Mulțumesc că ai citit acest articol. Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$
73 comentarii
NOU
#1
CristiX
O aduci cu bonus ul dat de stat. În plus, la ultima cotație ceruta pe o mașină, săptămâna asta, dealerul a tăiat direct 18% din prețul din configurator.
Comentariu apreciat.464
NOU
#2
ȘtefanT.
dealerul care a tăiat 18% din preț era dealer Toyota sau alt producător?
( e interesant/util de aflat care e dispus să renunțe la marjele de adaos )
251
NOU
#3
Dragos
un prieten a primit, la fel, un discount in jur de 14 sau 18% la un Hillux!
161
NOU
#4
Gogu
Dap si eu urmaresc preturile de la Toyota pt amuzament, chiar luam in considerare prin februarie o Corolla Dynamic, dar 29500 cu reducere pt o econobox facuta in Turcia, cu antifonare de bicicleta si vopsea de oua?
Comentariu apreciat.907
NOU
#5
Alin
Pai si profiturile alea record ale toyota cum sa se faca atunci?
Comentariu apreciat.694
NOU
#6
neaorin
Dacă tot vrei Corolla nouă nu mai bine un Suzuki Swace… e o Corolla Break cu alt badge, cu vreo 3k mai ieftină, și din ce știu e făcută în aceeași fabrică Toyota din UK.
la 35 iti iei model 3 si 37 model y depsre ce vorbim. Am rx400h de 15 si si calitatea e net superioara a tot ce face toyota acuma.
Comentariu nasol. 942
NOU
#8
Gogu
S-a schimbat CEO-ul Toyota si se vede. Asta nou vrea sa faca din rahat bici, au lansat in SUA noile Tundra si Tacoma, nu le cumpara lumea ca au motoare mici si turbo, in 4 cilindri. La Tundra au fost chiar multe cazuri de motoare bubuite, schimbate si bubuite iar. Se cam termina si cu fiabilitatea legendara Toyota.
Comentariu apreciat.486
NOU
#9
ionut
era 17000 iar cea break 19000.
70
NOU
#10
GoGu
In 2021 spre sfarsit era un dealer la CJ care avea o Corola break cu motorul de 180cai.
Cerea 29.5kE (in conditiile in care Swace era 23k, cu motorul ala mai lesinat) si era si de TD cu 9000-10000km.
N-a vrut sa lase un leu.
110
NOU
#11
car
Vezi si preturile pe site-urile de Corea de Sud ale KIA, Hyundai….
Sa o sugă ăștia care vor 30 000 euro pe mașini care erau 15 000 înainte de pandemie…
O să mai trag de japoneza mea de 16 ani vechime…merge bine, nu are pic de rugină…mă pot lipsi de ‘sistem de menținere a benzii de rulare’….mai ales pe drumurile nemarcate de romanika….și de motorase in 3 cilindri care consuma minim 10%…
Comentariu apreciat.21711
NOU
#12
Manu
Am configurat de curiozitate un Kia Sorento plug-in cu toate opțiunile posibile…
În .ro e 68.823 € și în coreea de sud iese la echivalentul a 36.947 euro. Încep să cred că inflația asta e o vrăjeală, mă-ndoiesc că se bate lumea pentru kia în așa hal încât să poată crește prețurile.
Deși dacă se vând, se vând, asta e, de ce ar lăsa de preț?
210
NOU
#13
Stefan
Reprezentantele Kia/Hyundai isi baga un adaos de 10%. Mi-a trimis un dealer din greseala pretul pe care il platesc ei catre importator
La pretul din Korea mai trebuie sa adaugi TVA + transport. Habar nu am cat ar costa transportul dar nu cred ca este asa ieftin.
Mie mi se pare ciudat cat a crescut pretul pentru cele fabricate in Europa (gen Tucson) pe care il luai full la 28000 si acum e 38000. Au adus intradevar imbunatatiri, ecrane, faruri matrix, insonorizare etc dar parca tot e mult 10000 euro.
100
NOU
#14
GeorgeC
Atentie ca alea din state s-ar putea sa nu aiba sales tax (TVA-ul de la noi).
Comentariu apreciat.843
NOU
#15
unsirb
Asa e, dar ala e intre 0 si 11%, parca, deci tot nu bate.
215
NOU
#16
unsirb
Mai e o chestie: se plang americanii ca a ajuns acel MSRP sa nu mai fie aplicat, de fapt, mai deloc, si sa porneasca preturile de la el + „dealer markup”, care e cateva mii bune. Aici ar putea un cetatean american(izat) sa ne dea mai multe detalii.
Comentariu apreciat.283
NOU
#17
Gogu
Pai la cate canale auto din state urmaresc, eu ma consider un cetarea americanizat, din Romania. Parcarile de la dealeri sunt absolut pline cu masini. Nu se vand, pt ca si la ei creditarea s-a blocat , iar preturile au sarit cu app. 40-50% in doi ani. Deja multi dealeri nu mai pun nimic peste msrp, ba chiar fac dicount-uri, dar e greu sa mai convingi pe cineva cu o reducere de 3-4 mii, cand tu ai scumpit masina aia cu 30 de mii.
Comentariu apreciat.621
NOU
#18
costicămusulmanu
ieg zact! nu spui la ce grup japo frînc lucrează văr-miu, da’ zice că documentele n-or mai văzut culoarea verde de hăăăt; anu’ ăsta îs „în roșu” bine, if you know what I mean…
719
NOU
#19
Cristian Pop
@unsirb: vtm TVA-ul se duce la stat nu la Toyota. Compara preturile fata tva si gata.
Avem taxe mai mari la UE mue că de aia suntem mai jmecheri :))
Comentariu nasol. 1087
NOU
#21
Sabotor
Asta e un mit. Taxele in Europa sunt doar la prima vedere mai mari decat in US si doar cretinii cu spume la gura cred asta. Adevarul e ca in New York ajungi sa platesti in general cam aceleasi taxe pe care le platesti in Germania (de exemplu), dar spre deosebire de Germania in taxele platite in New York nu e inclusa asigurarea medicala si nici faptul ca beneficiezi de educatie gratis.
Asa ca – te rog – continua cu „avem taxe mari in UE” ca nu pari deloc imbecil.
@sabotor, esti si idiot si analfabet functional daca imi compari taxele de housing si impozitul la masini cu taxele pe care le platesc astia care iti vand tie masina.
Si iti explica mai departe Zoso de ce e idiot in timp ce iti explica cu ce ma ocup!
Comentariu nasol. 946
NOU
#23
Sabotor
imi compari taxele de housing si impozitul la masini cu taxele pe care le platesc astia care iti vand tie masina
Nu boss, vorbesc de taxe in general si nici nu trag concluzia ca daca echivalentul TVA-ului in state e mult mai mic sau chiar lipseste, atunci asta inseamna ca taxele in US sunt mici – asa cum fac majoritatea alora care urla ca vai, in EU platim taxe mari.
152
NOU
#24
Emi
Ok, nu SUA, du-te vizavi în Serbia sau Rep Moldova și uită-te la prețuri
214
NOU
#25
Sabotor
Ok, nu SUA, du-te vizavi în Serbia sau Rep Moldova și uită-te la prețuri
De ce nu ceva tara africana, ca trebuie sa fie vreuna in care nu exista notiunea de TVA sau taxe?
Altfel, amuzant. Tu o arzi cu „UE mue” si dai drept exemplu pozitiv Rep. Moldova sau Serbia. Foarte amuzant cand in cele mai sarace tari din EU – Romania sau Bulgaria – se traieste MULT mai bine decat in alea.
110
NOU
#26
vlad
Corolla sedan e facuta in Turcia
Comentariu apreciat.352
NOU
#27
Cristi
Stiam ca e un UK iar hackbackul e în Turcia
315
NOU
#28
Gogu
In UK sunt breakul si aia scurta.
210
NOU
#29
Manu
Cred că și în UK tot turcii o fac, sigur n-o face britanicul
221
NOU
#30
Buzz
Discutia asta cu fabricat in vest sau in pe parte de auto era oarecum relevanta in urma cu 15-20 de ani. Cunosc bine domeniul.
Pe atunci chiar se observau cu ochiul liber diferente de calitate a asamblarii.
Exemple : Clio 2 scurt/ hatchback VS Clio 2 Symbol care pana sa apara Loganul in 2004 era… aprope masina nationala alaturi de Solenza. Franta VS Turcia.
Peugeor 206 la fel – cel scurt Franta, cel berlina/sedan – Iran Khodro.
Asa a fost.
In ziua de azi aceste diferente au devenit minimale.
Si la Dacia Renault – vezi Dacia de Maroc VS Pitesti, Toyota De UK si Turcia si altele.
111
NOU
#31
Dr Love
Buzz, cat e salariul in Turcia si cat e in UK?
53
NOU
#32
Manu
@Dr Love
La cât se automatizează, nu știu ce diferență mai poți scoate din diferența de salarii.
Mai degrabă cred că e mai important cât costă curentul și gazul în Turcia vs Franța? Pentru prese, cuptoare, roboți, cnc-uri și alte utilaje care consumă industrial…
91
NOU
#33
Bogdan
diferenta US vs EU e una dar eu sunt siderat dintre diferenta intre Corolla si Camry 22% in US si 69% in EU..Ok, Camry legendar al vanzari in US da totusi..16K EUR intre preturile de pornire la modele!?
221
NOU
#34
Cristi
Da, și eu ma uitam la camry va corolla și pana la urma am luat corolla.
113
NOU
#35
Alex88
Am pe acasă liste de preţuri de prin 2012-2013, parca. Ford, Renault, Nissan, Toyota. Pur şi simplu vă bufneste râsul dacă le vedeţi. Cineva din famile si-a luat atunci Golf nou cu 10.000, acum e pe la 23.000. Tiguan 2.0 190 4Motion ~35.000 in 2017, acum unul similar ca echipare e 52.000.
Motoare in 3 cilindri ? Am in familia extinsa 2 persoane care isi vand masinile, motivul fiind trepidatiile si consumul exagerat, pe de alta parte m-am intalnit cu 2 persoane in weekend care aveau numai cuvinte de lauda la adresa masinilor cu 3 cilindri, ambii avand ceva Nissan.
Comentariu apreciat.313
NOU
#36
vali
nu e nevoie să mergi așa de departe. 2020 RAVul meu a costat 36, acum costă 44.
NOU
#37
Zarax
Daca vii de pe diesel, un turbo benzina in 3 cilindri e chiar silentios.
Comentariu apreciat.4910
NOU
#38
Marinel
@Zarax
Depinde de diesel. Dacă e unul în 5 sau 6 cilindri nici nu-l simți.
84
NOU
#39
vectrapxi
Deci ne întoarcem la masina populara și sh pe deasupra ?
253
NOU
#40
Marinel
Nu ne întoarce, ci rămînem la ea…
170
NOU
#41
Marinel
…întoarcem…
00
NOU
#42
Motociclist
E vorba de taxe. Masini facute in Europa, trimise pe vapor in US, sunt mai ieftine acolo decat aici. Exemplu, Range Rover, care este cu 30k mai scump in UK sau EU decat in US
Aparent.
Pentru ca preturile pe care le vezi tu pe site-uri in state, nu sunt preturi OTR (On the Road). Sales tax, TVA-ul lor, nu este inclus in pret, dupa care vin tot felul alte de taxe si costuri gen cea de transport, pregatirea etc. costuri care sunt de fapt marja dealerului, care in UE este inclusa in pretul pe care il vezi pe site.
Adica, pe intelesul unora care se lasa dusi de nas foarte usor: vrei welfare state, liber in weekend pentru vanzatori si strazi inchise in centrul orasului ca sa te dai cu rolele? Platesti, tata. Vrei ca tu sa fii propriul stapan si statul sa nu se amestece in afacerile tale sa iti spuna cu cat sa vinzi un produs sau cand sa lucrei? Foarte bine, totul e cu 30% mai ieftin. Unii numesc asta late stage capitalism, dar trebuie sa aiba si ei un subiect de discutie care sa ii faca sa para interesanti.
Comentariu nasol. 1352
NOU
#44
Sabotor
@Motociclist
Sa-mi bag pula de nu esti text book case de analfabet functional. Ce zice omul acolo nu e „sunt taxele mai mici in US si deci, masinile mai ieftine” ci ca in pretul afisat pentru US nu sunt incluse taxele PE CARE ORICUM VEI FI NEVOIT SA LE PLATESTI si din cauza asta, aparent, pretul pare mai mic in US, dar de fapt la final VEI PLATI APROXIMATIV ACEEASI SUMA.
Dar e bine ca tu ai inteles ca-n US sunt taxe mici.
Comentariu apreciat.5012
NOU
#45
vali
e motociclist, nu e analfabet funcțional
NOU
#46
Sabotor
Bai, acu vad ca tot „Motociclist” a lasat si comentariul initial… Sunt 2 motociclisti? Ca una zice in primul, alta zice in al 2-lea….
138
NOU
#47
Motociclist
@Sabotor, analfabetul functional in discutia asta tu esti.
Poate nu am fost eu destul de clar in primul comentariu ca taxele sunt oricum mai mici la nivel de stat (federal sau local) in US, inclusiv costurile care nu sunt afisate. Dar era usor sa deduci asta, pentru ca altfel nu mai scriam si completarea.
Atat se poate.
Indecis. Tu ce zici?1029
NOU
#48
Sabotor
E vorba de taxe. Masini facute in Europa, trimise pe vapor in US, sunt mai ieftine acolo decat aici. Exemplu, Range Rover, care este cu 30k mai scump in UK sau EU decat in US
Aparent.
Pentru ca preturile pe care le vezi tu pe site-uri in state, nu sunt preturi OTR (On the Road). Sales tax, TVA-ul lor, nu este inclus in pret, dupa care vin tot felul alte de taxe si costuri gen cea de transport, pregatirea etc. costuri care sunt de fapt marja dealerului, care in UE este inclusa in pretul pe care il vezi pe site.
Fii atent: in primul comentariu spui ca pretul ala mai mic e doar aparent (aparentul ala atat de important incat il pui separat, sa sara in evidenta), pentru ca nu include o gramada de taxe.
E foarte ciudat modul asta in care explici ca taxele sunt oricum mai mici.
Iar in al 2-lea comentariu zici ca na, uite, in US sunt preturi cu 30% mai mici din cauza ca nu sunt taxe.
Pe bune, par 2 comentarii lasate de 2 persoane complet diferite….
176
NOU
#49
vali
BMW X3, făcut in SUA.
în SUA 48K, în RO 54K. o fi mașina mai proastă sau s-a păcălit doamna Klatten la preț.
NOU
#50
Rumbu
Legislatiile si configuratiile sunt atat de diferite, incat e greu sa compari, am trecut prin asta cand visam la un Mustang.
De la mici diferente legate de prezenta pozitiilor de ceata care sunt optionale in State sau la culoarea semnalizarii, pana la unele majore privind noxele si echipamentele aferente. Sau taxe, in SUA nu exista TVA, ci un top-up de sales taxes, de la taxa federala pana la taxa din statul respectiv. Plm, in State, si cartierul in care stai poate veni cu o taxa specifica.
Dupa aceea, daca masina e produsa in State, ai din start 10% taxe vamale cand o aduci in Europa. La care vii cu TVA-ul specific tarii. Deci trebuie sa incepii de undeva de la MSRP + 29% ca sa iti faci o idee.
140
NOU
#51
Sabotor
Legislatiile si configuratiile sunt atat de diferite, incat e greu sa compari, am trecut prin asta cand visam la un Mustang.
Pana si la motoare sunt diferente din cauza normelor de poluare diferite. BMW 330i modelul US ajunge la 100 km/h in 5.7 secunde, modelul european ajunge in 5.9 secunde, ala american are 255 de cai putere, ala european are 245 de cai putere, ala european are OPF (echivalentul DPF-ului pentru benzinare), ala din US n-are asa ceva, ala european e cu 34 de mm mai scurt decat ala din US.
Si am ales BMW pentru a exemplifica diferentele astea pentru ca la prima vedere e vorba de aceeasi masina. Ca la Toyota (si in general la alte asiatice) Corolla e alta masina in US fata de Europa.
Si din cauza asta nu poti compara preturile. Alte masini, alte tehnologii.
94
NOU
#52
Vlad
Prețurile sunt pentru București săracilor.
243
NOU
#53
Sorin
Bine ca n-a intrat cu VPN de Cluj, ca mai cresteau
Comentariu apreciat.401
NOU
#54
Vlad
Da Sorin după o fi intrat ăștia pe blog-ul lui zoso și au văzut articolul cu salariile comentatorilor de pe blog plm coita.
După când au văzut postarea lui Caramitru era confirmat gen boss ăștia au bani clar.
Rupem
84
NOU
#55
alxzen
prost tu ca tot la toyota te uiti.
F30 ce are?
154
NOU
#56
razorsbk
Un F30 benzina 330i sub 100k km e cam 24-26K sh, an 2017. Nu știu câți vor sa dea banii ăștia pe o mașină veche de 7 ani.
72
NOU
#57
Kode
F30…. In 2024…. Ffs
00
NOU
#58
emi
Ca sa imi iau alte minusuri, bag si explicatiile, ca vad ca daca explic pe scurt, ma injura unii carora le curge scuipat din gura si murdaresc pista de biciclete
Lol, intrebari de pe Quora luate drept adevar suprem. Vai de pula mea, am trait s-o vad si pe asta :)))))))
Tu esti pe bune? Si mai ales, cand dai linkuri catre Quora tu te astepti ca lumea sa te ia in serios?
Pe bune, acuma, daca te intrebi de ce masinile sunt mai scumpe in EU decat in US, vezi ca sunt diferente (inclusiv la motoare) intre masini. In general, masinile vandute in Europa trebuie sa aiba tehnologie mai multa (dar nu dinaia care-ti ia tine ochii, gen trapa, sau cum zicea un american, ca-n US sunt mai dotate BMW-urile pentru ca au „electric windows” si plm) ci legata de ecologie ca nu-i fain sa tragem pe nas cancer – gen OPF, DPF, faruri de ceata obligatorii pe spate si anumite faruri fata si tot felul de alte chestii prin masina pe care nu le vezi, da’ ai impresia ca-i aceeasi masina.
Si dup-aia compari pretul efectiv pe care-l platesti in Europa (cu tot cu taxe, BĂ) cu schema practicata in US – afisat pretul MSRP (ala e cel recomandat de producator, da’ ai surpiza ca la dealer sa fie pretul mai mare), fara nici un fel de taxe si toti dealerii se coiesc sa-ti spuna efectiv care e pretul pe care-l platesti pentru ca e sensibil mai mare, nu doar 2-300 de dolari.
Si mai tragi in link de pe Quora (din nou, bai, esti pe bune?) sa ne convingi ca vai, uite, masinile in US sunt cu 15% mai ieftine si ce diferenta imensa e.
Hai ca m-ai amuzat astazi :).
115
NOU
#60
Emi
@sabotor, in afara de jigniri ai vreun argument in afara de convingerile tale?
Că văd că tot lași bale pe aici: linkuri, articole din presă, legislație, etc?
79
NOU
#61
Sabotor
in afara de jigniri ai vreun argument in afara de convingerile tale?
Ai sarit peste treaba asta, sau doar ai ramas fara replica si ai zis sa bagi ceva din top?
Pe bune, acuma, daca te intrebi de ce masinile sunt mai scumpe in EU decat in US, vezi ca sunt diferente (inclusiv la motoare) intre masini. In general, masinile vandute in Europa trebuie sa aiba tehnologie mai multa (dar nu dinaia care-ti ia tine ochii, gen trapa, sau cum zicea un american, ca-n US sunt mai dotate BMW-urile pentru ca au „electric windows” si plm) ci legata de ecologie ca nu-i fain sa tragem pe nas cancer – gen OPF, DPF, faruri de ceata obligatorii pe spate si anumite faruri fata si tot felul de alte chestii prin masina pe care nu le vezi, da’ ai impresia ca-i aceeasi masina.
Compara alea 2, vezi puterile diferite la motor, vezi lungimea diferita, si apoi intreaba-te daca sunt identice masinile.
Legat de restul lucrurilor care nu sunt specificate acolo, poate citesti un pic despreOPF, care-i obligatoriu in Europa, dar nu in US. Farurile la fel, sunt diferite standardele, deci faruri diferite, in general mai proaste pentru ca pana-n 2022 americanii se bazau pe date din ’70 la crearea standardelor. Despre echipari, pai permite-mi sa rad din nou – la o prima vedere, echipamente standard in Europa (ma refer la BMW 330i) – senzori de parcare – sunt pe lista de optionale in US. Dar hei, pentru ca in US iti arunca un sunroof in echiparea standard, toti au impresia ca masinile-s mai bine echipate in US. Si, cu toate astea, pretul unui 330i standard in US e 45496 $ (bai, serios, aia iti iau 1000 de dolari ca sa-ti vanda masina? te umfla rasul, nu alta) MSRP, fara taxe, pe cand in Romania 48790 de euro, pret final, cu toate taxele incluse:
Pai nu stiu cum sa-ti spun, mai pui niste taxe + dealer markup si cam tot pe acolo se invarte pretul. Dar nu lasa asta sa-ti schimbe parerea, c-ar fi pacat, zau de nu.
@sabotor, in afara de jigniri ai vreun argument in afara de convingerile tale?
21
NOU
#63
ANV
Taxe vamale 10% + VAT 19% (sau mai mult, 21% etc., in functie de unde se face vama in EU – in ce port).
120
NOU
#64
ProNoob
Nu văd care e problema cu prețul. Dacă ne luăm după comentariile la articolul de ieri, Corolla se încadrează la 2 – maxim 3 salarii
În altă ordine de idei, am luat Tiguan (nou, entry level) în 2020 cu 21K euro, acum e 33 (evident model mai nou). Polo era în 2020 aproximativ 10 K Euro, acum bate bine spre 20.
Nici o legătură cu profiturile record declarate de aproape toți producătorii auto.
Comentariu apreciat.381
NOU
#65
CapitanulPtk
daca pana si un Golf cu motor de ascutitoare e minim 30k cu ceva optiuni….
220
NOU
#66
Mopri
E ca la Metro ,pe vremuri erau afișate prețuri fără tva .Americanii nu includ diverse taxe în MRSP. Dacă mai pui 15- 20% iese mai scumpă Corolla la ei. De Camry ,fabricată în Japonia, nu știu ce să zic,dar stăm mai bine ca indienii,acolo e de la 50000 euro cică.
50
NOU
#67
Ciocanul
A fost o vreme cand Sfantul Logan era mai ieftin nou in Germania decat in Romanistan la aceeasi „configuratie”. Sa nu crezi vreodata ca dorinta de imbogatire rapida a romanului are margini.
61
NOU
#68
Metanoia
Inteleg, fiabilitate & co, da’ n-au incercat s-o faca si ei mai aspectoasa ?
O aduci cu bonus ul dat de stat. În plus, la ultima cotație ceruta pe o mașină, săptămâna asta, dealerul a tăiat direct 18% din prețul din configurator.
dealerul care a tăiat 18% din preț era dealer Toyota sau alt producător?
( e interesant/util de aflat care e dispus să renunțe la marjele de adaos )
un prieten a primit, la fel, un discount in jur de 14 sau 18% la un Hillux!
Dap si eu urmaresc preturile de la Toyota pt amuzament, chiar luam in considerare prin februarie o Corolla Dynamic, dar 29500 cu reducere pt o econobox facuta in Turcia, cu antifonare de bicicleta si vopsea de oua?
Pai si profiturile alea record ale toyota cum sa se faca atunci?
Dacă tot vrei Corolla nouă nu mai bine un Suzuki Swace… e o Corolla Break cu alt badge, cu vreo 3k mai ieftină, și din ce știu e făcută în aceeași fabrică Toyota din UK.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
S-a schimbat CEO-ul Toyota si se vede. Asta nou vrea sa faca din rahat bici, au lansat in SUA noile Tundra si Tacoma, nu le cumpara lumea ca au motoare mici si turbo, in 4 cilindri. La Tundra au fost chiar multe cazuri de motoare bubuite, schimbate si bubuite iar. Se cam termina si cu fiabilitatea legendara Toyota.
era 17000 iar cea break 19000.
In 2021 spre sfarsit era un dealer la CJ care avea o Corola break cu motorul de 180cai.
Cerea 29.5kE (in conditiile in care Swace era 23k, cu motorul ala mai lesinat) si era si de TD cu 9000-10000km.
N-a vrut sa lase un leu.
Vezi si preturile pe site-urile de Corea de Sud ale KIA, Hyundai….
Sa o sugă ăștia care vor 30 000 euro pe mașini care erau 15 000 înainte de pandemie…
O să mai trag de japoneza mea de 16 ani vechime…merge bine, nu are pic de rugină…mă pot lipsi de ‘sistem de menținere a benzii de rulare’….mai ales pe drumurile nemarcate de romanika….și de motorase in 3 cilindri care consuma minim 10%…
Am configurat de curiozitate un Kia Sorento plug-in cu toate opțiunile posibile…
În .ro e 68.823 € și în coreea de sud iese la echivalentul a 36.947 euro. Încep să cred că inflația asta e o vrăjeală, mă-ndoiesc că se bate lumea pentru kia în așa hal încât să poată crește prețurile.
Deși dacă se vând, se vând, asta e, de ce ar lăsa de preț?
Reprezentantele Kia/Hyundai isi baga un adaos de 10%. Mi-a trimis un dealer din greseala pretul pe care il platesc ei catre importator
La pretul din Korea mai trebuie sa adaugi TVA + transport. Habar nu am cat ar costa transportul dar nu cred ca este asa ieftin.
Mie mi se pare ciudat cat a crescut pretul pentru cele fabricate in Europa (gen Tucson) pe care il luai full la 28000 si acum e 38000. Au adus intradevar imbunatatiri, ecrane, faruri matrix, insonorizare etc dar parca tot e mult 10000 euro.
Atentie ca alea din state s-ar putea sa nu aiba sales tax (TVA-ul de la noi).
Asa e, dar ala e intre 0 si 11%, parca, deci tot nu bate.
Mai e o chestie: se plang americanii ca a ajuns acel MSRP sa nu mai fie aplicat, de fapt, mai deloc, si sa porneasca preturile de la el + „dealer markup”, care e cateva mii bune. Aici ar putea un cetatean american(izat) sa ne dea mai multe detalii.
Pai la cate canale auto din state urmaresc, eu ma consider un cetarea americanizat, din Romania. Parcarile de la dealeri sunt absolut pline cu masini. Nu se vand, pt ca si la ei creditarea s-a blocat , iar preturile au sarit cu app. 40-50% in doi ani. Deja multi dealeri nu mai pun nimic peste msrp, ba chiar fac dicount-uri, dar e greu sa mai convingi pe cineva cu o reducere de 3-4 mii, cand tu ai scumpit masina aia cu 30 de mii.
ieg zact! nu spui la ce grup japo frînc lucrează văr-miu, da’ zice că documentele n-or mai văzut culoarea verde de hăăăt; anu’ ăsta îs „în roșu” bine, if you know what I mean…
@unsirb: vtm TVA-ul se duce la stat nu la Toyota. Compara preturile fata tva si gata.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Asta e un mit. Taxele in Europa sunt doar la prima vedere mai mari decat in US si doar cretinii cu spume la gura cred asta. Adevarul e ca in New York ajungi sa platesti in general cam aceleasi taxe pe care le platesti in Germania (de exemplu), dar spre deosebire de Germania in taxele platite in New York nu e inclusa asigurarea medicala si nici faptul ca beneficiezi de educatie gratis.
Asa ca – te rog – continua cu „avem taxe mari in UE” ca nu pari deloc imbecil.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Nu boss, vorbesc de taxe in general si nici nu trag concluzia ca daca echivalentul TVA-ului in state e mult mai mic sau chiar lipseste, atunci asta inseamna ca taxele in US sunt mici – asa cum fac majoritatea alora care urla ca vai, in EU platim taxe mari.
Ok, nu SUA, du-te vizavi în Serbia sau Rep Moldova și uită-te la prețuri
De ce nu ceva tara africana, ca trebuie sa fie vreuna in care nu exista notiunea de TVA sau taxe?
Altfel, amuzant. Tu o arzi cu „UE mue” si dai drept exemplu pozitiv Rep. Moldova sau Serbia. Foarte amuzant cand in cele mai sarace tari din EU – Romania sau Bulgaria – se traieste MULT mai bine decat in alea.
Corolla sedan e facuta in Turcia
Stiam ca e un UK iar hackbackul e în Turcia
In UK sunt breakul si aia scurta.
Cred că și în UK tot turcii o fac, sigur n-o face britanicul
Discutia asta cu fabricat in vest sau in pe parte de auto era oarecum relevanta in urma cu 15-20 de ani. Cunosc bine domeniul.
Pe atunci chiar se observau cu ochiul liber diferente de calitate a asamblarii.
Exemple : Clio 2 scurt/ hatchback VS Clio 2 Symbol care pana sa apara Loganul in 2004 era… aprope masina nationala alaturi de Solenza. Franta VS Turcia.
Peugeor 206 la fel – cel scurt Franta, cel berlina/sedan – Iran Khodro.
Asa a fost.
In ziua de azi aceste diferente au devenit minimale.
Si la Dacia Renault – vezi Dacia de Maroc VS Pitesti, Toyota De UK si Turcia si altele.
Buzz, cat e salariul in Turcia si cat e in UK?
@Dr Love
La cât se automatizează, nu știu ce diferență mai poți scoate din diferența de salarii.
Mai degrabă cred că e mai important cât costă curentul și gazul în Turcia vs Franța? Pentru prese, cuptoare, roboți, cnc-uri și alte utilaje care consumă industrial…
diferenta US vs EU e una dar eu sunt siderat dintre diferenta intre Corolla si Camry 22% in US si 69% in EU..Ok, Camry legendar al vanzari in US da totusi..16K EUR intre preturile de pornire la modele!?
Da, și eu ma uitam la camry va corolla și pana la urma am luat corolla.
Am pe acasă liste de preţuri de prin 2012-2013, parca. Ford, Renault, Nissan, Toyota. Pur şi simplu vă bufneste râsul dacă le vedeţi. Cineva din famile si-a luat atunci Golf nou cu 10.000, acum e pe la 23.000. Tiguan 2.0 190 4Motion ~35.000 in 2017, acum unul similar ca echipare e 52.000.
Motoare in 3 cilindri ? Am in familia extinsa 2 persoane care isi vand masinile, motivul fiind trepidatiile si consumul exagerat, pe de alta parte m-am intalnit cu 2 persoane in weekend care aveau numai cuvinte de lauda la adresa masinilor cu 3 cilindri, ambii avand ceva Nissan.
nu e nevoie să mergi așa de departe. 2020 RAVul meu a costat 36, acum costă 44.
Daca vii de pe diesel, un turbo benzina in 3 cilindri e chiar silentios.
@Zarax
Depinde de diesel. Dacă e unul în 5 sau 6 cilindri nici nu-l simți.
Deci ne întoarcem la masina populara și sh pe deasupra ?
Nu ne întoarce, ci rămînem la ea…
…întoarcem…
E vorba de taxe. Masini facute in Europa, trimise pe vapor in US, sunt mai ieftine acolo decat aici. Exemplu, Range Rover, care este cu 30k mai scump in UK sau EU decat in US
Aparent.
Pentru ca preturile pe care le vezi tu pe site-uri in state, nu sunt preturi OTR (On the Road). Sales tax, TVA-ul lor, nu este inclus in pret, dupa care vin tot felul alte de taxe si costuri gen cea de transport, pregatirea etc. costuri care sunt de fapt marja dealerului, care in UE este inclusa in pretul pe care il vezi pe site.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
@Motociclist
Sa-mi bag pula de nu esti text book case de analfabet functional. Ce zice omul acolo nu e „sunt taxele mai mici in US si deci, masinile mai ieftine” ci ca in pretul afisat pentru US nu sunt incluse taxele PE CARE ORICUM VEI FI NEVOIT SA LE PLATESTI si din cauza asta, aparent, pretul pare mai mic in US, dar de fapt la final VEI PLATI APROXIMATIV ACEEASI SUMA.
Dar e bine ca tu ai inteles ca-n US sunt taxe mici.
e motociclist, nu e analfabet funcțional
Bai, acu vad ca tot „Motociclist” a lasat si comentariul initial… Sunt 2 motociclisti? Ca una zice in primul, alta zice in al 2-lea….
@Sabotor, analfabetul functional in discutia asta tu esti.
Poate nu am fost eu destul de clar in primul comentariu ca taxele sunt oricum mai mici la nivel de stat (federal sau local) in US, inclusiv costurile care nu sunt afisate. Dar era usor sa deduci asta, pentru ca altfel nu mai scriam si completarea.
Atat se poate.
Fii atent: in primul comentariu spui ca pretul ala mai mic e doar aparent (aparentul ala atat de important incat il pui separat, sa sara in evidenta), pentru ca nu include o gramada de taxe.
E foarte ciudat modul asta in care explici ca taxele sunt oricum mai mici.
Iar in al 2-lea comentariu zici ca na, uite, in US sunt preturi cu 30% mai mici din cauza ca nu sunt taxe.
Pe bune, par 2 comentarii lasate de 2 persoane complet diferite….
BMW X3, făcut in SUA.
în SUA 48K, în RO 54K. o fi mașina mai proastă sau s-a păcălit doamna Klatten la preț.
Legislatiile si configuratiile sunt atat de diferite, incat e greu sa compari, am trecut prin asta cand visam la un Mustang.
De la mici diferente legate de prezenta pozitiilor de ceata care sunt optionale in State sau la culoarea semnalizarii, pana la unele majore privind noxele si echipamentele aferente. Sau taxe, in SUA nu exista TVA, ci un top-up de sales taxes, de la taxa federala pana la taxa din statul respectiv. Plm, in State, si cartierul in care stai poate veni cu o taxa specifica.
Dupa aceea, daca masina e produsa in State, ai din start 10% taxe vamale cand o aduci in Europa. La care vii cu TVA-ul specific tarii. Deci trebuie sa incepii de undeva de la MSRP + 29% ca sa iti faci o idee.
Pana si la motoare sunt diferente din cauza normelor de poluare diferite. BMW 330i modelul US ajunge la 100 km/h in 5.7 secunde, modelul european ajunge in 5.9 secunde, ala american are 255 de cai putere, ala european are 245 de cai putere, ala european are OPF (echivalentul DPF-ului pentru benzinare), ala din US n-are asa ceva, ala european e cu 34 de mm mai scurt decat ala din US.
Si am ales BMW pentru a exemplifica diferentele astea pentru ca la prima vedere e vorba de aceeasi masina. Ca la Toyota (si in general la alte asiatice) Corolla e alta masina in US fata de Europa.
Si din cauza asta nu poti compara preturile. Alte masini, alte tehnologii.
Prețurile sunt pentru București săracilor.
Bine ca n-a intrat cu VPN de Cluj, ca mai cresteau
Da Sorin după o fi intrat ăștia pe blog-ul lui zoso și au văzut articolul cu salariile comentatorilor de pe blog plm coita.
După când au văzut postarea lui Caramitru era confirmat gen boss ăștia au bani clar.
Rupem
prost tu ca tot la toyota te uiti.
F30 ce are?
Un F30 benzina 330i sub 100k km e cam 24-26K sh, an 2017. Nu știu câți vor sa dea banii ăștia pe o mașină veche de 7 ani.
F30…. In 2024…. Ffs
Ca sa imi iau alte minusuri, bag si explicatiile, ca vad ca daca explic pe scurt, ma injura unii carora le curge scuipat din gura si murdaresc pista de biciclete
https://www.quora.com/Why-are-cars-much-better-equipped-and-much-cheaper-in-the-US-than-in-Europe#:~:text=The%20US%20market%27s%20scale%20allows,a%20role%20in%20pricing%20disparities.
Lol, intrebari de pe Quora luate drept adevar suprem. Vai de pula mea, am trait s-o vad si pe asta :)))))))
Tu esti pe bune? Si mai ales, cand dai linkuri catre Quora tu te astepti ca lumea sa te ia in serios?
Pe bune, acuma, daca te intrebi de ce masinile sunt mai scumpe in EU decat in US, vezi ca sunt diferente (inclusiv la motoare) intre masini. In general, masinile vandute in Europa trebuie sa aiba tehnologie mai multa (dar nu dinaia care-ti ia tine ochii, gen trapa, sau cum zicea un american, ca-n US sunt mai dotate BMW-urile pentru ca au „electric windows” si plm) ci legata de ecologie ca nu-i fain sa tragem pe nas cancer – gen OPF, DPF, faruri de ceata obligatorii pe spate si anumite faruri fata si tot felul de alte chestii prin masina pe care nu le vezi, da’ ai impresia ca-i aceeasi masina.
Si dup-aia compari pretul efectiv pe care-l platesti in Europa (cu tot cu taxe, BĂ) cu schema practicata in US – afisat pretul MSRP (ala e cel recomandat de producator, da’ ai surpiza ca la dealer sa fie pretul mai mare), fara nici un fel de taxe si toti dealerii se coiesc sa-ti spuna efectiv care e pretul pe care-l platesti pentru ca e sensibil mai mare, nu doar 2-300 de dolari.
Si mai tragi in link de pe Quora (din nou, bai, esti pe bune?) sa ne convingi ca vai, uite, masinile in US sunt cu 15% mai ieftine si ce diferenta imensa e.
Hai ca m-ai amuzat astazi :).
@sabotor, in afara de jigniri ai vreun argument in afara de convingerile tale?
Că văd că tot lași bale pe aici: linkuri, articole din presă, legislație, etc?
Ai sarit peste treaba asta, sau doar ai ramas fara replica si ai zis sa bagi ceva din top?
Sau vrei linkuri pentru ca n-ai auzit de google si folosesti internetul doar pentru porn? Ok:
https://www.bmwusa.com/vehicles/3-series/sedan/core-models.html (fa scroll si da click pe specifications)
https://www.bmw.com.mt/en/all-models/3-series/sedan/bmw-3-series-sedan-technical-data.html/bmw-330i-limousine/steptronic-transmission-with-gearshift-paddles.bmw
Compara alea 2, vezi puterile diferite la motor, vezi lungimea diferita, si apoi intreaba-te daca sunt identice masinile.
Legat de restul lucrurilor care nu sunt specificate acolo, poate citesti un pic despreOPF, care-i obligatoriu in Europa, dar nu in US. Farurile la fel, sunt diferite standardele, deci faruri diferite, in general mai proaste pentru ca pana-n 2022 americanii se bazau pe date din ’70 la crearea standardelor. Despre echipari, pai permite-mi sa rad din nou – la o prima vedere, echipamente standard in Europa (ma refer la BMW 330i) – senzori de parcare – sunt pe lista de optionale in US. Dar hei, pentru ca in US iti arunca un sunroof in echiparea standard, toti au impresia ca masinile-s mai bine echipate in US. Si, cu toate astea, pretul unui 330i standard in US e 45496 $ (bai, serios, aia iti iau 1000 de dolari ca sa-ti vanda masina? te umfla rasul, nu alta) MSRP, fara taxe, pe cand in Romania 48790 de euro, pret final, cu toate taxele incluse:
https://ibb.co/hcR7QK3
https://ibb.co/f9Nztk4
Pai nu stiu cum sa-ti spun, mai pui niste taxe + dealer markup si cam tot pe acolo se invarte pretul. Dar nu lasa asta sa-ti schimbe parerea, c-ar fi pacat, zau de nu.
@sabotor, in afara de jigniri ai vreun argument in afara de convingerile tale?
Taxe vamale 10% + VAT 19% (sau mai mult, 21% etc., in functie de unde se face vama in EU – in ce port).
Nu văd care e problema cu prețul. Dacă ne luăm după comentariile la articolul de ieri, Corolla se încadrează la 2 – maxim 3 salarii
În altă ordine de idei, am luat Tiguan (nou, entry level) în 2020 cu 21K euro, acum e 33 (evident model mai nou). Polo era în 2020 aproximativ 10 K Euro, acum bate bine spre 20.
Nici o legătură cu profiturile record declarate de aproape toți producătorii auto.
daca pana si un Golf cu motor de ascutitoare e minim 30k cu ceva optiuni….
E ca la Metro ,pe vremuri erau afișate prețuri fără tva .Americanii nu includ diverse taxe în MRSP. Dacă mai pui 15- 20% iese mai scumpă Corolla la ei. De Camry ,fabricată în Japonia, nu știu ce să zic,dar stăm mai bine ca indienii,acolo e de la 50000 euro cică.
A fost o vreme cand Sfantul Logan era mai ieftin nou in Germania decat in Romanistan la aceeasi „configuratie”. Sa nu crezi vreodata ca dorinta de imbogatire rapida a romanului are margini.
Inteleg, fiabilitate & co, da’ n-au incercat s-o faca si ei mai aspectoasa ?
pentru ei este.
Probabil că o teleportează.
Sa vezi bucurie cand o mașină din afara UE nu are motorul omologat si trebuie sa cotizezi la RAR sa il omiloghezi
Este probabil cea mai proastă perioadă pentru dealerii de mașini noi din ultimii 10 ani.
bună dimineața domnu alter ego, long time no see.