…ideea de a avea pe 24 și 31 magazinele închise. Să poată și oamenii ăia să se pregătească de sărbători. Să stea și ei cu familiile. Să nu mai fie azi străzile pline de oameni care fix azi au luat salariul și/sau prima și doar azi au timp să meargă la cumpărături. Că lăsatul pe ultima zi e ceva normal la noi.
Și apoi extins la toate duminicile. Să caute oamenii și alte distracții decât „hai la mall să băgăm niște prăjeală”. Nu se vor pierde bani, oamenii îi vor cheltui în alte zile. Poate oamenii din Horeca au și ei familii. Angajații, că patronii știm ca nu au.

de asta au murit românii la revoluție ?
Colonelul Sanders o fi si el revolutionar?
Eu sunt de acord dar cred că patronii de mall-uri, magazine și corporații nu sunt ….. Ei vor profit maxim și nu le pasă că angajații au și ei familii.
Păi fix asta e scopul cu reglementarea prin lege. Dacă nu te simți să fii decent, rezolvăm cu bățul.
Asa ceva functioneaza mai putin cu batul si mai mult cu societatea.
Vrem sau nu sa vedem dar spre deosebire de acum 10 ani exista mai putine nonstopuri la care sa mergi in noaptea de Craciun. Sau in ziua de Craciun. Fata de acum 20 de ani nici nu mai vorbim.
Pana la urma majoritatea muncitorilor fac parte din bugetari sau servicii conexe. Spitale, politie si transporturi. Bine… nici cei cu animale nu isi pot lua liber, ca vacile nu stiu ca e sarbatoare. Si, chiar daca noi stam incalziti de stirile cu donatiile facute catre copiii din orfelinate… ce sa vezi, nici aia nu pot fi lasati singuri ca muncitorii au familii.
Suna bine ‘sa reglementam’ pana realizam cate exceptii sunt, de fapt. Si cum unii au nevoie de hotel, altii au nevoie sa mai si mance, altii au nevoie de transport.
Tot ce se poate face si ce ar trebui sa se faca din punctul asta de vedere tine de societate si mentalitate. Si ar trebui sa recunoastem ca cel putin pentru asta suntem pe drumul cel bun.
pai si dc doar pt vanzatori? nu ar trebui sa fie si pentru restul pnlimii?
Doar vânzătorii e oameni, restul să muncească pe 24 și 31.
@florin, cica doar vanzatorii trebuie sa stea acasa cu familiile.
Blogerii de exemplu trebuie sa munceasca, sa castige bani chiar daca sunt sarbatori.
Este ca atunci cand dupa pandemie toti blogerii scriau ca trebui sa fie toata magazinele inchise dupa ora 18:00. Dar ei nu aveau nici o problema sa munceasca pana la ora 22:00 sau chiar mai tarziu.
Dar vatmanii ?
Mecanicii de tren?
Piloții avioanelor? etc
Dar Nepalezii?
Ce treaba au ei cu Craciunul?
https://www.youtube.com/watch?v=Wq-RZqxHTII
Sa stea o cafenea inchisa care fac bulk de vanzari in principal in weekend? Si apoi sa pretinzi sa pastreze acelasi numar de vanzatori/baristas etc? Pe incasari mai mici..
La fel si la supermarketuri
Idei populiste de selfcare concepute aiurea.
Sunt domenii cu activitate permanenta de importanta vitala unde nu se poate inchide niciodata. Comertul nu este unul dintre ele.
Pentru cafenele, baruri, carciumi care in weekend au deverul cel mai mare, ziua sau zilele libere (daca sunt doua, nu una pe saptamana) sunt de obicei Lunea, Martea sau Miercurea. Pe aici pe la Spanea, cam asa se intampla. Carciumile inchid una-doua zile pe saptamana, de obicei in prima parte a saptamanii. Si inchid pe rand, astfel incat clientilor le raman cam 50% din optiuni disponibile in fiecare dintre zilele alea.
Super, hypermarketurile sunt inchise Duminica si in toate zilele de sarbatori legale care in Spania sunt cel putin la fel de multe ca in RO (mai ales ca exista multe sarbatori municipale cand in urbea ta totul e inchis, inclusiv scoli, dar in cea de la 7km distanta totul e deschis pt ca nu e sarbatoare acolo).
Deci da, daca se poate la altii, cu siguranta se poate si in RO.
sigur, vrei să deschizi duminica? lasă-le angajaților 2 jumătăți de zi libere, luni și marți, să apuce să mai facă și ei una alta.
dar dacă vor să meargă undeva cu familia ce fac? soția are liber duminica, soțul nu.
@vali, in majoritatea locurilor unde se lucreaza in weekend programul este un weekend lucrat cu unul liber. Deci sotul si sotia au doua weekend-uri pline.
Dar totusi cei care lucreaza la restaurante, cei care lucreaza pe mijloacele de transport in comun, cei care lucreza in televiziuni, cei de la paza, politistii si alte zeci de categorii de angajati cum fac sa petreaca timp cu sotul/sotia?
Tu cum faci sa petreci timp cu sotia si familia cand la ora 22:30 in ajunul Craciunului esti la munca? De ce pentru tine este acceptabil sa muncesti, dar altii ar trebui sa inchida taraba de pe data de 23 decembrie?
@Tom de ceva ani si im Spania sunt cam 50% din supermarketuri deschise duminica, cel putin in zona Madrid. Mai ales cele noi pe piata lor sau care sunt in extindere.
@R, este urat sa-i spui omului ca vorbeste prostii. Sau ca vorbeste din amintiri.
In plus, daca ai un restaurant, o terasa care merge bine, nu are nici o logica sa o tii inchisa luni, marti, miercuri. Mai bine mai angajezi niste oameni si produci mai multi bani.
Nu mai spunem ca Tom considera ca magazinele nu este necesar sa fie deschise, dar restaurantele da (ca alea sunt de importanta vitala).
De ce sa nu fie inchis toata luna decembrie? Ca oricum decoratiunile pentru Craciun se gasesc deja din septembrie, iar „bucatele traditionale” se comanda de pe Bolt.
Din contră. Totul trebuie deschis non stop dacă se poate. Nu toată lumea sărbătorește Crăciunul pe 25 ( alții chiar deloc) sau rev pe 31. AI ul plus roboții sa preia turele inumane. Să nu mai existe anxietatea că vai se închid magazinele pe 24 și 31. De ideea asta ce zici?:)
Care viața mea de roboți să preia turele inumane?!
În kaufland-ul local (avem doar unul) s-au modificat casele și acum sunt în principal case self-pay și nu din cele cu casier (sunt și d-alea, dar în una din ultimele 2 vizite ale mele erau inchise). Tanti aia care e responsabilă de ajutat clienții se învârtea ca titirezul, ar fi trebuit să se multiplice. Dacă avea aplicație d-aia de numărat pașii, crăpa aplicația.
Total de acord, dar sunt ceva oameni care depind de banii care se dau in zilele astea ca esti la munca. Si nu vreau sa fiu bulangiu, dat poti sa fi somer si sa petreci mult timp de calitate cu familia, in fond ce sunt banii?!
Pe scurt faptul ca magazinele sunt deschise la anumite ore si perioade de timp se datoreaza faptului ca sunt niste oameni dispusi sa munceasca in acea perioada, respectiv alti oameni dispusi sa consume in acele perioade. In retail sunt sigur ca au facut anumite calcule si cine nu iesea pe profit a decids sa inchida(vezi cazul Lidl).
Vrem sa nu mai fie magazinele deschise pana la 11 seara si in zilele de sarbatoare, trebuie noi cei care cumparam sa nu ne mai ducem in acele perioade. Nu sunt cumparatori in acea perioade, magazinele se vor inchide in acele perioade.
Man trebuie lege pentru asa ceva. Plus nu e nimeni platit in plus la Lidl, Profi etc daca lucreaza duminica. Si pentru 3 zile pe an cand esti platit un pic mai mult iti pierzi restul duminicilor? Big brain move.
Ca asa merge cu romanul? Il convingi sa nu se mai duca si el nu se mai duce? La noi nu merge cu vorba buna si mu va merge vreodata pentru ca romanul trebuie sa ia cadou pe 24 dec si sa faca cumparaturi duminica.
@Vio: Ba da, se numeste spor de weekend.
In studentie chiar voiam sa bag mai multe weekend-uri ca sa pot merge in timpul saptamanii la cursuri + sa castig mai multi bani datorita acelui spor ce era de 25%. Eram casier.
@Vio
Faptul ca marii retaileri tin magazinele deschise in anumite perioade are de a face cu un calcul economic simplu: ies niste bani din chestia asta dupa ce trag linie si platesc tot ce este de platit, inclusiv salariile angajatilor. Salarii care sunt mai mari in anumite perioade fix pentru ca anumite zile se platesc mai bine, respectiv orele extra se platesc si ele.
Este o intalnire a cererii cu oferta, in sensul ca sunt indeajuns de multi oameni dispusi sa vina sa cumpere in anumite perioade, incat retailerii fac niste bani din asta. Acest lucru se poate opri natural in sensul ca lumea nu mai cumpara/consuma in anumite perioade si nu se mai justitica ca anumite magazine sa fie deschise, fie artificial din legi care sa descurajeze/interzica asta. A doua optiune e brutala cu niste efecte colaterale nu prea placute, pe cand prima este ceva natural si lasi diverse oportunitati.
Nu am fost niciodata pentru interdictii ci prefer lucrurile sa se regleze la sine.
Oameni dispuși. Hahahahaha
Mă distrează căcaturile astea cu ‘unii sunt dispuși să muncească în acea perioadă’ :))
De parcă stau angajații cu managementul LIDL/Carrefour/Auchat/ETC la negociere din aia forte, toți la o masă: de crăciun, muncesc doar pentru 3x salariu! Ba nu, 2x Salariu! Bine, negociem la 2.5x!
Așa de aerieni puteți fi unii pe cuvânt.
Chestiile astea se decid după care e mai fraier în firmă, iar dacă nu ești ‘dispus să muncești’ singura alternativă e demisia și atât.
Singura chestie reală care o poți face e ca orele din ziua aia să fie plătite extra, atunci magazinul are interesul să închidă decât să plătească dublu. Un fel de zi specială nelucrătoare. Orice altceva e SF, la care-i pică tura, îi pică, ori demisionează.
@Manu,angajații nu stau la negocieri cu directorii lanțurile de supermarketuri. Dar stau la negocieri cu managerii de magazine. Și cam peste tot, acolo unde se plătesc ore suplimentare, este bătaie să prinzi aceste ore.
O sa vina robotii si aia nu comenteaza ca e 24 si 31.
Păi stai ca din momentul ăla ar ajunge mulți oameni să-și dorească să lucreze și în noaptea de Revelion și în dimineața de Crăciun pentru niște bani….daca ar apărea robotii ăia.
Și cine mai cumpără marfa expusă ? Alți roboți?
@Ionel: păi după mintea unora care născocesc chiar roboți sexuali care să simuleze simțuri , bănuiesc ca pentru ei.
Hai ca “Barbie” din 2023 s-ar putea sa nu fie doar o prostie de film, ci un avertisment pentru viitor.
Sau cei care zic ca o sa fim înlocuiți cu roboți.
Nu va faceti griji, oamenii o sa-si fabrice alte si alte nevoi. Si cand au aparut trenul, mulgatoarea electrica tot asa se credea ca nu o sa mai avem ce lucra.
La 1800 punea cineva unghii sau gene ?
Mergeai cumva la sala sa faci sport ?
Aveai la 1800 antrenor de viata sa te invete cum sa-ti traiesti viata ?
Ciocane , chestiile astea cu antrenorul de fitness, manichiurista , chirurgul de silicoane, videochatista , influencer, livrator, game developer, streamer, blogger, life coach ….n-au apărut de pe azi pe mâine.
Au apărut după două războaie mondiale cu 100 milioane de morți și distrugeri prin toată Euroasia + alte războaie de alte milioane de morți și o cursă a înarmării nucleare pentru a ajunge să avem societatea high tech și cu nivelul confortabil de azi, un stil de viață bazat pe plasticul din petrol , pe chipurile din metalele rare chinezești.
Un stil de viață care după vreo 30 ani nu mai e sustenabil fără o a patra revoluție industrială și niște reglementări . Și care vin cu costuri mari, precum un război mondial sau o altă cursă a înarmării
Suntem deja la capătul unei epoci prospere și de pace.
Chiar nu e momentul sa ne aduci aminte.
Da, sa fie duminica ca in Germania, pustiu peste tot, toti inchisi in case si nu facem nimic. O tampenie.
da, hai sa nu respectam oamenii, sa ii chemam la munca de sarbatori, ca sa ne luam Cayenne pe banii calicilor!
Daca singura ta distractie de duminica e iesitul din mall, cred ca esti la prima generatie care vede un bloc
1. Nu ești închis în casă. Poți ieși din casă să faci altceva decât să stai în mall.
2. Poți să faci sex în casă. Dacă nu poți, ai probleme mai mari decât magazinele închise.
Ștefan: trăiești în 2025, 80% din tineri n-au cu cine să facă sex.
@Marius: ai dreptate.
Ar trebui să se organizeze un carnaval.
Până la urmă, dacă chiar încă mai credem, cumpărăm cadouri, decorăm brazi, mâncăm și bem pentru ca s-a născut un Profet acum 2000 ani, de ce să nu o facem cu fast ?
@Alex: atunci sa faca sex intre ei.
Am locuit in austria unde e ca in germania din punctul asta de vedere. Faza e ca ai ce sa faci afara din casa. Ai infrastructura de facut activitati in aer liber.
In Ro nu prea ai, ai putine chestii. Si pe langa ca ai putine mai e drumu pana la ele…
Citesti
Stai in pat cu nevasta, amanta, ambele, de ce nu
Te relaxezi, stai pur si simplu
Iesi cu bicicleta
Vizitezi natura, nu trebuie tarabe de mici si manele peste tot
Te joci cu copiii
Te joci pe consola
Te ocupi de hobby-ul tau(nu,statu pe neftlix, telefon, youtube, nu e hobby, numai in cazul in care faci asta ca si creator)
De ce iti trebuie un magazin sau mall deschis ca viata ta sa aiba sens?
Mi se pare o viata foarte trista, daca depinzi de magazin sau mall sa te distrezi sau sa te odihnesti. Gandeste-te la asta dupa ce iti trec nervii ca-s bulangiu si iti zic direct.
Te plictisesti cu tine in casa, este? Nu ai nici o pasiune, un hobby, lectura, sport, club de prieteni etc?
Si daca sunt genul care nu poate tine multe beri in casa ca le beau, si mi se face o pofta subita de bere duminca?! :O
Lasand gluma (este gluma?) la o parte, mereu sunt oameni care prefera sa munceasca perioadele „speciale” pentru extra cash.
Mi se pare trist in afara, cand la 18 s-a inchis tot si e pustiu.
De sarbatori legale in schimb mi s-ar parea de bun simt, daca pot leber-men-ii bugetari sa fac punti japca, de ce sa nu se poata si la privat?
Care ați trăit înainte de ’89 ,vă amintiți că alimentarele erau închise duminica și de sărbători.
Lumea mergea la plimbare,la talcioc, la iarbă verde, la fotbal, la ștrand, film etc. Nu exista dependența de cumpărături.
@K.Julien – simpatic comentariul tau, insa ca de obicei fiecare vrea sa fie el ala care stabileste regulile si defineste ce si cum.
„De ce iti trebuie un magazin sau mall deschis ca viata ta sa aiba sens?” – De ce trebuie sa stabilim noi ce are sau nu sens pentru oameni in general? Fiecare vede viata asta diferit, nu ar trebui sa ii obligi pe toti sa vada ca tine.
In mall se duc tinerii, ca imi aduc si eu aminte de perioada aia – era interesant, era fascinant sa vezi diferite chestii, sa simti ca gasesti super oferta, etc. In plus, la varsta aia nu vrei sa stai singur si nici nu simti tu nevoia sa „vizitezi natura” cand ai 16-20 de ani.
Si omiti un lucru urat – sunt foarte multi oameni care chiar nu au nimic mai bun in viata.
Păi cu personalul din spitale cum facem? Transportul (local și național), pompieri, poliție, oamenii care se ocupă de apă, gaze, energie (sau: APĂ, HRAAANĂ, EEENERGIEE). Lucrătorii din preacurata (și preanevinovata) justiție?
Toți* îs oameni, toți ar vrea acasă.
Ca să nu mai zic de prezident – a gustat el în fugă un colăcuț, dar poate ar vrea să stea acasă, cu Mirabela, să frământe (cu mâinile lui păroase) o covată de aluat – cui să lase grijile țării, cine să mai medieze între Puterile Statului?
Ori bieții colindători cu boxă portabilă – fix azi trebuie să umble ei prin nămeți, ca ăl Moș cu plete dalbe (alt defavorizat. Ca și renii – niște foarte drăguțe persoane non-umane).
____________
* cred că am exagerat. Evident că nu-s oameni chiar toți.
Vezi ca el presidente, acum cateva zile, cand a fost ziua lui, lucra pentru intalnirea cu astia din magistratura. A mai pus cineva un ss cu un reply la un email trimis de un consilier pe la 3 dimineata. „Astia” lucreaza, cred ca, confunzi personajele
Eu spre exemplu lucrez în seara asta de la 18 până mâine dimineață la 6. Mai exact plec 16:30 de acasă și vin mâine dimineață la 07:30. Timp în care mă rog să nu fie vreun incendiu. Pe 1 ianuarie va trebui să plec de acasă la 04:30 dimineață.
Așa că să mă scuze fanii ideilor gen „să fie supermarketul închis duminica”, dar nu simt nicio empatie în direcția angajaților respectivi.
Probabil cei ce gândesc așa sunt bugetari care plimbă o hârtie toată ziua și care vinerea rup ușa la prânz și pentru care gândul că unii ar putea munci de noapte/weekend/sărbători e un soi de blasfemie.
@goron tu esti fix din aia care vor sa moara si capra vecinului
Ca sa nu mai zic ca probabil lucrezi o tura si esti liber vreo 2 zile pe urma.
Zis-o vorbește de comerț, și tu vii cu servicii critice, dacă aia nu pot avea liber, nimeni să nu aibă, inclusiv tu. Ce treaba are sula cu prefectura?
Gândire de tipul să moară capra vecinului.
Zis-o vorbește de comerț, și tu vii cu servicii critice, dacă aia nu pot avea liber, nimeni să nu aibă, inclusiv tu. Ce treaba are sula cu prefectura?
Gândire de tipul să moară capra vecinului.
Nu știu la cine te răstești tu repetat, Ioane, dar la modul nostru de viață e destul de firesc să avem acces și la cumpărături.
Prestăm, oferim și consumăm toată gama de … chestii (nu doar „servicii”), chiar și de sărbători.
Nu-s cu ochii pe capra vecinului, doar atrăgeam atenția că nu-s defavorizați diar vânzătorii.
Noi nu suntem facuti pentru asa ceva
primele luni vom zmuci un pic lanțul, apoi ne vom obișnui.
Ca-n pandemie.
Ați uitat care era atmosfera socială prin octombrie-noiembrie 2021 ? Eu n-am uitat !
Dacă nu venea PSD cu “relaxarea restricțiilor”, boom-ul PNRR și nu pornea Putin războiul în Ucraina în februarie 2022 cât sa facă pandemia uitata, acum eram guvernați de AUR. Da, la ora asta ii aveați pe Georgescu președinte și Simion premier.
Și da, o spun ca unul vaccinat anti-COVID. Psihic, după 2 ani, nu se mai putea . Era o atmosferă din aia sinistră de anii 1990+ combinată cu atmosfera de Cernobil.
Înțeleg ca unii aveți fetish-uri cu distopii, dar majoritatea românilor nu vor așa ceva!
Da, omul nu e făcut să îndure experimente care îi periclitează stilul de viață, viața socială, necesitățile vitale …..marile revoluții industriale au fost realizate pentru a-i face viața mai bună, nu pentru a-l dezumaniza (biologic zic, ca moral suntem inumani de când am evoluat e altceva ).
Eu sper ca ce-a de-a patra revoluție industrială să facă la fel și să nu ne înlocuiască cu roboți, să nu ne transforme în niște legume microcipate cu coduri de bare care să ducă un stil de viață distopic ca într-un oraș-pușcărie.
Nu permite psihicul uman în primul rând.
Nici măcar dacă se epuizează resursele și se duce draq clima, omul nu va renunța să fie om biologic și toxic în termeni morali . Nu poți să impui schimbări drastice peste noapte nici prin inginerie genetică … dacă visați o societate de cyborgi dezvoltați armonios, necesită tot o evoluție naturală de mii sau zeci de mii de ani.
@Alex: oricum vom avea aur la guvernare cu prim ministru, dar putin mai tarziu.
De Georgescu nu e sigur.
Dar macar ne distram pana atunci, facem cumparaturi duminica la 21:30.
@Alex: da, sigur, „romanul nu vrea [asa ceva]”.
Romanul doar a indurat destoinic 8 ani de frig si foame prin ’80, dupa aia vreo 10 ani de saracie si inflatie galopanta, pentru ca el nu se lasa pacalit de scheme din astea.
Romanul, daca il intrebi, vrea locuri de parcare, ca atat ne duce (colectiv) capul.
Să se bucure românii de blugi dar mai ales de banane duminica.
Asa a fost si cu fumatul in interior
True Bro. Toti compara cu Germania , dar nimeni nu stie ca supermakerturile sunt inchise duminica in Germania sau Austria. Daca ar stii mu ar mai compara nimeni cu Germania.
Asta ar putea scoate oamenii din casa la proteste! Iti dai seama cand toti iesim pe 24 sa ne facem cumparaturile si nu avem de unde, dezastru…
Eu aș vrea să fie deschise și de sărbători.
Lucrătorii de care zici …majoritatea sunt tineri zoomeri care ar prefera să facă un ban în plus pentru lucrat în zile libere decât să stea cu familia bârfitoare la masă.
Sărbătorile ? Crăciunul si-a pierdut de mult semnificația ca sărbătoarea în care ne-am luat țara înapoi din ghearele comuniștilor … doar ca să ajungă pentru vreo 6 ani în ghearele rușilor și pentru 30 ani în ghearele unor liberali penali și a unor corporatiști străini….. dar semnificația ca s-a născut un profet care înfăptuia miracole acum 2000 ani ?
De ce sărbătorim de fapt Crăciunul ? Pentru a îmbogăți comercianții, băncile, HoReCa, firmele de curierat, platformele de streaming și stațiunile turistice, de asta!
Care fac câștiguri extra profitând de pe urma unui mit vechi de 2000 an, care a pus bazele unei religii globale ?
Serios acum, soliciți respectarea unor principii morale cand chiar nu este cazul.
O civilizație avansată științific științific care ar fi asigurat un nivel de trai decent pentru 99% din populația globală ar fi abandonat demult sărbătorile astea religioase.
@Alex bro ai nevoie de companie in perioada asta?
Stai, ca AFI Cotroceni e deschis si pe 25
Păi de ce să fie cinematografele, sala Imax și patinoarul închise de Crăciun ?
Nici să se ducă poporul să vadă Avatar 3 nu e voie după niște îmbucături zdravene la Mc, KFC….sau Shaolin, Mesopotamia sau Sushi whatever ?
Întotdeauna a fost. Poate pentru ca are patroni turci?
În Jermania și Haustria toate magazinele sunt închise duminica și de sărbători. Cu excepția celor ce aparțin musulmanilor sau chinezilor. Și poate ca e mai bine așa.
PS: in afara de Afi care e mall mai este un lanț de supermarketuri (in Bucuresti, Issa sau așa ceva, al unor arabi) care e deschis și duminica și în sărbători. Ca fapt divers, Lidl e singurul care e închis și pe 26, restul toate se deschid.
Aștept propuneri să se închidă Steam, PlayStation Store și magazinul Xbox pe 24-25 decembrie și pe 31 decembrie- 1 ianuarie , să mai tihnească serverele și să se bucure și IT-istii de …singurătate. Gamerii să nu se joace nimic.
Eventual, închise Netflix , Disney, HBO, Amazon, poate și televiziunile să treacă toate pe revizie tehnică….sa nu te mai uiți la nimic. Păi nu ?
Da, ca-i fix acelasi lucru.
Ba baiatule, cand te gandesti ca a mai trecut un an si tot prost ai ramas nu prea mai ai sperante mari pentru la anu’
Eva Elfie: da, așa e , sunt prost ca n-am propus sa se închidă și site-urile cu pornaciuni și onlyfans și Instagram să mai tihnească IT-istii care țin serverele.
Ce atâta labreală….pai nu e Crăciunul zi sfântă ?
Da Alex ca toate astea din linkurile astea nu s-ar intampla daca ar fi Steam sau Netflix inchis https://zoso.ro/momentul-aduc-aminte/#comment-2202317
De vină e cel care nu a făcut parcarea mai spațioasă pentru sărbători și situații neprevăzute dacă tot vrea profit….nu oamenii ca abia își găsesc marja de timp și prime să-și cumpere ce doresc.
Și mai ales, statul român și primăria Bucureștiului ca n-au făcut nimic în 35 de ani în privința infrastructurii…pentru situații neprevăzute .
Încetează să mai dai vina pe comportamentul consumatorului.
Mereu vina altora. Just build one more lane, bro.
Vai, saracii oameni care primesc prime pe 24 seara si pe care trebuie sa ii intelegem. Dar de cei care lucreaza in folosul consumatorului care lasa totul pe ultimul moment ce zici? Ah da-i in plm pe aia, asa le trebuie daca nu le-a placut scoala!
Să le închidă, am destule cărți.
Problema nu e ca se lucreaza sambata, duminica sau in zilele de sarbatoare, ci ca oamenii nu sunt recompensati suficient ca sa munceasca in acele zile, eventual pe baza de voluntariat.
Acestea fiind spuse, ma intorc la munca, sunt oncall azi (si maine, si poimaine, si duminica).
O sa stam in casa sa vedem cum Trump invadeaza Venezuela , Maduro se refugiaza in ambasada Rusiei sau Belarus , poporul intra in palatele dictatorului si fura niste robineti auriti si un fel de armistitiu este convenit intre Ucraina si Rusia.
Care pace în Ucraina când Rusia tocmai pregătește o altă invazie cu 385.000 de soldați staționați în Belarus ?
Depinde unde se vor duce: realistic – s-ar putea să atace Ucraina din nord, sa înconjoare Kievul, să termine un război și așa prelungit și costisitor pentru ruși.
La modul absurd- cred ca ar încerca să intre în Coridorul Suwalki sau peste Țările Baltice, deși mi-e greu să cred ca ar încerca un razboi cu NATO, strategic , e cel mai bun moment pentru Marele Orc sa atace Europa cat o sa fie vulnerabilă și abandonată de SUA. De ce sa aștepte până în 2029-2030 când Europa e mai pregătită ?
De era Sleepy Joe și nu Orange Man, eram anunțați de astă toamnă ca urmează o nouă invazie rusă în iarna asta, cam după Jocurile Olimpice de iarnă de la Milano .
Io am citit azi dimineață despre o doamnă care era f supărată ca, deși avea alte locuri în avion, persoana care stătea la geam nu i-a permis plodului ei să stea la geam.
Și tu visezi la Moș Crăciun. Cine să schimbe asta? Să vezi atunci proteste: Salvați Lidl! Casa de marcat e energie!
Pai tu poti sa schimbi asta daca iti doresti.
Nu trebuie decat sa stai acasa in zilele de 24 si 31 decembrie. Sa nu te mai duci la restaurante, la terase, la magazine.
Si daca cei cateva zeci de mii de cititori de pe blogul asta procedeaza la fel, patronii vor decide ca nu se justifica sa tina magazinele si restaurantele deschise daca nu au clienti.
Da nici pe bloguri să nu se scrie, să aibă oamenii timp să își ascută topoarele.
Schimba legea, boss. Cine te opreste?
https://www.tiktok.com/@vladblaga6/video/7586359178743057686
https://www.tiktok.com/@marius.travelro/video/7587026020574760194
https://www.tiktok.com/@mihaicaia/video/7587092276090817814
Daca noi ca populatie vrem magazine inchise duminica, putem mari taxele pe vanzarile facute duminica. Astfel incat sa descurajam cumparaturile facute diminica.
Magazinele de pantofi au libertatea de a tine deschis duminica.
Romanii au libertatea de a cumpara pantofi duminica.
Doar ca pantofii costa cu 50% mai mult daca ii cumperi duminica.
Putem sa nu aplicam taxa restaurantelor, farmaciilor si benzinariilor.
Putem sa nu aplicam taxa brutariilor care tin deschis duminica pana la ora 12:00.
Sau putem sa aplicam taxa doar vanzarilor facute de o brutarie duminica dupa ora 12:00.
Casele de marcat au soft-uri care pot implementa acest lucru (la fel ca TVA-ul diferentiat).
Bafta la a legifera asa ceva intr-un mod coerent.
Sa nu ajungem la o lege haotica precum taxa pe sere, solarii si răsadnițe.
Mișule:
E o problemă undeva? Am eu soluția, punem o taxă! A, da, cu niște excepții dar taxăm, taxăm, taxăm, taxăm, taxăm, taxăm.
Stau, uneori, și mă întreb (a pagubă, clar):
Oare cum arată cel mai prost om din țara lui?
@florinel
Romania a hotarat ca fumatul trebuie descurajat si a introdus acciza (tot o taxa) pe tigari.
Perceptia mea este ca a scazut consumul de tigari/numarul de fumatori.
Similar, Romania a interzis fumatul in interiorul restaurantelor (dar este permis pe terasa restaurantului).
Unele probleme se rezolva cu taxe/accide/impozite/amenzi, altele se rezolva fara taxe (dar iti elimina libertatea de a fuma in interiorul restaurantului).
Eu am propus o varianta in care nu interzicem ca magazinele sa fie deschise duminica (dar le descurajam prin taxe).
Tu poti sa vii cu o alta solutie.
Sau consideram ca nu este o problema si implicit nu avem nevoie de o solutie.
@Mihai, dar de ce să interzicem chestii doar de dragul de a le dicta altora cum să își trăiască viața? Chestia cu fumatul avea sens, fumatul pasiv dăunează sănătății celorlalți dar mersul unora la mall cu ce îi încurcă pe alții? Îi scoate nevasta din casă dacă e mallul deschis, așadar hai să stricăm și distracția altora dacă tot suntem acrituri care vor sa stea numai in casă? Nu aud oamenii care lucrează în domeniile astea să se plângă, dimpotrivă, se ceartă care să ia o tură plătită mai bine! Numai lumea care stă numai in casă se plânge că alții se distrează, o fi o oglindă neplăcută sau ceva?
„Sau consideram ca nu este o problema si implicit nu avem nevoie de o solutie.”
Da, despre asta e vorba: normalitatea nu are nevoi de soluții, e bună așa cum e.
Iar să zici că rezolvi o problemă (care deranjează un număr infim de oameni) impunând taxe (care unde se duc, aud?), nu rezolvi, ci chiar CREEZI o problemă nou-nouță, care o să deranjeze pe toată majoritatea asta mulțumită de normalitatea ei.
Deci nu, taxele nu rezolvă nimic, taxele doar îmbogățesc politicienii.
„Fumatul pasiv dăunează” – păi du-te băăăă la cofetărie, cine te obligă să îți aduci bășinile în locuri unde se fumează și se bea de sute de ani ?
Un gunoi de lege, ipocrit și inutil, în Europa progresizdă.
Adică în birtul patronului, proprietate privată, capitalistă, interzici tu ca stat fumatul produselor de tutun care sunt perfect legale și taxate la greu.
Consumul de alcool nu îl interzici ? Sau ăla nu e nociv pentru restul decât când dă un șofer beat peste tine ? Sau când un bețiv își bate copiii, nevasta sau înjunghie un alt nevinovat, ca ciorile din Sinaia ?
Ce cretinism feroce e legea anti-fumat…
@lia – Exact despre asta e vorba. Daca eu stau toata ziua in casa, sa stea si ceilalti. Hatereala mascata sub empatie, empatie foarte credibila cand te uiti cum se ataca lumea cu spume la gura toata ziua pe aici prin comentarii. Dar ne a apucat acum mila de bietii angajati care lucreaza pe 31, come on.
Si da, toti ignora cu gratie faptul ca tinerii (si nu doar ei) din horeca, entertainment, etc se bat intre ei care sa ia turele astea. S au trezit boomerii de 50 de ani sa le faca un bine cu forta, ca au vazut ei in Germania.
Nu m-ar deranja. Ba chiar si program mai scurt la cafenele/restaurante. Sa nu mai fie deschise toata ziua.
Eu zic sa inchidem tot ce nu folosesti tu in intervalul orar in care tu nu folosesti.
Pai si blogurile, cu blogurile cum facem?
Nu mai bine inchidem si internetul, ca lumea sa stea acasa si sa petreaca timp de calitate cu familia?
Acum daca o gandim mai departe, ne dam seama ca nu are nici o logica.
Daca inchidem totul, oamenii ce ar trebui sa faca?
Adica eu am 2 zile libere pe saptamana in care pot sa ma relaxez. Si ramane una singura in care ma pot duce la un restaurant, la un film, la o cofetarie cu copiii, etc.
Pentru ca duminica se inchide totul.
N-auzi ca trebuie sa stai acasa cu familia?
Corect, dar cu conditia ca mall-ul sa nu perceapa chirie pe zilele in care e inchis. Altfel, nu am rezolvat nimic.
Mai adaugă și condiția ca cineva să plătească salariile angajaților pe zilele alea libere. Că dacă nu se plătesc te trezești că in decembrie, luna cu cele mai mari cheltuieli, ai cel mai mic salariu. Cu vreo 10% mai mic.
In retail, salariile sunt cel mai mic cost. Chiriile si fee-urile aferente sunt pe primul loc. Evident ca salariile trebuie pastrate, mai jos nu se poate. Din pacate.
@Dan, si cum faci sa pastrezi salariile? Nu se ajunge la discriminare?
Adica majoritatea angajatilor vor avea liber legal 2 zile in decembrie (24 si 25), iar angajatii magazinelor vor avea 4 zile (24, 25, 26 si 31).
Si cum se aplica legea? Pentru toti angajatii din acel punct de lucru (inclusiv pentru paznici)? Sau doar pentru anumite categorii, cum ar fi cei cu functii de casier?
Mall-ul are angajatii lui, treaba lui cum ii plateste. Eu vorbesc aici strict dpdv al magazinelor.
Intram deja in detalii, iar diavolul, dupa cum stim ca e mirsav, se ascunde tocmai in detalii.
Pe scurt, am vrut doar sa subliniez tirania mall-urilor. Ai citit vreodata un contract de chirie cu un mall?
Pai nu este normal sa intram in detalii? Adica daca cineva face o propunere, nu trebuie sa se gandeasca pana la capat cum se poate implementa?
Ca daca nu gandim nimic, ramane un fel de: „sa fie bine, ca sa nu fie rau”.
Zic sa aiba toata lumea program de la 9 la 5 L-V, ca bancile. Sa imi iau concediu sa cumpar paine. Nu mai bine platim X3 weekendurile si zilele din preajma sarbatorilor? Ca sa descurajam geanul de activitate care vrei tu si totusi as pastram functionale lucrurile esentiale? zic si eu…
@zoso, spune ceva de copii aia nevinovati tarati prin metrou cu boxa!
Copiii aia nu au nicio vina, dar sunt exploatati si crescuti prost. Politia, jandarmii nu le fac nimic, desi vin cu miltraliera in multime. Toti oamenii se uita nepasatori-toti suntem vinovati de generatiile viitoare fara rost.
copiii*
Bună dimineața, asta se întâmplă de 40 de ani de când e metroul. Pe vremuri mergeau cu mielul Vasile.. Acum au boxă jbl
ii ignor, nu le-am dat nimic niciodata, daca se apropie prea tare ii usuiesc.
ce arvtrebui sa fac in plus? sa ii iau la bataie pe parinti/supraveghetori? sa ii iau in brate si sa fug cu ei? unde?
Misto tricoul. De unde l-ai luat?
Mda…am lucrat si pe 30 noiembrie,1 decembrie,24,26,27,31. E clar ca nimanui nu ii pasa de oamenii din anumite domenii. Asta e.
Cu conditia ca noi restul sa nu mai lucram pe 24.
Daca ai face bani din comert si ti-ar impune statul ideea asta, iti garantez ca ai fi revoltat.
E ca si cum ti-ar impune statul ora la care sa publici articolele. Ca sa ne bombardezi cititorii cu mai putin Finestore, ca ne face rau…
Respectul fata de oamenii care lucreaza pe 24 sau 31 decembrie se arata altfel. Si sunt multi care in noaptea de revelion pazesc o granita sau mai stiu eu ce punct sensibil la -10 grade
mă doare capul după ce am citit comentariul ăsta.
ai adidași cu arici?
Dacă nu e vreun magazin din vreun centru comercial sau mall, nici pulea nu vine pe 24 și pe 31, însă, cu toate astea, sunt o grămadă deschise care nu vând alimente/băuturi sau vreo patiserie/cofetărie ceva să spui că le convin comenzile și vânzările last minute.
Să vezi cum e să lucrezi prin vreun magazin de electronice sau ceva și mai mult să bată vântul în zilele astea de 24/26 decembrie și pe 31/2 Ian. sau de Paște când e program scurt și, cu toate astea, sunt „musai” vânzările în zilele respective… Eventual fix înainte de închidere vine vreun amețit care are nevoie de vreun electrocasnic ceva, fiindcă nu avea timp până atunci, fix în acel moment i s-a stricat aragazul sau mai știu eu ce… Fmm.
Îți dai seama daca sunt închise magazinele pe 24 și 31 mai dau oamenii o fugă pe Valea Prahovei să facă câteva poze și un tictoc:)
Nu, se duc la shopping in Ruse.
Foarte bun. Mi-am adus aminte că trebuie să merg să cumpăr chestii și să rezolv unele lucruri, azi, că azi am avut timp.
Mă duc și poimâine să cumpăr un uscator de la mall ^•^.
1 vaaaai, morvde mila horecii romanesti. va meritati ba unii pe altii, patroni angajati, clienti. o laba in cetc a meltenismului.
2 asta da idee de stimulare a economiei. cat mai multe chestii 7nchise cat mai mult timp.
Știu doi copii vânzători la un magazin de haine din mall care anul trecut, după ce au terminat tura in 24.12 la 20,00 și au dormit până a doua zi tot în jur de 20,00.
ma intreb si eu asa…. ca e 22.30 si n-am voie sa beau din cauza medicamentelor (da,nu e nevoie sa faceti presupuneri, de psihopupu)…
nu mai bine statul s-ar ocupa cu respectarea legislatiei muncii, asa cum e ea? cu eliminarea cartelurilor si (pseudo)monopolurilor? cu asigurarea unei justitii care sa rezolve rapid si corect orice abatere de la astea? in loc sa blocheze, inchida, interzica, intervina in piata? ca ultima oara (la oricare v-ati gandi, de la comunism la piata energiei) tare bine a fost.
si mai departe, un sistem de educatie accesibil oricui dar care sa permita accederea in trepte superioate doar celor care merita cu adevarat si apoi (el, statul) sa se asigure ca toti adtia, de la cei mai de jos pana la cei mai de sus au posibilitatea sa isi gaseasca un loc de munca in domeniul lor? sau nu, dava nu vor?
si cand toate astea or merge ‘nemteste’ poate sa se gandeasca si daca e cazul sa limiteze programul magazinelor sau sa mareasca din pix salariul minim (sau daca e nevoie cu adevarat de asa ceva) si alte filosofii d-astea…
Soluția e simplă. Dacă în domeniu sunt angajați oameni de alte religii, naționalități, etc, cel mai probabil they don’t give a f**k de Crăciun
Ia zi Vali, te asteptai la asa reactii la articolul asta?
E si pacat sa nu le dai niste reclame la pacanele unor astfel de oameni. Capitalismul salbatic invinge mereu, tu ia si fa-ti talentul
Sigur, suntem niste tampiti ca nu vrem sa stam acasa toata ziua, ne curge scuipatul din gura, nu alta.
Si tinerii aia care abia asteapta bonusul pe 24 si 31, da i in plm, stiti voi, inteligentii, ce e mai bine pentru ei.
Pai iti cam curge scuipat din gura daca ai inteles ca trebuie sa stai acasa toata ziua si nu ia nimeni bonus pe 24 sau 31.
Da, că veni vorba, nepalezii, filipinezii, vietnamezii și sirienii nu sărbătoresc Crăciunul. De ce să nu muncească pe 24-25 decembrie în supermarkete, restaurante cu prăjeli și să livreze mâncarea pentru bani în plus?
Și pe 31 decembrie și pe 1 ianuarie, că Noul An la musulmani e în iunie, iar la nepalezi e în aprilie.
@Alex coaie esti drogat? Filipinezii sunt catolici sI serbează Craciunul mai ceva ca noi.
filipinezii da. dar nepalezii, srilankwzii, pakistanezii si tot restul neamurilor asiatice si africane care, nota bene, au venit aici de buna voie, nu adusi de noi cu arcanul, care au tot felul de alte religii ai sarbatori, de la animusm la zoroastrianism la budism la islam la ortodocsii aia care au craciunul pe 7 ianuarir… si toate formele astora… astia ce cusur au? liber ca in versiune crestinism ortodox romanesc 25 si 26 sunt libwre pentru ca acim 2000 de ani….
plm, pai eu propun artunci sa declaram zile libere TOATE sarbatorile TUTUROR neamurilor venite incoace legal. daca avem un simgur eschimos pe aici, bam, Nalukataq, zi libera.
@thebblack, credincioșij altor religiil au 2 zile libere în plus pt sărbătorile acelor religii. Prin codul muncii.
Cândva o colegă mi-a spus că în copilărie aparținuse de ortodocșii de rit vechi, ăia decalați cu 2 săptămâni. Crăciunul lor pica prin ianuarie.
Dacă nu era vacanță, avea liber de la școală în ziua lor de crăciun.
Când s-a măritat a trecut la ritul ortodox „normal „.
dar ce .. noi suntem Norvegia, Danemarca.. fereasca domnul
Dacă știi să-ți organizezi timpul, nu dai buzna la magazine pe 24 și pe 31 și nici nu rupi ușa pe 26 și pe 2, fiindcă nu ai luat nu știu ce și nu știu cum… În alte țări se poate și nu se mai plânge unii și nici nu sunt depresivi pentru 1 zi pe săptămână cu program scurt sau închis+ sărbătorile legale. Ăia ies cu bicicletele, fotbal, tenis, pe munte, excursii, diverse activități, plimbări și alte cele, nu rup food court-ul în 2 după Crăciun că sunt morți de foame și bagă nachos și Cola la cinema.
Guest post de la ciceala sau de la marx? De ce nu ai ramas in germania daca iti placea asa mult? Vezi ca vin vremuri cand romanul o sa roage sa primeasca de munca si n-o sa mai fie putoare, vremea arsului de gaz de poamana a trecut.
când a fost altfel?
In ultimii 10 ani cel putin. Iesi din casa si uita-te in jur (da, in cateva orase, nu peste tot). Nimic din ce e in jur nu e meritat sau facut din munca. Totul e facut pe deficit, furt, scutiri de impozit, pfauri, microuri, imobiliare, crypto si mai stiu eu ce. In curand o sa se tarasca de foame toti cei care n-au muncit cu adevarat o zi din viata lor, ci doar cur pe scaun, wfh, b2b, plm, etc. Craciun Fericit!
Boris, ai pus 50% din cuvinte/concepte complet inutil. Sunt chestii care nu-s nici bine nici rele. Avem deci wfh, b2b, ssl/tls si CNP drept cauze ale viitoarei crizw.
Citesc comentariile. Români cu boli mintale care își găsesc mereu treburi de făcut ca să evite să petreacă 5 minute cu propriile gânduri sau cu familia fără alte distrageri ale atenției.
Dependenți de căcaturi cu creierul prăjit.
Voi nu aveți senzația că ni se vinde prea des iluzia că liniștea ar fi simbolul unei stări de implinire, armonie, … bla, bla, bla?
versus stres continuu?
Versus viață:D
Pune-ți, frate, muzică!
Alt șoc… magazinele din mall-uri și centre comerciale deschise pana la 19-20… nu pana la 22.
„Baby, it’s cold outside”
Bro, e deschis azi, 25.12, la Mec. Si nu vreunul din mall, ci unul separat – din Tractorul.
Suedia, magazin de proximitate azi 25.12.2025 are deschis de la 10 la 21. In mod normal e de la 8 la 21.
Aia care lucreaza serbeaza Craciunul sau Ramadanul?
Pe praful asta ar insemna sa dai afara. Macar sa asteptam sa treaca criza.
Care criză, creată tot de ei? Omenirii îi vin idei când se ajunge la un anumit nivel mediu de bunăstare, cât de cât… E amuzant să vezi cum tot nouă ni se cere să „strângem” cureaua și să mai „rărim” rândurile, deși suntem cu taxele/impozitele, facturile și alte cele la zi. Nu, pe bune, deja suntem luați de proști și sunt pro-prosperitate, văd părțile bune ale UE și alte cele, am gr
Bai eu unul ma duc in orice zi daca ma plictisesc acasa! Nu ma plang ca stau 10 minute la casa, nu ma plang ca am parcat la 2 strazi de market, chiar cand am gasit plina parcarea le.am lasat carutul fix langa masina! Da, aia parcata la 2 strazi! Eu sunt zen si asa vreau sa crap, zen! Chiar ma distrez cand se infoaie vreunul prin trafic ca n.am plecat in milisecunda aia de cand s.a facut verde pe semafor, sau cand ma mosmondesc pe la bancomat,,,ma uit la ei cu o figura de cretin si fetele lor is nepretuite! Zici ca.s Grinch.ul lor! A mai scris si olteanul ceva pe tema asta cu facut cumparaturi de Ajun, eu ma duc la fel ca in orice zi, atunci am chef, atunci im trebuie, atunci vreau eu! Dar repet, fetele alea de perna care nu ma suporta raman nepretuite! La multi ani baieti si fete cucuiete!
Una e să fii mai calculat, alta lent de abia te miști…
Pe 25 după ce am ieșit de la job și am mers într un bar am vazut ca non stop ul era deschis.
Poate fi reglementat simplu si sa placa la toata lumea: munca de noapte, de weekend, de duminica, de sarbatori, platita la alt tarif. Asa o sa fie brusc mult mai atenti patronii si managerii la ce e logic, si cine chiar isi doreste sa munceasca in zile de genul asta este recompensat. Nu flat fee si sclavagism modern, salariu minim si bagi cat zice patronul. In Belgia era cum zici tu, totul inchis prin lege duminica, inchis seara tot la 7 maxim, exceptii foarte limitate. De cativa ani au inceput sa tot liberalizeze, dar comerciantii au ajuns in multe cazuri la concluzia ca mai bine lasa.