in groapa de vreo 2 ani, a venit concurenta tare din urma, până si taxiurile au inceput sa se schimbe. te adaptezi sau dispari, ei nu prea vor sa se adapteze. s-au obisnuit cu ideea ca se fac legi pentru ei :)

    00
  21. La Uber cei din conducere sunt fără discernământ, în condițiile în care se întâmplă un mic incident chiar și din vina șoferului, dar marea majoritate se întâmplă din cauza pasagerilor, în cazul în care ești raportat aceștia nu îți dau posibilitatea sa te aperi, si te trezești în cel mai fericit caz suspendat o perioadă s-au îți blochează aplicația.
    Deci îți distrugi mașina, primești recenzii proaste tot din cauza idioților de pasageri care își permit cu 15-20 să-ți ordone uneori ce sa faci, îți trântesc ușa la mașină, lasa guma de mestecat prin mașină, hârtii și alte gunoaie, nu mai spun de vreme rea ca se urca murdari de noroi și pun picioarele pe unde vor, ca de tu trebuie sa conduci nu sa fii atent ce fac drogații, curva sau idiotul, si asa te trezești fără un loc de muncă umilit de toți ratații, atunci cum sa nu îți cauți loc de muncă, ca idioții au rămas la ideea ca sut multi la poartă care așteaptă. Așteptați idioților îngâmfați fără discernământ ca vine și ziua voastră de concedieri.

    20
  22. Bolt > Uber in Bucuresti.
    Chiar daca s’au inmultit Loganurile, pe Bolt ai reduceri mai mari si mai multe masini (distanta scurta de acceptare vs Uber care iti da sofer din alt oras).
    Bolt parca e si un pic mai user friendly, chiar daca soferii au devenit/aparut un pic mai agresivi si pe viteza maxima.
    Eliberandu’se de o cursa am intrebat un bolt’ist (era colantat) daca dau pe aplicatie si poate accepta el ca sa nu mai astept altul. Mi’a zis ca poate sa ma duca ‘fara aparat’ daca ii platesc cash – bad habit, cred ca stim de unde venea :)

    00
  23. Soferii castiga extrem de PUTIN dupa ce scad cheltuielile. Mult mai putin decat un angajat de fast food. Am incercat si eu 2 saptamani si m am lecuit. Incaseaza aproximativ 35-40 de lei/ora muncita. Deci, la 40h/saptamana =1600 lei brut. Acum scadem: 25% taxa aplicatiei, 10% taxa de capusa a firmei partenere, 25% carburantul, cartea de munca, adica partea statului, igiena masinii, intretinerea masinii, masina care este exploatata 2-300 km zilnic. Mecanicii costa, piesele costa. Mult, depinde de masina. Soferii nu au beneficiile unui angajat normal, gen concediu de odihna platit, spor de noapte, weekend, risc, etc. Riscul de a lovi masina personala este si el prezent, cand stai in haosul numit trafic atatea ore. Riscul sa te caute statul (care doarme, nu e mort) pentru a plati impozit pe banii castigati este de asemenea prezent. Concluzie: aplicatiile sunt calice, vor bani multi, clientii vor cat mai ieftin si cat mai calitativ, iar soferii au vazut ce inseamna si s au lecuit de iluzia de a castiga sumele promise in reclame. Apropo, reclamele mincinoase nu le sanctioneaza nimeni, de ce oare?

    40

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Ultimele articole

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile