“Momentul sponsorului” strică brandul

Ceremonia de decernare a premiilor TIFF a fost la fel ca alte ceremonii. Cu bune şi rele. Am observat însă un lucru. E la moda să trimiţi oameni aiurea la chestii de genul ăsta. Dacă sunt sponsor, vreau să urc pe scenă. Vreau să mă vadă lumea. Şi apar oameni care au defecte de vorbire (da, piarista de la UPC e futabilă, dar nu asta era ideea) sau se exprimă în clişee obosite (ca nenea ăsta de la ursus), în faţa unei audienţe care a inventat clişeele.

Îmi aduc aminte de discursul plin de patos al reprezentatului Cola la premiera Bond. Tâmpenii debitate aiurea, fără noimă sau sens în contextul dat. Sponsorii trebuie să realizeze că uneori e mai bine sa tacă. Să lase publicul să savureze atmosfera şi să nu vrea morţiş să ţină un discurs. La premiera Bond se servea doar Cola. E oare posibil să nu fi remarcat toată lumea asta? Mă îndoiesc. La TIFF un imens poster cu Ursus acoperea cinematograful de unde oamenii acreditaţi îşi ridicau legitimaţiile. Oare a ratat cineva spoturile de la începutul fiecărui film cu Ursus, Vodafone sau Mediafax? Nu. Oare era cineva care nu făcea alaturarea dintre “Alo Generatia Pro” şi reclamele Dialog care aveau acelaşi punchline?

În aceste condiţii, un discurs stupid nu îţi face decât rău. Nu, nu e nevoie să ne aminteşti că eşti sponsor, ştim deja asta. Nu e nevoie să spui că susţii filmul românesc, ştim deja asta, ţi-am văzut reclamele. Reclama ta şi momentul maxim al brandului tău este când altcineva, nu tu, spune că “premiul, în valoare de 3.000 de euro, este oferit de Ursus”. Nu consum Ursus, dar personaje din filmele văzute o fac. Am observat reclama şi te aplaud pentru plasarea inteligentă a produsului în film. Păcat însă că ai vrut să insişti. Insistenţa duce la agasare.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

9 comentarii

  1. Uneori prea multa reclama, sau chiar stilul agresiv in care se face te face sa renunti la acel brand. Nu stiu, eu asa fac. Cand mi se pune pata … gata. Pa! Trec la concurenta!

    00
  2. La fel ar face si Becalli daca ar avea de ales intre a se face de cacat pe scena..sau de a castiga simpatia oamenilor, lasand sa vorbeasca pe altcineva mai diplomat.

    Omu vrea putere, putere care o pierde dupa ce a scos doua cuvinte.

    00
  3. manca si ei o paine…. nu e vina lor….e vina alora care i-a pus sa trancaneasca ….
    Atat ii duce capul pe cei cu marketingul de la firma…atat fac si ei… de unde sa ceri mai mult? Acu doar nu vrei sa te angajeze consultant….ar fi chiar culmea…

    00
  4. Stau si ma intreb cum ar suna un discurs de sponsor, daca el ar fi angajat al unei firme de pompe funebre… Ar da bine daca tipul ar fi glumet?

    00
  5. :-) Corect. Insistenta duce la agasare! :-)

    00
  6. Ei vor sa scoata maxim din „investitie”…

    00
  7. asa se intampla cand nu exista sintul masurii sau cand pr-istii vor sa forteze nota, sa vada sefii cat is ei de utili… e ca atunci cand una e bunaciune dar se urca ea pe tine… poate o data merge dar a doua oara o trimiti la plimbare

    00
  8. „e ca atunci cand una e bunaciune dar se urca ea pe tine… poate o data merge dar a doua oara o trimiti la plimbare”

    Ca ti-o fi tare greu sa stai sub ea :))

    00
  9. sa inteleg ca te-ai impacat cu darius Groza??? :)

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.