Dar de ce nu sunt muncitori în România?

Nenea de la Terapia care își tot face piar cu păreri șuie ne spune într-un articol că apa e udă și în România e nevoie de oameni care să facă munci fizice.

Lipsesc bratele de munca pentru meseriile de electrician, instalator, buldoexcavatorist, faianter, tractorist, operator, culegator, dar si pentru multe, multe altele care necesita munca fizica. Firmele de constructii incep sa refuze proiecte pentru ca le lipsesc ingineri, muncitori si utilaje, fermierii sunt iritati ca nu gasesc angajati pentru muncile agricole, fabricile isi fura la greu unele altora inginerii si muncitorii sau sunt nevoite sa transporte angajati de pe un radius de 100 km. Menajerele, bonele si persoanele pentru ingrijire varstnici se apropie de venituri de 10.000 lei pe luna.

OK. În afară de desființarea școlilor de meserii și de plecatul în afară, ce alte motive ar mai fi pentru lipsa la apel a acestor oameni? Păreri? Se riscă cineva? Dau un zece…

Da, și aia cu “părinții muncitori și-au îndemnat copiii să facă o facultate și acum ăla micu nu vrea să dea la sapă cu facultatea făcută, așa că stă acasă pe banii părinților” e o motivare.

Bine, hai să o luăm pe ocolite. Cât la sută din ăia plecați la muncă fizică în străinătate s-ar întoarce mâine înapoi pe bani mai puțini, dar totuși nu o fac? De ce nu o fac? De ce preferă să stea printre străini, cu acte temporare mulți dintre ei, cu speranța că se vor întoarce acasă? De ce sunt pline satele și orașele de case construite de oamenii ăștia care lucrează afară? Cumva că ei speră să se întoarcă acasă cândva?

Sunt două tipuri de oameni care au plecat:

  1. cei care nu aveau ce munci. pur și simplu, în orașele sărace nu era destul de muncă pentru câți oameni erau. ce să facă? să dea în cap? cui, că toți erau săraci. ăștia chiar dacă ar vrea să se întoarcă nu au la ce.
  2. cei care aveau de muncă, dar erau sătui. de salarii mici, de colegi jegoși, de patronași români, de clienți mizerabili și tot așa.

România are nevoie de ambele categorii, mai ales că acum s-au școlit și cizelat în meserie. Dar până nu va exista un cadru legal în care oamenii ăștia să-și facă propriile lor companii, mici, de 2-3-5-10 oameni, nu se vor întoarce. Până când piața nu se va curăța de muncit la negru, în toate domeniile, nu se vor întoarce.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

113 comentarii

  1. sa le curete cine ? mai bine crestem darile la fraierii care le platesc decat sa muncim

    Comentariu apreciat.1402
  2. 3. Cei care au dorit ca copii lor sa creasca intr-o societate civilizata cu un mediu sanatos, care sa nu interactioneze cu fondu clasei, cadouri la educatoare, invatatoare, profesori, cu statul la ghiseu sa li se elibereze un document, cu cei care prin faptul ca au bani se pi*a pe restul…las lista deschisa. Se poate completa.

    Comentariu apreciat.15222
    • Sistem de sanatate functional

      Comentariu apreciat.612
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 38101
    • După 15 zile m-am dus la polutie pentru a ridica noul buletin (inlocuire vechi căruia ii expira valabilitatea) ; cica au avut o problema tehnica și sa revin la peste 3-4 zile …
      Deci 20 de fucking zile calendaristice pentru un buletin ! In București, capitala de tara din UE, cica !
      Ca sa înțelegem de ce avem cel mai mare procent de bugetari raportat la populația care chiar este in tara …
      A, si mi-a trebuit certificatul de naștere! Bha, certificatul de naștere, bucățică aia ponosita de hartie de acum 44 de ani…tu-va rasa in kur cu ministrul digitalizarii liberal, copil de securist

      Comentariu apreciat.14722
    • @MDM imi cer scuze ca doar atat ai retinut, dar, reformulez, poate te regasesti: „3. Cei care au dorit pentru copiii lor…”

      Comentariu apreciat.365
    • @car asta am remarcat si eu la buletin. Schimbat pasaport: programare, platit on-line, mers cu mana in fund, facut poza, ridicat. 0 hartii.

      Schimbat buletin: da’ a lu cine esti tu ma? Adu hartia aia cu stema comunista, hartia cu proprietate, hartia cu hartie, si taxa de 7 lei frate. 7 fucking lei. Ba, ori ia bani, ori nu lua bani, dar plm, ce kkt faci cu 7 lei in plus sau in minus? Si la sfarsit poza a iesit mai prost decat aia de acum 10 ani…

      Comentariu apreciat.885
    • Nu comentez cu „Rumeinia good” la prea multe chestii, dar, asta cu actele si statul la ghiseu e deja spusa prea mult de oameni care ori n-au intrat pe internet, ori sunt analfabeti functional.

      Am avut interactiuni cu schimbat pasaport, CI, ANAF, primaria de sector, furnizori de orice in ultimii 2 ani si totul s-a rezolvat cu programari online care s-au respectat, niste acte publicate pe site pe care le-am dus si aia a fost, tot timpul trecand pe langa oameni la cozi care: nu aveau programari, nu aveau actele, nu stiau sa citeasca, nu aveau buletin, nu nu nu .

      Si tot ei cu gura mare: „da’ ce domne ne pune de-atatea ori pe drumuri si la cozi”.

      Coaie, ti se cer 5 hartii si tu ai venit cu mana in cur fara programare. Shush.

      Comentariu apreciat.9136
    • @Vlad ideea era ca acelasi stat e in stare sa-ti rezolve pasaportul cu 0 hartii, dar buletinul nu. Trebuie sa duci hartii date tot de statul roman. Acolo era problema. Dar nah, erau cuvinte multe, s-a pierdut ideea printre ele.

      Comentariu apreciat.696
    • Vlad, nu e cazul buletinului…nu e vorba de programare făcută online. Nu ai posibilitatea de a trimite online datele/scanuri ale actelor, ai nevoie de certificat de naștere pt un act care înlocuiește un act emis anterior de statul român și pe baza certificatului de naștere, și durează 3 săptămâni sa ti-l dea . ‘3 în plm !’

      Comentariu apreciat.474
    • Car, subscriu la ce ai scris. A expirat CI a sotiei. Strange toate actele sa merem la SPCLEP. Ne blocam la certificat nastere. Nu il gaseam, ca nu il mai folosise de la fuckin’ 14 ani. Gasim o copie, mergem la organ, organul ne explica cum ca nu se poate cu copie, ca daca doamna este altcineva care vrea sa insele organele, desi avea CI veche. Pai cum rezolvam? Daca este nascuta in Craiova, se rezolva in doua zile, daca este nascuta in alt oras, putem face cerere (noi, adica organul) dar dureaza 30 de zile sa il primim. Lasa ca mergem noi in orasel. Prima data am mers eu (deoarece fac deplasari saptamanale). Nu se poate, ca trebuie sa fie doamna de fata, ca nu avem incredere sa dam document asa important oricui. Si daca vin cu imputernicire? Nu, ca nu putem fi siguri. In fine, am mai facut doua drumuri (la primul am constatat ca au program mai scurt decat in municipiu) impreuna cu onor sotia. Am obtinut exemplar original format A4 (bun asta, bre, gospodaresc, sa ajunga la toata familia) cu care am mers cu restul de acte, ne-am mai plimbat doua ore, ca la ora programata tocmai picase sistemul (nu stim domle ce s-a intamplat). A durat o groaza de timp, mai multe drumuri, pentru ca onor statul nu are incredere in cetateanul care a obtinut deja un CI/BI (cu fuckin’ fotografie) la 14 ani, trebuie sa mai prezinte un document pe care nu l-a mai folosit de zeci de ani si abia atunci putem sa ii eliberam o CI noua!!!

      Comentariu apreciat.666
    • pot să lămuresc o singură chestie: treaba cu actele de proprietate.
      în pașaport nu-mi amintesc să scrie domiciliu (n-am mai avut demult pașaport).
      în buletin da. trebuie să demonstrezi cumva că ai dreptul să locuiești/ai adresa oficială la adresa aia.
      faptul că ai un buletin vechi la adresa aia nu certifică automat că mai ai dreptul la adresa aia- te-ai mutat de la părinți, pe adresa cărora ai primul buletin, ai cumpărat, vândut, mutat cu soțul/soția, etc, în legătură cu adresa se pot întâmpla multe într-un interval de 10 ani cât e valabilitatea CI.

      despre restul… nu știu să le explic. probabil nici nu pot fi explicate.

      Comentariu apreciat.425
    • @car / @kilroy Chiar imi pare rau de experientele voastre, sper ca ati reusit sa rezolvati pana la urma.

      Nu o zic ca sa fiu muist, dar, cand ma refeream la faptul ca lumea nu are actele necesare…plm aici intra si certificatul de nastere. Totodata, CI are valabilitate 10 ani, nu mi se pare o tragedie ca in loc de 10 zile dureaza 15 sa ti-l schimbe.

      Taxa de 7 lei se poate plati prin Ghiseul.ro, iti accepta apoi dovada de plata prin email, nu trebuie printata.

      Si ca sa inchei: am stat 6 luni ca statul britanic sa-mi confirme un statut legal de munca, cu toate actele trimise, ei neavand decat sa verifice ca actele trimise sunt conform legii, deci am dreptul la permisul respectiv de munca. Asta in 2011.

      Indecis. Tu ce zici?2918
    • @vlad

      Aștept sa imi explici si mie de ce sunt nevoit sa aduc statului acte eliberate fix de stat. Da, 5 hartii sunt prea multe, cu exact 5, pentru ca statul roman ar fi trebuit sa le produca singur.

      Ghici câte acte ai nevoie ca sa iti innoiesti un buletin in Suedia? Ai ghicit, zero. Ca sa echilibram lucrurile, este mai scump. Schimbarea de nume costa 200 de coroane, si schimbarea buletinului 400. Solicitarea pt chestii de genul o poti face online sau printr-o aplicatie pe telefon. Plata se face din orice aplicație de banking.

      Indecis. Tu ce zici?2612
    • @Vlad Da, da, cunoaștem!

      Vali, te rog, pune comentariul lui Vlad undeva la sfârșitul articolului tău căci 70-80% din cei care așteaptă la cozi la ghișeu sunt din ăia descriși de Vlad.
      Crede-mă, că îi știu și îi văd în fiecare zi.
      Vin o dată, întreabă ce acte le trebe, mai vin o dată, nu au toate actele sau nu sunt complete/corecte și când le zici încep să facă figuri: „am făcut deja 3 drumuri!”
      Tupeu și prostie multă. România pitorească.
      Când vezi câte unul cum se apropie cu sfială și mult bun simț, ți-e mai mare dragul! Aceia care mai au bun simț și omenie, cei 7 ani de acasă, te fac să poți merge mai departe! Cinste lor!
      Cea mai mare problemă în ziua de astăzi este că nimeni, nici stat, nici privat, nu vrea să investească (cu adevărat, nu vrăjeală in reclame) în oameni.

      Comentariu apreciat.4911
    • Plusez si eu cu inca o parere ca majoritatea celor ce se prezinta pentru astfel de operatiuni birocratice sunt analfabeti functional. Nu zic ca si birocratia e mare, dar absolut toate interactiunile pe care le-am avut cu ghiseele publice (ca vorbim de taxe si impozite, politie, fisc etc, protectia sociala) au fost fara probleme. De ce? Pentru ca am venit pregatit.
      Inainte, pentru a-mi lua cazierul, trebuia sa ma duc la fisc sa platesc taxa de cazier (era un adolescent in fata mea care intreba unde plateste taxa de casier. CASIER!!!), apoi la sediul politiei din jurisdictia respectiva. Acum il poti genera online.

      Ioan se intreaba de ce statul iti cere un act eliberat tot de stat.
      Si-atunci de ce imi cere politia un act eliberat tot de stat?(ca vorbim de permis, talon sau CI)

      83
  3. am aproape 36 de ani si dupa o „cariera” ratata in administratia publica si o lunga perioada de viata casnica mi-am depus cv-ul la santierul naval pentru un curs de sudorie cu garantarea locului de munca la absolvire. toti sunt socati. parintii au fost socati, prietenii socati, tanti de la poarta santierului socata. eu ma uit cum se topesc joburile de birou, cum ne ameninta toti elonii si zuckii si uipath cu automatizarea si romanii mei se plang ca nu mai vor tinerii sa munceasca. I got nothing…

    Comentariu apreciat.2407
    • Bravo!

      Comentariu apreciat.311
    • Sincera să fiu și eu mă gândesc de ceva vreme la o reconversie către o meserie de genul ăsta, aka „cu cârca”. M-am mega plictisit de munca aia imbecila de la birou și unde oricum fara pile nu ajungi nicăieri.
      Dar nu e vorba de asta…e vorba că a ajuns să mi se pară așa o cooperativa in zadar de numa, numa.
      Nu vad frate vreun rezultat concret, fizic…
      Și plus că da, și în Franța e o criză de muncitori de nu se poate pe cam toate domeniile de genul ăsta. Dar, la fel ca și la noi, nici aici nu se înghesuie patronii cu plata corecta, deci și-o merita. Deci, cel mai profitabil e antreprenoriatul.
      Și judecând după faptul că reușești să prinzi o vizita de-a unui instalator (bun) de abia dupa niste zile de așteptare …cred că spune destule.

      Comentariu apreciat.402
    • @casnica ai copii?

      00
  4. „Menajerele, bonele si persoanele pentru ingrijire varstnici se apropie de venituri de 10.000 lei pe luna.” vreau doar sa il intreb pe domnul de la Terapia ” why you lying, why u f*****g lying”

    Comentariu apreciat.1088
  5. Perfect de acord cu tine cu munca la negru.Trebuie sa dispară dar când plătești un 3000 de lei brut și 1100 se duce la stat ma scuzi.ii preferi în mana pe toți cei 3000 și plătești 160 de lei asigurarea privata și încă 100 pensia privata și tot ramai cu mai mulți bani în mana la sf de luna.

    Comentariu apreciat.6135
    • Mă miră că ai primit atâtea mânuțe verzi. Asigurarea aia privată de 160 lei îți acoperă fix pula, vorbim când o să ai nevoie de ea, iar 100 lei la pensia privată… :))) vedem când ieși la pensie cum o să fie.

      Comentariu apreciat.5912
    • Plusez, cu asigurarea.

      Trec peste faptul că beneficiatul de servicii la orice asigurator privat este un dans de jonglat cu timpi de x zile până reușești să programezi un consult inclus în abonament (și am o asigurare de genul la cel mai mare provider, cea mai scumpă variantă). Orice ai nevoie în materie de imagistică e pe bani (la stat e totuși ușor să ajungi la radiografie și ecografie, dar greu la RMN).

      Dar dacă cumva ai nenorocul să ai un accident mai grav, care necesită 15+ zile de spitalizare, vei ajunge la stat că cei din privat nu prea se ocupă de urgențe. Nu mi-e clar dacă intervențiile chirurgicale de urgență sunt gratis, dar spitalizarea sigur nu e. Tratamentul sigur nu e.

      Despre pensie, e o zonă gri. Contribuțiile de acum se duc în a susține fondul actual de pensii, dacă ai avut sub 35 ani când a intrat pilonul 1 în vigoare oricum ești fucked. Trebuie să-ți pui bani deoparte (și nu e de ajuns 100 lei/lună) că ce vei primi indiferent de ce contribui acum va fi nimic pe băț/

      Comentariu apreciat.342
    • Ce ar fi trebuit sa subliniezi este ca statul iti opreste in total 42.8% din venitul brut ca angajat si:

      1. Asigurare medicala cum ti-o fi norocul
      2. Somajul este limitat la 75% din venitul mediu indiferent de car ai contribuit.
      3. Ca pensie o sa vezi una peste ochi, pt ca sumele sunt derizorii, chiar si daca salariul tau a fost 3-4 de mii de euro brut timp de 15 ani. Si asta fara sa luam in considerare rata inflatiei. De pilda, în cazul unui salariu brut de 8.000 de lei (4.700 lei net), pensia ar fi aproape 2.500 de lei.

      La 20.000 lei brut, contribuind 20 de ani, inclusiv pensia privata obligatorie, te poti astepta la o pensie de 5000 de lei.

      Asta daca nu se schimba legea pensiilor in dezavantajul contribuabililor, lucru care se tot intampla din 2016 incoace, si daca nu se face indexare pt inflație (pt ca nu s-a facut niciodata).

      Cu rata inflatiei medie pe 20 de ani, aia 5000 de lei vor avea puterea de cumparare a 2500 de lei de azi.

      Eu si multi altii am realizat asta, si ne-am carat definitiv din tara. Efectiv nu vreau sa mor pt ca ies la pensie in Romania, pt ca efectiv asta patesti, mori incet dar sigur pt ca nu iti permiti sa traiesti, si sa te tratezi la batranete. Iar daca ajunfi in spital si nu ai bani, mori cu zile, in jeg, si umilit. Dupa 45 de ani de munca, ce ani mai ai de trait sunt in chinuri si saracie. In vreme ce smecherii ptimesc pensii speciale mai mari decat cinci ITsti din Cluj la un loc cu proprietarul garsonierei care cere pe chirie cat un salariu mediu pe economie.

      Si asta pe langa servicii medicale, asistenta si educatie gratuita de buna calitate pt copii, daca ii ai.

      Comentariu apreciat.621
    • @Ioan: si ce e rau ca somajul e limitat la 75% din venitul mediu? Somajul este menit sa protejeze categoriile defavorizate. Tu daca iti pierzi job-ul de IT-ist, se pleaca de la premiza ca esti in stare sa iti gaseste de lucru, poate nu la acelasi salariul.

      43
  6. NOU
    #30

    Din ce zice un zidar din vecini, diferenta e ca in Romania trebuie sa care sacii de ciment, caramizile si tiglele cu roaba sau cu spatele in loc de lift, au program lung, sefi naspa si nu ii invata nimeni nimic. Alternativa e lift extern, tub de evacuare, container langa santier. Programul se termina la 17:30 si se pot duce sa isi vada familia. Daca vor pot oricand sa invete pe banii statului sa se specializeze (electricieni, etc) si chiar foloseste la ceva scoala aia.

    Comentariu apreciat.1412
    • Nu doar pe santier e asa. Si la corporatie, cu management local sau strain la noi stai pana la 7-8 seara. Cand nu e de sus venita treaba asta, atunci e un fel de obligatie sociala.

      In Danemarca, la 5 eram acasa.

      Comentariu apreciat.877
    • În ultimii ani am avut vreo 5 șantiere pe lângă blocul în care stau și n-am văzut picior de muncitor peste ora 17:00. Și nici în celelalte șantiere de prin zonă. Nu știu ce să zic despre programul de lucru, pare că se respectă destul de bine.

      A, greșesc, singurele dăți când au lucrat până mai pe seara au fost alea în care veneau betonierele, turnau plăci etc. Deci o zi pentru fiecare etaj al blocului construit.

      Comentariu apreciat.374
    • @Ciuby nu statul peste program e problema mare in constructii, ci siguranta la locul de munca, in sensul ca avem printre cele mai multe accidente de munca din UE.

      205
    • @N, când vine vorba de accidente de muncă, nu că aș ține cu ursul, dar e și vina angajaților. Românul e spartan, el nu folosește mănuși, casă, nu se asigură când lucrează la înălțime etc. Iar p-aia cu „nu ne-a dat patronul, deci ne punem viața în pericol” eu n-o cred, că ține de instinctul de conservare, nu riști să cazi în cap de pe schelă doar că așa ți-a zis Ginel.

      Comentariu apreciat.376
    • @ciuby Să faci muncă cu cârca de la 8 la 17 cu pauză de masă e lucru greu la naibii. Acum, normal, depinde și de gabaritul și de pregătirea fizică a fiecăruia. Totuși, muncă de salahor e nasoală rău pentru șale.
      Știu un tip care era meseriaș și înainte de 40 de ani s-a făcut paznic, din motive de hemoroizi, da, ați citit bine, de la cărat saci cu ciment, moloz, adeziv etc. a făcut hemoroizi!

      232
    • @kELOO, complet de acord, munca descrisă de tine este nașpa și mă bucur foarte mult că nu a trebuit să fac asta cu viața mea. Altfel, ce să zic, mai știu și cazuri care au plecat de pe șantier și acum sunt programatori, deci se poate, nu prea stau să-i plâng pe oamenii care trebuie să facă asta.

      411
    • Programul pe un santier, in general, e 7.00-17.00.

      40
  7. O sa exprim o opinie nepopulara, dar pe undeva trebuie spusa. Romania in acest moment duce lipsa de muncitori in zona muncii fizice din urmatoarele motive:
    1. Salariile sunt mizere si nimeni nu se arunca la asta. Sunt multi care muncesc 2-3 luni in afara tarii, se intorc mai stau o luna doua si apoi, iar pleaca. Scenariul asta se intampla in zona urbanului mic cu preponderenta in sud.
    2. Conditiile de munca sunt problematice. Intrebati orice muncitor care presteaza munca fizica cand si-a primit niste manusi decente sau echipament decent. Plus ca in cazul unor accidente de munca situatia devine maro pentru angajat.
    3. Chiar si daca munca la negru ar fi combatuta o sa apara niste probleme simple. Cam de unde incepe si unde se termina ideea de a munci asa. O dislocare de vertebre, o hernie de disc si orice perspectiva se inchide. Asa ca fiecare se apuca isi face un calcul pragmatic si brusc motivarea aia cu parintii care-si tin plozii acasa sa nu dea cu sapa face pe undeva sens.
    4. Romania are o economie grecizata. In sensul ca se face foarte mult la mica intelegere, bon fiscal exista cel mult scris de mana si banii cumva se invart dand iluzia unora ca sunt cine stie ce bogati.
    Viitorul in zona asta o sa fie extrem de multa munca mecanizata si o cautare a eficientizarii acesteia. Sa poti sa descarci un tir complet cu un singur om si o macara portabila tinde sa fie o regula. Dar na, noi intre timp ne bucuram ca daca muncim cu carca probabil ca vom castiga 10k ron, fara sa omitem costurile pe termen lung care vor face munca asta sa devina ineficienta pentru multi. Fix din cauza asta opinia geniului de la Terapia o pun in paranteza. Sau poate ca omul are deja medicamentele pregatite pentru aceste probleme si are totusi nevoie de piata, cine stie…

    Comentariu apreciat.893
    • NOU
      #39

      Stiu eu unu ce era pregatotor la o vopsitorie auto, nu avea specializare, l-au invatat acolo. A plecat ca nu ii ofereau echipament, avea o masca si o purta 2-3 saptamani, cand la 1 saptamana aia trebuie schimbata. Si mai avea ceva lipsuri.

      Comentariu apreciat.481
    • @sfatuitoru
      Fiecare daca iese din casa acum poate gasi nenumarate exemple de tipul asta. Si aici discutia e mai speciala. Pe o parte angajatorul este in multe situatii scarar si zgarcit cand vine vorba de echipament si protectia muncii, pe partea cealalta am vazut diversi muncitori care isi bateau joc de echipament si sculele cu care lucrau. Nu vad o solutie reala la asta, pentru ca fiecare o sa abuzeze la nesfarsit de situatie daca poate. Insa cel mai in pierdere o sa iasa la final fix muncitorul.
      Sunt de acord cu ce spune baiatul de la Terapia ca salariile pot ajunge in zona aia, in conditiile in care un instalator/electrician decent poate face lejer un 2000 de eur pe luna. Doar ca toti banii despre care vorbim sunt nefiscalizati cu riscurile de rigoare pentru toti cei implicati. Iar cand ai parte de un accident de munca si cu ce mai vine pe langa, brusc vei descoperi riscurile.
      Problema se poate rezolva simplu daca se doreste, doar ca nimeni nu are interes sa faca ceva in directia asta deoarece ne-ar arata mai concret cum e saracia la noi.

      Comentariu apreciat.313
    • Asta cu sculele si echipamentele o rezolvi ca la americani sau englezi, te angajezi semi-freelance pe santier, vii cu echipamentul tau, sculele tale, nu il ai corespunzător, nu lucrezi ziua aia, se strica scula ca o trantesti ca bou pe jos, nu lucrezi ziua aia… vrei sa iti faci traba de o zi in doar 4 ore, investesti in scule mai bune

      81
  8. Se rezolva cu import de forta de munca externa, cine a plecat si se mai intoarce nu prea o face pentru a munci iar in Ro. Daca se vor infoia rumanii apoi cum ca imigrantii le „fura” locurile de munca, asta e altceva si nici tari mai avansate nu au rezolvat aceasta problema inca…

    Comentariu apreciat.383
  9. Tovarășu’, tovarășu’, eu, eu ! Nu li se oferă abonament la sală.

    Comentariu apreciat.524
  10. Câinii latră, ursul trece. Se produc chestii în România, se fac bani în România.

    Mediul de afaceri din România trebuie văzut ca un cuib de vipere. Cu cât te prinzi mai repede că aproape toată lumea vrea să te ardă într-un fel sau altul și compensezi asta prin măsuri de protecție, cu atât o duci mai bine și mai mult.

    Schimbarea o face majoritatea și la noi majoritatea a decis că vrea un mediu de afaceri infect și corupt. Cine vrea viață simplă și să doarmă liniștit pleacă, cine are coaie și metode se adaptează, include șpaga și țeapa în planul de afaceri și profită.

    Comentariu apreciat.4620
    • Ok, dar să nu ne plângem dupaia că avem servicii de kkt…

      213
    • Altul îmi dă țeapă mie, eu le-o dau altora, mai departe și ajungem într-un cerc vicios.

      Comentariu apreciat.294
    • @Vlad: Eu nu am zis să dai țeapă, eu am zis sa-ți iei măsuri de protecție ca să nu iei țeapă.

      190
    • Schimbarea o face majoritatea și la noi majoritatea a decis că vrea un mediu de afaceri infect și corupt.

      Pe mine nu m-a întrebat nimeni ce vreau…

      140
  11. Motivele pentru care au plecat 4-5 milioane de romani:

    1. Salariile erau si sunt mici.
    2. 1.
    3. 1.
    4. 1.

    5. Vreo 5% aveau bani si in tara dar si-au dorit scoli, spitale si drumuri bune. Astia au votat cu Iohannis :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    De ce au case construite ?

    Ca sa le lase copiilor ceva dupa ce si-au rupt carca in constructii, soferie si hostelerie prin Spania si Italia, eventual sa-si vada de pensia primita de la statele respective.

    Comentariu apreciat.668
    • nu boss am votat cu iohan-nis ca sa nu mai iasa pesede. oh wait

      Comentariu apreciat.5210
    • NOU
      #54

      Octtavyan așa și eu boss, am votat cu USR ca să nu iasă PSD sau PNL.

      Deștepți de dăm în gropi ambii, nu mai bine emigram ?

      Comentariu apreciat.385
    • Am votat ca sa nu mai iasa psd. A ieșit psd. Am devenit tata, in paralel. Asa ca am emigrat. Nu vreau ca fi-miu sa treaca prin experienta romaneasca, sa fie umilt de stat, furat de smecheri, sau calcat cu mașina de o influentarita sau de un bombardier incredibil de nesimțiți.

      201
  12. 1. Orice societate ajunge la un punct de „civilizatie” in care nimeni nu mai vrea sa stearga batrani la cur sau sa stanga gunoiul de pe strazi. Astea nu sunt chestii pe care sa ti le doresti sa le faci de cand esti mic si chiar daca le-ai plati cu miii de euro, tot nu ai avea suficienti oameni. Si cand ajung societatile la punctul ala, importa forta de munca din alta parte: turcia, romania, polonia, vietnam, pakistan, nepal…povestea e mereu aceiasi.
    2. in lista aia de meserii din articol e o mare varza. Una e culegator de capsuni, alta e buldoexcavatorist. Pe partea de meserii pur si simplu romania nu are de unde sa dea oameni pentru ca nu a mai educat oameni pentru ele de cel putin 30 de ani, nu pentru ca sunt toti pe afara. Repet meserii, nu salahor pe santier.

    Aia care fac meserii d-astea castiga mai bine decat toti aia care nu stiu sa faca mai nimic, dar au ironii fine pe aici cu „la zoso sunt doar salarii de X mii de euro”.

    Comentariu apreciat.590
    • NOU
      #57

      Boris, la punctul 1 as fi fost 100% de acord cu tine, insa…Am lucrat o perioada ca recrutor in UK pentru o agentie de forte de munca. Si mare mi-a fost surpriza sa vad ca localnicii (briti get-beget) se inghesuiau la joburi de gunoier sau infirmiera. Practic, posturile ce le aveam vacante se ocupau urgent, mult mai rapid ca ptr alte joburi gen sofer, vanzator sau muncitor in fabrica. Posibil sa fie UK exceptia de la regula, nu zic nu.

      140
    • Confirm . In UK britanicii nu fug de munca fizica RENUMERATA DECENT . Fug de munca fizica pe salariul minim pe economie .
      Acelasi lucru incepe sa se intample si in RO.

      141
  13. Culmea că îi îndrumă tot ăștia care nu au avut tangențe cu munca fizică pe restul…

    Comentariu apreciat.280
    • E suficientă și munca în grădină pentru diverse, de la plantat,a tăiat iarba, DIY etc. pentru a-ți da seama cât de greu e, d-apai sa lucrezi zilnic in domeniul agricol sau fabrici, și nu de plăcere… Clar că se fac bani dacă ești serios, dar îți și rupi spatele.

      241
    • Și da, este destul de sumbru în mintea și psihicul unui proaspăt absolvent, cu diplomă de facultate să afle că nu prea există cerere pe piața muncii în domeniul absolvit și să-i ceri să se îndrepte către munca fizică, că e angajat în market, curier, ori în fabrica, pe câmp s.a.m.d..

      203
    • NOU
      #62

      Asta pentru că orice analfabet are diplomă de studii superioare, și cum analfabeți sunt 70% dintre noi…

      Indecis. Tu ce zici?264
  14. Prin zona mea, in timpul verii se intorc „italienii”, multe masini cu numar de Italia. (Mai sunt si numere din alte tari, dar astia sunt majoritari).
    In general, cam trebuie sa te feresti de ei in trafic si apoi cand coboara din masini. Sunt foarte zgomotosi, aroganti si „neam prost”.
    Oricat s-au „scolit” astia pe unde s-au dus, cum crezi ca s-ar comporta daca s-ar intoarce de tot in tara: „hai sa punem osul la treaba” sau „uite si la prostii astia care nu au fost in stare sa plece”.
    Inloc sa ne mai gandim sa ii aducem inapoi, evident nu isi doresc, sa ducem pe cine vrea sa vina (asia, poate africa).

    Comentariu apreciat.4610
    • Recupereaza, la nivel psihologic ei acolo mereu vor fi doar niste imigranți de jos, care vor fi înjosiți pe oriunde se duc… Asa ca vin inapoi si recupereaza aici prin epatare si galagie, pe strada, in restaurante, la ei in cap… poate nepotii lor sau poate copiii nepoților lor vor avea un alt statut, dar ei saracii vor fi prinși intre tara asta si tara ailalta, nicăieri nu vor fi destul de confortabili in pielea lor…

      71
  15. A disparut problema medicilor spagari ? Nozocomialele mai exista ?
    S-a schimbat ceva prin sistemul educational ?
    Autoritatile se mai fac ca muncesc?

    Se mai intorc in tara doar manglitorii si aia care si-au facut magaoaie la ei la dalga.Profesionistii sunt deja cetateni onesti ai altei tari

    Comentariu apreciat.535
  16. NOU
    #66

    Inca unul din motivele plecarii e faptul ca in Romania au mari sanse sa fie angajati la o companie condusa de un trombonist obositor ca domnu’ de la Terapia. PLM, atata efort, ani de zile de editoriale si articolase pe la diverse revistute economice… mai bine lua un handralau de pe bancile bacalureatului si-i zice: „OK, uite aici, plasticu asta cu gaurele, bagi pastilutele in gaurele, dai cu scuipat si lipesti repede staniolu peste. Faci asa de 1000 de ori pe zi si primesti 10k RON la final de luna”. Eram cu totii mai castigati!

    Comentariu apreciat.342
  17. Ce caută electrician lângă culegător?

    Comentariu apreciat.250
  18. Am mai multe exemple:
    – vecini care lucrau la fabrica pe linia de asamblare. Au crescut costurile vietii si nu isi permiteau sa traiasca. Ambii de la tara, dar ea dornica de munca. Au plecat in Austria si banca le-a dat credit de 170.000 euro. Au vandut casa din Romania.
    – alti vecini. Se ocupau cu legumele. El ducea marfa la oras. El a plecat la munca dincolo si aduce suficienti bani cat sa isi tina familia: 3 adulti + 2 copii
    – muncitor in constructii – asta a ramas pe aici, ca lucra la primarie si face ciubuc in timpul liber. Ca el, multi altii, mai ales in Timisoara unde se construieste. Daca se angajeaza undeva, se cara cand vine sezonul in care pot face ciubuc.
    – ingrijitori de babe/mosi – 1 luna aici, 1 luna acolo. 2000 euro net pe luna, minim. Daca sunt cu probleme, atunci pot ajunge si la 3000 euro/luna.
    – palmas/zilier, cand nu lucra in Austria, lucra pe la oameni. Cere bani ca in Austria pe ora de lucru.

    Problema cu angajatii e veche.
    Multinationalele au venit aici exclusiv pentru mana de lucru ieftina.
    In Timisoara problema lipsei „bratelor de munca” e acuta de 10 ani.
    In restul tarii a devenit acuta in ultimii 10 ani.

    Simplu spus: nu le ajung banii sa traiesca, cauta in alta parte.
    Atentie: sa traiasca decent, nu lux(investitii in Dubai, BMW de 100k, curve cu 1000 euro/ora)

    Comentariu apreciat.401
  19. Probleme majore:
    1. Politia
    2. Educatia
    3. Sanatatea
    4. Bunul simt

    Probleme medii:
    1. Salariu
    2. Progamul
    3. Calitatea vietii(parcare, parcuri, administratie, chirie)
    4. Rudele (parintii, sora, frate, bunici)

    Probleme mai mici:
    1. Preturi
    2. Inflatia
    3. Rautatea umana

    Indecis. Tu ce zici?246
    • NOU
      #73

      Boss primul lucru e sa ai bani suficienti sa mananci, apoi alti bani sa platesti chiria/ratele la ipoteca, si de abia apoi vin restul pe lista de prioritati.

      Cu 2000-3000 net pe luna se cheama jonglerie lunara pentru supravietuire, cu imprumuturi pe care le rostogolesti pentru un cacat de vacanta de o saptamana in Bulgaria pe an.

      Viata e crunta cand nu esti corporatist cu minim 5000 net fiecare din cuplu.

      Indecis. Tu ce zici?307
    • NOU
      #74

      @patronul oltean- omul a insiruit niste probleme pe care le percepe el ca fiind de diferite intensitati, nu trebuie sa te ambalezi…
      Daca tot o dam in balarii cu discutia, stii cati oameni pe lumea asta nu au acces la apa de baut curata si sunt atacati de tantarul anofel?!? Nah, viata e crunta daca nu esti un imbuibat de-asta din lumea intai care vaneaza reduceri si se lupta cu colesterolul din mancare de proasta calitate in exces!

      91
    • Nu banii sunt totul… Când ai suficienți încât să nu îți pese de ziua de mâine, lista de Sus este relevantă

      811
    • @Fisherman

      Câți oameni cunoști tu să fie în situația aia?
      Eu nu cunosc pe nimeni din jur.

      113
    • @Albert, Rautatea umana as trece-o in capul listei la probleme mari, de fapt rautatea umana gratuita! Adica omul nu castiga nimic de pe urma faptului ca iti face un rau si totusi ti-l face. Si asta vad si la copii de gimnaziu!

      La probleme medii as zice ca acea „calitatea vietii” este foarte mult influentata si de problemele majore expuse de tine.

      Rudele, nush ce sa zic, parca le-as trece la probleme mici?

      As spune ca exista tari si exista natiuni. Noi, romanii, nu vom reusi sa fim niciodata o natiune (din pacate).

      181
    • În România se pot face bani dacă ești serios. Bani cât pentru un trai decent, nu să fii bogat. Că acolo intri peste alte jivine.
      Un instalator autorizat, ce lucrează doar 6 ore pe zi, iese la 7.000 lei.
      Un electrician mai mult.
      Dar trebuie să fii serios, să bagi bani în scule bune, să vrei să înveți și să faci unele sacrificii.
      Sau te poți plânge…

      127
  20. NOU
    #79

    @patronul oltean- omul a insiruit niste probleme pe care le percepe el ca fiind de diferite intensitati, nu trebuie sa te ambalezi…
    Daca tot o dam in balarii cu discutia, stii cati oameni pe lumea asta nu au acces la apa de baut curata si sunt atacati de tantarul anofel?!? Nah, viata e crunta daca nu esti un imbuibat de-asta din lumea intai care vaneaza reduceri si se lupta cu colesterolul din mancare de proasta calitate in exces!

    63
  21. Din G4 Media, Valentin Manea are o afacere sezonieră în Satul de Vacanță ” la angajare nu întreabă ce trebuie să facă. Întreabă ce salariu îi dai și, pentru că nu știe să facă nimic, normal că pornești de la salariul minim pe economie. Conform legii, suntem obligați să dăm salariul minim pe economie, care e destul de mare.” Nici studenții nu mai vin la sclavageala aia 7 din 7 14 ore zilnic pana in septembrie.

    Comentariu apreciat.303
  22. Mi am reînnoit carnetul de conducere în Germania. A durat 7 luni și nu se putea da adeverință sa conduc în timpul ăsta. La serviciu e beton, din septembrie vad 50-90 de pacienți pe zi. Nu mai avem reumatolog, mai e un singur neurolog, în gărzile de urgență am consultat și 95 în 7 ore, asistentele își dau demisia în grup sau lucrează part time, am colegi care fac garzi la doua spitale nerespectand timpul de odihna ca nu sunt doctori. Medicii de familie, practic orice cabinet medical nu mai primesc pacienți noi, asa fac și eu ca nu pot sa consult un pacient pe minut. În ritmul asta în 5 ani va fi dezastru și aici.

    Comentariu apreciat.261
  23. Cei se se intorc reprezinta capitalul romanesc, care deodata se evapora in contact cu mediul comercial romaneasc si taxele.
    Pur si simplu nu sunt atat de multi ani pe piata ca “acolo”.

    120
  24. Asta e reversul medaliei, cand generatii de patronasi infecti, cu gandul la imbogatire rapida, fara nici o empatie si grija fata de angajati si-au batut joc de milioane de angajati, tratandu-i ca pe niste sclavuleti si platindu-i in bataie de joc, fortandu-i pe multi sa se care de aici din Romania. Daca ca muncitor treburile stau bine, ca si inginer non-IT la terminarea facultatii treburile sunt jalnice. La terminarea facultatii intri pe o piata dominata de Pile, Cunostinte si Relatii, salarii foarte mici, de 3 mii de ron pana si in 2023, cu experienta si munca multa sustinuta, astfel incat sa ii imbogatesti pe patronasi si pe familia lui. Singura varianta e sa te reprofilezi pe IT sau sa te cari naibii de aici. Eu am facut si una si alta. O alta varianta era sa ma fac muncitor/meserias, pentru ca ei sunt mult mai bine platiti, se pare decat inginerii din ziua de astazi, dar nu a fost sa fie.

    Comentariu apreciat.322
    • Asta e reversul medaliei, cand generatii de patronasi infecti, cu gandul la imbogatire rapida, fara nici o empatie si grija fata de angajati si-au batut joc de milioane de angajati, tratandu-i ca pe niste sclavuleti si platindu-i in bataie de joc, fortandu-i pe multi sa se care de aici din Romania.

      Dacă așa au învățat ce este capitalismul din Marx și J.R. Ewing (nu mai spun de politicieni, securiști, cu taxele lor de protecție)…

      La terminarea facultății, intri pe o piață dominată de Pile, Cunostinte și Relații, salarii foarte mici, de 3000RON până și în 2023, cu experiență și muncă multă susținută, astfel încât să îi îmbogățești pe patronași și pe familia lui.

      Politicieni patroni, securiști patroni… nație de patroni, cu exclusivități doar lor.

      Singura variantă e să te reprofilezi pe IT sau să te cari naibii de aici.

      Asta cu reprofilarea mi se pare o tematică tare amuzantă, mai ales pe speța IT-ului.
      Păi, dacă te-ai chinuit cu profilul real din școala generală (nu mai spun de liceu, de ți s-a luat), ce reconversii să faci pe ceva ce nu ai putut învăța și (hai să fii sincer cu tine) nu poți învăța nici acum, oricât te-ai chinui ca dracu’? Să știi IT înseamnă să știi „limbi” de programare… ce plm reconversie să faci dacă ai mai fost și sărac, pe deasupra, și umbli tiptil să nu „spargi” ceva?

      Mă dau exemplu, eu nu m-am împăcat deloc în privința materiilor ce țin de profilul „real” (matematică, fizică, chimie…), ce dracu’ (ipotetic) reconversie în IT să fac dacă nu am putut și nu pot să bag la cap științele „reale”?
      :-))

      202
    • @Boros majoritatea joburilor actuale din IT (vorbesc de programare) n-au treaba cu fizica, chimie, mate. Doua lucruri iti trebuie: sa ai logica de bun simt si muuulta rabdare/perserverenta. Nu stiu cum o sa fie peste ani.

      115
    • @nxs

      Fără să fiu miștocar, sunt curios cum este/arată logica fără bun simț.

      101
    • De bun simt adica minima. Sa fii in stare sa gandesti 1-2-3 pasi in spate si in fata. Ii faci pe aia, vezi cum merge si continui cu urmatorul calup de pasi. Peste sau „fara” bun simt ar fi sa gandesti mult mai multi. Ca la sah sa zicem, de bun simt e sa poti gandi 1-2-3 mutari in fata … peste bun simt e cand iti arata un maestru ca mutarea ta gresita de acum o sa iti aduca un mat peste 10 mutari.

      51
    • @Boros e fix cum zice nxs. Stiu un tip care a picat bacul la mate. Ca programator e super ok omul.

      42
  25. Hai să îți mai zic una de am observat de când am casă.

    Toți care știu mânui un utilaj, buldozer, excavator din astea, sunt pe cont propriu.

    E foarte greu să ții un om pe salariu de 1k euro când poate face 5 dacă își ia utilajul lui. Și e plin de SH-uri aduse de prin europa.
    Și lucrează după programul lui, dacă i se strică AC-ul și-l repară dacă nu merge nu e nevoit să lucreze așa până are chef șeful.

    Aici e problema firmelor mari care nu găsesc oamenii pe utilaj, e greu să găsești. Pe macara e altceva de exemplu, acolo pe cont propriu nu prea poți face cine știe ce, și să cumperi una e simplu.

    La fel ca instalator sau electrician. Orice ai face vei fi plătit mai puțin decât ai face tu. Și în Romania cu srl și 8% dividende e bestial. Îți dau toți factură și n-ai treabă.

    Și nu e o problemă românească, in US e la fel. Și acolo s-au adaptat dar la noi nu se vrea. La ei oamenii ăștia sunt subcontractori, vine electricianul îi dai partea electrică la casă, vine instalatorul, la fel. La noi oamenii vor să angajează ca nu cumva să dea omului prea mulți bani.

    Noi încă n-am ajuns la mentalitatea de toți trebuie să câștigăm dacă vrem o societate reală.

    Sau: o marjă de profit de 20% e ok, nu trebuie 50-60% ca nu mai suntem în anii 90.

    Comentariu apreciat.411
  26. Eu cred ca s-a rezolva multe probleme in tara asta daca:
    – pedeapsa pt coruptie ar pleca de la 10 ani+ FARA posibilitatea reducerii sentintei
    – lumea ar iesi in strada, de exemplu: pt TAIEREA PENSIILOR SPECIALE
    – romanii NU ar accepta sa lucreze pe bani putini

    180
    • – pedeapsa pt coruptie ar pleca de la 10 ani+ FARA posibilitatea reducerii sentintei

      Corupție există pe toată planeta. Nu ai cum să eviți corupția.
      Corupția locală? Păi te întreb eu, dacă e ordin de partid (să zicem), ce vrei să facă membrii de partid? Inclusiv dacă dările se cer de la centru (București)? Directorul, inspectorul, comisarul, șeful de filială (nu-i nimic, cer și ei comisionul lor) ș.a., dacă are obligația nescrisă că trebuie să „returneze” un procent sau număr net lunar sau trimestrial, cum să rezolvi asta? Ardem Bucureștiul? Cu ce, că mai toți copiii din provincii s-au dus taman acolo!?

      Corupția la noi există fiindcă a existat din anii ’90.
      Corupția a existat în anii ’90 fiindcă a existat din timpul comunismului.
      Corupția a existat în comunism fiindcă a existat din interbelic & antebelic.
      Corupția din interbelic & antebelic există fiindcă ne-a fost frică de strămoșii turcilor, austriecilor, ungurilor și rușilor, să le zicem „NU” când cereau tribut bani, fete și resurse.

      Hai, spune tu cum oprești asta, dacă până și firmele medii-mari au deja indexat, la bugete, un procent pentru „cost of doing business” sau „pay to play” (traducere – mite, atenții, cadouri ș.a.m.d.)?

      – lumea ar iesi in strada, de exemplu: pt TAIEREA PENSIILOR SPECIALE

      Sunteți drăgălași, voi vreți să ieșiți în stradă în fața unor clădiri (goale, pline, nu mai contează), în timp ce pe 10-11 august i-au făcut pilaf pe ultimii care mai credeau că mișcările publice/stradale mai rezolvă ceva. Făcând excepția ta (să nu spui că te insult), cei care speră la schimbări prin proteste publice sunt absolut, înfiorător, de oligofreni.

      Voi nici măcar nu știți adresele de domiciliu ale securiștilor, ofițerilor/generalilor, chestorilor, bancherilor, „seniorilor”, a familiilor lor sau amantelor/amanților… și încă mai există oligofreni care-și închipuie că joacă în filme, seriale.
      SUNTEȚI (nu tu, @Alex) VRAIȘTE TOTAL, DEPĂȘIȚI DE REALITATEA LUCRURILOR, ĂȘTIA CARE MAI CRED CĂ MIȘCĂRILE/PROTESTELE PUBLICE SUNT METODE DE REZOLVARE A PROBLEMELOR ȚĂRII. VRAIȘTE! OLIGOFRENI DEPĂȘIȚI DE REALITATE!

      Hai, pregătiți-vă să alegeți între Iliescu-Vadim 2.0, sigur-sigur mulți vor fi surprinși că se va ajunge acolo…

      – romanii NU ar accepta sa lucreze pe bani putini

      Omuciderea se sancționează cu ani în pușcărie + dosar penal.
      Alte sugestii?

      ––––––––

      Alex, îmi placi că pari nevinovat, dar, tu încă crezi despre tine că joci într-un film sau serial TV. Îți spun de pe acum: nu ești protagonistul filmului sau serialului în care crezi că joci.

      Indecis. Tu ce zici?1621
  27. Am 52 de ani, sunt pensionar de la o mină care a dispărut și lucrez la o firmă mică din Valea Jiului care are în întreținere iluminatul public pe două orașe. Mai executăm branșamente pentru Enel Distribuție și de vreun an montăm sisteme fotovoltaice. Suntem de toți 5 lucrători din care doar 3 încadrați ca electricieni și doar 2, tot electricieni, care ne-am băgat și ca excavatoriști pe niște mini excavatoare pe care le folosim la săpat șanțuri, să nu mai zic de nacele, lucru la înălțime…
    Ce vreau să zic. Pentru că tot ne-am extins cu lucrările patronu a tot căutat omuleți tineri, dornici de muncă și să învețe meserie. Nimic, nada, zero barat. L-a adus pe unu de vreo 28 de ani care are facultate și master în drumuri și poduri care nu știe nimic să facă dar nici nu are nicio tragere să învețe ceva că l-am și întrebat: Băi, ești inginer de drumuri și poduri, ce plm cauți tu într-un domeniu de care nu ai habar?
    Io asta nu înțeleg la generațiile astea mai tinere. Faci o școală, o facultate+master într-un domeniu dar tu te angajezi la o firmă care face altceva. Pentru mine este un mister cum gândesc tinerii de azi.

    Comentariu apreciat.396
    • NOU
      #94

      @Shoric, la 53 am aceeași dilemă 👍

      163
    • eu sunt angajat full time la o firma mare din romania. pe langa mai fac si ceva freelancing pentru un domeniu destul de specializat dar paralel cu domeniul respectiv. nici unul nu e IT.

      eh, la firma unde sunt angajat am avut un coleg pe domeniul ala specilaizat care isi facea treaba si cand era nevoie de mine ma chema. totul a fost bine si frumos, eu am ramas un pic socat cand am aflat ce salariu avea. eram deasupra cu mult. ba de aia o plecat omu’.

      si s-a angajat la ofrima, mult mai mica, pe un salariu mult mai bun. firma cu care intamplator eu colaborez in freelancing-ul ala facand exact acelasi lucru.

      in 6 luni au fost numai probleme.

      dupa „investigatii”… aceleasi prostii le facea si aici doar ca erau acoperite de altii, chestie complet transparenta pentru mine. cand a plecat la aia, era treaba lui si a mea. si aia intai m-au luat pe mine de ceafa. pana am venit cu dovezi ca eu am facut exact ce mi s-a spus. moment in care ala a plecat si de acolo.

      altfel spus atentie maximia la d-astia. omul prin incompetenta lui nu s-a expus doar pe el, dar mi-a pus si mie in pericol relatia cu un client foarte bun.

      si… oare astia ai mei erau prosti de il plateau atat de putin? sunt convins ca o sa dau din nou de el la alta firma…. cum ziceam domeniu destul de specializat.

      71
    • Ce vreau să zic. Pentru că tot ne-am extins cu lucrările patronu a tot căutat omuleți tineri, dornici de muncă și să învețe meserie. Nimic, nada, zero barat.

      Lasă-mă să ghicesc: fiindcă sunt începători, sunt plătiți cu mult mai puțin decât sunteți voi.

      L-a adus pe unu de vreo 28 de ani care are facultate și master în drumuri și poduri care nu știe nimic să facă dar nici nu are nicio tragere să învețe ceva că l-am și întrebat: Băi, ești inginer de drumuri și poduri, ce plm cauți tu într-un domeniu de care nu ai habar?

      Sunt sigur că te respectă dacă l-ai luat la perpulis, nu?

      Io asta nu înțeleg la generațiile astea mai tinere. Faci o școală, o facultate+master într-un domeniu dar tu te angajezi la o firmă care face altceva. Pentru mine este un mister cum gândesc tinerii de azi.

      Dacă nu a găsit? Ce vrei să facă, să moară de foame, pe drumuri, că nu înțelegi matale cum funcționează lucrurile în ziua de astăzi?

      Indecis. Tu ce zici?2610
    • @Boros,
      1. Avem toți același salariu pentru că așa a vrut patronu.
      2. Nu l-am luat la perpulis, doar l-am întrebat.
      Si 3. Baietu cu facultate și master din 6 ore de muncă, trei le face pe jocuri pe telefon. Prost io că muncesc și pentru el pentru că e mic și încă nu știe nimic.

      162
    • Am uitat un lucru f important. Fiind oraș mic, lume mică cam ne cunoaștem. De exemplu, tânărul inginer este copilul unui fost coleg de muncă.

      81
    • @Shoric

      „Tanar, dornic de munca” in traducere fraier care sa lucreze pe bani putini, vreo 3-4 ani, „pana invata meserie”.

      Coane, asta nu intelegeti voi, boomerii, din generatia ta, ca nu mai e 1983 si banii pe care ii dai tu tanarului pe luna, ii face intr-o saptamana stand de acasa, daca il duce capul.

      Voi nu aveti cum sa concurati cu Vestul la nivel de salarii, conditii si oportunitati. Impacati-va cu asta. Nu veti mai gasi niciodata oameni care sa lucreze pentru voi, pe salarii de nimic.

      Asta pana o sa aduceti asiatici, dar nici acolo, pentru ca au inceput si astia sa plece din Romania, intrucat castiga mai bine in vest.

      82
  28. Hai sa va zic cum sta treabă din postura de angajator(11 necalificați sau calificați la locul de muncă la ora actuală) Economia a evoluat și absorbit mai mulți lucrători decât poate da tara asta. Dușmanii mei principali în București este lenea. Când aud de program de la 8 parca le dai cu ceva in cap, șmecheria – se orientează undeva să facă vreo combinație, apucăturile de turmă la cei tineri – toți grămadă la Mega sau pe restaurante că e cool și că faci șpăgi unde muncesc de 3 ori că volum fata de un șantier. Și cum spuneam evoluția economiei legata de noile tehnologii – ridesharingul a furat cea mai mare baza de necalificați către diversele domenii de servicii și producție – prefera să stea la volan in traficul asta și să fie propriul șef decât sa vina la program cu salariu fix. Nu vorbiți de salarii mici- niciunul nu pleacă sub 5000 lunar

    107
  29. Offtopic: la mama (comuna Pleșcuța, județul Arad) s-a simțit cutremurul azi cam pe la ora 20:00. La Brașov?

    43
  30. Ora 16:45 – vine betoniera cu 7mc beton.
    Ora 12:20 – vine masina cu 40 de galeti de decorativa la 25 L bucata.
    Sefu la ora 15:00 haideti mai rapid, da aia, fa aia, impinge roaba plina ochi cu moluz
    Pauza de 1 ora ii maxim 30 minute.

    52
  31. Trebuie inclus in toata povestea si declinul demografic.

    81
  32. NOU
    #110

    Pentru ca au copiii la scoala deja acolo unde sunt. Pentru ca au mai multa incredere in statul German sau Spaniol ca vor primi o pensie pentru anii in care si-au rupt spatele decat in cel Romanesc, vor veni toti la pensie.

    91
  33. Mana de lucru la tara. Trei mese tepene pe zi, suc, apa, vin, energizante si tigari, cazare. Si 3500 lei cash. Estimativ total cheltuieli cu un om 5500. Munca bruta, necalificata. Nu gaseste oameni.

    Bucuresti, 4h de calcat haine copii, 100 lei in mana, nimeni.

    Potentiale motive? ajutoarele sociale de tot felul, inca exista bunici/parinti cu pensii, supracalificare in capul lor, gen a trecut cu greu liceul si facultatea pe bani.

    13
  34. >>Aștept sa imi explici si mie de ce sunt nevoit sa aduc statului acte eliberate fix de stat.

    Pentru ca statul e facut ca sa steie si nu ca sa se miste!!

    Da’ greu mai esti de cap: https://youtu.be/oAfnwyf47VQ?t=90

    :)))

    00
  35. una dintre tanti care lucra la curatenie la compania unde lucrez a plecat in italia, pe vreo 7500 lei luna net, menajera la hotel. aici castiga vreo 2400 lei. sta la fiisa, e maritata acolo cu un italian, au copii, etc. calculul e extrem de simplu.

    oamenii pleaca pentru ca (mai acid spus):
    – s-au saturat sa lucreze la toti patronii borati care vin cu porsche cayenne si figuri si tin oamenii pe un minim cat sa le vina la munca, care nu au auzit de prime, mariri voluntare, impartit profit, dat inapoi, respect, apreciere, etc.
    – s-au saturat si de lipsa oportunitatilor cauzata de clasa politica profund corupta, analfabeta, nesimtita, plagiatoare, curva.

    ma bucur cand aud patronasii din ro ca nu mai gasesc forte de munca, domne, e foarte greu.
    un moment bun in care pseudo patronii si businessurile nesanatoase sa pice.

    10

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Ultimele articole

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile