Nissan Juke 1.6 CVT review

Dacă Sportage și 500 sunt mașinile noastre, Juke, Captur – 1.2 EDC (săptămâna viitoare) și Micra 1.2 CVT (o să vină și ea) sunt mașinile firmei și sunt conduse de altcineva. Juke este genul de mașină love-it or hate-it, nu prea există reacție intermediară.

Costuri

Mașina a fost 18.500, motor benzină, 1,6 CVT, echipare N-Connecta + pachetul personalizare exterioară + cotieră + încălzire în scaune. Prima revizie 850 lei. Consum în București 9%, exterior 6%. Combinația 1,6 CVT nu mai este disponibilă, urmează să pună noul motor de 1.3 Turbo. Nu se știe încă dacă va veni cu EDC ca la Captur/Clio/Megane/Kadjar sau Nissan va avea altceva pe Juke/Qashqai/X-Trail. Motorul vine cu 140 și 160 CP.

Al doilea Juke l-am luat cu 17.000, echipare ușor inferioară, a fost o lichidare de stoc, că motorul a fost scos din fabricație, a trebuit să aleg ce era pe stoc. La a doua lipsesc senzorul de lumină/ploaie, oglinzi electrice încălzite, are cheie nu buton pornire și jantele standard pe 17 (mai comode), nu cele speciale (mai sexy) pe 18.

The Good

Mașina arată mult mai frumos în realitate decât în poze, toată lumea întoarce capul după ea. Când m-am oprit la benzinărie să-i fac plinul după ce am luat-o de la dealer, se strânseseră în jurul ei toți angajații și clienții.

Calitatea materialelor este superioară, inclusiv față de Sportage (generația 2010-2016), finisajele sunt mult mai îngrijite. Portbagaj imens față de cât de mică pare mașina în spate, are 2 etaje (350 litri etajul 1 și 400 ambele). Poziția la condus este foarte confortabilă, vizibilitatea excelentă, scaunele sunt foarte comode – chiar și fără reglaj lombar. De altfel, ceea ce m-a surprins la această mașină de la test-drive a fost vizibilitatea. Eu veneam de pe mașini cu vizibilitate proastă, când m-am urcat în Juke m-am simțit ca-ntr-un acvariu. Efectiv vezi tot, în orice direcție. Chiar și oglinzile laterale sunt mari, iar deși luneta este mică, vizibilitatea în spate este ok, probabil este un unghi inspirat. Nu am mai întâlnit același lucru decât la X-Trail.

Direcția este foarte fermă (este tipic Nissan) dar precisă, iar feedbackul bun. CVT este foarte interesant ca sistem de cutie automată, e ciudat la început să vezi cum turațiile cresc sau scad fără să simți acel „schimb de viteză”. După ce te obișnuiești, ți se par ciudate celelalte cutii, CVT fiind mai apropiat de un comportament normal al motorului (am mai condus CVT pe Micra, motor în 3 pistoane, și un test drive cu X-Trail, 2.0 Diesel).

Motorul este clasic, aspirat, pare leneș pentru cineva venit de pe 2.0 DSL, dar este OK dacă te înveți să-l conduci. Are 117 CP, care sunt mai mult decât suficienți pentru cât de grea e mașina. Nu are chiar dinamica unui motor turbo, însă te poți baza pe el că nu te lasă la greu. La depășiri se descurcă, nu are nevoie de mult spațiu, reacționează bine la kickdown.

În interior toate butoanele sunt așezate logic, nu cauți nimic când te muți dintr-o altă mașină, totul este acolo unde trebuie.

The Bad

Pedala de accelerație mi se pare cam moale, foarte ușor apeși mai mult decât trebuie și supraturezi inutil motorul. E probabil o chestie de obișnuință. Nu sunt multe spații de depozitare, „buzunarele” ușilor sunt înguste, abia intră o sticlă de 0,5. După montarea cotierei ai acces dificil la pus și scos centura de siguranță. În spate nu prea are loc o persoană înaltă (la 1,80, eu lovesc cu capul de plafon, care este înclinat abrupt la partea din spate, dar la genunchi e ok) și doar 2 persoane pot sta comod.

The Ugly

Ambele mașini au schimbat până acum parbrizul. Cred că unghiul parbrizului este unul care face ca orice pietricică să aibă consecințe.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

87 comentarii

  1. The Ugly – Nissan Juke

    10
    • Cea mai tare a fost aia de la benzinarie, unde TOTI angajatii si TOTI clientii au venit in jurul masinii! Doar daca era in Teleorman! Dar, cine stie, or fi crezut ca e ,,uratenia pamantului!,,

      10
    • @Ady: #băbăiatule, în Teleorman nici nu se știe ce-i aia Nissan. Acolo e doar germane, full fără piele, care nu bat și nu troncăne.

      00
    • te duci acolo cu o tesla, te scuipă aia.

  2. Multumesc aluia de la bmw care a inventat joystick-ul si celor care au inceput sa ii ia exemplul…

    00
  3. „toată lumea întoarce capul după ea” – nu neaparat din admiratie…

    10
  4. Plm, CVT nu este o cutie automată.
    „Pedala de accelerație mi se pare cam moale, foarte ușor apeși mai mult decât trebuie și supraturezi inutil motorul.” Asa fac toate masinile cu transmisie variabila continua…

    00
    • Plm, CVT nu este o cutie automată.

      Plm, chiar e automata.

      Asa fac toate masinile cu transmisie variabila continua…

      Nope.

      00
    • Nup, nu e o cutie automată, e variabilă continuă, nu stau să explic tehnică.
      Crede-mă, am condus toate CVTurile posibile, chiar și alea de pe hibride…

      00
    • Boss, e cutie automata in sensul ca nu sta soferul sa schimbe rapoartele, intelegi? Altfel, e evident ca e alta tehnologie fata de automata „traditionala” (cu convertor de cuplu) sau fata de DSG. Dar tot automate sunt, ca nu mai e nevoie de interventia soferului.

      00
    • Boss, CVT nu are rapoarte ca o cutie automata, parca ii aud pe aia cu hidramata lor. Sa mor, mai ia si citeste altceva in afara de 4tunning.
      După cum spune și numele, transmisiile cu variație continuă (CVT), comparativ cu transmisiile cu rapoarte fixe, își modifică raportul de transmitere continuu între o valoare minimă și maximă. Transmisiile clasice mecanice, fie că sunt automate sau manuale, au un număr finit de rapoarte iar schimbarea acestora se face în salturi. Teoretic o transmisie cu variație continuă are un număr infinit de rapoarte.

      00
    • @emi
      Boss, faci tot posibilul sa te afunzi in penibil. Serios. Nu te mai gandi cum schimba rapoartele sau daca are sau nu roti dintate, ca nu aia o face automata, ci faptul ca schimba raportul de transmisie fara interventia soferului, in pula lu’ cristos.

      De pe dexonline citire:

      Aparat care efectuează o anumită operațiune fără intervenția omului.

      00
    • deci children, ca sa zic asa am cvt pe audi – multitronic and shit, sigur dc o calci usor nu se simte din cauza variatiei continue schimbarea pinioanleor, pozitiei lor ca sa fiu mai exact. Dar daca ai 100 de exemplu si ii dai kick down iti „retrogradeaza” 2 trepte virtuale, simti ca „schimba” ca se schimba pozitia lor ca la una automata clasica fara smuciturile de rigoare.
      Vitezele sunt acolo sie normal sa fie, doar ca nu exista fizic ci doar pozitia pinioanelor se schimba ca la bicicleta sa fiu mai explicit.

      00
  5. „Prima revizie 850 lei” Tu vorbesti serios? I-au schimbat alternatorul sau ce ??
    In conditiile in care uleiul + filtrele pe epiesa.ro nu depasesc 150 lei, iar manopera cat sa mai fie ???

    00
    • 700?…

      00
    • Asa se pare. 700 lei pentru ca i-au turnat un bidon de ulei in motor si i-au schimbat 2 filtre.

      00
    • Pe epiesa sunt aftermarket, nu originale OEM. Filtru de aer la motor e lejer 100lei la reprezentanta

      00
    • @George, te-ai uitat fix la filtrele pentru modelul ăsta? La mașina mea până anul ăsta nu au existat filtre de aer AM, de exemplu, iar cele OE costă aprox. 500 lei. :) Da, de aer.

      00
    • Dragă George, te invit la Honda la reprezentanță, unde uleiul e 20 euro litrul, iar manopera aproape 50 euro ora. Plus TVA. Revizia anuală cu schimbare de consumabile circa 400 euro. :)

      00
    • La megane nu am prinz revizie sub 500, la Hyundai putin peste cam 600 asa.

      00
    • @George, nu toată lumea face reviziile la colțul blocului cu Untelemn de la Bunica luat de la Cora la ofertă.

      00
    • Dacia Duster, An 2014. Filtru de ulei, Filtru de motorina, Ulei (5L) + manopera = 860 lei la reprezentanta :)

      00
    • @George ce fel de consumabile cumperi ca sa ajungi la 150 de lei ?
      4 litri ulei + filtru aer + filtru ulei + filtru habitaclu

      Eu numai pe ulei dau mai mult de atat (luat de pe e-piesa, nu de la reprezentanta)

      00
    • i-au pus filtre ceramice

      00
    • OEM – sau cum sa le luam mai multi bani la prosti.

      00
    • Hai nu va mai … pe voi, de parca voi n-ati platit ~10 milioane la revizie niciodata!

      Hyundai Accent – 2007, primele revizii porneau de la 1400 de lei, la Tiriac Auto.
      Asta e povestea cu chinezariile: pret de achizitie mic, cost de intretinere mare, in raport cu valoarea masinii.

      00
    • @Ionut: vorbesti prostii in legatura cu Honda sau poate e vreo reprezentanta secreta pe care o stii numai tu. La Asko e intre 800 si 900 de lei revizia, cel putin la noul Civic 1.5t. Stiu asta fiindca am facut-o personal, mi-e lene sa ma duc dupa facturi sa iti dau cifra exacta, dar e sub 900 de lei. Si din ce am auzit la Honda Nord e putin mai ieftina. Posibil sa fie putin mai mult pentru CR-V dar in niciun caz nu se apropie de 400E.

      00
    • Reviziile la reprezentanta sunt scumpe la toate marcile. Mai bine nu te zgarcesti la revizii, pentru ca o masina intretinuta prost se va strica mai repede.

      Am avut si Dacie noua; faza e ca mai bine te mai cauti de bani si iei ceva mai acatarii gen Mercedes, BMW, Audi, ca reviziile te vor costa la fel. Basca masina te va tine mai mult.

      00
    • @Demirel, habar nu ai ce înseamnă OEM, dar scrii platitudini pe internet. Ia matale de caută de la ce vin OE, OEM și AM, că o să ai o surpriză.

      00
  6. Sunt curios de pe ce masina ai trecut la Nissan Juke daca ti se pare „calitatea materialelor superioara”.

    00
  7. Deci numai balarii in review-ul asta ….

    „Portbagaj imens față de cât de mică pare” fratzywear, o prietena foarte buna si-a cumparat in 2017 Nissan 1.6 cvt nou , am facut 4 insi un drum la mare si am stat cu bagajele in brate…. portbagajul ala este fix cat la ford fiesta de exemplu.

    „Calitatea materialelor este superioară, inclusiv față de Sportage” – pe dracu! Un plastic infect ca la logan, doar ca putin mai lucios.

    „scaunele sunt foarte comode” – ai uitat sa pui un „in” in fata la comode

    „CVT este foarte interesant” – pentru oras da. Pentru mers in afara – te rogi la cel de sus ca sa accelereze masina, inclusiv pe modul sport care e doar pt. decor. Cu matiz ai zvac mult mai mare.

    Ce pareri am eu despre Juke: este foarte urata, foarte mica si foarte lenesa. Imi pare rau dar mai mult nu vad in masina asta. Singurul avantaj este garda la sol ridicata, atat.

    00
  8. CVT nu e cutie automata. E un ansamblu de curele si fulii cu circumferinta variabila in functie de turatie. Toate bune pina incep sa se duca curelele (si se duc repede) si sa faca santuri pe fulii. Am vazut asta in urma cu 37 ani la o motoreta Push-Camino, Renault a descoperit-o abia acum citiva ani.
    Inutil sa mai zic de comparatia cu DSG de la Golf 5 (care are 11 ani deja)…

    00
    • CVT de pe motoretă nu e același cu CVT de pe mașini, la fel cum nici CVT de pe mașini nu e același cu CVT de pe tancurile armatei japoneze.

      00
    • Și să mă scuzi, dar suntem în 2018, de 37 de ani încoace s-o mai fi schimbat în bine tehnologia, nu crezi?

      00
    • #Ionut
      Nu numai principiul e acelasi… La „mobra” aia frantuzeasca (!) era fulia de pe motor, cu o fata mobila deplasata axial de 6 role ce se distantau centrifugal, iar diferenta de curea datorata maririi circumferintei era recuperata de la reductorul rotii unde fata mobila a fuliei era presata de un arc. La tractorasele astea cu 1.6 sau 1.3 sint 2 curele cu insertii metalice dar la fel de pacatoase. Te-ai interesat la ce kilometraj se schimba?

      00
  9. consum 9% in bucuresti ? never !!!!

    00
  10. E exact cum ai zis, hate it or love it. Am condus prima generatie acum 4 ani, rental, dotari stock. Portbagajul e mic, nu am avut loc pt 3 trollere normale ca dimensiuni. E o masina de oras cu o pozitie mai inalta de condus in rest nimic sa te dea pe spate, cel putin la versiunea cu care am mers eu.

    00
  11. Reviziile sunt subiect tabu. La A6 mi-au cerut 2600 lei la reprezentanta. In regim propriu ar fi maxim 800-900 lei la un service normal. Practica gen preturi ca in restul Europei, doar ca salariile sunt „romanesti”.

    00
    • A6 e masina de lux. La ce te asteptai? La preturi ca la Logan?

      00
    • A6 e mașină premium, nu lux. Apropo, îmi pare rău că ești sărac, dacă crezi asta.
      2 și cel mai important, putea să fie și Logan, omul menționa diferența între regim.propriu și reprezentanță, respectiv 900 lei vs 2600. Acestea erau informațiile relevante. Doar că…

      00
    • In fata biroului era azi un audi din asta cu revizia „la un service normal”, ii „incalzea motorul”. Fum, miros, trepidatii, tot tacamul.

      Ne scremem sa tragem de 10.000 – 15.000 euro cat se poate, inchidem ochii si ne luam niste gioarse, dupa care cand esti lovit de costul de intretinere si se rupe firul. Cand apare ceva in bord deconectam martorul, DPF= lol, cauciucuri resapate, revizia la „baieti”, placute „ca de firma” de la unii care „faci si pentru audi” da vand si pe alixpress cutia nebranduita.

      00
    • @alxzen, esti hater. Acea revizie ma duce capu sa o fac si eu. Am afirmat ceva legat de costuri si atat. Inca fac reviziile la reprezentanta, doar ca sa am istoric. Cand i-o voi vinde unui corentat de acest gen, sa justific pretul de 20k euro.

      00
    • Si cum arata o revizie la tine un curte de obicei? Intreb pentru in prieten.

      Filtre si ulei? La ultima revizie am schimbat bujiile, la viitoarea probabil placutele. Si asta te descurci sa faci si singur?

      00
  12. Nissan Joke, o numeam eu, pana m-am urcat intr-una. Hai sa spunem ca mi-am schimbat complet conceptia asupra lui Juke. E o masina interesanta.

    00
  13. In numele acestei masini s-a gresit o litera. Ar fi trebuit sa se numeasca joke.

    00
  14. NOU
    #54

    Doamne fereste!

    00
  15. Imi place ca omul are o parere in conditiile in care a condus masina, iar mai apoi in comentarii vin destepti care probabil au vazut-o in poze sa il contrazica.

    00
  16. Nisan juke asta mi se pare din categoria:
    – Sefu, gata am terminat masina. Asa arata.
    – Dar nakamura (whatever) unde pula mea is farurile? Nu are faruri.
    – Aaaaa. Da . Am uitat. Le pun acum (desenand doua chestii ampulea,sa fie).
    – A. Buuun. Bag-o in productie.

    00
  17. Asta e cea mai oribila masina creata pana in 2018. Si are toate sansele sa ramana in top mult timp. Te uiti la ea ca la accident.

    00
  18. Nissan Juke 2016 – Tekna 1.6 DIG-T 190CP CVT Xtronic-M7 4WD

    Consum in oras: 14
    Consum mediu: 10
    Consum extraurban: 8

    Cost prima revizie: 900lei la Cobalcescu Splai.

    Masina este pentru doua persoane + bagaje. 4 persoane (doua familii) + bagaje – e complicat, nu recomand. 4-5 persoane fara bagaje, da.
    Are 4WD cu 3 moduri selectabile: 2WD, AWD-V, AWD, pe serpentine merge ca pe sine (AWD-V).
    https://www.youtube.com/watch?v=LJXHeVws5oE
    La kickdown trebuie sa tii bine volanul. Este o masina foarte fun de condus.

    00
    • ME WANTS!!!

    • Cand ajung prin BV cu Juke-ul iti dau Nismo-ul meu sa il conduci. Are doar 20 de cai in plus fata de cel din comentatiul lui Gex. Consumul este pe acolo, masina este foarte inghesuita, daca e 4×4 in portbagaj nu incape nici un chinez pitic transat.
      E foarte manevrabila, si daca o lasi un pic mai pe pamant te arunci cu ea si cu mai mult curaj in viraje. CVT este de exceptie configurat pe varianta DIG-T 190 si Nismo.
      La kcikdown are torque steer spre stanga destul de sesizant, in 4×4 nu se mai simte asa tare. Eu am avut o perioada si un Ecutek care ii ridica puterea spre 245Cp (nu am masurat pe dino) dar l-am dezactivat din cauza consumului mare urban (19-20 la suta).

      00
    • aștept cu nerăbdare :D

  19. Ba, nu vreau sa fiu eu de cacat, dar e URATA CU SPUMA MARII!

    00
  20. Legat de remarca cu parbrizul: La Nissan Qashqai am schimbat pana acum de 2 ori parbrizul in doar 30.000 Km parcursi. De fiecare data o pietricica mica a provocat in scurt timp o ditamai fisura. Masina este excelenta dar asta cu parbrizul chiar este o problema , ori calitatea parbrizului in sine nu e buna ori unghiul dupa cum spuneai in articol – habar nu am. Problema este ca exista gasca aia de senzori de pe oglinda (senzor de apropiere fata de masina din fata, senzorul de indicatoare rutiere etc etc) si trebuie corect calibrati dupa schimbarea parbrizului, nu este chiar o joaca de copii. Pana la Nissan, am condus alte masini circa 700.000 km si niciodata nu am avut parbrizul fisurat…
    Repet, este o masina super, sunt foarte multumit cu exceptia acestei probleme.

    00
  21. Consola centrală arată ca o combină audio furata si trimisa in Romania dupa revolutie.

    00
  22. Imi permit si eu o concluzie: o prostie, pentru femei sau gay!

    00
  23. consider mașina doar o chestie care să te ducă din a în b în condiții de siguranță, confort și pe ultimul loc rapiditate (să meargă decent pe autostradă la un 120-140kmh constant)

    în general mă doare-n pix cum arată.

    băi dar unele parcă intenționat le-au făcut să-ți creeze repulsie.

    pe bune, niște puleți au luat bani grei ca să design-uie târâtura asta la care nu te poți uita fără să te doară ochii: nicio linie nu se leagă cursiv de alta, nu există fluididate, echilibru, cursivitate, eleganță, proporții. E o struțocămilă care n-ar fi trebuit să treacă NICIODATĂ de faza de desen în forma asta.

    Știind că majoritatea oamenilor cumpără emotiv/irațional oare ce plm a fost în capul ălora care i-au dat undă verde??

    în continuare sunt uimit de prostia umană

    00
    • Nu este chiar asa…
      Sunt multe masini pe segmentul asta de piata, iar cei de la Nissan au incercat sa vina cu un design diferit in speranta ca vor prinde la clienti care vor ceva diferit.
      Si se pare ca au reusit: vanzarile sunt rezonabile, iar cei care le conduc se declara multumiti.

      00
    • @mobutu ai dreptate in fiecare cuvant. Masina mai urata n-am vazut, poate alea din topul celor mai urate masini gen Fiat Multipla sau altele. Ce sa zici.. unora le place!

      00
    • Exista piata si pentru asa ceva, la fel cum exista piata si pentru puţe care beau limonada din borcane cu pai.

      00
  24. E mai faina decat Fiat 500.

    00
  25. Din cate am vazut eu, si se observa si in poza cu bordul, interiorul la Nissan este departe de a fi premium. Cum bine spunea cineva mai sus, plasticul ala e de Logan. Mi se pare o masina prea scumpa pentru un interior ca ala.

    00
  26. Mă gândeam să-ți trimit și eu review cu Honda mea rară (3 bucăți vândute în România pe echiparea asta, a zis de la reprezentanță, din care doi suntem în București), dar când văd câți specialiști sunt în comentarii… ăștia mă desființează după două fraze, chit că nu au condus așa ceva. :D Poate dacă ajung prin Brașov și scap de nevastă juma de oră, te anunț, să scrii tu și să-ți umple ție frigiderul simpaticii ăștia. :D

    00
  27. Stimați specialiști va rog sa recomandați o masina serioasa sh ptr o familie cu trei copii mici la casa, adică unde zilnic e nevoie de carat cate ceva. Ma gândesc la un Transporter sau Vito că de astea vad des pe strada, vreau modelul cu 6 locuri si spatiu acoperit însoare nu cu bena și obloane, nu vanuri, nu suvuri. Am deja un L200 din 2007 dar isi arata vârstă și e cam înghesuit ptr ce îmi trebuie oricum vreau să-i pasez doamnei care a reușit să-și incendieze 525-ul când l-a lăsat parcat pe iarba uscată, din fericire fara victime colaterale de vreun fel, asigurarea să trăiască. Deci din alea doua spre ce mă uit? Ceva de 4-5 ani s-o mai țin și eu cam tot atât. Ms stima.

    00
    • 525-ul fiind …ce?

      00
    • Nu stiu cat e de relavant: 2005 bmw e61 525 gri metalizat motor pe folie, am primit echivalentul a 4000 euro de la casco, plusez cu max 2000 ptr microbus. Nu ma intereseaza decat AC pe el, atat fara navi, blustut, leduri etc. Daca ar fi si awd deja nu-mi mai trebuie nimic, chiar daca e un awd prost tot e mai bun decat nici un awd. Renault Trafic, Opel Vivaro nu stiu nimic si sincer nici nu vreau sa aflu ca urasca cocoasa aia de cabina, Fiat un mare NU ptr ca desi e eftinel la cumparare te usuca la intretinere, ar mai fi frantujii cu Jumpy/expert dar astea cu 5-6 locuri crew cab sunt rare chiar si la ei iar Ford Transit numai cu foarte foarte mare atentie ca-s varze desi imi facea cu ochiul unul din 2012 de 3.2L, automat, piele tot ce trebuie, singura problema e ca avea volanul pe partea gresita plus bena cu obloane in spate, neacoperita, punte dubla, 3000 lire cash sau 3500 banca, necesita doar anvelope, revizie si eventual o vopsea de intretinere deci ajungeam la 5000 cu el….cred ca mai este disponibila daca vrea cineva. Ce vad eu prin zona mea (Constanta) pe la buticari si prin parcare la Metro/Selgros sunt Transporter si Vito, toate generatiile, cred ca vreo 50% astea ar fi dintre dube, nu-s asa diversificate ca furgonetele. Si inca 25% Sprinter
      ma gandesc ca stiu aia ce stiu cand le-au luat…deci sunt cam chitit pe astea doua max trei modele.

      00
  28. Ii sufla in ceafa Fiatului Multipla la premiul pentru cea mai hidoasa masina.

    00
    • Juke-ul asta 1.6 117 cp Xtronic are parametri de Logan. Poate ca sta mai bine pe drum dar in rest .. consum la fel, demaraj la fel, viteza maxima la fel, rezervor mai mic, portbagaj mai mic, inghesuiala in spate.

      Masina pentru cucoane.

      00
    • Hash, baga de seama, portbagajul „are 2 etaje” . Modelul nou va avea penthouse.

      00
  29. The good: E mai frumoasta decat Fiat Multipla.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube