Murim cu ele în braţe!

Cu toate că reuşesc cu greu să vândă maşinile pe care tot mai mulţi români le returnează deoarece nu mai pot plăti ratele, companiile de leasing nu lasă la preţ. O simplă comparaţie între site-urile multora dintre firmele de leasing şi autovit.ro, de exemplu, arată că preţurile maşinilor aduse înapoi de clienţii firmelor de leasing sunt mai mari decât cele de pe piaţă. Concret, pe siturile de specialitate o Toyota Corolla de 1400 cmc, fabricată în 2005, costă 7.650 euro, preţ ce include şi TVA. Acelaşi automobil, pe site-ul unei companii de leasing, are un preţ de 8.500 euro.

Din Gândul.

Cine trebuie oare să plătească pentru uzura morală a maşinii? Cumva ăia care au folosit-o?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

23 comentarii

  1. Fara indoiala ca ai dreptate. M-am uitat de mai multe ori si am observat preturile aberante. Insa o posibila explicatie ar fi ca incearca sa ascunda gunoiul sub pres fata de companiile mama din afara. Pun ce pret vor ei si in actele contabile ar arata mai mult decat ar face. Deci sucursalele o duc bine, vezi doamne.

    00
  2. Din intamplare eu chiar lucrez in domeniul leasing-ului. Am pus de mult de multe ori problema conducerii companiei sa reducem preturile masinilor recuperate, aveam chiar clienti care plateau pretul corect dar vanzarea se oprea deorece compania de leasing se crampona de un pret aberant de mare pe care il doreau. Din punctul meu de vedere , toate companiile de leasing vor ramane cu un urias morman de fiare vechi care nu vor valora mai nimic . Eu personal am incercat sa imi iau o masina de la ei si nu am reusit sa obtin un pret corect , asa ca am apelat la un operator din Germania ce revinde mii de masini repo de la companiile de leasing de acolo si mi-am luat un VW PASSAT 4 MOTION din 2004 la 5700 euro. In romania nu obtineam un pret mai mic de 8500 euro.

    00
  3. @bogdan

    foarte bine. asa se structureaza piata, prin actiunea dura a legilor economiei. Cu alte cuvinte, dobitocii lacomi care nu stiu sa faca afaceri, ci doar sa umfle preturi si dupa aia sa le tina rigid, in contra a ce se intampla, sa piara.
    si sa ramana comerciantii adevarati.

    00
  4. asta e viziunea noastra despre afaceri!

    00
  5. Vali, e o mare diferenta intre o masina din autovit si una de la o firma de leasing. Daca astia de la leasing vin maine sa-mi ia masina din fata blocului si dupa aia o scot la vanzare, e normal s-o scoata la mai mult decat e in autovit. Masina mea (iti dau doar un exemplu), a avut un singur proprietar, kilometrii sunt reali (18000)… a fost ingrijita pentru simplu motiv c-am luat-o s-o tin multi ani. Pentru simplu motiv ca o consider a mea… desi nu prea e… pana nu termin de platit.

    Eu cred ca pretul mai mare la firma de leasing este justificat.

    Ca ei ar trebui sa lase de la ei pentru a le vinde, sunt perfect de acord… dar eu cred ca pretul este justificat… in majoritatea cazurilor.

    Cat de sigur esti pe ce cumperi din autovit de la samsari ?

    00
    • @somerio: eu sunt de acord cu tine. dar uneori diferentele sunt prea mari. masinile de leasing nu sunt tratate prea bine, mai ales ca vasilica stie ca nu e a lui. daca nu are nici bani de rata, in mod sigur nu are si de revizie sau de benzina buna.

  6. hai sa iti explic ceva.
    firmele de leasing nu prea au interesul sa le vanda
    1. majoritatea teparilor din leasing (tbi leasing de exemplu) au luat mai multi bani de la clienti decat aveau ei de platit. pentru ca si ei platesc rate la banca. dar prin tepe au reusit sa isi is banii in avans pe 6-12 luni. asa au timp. dau in judecata clientul si il obliga sa plateasca diferenta la contract.
    la judecatorie plang pe genunchi ca masinile sunt distruse si nu se mai pot vinde. desi el a incasat deja 50 % din bani. nu conteaza ca acum masina e mai ieftina noua. ei o tin la pretul acesta ca sa nu se vanda
    2. vor vinde masinile la preturi mai bune dupa ce castiga procesele cu oamenii. in acest fel el ia banii de la om de 2 ori si mai vinde si masina.
    castig 300 %.
    TEPE DE LA TBI LEASING!

    00
  7. Cumva firma de leasing, care si-a asumat un risc cand a imprumutat banii?

    00
  8. Offtopic, primita dimineata pe mail: Dear God, so far, this year you have taken away my favourite dancer, Michael Jackson, my favourite actor, Patrick Swayze and my favourite singer, Stephen Gately and my favourite actress, Farah Fawcett. Just so you know, my favourite politician is Mircea Geoana. Regards.

    00
  9. Pentru ca suntem niste „buticari” cand vine vorba de afaceri. De-aia ! Treaba e ca romanul se trezeste greu, sau deloc. Probabil astia care vand masinile astea, in tinerete vindeau Turbo si Jeansi din Turcia. :)

    00
  10. Eu ma bucur ca le tin ei acolo scumpe. Nici nu pot sa-mi imaginez ce aglomeratie ar fi pe sosele daca le-ar ieftini…

    Multumesc firmelor de leasing pentru efortul lor de a mentine soselele descongestionate.

    00
  11. Eu nu cred ca umfla prea mult preturile companiile de leasing in interes propriu, adica pentru un profit mult prea mare pentru ei insisi. Problema e ca si ei, la randul lor, fac un imprumut (la o banca de exemplu) ca sa achizitioneze masina. In functie de pretul lor de achizitie de la furnizor si de profitul pe care il asteapta (mai mare sau mai mic), stabilesc rata de leasing pe o anumita perioada. Iar la sfarsitul acestei perioade ramane valoarea reziduala a masinii, care stabileste pretul de vanzare finala. La fel si daca contractul de leasing se incheie inainte de termen din varii motive, doar ca valoarea reziduala e mult mai mare atunci. Am avut recent ocazia sa lucrez la un soft pentru o companie de leasing si calculele sunt extrem de complicate. Nu e obligatoriu sa aiba ei profit mare pentru ca pretul rezidual al masinii sa ramana mare. Pur si simplu daca ar scadea prea mult pretul, ar insemna sa iasa pe pierdere sau sa li se diminueze profitul previzionat.

    00
  12. @cromy: Ce-ar aduce mai multi bani? Un Logan care sta in parcare si rugineste pentru ca firma de leasing vrea sa il vanda CU PROFIT, si o sa stea probabil mult si bine, posibil sa si consume bani (ca doar parcul auto are si el cheltuieli, chiar daca e propriu), SAU un Logan vandut? Pe bani mai putini decat se asteapta firma, dar vandut. Adica un ban gramada in conturile destul de afectate de criza, imi inchipui, ale firmelor de leasing.

    00
  13. Rabdare sa apara disperarea. Sa vezi atunci oferte.
    Totodata, parca e mai liber pe sosele. Parca se circula cat de cat mai bine :)

    00
  14. Fie-le ţărâna uşoară! Au furat destul, au trăit pe picior mare, au furat mai departe şi au ajuns la capătul drumului. Asta este viaţa. De fisc şi moarte nu scapă nimeni. Moartea subită a persoanei juridice (a.k.a. „firmei”) se cheamă faliment. Dacă nu au învăţat să limiteze pierderile, atunci aşa le trebuie.

    00
  15. @Bogdan poti sa dai numele dealerului din Germania te rog ? La Auto Tiriac era acum un an un Passat aproximativ la fel cu cel de care zici tu, dar din 2005, cu ~55000km. S-a vandut la 15.000 pana sa ajung eu sa-l vad.

    00
  16. Corect se spune MURIM, DAR NU NE PREDAM !!! :lol: :lol: :lol:

    00
  17. Asa e romanul. Pleaca de la pretul initial al masinii, cu cat a cumparat-o si nu tine cont de uz, de kilometrii si alte aspecte. Nu e de mirare ca nu se mai cumpara mai bine iti cumperi un second hand din germania sau o masina noua decat destea.

    Cum spunea george mai sus „asta e viziunea noastra despre afaceri!”

    00
  18. Alex, tu ai timp sa crezi ce spune? Adica si-a luat Passat 2005 la pret de Clio 2006 din Romania? :) Sa fim seriosi…

    In Germania nu umbla cainii cu covrigi in coada, indiferent ce spun unii…

    00
  19. Din punctul meu de vedere matematica e simpla.
    Ei au facut un leasing cand piata era in plin BOOM. Preturiile erau altele , conditiile erau altele. Preturiile de acum se raporteaza la situatia de atunci. Simplu.
    Aici vin eu si va intreb. Daca imi merge afacerea si ma duc la o firma de leasing sa achizitionez o masina noua, care va fi interesul lui?
    Sa-mi dea oferta de leasing super buna, ca nah asa e piata SAU sa ma faca sa cumpar ce are in curtea plina.
    Pariu ca va spune ca nu indeplinesc anumite conditi ptr noul leasing si-mi face oferta pe tot ce are in curte, ca ptr alea sunt OK in acte…?!?!

    00
  20. E foarte simplu, leasingul poate sa vanda sau nu masina respectiva, nu e important pentru ei decat daca au nevoie de cash pe termen scurt. Gigel e in continuare dator si pana nu se stinge datoria complet va trebui sa plateasca (daca mai trebuie sa dea 15.000 si masina e vanduta pe 10.000, Gigel tre sa mai vanda un tv ceva ca sa mai scoata 5.000). Si vor fi procese, se vor da sentinte si cum la noi nu e valabila legea falimentului persoanei fizice, Gigel si familia lui va trebui sa plateasca pana la ultimul leu. Doar ca momentan nu se streseaza prea tare leasingurile, se pregatesc sa faca procese cumulative, strang documentatii, trebuie sa astepte o perioada sa nu se vanda masina ca sa dovedeasca buna credinta ca au incercat si varianta respectiva. Si Gigel va plati tot inclusiv taxe de judecata, pentru ca si-a pus semnatura pe un contract fara sa gandeasca.

    00
  21. Va repet: lucrez in leasing de 5 ani. masinile nu vor sa le vanda pentru a nu se inregistra pierderi contabile. Sunt tinute in stoc marfa supraevaluat. Pentru cei ce vor sa vada preturi reale la masini din germania, belgia, franta va rog sa urmariti urmatoarele site-uri: carmanager.eu, manheim.be, aim-cars.com, ald.be, ald-automotive.com, xpcars.be. Aici sunt cei mai mari Vanzatori de masini recuperate, returnate la companii de leasing operational din intreaga europa.

    00
  22. @Alex: carmanager.be, manheim.be, https://www.aldcarmarket.com/fr-fr, xpcars.be
    Toti acestia sunt revanzatori de masini provenite din reposesii de leasing de la marile companii de leasing operational din EUROPA: ALD, ARVAL, EUROPCAR, AVIS, HERTZ, ING LEASE etc.
    Pentru a consulta preturile trebuie sa iti faci cont de user.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.