Mă miră foarte tare că oamenii nu citesc nici măcar titlurile știrilor, așa, să aibă o idee generală despre ce se întâmplă. O scanare rapidă. Și după ce pățesc câte o prostie, încep să sape și să afle tot felul de minuni, care se știau, pe care le prezentase presa, care se discutaseră peste tot, dar el/ea nu fuseseră interesați de subiect, că era plictisitor. Și se miră de ce nimeni nu are nici o compasiune pentru nefericirea lor. Plus idioții de tipul “mă voi interesa”. Ah, bine, cocanel, ține-o tot așa.
Ce nu pot sau nu vor să înțeleagă oamenii e că furturile astea nu sunt făcute de un degete iuți de pe stradă sau de șoferul de UBER sau de angajatul de la Revolut. Ăia sunt, în unele cazuri, doar procuratorii. Cardurile ajung pe mâini care știu ce să facă, au baze de date interconectate și tot așa. Nu sparge nimeni LastPass să fure parolele să-ți fure contul de TokHit. Nu sparge nimeni Rotld să schimbe NSurile la 2 domenii. Nu sparge nimeni iCloud ca să fure nudurile lui Sasha Grey. Nope. Bazele astea de date se plimbă la oameni care au nevoie de ele când va fi cazul. Cum ar fi când folosești cardul pe un site greșit. Sau când ți se fură telefonul.
Nu inteleg prostia unora. Si eu am revolut si il folosesc…pentru plati dubioase (card de unica folosinta) si pentru concedii. Nu tin bani pe el, nu am alimentare automata. Dar mi se pare o idiotenie sa iti folosesti revolut-ul ca si card de salariu, de exemplu :))
Nu e vorba neapărat de revolut… Eu mi-am deschis un al doilea cont la bancă și folosesc doar cardul atașat contului respectiv. Nu țin în el decât bani pentru cheltuielile curente de maxim 2-3 zile iar dacă am de luat ceva mai scump virez banii în el cu puțin timp înainte de a face plata. În cazul în care am fost neatent măcar nu va fi o pagubă mare.
Indiferent ce serviciu folosesti trebuie sa ai incredere in el ca e reliable. Si eu folosesc revolut preponderent in concediu si plati mici, „collection” de la colegi. Dar in ciuda basmelor nu am frici. Cred ca situatiile cu bani blocati abuziv sunt accidente nu normalitate. Iar dpdv siguranta nu mi-am facut probleme niciodata. Ca as putea trai foarte bine si fara Revolut… Eu nu stiu ce trebuia sa citesc in mod special… Oricum dupa cum am spus mai jos, daca aceste situatii chiar sunt reale e grav. Dar revenind la ce spui tu avand in vedere licentele bancare ale Revolut NU vad nici o problema sa il folosesti ca furnizor principal de servicii de plata, pentru salariu, etc. E la fel ca alte banci…
Pentru ic – sa stii ca o vorba romaneasca spune „de ce te temi de aia nu scapi”.
Nici eu nu ii înțeleg pe aia care țin banii pe card. Bine, nu ii înțeleg nici pe aia care ii țin la saltea…
Eu fac parte din cealaltă categorie. Țin banii în amintiri! N-am avut pana acum problemele voastre
„Dar mi se pare o idiotenie sa iti folosesti revolut-ul ca si card de salariu”
Depinde cat de mare ai salariul…
Articolul asta nu spune nimic. Doar faci pe inteligentul si pui intrebari retorice.
Eu nici din asta nici din articolul cu link nu am priceput de ce crezi ca la Revolut se cloneaza carduri mai tare. Mai ales daca de exemplu folosesti doar carduri virtuale. Hai sa zicem ca ala fizic il cloneaza postasul…
In ceea ce priveste situatia asta de aici, daca omul nu minte e nasol. Pentru ca teoretic plati Apple Pay poti face doar cu telefonul si cu autentificare biometrica (cum bine spune Revolut). Acum daca acest lucru se poate sparge e irelevant ca in spatele Apple Pay era Revolut, ca putea fi oricine. Asta e de fapt elementul grav. Sincer, eu inclin sa cred ca Marc Hiney a vrut niste bilete de avion gratis. Oricum folosind detaliile cardului de plata poate cere detaliile biletelor, ca le-a pierdut. Si asa afla si cine a luat bilete. Ca nu cred ca a luat cineva bilete fictiv, le-a luat pentru cineva real.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Se pot efectua plăti cu Apple Pay și online pe diverse site-uri fără să ai nevoie de „contactless NFC payment”. E posibil să fie ăsta cazul, i-au spart contul de Apple apoi au plătit cu cardurile salvate în ApplePay.
Din cate stiu, e nevoie ca fiecare card in parte sa fie adaugat manual pe fiecare dispozitiv in parte si este necesara activare prin SMS pentru fiecare.
Daca vrei sa bagi cardurile pe un nou telefon, ceas, tableta, mac, trebuie sa le adaugi manual si sa le activezi pe fiecare in parte. Iar la Revolut, daca nu ma insel, ca n-am mai facut de mult asta, trebuie sa le adaugi OBLIGATORIU din aplicatia Revolut, nu prin introducerea datelor sau fotografierea cardului fizic, asa cum merge la alte banci.
Pare mai degraba ca e o combinatie de furt de Revolut + furt de Apple ID + clonat SIM.
@Ion, nu pot sa-i „sparga” contul Apple si sa plateasca aiurea cu Apple Pay. Daca vrei sa adaugi carduri existente pe orice fel de device nou, trebuie confirmarea bancii prin aplicatiile de banking sau prin SMS. Degeaba am acces la contul tau Apple pentru ca nu pot plati cu cardul tau de pe un MacBook random de exemplu, pana nu e confirmat cardul.
Nu stiu cum se face confirmarea Apple Pay la Revolut, dar cel mai sigur e problema lor, ar fi ceva ca omul sa vada ca are alt numar de telefon in cont sau mai stiu eu ce. In acelasi timp, la Apple stii cand un device nou e adaugat in cont sau cand cineva s-a logat cu contul tau pe un nou iPhone sau Mac. Cel mai probabil cineva avea datele cardului, l-au adaugat pe propriile device-uri, au primit cumva confirmarea de la Revolut (SMS sau aplicatia Revolut sparta a userului) si au platit. Bineinteles ca Revolut poate afla de pe ce device s-a facut plata sau daca e chiar de pe device-ul userului, dar e Revolut…
Toata lumea e asa, vai, dar Revolut e revolutionar, economisim 2 euro pe luna in comisioane si avem x carduri, iar dupa ce si-o iau, chiar daca e plin netul de povesti de groaza cu ei, se plang ca vai de mine, dar Revolut e banca, de ce nu au suport si nu ma iau in serios…
@Catalin, nu stiu sigur daca merge sau nu, dar cred ca poti adauga un card pe un alt Apple ID, asa ca daca ai datele cardului si acces la numarul de telefon sau aplicatia de banking poti adauga un card in Apple Pay pe alt cont, ce nu are nici o treaba cu victima.
„. E posibil să fie ăsta cazul, i-au spart contul de Apple apoi au plătit cu cardurile salvate în ApplePay.” nu pot sa bag mana in foc pt. applePay dar la googlePay(wallet) cand te reloghezi pe alt device, si dai in wallet adaugare carduri salvate, iti cere la fiecare cvv-ul + primesti sms pe telefon ca a fost adaugat cardul in wallet
daca situatia e absolut reala, cine i-a spart contul avea acces in telefonul persoanei contiuu, a sters sms de confirmare adaugare card, a stiut (cum e intrebarea) codul cvv de pe card (daca era card virtual era strict in aplicatia revolut vizibil, daca era card fizic ala e bou), a sters confirmarile de plata din notificari (push), sms, email – deci ala s-a acoperit complet. situatia insa are rezolvare, se cer detaliile la achizitie, pe ce nume erau biletele, daca erau conectati cumva cu miki ala, gasiti aia si cerute detalii cum au facut plata pt. bilete si care e relatia lor cu miki.
dupa un proces care posibil sa nu dureze asa mult ca in ro, se ajunge la o concluzie relativ clara – daca miki nu a gresit o sa primeasca banii, daca a gresit posibil sa riste ceva ani pt. frauda bancara, daca nu ii da in judecata pe aia de revolut intelegeti voi cum sta treaba
Ce zice Serj se pare ca nu e prea înțeles. Applepay e compania care tokenizeaza metoda de plata și e responsabila de securitatea tranzacțiilor SI de stocarea datelor. In locul Revolut putea sa fie oricine, Amex , JCB Diners ….Banca Bananiera …. PayPal. Aia, conform agreementului dintre Apple, Utilizator și ei, permit companiei Apple sa extragă sume de bani din cont fără alt CVM ( Card Verification Mechanism). Totul e cusut cu ață alba în cazul asta dar dacă e adevărat, culpabilitate e a metodei de plata aka ApplePay si nu a sursei de bani.
Am aflat ca la americani, cand iti emit un card nou , automat e actualizat in toate aplicatiile fara sa fii nevoit tu sa bagi un nou card peste tot. Fain asa.
@CatalinM
Nu știu cum e la americani dar și la BT a intrat automat cardul în Neo (aplicația lor).
Eu mai inteleg si ca un om a apelat la serviciile unei institutii bancare care acum incearca sa evite responsabilitatile. Si ar trebui sa suporte consecintele.
Ca oameni care nu citesc review-uri inainte de a cumpara un produs sunt cu gramada.
Eu am inteles ca de fapt nene ăsta își salvase cardul in apple pay si ‘cineva’ a platit chestii prin apple pay. Nu prea-mi dau seama exact cum ar fi asta problema bancii.
caz similar cu un cont la Amazon
https://www.reddit.com/r/CreditCards/comments/g3v70z/credit_card_compromised_from_amazon_how/
@Trl fac pariu ca daca era vorba de o banca obisnuita la fel s-ar fi intamplat… /s
Daca chiar pui pariu s-ar putea sa castigi. Asta cu cardurile salvate e destul de sensibila si eu nu mai salvez carduri pe nicaieri. Mai bine le introduc de fiecare data ca nu lesin.
Caz concret. In urma cu mai multi ani in contul meu de ebay a reusit sa intre un chinezoi nu era 2FA pe atunci. Aveam salvat un card care expirase de vreo 5 ani si nu mai mi-am batut capul sa il sterg ca era expirat nu? Ei bine baiatul s-a apucat sa cumpere lucruri dubioase de pe ebay fara ca cineva sa verifice daca acel card era si valid inclusiv banca emitenta Raiffeisen, VISA 3D secure bla… Nu aveam in cont decat vreo 300 de lei si n-a cumparat prea multe. A doua zi la prima ora sun la tampiti..pardon la support si reclam tranzactiile frauduloase care erau doar blocate in cont si le zic sa le blocheze pana termina investigatia. Nu au vrut ca sa vorbesc la ebay suport sa blocheze aia. Cei de la ebay le blocasera dar mi-au zis sa revin la banca ptr a-mi returna banii in cont. A durat vreo luna investigatia celor de la Raiff timp in care banii au plecat de pe card iar s-au intors dar ei nu au fost in stare sa-mi explice cum s-a putut plati cu un card expirat de 5 ani fara sa verifice nimeni. Intre timp a aparut authenticatorul prin care trebuie sa autorizezi orice tranzactie facuta la care ghici ce 3 tranzactii din 5 nu cer autorizare si se fac direct :))) Tichete peste tichete la support ba ca e de la android ba ca e din cauza ca am activata amprenta si face id-ul si asta merge doar la parola am incercat tot ce ziceau si tot nu merge. Am lasat-o balta si ma descurc cum pot … nu tin bani multi in contul cu cardul respectiv sau folosesc cardurile unice de la Revolut dar eu nu m-as baza numai pe securitatea bancilor sau tehnologie ca gasesc baietii astia o portita.
Ca o observatie de final cred totusi ca banca iti va returna banii in timp ce Revolut nu prea.
Zarax, procesul de chargeback e f. bine definit de vreo 30-40 de ani, de pe vremea cand se trageau embosatele prin aparat si nu era nimic online, pe vremea aia avea banca „responsabilitati”, mai ales ca vorbeam de carduri de credit (nu debit) si practic asta era beneficiul unui serviciu pentru niste feeuri.
De cand cu noile tehnologii (plati cu telefonul, 3ds2.0, network tokens, etc), exista o gramada de cazuri cand cumparatorul primeste decline la cererea de chargeback exact pe motivul scris in printscreen (pe langa datele de pe card, tranzactia a fost confirmata cu o alta metoda pe care trebuia sa o stiti/aveti doar dvs (sms, otp, telefon, bla, bla ,bla). Practic s-a mutat riscul la cumparatori pentru 90% din tranzactii. Pe de alta parte acu poti sa iti emiti card virtual cu doua clickuri, primesti carduri gratis, feeuri de ultilizare a serviciului practic nu exista, etc, etc etc. Deci am dat „responsabilitatea bancii” de care zici tu, pe comoditate si ieftinaciune. Si asta nu are legatura cu revolut, asta e la absolut orice banca.
Zici că banca a onorat cereri de plată cu un card expirat de 5 ani?
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
ar trebui sa iti pui niste intrebari, gen „ce fac gresit de imi sunt furate cardurile peste tot?”. clar ai niste obiceiuri gresite. doar zic
Sau ai un virus/snooper pe calc
Doar fac multe tranzactii cu cardul, asa mi-e jobul. Cred ca o data la 2-300 de comercianti se intampla asta.
Nu sunt fan Revolut, il folosesc cu moderatie, dar in cazul de mai sus nu stiu daca era diferit daca folosea alt card in Apple Pay, de la o banca clasica. Ma uitam asa din scurt peste conditiile de utilizare de la BT, si am gasit aceste 2 paragrafe:
„BT nu isi asuma raspunderea pentru plati efectuate cu cardul BT inrolat in Fitbit Pay/Garmin Pay/Apple Pay/Google Pay pana cand nu ne este adusa la cunostinta producerea unui eveniment dintre cele mentionate sau pana cand nu se solicita blocarea acestui card.
Banca Transilvania nu isi asuma raspunderea pentru cazul in care cardul BT a fost utilizat pentru plati prin intermediul Fitbit Pay/Garmin Pay/Apple Pay/Google Pay in baza parolei tale care a fost utilizata de alte persoane, indiferent daca le-ai comunicat-o sau au aflat-o, in orice mod, fara acordul tau.”
de aici: https://www.bancatransilvania.ro/termeni-si-conditii-apple-pay.pdf
Deci posibil sa sa traga pe c.r si o institutie bancara din RO intr-o situatie similara ca cea din articol.
Sistemele astea de plata functioneaza facand o clona preautorizata a cardului si bazandu-se pe ce autorizare ai tu pe device (cod sau biometric) de aia poti plati contactless fara pin orice suma.
Asta e si motivul pentru care banca nu isi asuma nimic, in momentul in care device-ul de deblocat e ca si cum ai fi bagat pin-ul la card.
Nu se trage nimeni pe kur, in momentul in care inrolezi cardul la astia ti-o asumi
Cred ca raapunsul asta il primea de la orice banca.
Nu ca bancile ar fi in general niste panselute nevinovate, insa acum nu poti sa le dai banii inapoi oricarui nebun care contesta o tranzactie.
Dupa cum arata lucrurile, problema e la Apple Pay, nu la banca. Sau la el cand o fi dat Yes ca vita cand a primit mailul ala cu „un nou device vrea sa adauge cardul X la Apple Pay”.
Daca raspunsul celor de la Revolut este corect, pare ca platile au fost facute cu telefonul pe care clientul il detine.
Poate nu ma pricep foarte bine, dar inteleg ca nici macar nu exista o dovada ca Apple Pay a fost folosit de pe un alt device. Adica cineva care ii cunoaste datele de autentificare a avut acces fizic la telefonul lui.
Ce rost are articolul asta?
Prosti de genul asta, care nu stiu cum sa-si securizeze un cont/card si dupa aceea urla pe facebook sunt cu duiumul
E un public care a patit si alt public care vrea sa invete din greselile altora.
Cherry picking.
Ce rost să aibă ‘telijentule, vrem și noi ăștia mai bătrîni să învățăm de la cei pățiți (sau doar informați) să nu fim fraieriți, mai ales că unii nici nu avem cont pe FB să smiorcăim p-acolo…
Pai ce e Marinele de invatat de aici? Daca ala a autorizat Apple pay sa faca o plata de pe cardul inrolat, nu e clar ca trebuie sa se adreseze lui Apple pay sa vada unde a fost problema si cum a fost facuta plata?
Daca cineva nu intelege cum functioneaza lucrurile astea si chestii de logica, fara suparare, sa nu le foloseasca. Cred ca toate lumea poate trai facand o plata directa cu cardul pe orice site fara intermediari e genul apple pay sau gpay
Când am auzit prima dată de Revolut mi s-a părut interesant. Tocmai urma o conferință unde aveau prezentare. M-am așezat frumos în sală, decis fiind ca la final să depun cerere de adeziune.
Decizie întoarsă când am aflat că fondatorii proprietari se numesc Storonsky și Yatsenko. Banii mei nu îi încredințez unor chinezi sau ruși. Prefer capitaliștii veroși din Țările de Jos sau Austria.
Ori nenea ala e prost ori ceva e putred in Danemarca.
Apple Pay functioneaza facand o clona preautorizata a cardului PE DEVICE. Poate sa-ti sparga oricine contu de icloud (alo, activati MFA) pentru ca chiar daca sunt salvate niste informatii despre carduri acolo in momentul in care le adaugi pe un device nou (telefon, ceas, laptop) trebuie sa autorizezi cardul din nou ori prin cod primit pe sms(majoritatea bancilor) ori prin confirmare in aplicatie (revolut).
Ca sa se intample ce a zis nenea ala cineva tre sa-i fi clonat nr de telefon si sa-i fi spart contul de revolut caz in care nu mai conteaza ca era apple pay sau morti ca putea ala face ce voia acolo.
Sunt atent la toate articolele/tweeturile cu Revolut lasate de Zoso.
Povestea mea si a altor 2 cunoscuti e ca Revolut e ok, chiar il folosim. Nu sunt/suntem angajati Revolut sau asociati in vreun fel noi/familiile noastre extinse pana la rude de gradul 10 de care stim si cu care tinem legatura.
De vreo 2 ani, mi-am schimbat modul de utilizare al Revolut, spre o utilizare intensiva, insa prin urmatoarele moduri si controale:
1. Grosul banilor sta in alt cont, insa 99% din platile de zic cu zi le fac din Revolut
2. Am 2 carduri fizice asociate la Revolut (eu + sotia) + in telefon card dedicat in NFC. Eu folosesc cardul NFC, sotia il foloseste pe cel fizic la anumite servicii agreate (medici/farmacii) ca sa putem urmarii costurile punctual. Cardurile fizice la mai folosim in concedii din afara, insa de fiecare data cardul sta la noi in mana si atingem/introducem in POS. Lucru valabil cu toate cardurile fizice.
3. Mai am vreo 2 carduri virtuale generate grupate pe diverse siteuri:
3a. (card clar etichetat in Revolut) Uber/Bolt/AirBnB/Booking – nr de card e salvat in fiecare site; Cardul e blocat (freeze) din Revolut. Cand am de facut o plata intru eu in cont si-i dau „unfreeze” temporar.
3b. (card clar etichetat in Revolut) pentru vigniete BG/HU. Acelasi mod de lucru de mai sus.
4. In afara de cele de mai sus utilizez un card „virtual disposable” – adica e valabil la o singura plata apoi se invalideaza automat. Da, e o „durere” temporara sa tastez de fiecare data 16 caractere + nume + data expirare & cod de 3 cifre, insa eu sunt linistit asa. Dubiosenii de China (Aliexpress, servicii recurente la care nu stiu daca pot renunta apoi usor, ghiseul.ro, taxe primaria Brasov, platforma unde platesc online intretinerea la bloc) ati inteles voi…
5. conturi de valuta – le tin pe freeze (adica pana nu le deblochez manual din aplicatie) cardurile de mai sus NU pot trage bani din ele. Contul in valuta are sens deoarece pot schimba banii in valuta cand ii am sau cand consider ca e un curs valutar bun.
6. investitii in Bursa americana. Aici clar esti expus 100% pe banii bagati acolo. In 2 ani de zile am platit comisioane de vreo 25$ catre Revolut pentru serviciile la care apelasem. Fiecare comision fusese foarte clar aratat inainte de fiecare tranzactie. Relax pt „hateri” suma de comisioane s-a acoperit din alte castiguri.
7. „experimentat” cu crypto (non Bitcoin), momentan pierdere de 76$ relativ la cei 300$ dispus sa-i pierd de cand i-am bagat aici.
8. transferat valuta (EUR, zloti polonezi) prin IBAN/SEPA catre firme de la care am cumparat anumite produse ce nu le gaseam in RO – in Spania si Polonia si achitat vacanta de vara in Bulgaria la tour operator roman. Pentru asta ultima daca foloseam plata cu cardul in RON (de la orice banca) pierdeam 250 lei.
9. dupa ce mi-a dat Blue Air teapa cu anularea din scurt a zborurilor din Oct2022 si nu mi-a oferit banii inapoi cum promisese si cum solicitasem – am deschis caz la Revolut (prin care platisem biletele) care au apelat la Mastercard si in 50 de zile am avut 100% din banii platiti inapoi in cont. Chat-ul a fost greoi, dar s-au implicat si m-au ajutat oamenii. Sunt singurul dintre cunoscuti care si-a recuperat paguba cu BlueAir – restul au fost amanati si bancile locale…
PS: Am cont „d’ala de saraci”, gratis, fara taxe lunare ceea ce impune limite: curs valutar fara comision de max 5000 RON / luna. Amicii au din ala Plus, au venituri si nevoi mai mari …
PPS: Nu faceti ca mine, decat daca sunteti impacati cu plusurile si minusurile fiecarui serviciu.
PostPS2: Gasisem si am o solutie de rezerva in cazul in care Putin trece de Ucraina spre baltici. Adica sa mut fondurile din Revolut in alta parte.
Cu cele de mai sus eu sunt impacat ca mi-am luat precautiile necesare pentru expunerea pe care o am cu Revolut.
Aveti o propunere de o solutie similara, cel putin comparabila cu Revolut, unde sa nu am taxe lunare > 5EUR/ luna si la care ma pot inscrie cu domiciliu in RO ?
Tu ai foarte mult timp liber (card pentru fiecare serviciu blocat si deblochez eu cand am de facut plata). Valeu…
Confirm treaba cu revolutul, e foarte bun la transferul de valuta. De exemplu eu il folosesc cand ma duc in concediu, in Bulgaria. Pun euro sau lei si-i transform in leva, la curs bun, si daca-mi ramane ii transform invers, cu pierderi minime.
Pentru EUR am 2 conturi, fiecare cu cardul lui; din conturile astea nu fac plati pe Internet ever.
Daca stau sa ma gandesc bine, am 5 carduri emise de 4 banci, si 2 card-uri virtuale pentru plati pe Internet. Conturile asociate au foarte putini bani in ele, transfer in ele imediat inainte sa am nevoie, cu 2FA, respectiv au limita de suma zilnica, si in plus sta dezactivat.
Am un singur card inrolat in Apple Pay, cel virtual de Revolut, unde sunt foarte putini bani in cont (plata parcare si mici cumparaturi).
Pentru site-uri dubioase folosesc card virtual de unica folosinta. Asa am platit pentru o licenta de Win10, si-am observat ca ala voia sa traga ceva Yuani -> tranzactia i-a fost refuzata.
Morala: nu va tineti toate ouale in acelasi cos.
Ariele cat timp liber ai, o sa mori foarte batran. E farmacie acolo la tine :))
Evreu tot evreu. La lauder acolo asa te-au invatat, ca pentru a ajunge in tarile baltice putin tre sa treaca de ucraina. Stai linistit, oricat ar vrea decalotatii tai cu perciuni sa treaca, n-o sa treaca.
Posibil ca pe la un chef sa fi baut omul ceva mai mult, s-a jucat cu telefonul, a vazut altcineva pin-ul de la Revolut. A cerut scurt imprumut telefonul de la omul nostru sa dea un telefon ca a lui e mort si in 2-3 minute a rezolvat inrolarea cardului in dispozitivul lui, stergand si notificariile sau email /sms-ul venit pentru confirmare.
Poate părea amuzant, dar e cea mai posibilă variantă.
L-am cunoscut personal pe Marc (o dată) și am vorbit la telefon de mai multe ori cu el pe vremea in care lucra la AdRoll ca account manager. Mi-a lăsat impresia unui om foarte credul și încrezător în oameni, plus early technology adopter de orice gadget și serviciu cu putință (era foarte mândru de asta).
Eu personal folosesc Revolut de mult timp, dar niciodată nu am ținut sume mari in cont. Am avut în schimb rulaj mare, din foarte multe plăți mici. In plus, sunt client Metal de când a apărut. Probabil de-asta când am avut singurul incident de securitate, Revolut a rezolvat totul instant. Nu a fost o problemă de securitate, ci neatenție din partea mea. Am scos 1000 lei de la un bancomat și din cauza unei combinații de factori (foarte obosit, bancomat care se mișca extrem de încet, am fost strigat de vizavi de un cunoscut) am scos doar cardul din bancomat, iar banii i-am lăsat acolo. Nu știu dacă bancomatul i-a retras, sau daca cineva a trecut pe-acolo și i-a luat. Am contactat Revolut, am explicat situația în detaliu, ei mi-au rambursat banii instant și au zis că o să discute cu banca care deține bancomatul (Libra) sa recupereze banii. Nu am idee daca au rezolvat pe partea lor, dar jos pălăria că au înțeles imediat că nu aș fi încercat să ii fraudez cu 1000 lei.
Și versiunea TL;DR :
– nu țineți sume mari in contul Revolut, au masuri de securitate mai relaxate decât băncile clasice
– dacă sunteți client vechi și suma pierdută din orice motiv e relativ mică, suportul de clienți o să vă ajute fara probleme
– grija mare față de cui oferiți acces la telefon, sau față de mesajele de securitate pe care le primiți (înrolare de new device, cont accesat de la o locație nouă, etc.)
alt mihai, ti-am dat un degetel rosu pentru faza cu bancomatul.
ai facut o romaneasca si te mai si lauzi cu ea in gura mare.
solutia corecta in cazul tau era sa te interesezi la banca daca banii au fost retrasi de bancomat si in final si-au regasit drumul la tine in cont si daca nu, aia e, prostia ta, paguba ta.
lasa sa plateasca banca, ca are de unde. si dupa aia ne plangem de dobanzi si alte magarii facute de banci.
si daca as vrea sa fiu rau as putea spune ca ai facut exact ce e probabil sa fi facut si asta. ai luat banii si i-ai pierdut la pacanele. si mai bine sa plateasca altii decat tu…
@theblack și eu ți-am dat un down-vote. Îți spun și de ce.
1. Comentariul meu era deja kilometric, așa că nu am intrat în detalii. Pentru oameni rău intenționați ca tine o să fac un efort și o să adaug niste explicații.
2. Când mi-am dat seama ce prostie am făcut m-am întors și am intrat la sucursala Libra. Le-am explicat ce s-a întâmplat și le-am spus și că sunt client business al lor. Mi-au spus că nu pot face nimic pentru că deși sunt client business al lor, nu e cardul emis de ei și mi-au spus sa discut cu Revolut, iar Revolut ii va contacta pe ei.
2. Fix asta am făcut. Le-am spus cu subiect și predicat celor de la Revolut ce s-a întâmplat. Nu am spus că e problema lor nici un moment, doar i-am rugat sa ii contacteze pe cei de la Libra sa verifice dacă banii au fost retrași de bancomat.
3. Revolut s-au oferit să îmi crediteze înapoi banii înainte să verifice cu cei de la Libra. NU AM CERUT EU ASTA. Bănuiesc că atunci când ești client de X ani și le-ai produs Y profit de-a-lungul anilor, au ceva politici de retention/client satisfaction. 1000 lei era un scuipat în ocean față de cat au câștigat ei de pe urma mea peste ani.
4. Banii retrași de bancomat nu revin la tine ca-n povești, așteptând pe fotoliu. Trebuie să discuți cu banca care deține bancomatul și care poate verifica intrările și ieșirile.
5. In cazul in care banii s-au întors în bancomatul Libra, ar fi rămas la ei. Fiind client business al Libra, le-am platit comisioane de mi-au ieșit pe nas. Sub nici o formă nu voiam să le las nici 1 leu in plus. Daca banii aia știam sigur că i-a luat vreun amărât (sau realmente oricine în afară de o corporație care a profitat de pe urma mea suficient), as fi fost muuuuult mai fericit decât dacă ar fi rămas la Libra.
6. Cine nu e analfabet funcțional, înțelege printre rânduri că nu m-aș bucura să fur 1000 lei.
Scopul comentariului meu pare că ți-a scăpat cu totul, așa că o să-l simplific:
– fiți atenți la telefon/mesaje, un moment de neatenție te poate costa
– Revolut nu sunt nici diavolul, dar nici cea mai bună companie din istorie. Se poarta frumos cu tine cu precădere dacă ești un client profitabil. Chestia asta se aplică la aproape orice altă companie.
daca ai avut timp sa citesti si comentariul meu de mai jos nu te-ai mai supara degeaba pe sat.
in primul comentariu ai omis o gramada de detalii cat se poate de importante. ai revenit cu ele. e si esti ok.
revolut nu e pentru atehnici, punct.
Scuze, cred ca de la semnele grafice puse pe post de ghilimele, s-a pierdut continutul:
Quote Wikipedia:
Revolut was founded on 1 July 2015 by Nikolay Storonsky from Russia and Vlad Yatsenko from Ukraine. Storonsky was born into the family of a senior Gazprom manager (…) Nikolay Mironovich Storonsky (…) Deputy General Director of Science for natural gas research institute Gazprom Promgaz since 2017, and First Deputy General Director for Science Gazprom Promgaz OAO. Storonsky studied for a master’s degree in physics at the Moscow Institute of Physics and Technology, and during this time became a state champion swimmer. He completed a separate masters in economics at New Economic School in Moscow. (…) At the age of 20, Storonsky emigrated to the United Kingdom and acquired British citizenship.
Și morala?
Morala cred ca se vrea ceva de genul „e rus, e rau, evita” insa in acelasi timp cand un roman ar fi etichetat in mod similar „e rrom/suedej , e rau, evita” ne cam oparim.
Ce a scapat multora, inclusiv mie din ce scrie pe Wiki: Since Revolut does not have UK bank status, it does not reimburse victims of authorized push payment fraud. Nasol pt #Brexit , insa ok pt EU prin liceenta bancara din Lituania
@Marinel
@Ariel
Morala era „atenție, posibilă conservă KGB”.
Dar m-am gândit că n-are rost să dau și citate de la articolul Wiki despre ‘sleeper agents’, că p-aici, pe la domnu’ Vali, intră băieți isteți, cu școală, care știu să citească și printre rândurile unui CV…
Altfel, interesantă gândirea lui Ariel: vede generalizare unde nu există și invită a priori la deschidere și sentimente umane… Frumos. Rusia a atacat Ucraina (cu ruși, nota bene!), dar noi ar trebui să fim mai circumspecți față de posibilii agenți de influență ai Moscovei doar după ce generalii lui Putin vor da câteva atomice peste țara vecină, corect?
@S.S.
Asa e „pa net”, daca nu pui tu punctul pe i si lasi idee in aer fiecare va intelege ce poate. Acum ca ai intrat mai in detaliu imi confirmi ca aveam dreptate in ce scriam „e rus, e rau – poate e KGB sau legat de ei, deci , evita” !
Ce e oblic, e adaugire fata de comentariul meu anterior.
Iti cer ajutorul sa inteleg alte 2 lucruri:
A) trebuie sa ne ferim doar de KGB / FSB ? – nimic de Mossad, CIA, SRI (sar’mana) ? – pe astia cum ii identificam ?
B) la ce „sursa de adevar” trebuie sa apelam ca sa stim de ce persoane sa ne ferim ?
Уважаемый агент КГБ, пожалуйста, обратите внимание, что я был „дружелюбен” по отношению к CCCP.
Am vazut zeci de dispute de genul… in majoritatea cazurilor, prostia e la client.
Prima intrebare care se pune cand se intitaza chargeback – „ati avut cardul la Dv. la momentul tranzactiei?
Multi pun botul la chestii de 2 euro si nu isi dau seama ca preautorizeaza tranzactii ulterioare frauduloase.
Multi se trezesc ca, dupa ce reclama la politie, nepotelul a platit vreo 30 de jocuri in apple store sau a facut vreun abonament declansand o avalansa de plati recurente..
In majoritatea cazurilor in care tranzactia e cu autentificare si autorizare din partea clientului, se refuza initierea de chargeback..
In cazul disputelor, banca e doar un intermediar. investigarea finala o face Mastercard sau VISA.
Când mi-am luat apartamentul si trebuia să schimb euro in lei, mai multi amici, „schimbă, bro, pe revolut”. Cred ca si acum umblam după adeverinte ca sa imi deblocheze banii.
bro am schimbat prin Revolut de a sarit in sus. N-am avut nicio problema
De ce naiba sa schimb pe revolut? La sume mari (apartament) banca negociaza cursul de schimb deci nu prea iesi mai bine pe revolut niciodata.
Negociaza = iti da un curs mai bun decat la casa de schimb, nu se face o negociere la ca piata
Lumea mai si minte. „Nu stiu, eu n-am platit, eu n-am lasat telefonul pe masa si a cumparat gagica/tovarasul”.
Hai să zic și eu o poveste cu Revolut, dar despre Raiffeisen.
Având niște încasări în dolari, ca să evit cursul prietenos de la Raiffeisen, folosesc de mai mulți ani Revolut. Transfer lunar bani cu cardul USD Raiff în Revolut și îi folosesc de acolo. N-am avut nicio problemă până acum din cele menționate.
Acum vreo săptămână, am vrut să transfer iar o sumă ceva mai mare ca de obicei. Transferul nu s-a făcut, mesajul de eroare de la Revolut zicea că acel card USD nu e activat și să vorbesc la banca mea. Evident cardul era activat și fusese folosit înainte în același scop.
Sun la Raiffeisen și vorbesc cu plictisită, care-mi spune că la ei în sistem nu se vede niciun transfer refuzat, cardul e în regulă și să vorbesc la Revolut.
Intru pe chat cu Revolut, Ben îmi zice că la ei nu e nicio problemă și că totuși trebuie să discut cu banca.
Sun iar la Raiffeisen, am dat de cineva mai implicat, mi-a zis că se văd transferurile eșuate și că deschide un tichet… etc.
După vreo două zile, îmi vine răspuns pe e-mail de la Raiffeisen:
„Am efectuat deblocarea tranzactiilor pentru cardul cu seria ****** catre terminalul/comerciantul mentionat.
Va adresam rugamintea, ca din motive ce tin de siguranta contului, ca dupa finalizarea platilor catre acest comerciant, sa reveniti cu o noua sesizare pentru stergerea cardului de pe lista de exceptii.
Conform politicilor Bancii […] Banca are dreptul si obligatia (daca este necesar), sa restrictioneze accesul la tranzactionarea prin intermediul cardurilor emise pe anumite site-uri. Aplicam acest tip de masuri tocmai pentru a proteja detinatorii de card de actiuni frauduloase.”
Adică – deși faceți această tranzacție lunar de câțiva ani, chiar dacă tranzacția e autorizată prin SmartTokenu’ vieții, v-am blocat cardul fără să vă anunțăm. Vi-l deblocăm acum, dar reveniți cu o cerere ca să vi-l blocăm din nou.
Mă doare creierul și acum.
Pai e simplu – ei se apara de potentiale chargebacks. Din pacate transferul catre revolut apare ca si plata terminal (POS) nu ca si transfer interbancar (SWIFT de obicei).
Imi amintesc si eu o situatie avuta cu plata catre un hotel prin booking. Incearca cei de la hotel sa blocheze suma si nu reusesc, sun la banca sa vad ce se intampla si imi zic ca acel POS de pe care s-a incercat blocarea sumei din cont e marcat in sistem ca potential risc de overcharge si ei nu permit tranzactii catre acel POS. Acum daca nu stiam hotelul renuntam, dar cum am tot fost acolo stiam ca unele servicii se platesc la checkout. Unora batuti in cap li se pare overcharge, reclamand catre banciile lor acest lucru. Ideea e ca am rezolvat cu Revolut. Ei probabil nu au acces la lista neagra de POS-uri, sau risk-managment superficial si au acceptat tranzactia. Mi-a fost putina teama totusi sa pun 2000 euro in contul Revolut, mai ales dupa toate discutiile de pe aici.
Eu sunt mai semi-tehnic asa, dar invat
Am citit comentariile si vad niste scenarii SF in care si CIA-ul cred ca s-ar incurca (de tipul: spart revolut, spart apple pay, clonat sim, spart telefon ca sa stearga sms-uri de confirmare). Cine e capabil sa sincronizeze atat de multe hack-uri nu o sa o foloseasca la a cumpara niste bilete de avion (care btw se pot track-ui).
Deci cu siguranta avem fie:
1. ala a vrut niste bielete de avion mocca
2. e un mecanism infinit mai simplu prin care hotii actioneaza
Ma duc in Ibitza, sparg 10000 de euro in weekend prizand coca dintre-bucile unei negrese. Luni ma trezesc din betie si … ce am facut ? Cum o scot la capat ? Merg la la sectorist si dau o declaratie pe genunchi pe propria raspundere in care scriu ca prin minune si hackers mi-au disparut bani din cont. Apoi trimit hartia igienica(declaratia) catre apple pay si catre revolut/ing/brd/cec/etc si cer banii inapoi ca manele. Apoi ii amenint ca vreau banii inapoi apoi chiar trec la fapte si ma plang pe forumuri. Da toate amanuntele coae ! Cum s-a intamplat ? Nu ai avut limita de spending ? Nu ai primit notificari ?
Nu doar ca nu a avut limita de spending sau notificari, dar probabil a si aprobat plata prin autentificare biometrica sau prin parola.
QED :))))))
mai citind o data articolul, comentariile si postarea originala constat ca lipsesc multe detalii importante.
el unde se afla in momentul tranzactiei? o poate dovedi? de unde s-a efectuat tranzactia? online sau fizic la casierie?biletele de avion sunt de unde pana unde? ce nume e scris pe ele?
ce metode de securitate foloseste? cine mai are acces la iphoneul lui? ce aplicatii mai are instalate?
ce site-uri frecventeaza? a mai facut plati catre site-uri dubioase?
si daca chiar e o frauda la mijloc de ce se smiorcaie pe facebook in l8c sa se duca la politie care ar fi obtinut toate detaliile de mai sus in cel mai scurt timp?
Răspunsul de la Revolut e just. E la fel cu ce se întâmplă dacă ai face aceeași chestie cu orice banca pentru ca plata presupus frauduloasa nu s-a făcut direct cu cardul și 3d secure cu prin contul de Apple.
Tu preautorizezi Apple sa finalizeze tranzacții în numele tău, practic completează tot procesul în numele tău.
Nu a spart nimeni contul de Revolut, nu a luat nimeni cardul…. cel mult e problema Apple.